Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Ik krijg ook elke keer als ik die setup run dat ik een *.dbd bestand moet kiezen...

Ik neem dan elke keer "Ctrun.dbd"

Ook heb ik als ik die earlier.bat run in CMD, dat hij dat data1.hdr niet kan vinden....

Weet iemand btw het verschil tussen die 155 en 175 mb versie....

P.s. als ik die setup dat run wil hij die audigy drivers niet installeren maar hij gaat dan wel verder met "creative media source"

Snap er nog weinig van moet ik zeggen :(

[Edit] Ben nu de 155 mb versie maar aan het downen hopelijk werkt die wel....krijg die 175 mb versie echt niet aan de praat bij die earlier.bat geeft hij aan dat er bestanden niet gevonden kunnen worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

niets

gewoon die earlier.bat runnen. Moet voldoende zijn

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Cue schreef op 07 november 2002 @ 19:42:
Ik krijg ook elke keer als ik die setup run dat ik een *.dbd bestand moet kiezen...

Ook heb ik als ik die earlier.bat run in CMD, dat hij dat data1.hdr niet kan vinden....

P.s. als ik die setup dat run wil hij die audigy drivers niet installeren maar hij gaat dan wel verder met "creative media source"

[Edit] Ben nu de 155 mb versie maar aan het downen hopelijk werkt die wel....krijg die 175 mb versie echt niet aan de praat bij die earlier.bat geeft hij aan dat er bestanden niet gevonden kunnen worden.....
Verkeerde setup 8)7

SB-Install\Audio\Setup\setup.exe
deze moet je patchen en runnen.

MediaSource pas hierna

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

msn: Scighera_@hotmail.com

met underscore

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:40
Cue schreef op 07 november 2002 @ 19:42:

Een keer de hele thread lezen i.p.v. elke foutmelding hier te copy-pasten kan misschien ook geen kwaad...

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Stond niet in dit topic....

Ik ha dverkeerde setup...namelijk de normale setup en niet de setup uit de audio directory....

Verder blijft de 175 mb versie errug buggie hiero (foutmeldingen van bestanden die niet gevonden worden)....ga dus nu de 155 mb versie proberen..ik laat ff weten hoe die werken.

Kan misschien iemand anders een iso'tje ergens neer knallen van een audigy 2 cd'tjeuh?

(ik weet niet 100% zeker of dit hier neer gezet mag worden?, zo niet edit maar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik krijg het pakket ook niet geinstalleerd op de twee manieren zoals Cue geprobeerd heeft.
De drivers installeren d.m.v. \Audio\Drivers\CTZAPXX.exe, zoals Swinnio meldt, lukt wel.
En dan vervolgens de applicaties installeren.

Zoals in mijn vorige post stond, heb ik die problemen met "Please close debugger".
Ik heb toen de vorige drivers teruggezet, met als resultaat een blauw scherm en de PC restartte.

Ik krijg nu de geluidskaart met geen mogelijkheid weer geinstalleerd.
Ik heb alle software en drivers weggehaald en de originele drivers geinstalleerd.
Dit werkt echter niet, hij blijft vragen om bepaalde bestanden die niet op de originele CD staan.
Als ik dan die bestanden uit het pakket van 175 MB aangeef, dan krijg ik weer een blauw scherm...

Edit: Ik heb em inmiddels weer aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Nou met een Live plantinum 2 (dus geen audigy) werken de drivers prima alleen de apps zoals speaker settings en diagnostics geven een error in windows XP.
Remote center doet het prima (weer een nieuwe versie) alleen vind ik 'm onhandiger werken dan de oude.
Het geluid is nar mijn idee niet beter/slechter , ik dacht wel dat ik met de niet creative drivers die hier vorige week stonden wel beter geluid had( dit blijft heel moeilijk te beoordelen)

Conclusie: voor een Live gebruiker niet veel verbeteringen

Ik zal nog is goed gaan luisteren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't downloaden wil hier maar niet opschieten

Maar hoe zit t met dvd-audio, ondersteunt tie dat nou ook op de audigy 1? t lijkt me alleen softwarematig een verbetering nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 21:21:
't downloaden wil hier maar niet opschieten

Maar hoe zit t met dvd-audio, ondersteunt tie dat nou ook op de audigy 1? t lijkt me alleen softwarematig een verbetering nl?
DVD-audio heeft een sample rate van 192 KHz. Audigy 2 ondersteunt dit ook. Audigy 1 moet het doen met een sample rate van 96 KHz.

