Doom III: The Legacy

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.590 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Hee, Doom 3 draait best okee op mijn Geforce 2 GTS. Niet echt hoge fps, maar 't is speelbaar.
Maar zoals iedereen al had ondervonden wordt de snelheid akelig zodra er monsters rondlopen. Maar volgens mij ligt dat niet aan de graphics, dat 't zo zwaar wordt. Ik heb het idee dat de AI code op moment veels te veel processorkracht zuipt.
Draai bijvoorbeeld maar eens de demo die erbij zit (tiep 'playdemo activate_demo1' in de console), bij zo'n demo hoeft de AI niks te doen, omdat toch alles al van te voren is opgenomen. Dan draait het gewoon op normale snelheid als er monsters op het scherm komen.

Je kunt het spel ook in fullscreen krijgen, en wel zo:
Tiep in de console:
r_fullscreen 1
vid_restart

Nog iets om aan te raden is de medium quality cfg te gebruiken. Tiep in de console:
exec mediumquality.cfg

En ik zal ook nog eens een cfg'tje maken zodat je met de standaard WASD configuratie kunt spelen.

[edit]
Okee, hier is een simpele WASD config:
http://members.home.nl/nlp/download/wasdconfig.zip
Unzip 'm gewoon in de Doom3\base directory, en tiep in de console:
exec wasdconfig.cfg
Ik kon helaas geen autorun variabele vinden. In Quake 3 was dat cl_run, maar in Doom 3 bestaat die niet. Nou ja, 't is wel te doen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 12:25
er zit niks in je zip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Ah schijt, fokkin' @Home verklooit m'n bestand. Ff zien wat ik daar aan kan doen.

[edit]
Hmm, dit wil dus niet. Errug leuk weer |:(
Anyways, dan maar de handmatige oplossing:

Maak een bestand aan in je Doom3\base dir genaamd wasdconfig.cfg
Open wasdconfig.cfg met een teksteditor zoals Notepad of Wordpad
Zet dit in het bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
bind w "_forward"
bind a "_moveleft"
bind s "_back"
bind d "_moveright"
bind c "_movedown"
bind r "reload"
bind SHIFT "_speed"
bind F11 "screenshot"
bind MOUSE1 "_attack"
bind MOUSE2 "_moveup"
bind SPACE "_moveup"
bind MWHEELDOWN "weapnext"
bind MWHEELUP "weapprev"

Sla op, sluit de teksteditor, start Doom 3 op, en tiep dit in de console:
exec wasdconfig.cfg
And that should do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42
Bedankt voor de binds, is het toevallig ook mogelijk om de y-as makkelijk te inverteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 23:07
Krijg die demo niet op mijn scherm door demo activate_demo1 te typen? demo is geen goede command. Wat is de juiste?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
sewer schreef op 02 november 2002 @ 15:35:
Bedankt voor de binds, is het toevallig ook mogelijk om de y-as makkelijk te inverteren?
Yup, op dezelfde manier als in Quake 3. Geef m_pitch een negatieve waarde, en de y-as in geinverteerd. Tiep in de console:
m_pitch -0.022
Et voila.
MarkTheFOX schreef op 02 november 2002 @ 15:44:
Krijg die demo niet op mijn scherm door demo activate_demo1 te typen? demo is geen goede command. Wat is de juiste?
Woops, my mistake. Dat moet 'playdemo' zijn, niet 'demo'. Ik verwar 't met Q3, daar is 't wel 'demo' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb ook alle config veranderingen even gemaakt en het resultaat is nou dat ik hem in 1280 met 4x aniso en max IQ kan spelen met frames tussen 20-70 (R9700).
Ik heb brightness op 2 gezet, mouse op 18, exec highquality en nv30 compatibility aan (lijkt wat smoother)

demo runnen is map e3/e3_1 (of 2,3)

Ik vind het er al heel mooi uitzien en de sfeer is the drill..

Ik heb nou alleen maar meer zin in de eindversie.. :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Devil N schreef op 02 november 2002 @ 14:27:
Hee, Doom 3 draait best okee op mijn Geforce 2 GTS. Niet echt hoge fps, maar 't is speelbaar.
Maar zoals iedereen al had ondervonden wordt de snelheid akelig zodra er monsters rondlopen. Maar volgens mij ligt dat niet aan de graphics, dat 't zo zwaar wordt. Ik heb het idee dat de AI code op moment veels te veel processorkracht zuipt.
Draai bijvoorbeeld maar eens de demo die erbij zit (tiep 'playdemo activate_demo1' in de console), bij zo'n demo hoeft de AI niks te doen, omdat toch alles al van te voren is opgenomen. Dan draait het gewoon op normale snelheid als er monsters op het scherm komen.
Inderdaad, dat dacht ik ook, de vertragingingen gaan dan gepaard met wat hd activiteit.

