• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:38
Ja, dat klinkt hard. Maar is het niet zo. Waarom is deze aarde er?? Waarom leven we?? Hoe is het begonnen?? Zo zijn er nog zat vragen te bedenken.
Ik zelf geloof in God, en vertrouw op hem. Ik geloof dus dat God de wereld heeft geschapen, dat de mensen die onderhouden moeten. We zijn zondig, maar mogen door ?Jezus toch hopen op een plek in de hemel, dat helemaal wordt geregeld door God. Daar doen we zelf geen bal aan. God zorgt dus voor onze toekomst. Dus geloof in God, geeft je over aan hem en ga hem liefhebben en vertrouwen.
Weet iemand een andere Toekomst en doel van deze mensheid???

Verwijderd

Ik wil geen God die van mensen vraagt hun zoon te offeren, of een God wiens goed/slecht beeld nog vager is dan dat van mij, of een God om wie miljoenen mensen zijn vermoord in oorlogen alleen omdat ze niet in hem geloofden.

Verwijderd

Goofyduck, ik wil je niet beledigen, maar je klinkt als zo'n religieuze nono die je midden in één of ander winkelcentrum ongevraagd aanspreekt met z'n "Jezusverhaal". Affijn ieder z'n mening.

Verwijderd

Ik geloof zelf absoluut niet in een god. Ik heb altijd het idee dat god een beetje als makkelijk antwoord op vragen wordt verzonnen. Dit zie ik hier ook een weer, zo van: "ik weet niet waarom er leven is, of hoe de aarde is ontstaan, dus moet het god wel geweest zijn!"

• Goofyduck384
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 19:26 schreef Vosjuh(Nae'blis) het volgende:
Ik wil geen God die van mensen vraagt hun zoon te offeren, of een God wiens goed/slecht beeld nog vager is dan dat van mij, of een God om wie miljoenen mensen zijn vermoord in oorlogen alleen omdat ze niet in hem geloofden.[/quote]God vroeg dit alleen om te kijken of Abraham God zo lief had, dat hij zijn zoon er voor wilde offeren. Dit bleek het geval. De liefde was groot
Al die miljoenen mensen die gestorven zijn, hebben nu een gweldig leven in de hemel, wat is er nou mooier?? Een vies hard leven hier op aarde of een mooi en schoon leven in de hemel, en ook al klinkt dit vroom, ik ben zo vroom echt niet. ik vindt het natuurlijk ook hard, maar dat is God's plan en hij heeft met een ieder hier op aarde een plan, met jou en mij, hij beheerst je leven!!

• Goofyduck384
[/quote]Dit zie ik hier ook een weer, zo van: "ik weet niet waarom er leven is, of hoe de aarde is ontstaan, dus moet het god wel geweest zijn!"
[/quote]

Ik zeg niet dat het maar een God moet zijn. De bijbel spreekt duidelijk van een schepping en een tijd van de aarde, God heeft voor ons de aarde gemaakt, zodat wij die kunnen beheren. Wij moeten er voor zorgen en ontwikkelen, Hij geeft ons die kracht en gave. En daar moeten we dankbaar voor zijn, en dat gebeurt te weinig!
Denk asjeblieft niet dast ik vroom ben, ik heb mijn super vele twijfels, maar bedenk wel dat God deze wereld heeft geschapen en zijn Zoon heeft gegeven voor ons, zodat wij niet zijn verloren in al onze stommem fouten en zonden!!

Verwijderd

Geen toekomst?
De toekomst is er voor mij wel hoor. Als je eens naar andere dieren kijk dan de mens, die hebben toch een lekker leventje zonder dat ze een God hebben, ikke hetzelfde.
Ik word een beetje ziek van God dit en God dat, Allah zo, Allah zus. Ik heb ^%&$% ik weet niet hoeveel keer gevochten omdat mensen gewoon niet willen accepteren dat ik geen godsdienst heb...
Dus **** God. Als er niet zo'n eikel was die hem verzonnen had, zou ons leven nu een heel wat rooskleuriger uitgezien.

Verwijderd

GOD :?
Wasda? Gathering of Dummies?

Verwijderd

Zef 'ns ff Single Guy wel serieus hier blijven hè.

Zonder God is er geen (heerlijk) leven na de dood.

Lees de bijbel dan eens serieus, en zeg dan eens wat zinnigs over dit onderwerp

• Goofyduck384
Helemaal mee eens,. Jullie gooien nu de gelovende mensen wel helemaal naar de ****
Je moet accepteren hoe iemand is. En ik vroeg hier naar jullie mening over de wereld en haar bestaan, het nut ervan.
Wat ik hier te horen krijg ik is gezeik of een God die maar prut is volgend jullie.
Dat kan je allemaal wel zeggen, maar geef aub ens argumenten waarom Hij niet bestaat, en geef het nut van de werled eens aa. Daar vroeg ik om, en dat jullie God niks vinden weet ik nu ook wel, en ik ga jullie nu ook niet de jhuid vol schelden,zoals er nu wel door jullie gebeurd. Geef aub eens ARGUMENTEN!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Goodluck, ik vind het allereerst natuurlijk heel fijn dat jij gelooft. Ik zelf geloof ook. Toch zou ik je willen vragen wat meer zorgvuldigheid te betrachten tijdens het aangaan van dit soort discussies.

Een search functie in dit forum is er niet voor niets, zoek de treads van "Bestaat God?" deel 1 t/m 6 maar eens op... Ik voorspel je, daar heb je een hele kluif aan....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Weet iemand een andere Toekomst en doel van deze mensheid???[/quote]Een andere toekomst? Nou ja, ik zou persoonlijk ook niets tegen een toekomst hebben waarin even weinig mensen in god geloven als er nu in sinterklaas geloven... Zou een hoop ellende schelen.

En een doel van de mensheid...
Wat dacht je van: de nulde wet van de thermodynamica uitvoeren? DWZ: ervoor zorgen dat orde zo snel mogelijk chaos wordt?
Dit was overigens een serieuze opmerking...
Of wat dacht je van: overleven? Dat wordt al moeilijk genoeg...

Nee, van mij mag je best door geloven, maar ik zou het zelf niet kunnen. Teveel dilemma's en onlogische aannames. Die ga ik niet opnieuw posten, zoek maar in de bestaat god thread (die eigenlijk bedoeld is voor dit soort dingen)

Maar als jij zo zeker weet dat god bestaat, leg mij dan maar eens uit waarom een hindoe die even zeker als jij weet dat HIJ gelijk heeft, toch fout zit...

• Goofyduck384
waar vindt ik die topick: "Bestaat God??"

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Toon eerst maar eens aan dat God bestaat, dan praten we wel verder

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Ik ben bang dat de meeste niet gelovige mensen nooit serieus de bijbel hebben bestudeerd. Laten ze eerst eens doen, voordat zij een mening hierover kunnen vormen.

Verwijderd

Zolang de Bijbel het enige bewijs is dat God zou bestaan, ga ik geen discussie aan. En mocht God wel bestaan, dan zou ik niet eens wat met hem te maken willen hebben. Toon maar eens aan dat God of de Hemel bestaan, dan praten we verder. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar geef aub ens argumenten waarom Hij niet bestaat[/quote]Hou kun je nou vragen om te bewijzen dat iets niet bestaat? Bewijs maar eens dat hij wel bestaat, zonder alleen maar naar de Bijbel te verwijzen.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
en weer een theist weggeflamed......

dankjulliewel :(

Verwijderd

Hoe ziet God eruit? Waar woont hij/zij/whatever. Kun je dat beantwoorden? Nee want god bestaat helemaal niet.

Verwijderd

Als ik de discussies op dit onderdeel van het forum volg, zie ik vaak de vraag/stelling staan: bewijs dat God (van de christenen/Joden/Rooms-Katholieken/whatever) bestaat of bewijs dat Hij niét bestaat.
Of God te bewijzen is, laat ik in het midden, maar áls God te bewijzen valt, wat verwacht de gemiddelde tweak(st)er hiervan?

Ik zou wel eens willen weten wat jullie ervan denken. Als je wilt, geef dan eens een omschrijving van hoe Hij eruit zou moeten zien, wat Hij doet (of juist niet) en wat Zijn karaktereigenschappen zijn. Ik ben daar wel benieuwd naar!

Gaarne reakties.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Fantastisch wat een niveau hier:(
De vraag die gesteld wordt:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Weet iemand een andere Toekomst en doel van deze mensheid???[/quote]Waarbij de topicstarter zijn levensbeschouwing laat weten.

Het overgrote deel van de reacties die erop komen zijn hersenloze flames van mensen die zichzelf vreselijk atheïst vinden maar daarvoor geen zinnig argument kunnen aandragen, afschuiven staat voorop.
[cynisch]Hoe durven die intolerante en hersendode theïsten![/cynisch].

