Zoiets zoek ik nou ook
bij mij werkt de 1/5e divider prima hoor, maar er zijn ook borden waar ie niet op werkt. hier krijg ik op 166fsb keurig de pci op 33 en dus de agp op 66.lawaai schreef op 26 november 2002 @ 14:11:
Maar is die multiplier van je AGP nou nog steeds vast op 1/2? Of kan dat via Bios oooit opgelost worden!! Voordat ik een T-Bred ga kopen....
Verwijderd
Kopen al die componenten zou ik zeggen. Als dat niet werkt kun je nog altijd de TIP met het geaard stopcontact proberen.Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 14:54:
Verlengen van die geaarde kabel gaat niet echt lukken.....blijkt dat ik hiero alleen op de begane grond geaarde stopcontacten heb en ik zit hier met pc'tje helemaal op zolder. Staat een beetje lelijk zo'n verleng snoer door het huis heen.
Toch denk ik als je een ander monitor, videokaart, voeding (waar het ook aan ligt) geen last meer hebt van die kleuren. Ik heb ik namelijk nog een pc staan en die heeft nergens last van.

Ik zit met het volgende probleem :
Ik wil de stripe size aanpassen in de bios van de on-board raid. Nu heb ik er zo'n Lumberjacker.de bios ingemikt en daarmee zou het moeten werken, ik denk dat ik de verkeerde gepakt heb en kan het nu nog steeds niet aanpassen. Zie ik het over het hoofd ? Welke bios moet ik dan wel hebben en met welk programma kan ik het beste flashen ?
Ik wil de stripe size aanpassen in de bios van de on-board raid. Nu heb ik er zo'n Lumberjacker.de bios ingemikt en daarmee zou het moeten werken, ik denk dat ik de verkeerde gepakt heb en kan het nu nog steeds niet aanpassen. Zie ik het over het hoofd ? Welke bios moet ik dan wel hebben en met welk programma kan ik het beste flashen ?
Just as Good
Hoe kan je zien dat de AGP op 66 loopt? of heb jij een board met versie nr. 2.x!?Dark schreef op 26 November 2002 @ 19:08:
[...]
bij mij werkt de 1/5e divider prima hoor, maar er zijn ook borden waar ie niet op werkt. hier krijg ik op 166fsb keurig de pci op 33 en dus de agp op 66.
Verwijderd
Ik heb nu ook een vreemd probleem met de a7v333.
Gisteren heb ik mijn kast behangen met pax.mate.
Hierna wilde ik opstarten. Alle leds branden, de fans draaien, maar de cdroms gaan niet open en ik heb alleen maar een zwart scherm (geen signaal).
Na enkele minuten hoor ik een piep en krijg beeld. Het systeem gaat meteen de bios in en ik krijg de melding dat de cpu frequency niet goed was.
Er zit een xp 1800+ in (locked) en de fsb staat op 133 (mem 1:1, 4:5 zelfde probleem).
Verder zit er een gf3 ti200 in, 2 netwerkkaarten, een winfast tv 2000 xp en een terratec sixpack. Het systeem beschikt over 512 mb pc 2100 (samsung). Er zijn 2 maxtor hd's, een brander en een dvd speler.
De voeding is 300 watt (noname, stabiele voltages) en de cpu temp is rond de 45 graden.
Gisteren heb ik mijn kast behangen met pax.mate.
Hierna wilde ik opstarten. Alle leds branden, de fans draaien, maar de cdroms gaan niet open en ik heb alleen maar een zwart scherm (geen signaal).
Na enkele minuten hoor ik een piep en krijg beeld. Het systeem gaat meteen de bios in en ik krijg de melding dat de cpu frequency niet goed was.
Er zit een xp 1800+ in (locked) en de fsb staat op 133 (mem 1:1, 4:5 zelfde probleem).
Verder zit er een gf3 ti200 in, 2 netwerkkaarten, een winfast tv 2000 xp en een terratec sixpack. Het systeem beschikt over 512 mb pc 2100 (samsung). Er zijn 2 maxtor hd's, een brander en een dvd speler.
De voeding is 300 watt (noname, stabiele voltages) en de cpu temp is rond de 45 graden.
Dat kan je niet zien, tenzij je een osciloscoop gebruikt. Met setFSB kan je wel nauwkeurig de registers van de PLL-clock uitlezen, je kan er vervolgens vanuit gaan dat de agp op 2x de pci snelheid loopt, dat kan ook niet anders, volgens de specs van de pll. sisoft sandra geeft de pll gegevens iig fout weer, dus testen daarmee heeft weinig zin.lawaai schreef op 27 november 2002 @ 09:21:
[...]
Hoe kan je zien dat de AGP op 66 loopt? of heb jij een board met versie nr. 2.x!?
Ik heb een vreemd probleem met mn a7v333-E
Als ik opstart krijg ik twee korte piepjes achter elkaar te horen.
Daarna krijg ik de melding dat het bord mn raid array niet kan vinden.
Als ik ongeveer 20 keer op reset druk dan heb ik de kans dat ie doorloopt.
Nu krijg ik dit helaas niet voor elkaar. Ik heb geprobeerd om een oudere final
van de bios erop te zetten maar zodra ik boot van een ander appparaat
( cd-rom/floppy ) krijg ik de melding dat ie geen bootdisk vindt terwijl deze wel
degelijk bootable zijn.
Wat kan het probleem zijn? HD of mobo stuk?
Die piepjes komen ook steeds in regelmaat terug als je de pc bvb ff aan laat staan
terwijl ie de foutmelding geeft bij het raid verhaal.
Ik gebruik Bios 1015 en 2 hd's maxtor 40gb.
Als ik opstart krijg ik twee korte piepjes achter elkaar te horen.
Daarna krijg ik de melding dat het bord mn raid array niet kan vinden.
Als ik ongeveer 20 keer op reset druk dan heb ik de kans dat ie doorloopt.
Nu krijg ik dit helaas niet voor elkaar. Ik heb geprobeerd om een oudere final
van de bios erop te zetten maar zodra ik boot van een ander appparaat
( cd-rom/floppy ) krijg ik de melding dat ie geen bootdisk vindt terwijl deze wel
degelijk bootable zijn.
Wat kan het probleem zijn? HD of mobo stuk?
Die piepjes komen ook steeds in regelmaat terug als je de pc bvb ff aan laat staan
terwijl ie de foutmelding geeft bij het raid verhaal.
Ik gebruik Bios 1015 en 2 hd's maxtor 40gb.
[ Voor 1% gewijzigd door ThaBuz op 27-11-2002 17:51 . Reden: typo ]
huh? hoe dat zoDark schreef op 27 November 2002 @ 11:31:
[...]