De belichting van ik schitterend, maar van mij mogen de textures nog wel wat groter, 256x256 voor vloeren muren ect mogen toch wel naar 512 of 1024 K (UT2003), maar dat komt nog wel denk ik ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

51129

k krijg maar 10 frames als k stil sta :r

dat met een athlon 700, 320SDram een geforce 4 ti 4200 128DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Is er ook al een lijst met codes (bijv god, spawn en het krijgen van wapens)? Zo zijn er volgens mij ook al redelijk wat wapens in de leak, in \models\weapons\ lijkt de pistol, shotgun, plasmagun en machinegun aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

sewer schreef op 02 november 2002 @ 16:27:
Is er ook al een lijst met codes (bijv god, spawn en het krijgen van wapens)? Zo zijn er volgens mij ook al redelijk wat wapens in de leak, in \models\weapons\ lijkt de pistol, shotgun, plasmagun en machinegun aanwezig.
cmdlist intikken en ff rondneuzen :P

give all crasht bij mij , god doet het iig wel als ik die niet had leefde ik 2 sec bij een beest in de buurt als ik mazzel heb :D damn joh echt schrikken dat spel, kan niet wachten op de probleemloze :+ final.

maar give wapennaam zou moeten werken zal het zo eens proberen.

//edit: en wtf doet een naam als quake 3 in de map van doom 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 17:50
51129 schreef op 02 november 2002 @ 16:19:
k krijg maar 10 frames als k stil sta :r

dat met een athlon 700, 320SDram een geforce 4 ti 4200 128DDR
kzou ID een mail sturen als ik jou was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Heeft iemand al wat console commands gevonden die de prestaties wat verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:32

Maxow

Hidden Sound System

sewer schreef op 02 november 2002 @ 16:27:
staan voorgeprogrameerd op de f-toetsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/van-lune/doom3/doom3_10.jpg

give weapon_plasmagun is dit alleen het heeft geen geluid :P en na 2 schoten kan ik niet meer schieten :+ en machinegun doet het niet bij mij.

//edit: weet iemand hoe je de resolutie kan verhogen? ik heb al zitten kloten met r_customheight en width maar dat werkt niet?

//edit2: ja maar hoe heb je het aangepast om die reso. te krijgen?

//edit3: Tja dat weet ik ook hoe ik die exec moet gebruiken ik weet niet de commando die je daar moet instellen is het bijv. de r_customheight of whatever en werkt het in console of moet het persé in een bestandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

Lighteye, je moet dat commando gewoon binden en inblijven drukken. dan heb je in no time 250 ammo. verder zit er ook een deel vd railgun in het spel maar die werkt niet. de BFG wel, maar weinig is daar niet aan.

ik draai op 1024x768 heb hier en daar wat aangepast, texture compression aangezet en zit zo rond de 10-30fps. zeer speelbaar.
doomconfig.cfg, highquality.cfg en mediumquality.cfg kan je vanuit de console gewoon starten emt exec <filename>

verder is het geluid zalig en de gameplay fucking creepy. althans zodra je alle ergernissen heb verwijdert. (640x460 bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

hoe krijg je die resolutie hoger? (zie ook 2e edit, post lighteye ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn edited highquality.cfg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
image_depth 2       // default to 32 bit textures
image_size 0            // no downsize
image_filter GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
image_anisotropy 8
image_compressBump 0
image_compressDiffuse 0
image_compressSpecular 0
seta r_mode "6" = 1024*768
r_specular 1
reloadImages all

die 1x runnen, evt doom3 restarten en hij zit permanent op 1024x768
je kan dan zelfs weer mediumquality.cfg runnen zonder je reso te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977 schreef op 02 november 2002 @ 18:12:
mijn edited highquality.cfg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
image_depth 2       // default to 32 bit textures
image_size 0            // no downsize
image_filter GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
image_anisotropy 8
image_compressBump 0
image_compressDiffuse 0
image_compressSpecular 0
[b]seta r_mode "6" = 1024*768[/b]
r_specular 1
reloadImages all

die 1x runnen, evt doom3 restarten en hij zit permanent op 1024x768
je kan dan zelfs weer mediumquality.cfg runnen zonder je reso te verliezen.
Kijk dat bedoelde ik :P hoe ben je er achter gekomen btw ?