Kijk alsjeblieft eens in de spiegel.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 23:10 schreef Droopy het volgende:
Ik ben bang dat de meeste niet gelovige mensen nooit serieus de bijbel hebben bestudeerd. Laten ze eerst eens doen, voordat zij een mening hierover kunnen vormen.[/quote]Wat een dooddoener, afgaande op de algemeen gangbare dogma's van het christendom, kun je best een standpunt vormen zonder daarvoor de hele bijbel te hoeven/moeten/wllen doorploeteren.
Bovendien: hoe weet jij wat ik lees/bestudeer?
Telepathie?Ik heb zowel de Bijbel als de Koran, veda's, bhagavad gita etc etc etc (soms wat vluchtig geef ik toe, maar weet je hoeveel blz/tijd daar in gaat zitten?)gelezen, maar dat heeft mijn standpunt juist versterkt dat de bijbel geen unieke plaats in het geloof inneemt, het is gewoon een van de vele verklaringen die de (vroege) mensheid heeft gegeven voor het feit dat hij bestaat, waarom juist dit boek het woord van god is en niet het scheppingsverhaal van de aboriginals of de papoa's is mij echt niet duidelijk geworden.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Misschien bestaat God, misschien niet. Maar ik WIL niet dat hij/zij/het bestaat!!! Ik heb mijn eigen leven in de hand en als er iemand is die dat voor mij regelt dan maak ik er nu een einde aan want ik ben een onafhankelijk mens en heb mijn beslissingen in mijn eigen hand en niemand mag dat van me afpakken.

Dat is de hoofdreden dat ik niet in een God wil geloven. Als kind geloofde ik wel en ik snap best dat het geloven en vertrouwen in 'iets hogers' je een heel geborgen gevoel kan geven. Vroeger als kind bad ik ook en dat gaf me een veilig gevoel 's nachts maar daar ben ik op een gegeven moment mee opgehouden om bovenstaande redenen. Dat maakt het leven nog wat harder maar dan is het ten minste mIJn beslissing!!!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 19:54 schreef Jeany het volgende:
Goofyduck, ik wil je niet beledigen, maar je klinkt als zo'n religieuze nono die je midden in één of ander winkelcentrum ongevraagd aanspreekt met z'n "Jezusverhaal". Affijn ieder z'n mening.[/quote]Beetje een stomme opmerking Jeany. Niet iedere christen probeert andere het geloof op te dringen. Goofy vertelt zijn verhaal en opent daarmee een discussie. En laat dus alle andere meninge open. Affijn ieder z'n mening, maar veel ruimte voor andere mogelijkheden hou jij zelf ook niet toch?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 22:52 schreef blobber het volgende:
Toon eerst maar eens aan dat God bestaat, dan praten we wel verder[/quote]Zolang jij niet kunt bewijzen dat God niet bestaat hoeven wij toch niet te bewijzen dat God wel bestaat?? Beetje vreemd.

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat de christenen het, naar mijn mening, niet zo sterk doen in deze topic. Wij kunnen niet bewijzen dat God bestaat . (punt) God zal zelf bewijzen dat Hij bestaat aan hen die Hem zoeken. God is groot, waarom moeten we dan een discussie aangaan over de vraag of God bestaat of niet of of de bijbel echt is of niet. Ikzelf vind het heel tof om hier te kunnen discussieren met heel veel anderen over onze levensbeschouwingen, maar veel dingen monden zo uit in een wel of niet zeur gesprek. Mensen roepen dat ze niet in hun waarde gelaten worden en laten vervolgens andere weer niet in hun waarde. Een christen kan in dit soort discussies moeilijk iemand in zijn waarde laten omdat zijn of haar hele leven uit God is. En een niet christen kan moeilijk iemand in zijn waarde laten omdat zijn of haar leven niet uit God is. En nee, een christen is niet iemand die naar de kerk gaat, een christen is iemand die een persoonlijke relatie met Jezus Christus heeft. Ik probeer niet deze topic af te kraken, maar ik wilde dit toch even zeggen.</p>Verder wacht ik maar weer even tot iemand weer wat roept :-)

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Goofyduck:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En ik vroeg hier naar jullie mening over de wereld en haar bestaan, het nut ervan.[/quote]Het bestaan van de wereld hebben we grotendeels te danken aan de zwaartekracht.
"Nut" is een labeltje wat wij als mensen ergens op plakken. Of de wereld nut heeft is dus een subjectieve kwestie. Ikzelf vind het, nu ik er toch ben, wel handig dat er een wereld is. Maar als de aarde plotseling zou ontploffen, dan zou er ook niks zijn om hierom te treuren.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat kan je allemaal wel zeggen, maar geef aub ens argumenten waarom Hij niet bestaat[/quote]In "Bestaat God?" (kun je vinden met de search functie) zijn er een aantal argumenten gegeven, en aangevallen. Een aantal staan er nog steeds overeind. Ze gaan uit van het beginsel van non-contradictie; iets wat twee elkaar uitsluitende eigenschappen heeft (bijvoorbeeld, een vierkante cirkel in een plat vlak) kan niet in werkelijkheid bestaan. Christelijke concepten hebben een aantal van deze eigenschappen, ik noem hier als voorbeelden alwetendheid versus vrije wil, en perfect geluk en behoud van de persoonlijkheid in de hemel versus het bestaan van een hel.

Een van de betere (en op dit BB zo'n beetje het oudste) argumenten komt uit de pen van Herman Philipse. In het kort komt het erop neer dat alleen het atheïsme een verklaring kan geven voor het bestaan van verschillende religies. Als je het vanuit het theïsme kunt verklaren (en zonder voor jezelf een uitzondering te maken, geen "special pleading" dus), dan denk ik dat dat een legendarische posting zou worden. :)

Ik vind nog steeds dat het opzetten van een W&L-FAQ een Goed Idee(tm) zou zijn, als ik er toch eens de tijd voor kon vinden... ;)

Blackeye:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zolang jij niet kunt bewijzen dat God niet bestaat hoeven wij toch niet te bewijzen dat God wel bestaat?? Beetje vreemd.[/quote]Dat heet de bewijslast. Je kunt niet het bestaan van iets aannemen zonder daar een reden voor te hebben. (Zou je dat wel consequent doen, dan komt je met jezelf in de knoop.)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat dacht je van: de nulde wet van de thermodynamica uitvoeren? DWZ: ervoor zorgen dat orde zo snel mogelijk chaos wordt?[/quote]Captain toch! De nulde wet van de thermodynamica luidt:

Indien voorwerp A in thermisch evenwicht is met voorwerp B, en voorwerp A is in thermisch evenwicht met voorwerp C, dan zijn B en C ook in thermisch evenwicht met elkaar.

Jij bedoelt de tweede wet van de thermodynamica.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ben bang dat de meeste niet gelovige mensen nooit serieus de bijbel hebben bestudeerd. Laten ze eerst eens doen, voordat zij een mening hierover kunnen vormen.[/quote]Ik heb de Bijbel bestudeerd. En ook een kleine selectie uit het werk van bijvoorbeeld C.S. Lewis. Daar staat tegenover dat iik schrijvers als Thomas Paine, Robert Green Ingersoll, Jospeh Lewis, Richard Robinson, Theodore Drange, Friedrich Nietzsche, G.H. Smith, Richard Dawkins en Herman Phillipse heb gelezen. Met andere woorden: atheistische literatuur.

Indien jullie werkelijk geinteresseerd zijn in zingeving zonder God, lees dan Richard Robinsons <a href="http://www.positiveatheism.org/hist/athval0.htm">An Atheist's Values</a>.

Cheerfulness is part of courage, and courage is an essential part of the right attitude. Let us not tell ourselves a comforting tale of a father in heaven because we are afraid to be alone, but bravely and cheerfully face whatever appears to be the truth.

The theist sometimes rebukes the pleasure-seeker by saying: 'We were not put here to enjoy ourselves; man has a sterner and nobler purpose than that.' The atheist's conception of man is, however, still sterner and nobler than that of the theist. According to the theist we were put here by an all-powerful and all-benevolent god who will give us eternal victory and happiness if we only obey him. According to the atheist our situation is far sterner than that. There is no one to look after us but ourselves, and we shall certainly be defeated.

As our situation is far sterner than the theist dares to think, so our possible attitude towards it is far nobler than he conceives. When we contemplate the friendless position of man in the universe, as it is right sometimes to do, our attitude should be the tragic poet's affirmation of man's ideals of behaviour. Our dignity, and our finest occupation, is to assert and maintain our own selfchosen goods as long as we can, those great goods of beauty and truth and virtue. And among the virtues it is proper to mention in this connexion above all the virtues of courage and love. There is no person in this universe to love us except ourselves; therefore let us love one another. The human race is alone; but individual men need not be alone, because we have each other. We are brothers without a father; let us all the more for that behave brotherly to each other. The finest achievement for humanity is to recognize our predicament, including our insecurity and our coming extinction, and to maintain our cheerfulness and love and decency in spite of it, to prosecute our ideals in spite of it. We have good things to contemplate and high things to do. Let us do them.