Dat kan je niet zien, tenzij je een osciloscoop gebruikt. Met setFSB kan je wel nauwkeurig de registers van de PLL-clock uitlezen, je kan er vervolgens vanuit gaan dat de agp op 2x de pci snelheid loopt, dat kan ook niet anders, volgens de specs van de pll. sisoft sandra geeft de pll gegevens iig fout weer, dus testen daarmee heeft weinig zin.
sisoft sandra geeft bij mij wel de juiste waarden op het moment
gaan die waarden afwijken als de FSB op 166mhz staat?
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Pyro: Ik zou zeggen, koop eens een 22 inch sony trinitron en een professionele full open gl card om em aan te sturen.
Werkt dat niet: probeer dan eens een kwartiertje je computer te aarden met een verlengsnoertje (wel een 3aderige natuurlijk
)
Werkt dat niet: probeer dan eens een kwartiertje je computer te aarden met een verlengsnoertje (wel een 3aderige natuurlijk
Het volgende ik heb een a7v333-x een van de weinigen denk ik. Met een Amd 1400 Thunderbird en die moet op 1.75 volt draaien. In de bios is dat goed.....met mbm of Probe geeft ie 1.82 waardoor mijn CPU 57 a 61 graden word. Zag ik vanmiddag de truc met de 3 stappen om je voltage te verlagen tot 1.31 Zit er op de a7v333 geen jumperfree jumper meer op. Deze is met een brugje dicht gesoldeert. Mooi kut. Dus stap drie van het verhaal gaat niet op. Hoe kan ik toch me voltage laten zakken want alleen met de overvoltage jumper om te zetten werkt niet. Bios blijft aangeven 1.75 tot 1.85 V.
www.digireflex.nl
san herkent de 1/5e divider niet ookal staat die aan...Schaapje_BlaaT schreef op 27 November 2002 @ 19:10:
[...]
huh? hoe dat zo
sisoft sandra geeft bij mij wel de juiste waarden op het moment
gaan die waarden afwijken als de FSB op 166mhz staat?
http://darkforce.dyndns.org/pics/m166-1MHz.jpg
http://darkforce.dyndns.o...ch/11x166-33optimal-s.jpg
ow deze heb ik ook nog, met fsb op 200 ...
http://darkforce.dyndns.o...nch/9x200-40optimal-s.jpg
neem maar aan de de 1/5e daar dus zeker werkt, want pci op 50mhz en agp op 100mhz gaat echt niet werken ...
[ Voor 21% gewijzigd door Dark op 28-11-2002 10:53 ]
nouja zolang die divider er maar op zit vind ik het best, dan kan er tenminste een 166mhz fsb processor in zonder nare AGP of PCI problemen
en sisoft zal dat wel fixen neem ik aan, in een volgende versie van sandra ofzo
en sisoft zal dat wel fixen neem ik aan, in een volgende versie van sandra ofzo
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Hoe zit dat met die architecture size in de BIOS die staat bij mijn op 128MB maar moet op 64MB maar dat doet ik niet
Verwijderd
ok ik weet niet of het bekend was met dit bord, maar check deze topic:
Asus a7v333 met AMD Athlon XP 1900+ (boot niet door)
mijn zwagertje heeft dus een a7v333 die niet doorstarte, hij bleef hangen bij het detecten van de ide devices.
bleek nou, de raid controller stond uitgeschakeld (jumper op mobo) na het inschakelen van de controller, deed alles het weer
(nu duurt het wel even met opstarten, maar het werkt in ieder geval)
is dit bekend?
Asus a7v333 met AMD Athlon XP 1900+ (boot niet door)
mijn zwagertje heeft dus een a7v333 die niet doorstarte, hij bleef hangen bij het detecten van de ide devices.
bleek nou, de raid controller stond uitgeschakeld (jumper op mobo) na het inschakelen van de controller, deed alles het weer

is dit bekend?
- Asus A7V333
- Athlon XP 1900
- Alpha 8045
- Delta 80 mm (FG-001-DE)
- YS-TECH FD8125 80 mm fan (x 5)
- Thermaltake TT-9025A-2B 90 mm fan
- Chieftec case DA-01W
- Enermax EG451P-VE - 431 watt
- Crucial 512 Mb. registered DDR (MY-002-CR)
- Gainward CardExpert G-Force III 64 Mb. DDR Golden sample
- IIyama Vision master Pro 450 19 inch monitor
- D-link 530TX 10/100BaseT
- Sound blaster Live 1024
- Adaptec AHA 3950 U2W controller
- Adaptec AHA 3940 UW controller
- Seagate ST373405LC (Scsi) 73 Gb.
- IBM DDYS-T36950N (Scsi) 34 Gb.
- Waitec T-rex 16/10/40 (Scsi)
- Plextor Ultraplex 40max (Scsi)
- Pioneer DVD 305S (Scsi)
- HP-Surestore DAT 8 (Scsi)
- Iomega ZIP 100 + (Scsi)
- Nexland ISB2 LAN router
- HP-deskjet 1220 C (USB)
- HP-Laserjet 4V (network)
- LS 120 diskettestation
- Alcatel ADSL modem (network)
- Logitech MoMo Steeringwheel (Force-Feedback)
- Microsoft Sidewinder II (Force-Feedback)
- Ednet USB-hub
- Philips Toucam Pro webcam
Religion is Opium for the Masses
PatserHoholi schreef op 01 December 2002 @ 22:16:Without any probs ... and registered ECC ram
- Asus A7V333
- Athlon XP 1900
- Alpha 8045
- Delta 80 mm (FG-001-DE)
- YS-TECH FD8125 80 mm fan (x 5)
- Thermaltake TT-9025A-2B 90 mm fan
- Chieftec case DA-01W
- Enermax EG451P-VE - 431 watt
- Crucial 512 Mb. registered DDR (MY-002-CR)
- Gainward CardExpert G-Force III 64 Mb. DDR Golden sample
- IIyama Vision master Pro 450 19 inch monitor
- D-link 530TX 10/100BaseT
- Sound blaster Live 1024
- Adaptec AHA 3950 U2W controller
- Adaptec AHA 3940 UW controller
- Seagate ST373405LC (Scsi) 73 Gb.
- IBM DDYS-T36950N (Scsi) 34 Gb.
- Waitec T-rex 16/10/40 (Scsi)
- Plextor Ultraplex 40max (Scsi)
- Pioneer DVD 305S (Scsi)
- HP-Surestore DAT 8 (Scsi)
- Iomega ZIP 100 + (Scsi)
- Nexland ISB2 LAN router
- HP-deskjet 1220 C (USB)
- HP-Laserjet 4V (network)
- LS 120 diskettestation
- Alcatel ADSL modem (network)
- Logitech MoMo Steeringwheel (Force-Feedback)
- Microsoft Sidewinder II (Force-Feedback)
- Ednet USB-hub
- Philips Toucam Pro webcam
Maar wel een leuk systeempje hoor
Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug
lol
3 x DDR DIMM Sockets
Max. 3* GB unbuffered PC2700 /PC2100/PC1600 non-ECC SDRAM Memory
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Het is wat...Hoholi schreef op 01 december 2002 @ 22:16:Without any probs ... and registered ECC ram
- hele waslijst
als ik elk kabeltje, fannetje en schroefje hier op ga sommen heb ik ook een hele lijst, maar wat wil je ermee, wat is je vraag, of is het alleen ter kennisgeving dat je dit post?
ja, dat vroeg ik mij nou ook afDark schreef op 02 December 2002 @ 11:27:
[...]
