http://www.noxtek.com/Cougar schreef op 20 december 2002 @ 19:59:
bij mij mist ie een inf file ofzo , heb directx 9 geinstalleerd --> kan alleen die catalyst 3.0 niet installeren... (radeon 8500)
Hier kun je ze downloaden voor alle radeons!
Verwijderd
http://www.noxtek.com/Cougar schreef op 20 december 2002 @ 19:59:
bij mij mist ie een inf file ofzo , heb directx 9 geinstalleerd --> kan alleen die catalyst 3.0 niet installeren... (radeon 8500)
Verwijderd
Rage3d forum:
The Win9x drivers are there now as well, keep in mind these are the ones for all radeon cards, not the whql 9700/9500 specific ones.
jaja
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
de 1.01 patch downloaden en installeren.Freshbie schreef op 20 December 2002 @ 23:48:
Met mijn GigaByte 9700Pro heb ik een probleem bij het spelen van Max Payne. Ik wil het spelen op 1024*768 en alles hoog. De Tutorial kan ik starten en spelen. Echter, wil ik het gewone spel beginnen dan gaat hij laden en dan kom ik weer op de WindowsXP desktop. Wat kan ik hieraan doen? De nieuwste drivers staan al op m'n comp (nog geen dx9). Lagere resolutie en opties zijn ook geen oplossing.
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=game_gunmetalCg Specific Graphical Features:
CG support for all materials
CG: 'Motion Blur' effect for the plane, proportional to speed
CG: Realistic 'Water Refraction' effect
CG: Further effects under consideration
DX9: 'Occlusion Query' for optimised rendering and realistic flare effects
DX9: Use of 128bit floating point buffers, enabling use of high contrast colour and overflows (such as retina bleach)
[ Voor 17% gewijzigd door CJ op 21-12-2002 04:01 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Krijg je ook zo'n error "GMDemo.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience"?
Verwijderd
Refreshfix of Reforce werken niet?Jaspov schreef op 21 December 2002 @ 11:18:
Net DX9 en Catalyst 3 geinstalleerd voor mijn Radeon 8500. Ik krijg nu via de Mode registry opties opengl niet meer boven de 60hz. Alles staat in het register op 85 maar toch draait het nu op 60 in opengl. iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik wil geen tools draaien op de achtergrond als het even kan. Rage3d ligt plat dus daar kan ik nu niet kijken....
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Je specs in je sig doet het niet, dus wat heb je er voor processor inzitten?DeathKnight schreef op 21 december 2002 @ 04:45:
heel verhaal
Niet op voorraad.
Sorry was ik idd vergeten.hiostu schreef op 21 December 2002 @ 13:30:
[...]
Je specs in je sig doet het niet, dus wat heb je er voor processor inzitten?
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Niet op voorraad.
Maar als ik het volgende in je post lees:DeathKnight schreef op 21 december 2002 @ 14:10:
[...]
Sorry was ik idd vergeten.
Het betreft 2x MP 2200+
Dan lijkt mij dat deze 10k wel met FSAA op 2x is? Want je zegt zelf dat hij niet lager als 2x kan. Als dat zo is dan vind ik 10k een erg mooie score.Wat ik ook gek vind is dat je bij de Radeon properties FSAA e.d. niet op 0 kan zetten, maar dat het begint met 2
[ Voor 17% gewijzigd door hiostu op 21-12-2002 14:58 . Reden: aanvulling ]
Ja, hier wel. Alle OpenGL is screwed bij mij. 2-3 seconden draait een game smooth, dan 2-3 seconden met plm 1 fps, dan weer 2-3 seconden smooth, dan weer haper, hakkel, haper...edward2 schreef op 21 December 2002 @ 13:57:
Niemand problemen met openGL? ik hoorde dat sommige last hadden van haperingen.
Bij doet hij het super, ik heb ook versie 6.14.10.3508, heb jij een Athlon?Haay schreef op 21 december 2002 @ 14:53:
[...]
Ja, hier wel. Alle OpenGL is screwed bij mij. 2-3 seconden draait een game smooth, dan 2-3 seconden met plm 1 fps, dan weer 2-3 seconden smooth, dan weer haper, hakkel, haper...
Ik had hetzelfde probleem met de RC0 beta's! Had gehoopt dat het met de finals opgelost zou zijn.