- Richard Robinson

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Simkin
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

hmmmmmmm...
is dit een discussie over het eventuele/zogenaamde bestaan van een god?

correct me if i`m wrong

Verwijderd

Ut gaat om liefhebben en vertrouwen vermoed ik. Ons goofyducky laaft zich aan de bron van al wat is, was en ooit zijn zal.
Wie kan Goofyducky evenaren? Wie heeft de durf zich over te geven aan God, wiens woord vlees werd? Groots en meeslepend is het al of niet, maar het klinkt wel oprecht en dat waardeer ik altijd (ok meestal dan) :)

• MPEG
  • Laatst online: 21-10-2020
:r :r :r

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 11:07 schreef Unicorn het volgende:
Dat heet de bewijslast. Je kunt niet het bestaan van iets aannemen zonder daar een reden voor te hebben. (Zou je dat wel consequent doen, dan komt je met jezelf in de knoop.)[/quote]Dat vind ik gelul (sorry, maar), je kunt ook niet bewijzen dat Darwin's verhaal waarheid is. Wat dit soort dingen betreft kun je nooit een bewijslast opleggen. Toch? (Ik bedoel gelul niet als offend!!)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 13:01 schreef CyrusTheVirus het volgende:
:r :r :r[/quote]Dat vinden we inderdaad van je. Kun je nou helemaal geen respect voor anderen hebben?? :r

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Laten we iedereen die het bestaan van een almachtige ontkent gaan disrespecteren, laten we tevens zij die het niet met ons eens zijn betitelen als ketters ja..

als hij moet kotsen van de argumenten dan is dat zijn mening die in mijn ogen minstens evenveel waard is als een geloofsovertuiging.

Het woord zegt het al...geloofsovertuiging

je bent naief als je denkt de waarheid in pacht te hebben en als je de bijbel serieus neemt als het levens handboek.

Geloof is een ethieks basis, een basis voor een bepaalde omgangsnorm.
Mensen die een bepaalde visie delen en daarom een geloof starten.

Omdat het ene geloof meer aanhangers heefd is dat natuurlijk nooit het enige juiste geloof.
Geloof is een hulpmiddel voor mensen die daar steun uit kunnen putten. Waar leg jij de grens tussen sekte en geloof. De benaming sekte is in mijn ogen een kreet van naiefelingen die niet kunnen accepteren dat er geen vast geloof is wat de enige ware is.

respecteer elkaar en elkaars meningen, hoe raar en extreem ze ook klinken, doe je dat niet...dan zal je een zwaar leven hebben, en je zelf nog eens goed tegenkomen.

leg nooit je mening op bij een ander, is mijn afsluiter.

• faraway

faraway

Dank U...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Laten we iedereen die het bestaan van een almachtige ontkent gaan disrespecteren, laten we tevens zij die het niet met ons eens zijn betitelen als ketters ja..

als hij moet kotsen van de argumenten dan is dat zijn mening die in mijn ogen minstens evenveel waard is als een geloofsovertuiging.][/quote]Ja, ik hou ook van jou.
Lees nou nog eens door wat jij opgeschreven hebt, wat er door sommige anderen hier is neergezet en vertel mij dan nog eens met droge ogen dat de theïsten hier onredelijk bezig zijn en de anderen voor ketters uitmaken.

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik wordt strontziek van alle commentaar die hier komt om aan te tonen waarom God (let op de hoofdletter!!!) zo streng en slecht zou moeten zijn.

Persoonlijk geloof ik ook in God, en het geeft mij een hele geruststelling. Waarin een ieder ander gelooft, is hij/zij vrij in. Zolang diegene dan ook maar respect toont voor iemand die wel geloofd.

En neem van mij aan: God heb je meer voordeel aan dan nadeel!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ja, ik hou ook van jou.
Lees nou nog eens door wat jij opgeschreven hebt, wat er door sommige anderen hier is neergezet en vertel mij dan nog eens met droge ogen dat de theïsten hier onredelijk bezig zijn en de anderen voor ketters uitmaken.[/quote]?? waar heb je het over,
voel je je aangevallen :) ?

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Dit soort topics is nou precies de reden dat ik bijna nooit in Wetenschap & Levensbeschouwing kijk...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Lord daemon:

Ik bedoelde niet de 2e wet van de thermodynamica, die zegt dat de entropie altijd toeneemt. de 2e wet zegt namelijk niets over de snelheid waarmee entropie toeneemt. Maar je hebt gelijk dat dat niet de nulde wet was. Gooide effe 2 dingen door elkaar...

Maar wat ik bedoelde is dat, in een systeem, de mogelijkheid die de meer entropiestijging geeft, het meer kans op gebeuren heeft.

Verwijderd

Helaas, een verlicht mens deelt zijn godsbesef tot vreugde/verlichting van anderen, terwijl de meer laagbijdegrondse bekrompen typjes hun geloof als martelwerktuig aanwenden en tot gesel van hun naaste worden.

(en neemt daarom een voorbeeld aan den solide Solferius en den wijze waarop hij de
gemeente van Goe toespreekt>:))

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 09:08 schreef blackeye het volgende:
Zolang jij niet kunt bewijzen dat God niet bestaat hoeven wij toch niet te bewijzen dat God wel bestaat?? Beetje vreemd.[/quote]Nou afgaande de bewering: "zonder god geen toekomst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" lijkt het anders alsof jullie erg zeker van je zaak zijn. dus verklaar je dan alsjeblieft nader, toon het aan (of gebruik inplaats van al die uitroeptekens een vraagteken, dat staat in ieder geval wat minder opdringerig.
ik vind het trouwens van beide kanten even onmachtig, de wetenschap is niet alleszaligmakend, maar het geloof ook niet, het heet niet voor niets GELOOF?

• Goofyduck384
Mensen van deze topic. ik heb deze topic opgeven, om een zinnige discussie te voeren. Om te kijken hoe iedereen over het leven denkt. Maar wat ik hjier zie is natuurlijk wartaal 1e klas!!!!!!!!

Waarom kunnen we niet gewoon ieder in z'n waarde laten, de 1 geloofd iets en de ander niet. Dan komt mijn vraag: "Wat geloof jij, hoe kijk jij tegen deze wereld aan?"

Ga niet iedereen die geloofd helemaal de grond in stampen. Ga dan maar niet reageren. Ik bedoelde het hier wel een beetje serieus.

Natuurlijk is niet iedereen het eens met elkaar, maar kraak niemand af. We zijn allemaal mensen, en ook al geloof je het niet: Allemaal soort van broers en zussen.
We leven samen op deze wereld, enm onderhouden en bezaaien die met z'n allen.

Heb respect voor wat een ander geloofd en zegt. Kraak het niet..!!!

Er komen hier hele goede punten binnen, maar ook DOMME mensen die maarwat opbrabbelen omons aftekraken. En daar heb ik, en vele andere gelovigen weinig zin in. Kom dan met wat zinnigs.

Het is een vervelend onderwerp, maar als je wil, kan je reageren. Ik was gewoon bnieuwd naar serieuse meningen en niet naar asosiale of stomme idiote opmerkingen.

dus doe me een plezier en antwoord niet als je niks zinnigs te zeggen hebt. Het hooeft echt niet.

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik vind het trouwens van beide kanten even onmachtig, de wetenschap is niet alleszaligmakend, maar het geloof ook niet, het heet niet voor niets GELOOF?[/quote]exactly ;)

en wie bepaald wanneer een commentaar zinnig is jij die over respect praat?
(geen aanval, gewoon een vraag)

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geloof is een ethieks basis, een basis voor een bepaalde omgangsnorm.[/quote]Nee. Ik wil het NOG wel een keer zeggen, maar ik zal eerst even kijken of ik een oude reply van mij kan vinden. FF wachten.

Gevonden!

Onze normen en waarden, dat wil zeggen onze morele wetten, kunnen alleen gebaseerd zijn op een geloof als:

a) Het geloof een logische basis voor deze wetten is, of
b) Het geloof de enige goede reden voor marilteit geeft, of
c) Het geloof de enige feitelijke reden voor moraliteit geeft.

Als het geloof geen van deze dingen doet is het geen basis voor moraal. Laat ons deze punten bekijken.

A: Een morele wet, bijvoorbeeld 'een mens doden is slecht', kan alleen volgen uit een andere morele wet, bijvoorbeeld 'een levend wezen doden is slecht'. Het kan echter niet volgen uit iets dat geen morele wet is. "Er bestaat een god en die haat mensen die doden" lijdt niet tot de logische conclusie "doden is slecht". Daar is een morele wet voor nodig, bijvoorbeeld "Er bestaat een god die vindt dat mensen niet mogen doden, en tegen gods geboden ingaan is slecht." Met andere woorden, moraal kan geen logische basis hebben, ook niet in de religie. Punt A voldoet niet.