Het is wat...
als ik elk kabeltje, fannetje en schroefje hier op ga sommen heb ik ook een hele lijst, maar wat wil je ermee, wat is je vraag, of is het alleen ter kennisgeving dat je dit post?
wat kan het nut zijn van het posten van een lange lijst, die ook weer niet zo indrukwekkend is dat het voor het patsen moet?
Het nut is dat dat mijn systeem werkt met het niet officieel ondersteunde ECC ram geheugen !!!!!!! De rest van het systeem is alleen ter ondersteuning ......... en wat betreft de opmerking van Schaapje : Ik denk dat een : Seagate ST373405LC (Scsi) 73 Gb. zeer indrukwekkend is als je weet dat deze hd meer kost dan de meeste mensen hun ganse computer............
Religion is Opium for the Masses
Patser !!![b][message=16240359,noline]Hoholi schreef op 04 December 2002 @ : Ik denk dat een : Seagate ST373405LC (Scsi) 73 Gb. zeer indrukwekkend is als je weet dat deze hd meer kost dan de meeste mensen hun ganse computer............
Verwijderd
Kan een Cpu te koud zijn? 
situatie 1: ik start mn pc (xp2100+) koud op en ik krijg blauwe schermen, spontane reboots enz.
ik reboot, nix aan de hand.
situatie 2: ik start m'n pc de volgende dag op, ga meteen naar de bios, wacht tot m'n cpu-temp een graadje of 40 is, reboot, en voila: windows start zonder problemen. (en stabiel ook)
Iemand vertelde me dat m'n voltages wel eens te laag zouden kunnen zijn... maar wie kan even uitleggen wat dit precies met de temp te maken heeft?
(vcore staat op standaard: 1.75V)
situatie 1: ik start mn pc (xp2100+) koud op en ik krijg blauwe schermen, spontane reboots enz.
situatie 2: ik start m'n pc de volgende dag op, ga meteen naar de bios, wacht tot m'n cpu-temp een graadje of 40 is, reboot, en voila: windows start zonder problemen. (en stabiel ook)
Iemand vertelde me dat m'n voltages wel eens te laag zouden kunnen zijn... maar wie kan even uitleggen wat dit precies met de temp te maken heeft?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 01:50 ]
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde probleem dat als de computer al een tijd uit geweest is dat hij opnieuw restart. mijn bord is trouwens rev 1.02Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 01:49:
Kan een Cpu te koud zijn?
Maar wat is dan het probleem ik weet zeker dat het niet de voeding is want die 550watt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 09:03 ]
Ook het feit dat ie een Zipdrive + een Ls 120 drive heeft geeft al aan dat ie amper weet wat ie met zijn geld moet doen. Het nut ontgaat mij iig, misschien heeft ie een goede verklaring (*smoes*)Dark schreef op 02 december 2002 @ 11:27:
[...]
Het is wat...
En een GF3 met een 19inch Ijama

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Heeft iemand ook problemen met de promise raid controller op hun bordje?
Bij de installatie zegt hij dat hij niet digitaal gesigned is.
Opzich gaat de installatie goed. Maar als ik iets kopieer naar mijn HD's dat hangt de PC 9 van de 10 keer. Ik heb een rev 2 bordje met een xp2700+.
Bios is 1015. Of zou de 300 W voeding iets te weinig zijn.
Met 2 HD's een brander een writer. 2 videokaarten waarvan een 9700 pro is. Een netwerkkaart en de extra USB poorten en een extra casefan.
kan btw ook niet de HD's niet in non-raid zetten.
Ik moet mijn HD's op de promise controller in raid zetten.
Zie ik iets over het hoofd in de manual of kan het echt niet anders.
Bij de installatie zegt hij dat hij niet digitaal gesigned is.
Opzich gaat de installatie goed. Maar als ik iets kopieer naar mijn HD's dat hangt de PC 9 van de 10 keer. Ik heb een rev 2 bordje met een xp2700+.
Bios is 1015. Of zou de 300 W voeding iets te weinig zijn.
Met 2 HD's een brander een writer. 2 videokaarten waarvan een 9700 pro is. Een netwerkkaart en de extra USB poorten en een extra casefan.
kan btw ook niet de HD's niet in non-raid zetten.
Ik moet mijn HD's op de promise controller in raid zetten.
Zie ik iets over het hoofd in de manual of kan het echt niet anders.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
300W is inderdaad net te weinig.. Een vette XP en een dikke Radeon hebben wel wat meer juice nodig. Zie ook Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ
Ja dat dacht ik ook. Maar ik had er geen besteld.
Dan gaan we maar een 450 W voeding aanschaffen.
Dan gaan we maar een 450 W voeding aanschaffen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik draai zelf 2HD's en een CDRom (branders is dood maar komt nieuwe) met een 350w Enermax
Ja daarom neem ik maar een 450 W enermax (EG465P-VE(FMA)) om zeker te zijn.
Deze is 117 eurotjes incl verzend kosten.
Deze is 117 eurotjes incl verzend kosten.
Verwijderd
ik ben een nieuwe comp in elkaar aan het zetten met een a7v333
heb volgens mij alles goed aangesloten, maar als ik hem opstart dan zegt ie:
scanning IDE drives......... (dit duurt erg lang (15sec))
Als die voorbij dit scherm komt zegt ie:
No array is defined
Als ik hem door laat starten zegt hij:
Disk boot failure, insert system disk and press enter
Ik kan ook op "control f"drukken waarna hij naar de fastbuild utility gaat.
In de fasbuild Utility zegt hij: No disk is found. please check the power and data cable connection
Ik heb volgens het boekje gewerkt dus weet niet waar het probleem zit, kan iemand mij misschien een tip geven?
dank je!
heb volgens mij alles goed aangesloten, maar als ik hem opstart dan zegt ie:
scanning IDE drives......... (dit duurt erg lang (15sec))
Als die voorbij dit scherm komt zegt ie:
No array is defined
Als ik hem door laat starten zegt hij:
Disk boot failure, insert system disk and press enter
Ik kan ook op "control f"drukken waarna hij naar de fastbuild utility gaat.
In de fasbuild Utility zegt hij: No disk is found. please check the power and data cable connection
Ik heb volgens het boekje gewerkt dus weet niet waar het probleem zit, kan iemand mij misschien een tip geven?
dank je!
heb je je HD's op de promise controller aangesloten of op de normale IDE controller? Heb je elke hd op een eigen bus aangesloten als master? (dat is nl beter als je raid wilt gaan draaien).