Ik heb de dvd-audio software geinstalleerd, maar deze werkt niet op mijn audigy 1. Hardware ondersteunt het niet zegt het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Heb het er helemaal mee gehad heb denk ik 30 andere install's achter de rug.

Full install
Custom install

Package van 155 en 175 mb...het wil allemala niet helpen.

Nu kan ik dat eax control centre ook niet eens meer opstarten wat eerst nog wel kon....

Ben het wel eens dat het geluid echt stukken beter klonk...maar helaas ik krijg het niet goed aan de praat...

als iemand ideen suggesties heeft hoor ik ze graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

*update*

Na het grootste blauwe scherm in mijn geschiedenis met xp :) ga ik maar terug naar de compaq set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Cue schreef op 07 november 2002 @ 21:53:
Heb het er helemaal mee gehad heb denk ik 30 andere install's achter de rug.

Full install
Custom install

Package van 155 en 175 mb...het wil allemala niet helpen.

Nu kan ik dat eax control centre ook niet eens meer opstarten wat eerst nog wel kon....

Ben het wel eens dat het geluid echt stukken beter klonk...maar helaas ik krijg het niet goed aan de praat...

als iemand ideen suggesties heeft hoor ik ze graag...
Suggesties zijn er genoeg te vinden in topics, waar in deze thread ook naar verwezen wordt, maar vooruit.....
Als je de apps niet kunt installeren, moet je dat met de hand doen m.b.v. de setup in de betreffende map in de audio directory. Zorg ervoor dat je vantevoren in de setup.ini file alle key-regels hebt verwijderd, zodat de engelse versie wordt geinstalleerd.
Werkt app nog niet: pak met de hand het eng.cab file uit en kopieer die bestand in de install-dir (meestal een aantal .crl files als ik me niet vergis). Reboot kan ook geen kwaad. Hiermee heb ik, na een hoop proberen en lezen, de boel aan de gang gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

pfff vind ik allemaal wel errug veel gedoe moet ik zeggen :( Ik denk dat ik aar ff wacht op een goede installer die dat allemaal zelf doet...

Bedankt voor alle reacties....en suc6 voor diegene die het wel gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

vreemd. ik heb zelf moeten constateren dat hoe vaker je hem deinstalleerd en weer installeerd hoe minder bestanden hij kan vinden

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wreed vanmiddag ff die drivers downen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Kom op jongens eerst de vorige driver/software goed verwijderen, dan rebooten en Windows vindt de kaart vervolgens blader je naar de map waar driver staat en laat Windows vrolijk de goede driver installeren. Gamakkelijker krijg je het niet geen gezeur met een patch en geen gezeik dat je niet de juiste kaart zou hebben.
En geen rare melding in NFS Hot pursuit 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Neogenic schreef op 08 november 2002 @ 14:01:
Kom op jongens eerst de vorige driver/software goed verwijderen, dan rebooten en Windows vindt de kaart vervolgens blader je naar de map waar driver staat en laat Windows vrolijk de goede driver installeren. Gamakkelijker krijg je het niet geen gezeur met een patch en geen gezeik dat je niet de juiste kaart zou hebben.
En geen rare melding in NFS Hot pursuit 2.
Bij jou misschien, maar dat is geen garantie dat het bij iedereen zo makkelijk gaat.
Bovendien heb jij alleen de driver geinstalleerd, dat is nog wel het makkelijkste deel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad jammer dat het niet bij iedereen goed werkt.
Je moet er wel voor zorgen dat je die patch voor de setup uitpakt in de:
\Audigy 2\Setup\ directory. En van hieruit ook de setup runnen.
Bij mij werkte dit zonder problemen. Ook alle applicaties werken zonder problemen. Alles wordt gevonden en zelfs de afstandbediening die bij de Audigy 1 zit werkt perfect.
Niet de setup in de root dir runnen of die in de CTRun directory. Dat gaat fout.
En ik heb voorheen de Audigy 1 drivers ge deinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
En ik heb weer een ander probleem :P
Steeds bij elke Creative app die ik opstart krijg ik een melding xxxx.crl cannot be found.
Bij "Luidsprekerinstellingen" krijg ik bijv. SpkSet.crl cannot be found. Gezocht op m'n HD, nergens dat bestand kunnen vinden.
Vervolgens SpkSet apart geinstalleerd, geen resultaat :P
De drivers zelf doen het weer wel.