B: Het geloof is ook niet de enige goede reden voor moraliteit. In feite is het verhogen van het geluk in de wereld een betere reden om moreel te zijn dan de hoop op een leven na de dood in de Hemel. Ook punt B voldoet niet.

C: Het geloof is ook zeker niet de enige reden voor moraliteit. Atheisten zijn even moreel als theisten, en als ik cijfers uit de VS mag geloven (10% atheisten, 1% van de gevangenen zijn atheisten) zijn ze zelfs moreler.

Wij concluderen dat er geen enkele reden is om religie de basis voor de moraal te noemen.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Goofyduck384
Tuurlijk, als jij iets zinnig vindt moet je het opschrijven. Maar kijk zelf eens wat voor stomme dingen mensen hier zeggen.

Alles wordt de grond ingestampt om ons klein te krijgen en dat is niet de bedoeling.

Verwijderd

Ik voel een abortus-discussie aankomen... ;)

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

ik denk niet dat het zo zwart wit gesteld is.

Ik zie geloof als een invulling/bevestiging voor veel vragen waar mensen mee rondlopen.

het verklaart zaken waar we geen antwoord op kunnen geven (wetenschappelijk) en is tevens een uitgangspunt om een bepaald standpunt(en) te onderbouwen. Ik zie in alle geloven een boek/script naar voren komen waar in staat wat er verwacht wordt van de volgelingen, niet in de trend van 'geluk is je doel' maar in de trend van `jij mag niet` of `je moet dit`.
Ik zie dat als gedragsnormen/regels.
Dus niet zozeer het geloof. et geloof zie ik als de fundering.

• faraway

faraway

Dank U...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Mensen van deze topic. ik heb deze topic opgeven, om een zinnige discussie te voeren. Om te kijken hoe iedereen over het leven denkt. Maar wat ik hjier zie is natuurlijk wartaal 1e klas!!!!!!!![/quote]Beste GoofyDuck, ik denk toch dat je ietwat naïef bent geweest door op deze manier een topic te starten. Een kreet met veel uitroeptekens zal altijd veel schreeuwerige reacties uitlokken.
Om hier een serieuze discussie over het geloof op te starten moet je in ieder geval sterk in je schoenen staan en heel wat kennis in je bagage hebben. Ten eerste omdat er een aantal mensen zijn met een tegengestelde mening die zeer ervaren zijn met dit soort discussies, ten tweede omdat je anders het risico loopt dat het niveau afdaalt naar een flamewar.
Het is je al eerder aangeraden, maar lees de discussies over 'Het bestaan van God' eens door. Ik denk dat je daar aardig wat van kunt leren :).

En Simkin de Nar: Als jij drie kotsende smileys een zinnig commentaar vindt is dat jouw zaak, maar ik ga er niet vanuit dat dat een algemeen geldende opvatting is.

• Goofyduck384
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>solidsurfer:
Ik voel een abortus-discussie aankomen... ;)[/quote]Waar slaat dit op??

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 15:26 schreef blobber het volgende:
ik vind het trouwens van beide kanten even onmachtig, de wetenschap is niet alleszaligmakend, maar het geloof ook niet, het heet niet voor niets GELOOF?[/quote]Allereerst is de titel van de topic, naar mijn mening, geen feit maar een prikkelaar.
Ook ik vind het van beide kanten onmachtig. Beide kanten zijn niet zaligmakend. Maar het is leuk om samen te brainstormen en onze levensbeschouwingen naast elkaar te leggen.
Dit bijvoorbeeld...het geloof is voor mij een zeker weten. Omdat God dingen in mijn leven heeft gedaan die onomstotelijk zijn.

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En Simkin de Nar: Als jij drie kotsende smileys een zinnig commentaar vindt is dat jouw zaak, maar ik ga er niet vanuit dat dat een algemeen geldende opvatting is.[/quote]we kunnen gaan discussieren of de boodschap wat 'vriendelijker' vermeld had mogen worden (ipv kots icoontjes) maar dat is niet relevant in mijn ogen.

Ik sta niet achter zijn uitspraak, ik verdedig zijn recht om het absoluut niet met iemand eens te zijn.

Blijf objectief en voel je niet zo snel aangevallen, dit geld voor ons allemaal.

Dat hij/zij dat laat blijken zonder opbouwende kritiek te gebruiken is jammer, maar daar heb jij het niet over.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>het geloof is voor mij een zeker weten[/quote]dan is het dus inderdaad jouw overtuiging, en kun je niet praten over het geheel als een feit.
Ook al zie je het zo, dat het voor jou een waarheid is.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 09:08 schreef blackeye het volgende:
Zolang jij niet kunt bewijzen dat God niet bestaat hoeven wij toch niet te bewijzen dat God wel bestaat?? Beetje vreemd.[/quote]Voorbeeld van niet nadenken. Als iemand opgepakt wordt en er gezegd wordt dat hij iemand vermoord heeft zonder dat er bewijs is, hoeft hij toch niet te bewijzen dat ie het niet gedaan heeft.

Je verzint iets.. Je kunt niet bewijzen dat het waar is.. Het bestaat niet. Klaar.

Als ik zeg dat kabouters bestaan, lacht iedereen me vierkant uit omdat ik niet kan bewijzen dat ze bestaan.

Wat is in zo'n geval het verschil tussen God en een kabouter? Alleen omdat er veel meer mensen zijn die in God geloven, wordt zo'n vergelijking belachelijk gevonden.

Ik heb gesproken.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 16:03 schreef Simkin het volgende:
dan is het dus inderdaad jouw overtuiging, en kun je niet praten over het geheel als een feit. [/quote]Dat hoor je mij ook niet doen. Dit is toch een discussie over twee verschillende dingen die mensen als hun eigen feiten beschouwen??

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 16:10 schreef ErectionJackson het volgende:Ik heb gesproken.[/quote]Als de bewijslast betreffende de moord hetzelfde zou zijn als de bewijzen die ik om me heen zie over God...was er een moord gepleegd. Vind ik.

Verwijderd

Sorry ik laat me weer meeslepen in hetzelfde gezeur. Ik kan het jou niet bewijzen, ik wil het jou niet bewijzen....sorry dat het leek alsof ik dat wilde.

Verwijderd

KOTS!!!!!

Ik d8 dat we intelligent waren?

Stelletje apen!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat hoor je mij ook niet doen. Dit is toch een discussie over twee verschillende dingen die mensen als hun eigen feiten beschouwen??[/quote]solly, no offense ;)
ik sluit me aan, we hebben een discussie.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>KOTS!!!!!
Ik d8 dat we intelligent waren?

Stelletje apen![/quote]Gaaaaap

• Goofyduck384
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[b][b]
Sorry ik laat me weer meeslepen in hetzelfde gezeur. Ik kan het jou niet bewijzen, ik wil het jou niet bewijzen....sorry dat het leek alsof ik dat wilde.[/quote]Helemaal mee eens. We moeten brainstormen, en wij hebben aalebei al gezegt hoe wij er over dachten en dat willen we ook van jullie.
Er komen goede reacties binnen, dank daarvoor.
Jezus is voor mij ook een zeker weten, iets waarop ik vertrouw en in geloof en waar ik van jou.
En ik zie hem niet als een strenge leraar maar als een liefhebbende vader.. :-))

Verwijderd

Ik hoor sommige mensen roepen dat God een afspiegeling is van wat mensen graag zouden willen zien. Dat het ‘iets’ zou zijn dat de oplossing is/geeft op al de levensvragen die in een mensenbestaan voor kunnen komen. Echter, (bijna) nergens hoor ik van de discussieleden zelf hoe die god eruit zou moeten zien, wat ‘ie doet en zo.

Ik heb deze vraag al een keer eerder gesteld, maar nergens een reaktie gezien. Eigenlijk ben ik er wel benieuwd naar.

Verwijderd

Jesus luvs you but Satan is more fun.

Verwijderd

Een soort van nobel figuur die heel intens heel nobel is. Mijn persoonlijk godsbeeld heeft daarnaast ook nog een hoog zwier-gehalte, met panache en joie de vivre en humor, en toch ook een welhaast dodelijke jaloezie. (net als highlander: 'there can only be ONE!!');)

Verwijderd

je kunt alleen iemand ervaren als je er mee om gaat. Dus probeer je God te zoeken, dan zal Hij zich laten vinden in Woord em Sacrament.

