Toon posts:

overburnen lite-on 48x12x48

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus de trotse eigenaar van een nieuwe lite-on brander.
Deze heb ik eigenlijk speciaal aangeschaft om er tevens 90 minuten cd's mee te kunnen branden.
Dit is me tot op heden nog steeds niet gelukt. Ik heb al de search gebruikt en al het mogelijke toegepast.

Ik gebruik Nero Burning Rom 5.5.9.2c
Ik heb bij de preferences de maximale brandtijd al op 90 minuten gezet.

Wanneer er gestart wil gaan worden met branden gooit de drve de cd eruit en geeft aan dat de file niet op de cd past (734 mb)

Hopelijk weten jullie een oplossing.

Alvast bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Welke CD's? Niet toevallig van MMore?

Verwijderd

Topicstarter
De cdr's zijn van het merk Arita CD-R 80 plus.
Is het jou wel al gelukt te overburnen?

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 19:05
CD-R 80 zijn 700 mb cd's.... dus dat jij er geen 734 mb op krijgt vindt ik niet raar!!!
Overburnen kan wel 1,2 of 3 % maar geen 4,9 % bij Arita cd's.

[edit] Als je dan toch 800 mb wilt burnen kun je via o.a. deze link 800mb cd's krijgen. http://shop.cdfreaks.com/showproducts.php3?motherid=28 })

[ Voor 0% gewijzigd door Tukkie_3 op 30-10-2002 22:28 . Reden: linkie tegevoegd ]

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op de verpakking van de cdr staat:

CD-R 80 PLUS EN "UP TO 90 MIN"

DUS DIT IS WEL DEGELIJK MOGELIJK MIJNHEER.

• Tukkie_3
Nou sorry hoor... maar op al mijn hoesjes staat CD-R 80 / 700MB of CD-R 74 / 650MB. Maar ff on topic: Wat zegt CD-R indentifier over de nominale opslag capaciteit?

Verwijderd

Arita is toch geen cd om op te branden man, die hebben een hele tijd van philiphs al niet eens CDR meer op de schijfies mogen zetten ivm slechte kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Welk merk zou ik dan moeten gebruiken? Ik gebruik met tevredenheid al jaren arita cd's.

Verwijderd

nou ik heb ooit eens een keertje arita's gebruikt maar daar kreeg ik zo ontettend veel misbranders mee.
gebruik nu al geruime tijd Platinum cdrs deze zijn er in 74 min 80 min en 90 min.
Misschien een optie om daar eens een paar van kopen.

Verwijderd

Topicstarter
ATIP: 96m 43s 33f

Disc Manufacturer: Unknown Disc Identification Code

Reflective layer: Dye (Long strategy; e.g. Cyanine, Azo etc.)

Media type: CD-Recordable

Recording Speeds: min. unknown - max. unknown

nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 74f / LBA: 359849)

Dit is wat de cd-r indentifier aangeeft.

Verwijderd

nou lijkt me duidelijk dat zijn dan 80 min cd's
en geen 90 min

• Tukkie_3
Had ik toch het goede vermoeden.... echter als je goede cd's wilt moet je Taiyo Uden of Sony nemen... Deze zijn wel flink wat duurder dan Arita's. (p.s in Belgie betaal je geen cd heffing, dus zijn veel goedkoper daar... Zie eerder aangegeven link)

Verwijderd

Zelf gebruik ik altijd deze voor cd's.

http://www.cdrwinkel.com/Shop/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Ok, allemaal bedankt voor de reacties.

Ik zal morgen van een paar merken cd-r's kopen en testen.

Heeft iemand misschien ook de lite-on 48x brander en deze kenbaar maken welke cdr-'s ervoor gebruikt worden?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

je hebt 2 merken arita's :P
is serieus zo
me exbaas was eigenaar van arita B.V. en je had nog het merk arita®
ik weet nog wel dat de cdr's van arita b.v. veel beter waren dan die van arita®

• GeekK
  • Laatst online: 23-03 17:20

GeekK

Rag Mama Rag

Ik schop deze even omhoog :I

Ik heb ook een Lite-On 48x12x48 (firmware VS08). Net vanmiddag Platinum CD-R 90 min/800 MB Multispeed gekocht (op de cdtjes zelf staat ook nog 1-48x). Ik vroeg nog of alle cd-r dat aankonden, heb gezegd dat ik een vrij nieuwe had (weet nu niet meer of dat wel klopt....). Bij nieuwe modellen moest dat kunnen. :)

Nou, het werkt dus niet. Alle tools, waaronder Nero Infotool geven hetzelfde als bij Dancer19, behalve dan "Dye (Short Strategy; e.g. Phthalocyanine). De infotools geven ze dus weer als 80min/700 MB - discs. :?

- Hoort dit voort te komen bij dit model (Liteon 48x12x48)? Als het toch echt 90 min/800MB'tjes zijn, waarom geven de infotools dat anders aan? Ligt dat aan mijn drive?

- Zitten er gewone foute cdtjes in het doosje?

- Kan ik deze cdtjes nog terugbrengen (pak is al opengemaakt). Als het echt maar 80mins zijn die er in zitten lijkt het me terecht. (Maar het lijkt me zo raar, 90mins in een 80min-pakje). :'(

Snap er niks van. Wie helpt me verder?

EDIT: Met Nero & DAO/96 heb ik zojuist een 88min cdtje gebrand.... je moet het maar weten ;)

[ Voor 73% gewijzigd door GeekK op 14-02-2003 00:35 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 21:50

Sebastiaan

....

hier is eventueel een uitleg van mmore over hoe je de overburn functie in nero kan activeren:
http://www.mmore.com/down...write-up-MMORE_90_min.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bij mij is het overburn wel uiteindelijk gelukt. Ik heb bij het branden "geen multisessie" gekozen en sindsdien kan het wel. Nero geeft dan ook de melding of je wilt overburnen.
Ik heb cd's van het Dixons huismerk gebruikt (90 minuten) en Parrot (99)min. Het werkt sindsdien allemaal perfect. Ik heb trouwens de 48x12x48S.

Suc6

• micebec
  • Laatst online: 26-01 14:49
Bij mij werkt het ook gewoon hoor. Ik heb wel de 48*24*48 model.

De cd-r's die ik gebruik, zijn van het merk SAST.

Misschien moet je de overburn optie op 99min zetten. Dat heb ik gedaan.
Pagina: 1