Als je ze op de normale poorten hebt aangesloten ziet je bios je hd's dan wel.
Controlleer nog even alle kabels of ze goed aangesloten zijn.
Ik heb ze ook op de promise hangen en hij herkend mijn Maxtors diamond max plus 9 (60g) goed.
Als je ze op de normale poorten hebt aangesloten ziet je bios je hd's dan wel.
Controlleer nog even alle kabels of ze goed aangesloten zijn.
Ik heb ze ook op de promise hangen en hij herkend mijn Maxtors diamond max plus 9 (60g) goed.
Ik heb er net een 400W antec voeding ingedaan. En het probleem blijft.
Als ik een cd op mijn HD wil kopieren loopt hij vast. En hij loopt zelfs vaak vast als ik XP wil installeren.
Heb net alle kaarten eruit gehaald incl de radeon. En ben gaan installeren met een matrox g200 PCI kaartje. Nogsteeds hetzelfde.
Ook win2k heeft dit probleem.
Heb nu een HD aangesloten op de onboard IDE (dus niet de raid controller)
En installeren gaat nu wel goed. En ook het kopieren van cd's naar de HD terwijl diskmanagement een partitie aan het formatteren is en IE service pack 1 voor xp op een andere partitie aan het downen is.
Het lijkt er op alsof mijn promise controller niet helemaal lekker is.
Morgen maar eens contact opnemen met de leverancier kijken of ik een nieuwe kan krijgen.
Als ik een cd op mijn HD wil kopieren loopt hij vast. En hij loopt zelfs vaak vast als ik XP wil installeren.
Heb net alle kaarten eruit gehaald incl de radeon. En ben gaan installeren met een matrox g200 PCI kaartje. Nogsteeds hetzelfde.
Ook win2k heeft dit probleem.
Heb nu een HD aangesloten op de onboard IDE (dus niet de raid controller)
En installeren gaat nu wel goed. En ook het kopieren van cd's naar de HD terwijl diskmanagement een partitie aan het formatteren is en IE service pack 1 voor xp op een andere partitie aan het downen is.
Het lijkt er op alsof mijn promise controller niet helemaal lekker is.
Morgen maar eens contact opnemen met de leverancier kijken of ik een nieuwe kan krijgen.
Ik heb mijn A7V333 omgeruild voor een A7V8X met promise fastrack tx2 raid kaartje. En al mijn problemen zijn opgelost. Ze hadden nl geen A7V333 rev 2 bordje. Maar dat geeft niet. dit werkt tot nu toe ook perfect.
Wat doet Sensor 3 eigelijk?
ZaanLan.nl
Verwijderd
Ik heb vrijdag een AMD XP 2000+ gekocht en op een Asus A7v333-x geplant met Dane 512 DDR 333 MHz... Jammer dat er bij het opstarten staat dat ik een AMD Duron 1300 MHz heb.. ben ik opgelicht of zo????
Wellicht heb je een Thoroughbred-A core en wordt de cpu niet juist herkent en staat je FSB nog op de standaard 100MHz. BIOS update + 133MHz FSB helpt dan, maar je weet wel zeker dat je een AthlonXP hebt en geen Duron?
[ Voor 1% gewijzigd door E-RIC op 08-12-2002 12:12 . Reden: hebt? >> helpt ]
Verwijderd
Heb je sisoft sandra of een ander programma?
CPUZ is ok ok. Hiermee kun je kijken hoe de processor gezien wordt.
een bios update zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
CPUZ is ok ok. Hiermee kun je kijken hoe de processor gezien wordt.
een bios update zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
Verwijderd
volgens zo'n AMD proggie wordt hij herkend als "Duron". Volgens de ASUS site moet'ie met ALLE biosversies die 2000+ ondersteunen. Ik zal idd maar ff de koeling erafslopen en kijken wat er op dat ding staat... Op FSB 133 kan'ie niet.. dan start hij nietop
Nee roze kauwgum, verwijderen met synth.Thinner en echte koelprut gebruiken.Tazzy schreef op 26 November 2002 @ 07:30:
Zit er onder die northbridge koeler eigenlijk koelprut? Kreeg em er nog niet af om te kijken of dit het geval is maar heb het idee van niet
Bij mij zat er een luchtbel onder....... Het behoeft geen betoog dat dit niet bevorderlijk is voor de koeling.
Tikkie offtopic: Asus was ook bij mijn GF4 errug zuinig met koelprut! Dus tweakers der Nderlanden, ruk die koelers eraf, maak schoon en herbevuil met voldoende koelprut. Maar niet te veel hé?
Uhm , de temp daarvan wordt toch gemeten door n temp sensor ? Bij mij komt ie nooit boven de 25 graden uit.... En ik denk dat koelprut daar niet zo veen aan kan verbetoren ...
Verwijderd
ik heb ook een asus a7v333 met een athlon 1800+ temp is +/- 52 graden erg hoog vind ik.
word je pc stabieler als je er een andere cooler opzet? de cooler die er nu bij zit zat bij de processor. en welk geheugen is beter kingston of dane-elec?
word je pc stabieler als je er een andere cooler opzet? de cooler die er nu bij zit zat bij de processor. en welk geheugen is beter kingston of dane-elec?
52 graden is prima, is die PC niet stabiel dan?
mijn xp2000+ temperatuur loopt na een stevig potje UT2K3 op naar 65 graden, maar is
nog nooit vastgelopen tijdens UT2K3, dus die 52 graden is dan al helemaal geen probleem
mijn xp2000+ temperatuur loopt na een stevig potje UT2K3 op naar 65 graden, maar is
nog nooit vastgelopen tijdens UT2K3, dus die 52 graden is dan al helemaal geen probleem
Verwijderd
Ik weet nie hoor, 25 is wel heeeel weinig... niet toevallig de temp. van je moederbord te pakken?Uhm , de temp daarvan wordt toch gemeten door n temp sensor ? Bij mij komt ie nooit boven de 25 graden uit....
Zal het ding er van de week toch even af halen... Als ik dan toch bezig ben, zijn er nog andere IC's die ten behoeve van de stabiliteit bij overclocken wel een koelribje kunnen gebruiken?Adm.Spock schreef op 08 december 2002 @ 22:35:
[...]
Nee roze kauwgum, verwijderen met synth.Thinner en echte koelprut gebruiken.
Bij mij zat er een luchtbel onder....... Het behoeft geen betoog dat dit niet bevorderlijk is voor de koeling.
[ Voor 2% gewijzigd door Tazzy op 09-12-2002 21:02 . Reden: quote fix ]
de northbridge IS toch gewoon je mobo?Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 20:07:
[...]
Ik weet nie hoor, 25 is wel heeeel weinig... niet toevallig de temp. van je moederbord te pakken?