Verwijderd

En toch... uiteraard zijn zelfs goden gedoemd tot vergetelheid zoals het beeld van koning Ozymandias in de woestijn. Want wij zijn het die uiting geven aan hun wil etc enz
Dus zijn wij tevens goden? Je zou toch verlangen niet te beschikken over leven en dood. Liefst heb ik met uitersten en extremen niet te maken, maar ach. Ken 't mij wat verrotte joh!!(8>

Verwijderd

Eén ding moet ik je nageven GoofyDuck, je staat wel voor wat je zegt. Zelden iemand meegemaakt die zo zeker is van zijn geestelijke overtuiging. Ik vraag me af waar je dat laatste opgedaan hebt. Was het er altijd al? Of ben je pas gaan geloven nadat je, plat gezegd, op je bek gegaan bent?

Verwijderd

Sorry, maar na dit soort post hou ik gewoon mijn mond maar. :r

Verwijderd

Goofyduck en blackeye:

Vinden jullie het gek dat er zulke reacties komen? Ik niet...

Ik heb van julie nog geen bewijs gehoord, ook nog geen op logica (voor iedereen te volgen) gebaseerde redenatie, alleen het statement: Ik weet zeker dat god bestaat.

Wat moet ik daarmee? Behalve dan roepen dat ik daar heel anders over denk? Als je een reden geeft WAAROM je er zo over denkt, komen we ergens, maar aan alleen het statement heb ik niet zoveel.

Dit geldt niet alleen voor mij, maar voor iedereen hier... En als reactie krijg je flames en kots-smileys... Niet meer dan logisch, al is het wel een beetje onvolwassen.

Dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval, maar meer als een vraag van: vertel eens wat meer.

Verwijderd

Misschien is dat wel een hele goeie van je. Ik wil hier ff over nadenken. Morgen zal ik proberen iets zinnigs hierover te posten.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 15:59 schreef blackeye het volgende:
Allereerst is de titel van de topic, naar mijn mening, geen feit maar een prikkelaar.[/quote]Als ik zeg:
Allah is de enige god!!!!!!!!!!!!!
dan komt dat toch over als een zekerheid? (en nogal opdringerig imho)
Als ik zeg:
Allah is de enige god?!
dan is dat een prikkelaar (en een stuk bescheidener)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ook ik vind het van beide kanten onmachtig. Beide kanten zijn niet zaligmakend. Maar het is leuk om samen te brainstormen en onze levensbeschouwingen naast elkaar te leggen.
Dit bijvoorbeeld...het geloof is voor mij een zeker weten. Omdat God dingen in mijn leven heeft gedaan die onomstotelijk zijn.[/quote]Dat is voor jou onomstotelijk waar, maar dit is wel erg subjectief, een ander heeft juist zoveel tegenslagen en ellende meegemaakt dat hij het geloof juist heeft afgezworen, dit is echter geen bewijs dat er (g)een god is.

Verwijderd

Qoute:

Goofyduck en blackeye:
Vinden jullie het gek dat er zulke reacties komen? Ik niet...
Ik heb van julie nog geen bewijs gehoord, ook nog geen op logica (voor iedereen te volgen) gebaseerde redenatie, alleen het statement: Ik weet zeker dat god bestaat.
Wat moet ik daarmee? Behalve dan roepen dat ik daar heel anders over denk? Als je een reden geeft WAAROM je er zo over denkt, komen we ergens, maar aan alleen het statement heb ik niet zoveel.
Dit geldt niet alleen voor mij, maar voor iedereen hier... En als reactie krijg je flames en kots-smileys... Niet meer dan logisch, al is het wel een beetje onvolwassen.
Dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval, maar meer dan een vraag van: vertel eens wat meer.

Met deze qoute zou ik willen verwijzen naar de volgende qoute, die al een keer eerder gepost is:

Ik moet eerlijk zeggen dat de christenen het, naar mijn mening, niet zo sterk doen in deze topic. Wij kunnen niet bewijzen dat God bestaat . (punt) God zal zelf bewijzen dat Hij bestaat aan hen die Hem zoeken. God is groot, waarom moeten we dan een discussie aangaan over de vraag of God bestaat of niet of of de bijbel echt is of niet. Ikzelf vind het heel tof om hier te kunnen discussieren met heel veel anderen over onze levensbeschouwingen, maar veel dingen monden zo uit in een wel of niet zeur gesprek. Mensen roepen dat ze niet in hun waarde gelaten worden en laten vervolgens andere weer niet in hun waarde. Een christen kan in dit soort discussies moeilijk iemand in zijn waarde laten omdat zijn of haar hele leven uit God is. En een niet christen kan moeilijk iemand in zijn waarde laten omdat zijn of haar leven niet uit God is. En nee, een christen is niet iemand die naar de kerk gaat, een christen is iemand die een persoonlijke relatie met Jezus Christus heeft. Ik probeer niet deze topic af te kraken, maar ik wilde dit toch even zeggen.

In aanvulling daarop (door een bijbelse bril bekeken):

Als je als niet-christen écht wil weten wat nu het geheim is van de vastbeslotenheid waarmee sommige/vele (niet alle!) christenen naar de buitenwereld treden, of in dit geval middels het Tweakers-forum, dan kan dat alleen maar door zelf een relatie aan te gaan met die God die Zich in de bijbel openbaart. EEN ANDERE MOGELIJKHEID IS ER NIET!
Laat ik het iets anders zeggen: alleen door een écht geloof in God als jouw persoonlijke Schepper en Verlosser kun je pas de dingen verstaan waar je nu vragen bij stelt.

Zaken zoals bijvoorbeeld “bestaat God?” verdwijnen simpelweg. Je moet jezelf er a.h.w. helemaal voor openstellen, zonder je af te vragen óf het wel allemaal waar is wat er in de bijbel staat. Je vraagt toch ook niet aan je bloedeigen vader of hij wel écht je vader is? Je weet het: je zou geen andere vader kunnen voorstellen, maar aan de andere kant: hoe weet jij dat je vader wel de natuurlijke is? Zoiets vraag je niet; je neemt aan dát het zo is.

Tevens wil ik nog eens benadrukken, wat al eerder gezegd is, dat het bestaan van God niet te bewijzen valt. Even menselijk geredeneerd: waarom zou God zich voor het menselijke karretje laten spannen? Juist door al die vragen over de zin van het bestaan en al die dingen meer, wil God juist dat mensen naar Hem toekomen (er valt wel wat meer over te zeggen natuurlijk, maar ik moet het niet te lang maken).

Zo beschouwd (let op: door een bijbelse bril bekeken dus) is er ten diepste geen discussie mogelijk. Het enige wat wij als christenen in de wereld kunnen doen, is een getuigenis geven van wat God in een mensenleven doet. EN DUS NIET: HEIDENEN BEKEREN. Vragen over het bestaan van God kunnen alleen opgelost worden door persoonlijk in Hem te geloven. Dit houdt dus in: het voor waarheid aannemen van wat God in Zijn Woord/bijbel openbaart en, misschien wel het belangrijkste, een vast vertrouwen hebben in Hem. Vooral dat laatste is voor mij persoonlijk dé motivatie om in Hem alleen te geloven. Allerlei vragen verdwijnen dan puur en alleen OMDAT ik Hem geloof. Als ik God niet geloofde, had ik zeer zeker ook al die vragen gehad.

Soms twijfel ik nog weleens en komen ook die vragen naar voren zoals: is de aarde inderdaad wel in zes dagen geschapen. Vragen die niet te verklaren zijn dan enkel door de beschikbare antwoorden aan te nemen. Ook als ikzelf in zorgen zit die ik liever niet had gewild, dan denk ik weleens: waarom doet God dit mij aan. Dingen waar je zelf probeert uit te komen, maar waarbij je uiteindelijk bij jezelf terechtkomt en ontdekt dat er vanuit jezelf niks opgelost kan worden. Dan, op zo’n moment treedt God op en kun je al je vragen en moeiten bij Hem voorleggen. Als je dat mag ervaren, dan kan dat zó’n enorme bevrijding geven. Iets wat je niet in een paar woorden kunt uitleggen.

Okee, het klinkt allemaal wat zoetsappig en simplistisch en misschien is dat ook wel zo, maar voor mij geeft het wel hoop voor de toekomst.

Deze reaktie als antwoord van mijn kant.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dat is nou typisch wat me er zo aan stoort: de vele mensen met een missie, je begint met een open mind, laten we discussieren over onze verscillende levensovertuigingen, maar als puntje bij paaltje komt is het gewoon een reli reclamepraatje.
Naar mijn mening worden daarom ook de meeste topics over god geopend, niet om te discussieren, maar om het woord te verspreiden (flame me if i'm wrong ;))

• Morgoth
misschien klinkt m'n verdere post wel wat 'in de grond trapperig' maar het is de waarheid (en als jij denkt dat het niet zo is mag je het bewijzen). Ow ja, stoor je aub ook niet aan m'n sarcasme :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En ik zie hem niet als een strenge leraar maar als een liefhebbende vader.. :-))[/quote]Ah jezus, de zoon van god. De drieeenheid, oftewel jezus en god is hetzelfde. Hmmz, die liefhebbende vader van jou heeft oa:
40 kinderen laten vermoorden dmv beren.
iedereen in kanaan uitgeroeit omdat god zo graag wilde dat israel daar ging wonen.
Zich niet aan zijn belofte gehouden, dwz de belofte dat adam meteen zou sterven als hij van de boom zou eten. Doordat hij zich niet aan die belofte hield zijn nou velen mensen in de hel gekomen.
Hij verharde steeds faroa's hard (waar de farao dus nix aan kon doen) om de mensen nog meer pijn&moeite te laten voelen.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Blobber sees the light!

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Morgoth jongen, ik vind je een beste kerel, maar je leest de bijbel verkeerd. Je snapt totaal niet wat Gods plan is met de mensheid dus zie je al deze dingen vanaf de verkeerde kant.

• faraway

faraway

Dank U...

Morgoth:

Het eerste wat ik wil zeggen is dat je op deze manier God voor al het kwaad op de wereld verantwoordelijkheid kunt houden. Het Christelijk geloof leert dat het kwaad door de mens de wereld in is gebracht. Daarnaast lijkt het me voor een mens onmogelijk de beweegredenen van God te doorgronden, laat staan te veroordelen.

Verder nog een paar onjuistheden:
Farao's hart werd niet van het begin verhard door God, bij de eerste 4 plagen verhardde hij zijn hart zelf, ondanks dat hij er weet van had dat hij zich tegen God verzette. Het was dus wel degelijk een eigen keuze i.p.v. dat hij er niets aan zou kunnen doen. Dat daarna zijn hart werd verhard geeft volgens mij aan dat er voor hem hierdoor geen genade meer kon zijn.
Dat Adam en Eva ter plekke dood neer zouden vallen als ze van de vrucht zouden eten klopt volgens mij ook niet. In de bijbels staat "Ten dage als gij daar van eet, zult gij de dood sterven" Dit houdt volgens mij in dat daarmee de dood de wereld in is gekomen. Waarom dit zich dan direct zou moeten voltrekken is mij niet duidelijk. Dat de schepping niet gelijk is vernietigd zie ik als genade.

De hel is trouwens weer een heel ander verhaal, in de Bijbel zelf wordt hier bijna niet over gesproken, behalve in visioenen. Dat de hel in de westerse kerkgeschiedenis toch een belangrijke plaats heeft gekregen heeft een andere oorzaak, maar dit is een beetje off-topic.

Verder heeft het offer van God, door zijn Zoon naar deze wereld te sturen om voor onze zonden te sterven voor mij elke grond weggenomen om kritiek op God te leveren, sterker: ik ben Hem eeuwig dankbaarheid verschuldigd.

Waarom ik zo zeker ben van Zijn bestaan?
Ik kan niet anders, God heeft voor mij gekozen en niet andersom. Als je éénmaal de aanwezigheid van God in je leven hebt ervaren is het onmogelijk om niet in ieder geval een historisch geloof te hebben. Het heeft mij tenminste nooit losgelaten.
Ondanks dat ben ik overigens wel zeer geïnteresseerd in wetenschap in het algemeen. Hierdoor heb ik natuurlijk ook mijn twijfels over God gehad, maar uiteindelijk heeft de wetenschap mij alleen maar gesterkt in mijn geloof in een God.
Dat Hij bestond stond voor mij dus wel vast, maar God is voor mij wel jarenlang een abstract begrip geweest waaraan ik geen verdere consequenties wilde verbinden en aan de kerk had ik een broertje-dood. Langzaamaan is bij mij echter het besef doorgedrongen dat je met God een persoonlijke relatie kunt/moet hebben en dat Hij je kracht en vrede geeft in je leven. Dit is overigens wat anders dan een reactie op bangmakerij uit mijn opvoeding of een makkelijke manier om levenstroost te vinden.

Als slotopmerking wil ik nog zeggen dat hier veel mensen het idee hebben dat geloof een domme, cultureel bepaalde afwijking is van mensen die weigeren zelf na te denken over hun leven. 50 jaar geleden viel hier misschien nog iets voor te zeggen, maar als je anno 2000 in God gelooft moet je sterk in je schoenen staan en daar heel bewust mee bezig zijn.

Verwijderd

Excusez-moi, maar die hele kwestie van schuld en boete is wel groots en meeslepend,
maar is zoals bekend ook een gesel der mensheid in meerdere opzichten.

"If you can accept a God who coexists with death camps, schizophrenia, and AIDS, yet remains all-powerful and somehow benign, then you have faith, and you have accepted the covenant with Yahweh.... If you know yourself as having an affinity with the alien or stranger God, cut off from this world, then you are a Gnostic, and perhaps the best and strongest moments still come to what is best and oldest in you, to a breath or spark that long precedes this Creation."
-Harold Bloom.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik kap ermee , no intelligent life up here, Morgoth veel sterkte als je de kracht en de zin kunt vinden op te boksen tegen deze lui.

Verwijderd

Die hele godsdiscussie kennen we nou wel
Beide kanten kunnen niets bewijzen(behalve dat uit naam van god heel veel mensen vermoord zijn)

Daarom ff een qoute van Youth Against Christ<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>And GOD created satan to blame for his mistakes[/quote]niks tegen geloof maar doe nou niet alsof elke ongelovige verdoemd is.
Als god bestaat komt het met iedereen goed want jezus is al gestorven voor onze zonden, er staat nergens dat hij gestorven is voor de zonden van de christenen(ps een goed christen heeft geen zonde)

Ik geloof niet in god, Heb ik nou geen toekomst?
Laat je niet leven, maar leef gewoon.

Zo alle cliche's weer gehad dus basta

Verwijderd

God heeft Jezus gegeven om te sterven voor de zonden van: degene die in hem geloven. En wanneer geloof je in hem?? Als je een relatie met hem aangaat en hem toelaat in je leven. En een goed christen heeft ook zonden want iedereen heeft zonden. Wanneer iem. een goed christen is kunnen wij niet bepalen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 12:12 schreef blackeye het volgende:
God heeft Jezus gegeven om te sterven voor de zonden van: degene die in hem geloven. En wanneer geloof je in hem?? Als je een relatie met hem aangaat en hem toelaat in je leven. En een goed christen heeft ook zonden want iedereen heeft zonden. Wanneer iem. een goed christen is kunnen wij niet bepalen.[/quote]Hangt van de interpretatie van de schrijver van de bijbel af, in jouw vertaling staat dat misschien, maar in de oudere vertalingen niet

• TheEagle
  • Laatst online: 07-04-2025

TheEagle

Master (of my own) universe

Hemel?????
Weet je wel waar je over praat. Weet je zeker dat de hemel bestaat. Weet je zeker dat alles wat in de bijbel staat klopt???
Nee dat weet je niet. Mensen liegen. Iedereen doet dat. En wie heeft de bijbel geschreven. Juist ja. Mensen. En ook al zou alles in de bijbel waar zijn. Mensen omschrijven alles zoals zij het beleefd hebben. Dus voor jou of mij hoeft dat helemaal niet hetzelfde tezijn. Of alles is een beetje opgeblazen. De verhalen kloppen wel maar zijn een beetje versterkt. Net zoals Jezus liep over water. Mischien was dat water maar 10 centimeter diep. Of was het een weerspiegeling net zoals je zo vaak tegenkomt op wegen. Dat lijkt ook op water.

Nee Godsdienst is mij te vaag. En die onzekerheden kun je niet oplossen. Ja met een slappe smoes: "Het is gods wil". Dat is werkelijk het slapstje excuus wat ik gehoord heb.

Ik geloof in wetenschap. We mogen dan nog niet alles weten. Maar de wetenschap probeert tenminste dingen te verklaren. En schuift niet alles op een persoon af.

En over de hemel. heb jij het wel eens gezien? Ben jij er wel eens geweest. Ken jij iemand die daar is geweest. Hoe kun je nu geloven in iets waar je absoluut niks van af weet.

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• TheEagle

TheEagle

[\quote]
And GOD created satan to blame for his mistakes
[quote]

helemaal mee eens happy

• TheEagle

TheEagle

God kills.

Op dat ene eiland van de moluken.
palasteinen en israeliers.

Knokken om niks. Vechten in de naam van god(of zo iets) das pas echt zinloos geweld

Verwijderd

Ach als mensen niet sterk genoeg zijn om in zich zelf te geloven dan zoeken ze iets anders.
Dan kunnen ze bij een groep horen en lekker kuddediertje spelen

• TheEagle

TheEagle

We zitten op deselfde lijn HAPPY.

Ik leef zonder GOD. Ik geloof in mezelf(Ook al kan ik er niet zeker van zijn dat ik bestaa maar dat is weer een ander onderwerp). En als ik naar een verklaring zoek ga ik wel bij de wetenscap langs. En weet die het niet dan moet ik gewoon nog even wachten.