Vooral die badkamerscene ziet er goed creapy uit en die geluiden dan :9~ kan niet wachten totdat de final komt. Aan de ene kant heb nu zo'n beetje drie keer de drie levels doorgelopen maar de spanning gaat er dan wel vanaf, dit lijkt me typisch een spel die je maar 1 of 2 keer moet doorlopen om de ultieme spanningssfeer te proeven. Weer een reden dat het jammer is dat ie gelekt is, maar ach de verleiding is te groot he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26232

Lighteye, er staan een zooi configs in de base dir..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resolutie veranderen was lastiger dan ik dacht maar tis maar een regeltje dat ff gexecute moet worden. seta r_mode "6" = 1024*768
Tis dat ik de e3 gelekte movie al door en door kende anders was het helemaal creepy geweest. Kan niet wachten tot de final uit is en ik een snellere videokaart heb.

vooral vanwege deze regels :)
code:
1
2
3
4
5
seta r_useStandardGL "0"
seta r_useParhelia "0"
seta r_useNV20 "1.000000"
seta r_useNV30 "0"
seta r_useGL2 "0"

Heb nog ff geprobeerd maar mn ti4200 ondersteund aantal nv30 dingen niet bleek uit het log. (doh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

hoe krijg je die badkamerscene goed aan de praat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaxOW schreef op 02 november 2002 @ 18:46:
hoe krijg je die badkamerscene goed aan de praat dan?
Niet :X ik doelde op e3/e3_3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik kwam nog een leuke link tegen van de mogelijk concurrent:

http://ftp.pcgames.de/download/dl_pcg30.pl?kreed&msi

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114

Ik heb hem ook aan de praat gekregen met mijn TnT1 :) ik heb ook een monster gezien en 2 schoten gelost :-)

Toch maar even naar iemand met een snellere videokaaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 1114 schreef op 02 november 2002 @ 19:56:
Ik heb hem ook aan de praat gekregen met mijn TnT1 :) ik heb ook een monster gezien en 2 schoten gelost :-)

Toch maar even naar iemand met een snellere videokaaart
lol, dus ik heb weinig hoop met me tnt2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geef je inderdaad niet veel kans >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

het draait hier echt lekker vloeiend :D gewoon op standart opengl zette :D 1024 x 768 default detail

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Anoniem: 26235 schreef op 02 november 2002 @ 17:52:
[afbeelding]

give weapon_plasmagun is dit alleen het heeft geen geluid :P en na 2 schoten kan ik niet meer schieten :+ en machinegun doet het niet bij mij.
Je krijgt maar 2 kogels, maar gewoon heel vaak het commando herhalen werkt wel :) Het maakt idd geen geluid.

Wat ook werkt is:
give weapon_bfg, alleen crasht ie na het schieten.
give weapon_rocketlauncher (werkend)
give weapon_chainsaw, alleen doet ie niet al te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10781

Anoniem: 12304 schreef op 01 november 2002 @ 18:06:
mhh, hij slaat gvd steeds vast bij laad scherm menu doet ie nog fijn etc. maar als ik een single player game start en wilt laden geeft ie fout aan :|

voor specs zie sig, laatste drivers geinstald.
heb ik ook :( met (alleen heb ik een geforce4mx 460 bah)

andere specs: p4 2 @ 2,3 ghz ,256 mb ram, detonator 4041 en winxp .. 1,9 gb hd vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Je moet ook niet singeplayer klikken, werkt bij mij ook niet. Gewoon ~ en dan map e3\e3_1 etc.

lol, zojuist dropte mijn framerate opeens geweldig, en kwam ook niet meer terug. Eventjes kijken wat er aan de hand was:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sewer/doom3_memusage.jpg
Heavy spelletje :D (en ja, ik ben zelf programmeur en weet dat optimalisatieslagen pas op het eind gedaan worden, en dit dus niets zegt over het uiteindelijke product)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey! behalve die drie levels zit die intro waar die hellsgate openbreekt er ook in bedacht ik me net. ff gezocht en ja hoor. de audio files zitten er in. er zit een config file bij maar ben nog niet in staat geweest de intro te starten. ben erg benieuwd aangezien die er fucking goed uit zag.

ben nog ff hiermee bezig.

..\doom3 allpha\Doom_III\base\sound\nin\intro\intro_5_1.C.wav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..\doom3 allpha\Doom_III\base\maps\e3

ziet er belovend uit. verder heb ik empty.map kunnen opstarten. lege kamer met wat textures. hmz er zit meer in die e3 demo dan ik dacht

mooi. je kan dus met map e3/intro.map ook die laatste map met die intro nog accessen. die is wat mij betreft het meest interessant. hoei. en zwaar. :)
mn geluid ging asynchroon lopen en fps dropte naar 2fps af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Hier is toch wel goede editor voor te maken? Werke Q3A editors niet? Of die van UT2003? 't Proberen waard denk ik zo :) Als je ook eventjes het Realme mod topic hier ergens op GoT leest zijn er al veel ontdekkingen gedaan, zoals editors enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145