Verwijderd
Ik heb een poosje geleden (zie eerdere posts in dit topic) problemen gehad met mijn A7V333. Ik heb alles (mobo, geheugen, cpu) terug gestuurd naar de leverancier. Daar hebben ze alles getest... blijkt dat het niet aan 1 van die 3 ligt. Bij de leverancier werkt het prima. 
Wat dus overblijft is mijn videokaart (Asus V8440 Deluxe) die problemen geeft. Ik hoop mijn mobo met de rest deze week weer terug te krijgen. En dan ga ik eens kijken of het probleem blijft bestaan met een andere videokaart...
Iemand al eens eerder problemen gehad met deze combinatie A7V333 + Asus V8440 (deluxe)?

Wat dus overblijft is mijn videokaart (Asus V8440 Deluxe) die problemen geeft. Ik hoop mijn mobo met de rest deze week weer terug te krijgen. En dan ga ik eens kijken of het probleem blijft bestaan met een andere videokaart...
Iemand al eens eerder problemen gehad met deze combinatie A7V333 + Asus V8440 (deluxe)?
ja ik toevallig ook.. strepen door het beeld , niet meer te lezen, en dat al vanaf boot,
de kaart in een andere pc gedaan .. zelfde probleem.. ik dacht dus .. ahah kaart kapot (was waarschijnlijk ook zo..) ik teruggestuurd, sturen ze me een v8440 zonder tv-out terug.. gvd! .. ik denk toch ff proberen.. als ik nu mijn monitor eerst aanzet en dat mijn pc krijg ik geen beeld, maar na een power off/on springt ie gelijk naar het bios en zegt ie dat mijn clocksnelheid niet goed stond ingesteld? . als ik eerst de px aanzet en dan de monitor geen problemen.. denk dat ik ook maar es een geaard stopcontact moet zoeken want ik vermoed dat ik mijn vorige kaartje met de monitor om zeep heb geholpen.
de kaart in een andere pc gedaan .. zelfde probleem.. ik dacht dus .. ahah kaart kapot (was waarschijnlijk ook zo..) ik teruggestuurd, sturen ze me een v8440 zonder tv-out terug.. gvd! .. ik denk toch ff proberen.. als ik nu mijn monitor eerst aanzet en dat mijn pc krijg ik geen beeld, maar na een power off/on springt ie gelijk naar het bios en zegt ie dat mijn clocksnelheid niet goed stond ingesteld? . als ik eerst de px aanzet en dan de monitor geen problemen.. denk dat ik ook maar es een geaard stopcontact moet zoeken want ik vermoed dat ik mijn vorige kaartje met de monitor om zeep heb geholpen.
er werd volgens mij wel eens vaker getwijfeld aan de combinatie A7V333 + V8440, maar bij mij werkt ie wel gewoon, dus het moet kunnen
Is n 8440 een geforce 4 mx 440 ???
probs mee gehad met mijn Aopen GeForce 4 MX 440 , ook strepen en daarna wilde de hardware niet starten ( zie aantal posts terug) , echter mn leverancier heeft een ander opgestuurd en alles werkt nu prima ....
probs mee gehad met mijn Aopen GeForce 4 MX 440 , ook strepen en daarna wilde de hardware niet starten ( zie aantal posts terug) , echter mn leverancier heeft een ander opgestuurd en alles werkt nu prima ....
nee, 8440 is geforce4 ti 4400
hoe ze die mx440 noemen weet ik niet
best verwarrend eigenlijk
best verwarrend eigenlijk
Ik heb ook een A7V333 icm. een V8440.
Werkt hier zonder problemen....
@ Silent_Soul: Wat voor een voeding heb je btw? Misschien dat die het niet trekt?
Werkt hier zonder problemen....
@ Silent_Soul: Wat voor een voeding heb je btw? Misschien dat die het niet trekt?
zou genoeg moeten zijn, maar houdt niet over
mijn 300W voeding ging naar de haaien toen ik de nieuwe hardware erin had zitten, maar de nieuwe van hetzelfde merk die ik van de garantie heb gekregen functioneert prima (van funprice, ik weet zo niet welk merk)
mijn 300W voeding ging naar de haaien toen ik de nieuwe hardware erin had zitten, maar de nieuwe van hetzelfde merk die ik van de garantie heb gekregen functioneert prima (van funprice, ik weet zo niet welk merk)
moet kunnen, ik kom net thuis, CPU 29 graden, mobo 27Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 20:07:
[...]
Ik weet nie hoor, 25 is wel heeeel weinig... niet toevallig de temp. van je moederbord te pakken?
kwestie van CPUcool geinstalleerd hebben staan
met de kachel uit was ie nog wel lager uit gekomen
ok, als ik dan ga stressen gaat ie hard omhoog
een beetje internetten en hij is al 32 graden, als ik UT2K3 zou opstarten zou hij al gauw richting 60 gaan, maar het kan dus wel
Verwijderd
Tja, ik heb ook nog een 340 watt uitvoering liggen van hetzelfde merk. Misschien dat ik die er dan wel inzet. Maar kijk eerst wat ie doet met de huidige. Maar in ieder geval bedankt voor de tipSchaapje_BlaaT schreef op 10 December 2002 @ 16:28:
zou genoeg moeten zijn, maar houdt niet over
Vandaag zo'n bord gezien -> VCORE op 2.11 
Kapotte voltage regulator uiteindelijk.

Kapotte voltage regulator uiteindelijk.
You can't have everything. Where would you put it?
Hallo dan!!!
Ik ben gisteren eindelijk maar eens gaan overclocken... Ik heb mijn AMDtje op 1691 MHz gekregen (11.5x147) maar bij 148 FSB start ie niet meer op... Ik heb mijn vcore verhoogt maar ik kom niet meer hoger... Zit ik nu aan mijn max??? Wat is overigens de max van een 1800+ A stepping???
Ik ben gisteren eindelijk maar eens gaan overclocken... Ik heb mijn AMDtje op 1691 MHz gekregen (11.5x147) maar bij 148 FSB start ie niet meer op... Ik heb mijn vcore verhoogt maar ik kom niet meer hoger... Zit ik nu aan mijn max??? Wat is overigens de max van een 1800+ A stepping???
Hoe hoog staat je vcore nu eigenlijk? Denk dat je met een lagere MP wel een hogere FSB moet kunnen halen
Mijn vcore staat nu op 1.825, maar ik heb 'm nog gelockt dus ik kan helaas (nog) niets doen met mijn mp... Maar die CPU kan zeker niet veel hoger meer of wel qua Mhzen...