Heb eerst DX9 geinstalleerd, nog met de 6218 drivers erop, en toen deden OpenGL games (Quake 3 Arena, etc) het nog prima. Vervolgens grondige uninstall van de 6218, registry schoongemaakt, gereboot, Catalyst 3.0 geinstalleerd, gereboot... Alles LIJKT goed te zijn. D3D draait perfect, scherpe desktop... Maar OpenGL draait voor geen meter!
Kan iemand met een Radeon 9700 Pro waar OpenGL het wel goed doet met DX9 en Catalyst 3.0 vertellen wat de driverversie van je atioglxx.dll is? Bij mij is dat versie 6.14.10.3508 .... Ben benieuwd of die versie wel klopt......
Niet op voorraad.
Nah lijkt me niet he 10k stelt nix voor.. FSAA 2X kan die radeon makkelijk aan, met de racewagen in het begin haalt hij ook zo superweinig frames enzo.hiostu schreef op 21 December 2002 @ 14:51:
[...]
Maar als ik het volgende in je post lees:
[...]
Dan lijkt mij dat deze 10k wel met FSAA op 2x is? Want je zegt zelf dat hij niet lager als 2x kan. Als dat zo is dan vind ik 10k een erg mooie score.
edit:
Het is trouwens best logisch dat je hem niet op 0 kunt zetten, want daar is de disable checkbox voor. Probeer deze dan ook eens aan te zetten en 3dmark2001 opnieuw te draaien
[ Voor 9% gewijzigd door me1299 op 21-12-2002 15:05 ]
Maar 3da loopt (nog?) niet met dx9.hiostu schreef op 21 december 2002 @ 14:56:
Het schijnt dat het probleem met 3d analyzer opgelost kon worden (het haperen probleem).
Op http:www.rage3d.com/board loopt er ergens een thead over (alleen kan ik daar nu niet naar linken, omdat de site down is)
Niet op voorraad.
Zet alles op Application preference!!, en dan nog een keer testen.DeathKnight schreef op 21 December 2002 @ 15:03:
[...]
Nah lijkt me niet he 10k stelt nix voor.. FSAA 2X kan die radeon makkelijk aan, met de racewagen in het begin haalt hij ook zo superweinig frames enzo.
Ik weet zeker dat er bosjes mensen zijn die met deze kaart en een 2200+ cpu makkelijk 16k oid halen.
Er klopt gewoon iets totaal niet.
[afbeelding]
-Hier lager dan 2 kan ik het niet zetten :?-
Sorry voor BMP maar ik hier verder nog geen software geinstalleerd staan.
http://www.noxtek.com/paragon schreef op 21 December 2002 @ 15:36:
Hmm ik kan die drivers niet installeren krijg een foutmelding:
inf error
video driver not found
en dna een melding dat ik hem eerst als standaard vga moet installeren maar datl ukt niet want ik kan nergens standaard vga kiezen. krijg opzich alleen radeon 8500 etc en las ik dan dan show compatible hardware ontvink kan ik nog andere ati kaarten kiezen, maar ik kom dus nieet bij standaard vga.
Thanx, dat gaat al iets beter, ik heb nu 11192 punten. Maar dat is nog steeds niet echt geweldig.hiostu schreef op 21 December 2002 @ 15:42:
[...]
Zet alles op Application preference!!, en dan nog een keer testen.
Breek je nek voorzichtig
http://mirror.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.htmlRS_003 schreef op 21 December 2002 @ 16:39:
igg al vooruit gang, maar ik zoek die demo van die instrumenten die spelen
Verwijderd
Beurs was niet errug groot, d'r was maar 1 ATI 8500: De Gigabyte Ati 8500 PRO (275x275)......Painxiom schreef op 17 december 2002 @ 13:45:
[...]
ok thanks iig, ik hoor het van het weekend wel van je, maar hebje enig idee of gigabyte de 9100 ook gaat uitbrengen?
edit:
btw ik hoorde van iemand dat hij op de hcc niet meer verkrijbaar was!