Hmmm, elk pc blad heeft het over de nieuwe grafische mijlpaal alias Unreal Tournament 2003 en ja hoor; we konden er op wachten; een nieuwe mijlpaal een half jaartje later. Wat moeten we er nog van zeggen? Benieuwd naar de vergelijking tussen Unreal2 en Doom3... Wat betreft die Alpha, natuurlijk ga ik hem niet downloaden. Maar eh, ze moeten niet denken dat ik een karig singleplayer spel met een paar povere multiplayer opties ga kopen voor 50 euro. Effe een ' whatever ' onderdrukken dus.

Zeker ook benieuwd naar de spec reqs; ik ben van plan binnenkort te upgraden maar het beste moment lijkt me zo rond april; veel beter dan een Radeon8500 is het toch allemaal niet en dat heb ik nu. Ja of ik moet 500 euro willen ophoesten.

Trouwens, ID die het spel verzorgt? Liever niet eigenlijk! Heb veel liever dat ze dat aan anderen over laten terwijl ze zelf de tech regelen. Gaf in het verleden ook de beste resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145

bla bla bla. wat een standaardpoespas zeg. we weten dat nu wel een keer.

Weet je wat ik me afvraag? Wie zo gek is om zo'n ding te leaken. Zo van: baas, ik werk nog efkes door. En dan pleurt ie de hele zooi op zo'n typische floppy schijf die je ook in de film wargames zag (kan nooit maar hilarisch tot op het bot!) en stopt die onder zijn lange regenjas en gaat er dan mee van door. De volgende dag gaat ie zijn perfecte gazonnetje in hollywood maaien. Kijkt ie over de heg. Wat denk je? Buurman! --> "Dag buur!! Zeg, moet je eens raden wat ik heb hier!".... En zo gaat dat dan denk ik... :P het is een harde wereld!
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Shock3r schreef op 02 november 2002 @ 21:32:
Hier is toch wel goede editor voor te maken? Werke Q3A editors niet? Of die van UT2003? 't Proberen waard denk ik zo :) Als je ook eventjes het Realme mod topic hier ergens op GoT leest zijn er al veel ontdekkingen gedaan, zoals editors enzo :).
nope gaat niet lukken, als je de .map al geopend krijgt met een q3 editor(zelf nog nix geprobeerd), wat ik betwijfel, dan kun je er nix mee behalve rondlopen. je kunt namelijk nix compilen en dergelijke, de editor die ID gebruikt is gewoon radiant based(zie doom iii legacy movie) maargoed het level editen is compleet anders dan q3. je moet dus gewoon de radiant source van de doom iii versie hebben, en geloof mij maar dat die echt _niet_ gereleased wordt voordat doom iii in de winkel ligt.

verder is het nog maar de vraag of ID de source gaat vrijgeven omdat ze immers een editor leveren bij het spel, alleen weet ik niet of dit hetzelfde wordt als radiant(ik herinner mij JC die iets zei van ingame editor). maargoed ze weten ook dat een goede editor de scene instand houd dus ze hebben eigenlijk geen keuze, maar again mischien brengen ze zelf wel de editor uit(mits de ingame versie afgeslankt is een extra editor). in de doom iii legacy movie zag je tim willits werken aan een doom iii map en hij had gewoon een radiant window open dus ik heb goede hoop :)
Anoniem: 58145 schreef op 02 november 2002 @ 21:32:
Trouwens, ID die het spel verzorgt? Liever niet eigenlijk! Heb veel liever dat ze dat aan anderen over laten terwijl ze zelf de tech regelen. Gaf in het verleden ook de beste resultaten.
wolf 3d, doom, doom ii, quake en quake ii zijn toch verdomd goed ontwikkelde games. q3 wat minder maar die blinkt uit in de mogelijkheid om zeer simpel te editen. niets mis dus met ID games. en het voordeel van ID imho is dat ze slechts aan 1 game per keer werken, zo kunnen ze zich dus volledig storten op die game.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 29349 op 03-11-2002 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
zoals ik al dacht, tis gelukt om een doom 3 level te openen met gtk radiant(q3 editor) echter na ongeveer 200.000 foutmeldingen in de console van radiant krijg ik een warboel aan dingen te zien, duidelijk dus dat de editor ut gewoon niet kan openen, kheb een screenie maar die plaats ik maar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26232

Anoniem: 58145 schreef op 02 november 2002 @ 22:05:
bla bla bla. wat een standaardpoespas zeg. we weten dat nu wel een keer.