[ Voor 4% gewijzigd door killer1979 op 11-12-2002 10:08 ]
Ik heb dus ook asus a7v333 maar kheb het volgend probleem: Ik wil dat men proc (een AMD 2200+) op 166FSB draait, dit lukt natuurlijk ni, maar zo te zien heb ik een geunlockte proc dus wou ik de multiplier verlagen en dan 166FSB gebruiken. Standaard is de multiplier 13.5x , maar ik wil de multiplier verlagen naar 11x zodat hij dan kan draaien op ongeveer 1826Mhz. Maar het moederbord wil dit echter niet, het laat me maar tot 13x gaan, en ik wil echt wel lager. Weet er hier iem een oplossing voor ? Kheb net de laatste BIOS versie (15) geprobeerd maar ik kan het nog altijd niet verlagen naar 11x. En ik heb Apacer DDR 333 dus dat zou wel moeten lukken.
de mijne komt op 148x11.5killer1979 schreef op 11 december 2002 @ 09:22:
Hallo dan!!!
dat is blijkbaar de max voor je CPU
volgende stap is unlocken en kijken hoe hoog je FSB kan (dus mp omlaag)
Ik zit op 9x190 (zelfde aan MHz als 11.5x 148 zo ongeveer)
Only dead fish go with the flow
V8170 DDRSchaapje_BlaaT schreef op 10 December 2002 @ 11:07:
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Verwijderd
ik heb een rev 1.0 bord en net een 2700 proc gekocht kan ik deze gewoon in mij bordje prikken inmiddels heb ik de nw bios waarin ik de cpu op 2167 kan instellen tevens heb ik pc 2700 mem
Verwijderd
Wellicht is de nieuwe athlon XP ook wel een soort van backwards compatible? Net als geheugen en harde schijven enzo!
het is me opgevallen dat de minimum temperatuur die Asus Probe geeft van de CPU nooit lager dan 40 graden celsius komt... (ik heb geen biosupdate gedaan) Dit een bekende 'bug'? en is deze met de eerste biosupdate verholpen?
Verwijderd
Ik heb ook een A7V333 (raid), in een kast met een 300W voeding.
Nu heb ik hier de volgende hardware bij (besteld):
- Athlon XP 1800+
- Zalman CNPS6000-Cu Copper
- Leadtek GF4 Ti4400, 128mb, ViVo
- Terratec SoundSystem SiXPack 5.1+
- 2x 40gb Maxtor (ata133, 7200rpm) - raid1
- 80gb Maxtor (ata133, 7200rpm)
- 80gb IBM (ata133, 7200rpm)
- AOpen 48x CD-ROM
- Plextor 24/10/40 CD-RW
- 10/100 Realtek NIC
Is 300W genoeg voor deze configuratie
Nu heb ik hier de volgende hardware bij (besteld):
- Athlon XP 1800+
- Zalman CNPS6000-Cu Copper
- Leadtek GF4 Ti4400, 128mb, ViVo
- Terratec SoundSystem SiXPack 5.1+
- 2x 40gb Maxtor (ata133, 7200rpm) - raid1
- 80gb Maxtor (ata133, 7200rpm)
- 80gb IBM (ata133, 7200rpm)
- AOpen 48x CD-ROM
- Plextor 24/10/40 CD-RW
- 10/100 Realtek NIC
Is 300W genoeg voor deze configuratie
edit:
mhm, misschien verkeerde forum
mhm, misschien verkeerde forum

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 16:07 ]
Verwijderd
soortgelijke systeem setting heb ik ook gehad met nog wat usb app. en mijn 300 watt trok het niet nu een enermax silent 430 en systeem draait als een zonnetje
@ ronniek
Van asus website:
CPU Since PCB Since BIOS
XP 2700+ 2.00 1013
wordt dus niet officieel ondersteund. Je hebt wel kans dat het wel werkt, is hier als is voorbij gekomen geloof ik.
Van asus website:
CPU Since PCB Since BIOS
XP 2700+ 2.00 1013
wordt dus niet officieel ondersteund. Je hebt wel kans dat het wel werkt, is hier als is voorbij gekomen geloof ik.
Verwijderd
ik zal dit dadelijk (10 minuten) gaan proberen ik heb een brandblusser naast me staan of wil iemmand me nog waarschuwen?
Verwijderd
Effe mijn vriend gebeld die bij Asustek in Emmen werkt...enne volgens hem werkt 166 op een A7v333 stabiel vanaf rev. 1.4
Verwijderd
helaas systeem down. krijg nu bij aanzetten een stemmetje "system fail memory test" om vervolgens niets te doen. is het mb nu ook stuk? de 2700 had wel een zeer donker bruin schroeivlekje(verbrand)
mmmmh, lijkt me niet dat'ie afgefikt is omdat de XP2700 niet officieel met een rev.104 overweg kan
Heb je de koeler wel goed gemonteerd? Niet te veel/weinig pasta?
In bios alles op default staan?
Heb je de koeler wel goed gemonteerd? Niet te veel/weinig pasta?
In bios alles op default staan?
Verwijderd
met mijn 2100 weer terug erin geeft hij dezelfde melding. ik had waarschijnlijk op de 2700 mijn koeler niet goed geplaatst. maar ik krijg nu helemaal niets meer aan de praat?
Hoeveel mem-bankjes heb je gevuld? Heb je er meer dan 1 probeer het dan is met 1 reepje in bank 3. En check je Vddr jumpers ook even:
http://darkforce.dyndns.org/pics/Vddr-001.jpg
Als ze nog niet zo staan zet ze is op:
jp1:1-2, jp2:2-3
http://darkforce.dyndns.org/pics/Vddr-001.jpg
Als ze nog niet zo staan zet ze is op:
jp1:1-2, jp2:2-3
Verwijderd
1 bankje en nog niets. ik denk dat hij helemaal dood is volgende week een nw mb erin ik denk dat ik een a7v333 + ga halen en mijn 2700 opnieuw probeer
UUUH moet zon ding op 1,75 staan dan ? Die van mij staat op een vcore van 1,52 en doet het perfect. komt net een week geleden uit de doos dus .... ??The_Dart schreef op 03 november 2002 @ 20:51:
[...]
Hij staat niet voor nix op 1,75Volt, als je deze waarde lager zet is de kans heel groot dat ie niet meer post omdat ie gewoon niet genoeg stroom toegevoerd krijgt.
En het verschil is zo goed als nihil tussen 1,75Volt of 1,7 als ie al op 1,7volt wil.
Is een 1800 TB die nu op 11,5 x 140 loopt. ben nog niet echt hoger aan het klokken geweeest
@ Stuiter:
Quoten van een post van ruim een maand geleden is niet echt duidelijk. Maar als hij het gewoon goed doet op een lage Vcore, hoef je er toch niks aan te veranderen lijkt me...
@ ronniek:
Regel dan meteen een rev. 2 plankje, als je toch een nieuwe gaat halen. Ben je meteen van het gezeik af.
Quoten van een post van ruim een maand geleden is niet echt duidelijk. Maar als hij het gewoon goed doet op een lage Vcore, hoef je er toch niks aan te veranderen lijkt me...
@ ronniek:
Regel dan meteen een rev. 2 plankje, als je toch een nieuwe gaat halen. Ben je meteen van het gezeik af.
probeer eens vcool, want AMD processoren produceren idle doorgaans nog steeds flink wat warmte, maar dan dus niet meerFludizz schreef op 13 december 2002 @ 15:48:
het is me opgevallen dat de minimum temperatuur die Asus Probe geeft van de CPU nooit lager dan 40 graden celsius komt... (ik heb geen biosupdate gedaan) Dit een bekende 'bug'? en is deze met de eerste biosupdate verholpen?
mijn laagste temperatuur gemeten tot nu toe is 18 graden (mobo 15) toen het op mijn kamer behoorlijk koud was en ik 'm net aan had, dus lager dan 40 kan echt wel
Verwijderd
Ik heb eindelijk mijn pc aan de gang. (zie voor probleem eerder postings)
De fout blijkt in de videokaart te zitten. Ik kan het systeem niet installeren met de Ti4400. Ik heb het geinstalleerd met een TNT2 kaart. Alle updates gedraaid (Service Pack 1, nieuwste nvidia drivers enz). En toen dat alles zonder fouten werkte heb ik de Ti4400 erin gedaan. Geen drivers geinstalleerd van de cd-rom die bij de videokaart zat, maar gewoon de nvidia drivers de kaart laten detecteren. En nu, na 5 weken (met originele config), werkt het prima...
De fout blijkt in de videokaart te zitten. Ik kan het systeem niet installeren met de Ti4400. Ik heb het geinstalleerd met een TNT2 kaart. Alle updates gedraaid (Service Pack 1, nieuwste nvidia drivers enz). En toen dat alles zonder fouten werkte heb ik de Ti4400 erin gedaan. Geen drivers geinstalleerd van de cd-rom die bij de videokaart zat, maar gewoon de nvidia drivers de kaart laten detecteren. En nu, na 5 weken (met originele config), werkt het prima...

Ik heb na het overleiden van me Msi K7t 266 pro een Asus a7v333 gehaald maar zit nu met een klein probleempje. Ik heb als geluidskaart een Hercules Muse 5.1 DVD (met c-media chipset), echter onboard zit nu ook toevallig een c-media chipset. Blijkt nu dat de driver en windows alleen dat onboard ding pakken (ook niet na het verstellen van de jumper voor onboard sound).
Op me Msi kon ik in het bios gewoon me onboard sound uit zetten maar op me Asus kan dat gewoon niet
wat is nu de makkelijkste oplossing ?
Wie heeft er btw nog een site oid voor leuke Asus My Logo's ?
Specs:
Athlon TB 1400
Asus A7V 333
256 mb ddr pc 2100
400 watt q-tec voeding
Maxtor 40 GB 7200 rpm HD
windows 2000 Pro
hercules Muse 5.1 DVD
Bijna vergeten dat onboard ding herkent de driver als een Muse 5.1 dvd Lite
Op me Msi kon ik in het bios gewoon me onboard sound uit zetten maar op me Asus kan dat gewoon niet
Wie heeft er btw nog een site oid voor leuke Asus My Logo's ?
Specs:
Athlon TB 1400
Asus A7V 333
256 mb ddr pc 2100
400 watt q-tec voeding
Maxtor 40 GB 7200 rpm HD
windows 2000 Pro
hercules Muse 5.1 DVD
Bijna vergeten dat onboard ding herkent de driver als een Muse 5.1 dvd Lite
[ Voor 8% gewijzigd door DirtyHennessy op 21-12-2002 15:12 ]
Verwijderd
hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn pc en weet ff niet meer waar ik het moet zoeken. misschien dat de meer ervaren mensen op dit forum mij verder kunnen helpen.
specs: -a7v333
- Athlon XP 1800+
- 512mb ddr266 kingston (cas2)
- asus GF4 Ti4400, 128mb
- soundblaster live 5.1
- 40gb Maxtor (ata100, 7200rpm)
- pioneer 116 dvd
- aopen 12/10/40 CD-RW
- 10/100 3com ethernet
ik instaleer hierop win xp pro
na instalatie doet mn dvd speler het niet meer, maar ik heb dit op kunnen lossen door bij via de minipoort driver te downloaden en de dvd speler op u-dma3 (ipv 4) te zetten. dit alles met de default settings op het mobo. later ben ik aan in de bios gaan wijzigen.
enkele weken geleden draaide checkdisk bij elke x opstarten. uiteindelijk was dit niet meer mogelijk omdat is mn system file kwijt was (of beschadigd) en kon ik windows niet meer opstarten. ik heb een progje van maxtor gebruikt om mn hd te checken, bleek dat er enkele tests faalden, maar ik kon dit met dit progje ook weer herstellen. uiteindelijk waren alle tests hier passed.
hierna winxp weer opnieuw geinstaleerd (bios weer op default) liep mn systeem weer een tydje goed. na de volgende settings in de bios weer te hebben veranderd kreeg ik weer het zelde probleem (en zit ik nu weer achter 'my good old PII350')
wijzigingen in bios: *cas 2-2-2-5
*video mem. cache mode naar USWC
*dit met bios rev 1015
ik hoop dat ik voldoende info over mn probleem heb verschaft en dat er mensen zijn die weten wat ik hiermee aanmoet.
groeten Paulus
ik heb een probleem met mijn pc en weet ff niet meer waar ik het moet zoeken. misschien dat de meer ervaren mensen op dit forum mij verder kunnen helpen.
specs: -a7v333
- Athlon XP 1800+
- 512mb ddr266 kingston (cas2)
- asus GF4 Ti4400, 128mb
- soundblaster live 5.1
- 40gb Maxtor (ata100, 7200rpm)
- pioneer 116 dvd
- aopen 12/10/40 CD-RW
- 10/100 3com ethernet
ik instaleer hierop win xp pro
na instalatie doet mn dvd speler het niet meer, maar ik heb dit op kunnen lossen door bij via de minipoort driver te downloaden en de dvd speler op u-dma3 (ipv 4) te zetten. dit alles met de default settings op het mobo. later ben ik aan in de bios gaan wijzigen.
enkele weken geleden draaide checkdisk bij elke x opstarten. uiteindelijk was dit niet meer mogelijk omdat is mn system file kwijt was (of beschadigd) en kon ik windows niet meer opstarten. ik heb een progje van maxtor gebruikt om mn hd te checken, bleek dat er enkele tests faalden, maar ik kon dit met dit progje ook weer herstellen. uiteindelijk waren alle tests hier passed.
hierna winxp weer opnieuw geinstaleerd (bios weer op default) liep mn systeem weer een tydje goed. na de volgende settings in de bios weer te hebben veranderd kreeg ik weer het zelde probleem (en zit ik nu weer achter 'my good old PII350')
wijzigingen in bios: *cas 2-2-2-5
*video mem. cache mode naar USWC
*dit met bios rev 1015
ik hoop dat ik voldoende info over mn probleem heb verschaft en dat er mensen zijn die weten wat ik hiermee aanmoet.
groeten Paulus
Hallo mensen,
ik heb dus eindelijk mijn XP2000 unlocked (zelf gedaan!).
maar met bios 1013 kom ik niet hoger dan een FSB van 143
Ik heb een groot gedeelte van deze topic gelezen en gezien dat er een "ce" en een "cd" versie van de a7v333 is.
en dat een van de twee niet hoger komt dan 143.
Nu heb ik bios 1015 er op gezet, en nu kom ik tot 149. Daarboven geeft het bios al meteen een waarschuwing dat mijn geheugen min. gelijk of hoger moet zijn dan mijn FSB (of zoiets). Vanaf 150 boot hij dan ook niet meer.
Het zaakje draait nu stabiel op 12 X 149.
Iemand een suggestie hoe ik mijn FSB hoger kan krijgen?
En nog iets, sinds mijn proc. unlocked is, ziet Sandra hem als een XP1900??
Rest van het systeem:
512Mb Samsung 333.
60Gb Maxtor 7200
SB audigy
Wacht nog op mijn Hercules 9700 pro!
ik heb dus eindelijk mijn XP2000 unlocked (zelf gedaan!).
Ik heb een groot gedeelte van deze topic gelezen en gezien dat er een "ce" en een "cd" versie van de a7v333 is.
Nu heb ik bios 1015 er op gezet, en nu kom ik tot 149. Daarboven geeft het bios al meteen een waarschuwing dat mijn geheugen min. gelijk of hoger moet zijn dan mijn FSB (of zoiets). Vanaf 150 boot hij dan ook niet meer.
En nog iets, sinds mijn proc. unlocked is, ziet Sandra hem als een XP1900??
Rest van het systeem:
512Mb Samsung 333.
60Gb Maxtor 7200
SB audigy
Wacht nog op mijn Hercules 9700 pro!
ik heb hem ook wel kouder gehad, koude start gedaan enzo, maar dan zit ie toch nog ruim 3 minuten op 40 voor die stijgen gaat naar de 51 waarop ie idle blijft zitten...Schaapje_BlaaT schreef op 15 december 2002 @ 22:03:
[...]
probeer eens vcool, want AMD processoren produceren idle doorgaans nog steeds flink wat warmte, maar dan dus niet meer
mijn laagste temperatuur gemeten tot nu toe is 18 graden (mobo 15) toen het op mijn kamer behoorlijk koud was en ik 'm net aan had, dus lager dan 40 kan echt wel
4 Post hierboven heb ik al beschreven dat ik problemen heb met de onboard sound van me asus a7v333 maar heb nu ook gewoon veel last van veel random reboots. Ook wil me comp soms gewoon niet aan (HD spint op maar comp geeft geen beeld). Voeding heb ik pas vervangen en als ik de voltages check met speedfan zijn deze allemaal in orde, temps zijn oke (max 56 graden stressed). Me geheugen heb ik naar bank 3 verplaatst om er zeker van te zijn dat dit niet te warm wordt (op geheugen zitten wel Thermaltake ramsinks). Heb Bios 1015 er op gezet wat dus ook geen problemen oplost. Ik zit er nu zelfs aan te denken om dit bord maar terug te brengen en te ruilen voor een Gigabyte GA-7VAX. Wie kan me met deze problemen helpen.
Specs:
Amd TB 1400
256 mb ddr pc 2100
Asus a7v 333
Geforce 2 mx
Maxtor 40 GB HD 7200 rpm
q-tec 400 watt voeding
Specs:
Amd TB 1400
256 mb ddr pc 2100
Asus a7v 333
Geforce 2 mx
Maxtor 40 GB HD 7200 rpm
q-tec 400 watt voeding
Verwijderd
ik denk dat je ook naar je processor mag kijken.
in mijn geval haat ik een 900 TB met problemen tot ik 1800+ in stopte
in mijn geval haat ik een 900 TB met problemen tot ik 1800+ in stopte
Ach, het is een leuk en gebruiksvriendelijk bord maar niet goed afewerkt, er zitten gewoon heel veel "bugs" in dat is wat ik heb ondervonden tenminste.
Ik heb ASUS A7V333 mobo nr. 3 nu in mn pc deze is nog niet afgebrand, gebroken, gesmolten of kapot gegaan
Ik heb ASUS A7V333 mobo nr. 3 nu in mn pc deze is nog niet afgebrand, gebroken, gesmolten of kapot gegaan
Inzake spontane resets: heb je toevallig de biosoptie systemperformance op turbo gezet in plaats van optimal? Vooral in combinatie met de oude pci latency patch kan dit spontane resets opleveren.Koeskoes schreef op 22 december 2002 @ 14:58:
4 Post hierboven heb ik al beschreven dat ik problemen heb met de onboard sound van me asus a7v333 maar heb nu ook gewoon veel last van veel random reboots. Ook wil me comp soms gewoon niet aan (HD spint op maar comp geeft geen beeld). Voeding heb ik pas vervangen en als ik de voltages check met speedfan zijn deze allemaal in orde, temps zijn oke (max 56 graden stressed). Me geheugen heb ik naar bank 3 verplaatst om er zeker van te zijn dat dit niet te warm wordt (op geheugen zitten wel Thermaltake ramsinks). Heb Bios 1015 er op gezet wat dus ook geen problemen oplost. Ik zit er nu zelfs aan te denken om dit bord maar terug te brengen en te ruilen voor een Gigabyte GA-7VAX. Wie kan me met deze problemen helpen.
Specs:
Amd TB 1400
256 mb ddr pc 2100
Asus a7v 333
Geforce 2 mx
Maxtor 40 GB HD 7200 rpm
q-tec 400 watt voeding
Verwijderd
heb je naar de geheugen divider gekeken, als ik die op 4:5 laat staan kom ik niet verder dan 9,5x135 terwijl als ik die op 1:1 zet dan haal ik 10x140 (tja ouwe athlon 1200)coob schreef op 22 December 2002 @ 10:17:
Weet iemand hoe je de apturesize kan veranderen?
En hoe ik mijn 3D kaart het beest kan tweaken (GF3TI200), icm moederbord?
En hoe ik mijn 3D kaart het beest kan tweaken (GF3TI200), icm moederbord?
Verwijderd
Ik heb ook een A7V333, ik weet niet welke rev.
Het is een superbordje, alleen wil hij niet gewoon afsluiten.
Als ik in XP op afsluiten druk, reboot hij, en moet ik via de powerknop op de voeding hem uitschakelen.
hebben jullie enig idee hoe dit kan/ verholpen kan worden?
Het is een superbordje, alleen wil hij niet gewoon afsluiten.
Als ik in XP op afsluiten druk, reboot hij, en moet ik via de powerknop op de voeding hem uitschakelen.
hebben jullie enig idee hoe dit kan/ verholpen kan worden?
Dit topic is gesloten.