Zo'n R8500LE(AR2L-xx) heb ik... Dat is de Powercolor die completer verkoopt.DDX schreef op 20 December 2002 @ 14:09:
[...]
nogmaals een poging
is er echt niemand die weet waar ik zo'n kaart kan kopen ?
ik heb 1 (maar 2 kan ook) lowprofile kaarten nodig
voorkeur gaat uit naar 8500 of 9000 ati (gforce mx kaartjes kan ik wel vinden, maar heb het niet zo op gforce 2d kwaliteit)
powercolor heeft ook een 8500LE lowprofile
alleen alle leveranciers die je in nederland mailt, kunnen alleen de standaard kaarten (dus niet de lowprofile versies) leveren
http://www.cptech.com.tw/...p?prd_id=R8500LE(AR2L-xx)
Je kan toch wel flashen ?RS_003 schreef op 21 december 2002 @ 16:39:
zow, right autah the box, http://service.futuremark.com/compare?2k1=5393864
12055 3dmarks, voor een powered by ati club-3d 9700,
me hoogste score met oc van me GF 4 TI was 11035 d8
igg al vooruit gang, maar ik zoek die demo van die instrumenten die spelen, ( ik ben niet zo bekend met ati, heb ooit een 4mb RAGE pro 3d gehad maar die kaart was zo brak dat ik me er nooit in heb verdiept en toen een voodoo heb gekocht van 3dfx)
zow en dan ga ik nu ff die catalyst 3 drivers, downloaden en als t-minus wil, me bios flashen zodat ik een 9700pro heb ( hij is overigs rood die kaart)
dit is zonder windows re-instal aleen det xp's weg gegooid en 2x reb00t
[ Voor 6% gewijzigd door caspergt op 21-12-2002 17:45 ]
Verwijderd
Breek je nek voorzichtig
[ Voor 12% gewijzigd door gp500 op 21-12-2002 19:47 ]
[ Voor 48% gewijzigd door gp500 op 21-12-2002 20:51 ]
Ik zie em d'r niet tussenstaan hoor[b]gp500 schreef op 21 december 2002 @ 19:51:
EDIT/ hier heb ik de goedkoopste HIS 9500 pro gevonden is er bulk of retail 128 MB
219 en 225 relatief is de retail goedkoper.
hier is de URL nog even: http://www.computeruniverse.net/
[ Voor 14% gewijzigd door Crashman op 21-12-2002 21:06 ]
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
Nou het merendeel van de conversaties gaat over 8500 en nieuwer, met de nadruk op de nieuwste modellen de laatste tijd, dat zijn de 9500(pro) en 9700(pro) dus schuw je niet om dit topic een kans te geven, je zal de sfeer gaan waarderen op de duur, zo ik ook. Soms ga je gewoon posten om in the picture te blijven, misschien niet functioneel, maar dat hoeft ook niet altijdJoch_um_all schreef op 21 december 2002 @ 20:36:
Eigenlijk ben ik aleen geinteresseerd in die 9500PRO. Daar was een mooi topic over, maar hogere machten hebben besloten dat in het vervolg te behandelen in de grote vergaarbak die dit topic is. Met inmiddels 23 verschillende Radeons (en dan heb ik alleen de officiële BBA kaarten zoals vermeld op www.ati.com geteld) vind ik dit topic te onoverzichtelijk om in te participeren.
Breek je nek voorzichtig
Nou uhh mischien is dit wel DE manier om je raedon naar pro te flashen ?Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 18:41:
uhhh dat is voor een pro ik heb een normal
Nou vooruit dan maar...The_PyroPath schreef op 21 December 2002 @ 19:15:
Kan iemand screenies plaatsen van die nieuwe screensavers en die nieuwe demo met shaders die iets getekend laten lijken?
Wat rot voor jeJoch_um_all schreef op 21 December 2002 @ 20:36:
Eigenlijk ben ik aleen geinteresseerd in die 9500PRO. Daar was een mooi topic over, maar hogere machten hebben besloten dat in het vervolg te behandelen in de grote vergaarbak die dit topic is. Met inmiddels 23 verschillende Radeons (en dan heb ik alleen de officiële BBA kaarten zoals vermeld op www.ati.com geteld) vind ik dit topic te onoverzichtelijk om in te participeren.
Whole lot of stars ***
Flashen is zo gigantisch easyRS_003 schreef op 21 december 2002 @ 17:42:
nouw, met me GF 4 TI had ik minder grote fps drops ( in aztec al snel naar 60 fps ) + dat AA ziet er niet uit, met 16x FSAA en 8x AA ziet het er uit of ik met GF 4 2x AA en 2x FSAA speel + de leters hebben ook donkere randen die ik ook altijd bij 2x aa hadop me GF 4 maar niet @ 4x
![]()
wat is dat ? ik ben er niet echt blij mee, ut 2003 is wel merkbaar sneller, en ik kan dat AA en FSAA niet @ 0 zetten ?
Turn it off and on again.