Weet je wat ik me afvraag? Wie zo gek is om zo'n ding te leaken. Zo van: baas, ik werk nog efkes door. En dan pleurt ie de hele zooi op zo'n typische floppy schijf die je ook in de film wargames zag (kan nooit maar hilarisch tot op het bot!) en stopt die onder zijn lange regenjas en gaat er dan mee van door. De volgende dag gaat ie zijn perfecte gazonnetje in hollywood maaien. Kijkt ie over de heg. Wat denk je? Buurman! --> "Dag buur!! Zeg, moet je eens raden wat ik heb hier!".... En zo gaat dat dan denk ik... :P het is een harde wereld!
:P
Wat ik gehoord heb is dat ATI hem gelekt heeft.. Kweenie of het echt ook zo is, maar das best dom van ati dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt mij ook dat ie door derden gelekt is of in ieder geval per ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

_/-\o_ ATI _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:19

EaS

Ja schijnt dat ATI het gelekt heeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
it's a statement of Xian (Christian Antkow, designer.) I quote:

Xian> ATI leaked it
Xian> oh we will. We are hoping our rep gets fired.
Xian> John sent them a flame mail yesterday basically saying "This has hurt our relationship"
Xian> haha, no
Xian> not really
Xian> they sent us a development laptop with a full build of Unreal  Warfare on it
Xian> yep
Xian> Well, we deleted it
Xian> that's a whole can of worms we don't want to get into
Xian> yeah, well, ATI has clearly violated our NDA
Xian> we thought about that.
Xian> but, no
Xian> ATI is on our shitlist right now
Xian> we are not dealing with them until further notice
Xian> no, it's not public chiQ
Xian> We know ATI leaked it. We watermark all releases
Xian> Squiggle: ATI has a relaxed policy about pre-release software. 
Remeber, they gave us a laptop that had Unreal Warfare loaded on it 3 months ago
Xian> They don't seem to care about strict enforcement of NDA's
Xian> on a positive note, people seem to *REALLY LIKE* the leaked shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
nou uiteindelijk ben ik toch maar eens een kijkje wezen maken(:() en wel met r_showtris 1
t valt me echt op dat de map compiler toch wat inefficient is maar dat de hidden surface removal van de doom iii engine gewoonweg fantastisch is, hij heeft gewoon een hidden surface removal van 99-100% !!!
dit is echt vet om te zien :9~

leuk geintje van de coders van ID:
open een .aas** file in de maps dir en zie daar bovenaan staan:
code:
1
DewmAAS "1.06"

ahhahha _/-\o_

zal die belg wel gedaan hebben btw want hij heeft oa dat aas systeem ontwikkeld voor q3

verder lijkt het erop dat voor elke light entity in de doom iii editor een radius in te vullen is, dus hoever het licht impact heeft voor de shadows

moveable items is niet zo bijzonder, gewoon een groep brushes waar een entity van gemaakt wordt

kzie ook een trigger_once
die gaat dus maar 1x af, wat zeer handig is imho

monsters zijn te plaatsen dmv een simpele entity

verder zie ik ook nog een aantal path_corners die in quake 3 zorgden voor de bewegende brushes, in doom iii zijn die dus weer gebruikt icm scripts. hoe dat zou ik niet weten(moek een editor hebben ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
99-100%
Zeet impressive, daar mogen ze bij Bethesda eens een voorbeeld aan nemen (Morrowind heeft geen HSR, en het spel is opgedeeld in cellen, dus om de 5-7s loaden als je snel rechtdoor loopt :r :r )
Over de performance hoor ik veel goeds, 27 fps op een radeon 9700 met xp1800+, ik zeg express veel goeds omdat het maar een alpha is, met de full krijg je met zon sys 30fps+, erg speelbaar voor een spel met per pixel lightning real time shadows + quad texturing :)~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
corpseflayer schreef op 03 november 2002 @ 14:05:
[...]

Zeet impressive, daar mogen ze bij Bethesda eens een voorbeeld aan nemen (Morrowind heeft geen HSR, en het spel is opgedeeld in cellen, dus om de 5-7s loaden als je snel rechtdoor loopt :r :r )
Over de performance hoor ik veel goeds, 27 fps op een radeon 9700 met xp1800+, ik zeg express veel goeds omdat het maar een alpha is, met de full krijg je met zon sys 30fps+, erg speelbaar voor een spel met per pixel lightning real time shadows + quad texturing :)~
idd zeer impressive, de latere q3maps gaven mij al een indruk waar ik een hsr zag van 75% op sommige momenten maar door de q3 engine had je altijd nog achterliggende delen en moest je je map opdelen in areas. als ik het goed zie is dit in doom iii overbodig.
de reden dat de map er inefficient uit ziet(soms bijv 5-10 polygonen voor een muur terwijl je er 2 zou verwachten) is ingezet sinds een aantal q3map compilers dat overlappende brushes de achterste brush zou doen opbreken in meerdere polygonen. het is dus meer polygonen maar aanzienlijk minder pixels. dat lijkt met doom iii nog beter te zijn geworden gezien het feit dat er een los paneel voor een muur staat(niet direct ertegenaan) en dat de muur erachter alsnog opgebroken is in meerdere polygonen.