Dan maar weer terug naar de Compaq Drivers ;)

(ik heb een Sb Live Platinum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand nog een links voor die patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02

grimson

domeingrommer

STINGnl schreef op 09 november 2002 @ 10:04:
En ik heb weer een ander probleem :P
Steeds bij elke Creative app die ik opstart krijg ik een melding xxxx.crl cannot be found.
Bij "Luidsprekerinstellingen" krijg ik bijv. SpkSet.crl cannot be found. Gezocht op m'n HD, nergens dat bestand kunnen vinden.
Vervolgens SpkSet apart geinstalleerd, geen resultaat :P
De drivers zelf doen het weer wel.

Dan maar weer terug naar de Compaq Drivers ;)

(ik heb een Sb Live Platinum)
Verd... !!!
LEES TOCH EENS MAN !!!
:(
uit je ini bestanden de KEY regels weghalen !!
Je installeert nu de NL versie die geript is uit deze release, waardoor je deze melding krijgt van niet gevonden bestanden.

[ Voor 0% gewijzigd door grimson op 09-11-2002 12:44 . Reden: Taalgebruik ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 12:32:
heeft er iemand nog een links voor die patch?
Niemand?
Sorry dat ik zo dram.
Maar dat komt dat ik mijn orginele cd kwijt ben :(
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
Swinnio schreef op 08 november 2002 @ 15:41:
[...]

Bij jou misschien, maar dat is geen garantie dat het bij iedereen zo makkelijk gaat.
Bovendien heb jij alleen de driver geinstalleerd, dat is nog wel het makkelijkste deel
Ja sorry dat het bij mij wel lukt hoor misschien lees ik wel wat beter of zo als het zo zie worden er steeds dezelfde vragen gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuk beter voller geluid over mijn audigy nu hoor, maar mijn digitale uitgang doet het nu dus niet meer. Ook met DVD's niet. Iemand hetzelde probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 14:05

star-saber

Ryzen

Hier doet ie het perfect
Battlefield heeft geen wegvallende geluiden meer
ook geen storingen meer echt super drivers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werken deze drivers ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

na veel gekloot en het topic gelezen te hebben (in deze volgorde ook ja :P ) werkt het hier ook prima. maar om een of andere reden wil mn mp3 niet over de rear speakers komen, tenzij ik dat CMSS gebruik. dat gele balletje slepen in de mixer settings help ook geen drol, het geluid gaat gewoon uit. de speakertest geeft wel alle speakers ok aan. anybody? is dit normaal?

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

helaas is dit normaal ja
hij ziet de mp3 als een stereo bron
dus heb je cmss nodig voor alle 4 de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
cmss is toch geen probleem?
Dat cmss 1 heeft volgens mij geen rare effecten over de rear speakers. Het klinkt iig meer als een kopie van de front speakers dat de cmss-music stand op m'n DTT 3500 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
Dat zou kunnen, maar (zoals ik al eerder in deze thread gepost heb) bij mij vielen de rear speakers pas uit op het moment dat ik CMSS voor het eerst uitschakelde. Voordat ik het had gebruikt, had ik geen enkel probleem met MP3 op vier speakers. Het kan dus wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

grimson schreef op 09 November 2002 @ 12:41:
[...]

Verd... !!!
LEES TOCH EENS MAN !!!
:(
uit je ini bestanden de KEY regels weghalen !!
Je installeert nu de NL versie die geript is uit deze release, waardoor je deze melding krijgt van niet gevonden bestanden.
Je kan ook gewoon de patch downen :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Zijn deze Audigy2 drivers dezelfde als die van "AUDDRVPACK_L5_UPT.EXE"?

Ik heb geen probleem met de kwaliteit, wil dus niet per ze alles opnieuw installeren. Wat het misschien wel op kan lossen??? is dit: Ik heb vier speakers (twee aparte versterkers) maar ik hoor alleen met PowerDVD goed 5.1 geluid. Met alle andere spelers en spellen hoor ik voor hetzelfde als achter :'( .
Hier trouwens mijn topic.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

zijn niet dezelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Iets meer info, zou voor de vraagsteller wel wenselijk zijn. B.v. De één is nieuwer dan de ander, en dan ook aangeven welke.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

als hij dit topic goed doorleest dan worden z'n meeste vragen al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Laatst online: 11-03 10:05
woejj ik kom vanaf nu wat vaker op Tweakers en nu heb ik al voordeel echt vet heb namelijk de Audigy 1 en dus ga ik lekker de Suit downloaden ziet er cool uit die screenies.. hopen dat ik er wat heb bij het maken van mijn eigen muziek die soundfont keyboardtje zag er cool uit down nu met 18 kb/s :( maar ja hopen dat het de moeite waart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Hmmz klinkt niet zo goed wat ik allemaal zien staan ik wacht er denk ik nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

meeste problemen zijn met de installatie en de SBlive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Ik heb de Audigy Platinium op Win XP Pro UK zijn daar veel problemen, anders instaleer ik hem liever niet, want alles werkt nu super goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

ik heb ook een audigy platinum op Winxp Uk Home
en draait echt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik heb het draaien op een SB Live 5.1 Digital en het geluid is zeker beter geworden. Voller :)

Ik krijg alleen de utilities niet goed werkend, de mixer wel maar de rest niet :?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 23:04
Waarom maakt er niet even iemand een ISO van zijn Audigy2 cd? zijn we van al dat gezeik af...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

star-saber schreef op 13 november 2002 @ 17:14:
als hij dit topic goed doorleest dan worden z'n meeste vragen al beantwoord.
Ik heb het nu nog eens doorgespit en vind de meest belangrijke vraag op mijn antwoord mbt 5.1 geluid echt niet. Ik heb wel geluid op mijn achterste speakers, dus de oplossing met CMSS3D aanzetten heeft geen nut.
Ik hoor de surround sound op alle speakers en de front op front en rear (dus left front op left front en left rear)... :(
Misschien is er iemand dij mij verder kan helpen? Ben nu de drivers aan het downloaden... als het werkt zal ik het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
Het schijnt dat ie met een SBLive geen hardwareversneld geluid kan afspelen in spellen zoals UT2k3 en ook niet in DXdiag?? Heeft iemand dit al gecheckt toevallig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Waaaahhhhrrggghh...
Ik wordt helemaal gek! Nieuwe drivers geinstalleerd:
1) alles uninstallen
2) de keys weghalen bij de audio/"programma"/setup.ini bestanden
3) installeren (drivers & software)

Ziet er allemaal mooi uit. Maar het maakt bij mij 0 verschil!

Heeft nou NIEMAND hetzelfde probleem met de Audigy onder WinXP? Ik hoor de surround kanalen op alle speakers!!!
MediaPlayer, PowerDivX, BSPlay, Sasami, allemaal kan je instellen op 4 speakers. Doen het allemaal niet. Alleen PowerDVD!
En UT2k3 doet het ook niet. Voor hetzelfde als achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, bij mij ook alleen 4 speaker geluid indien ik cmss aanzet en de audio effects uitzet. Ik moet zeggen dat het geluid dan niet beter is dan met de oude drivers.
Maar hoe krijg ik weer geluid uit me achterste speakers zonder cmss aan te zetten ??

bf1942 wil hij nu met 63 kanalen afspelen wat dus niet werkt :(
Wat me dus ook opviel is dat alle volumes standaard een stuk hoger staan waardoor het ruisgehalte ook hoger is.

Het ziet er wel allemaal wat gelikter uit plus dat alles wat beter is te regelen, flauw dat deze drivers niet voor de audigy 1 gemaakt worden, maar ja indien ze dat zouden doen koopt niemand met een audigy 1 een 2 :O

Ik ga het morgen nog maar eens allemaal uninstallen en weer installen en dan niet de cmss functie aanvinken B)

• star-saber

star-saber

Ryzen

vindt het allemaal wel vreemd
ze werken hier perfect

Verwijderd

hier draait het ook allemaal als een trein... audigy1 op winxp pro uk
vooral het calibreren van je speakers is errug lief :D

ik heb net trouwens ook even de dxdiag sound tests gedaan... en zijn allemaal goed..
niks geen probs dus...

Verwijderd

bij mij is de installatie van de nieuwe drivers allemaal zonder problemen gegaan ;)

ik had al een audigry 1 in het systeem zitten (de versie met het frontpaneel)
om te beginnen heb ik eerst alle oude drivers eruit gegooid met behulp van configuratiescherm-software- verwijderen sb software. ( win xp prof.)
daarna heb ik regcleaner gedraaid die de laatste registerbestanden verwijderd.
rebootje, patch in de software gedraaid... dan de setup.ini : die setup.ini moet er zo uitzien na verwijdering van de landencodes:

[Startup]
AppName=Sound Blaster Audigy 2
ProductGUID=E82BF103-904F-49C0-B77F-6EC110B71E87

setup opstarten vanuit submap audio dir/setup.....( niet die setup die los in de dir staat) de patch draai je dus ook in de submap audio

alles installeren en weer rebootje, daarna ff de boel configureren, en het werkt uit de kunst ... KEWL >:)
wel moet je bij het b.v. draaien van mp3's de optie cmss 1 aanzetten anders doen de achterspeakers het behoorlijk zacht t.o.v. de voorspeakers. ( cambridge 5.1 set)

het geluid is ook stukken beter, zeker de middentonen zijn goed hoorbaar, en er zijn veel instelmogelijkheden.

zo moet het allemaal goed werken.

greetzz,

ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik krijg het netjes geinstalleerd... maar dan.
Ik wil me speaker setup kunnen wijzigen dus effe kijken.
JA hoor daar komt het befaamde XP error screen weer aan. :(

AppName: spkset.exe AppVer: 1.0.12.0 ModName: ctdproxy.dll
ModVer: 5.12.1.282 Offset: 0000975f

en nog een heleboel meer
Dus als iemand andere drivers weet voor me Live 1024 graag, anders ga ik namelijk weer trug naar die cd die ik bij Creative GEKOCHT heb. (In het tijdperk dat je de nieuwe liveware alleen kon kopen. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik probeerde het dus ook ff, driver audigy 2 gedownload 155 mb, nou, oude drivers uninstallen. Register cleanen, bij prog files creative map deleten. Opnieuw opstarten, maar voordat ik de audigy 2 drivers kan installeren, heeft windows xp al zelf de oude drivers van me SB Live 1024 geinstalleerd. Hoe kan ik dit uitschakelen of voorkomen??? Want zo werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Dat kan je nie stoppen, maar de install van de Audigy drivers overschrijft de oude drivers, dit is dus niet erg. Bij mij werken de drivers dan ook wel maar de applicaties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb de 155 MB versie ook geïnstalleerd mbv de patch, en dat ging zonder problemen. Alle apps doen het goed, en het geluid lijkt ook iets beter te klinken. Klasse!

offtopic:
Wat doen zoveel mensen hier met de UK-versie van WinXP??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortitudo
Die apps werken bij mij allemaal niet, moet je ze allemaal apart installeren??? of is er iets fout bij mij. Nog klein probleempje, zit te twijfelen om er topic over te openen. Me SB live in mijn broertjes pc, perfect, stop ik hem in mijn pc, dan geeft hij alleen geluid over mijn linker en center kanalen. Rechts geeft totaal geen geluid, en aan kabels ligt het niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik heb ze een paar weekjes gedraaid, maar m'n pc liep toch wel vaak vast daardoor. Dus ik draai nu de nieuwste compaqjes met die upgrade (L5) erover. En nu nog geen enkele vastloper gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortitudo
Welke geluidskaart heb je dan? en btw, waar haal je die drivers van Compaq neer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 25-09 23:46