[ Voor 184% gewijzigd door shuogg op 22-12-2002 10:03 . Reden: vraag al eerder gesteld lees ik net ]
xMouse
goed thx!Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 17:22:
[...]
Beurs was niet errug groot, d'r was maar 1 ATI 8500: De Gigabyte Ati 8500 PRO (275x275)......
Maar.....Het was de 64 MB versie, en hij koste nog €160 ook :(:(
Dus toen maar €25 bijgelapt en er een PoV Ati Radeon 9500 64MB voorgekocht Bij de stand van X-Ray Systems, ik kreeg namelijk ondanks dat ik een vakantiewerker ben m'n 13e maand
.
TIP:
Ga eind Januari naar de computerbeurs in Eindhoven
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
ow dat zal best, en bios flashen doe ik vaak, maar ik heb toch graag dat je me ff contact zodat ik zeker weet dat ik nixx fout doe, want om een kaart van 304 euro teverkloten omdat je een klein foutje maakt zit ik ook niet echt op tewachtenT-Minus schreef op 22 December 2002 @ 09:41:
[...]
Flashen is zo gigantisch easy
Dat kan caspergt zelfs(geintje hoor
![]()
Die wil ik op zich wel zeer graag hebben. Maarja, moet je wel een betrouwbare duitse shop vindengp500 schreef op 22 December 2002 @ 11:14:
Iemand die die 9500PRO uit Duitsland gaat bestellen.
(OF is dat geen interresant nieuws, geen reacties ofzo)
Verwijderd
Niet doen, dan moet je me toch een bult invoerrechten betalen + btw en verzendkosten. Ben je veel duurder uit.Crashman schreef op 22 december 2002 @ 14:53:
Jah, of eentje uit usa, heb toch een CC
Mijn TV is een oude Aristona (philips) en heeft maar 1 scart. Ik zou alleen niet weten waar ik kan checken of mijn TV het wel ondersteund.star-saber schreef op 22 December 2002 @ 15:51:
je tv moet s-video 1 ondersteunen als je die wilt gebruiken.
op sony tv's is dat meestal scart 2
[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 22-12-2002 16:11 ]
Breek je nek voorzichtig
http://www.computeruniver...main.asp?language=deutsch418O2 schreef op 22 December 2002 @ 14:23:
[...]
Die wil ik op zich wel zeer graag hebben. Maarja, moet je wel een betrouwbare duitse shop vinden
http://www.computeruniver...o_eu.asp?language=deutschxMouse
Ik heb naar de levertijd en de verzendkosten gevraagd, maar nog geen antwoord. Bij Computeruniverse.net moet je ook kopieen faxen van je creditcard en zo...en dat kost allemaal so veel tijd.....
woei! ik heb nu beeld en geluid, ik heb mijn videorecorder ertussen gezet. maar het beeld is nog zwart wit en niet echt scherp. ik dacht aan een kabel die niet goed zat, maar alles zit prima. wat nu?star-saber schreef op 22 December 2002 @ 16:23:
ben bang dat die tv geen s-video ondersteund
Ja als je hem op output zal laten staan geeft ie iig geen beeld.Breepee schreef op 22 December 2002 @ 15:49:
Ik heb net vanmiddig een scart<>video+audio adapter gekocht, om zo mijn tv op mijn Radeon 8500 LE aante sluiten. Dit is hem:
[afbeelding]
De scart zit vanzelfsprekend in de TV, ik heb de audio kanalen op mijn videokaart aagesloten en met een 4-pins din kabel de scart op de videokaart. maar, geen beeldhoe krijg ik het wel voor elkaar? ik heb eigenlijk geen idee hoe het moet, dus ook de stomste oplossingen kunnen goed zijn voor mij
Maar de levertijd kan daar oplopen tot 2 weken (bij de 9500 Progp500 schreef op 22 december 2002 @ 16:40:
[...]
http://www.computeruniver...main.asp?language=deutsch
is wel betrouwbaar lijkt mij dus, je krijgt hier geld garantie etc.....
[...]
http://www.computeruniver...o_eu.asp?language=deutsch
Vorkasse
Überweisung > vooruitbetalen kan ook.
Ok, dan moet ik eens een s-video-videorecorder lenen. bedankt!VinnieWeiss schreef op 22 december 2002 @ 16:50:
[...]
Ja als je hem op output zal laten staan geeft ie iig geen beeld.
Als ie geen S-Video ondersteunt zal je een grijswaarden beeld krijgen.