kortom de doom iii engine met alles daarbij is gewoon een juweeltje :)
_/-\o_ ID _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
deze meneer 00wnz:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamespy.com/futureofgaming/engines/carmack.jpg

voor de sufferds: dit is dus meneer carmack himself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
G33RT schreef op 03 november 2002 @ 14:14:
deze meneer 00wnz:

[afbeelding]

voor de sufferds: dit is dus meneer carmack himself
oh is DAT carmack? ik dacht dat dat god was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
trouwens is het iemand al opgevallen dat die resoluties allemaal 640*480 zijn? het is gewoon 640*480 uitgesmeerd over een groter oppervlak, kijk maar naar die letters die steeds groter worden. das wel jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
boeiuh tis maar een alpha

btw deze meneer zuigt en wie em niet herkent is echt stom

Afbeeldingslocatie: http://www.gamespy.com/futureofgaming/molyneux/molyneux.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
G33RT schreef op 03 november 2002 @ 14:26:
boeiuh tis maar een alpha

btw deze meneer zuigt en wie em niet herkent is echt stom

[afbeelding]
Molyneux :)
(Ik kwam niet op z'n naam, maar die stond in de link :+)
Waarom zuigt die volgens jou :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Die meneer zuigt helemaal niet, die meneer maakt supercoole games. Doe jij hem niet na dat kan ik je wel vertellen, maar dat weet je zelf ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

probeer deze cfg's eens
hielp bij mij wel

http://www.xtechnet.net/m...News&file=article&sid=649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bolleh schreef op 03 november 2002 @ 13:44:
nou uiteindelijk ben ik toch maar eens een kijkje wezen maken(:() en wel met r_showtris 1
t valt me echt op dat de map compiler toch wat inefficient is maar dat de hidden surface removal van de doom iii engine gewoonweg fantastisch is, hij heeft gewoon een hidden surface removal van 99-100% !!!
dit is echt vet om te zien :9~

leuk geintje van de coders van ID:
open een .aas** file in de maps dir en zie daar bovenaan staan:
code:
1
DewmAAS "1.06"

ahhahha _/-\o_

zal die belg wel gedaan hebben btw want hij heeft oa dat aas systeem ontwikkeld voor q3

verder lijkt het erop dat voor elke light entity in de doom iii editor een radius in te vullen is, dus hoever het licht impact heeft voor de shadows

moveable items is niet zo bijzonder, gewoon een groep brushes waar een entity van gemaakt wordt

kzie ook een trigger_once
die gaat dus maar 1x af, wat zeer handig is imho

monsters zijn te plaatsen dmv een simpele entity

verder zie ik ook nog een aantal path_corners die in quake 3 zorgden voor de bewegende brushes, in doom iii zijn die dus weer gebruikt icm scripts. hoe dat zou ik niet weten(moek een editor hebben ;))
Je schijnt er wel wat vanaf te weten :) krijg jij de map fred/3ebathroom5 aan de praat :? bij mij geeft ie de error: call to unknown function in idTrigger_Multi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63731

geef nekeer wa ingame screenshots iemand

(kan het nie draaien :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 00:17
lol
mag je wel screenshots geven dan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03
krijg jij de map fred/3ebathroom5 aan de praat bij mij geeft ie de error: call to unknown function in idTrigger_Multi
edit (in notepad ofzo) e3bathroom5.map zoek dan naar n regel met "call" "bathroom"
zet daar // voor, dus:
//"call" "bathroom"

[update]
Thnx sewer voor het aangeven van de fout
[/update]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Anoniem: 26235 schreef op 03 november 2002 @ 14:40:
[...]

Je schijnt er wel wat vanaf te weten :) krijg jij de map fred/3ebathroom5 aan de praat :? bij mij geeft ie de error: call to unknown function in idTrigger_Multi
geeft ie bij mij ook als error ja, kzal er zo nog eens ff naar kijken, maar het zal wel gewoon de bathroom scene zijn die je ook in level 3 ziet als je die bathroom in gaat, niet zo heel bijzonder dus eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
FatalError schreef op 03 november 2002 @ 14:51:
edit (in notepad ofzo) e3bathroom5.map zoek dan naar n regel met "class" "bathroom"
zet daar // voor, dus:
//"class" "bathroom"
Ah, thanks. Maar die regel heet "call" "bathroom".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
weer eens verder zitten neuzen, ingame zul je waarschijnlijk als items kunnen hebben:
armor(security/combat/power)
blauwe en rode key
data linker(:?)
medkit
pda(:9~)
videocd(:?)
backpack(ammo waarschijnlijk)

nieuwe wapens:
vuisten
pistol
machinegun
shotgun
chaingun
grenades

of dat allemaal in de leak te vinden is weet ik niet

powerups:
berserk
chronocaust
invulnerability
invisibility
megasphere
soulsphere
haste

verder zijn er ammo boxes, grote en kleine

monsters had ik ff geen zin om uit te zoeken, is nogal een grote file ;)

voor zover ff een korte analyse van de defs in de demo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Homedisc schreef op 02 november 2002 @ 00:39:
[...]

zijn icoon is een fragment uit RTCW, level beach bij de axis Document room :P
nietwaar RFI? :)
greets van ex-nbm
Jup, dat is hem. Speel je nog RTCW Homedisc? RFI is niet erg actief meer qua wars, maar "gewoon" een oergezellige club gameliefhebbers geworden.

Ik denk trouwens dat Doom3 slecht voor de rikketik is... donkere gangen, ongetwijfeld scary muziek en dan superrealistische zombies en zo... daar gaat mijn slaap! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

keep m coming bolleh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hehhe khoop vanavond alle defs te hebben doorgespit en dan een lijstje te hebben met wat ik tegen ben gekomen, zal nog ook andere files enzow doorspitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan Doom redelijk/goed draaien? en welke videokaart heb je?

Ik heb gelezen dat de target videokaart de geforce 3 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 13:19
Ik heb hem net gedraaid en hij liep aardig.

Geforce 4 TI 4200

Ook met 4 van die zombie figuren in beeld bleef ie redelijk draaien.

Om het aantal fps te kunnen zien weet ik nog niet en hoe ik de settings kan veranderen weet ik ook niet.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114 schreef op 03 november 2002 @ 16:12:
Wie kan Doom redelijk/goed draaien? en welke videokaart heb je?

Ik heb gelezen dat de target videokaart de geforce 3 wordt.
Specs zie sig. medium quality rond de 20 a 30 fps met uitschieters naar beneden tot 10 ongeveer als er monsters komen of als ik door een deur ga.

High quality tussen de 1 en 10 max. :X

owja, 1280x960

cg_drawfps 1 is dacht ik de commando zelf gebruik ik www.fraps.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Anoniem: 26235 schreef op 03 november 2002 @ 16:29:
[...]

Specs zie sig. medium quality rond de 20 a 30 fps met uitschieters naar beneden tot 10 ongeveer als er monsters komen of als ik door een deur ga.

High quality tussen de 1 en 10 max. :X

owja, 1280x960

cg_drawfps 1 is dacht ik de commando zelf gebruik ik www.fraps.com :)
In D3 is het com_drawfps 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 13:19
Net even gekeken op exec highquality.cfg

Loopt zo tussen de 20 a 30 fps zodra er hevig geschoten wordt wilt ie wel zakken naar de 3fps.

Maar dit is wel een zeer mooi spel zeg deze staat dan nu ook bovenaan op me verlanglijstje _/-\o_

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ziet het eruit op mijn TnT 1 >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.depulz.nl/doom3tnt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Oei,ist zo erg ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

vet!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Je mag blij zijn dat 't uberhaupt werkt op een TNT1. Officieel hoort 't alleen te werken op kaarten met Hardware T&L ondersteuning, oftewel Geforce1 en beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exe-cuter heb jij Doom al gedraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff patsen :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/van-lune/doom3/doom3_14_2.jpg
Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
Ik heb maar ook een screenshot gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://verybadclan.hostmb.com/shot0019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
mijn schema die vrijwel alle .def files samenvat die in de leak zitten, lijkt me handig voor de mensen die in de toekomst doom willen gaan modden/levelen of spelen ;)
.def schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
bolleh schreef op 03 november 2002 @ 17:12:
mijn schema die vrijwel alle .def files samenvat die in de leak zitten, lijkt me handig voor de mensen die in de toekomst doom willen gaan modden/levelen of spelen ;)
.def schema
chansaw(quake3hack)
chainsaw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff patsen :+
Hahah, mijn screenshot is de originele grootte :-)

Ziet er wel goed uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Tha_TE schreef op 03 november 2002 @ 17:14:
[...]

chansaw(quake3hack)
chainsaw :)
alst goed is niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Anoniem: 1114 schreef op 03 november 2002 @ 17:01:
Exe-cuter heb jij Doom al gedraait?
Het is net binnen,ik start het meteen op.
btw,die screenie van u ziet er gephotoshopt uit B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
EXE-cuter schreef op 03 november 2002 @ 17:22:
[...]