P.s Hoe houd god de registratie bij van al die zielen van ons:? Per computer??? Nee dat kan niet. Die heeft de mensheid uitgevonden en niet GOD.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Blackeye:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat vind ik gelul (sorry, maar), je kunt ook niet bewijzen dat Darwin's verhaal waarheid is.[/quote]Je haalt hier denk ik wat dingen door elkaar. Bewijslast houdt dus in dat de persoon die een positieve assertie maakt, die ook "moet" onderbouwen. Als jij dus zegt dat God bestaat, ligt de bewijslast bij jou. Als ik zeg dat de evolutietheorie klopt, dan moet ik met bewijs aankomen. Als jij zegt dat de evolutietheorie niet te onderbouwen valt, dan ben jij weer aan de beurt om daar iets zinnigs over te zeggen.

Aspecten van een goede discussie en onderdelen van de biologie hebben overigens verder niks met elkaar te maken.

Gelul is het zeker niet. Ik kan je eventueel wel uitleggen waarom het hele idee van een bewijslast bestaat, maar dat is in dit forum al vaker gedaan, en begint ook wel erg off-topic te worden.

Dat je het daarna niet kunt bewijzen hoeft nog niet eens een probleem te zijn. Dat betekent alleen dat je andere mensen nooit zult kunnen overtuigen (op zich wel jammer, als dat zou kunnen zou je weer wat mensen een kans geven om zich uit de hel te redden). Maar in de "Bestaat God?" thread staan wel wat bewijzen die in de andere richting duiden. Dat hoeft ook nog niet eens een probleem te zijn; je kunt het negeren, of je kunt ze serieus nemen en kijken of je ze kunt weerleggen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat dit soort dingen betreft kun je nooit een bewijslast opleggen. Toch? (Ik bedoel gelul niet als offend!!)[/quote]Hoe het dan wel bedoeld is, is mij niet helemaal duidelijk.

Ik kan inderdaad dingen zoals bewijslast, logica, en het nalaten van het gebruik van drogredenen aan niemand hier opleggen (daarom schreef ik "moet" bovenaan tussen aanhalingstekens). Dit zijn regels en richtlijnen voor het voeren van een discussie, je kunt ze in ieder boek over discussie-/debat-/overlegtechnieken terugvinden, en vaak houdt iedereen zich hier onderbewust al aan. Natuurlijk is iedereen is vrij om deze regels aan z'n laars te lappen, maar dit komt de kwaliteit van de discussies niet ten goede.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar het is leuk om samen te brainstormen en onze levensbeschouwingen naast elkaar te leggen. Dit bijvoorbeeld...het geloof is voor mij een zeker weten. Omdat God dingen in mijn leven heeft gedaan die onomstotelijk zijn.[/quote]Helemaal mee eens. Maar als ik jouw levensbeschouwing naast die van een Hindoe leg, dan klopt er iets niet. Allebei postuleren ze het bestaan van 1 of meerdere goden, maar ze sluiten hierdoor elkaar uit. Eentje (allebei kan natuurlijk ook, maar minstens 1) zal dus het veld moeten ruimen. En ik kan maar geen beslissing maken welke. Ik heb geen logische of emotionele basis om iemand voor te trekken, dus doe ik ze allebei weg. Wat ik overhou is dan het atheïsme.

("Wegdoen" is misschien een groot woord. Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik van geen van beiden religies aanneem dat hun concepten in werkelijkheid bestaan, waarna ze elkaar niet meer logisch uitsluiten. Ik maak dus een kleine wijziging. Op zich is dit niet vreemd, dat doet iedere theïst namelijk ook, alleen minder consequent.)

Robin_Hood:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In aanvulling daarop (door een bijbelse bril bekeken)[/quote]Inderdaad, binnen een Bijbels raamwerk bestaan er weinig of geen problemen, het statement "God bestaat" is daarbinnen een onaantastbaar feit, en staat in prioriteit helemaal bovenaan. Maar buiten dat raamwerk is er niets, om de vergelijking maar door te trekken, wat mij ervan weerhoudt om het DNA van m'n vader te vergelijken met dat van mezelf.

Voor mensen buiten het raamwerk kan het soms ook vreemd overkomen. Natuurlijk twijfelt de theïst er niet aan dat z'n vader ook echt zijn vader is, maar een buitenstaander kan er zo z'n vraagtekens bij zetten -- vooral als het een roodharige blanke betreft met twee Chinese ouders.

Faraway:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het eerste wat ik wil zeggen is dat je op deze manier God voor al het kwaad op de wereld verantwoordelijkheid kunt houden. Het Christelijk geloof leert dat het kwaad door de mens de wereld in is gebracht.[/quote]De mens is door God in de wereld gebracht; uiteindelijk heeft God overal de eindverantwoording voor (omniscientie en omnipotentie hebben zo ook z'n nadelen ;) ).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat daarna zijn hart werd verhard geeft volgens mij aan dat er voor hem hierdoor geen genade meer kon zijn.[/quote]Ook het Egyptische volk en God's eigen volk moesten het hierdoor ontgelden. (Dat maakt het ook zo onlogisch.)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dit houdt volgens mij in dat daarmee de dood de wereld in is gekomen.[/quote]Niet alleen dat, zij zouden ook "de dood sterven".<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Waarom dit zich dan direct zou moeten voltrekken is mij niet duidelijk.[/quote]Omdat er staat "ten dage dat gij ervan eet".<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De hel is trouwens weer een heel ander verhaal, in de Bijbel zelf wordt hier bijna niet over gesproken, behalve in visioenen.[/quote]In het NT wordt er anders een vrij duidelijk beeld van geschetst. De plek van vuur en zwavel, huilen en knarsetanden, de strafplek voor Satan en zijn demonen. Komt best vaak voor in de Bijbel. (Het kan natuurlijk zijn dat jij geen Christen bent maar het Joodse geloof aanhangt, dan heb je gelijk.)

Chaos_Eagle:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ook al kan ik er niet zeker van zijn dat ik bestaa maar dat is weer een ander onderwerp[/quote]Moet je zeker een keer een onderwerp over beginnen, veel mensen hier zien hun eigen bestaan juist als de enige absolute zekerheid. :)

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het eerste wat ik wil zeggen is dat je op deze manier God voor al het kwaad op de wereld verantwoordelijkheid kunt houden. Het Christelijk geloof leert dat het kwaad door de mens de wereld in is gebracht. Daarnaast lijkt het me voor een mens onmogelijk de beweegredenen van God te doorgronden, laat staan te veroordelen.[/quote]Er kan nix ontstaan zonder toedoen van god. Dus god heeft het kwaad in de mens gelegd anders zou de mens dat niet kunnen maken. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Farao's hart werd niet van het begin verhard door God, bij de eerste 4 plagen verhardde hij zijn hart zelf, ondanks dat hij er weet van had dat hij zich tegen God verzette. Het was dus wel degelijk een eigen keuze i.p.v. dat hij er niets aan zou kunnen doen[/quote]Als ik thuis ben zal ik dit onderzoeken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verder heeft het offer van God, door zijn Zoon naar deze wereld te sturen om voor onze zonden te sterven voor mij elke grond weggenomen om kritiek op God te leveren, sterker: ik ben Hem eeuwig dankbaarheid verschuldigd.[/quote]Toch grappig dat je iemand dankbaar bent die je iets vergeven hebt waar je in feite nix aan kan doen.... erfzonde.

Maar.... je hebt eik precies de MINST leuke voorbeeld aan mij voorbeelden gepakt... ik zal de andere voorbeelden nog even neerplanten.

40 kinderen laten vermoorden dmv beren.
iedereen in kanaan uitgeroeit omdat god zo graag wilde dat israel daar ging wonen.
Zich niet aan zijn belofte gehouden, dwz de belofte dat adam meteen zou sterven als hij van de boom zou eten. Doordat hij zich niet aan die belofte hield zijn nou velen mensen in de hel gekomen.

Ow ja en check ook is m'n signature... of check is psalm 139 beetje in het eind. 'ik haat hen met een ondoorgrondelijke haat' oid. Dat was david, de man naar gods hart.
7 maal 70 maal......

Ricoh> het is nix persoonlijks...

Verwijderd

Oke jongens leuk dit hele verhaal.
(ik geloof zelf ook in God en Jezus Christus)
Maar op dit moment is het echt een GTST verhaal aan het worden.
En het is een onderwerp waar je echt eindeloos over kan oewe hoeren.
En er niet echt een conclusie uit komt alleen dat er partijen meer en meer tegen over elkaar komen te staan.
In plaats van bij een punt komen.

Verwijderd

Het is wederom heel erg simpel. Er zijn meer redenen om aan te nemen dat er wel iets is dan dat er redenen zijn dat er niets is.

Discussies hierover zijn gewoon zinloos. Het is een geloof en geen overtuiging. Geloof is hoop. Onze hersenen zijn heel goed in "faken" zie het als een soort branch pridiction. Als je heel erg ergens in gelooft dan zul je altijd een verband ermee zien. Omdat je realiteit bepaald wordt aan de hand van je geloof.

