Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles gaat tijdens de install goed.....de demo start en de drivers zijn geinstalleerd want het geluid is veel beter :)

Echter geen enkele applicatie werkt en de missing HQA*****.dll krijg ik direct als ik naar control panel ga.

De enige applicatie die ik kan starten is de diagnostic test en die geeft ziet de hardwar wel en ook directsound is ok...de rest is fail...

Keurig gepatched...immers de installaties verlopen prima..... :( :( iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 09:18

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Hmmmz, het is alweer een tijd geleden dat ik die drivers heb geinstalleerd. Maar als ik het goed herinner ging bij mij de installatie ook foutloos terwijl achteraf bleek dat er heel wat files niet waren uitgepakt. Die oplossing bij mij bleek te zijn wat ergens in het begin van deze thread al staat aangegeven. Namelijk in alle setup.ini files die bij de installfiles zitten de language keys te verwijderen. Toen ik dat gedaan had werkte na de installatie alle apllicaties wel...en met betere sound :)

Niet alle tools van Audigy2 lopen bij mij perfect (diagnostic loopt bijv vast) maar goed, ik heb dan ook geen audigy2, dus mij hoor je verdre niet klagen. :X

Dus lees deze thread eens goed door en haal die languages keys weg uit alle setup.ini files. Installeer dan opnieuw en hope for the best...... GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de update maar ik heb alle key regels verwijderd uit alle setup.ini files....daar zou het niet aan moeten liggen of moet ik nog meer verwijderen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 09:18

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Sorry, dat is alles wat ik weet.... 8)7

Verwijderd

Ok, :)

Ik heb het werkende. Er hing nog een instantie van een oude KX driver op de pc. Hoe die daar kwam snap ik niet aangezien het een verse installatie was. Het enige wat ik kan bedenken is dat bij de hardware detectie de machine ook kijkt op een andere partitie waar mijn oude (vastgelopen) installatie nog op stond.

Overigens is het geluid van de Audigy met de KX driver FENOMINAAL!!! dus slamfm, je had wel degelijk een punt!

Het is jammer dat KX niet dezelfde mogelijkheid biedt qua instellingen en de GUI van de drivers, zelfs met de brushed steel skin laat zwaar te wensen over. Evengoed is het geluid en met name de dynamiek (ook door een veel hoger outputlevel) nog veel beter dan deze audigy 2 drivers. Ik verbaas me erover dat een driver zoveel kan uitmaken.... Zou de KX het echte potentieel laten zien??? en zou Creative ons dus stapje voor stapje naar dat nivo brengen onder het mom van verbeteringen?? maar in feite de mogelijkheden dus zwaar knijpen??? Ik weet het niet maar probeer het eens voor de grap! :)

Evengoed, de driver werkte dus wel maar niet met de software van de audigy2, en dat is dus logisch. Toen ik dus nogmaals ALLE instances en verwijzingen naar andere audiomeuk en ac97 onboard meuk én alles van creative uit het register had verwijderd kon ik de laatste audigy2 drivers van 2 weken terug installeren. Hierna heb ik de volledige setup van de de gepatchde CD gedraait en alles werd geinstalleerd.

Audioheadquarters kan ik nog steed niet draaien (je ziet heel even een schermpje voorbij flitsen) maar dat is met de mixer en speaker applicaties appart ook niet echt nodig... Met eccs2 (uit m'n hoofd) klinkt muziek erg sprankelend.

Waar ik nog niet uitben is hou ik de digital out kan aansturen voor gebruik naar m'n huiskamer versterker, een analoge klasse 1 versterker. Kan dit überhaupt?? Of is deze echt alleen voor Sub of ditaal 5.1 signaal???

(beetje crosspost btw, maar zoeken is niet ieders sterkste punt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative heeft overigens voor de Live! een compleet nieuwe driver uitgegeven met datum 28-02-2003 !!!

http://asia.creative.com/...Submit=Get+Files&x=31&y=2

edit:

Ik heb ze net geinstalleerd op mijn Live! 5.1 Digital.. in apparaat beheer gekeken en het zijn WDM drivers met versie 5.12.2.252

Hmm.. kijk ik bij datum in AB staat er wel versie 5.12.2.252 met datum 24-7-2002 :? AAAGH :? de gebruikelijk Creative duidelijkheid :r

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 16:27:
Creative heeft overigens voor de Live! een compleet nieuwe driver uitgegeven met datum 28-02-2003 !!!

http://asia.creative.com/...Submit=Get+Files&x=31&y=2
Dat komt wel van het ASIA gedeelte, dus ik weet niet of dat zo goed gaat werken met een normale Euro-Live! ;)

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vehpol schreef op 02 March 2003 @ 16:37:
[...]

Dat komt wel van het ASIA gedeelte, dus ik weet niet of dat zo goed gaat werken met een normale Euro-Live! ;)
Het werkt er prima.
Alleen zijn het volgens mij oude drivers in een nieuw jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje buiten de discussie,
ik probeer op dit moment de drivers van de audigy2 te installeren voor mijn audigy1
Heb de CD gepatched en kan hem ook gewoon runnen.

Nu krijg ik echter de foutmelding dat er geen kaart word gevonden, als ik de setup draai?
Ook bij de driver update op de creative website lijkt hij mijn kaart niet te vinden. (werkt toch wel volgens mij, komt tenminste wel geluid uit de boxen en windows kan wel de driver updaten)

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, zodat ik wel de zooi kan installeren?
Had overigens al gezeur met de creative kaart, gekraak als de CD draaide en sommige spellen die er mee op houden. Inmiddels mijn PC omgezet van ACPI naar standard en gezorgd dat de audigy in IRQ heeft. Lijkt echter niet te helpen, sommige spellen crashen nog steeds (met piep uit boxen). Nu dus opnieuw windows, maar wilde weten of die audigy2 software wel werkt.

vergeten : 2.53 GHz P4 systeem op Aopen AX45-8x max mobo, onboard zooi staat netjes uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vergeet die creative drivers mensen :)
Op reply van Dabuzzzz heb ik die KX drivers ook even geinstalleerd en ze klinken fenominaal!
Ook doen opeens al mijn uitgangen het weer. Ik had toen een vage bug met ander mobo en was kapoet :?
Enfin hij heeft het nooit goed gedaan en met deze drivers perfect!
Hulde _/-\o_ _/-\o_

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakduke schreef op 04 maart 2003 @ 23:32:
Vergeet die creative drivers mensen :)
Op reply van Dabuzzzz heb ik die KX drivers ook even geinstalleerd en ze klinken fenominaal!
Ook doen opeens al mijn uitgangen het weer. Ik had toen een vage bug met ander mobo en was kapoet :?
Enfin hij heeft het nooit goed gedaan en met deze drivers perfect!
Hulde _/-\o_ _/-\o_
Alleen met games is het niks!
Pagina: 1 2 3 Laatste