Het is net binnen,ik start het meteen op.
btw,die screenie van u ziet er gephotoshopt uit B)
tnt 1 ondersteunt de bumpmapping geloof ik niet goed, en hij zal wel gare kwaliteit hebben alles dus dan krijg je zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ziet er op de screenshot beter uit dan op mijn schermpie hoor trouwens...
Ik heb net de resolutie naar 400x300 gezet en dan heb ik 6fps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
kvraag me trouwens af hoe JC het werkend krijgt op kaarten zonder pixel shaders :?
de models in doom iii waren low-poly, mbv pixel shaders werd dat omgezet naar high-poly. mischien dat die kaarten zonder pixel shaders gewoon de low-poly models laten zien ingame?

timz kun je ff dit doen:
devmap e3/e3_1
r_showtris 1

en dan een screenie maken van het hoofd van dat gastje en dan ff hier neer pleuren? kwil weleens zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

De screens die jullie posten zien er echt :9~ uit.

Hoeveel fps met welke specs halen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok nog een paar, de eerste zijn met de laagst mogelijke resolutie...
En dan te bedenken dat sommige mensen nu al zeggen dat het niet 'het doom gevoel' is :)

Afbeeldingslocatie: http://www.depulz.nl/doom3tnt_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.depulz.nl/doom3tnt_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.depulz.nl/doom3tnt_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.depulz.nl/doom3tnt_5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diertje
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

LOL!!

Da's net Quake 2 bij jou man :)

Afbeeldingslocatie: http://www.depulz.nl/doom3tnt_4.jpg

Ik, geheel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hmm ik denk dat de uiteindelijke low-poly toch hoger is dan ik verwacht had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:57
Logische dat het beter loopt op 1024x768 dan 640x480 8)7 :P

Ben er niet echt kapot van, grfische wel mooi, light-effects zijn super, alleen denk niet dat ik het ga kopen, gameplay spreekt iig niet echt aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Albinoraptor schreef op 03 november 2002 @ 18:52:
Logische dat het beter loopt op 1024x768 dan 640x480 8)7 :P

Ben er niet echt kapot van, grfische wel mooi, light-effects zijn super, alleen denk niet dat ik het ga kopen, gameplay spreekt iig niet echt aan :)
Welke gameplay :+ :D

Dit is meer een show van wat de engine ongeveer kan, ik denk niet dat we 1 van deze levels terug zullen zien in de final, misschien een heel klein beetje herkenbaarheid maar dat zal het wel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49195

Voor alle mensen die de editor willen usen:

Typ editor in in de console.

zo kun je de leveleditor van Doom dus starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
sewer schreef op 02 november 2002 @ 20:28:
[...]

Je krijgt maar 2 kogels, maar gewoon heel vaak het commando herhalen werkt wel :) Het maakt idd geen geluid.

Wat ook werkt is:
give weapon_bfg, alleen crasht ie na het schieten.
give weapon_rocketlauncher (werkend)
give weapon_chainsaw, alleen doet ie niet al te veel
give ammo =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

http://www.ut2003online.com/doom3.html

Mooi overzicht met de handige commando's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

omfg @ rocketlauncher & plasmagun uit quake3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ik neem aan dat die models nog gemaakt moeten worden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 21:48
Nou ik heb de alpha geprobeert en ik ben eigenlijk tevreden . High quality gaat zeer soepeltjes in 640-480 maar ik heb duidelijk iets te weinig ram en daarom gaat hij veel swappen => veel vertraging . Echt goeie framerates zelf met verschillende monsters. Als het spel af is zal het helemaal goed draaien . Wat een mooie graphics zeg :). Dus don't worry het zal allemaal wel meevallen qua eisen . Mijn systeem : Athlon Xp 1900+ , 256 Mb ram , Ati Radeon 8500 LE 64 Mb , dat is toch nu al niet zo high-end meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
woei, multiplayer is mogelijk :D

http://www.ut2003online.com/d3mp.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een driverprobleempie, denk ik. Na 5 seconden map loopt mijn pc vast... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

woei :D morgen eens ff uitchecken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
MaxOW schreef op 04 november 2002 @ 00:12:
[...]

woei :D morgen eens ff uitchecken :D
iemand die deze file op een mirror heeft ? hij's hier weg. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55089

Ik weet niet of dit legaal is, maar hier kan je informatie vinden over de multiplayer optie

http://forum.sharereactor.com/viewtopic.php?t=55235
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.