Net als je verliefd bent op een leuke meid. Als je zo erg in de hemel loopt dan zul je veel acties van dat meid ervaren als een van liefde tegenover jou, of een teken van geen liefde tegenover jou. terwijl het niet zo hoeft te zijn.

Het is puur afhankelijk van je "referentie kader".

Ik kan een leuk verhaal schrijven waarin ik voor 98% kan bewijzen dat er een soort God bestaat. Wie kent de missing link ?

Verwijderd

Ja nee heb je helemaal gelijk in maar als iemand iets anders gelooft laat die gene dan gewoon in zijn waarden en ga hem niet helemaal proberen te overtuigen dat hij iets anders moet gaan geloven want dan wordt het oorlog zo gezegt.

• faraway

faraway

Dank U...

Morgoth, Unicorn, ik heb het erg druk maar als tijd heb zal ik proberen te reageren.

Happy, practice what you preach ;)...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ach als mensen niet sterk genoeg zijn om in zich zelf te geloven dan zoeken ze iets anders.
Dan kunnen ze bij een groep horen en lekker kuddediertje spelen[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De beste club van nederland die speelt in ALKMAAR
dat is geen hom dat is geen kuit maar voetbal kaviaar
De mooiste letters van het voetbalalfabet
AZ AZ AZ
En als we kampioen zijn aan het eind van het seizoen
Dan bouwen we een feestie met het hele legioen
Je staat ermee op en je gaat ermee naar bed

AZ AZ AZ[/quote]

Verwijderd

god-tering :)
doe dit lekker ergens anders.
ik haat religieuze discussies net als vele andere. doe dat lekker op www.bijbel.nl ofzo.
rot op met je god gedoe.
mijn mening op ditsoort kwesties is:
"God is the name given to all that man cannot understand and/or explain."

opzoutuh

Verwijderd

Zo gaan we met elkaar eens lekker democratische doen wat was het ook alweer.
Vrijheid tot het uiten van iemands mening.
Who brainwave.
Dah.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>doe dit lekker ergens anders.
ik haat religieuze discussies net als vele andere. doe dat lekker op www.bijbel.nl ofzo.
rot op met je god gedoe.
opzoutuh[/quote]We hadden net afgesproken dat we christenen niet meer gingen wegflamen omdat dit forum zonder christenen helemaal niet leuk meer is toch? Ga zelf maar discussieren op http://www.atheist.nl
Lijkt me wel een aardige site vor jou...

LOL!

• Goofyduck384
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Eén ding moet ik je nageven GoofyDuck, je staat wel voor wat je zegt. Zelden iemand meegemaakt die zo zeker is van zijn geestelijke overtuiging. Ik vraag me af waar je dat laatste opgedaan hebt. Was het er altijd al? Of ben je pas gaan geloven nadat je, plat gezegd, op je bek gegaan bent?[/quote]Ik ben gelovig opgevoedt, en geloofde alles wat mijn ouders zeiden. De kleuterjuf vetelt, en die hebben altijd gelijk. Zo redeneer je als kind. Dat weet iedereen.
Maar hoe ouder je wordt, hoe meer je je eigen verstand gaat gebruiken. Je gaat nadenken over bepaalde zaken. Je ziet dat er veel niet klopt, of in elk geval vreemd is. Je verdiept je erin, en ziet hoe goed God eigenlijk is, maar ok, je begrijpt het ook zo nu en dan niet. Waarom al die ellende??
Wij mensen hoeven niet alles te bgrijpen. Veel staat te "hoog" voor ons. God heft een bedoeling met de mensheid, waarvan wij niks weten, en dan is het moeilijk om je daarbij neerteleggen. Ik weet zelf hoe moeilijk dat is.
Maar door te groeien, groeide ik ook in geloof, en begreep meer van God en alles daarom heen.
Nu heb ik zelf beleden hoe alles is, en natuurlijk zijn er nog vragen zat. En die blijven ook wel, maar je bent nooit te oud om te leren geloven, en om bij teleren en te vragen.. :-)
Zo denk ik erover! Begrijpen jullie me??

• Goofyduck384
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als god bestaat komt het met iedereen goed want jezus is al gestorven voor onze zonden, er staat nergens dat hij gestorven is voor de zonden van de christenen(ps een goed christen heeft geen zonde)[/quote]Je kan wel zeggen: "Ach Jezus is voor mij gestorven, dus ik ben verlost.." Nee zo werkt het niet, Jezus is gestorven als teken van genade, God geeft ons nog een kans. Je krijgt nu het eeuwige leven, Daar kiest God voor. MAAR, je moet zelf wel uit liefde voor Hem, normaal leven, en niet denken, ik kom wel in de hemel.
Je geloofd al dat Jezus voor je is gestorven, dus je geloofd in God, waarom wil je Hem dan niet liefhebben?? Hij doet iets voor je, kun je dan niks terugdoen uit liefde? Echt niet iedereen is nu verlost, de liefde moet ook nog van jou komen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op dat ene eiland van de moluken.
palasteinen en israeliers.[/quote]En de mens begaat hier de zonde, niet God. Ik heb begrepen dat de toestand op de molukken begonnen is met een ruzie tussen een Christelijke buschauffeur, en een moslim klant. En toen haalden ze er vriendjes bij. We noemen die twee groepen Moslims en Christenen. Maar deze oorlog staat los van het geloof, en word nu puur gebruikt als 'rechtvaardeging' of ter aanduiding van de strijdende partijen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ach als mensen niet sterk genoeg zijn om in zich zelf te geloven dan zoeken ze iets anders.
Dan kunnen ze bij een groep horen en lekker kuddediertje spelen.[/quote] En als mensen elkaar nablaten komen ze op post met alleen statements, zonder een onderbouwde mening! Geloven is anno 2000 iets moeilijker dan je je voor kunt stellen. Het leven met Jezus Christus vraag heel je hart, verstand en ziel.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wat mij ervan weerhoudt om het DNA van m'n vader te vergelijken met dat van mezelf.[/quote] Misschien de emotionele band tussen kind en vader?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>'Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.' Psalm 137:9[/quote] En weetje wat die Psalmen zijn. Dichterlijke gebeden en liederen. De Psalmen zijn gemaakt door verschillende dichters. Geleidelijk zijn zij verzameld en in 1 bundel terecht gekomen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>god-tering
doe dit lekker ergens anders.
rot op met je god gedoe.
opzoutuh[/quote]Als ik jouw was zou ik in dat geval zorgen dat ik niet in het W&L forum zou kijken!!!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Peter:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wat mij ervan weerhoudt om het DNA van m'n vader te vergelijken met dat van mezelf.

Misschien de emotionele band tussen kind en vader?[/quote]Natuurlijk, je kunt altijd jezelf tegenhouden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En weetje wat die Psalmen zijn. Dichterlijke gebeden en liederen.[/quote]{knikt} Psalm 137 bijvoorbeeld is van Boney M. ;)

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En weetje wat die Psalmen zijn. Dichterlijke gebeden en liederen. De Psalmen zijn gemaakt door verschillende dichters. Geleidelijk zijn zij verzameld en in 1 bundel terecht gekomen.[/quote]Uh? what's the difference? Het staat in de bijbel.... en als david zegt 'ik haat hen met een ondoorgrondelijke haat' (dan heeft ie het over z'n vijanden. En jezus zegt je moet je vijanden liefhebben. En david is een man naar gods hart dan is dat een tegenstrijdigheid.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 18:58 schreef morgoth het volgende:
Uh? what's the difference? Het staat in de bijbel.... en als david zegt 'ik haat hen met een ondoorgrondelijke haat' (dan heeft ie het over z'n vijanden. En jezus zegt je moet je vijanden liefhebben. En david is een man naar gods hart dan is dat een tegenstrijdigheid.[/quote]Je vijanden moet je inderdaad liefhebben, maar niet DE DADEN die je vijanden doen. De vijand ALS PERSOON kan net zo goed je beste viend zijn, maar als hij dingen doet die tegen alles en iedereen ingaat, wil dat nog niet zeggen dat hij geen plaats meer in je leven heeft.

Verwijderd

Nou, de psalmen zijn dus gebeden, en niet een verhaal, zoals genesis, levictus enz...

Verwijderd

Het doel van de mensheid is gelukkig worden, op welke manier dan ook, met of zonder God.

Wiskundig gezegd:
Het doel van de mensheid is te proberen de integraal van het wereldgeluk (som van het geluk van alle mensen) over de tijd, te maximalizeren.

Verder wil ik nog ff opmerken dat veel te veel christenen lijden aan een ernstige vorm van 'wishfull thinking'. Geloven wat goed voor je is dus. Dit is geen argument.
Pagina: 1 2 Laatste