Lightah

Strikes Again

Ik heb het een beetje doorgelezen maar een paar onduidelijkheden:

waar haal je de patch vandaan
kheb nu 96% van de 175 mb file alleen nu kan hij niet meer verder downen omdat de server down schijnt de zijn
edit:
downt weer
edit:
server weer down nog 2 %

ok gedownload, kga nu proberen dan

Jeee gelukt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Lightah op 25-11-2002 20:09 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 26-09 14:09

AMDFreak

Intel is zo..

Ik krijg ze nie echt aan de praat.. vooral die appz is een rotklusje.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

ik denk dat als je een live hebt dat je deze beter kan mijden
ikzelf heb ze draaien op een audigy en daarop doet alles het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Weet iemand ook of die infrarood uitgang ook kan worden gebruikt als infrarood communicatie poort op de audigy 2 platinum??

Trouwens... de Audigy 2 drivers + software die bij mijn kaart zaten waren versie 5.12.1.283... das dezelfde toch???

[ Voor 34% gewijzigd door lak op 27-11-2002 21:11 ]

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 22:42

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb hier onder XP de Audigy 2 drivers weer verwijdert en de originele drivers + updates weer geinstalleerd. Kreeg continu BSODs en vastlopers als ik de mixer opstartte of als ik EAX in het geheugen had hangen. Nu loopt mijn PC weer goed.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
noui ik had die drives ook geinstalleerd klonk perfect alles ging goed tot de dag erna niks anders als bleu screen

nou dacht ik ff systaam herstel draaien hoppa
niks hoppa dus kon ik windows opnieuw installeren :(
ach ja ik doe het graag :S:S

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 26-09 09:18

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Na de hele thread gelezen te hebben en (bijna) alle truucjes toegeapst te hebben, staat er na een paar uurtjes installeren-reboot-deinstalleren-reboot iets werkends op de PC (met win98se en audigy 1 player). En het kan natuurlijk verbeelding zijn maar het lijkt inderdaad of het guid nog actiever klinkt, in UT2003 in ieder geval :) De mp3's speelt ie gewoon over alle boxen en het volume is inderdaad wat aan de zachte kant met de VXD drivers, maar dat kan natuurlijk ingesteld worden. (Ik heb pas gelezen ergens op het creative-forum dat WMD eigenlijk niet gemaakt is voor win98 dus vandaar de VXD)

Echter in de Creative applicaties zitten nog wat dingen niet goed. Zo geeft de diagnostic bijvoorbeeld een error messages en heeft de AudioHQ maar twee icoontjes (Device controls en EAX Control Panel). En ook zit er geen afspeelsoftware bij zodat ac3 files niet herkend worden.

Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren met audigy2 en audigy1 apps door elkaar...... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

De drivers geven bij mij weer wat problemen.

Bij het gebruik van m'n SPdif uitgang...i.c.m. DVD geeft het heel erg krakerig geluid...

Lijkt alsof de sample frequentie niet goed is..

Komt dit misschien omdat de audigy 2 DVD audio support?

Ik kom met de originele drivers altijd goed een dvd'tje kijken met DTS geluid.

Heeft iemand hier al een oplossing voor?

p.s. mijn configuratie:

Windows 2000
Audigy 1
Losse doly digital versterker + DTS
PowerDVD

Edit: Ik kom er achter dat hij het alleen doet als ik instel dat hij ook DTS moet gebruiken......Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld?

[ Voor 16% gewijzigd door cue op 29-11-2002 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Laatst online: 16-09 18:09
http://www.mydrivers.com/dir63/d25334.htm

Hier staan nieuwe drivers voor audigy 1/2 en Live 5.1. Ze zijn gedateerd op 27 november van dit jaar. Dus nog maar 2 dagen uit. Heb ze zelf nog niet geprobeerd.

PS. Ze zijn wel 178 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

GameFreak schreef op 29 November 2002 @ 16:38:
http://www.mydrivers.com/dir63/d25334.htm

Hier staan nieuwe drivers voor audigy 1/2 en Live 5.1. Ze zijn gedateerd op 27 november van dit jaar. Dus nog maar 2 dagen uit. Heb ze zelf nog niet geprobeerd.

PS. Ze zijn wel 178 Mb
M'n Japans is helaas niet zo goed :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Het blijken dezelfde drivers als in deze draad te zijn.
These drivers seems to be modified for having better Asian language support.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
Nou zal ik dan toch maar eens iets brengen dat mensen misschien wel interessant vinden. De complete audigy 2 driver cd. Met dus alle apps en multilang. ondersteuning. :D

Ingepakt zijn ze 119 Mb, uitgepakt iets van 480 mB geloof ik. :)

http://users2.ev1.net/~dallasstar/sb_install_multilang.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Top ik ga 'm downloaden!

Zal ff posten hoe de ervaringen zijn...

Overigens nog meer mensen met DTS gebruik bij DVD problemen met krakerig / haperig geluid?

Edit: Ik heb inmiddels ook een andere DVD met DTS geprobeerd, hij doet alleen vaag met de DVD van het concert van Marco Borsato in de kuip....

Zou de dvd kappot zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door cue op 30-11-2002 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien zo vriendelijk zijn om een screenshot van creative taskbar posten van de nieuwe software :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de surround mixer ook aan de praat gekregen?

Bij mij krijg ik een fout melding dat een bestandje mist die blijkt dus ingepakt te staan, dus uitpakken en weer proberen, maar dan krijg ik dus weer een fout melding namelijk: ..... helemaal niks dus, gewoon een leeg venster met ok. (winxp trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 17:51:

Bij mij krijg ik een fout melding dat een bestandje mist die blijkt dus ingepakt te staan, dus uitpakken en weer proberen, maar dan krijg ik dus weer een fout melding namelijk: ..... helemaal niks dus, gewoon een leeg venster met ok. (winxp trouwens)
Met de drivers die ik als laatste hier poste doet de surround mixer het gewoon. Geen melding over missende bestanden of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 26-09 09:18

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 17:51:

Heb je een NL versie OS? In deze thread staat beschreven dat je dan in alle setup.ini files van het pakket de languague keys moet verwijderen. De eerste poging tot installeren heb ik dat nagelaten en ik miste ook wat ingepakte files. De tweede keer heb ik alle setup.ini's wel aangepast en er missen nu iig geen files meer. Surround mixer en zo doet het ook gewoon. Ander proggies helaas niet (diagnostic bijv) maar dat kan ook komen omdat ik "slechts" een audigy1 player en win98se heb.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word gek hier met me live 5.1 platium ex moet maar een audigy 2 aangaan schaffen.

Ik heb namelijk geen opt. meer en dat wil mijn boxen setje wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GameFreak schreef op 29 november 2002 @ 23:55:
Nou zal ik dan toch maar eens iets brengen dat mensen misschien wel interessant vinden. De complete audigy 2 driver cd. Met dus alle apps en multilang. ondersteuning. :D

ik hoop dat het dezelfde drivers zijn als in deze topic.. dunno waar ik ze anders vandaan zou moeten halen.

offtopic:
hmm.. shit 17 uur met ISDN online eer ik deze drivers binnen heb. Verlang al naar de telefoon rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D het werkt :D en geluid is wat beter + kan eindelijk bas etc instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt Ray-zor!!! _/-\o_ _/-\o_

Het werkt namelijk eindelijk, ik heb de languague keys verwijderd (ook al heb ik toch echt de engelse versie van winxp pro. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkte het ook pas na ik de language keys verwijderd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow.. fuck.. hij heeft geen remote ding geinstalleerd...

ik kan hem ook niet echt vinden in de zip.
Zou ik gewoon van de audigy 1 dat ding kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

media source heeft remote instaan
die moet je installen en dan kan je de remote aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol... dat is juist wat niet werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43

AJM

GameFreak schreef op 29 November 2002 @ 23:55:

zijn er al mensen die deze drivers hebben geinstalleerd?
zoja post hier ff je ervaring ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem. Werkt prima behalve dan mn afstandsbediening.. krijg dat kreng niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

ok, ik heb geprobeert de drivers + apps te installeren, 1e keer alles afzonderlijk, 2e keer met de patch alles in één keer geinstalleerd. Maar ik heb die programma's niet aan de praat gekregen, als ik bijv AudioHQ wilde openen kreeg ik een error. Is het echt nodig die text in dat setup bestandje weg te halen? dat heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja..

deed dat eerst ook niet en had dus hetzelfde.. ff die zooi er uit gooien en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

ja ze doen het eindelijk, behalve dat dvd progje. Maar verder wel top geluid op m'n Audigy 1,
mijn 6.1 speakers werken nu ook eindelijk :P

maar is er nu verschil tussen CMSS en CMSS2? ik hoor wel verschil tussen die twee maar kan niet echt opmerken wat nu beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
Werken die nieuwe drivers nou ook als je een Audigy 1 Platinum hebt?

En bezorgen de hogere samplefrequenties van Audigy 2 geen problemen?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:51

Vincent Meijer

You better believe it!

Kan ik met deze drivers ook de digitale output van m'n Audigy kaart aansturen zodat er gecomprimeerd AC3 geluid uitkomt?

[ Voor 88% gewijzigd door Vincent Meijer op 18-12-2002 01:34 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 22:42

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Soepster schreef op 13 december 2002 @ 00:11:
Werken die nieuwe drivers nou ook als je een Audigy 1 Platinum hebt?

En bezorgen de hogere samplefrequenties van Audigy 2 geen problemen?
De drivers werken met de Audigy Platinum. Ik heb deze kaart ook namelijk. Alleen ik heb de originele drivers + updates van de Audigy weer draaien, want ik kreeg geregeld blauwe schermen. :'( Het geluid werd namelijk wel beter met die drivers :|

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

domme vraag denk ik,

Maar op die audigy 1 krijg je toch geen DTS aan de praat of wel :?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

er zijn gisteren nieuwere drivers uitgebracht voor de audigy 2
deze werken ook op de audigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delete.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer, maar niet iedereen is bij driverheaven geregged :P
hier een linkje naar een snelle downloadserver van Creative zelf :D

Hier de directe download links van alle files:
  • Creative SoundFont Bank Manager version 1.00.14 - Download - 3,026,133 bytes
  • Creative DVD-Audio Player version 1.00.55 - Download - 3,994,173 bytes
  • Audigy 2 Driver Pack (English) - Download - 8,268,341 bytes
  • Creative Speaker Settings version 1.00.54 - Download - 2,817,957 bytes
  • Creative EAX Console version 1.00.54 - Download - 3,824,619 bytes
  • Creative MediaSource version 1.00.54 (English) - Download - 9,692,085 bytes
LET OP:
de EAX Console moet je vóór de MediaSource installeren
en de MediaSource moet je weer vóór de Audigy 2 Driver Pack installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb een Live! Value (oud ;)) en dat werkt dus voor geen meter :(

Ik kan geen van alle appz opstart, wel heb ik geluid :P

GebruikTE die pack van 175MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je setup.ini de land code's etc niet verwijderd.

dan kan je namelijk die apps niet opstarten

als je ff heel de topic gelezen had had je dat kunnen weten :)

• Damian
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op 21 December 2002 @ 19:10:
domme vraag denk ik,

Maar op die audigy 1 krijg je toch geen DTS aan de praat of wel :?
Iemand ?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Neogenic
Tuurlijk, na de installatie krijg je automatisch een DTS-decoder op je kaart. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alles gelezen en uitgevoerd, maar sommige programma's, zoals speaker settings doen het niet bij mij, calibratie werkt wel...weet iemand wat ik fout doe?
Pagina: 1 2 3 Laatste