Verwijderd
Is dik in orde, kaart heeft ook dualhead en tvoutPainxiom schreef op 22 december 2002 @ 12:40:
[...]
goed thx!
ik zoek nog wel ff wat, hoe is btw de 2d kwaliteit van die 9500?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 20:21 ]
waarom moet je die hebben wat is er zo speciaal aan.DDX schreef op 22 December 2002 @ 20:29:
weet nou echt niemand waar ik een Powercolor AR2L kan kopen ? (AR2L-B2 of AR2L-B3 maakt niet zoveel uit)
http://www.cptech.com.tw/...p?prd_id=R8500LE(AR2L-xx)
alle winkel die ik mail leveren hem niet
RADEON 8500LE Small Profile Edition (AR2L-xx)gp500 schreef op 22 december 2002 @ 20:41:
[...]
waarom moet je die hebben wat is er zo speciaal aan.
[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 22-12-2002 21:58 ]
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
zoals RS_003 al zei, low profilegp500 schreef op 22 december 2002 @ 20:41:
[...]
waarom moet je die hebben wat is er zo speciaal aan.
Verwijderd
He SlamFM, heb hetzelfde kaartje (athans de 128mb versie). Draai je 300/300 met de standaard koeling en voltages?? Als het loopt zou je een nieuwe flashfile met Radedit kunnen maken met de originele BIOS als basis, alleen dan dus de mhz'en opschroeven natuurlijk. Ook met Radeonator kun je er voor zorgen dat bij windows startup de kaart met deze settings wordt gestart, en volgens mij kan dat met Powerstrip ook. Maar imho is flashen het beste als je er voor het overige geen problemen mee hebt gehad.Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 20:08:
Ik wou eens even vragen of ik goed bezig ben. Situatie is zo: Ik draai al een tijdje mijn Gigabyte Radeon 8500 op 300/300 ipv 275/275. Dit gaat gewoon prima.Maar nou wou ik dit gewoon vast zetten zeg maar. (ipv met PowerStrip het doen) Doe ik het goed als ik het laatste bios download van Gigabyte, deze op 300/300 zet met ATi BIOS Editor, opsla, en vervolgens flash met het ATi/Gigabyte tooltje?
Euh ik maak er dan een 8500XT van zeg maar.
Ik dacht het wel ja, maar het zal dan supertraag gaan aangezien de nieuwe Radeons de enige kaarten zijn die DX9 in hardware ondersteunen. GeForce-systemen en dergelijke vallen terug op software-emulatie van de DX9-functies en dat is dus flink trager.Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 12:39:
Ander (stom?) vraagje, werken die DX 9 demo's alleen met 9700 kaarten?
zoek eens op duitse site pagian terug staa iets van mij over de 9500 vind daar eens mee.DDX schreef op 22 December 2002 @ 22:15:
[...]
zoals RS_003 al zei, low profile
past hij in mij dell optiplex kastje
zit nu nog met onboard intel crap, maar wil wel beetje snelle videokaart erin (met tvout)
helaas is bijna alles wat je tegenkomt of de gforce mx, of heeeeel soms ati7500
alleen is er dus ook ati8500 leverbaar in lowprofile, die ik dus liever wil ivm snelheid
bedoel je :gp500 schreef op 23 December 2002 @ 14:17:
[...]
zoek eens op duitse site pagian terug staa iets van mij over de 9500 vind daar eens mee.
9100 had ik ook al naar gekekenen probeer het anders onder 9100 dat is de 8500 in een nieuw 'jasje' naam alleen geloof ik.
Whole lot of stars ***
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Als het goed is heb je een mail gehad met een activatie link voor het forum, die moet je eerst volgen voordat je hem kan gebruiken.DDX schreef op 23 December 2002 @ 22:20:
trouwens iemand enig idee hoelang het duurt voordat je aangemeld bent op rage3d.com forum ?
zaterdagavond aangemeld
maar heb nogsteeds :
--
If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.
--
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
op die mail zit ik nogsteeds te wachtenThe_PyroPath schreef op 24 december 2002 @ 01:31:
[...]
Als het goed is heb je een mail gehad met een activatie link voor het forum, die moet je eerst volgen voordat je hem kan gebruiken.
Verwijderd
kijk eens wat ik gevonden hebedward2 schreef op 21 december 2002 @ 13:57:
Niemand problemen met openGL? ik hoorde dat sommige last hadden van haperingen.
Ik ben nu zelf even een demotje aan het downen om te kijken, voor de rest is alles d3d op m'n hd.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq