Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 09:10:
He Luitjes,
Volgens mij is de 9500Pro van Club-3D gearriveerd, op de website van Club-3D staat
een foto van deze kaart. Dus hopelijk is hij heel snel beschikbaar voor ons.
Ik dacht dat dit wel goed nieuws zou zijn!!![]()
Ik heb eens gekeken bij een groothandel en daar hebben ze de Club3D Radeon 9500 Pro op voorraad!!!
Verwijderd
Ben erg benieuwd of het echt zo een
Verwijderd
Zometeen komt de R350 eraanWaslijn schreef op 24 December 2002 @ 11:25:
Wow zit het er toch nog in dat ik in het begin van het nieuwe jaar een nieuwe PC kaan aanschaffen.
in HL ( lees CS en DoD ) is alles veel donkerder / waziger @ opengl, nu kan ik wel in d3d draaien maar dan heb ik avg 50 fps en drop naar 20
en in americas army zie ik totaal geen flikker alles is heel wazig, ( d3d spel )
en in HL @ opgengl , nouw ik wil wel pics plaatsen maar goed, het water is gewoon knal blauw en kan je niet door kijken, en soms wel en dan zie je allemaal blauwe vlakken, dat had ik niet met me GF 4
( dis me 2e Ati en met die andere had ik het ook op 1 andere pc, zijn die dingen dan zo slecht met opengl ? dat water prob heb ik niet met d3d maar das low fps )
Mij lijkt de RV350 wel wat. niet zo duur, en hopelijk/waarschijnlijk net zo snel als een Radeon 9500PRO/9700. Een echte R350 is nauurlijk wel leuk, maar ook duur
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Jups, dat is zo. Maar ja, zo kan je altijd wel blijven w88. Ik had echt dikke mzzl met mijn huidige kaart. Het is dan wel een Geforce maar ik kocht hem voor 180 Pleuro van iemand overBreepee schreef op 24 December 2002 @ 11:43:
[...]
Mij lijkt de RV350 wel wat. niet zo duur, en hopelijk/waarschijnlijk net zo snel als een Radeon 9500PRO/9700. Een echte R350 is nauurlijk wel leuk, maar ook duurIk heb 1 keer een topkaart gekocht net na de release (Radeon 8500 LE) maar das toch wat te duur voor mij om regelmatig te doen. Ik hoop dat die RV350 (en anders een RV400?) wat wordt.
ik wacht niet hoor. ik ben voorlopig nog tevree met me 8500LE. ik denk dat ik halverwege volgend jaar weer eens naar een andere ga kijken, en mij leek de RV350/RV400 wel wat.Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 11:51:Jups, dat is zo. Maar ja, zo kan je altijd wel blijven w88.
succes, en laat het ons wetenVerwijderd schreef op 24 December 2002 @ 11:51:Tja, over de RV400.. Ik zal eens gaan neuzen of er al iets over bekend is
Verwijderd
hier het mailtje:
Beste heer Wijngaarden,
De videokaart is toch van ATI. De technische database geeft weer:
Name: ATI Radeon 9000
Type: 2D/3D Video card
Part number: 687500000
Manufacturer: ATI
De prestaties van deze kaart zijn in ieder geval indrukwekkend.
aldus de medewerken van PB
Voor die prijs kan je beter een 9700 non pro in Nl gaan halen, zeker in verband met de slechte beoordeling van deze shop in de pricewatch.Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 12:28:
Ik weet niet of het al voorbij was gekomen maar Fun Computer Centre heeft de 9500 (Pro) op voorraad en levert ook naar Nederland: http://www.funcomputer.de...?page=shop&kat1=6&kat2=49
nou ik was er vorig jaar ook erg van onder de indrukT7D_Sneezy schreef op 24 december 2002 @ 12:37:
haha krijg me net toch een leuk mailtje van packard bell (omdat ik die eerst wilde gaan kopen, nu word het een dell)
hier het mailtje:
Beste heer Wijngaarden,
De videokaart is toch van ATI. De technische database geeft weer:
Name: ATI Radeon 9000
Type: 2D/3D Video card
Part number: 687500000
Manufacturer: ATI
De prestaties van deze kaart zijn in ieder geval indrukwekkend.
aldus de medewerken van PB

waarom wil je opeens geen PB meer trouwens ? die zijn echt vet goed
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Het is een 9000 ipv 9500ernst schreef op 24 December 2002 @ 12:49:
[...]
nou ik was er vorig jaar ook erg van onder de indruk![]()

zo, effe besteld en vrijdag of zaterdag heb ik een Radeon 9500 ProCanard schreef op 24 December 2002 @ 10:21:
[...]
Ik heb eens gekeken bij een groothandel en daar hebben ze de Club3D Radeon 9500 Pro op voorraad!!!
Hoe kun je daar rechtstreeks bestellen?? Ik neem aan dat die groothandel ecl is..
[ Voor 74% gewijzigd door cbrandts op 24-12-2002 14:36 ]
xMouse
1. ík kan daar wel rechtstreeks bestellen, want... (zoek en gij zult vinden)xMouse schreef op 24 december 2002 @ 14:31:
doe ff een link
Hoe kun je daar rechtstreeks bestellen?? Ik neem aan dat die groothandel ecl is..
2.

Verwijderd
Ik neem aan dat wij dan kunnen meegenieten van de scores en prestatiesCanard schreef op 24 December 2002 @ 14:30:
[...]
zo, effe besteld en vrijdag of zaterdag heb ik een Radeon 9500 Pro
van deze kaart.
xMouse
omdat het eerst bleek dat het niet anders kon, want het moest met pc privé, maar het kan ook gewoon anders en nu komt er een dell met R9700ernst schreef op 24 December 2002 @ 12:49:
[...]
nou ik was er vorig jaar ook erg van onder de indruk![]()
Verwijderd
http://driverheaven.net/drivers/misc.php?page=uninstall
ik d8 dat die er gewoon overheen gingen
http://www.completer.nl/NU OP VOORRAAD: CLUB3D ATI RADEON 9500Pro 128Mb - € 229.- !!!!!
Ziet er goed uit deze ontwikkelingDe kaarten zijn binnen bij Completer.
[ Voor 35% gewijzigd door waslijn op 24-12-2002 17:36 ]
Wij zijn vandaag tot n19:00 geopend speciaal voor de kaarten.
Met vriendelijke groet,
Kevin Lee
(dit is dus n.a.v. een eerdere mail over levering R9500P)
Dat lijkt me een wat betere keus jahT7D_Sneezy schreef op 24 december 2002 @ 15:03:
[...]
omdat het eerst bleek dat het niet anders kon, want het moest met pc privé, maar het kan ook gewoon anders en nu komt er een dell met R9700
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
na lang zeuren bij mn pa zag hij toch af van die PB
voor het zelfde geld heb je een veel betere Dell !
Maar het is wel een omlaag geclockte 9700, het is een TX, waarom ze dat doen moet je me ook niet vragen
ah duidelijk :DDX schreef op 24 December 2002 @ 09:39:
[...]
op die mail zit ik nogsteeds te wachten
gisteravond even geprobeerd bij profile een ander mailadres in te vullen
nogsteeds niets gehad...
Due to server email problems the past couple of days, you did not receive your email confirmation link. To activate your account on Rage3D, so that you can post and participate in the forum, click this link:
http://mirror.ati.com/products/pc/aiwve/index.html
(pci 7500 dus)
ook in europa werkt ? (op PAL dus)
hercules heeft volgens mij geen pci all-in-wonder kaarten voor europese markt ?
trouwens :
http://mirror.ati.com/products/pc/aiwve/faq.html
maar ati levert toch helemaal niet meer in europa ?European Version:
Bundled Teletext application
Integrated Teletext subtitle to closed caption converter for use in TV Magazine, TV-ON-DEMAND™ or CC in a Window
European tuner supporting all European countries as well as other PAL/Secam countries including China and Hong Kong.
Additive Autoscan - add new channels to the existing channel list via a re-scan.
Multistandard Autoscan - multichannel lists are now supported along with the ability to automatically detect the standard used for each channel during an autoscan.
Manual Add Channel - user has the ability to manually add new channels to the existing channel list.
(of hoe kom ik dan aan de europese versie?)
[ Voor 64% gewijzigd door DDX op 25-12-2002 00:20 ]
Verwijderd

OpenGL lagged echt gigantisch hard (soms elke 5 secs heb je 5 secs stilstaand beeld)
je moet alle dingen als fsaa enzo helemaal uit zetten wil je normaal gamen zonder geschok
gg ati

lees mijn msg maar eens 1 page terug ...Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 04:23:
Ik heb hier tot nu toe bijna geen dingen gelezen over de SLECHTE catalyst 3.0 van ati
OpenGL lagged echt gigantisch hard (soms elke 5 secs heb je 5 secs stilstaand beeld)
je moet alle dingen als fsaa enzo helemaal uit zetten wil je normaal gamen zonder geschok
gg ati
nog ff wachten op reacties van tweakers/tweaksters
over die kaart natuurlijk
xMouse
Ik HAD het zelfde probleem. Je moet even de 'hardware versnelling' 1 tikje lager zetten in 'probleem oplossen' van beeldscherm eigenschappen. Opgelost!Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 04:23:
Ik heb hier tot nu toe bijna geen dingen gelezen over de SLECHTE catalyst 3.0 van ati
gg ati
Whole lot of stars ***
Met een gemodde 9700 bios kom ik tot 397 en met de 8004 Pro bios op 420 keuze lijkt me duidelijk
Turn it off and on again.
pfff.... patserT-Minus schreef op 25 December 2002 @ 13:45:
Okkie ik heb nu een me Radeon 9700 Watergekoeld en GeVmod en hij doet nu 420 op de core.
Met een gemodde 9700 bios kom ik tot 397 en met de 8004 Pro bios op 420 keuze lijkt me duidelijk

Verschil moet er wezen
Bios Information: 113-94206-101
(9700 PRO)
Breek je nek voorzichtig
Vrijdag of zaterdag krijg ik 'mCougar schreef op 25 december 2002 @ 11:32:
Nou wie gaat er hier een 9500pro kopen? ik over een weekje of 4 denk ik![]()
nog ff wachten op reacties van tweakers/tweakstershier.
over die kaart natuurlijk![]()
hmms, was ff zoeken naar die proggies, maargoed :The_PyroPath schreef op 25 December 2002 @ 15:38:
moet je ff dat bios edit programmaatje halen, dan kan je het uitlezen (neej das niet gevaarlijk:))
R300 Samsung DDR BIOS P/N 113-94206-101
2002/08/02 13:58
621.00 Mhz (Type memory DDR)
310.50 Mhz (46 * 6.75 Mhz)
324.00 Mhz (48 * 6.75 Mhz)
nogsteeds niet duidelijk versie nummer ofzo ?
trouwens hoever kan je veilig overclocken met een 9700pro ?
Elke kaart is anders ..... dus je kan et niet zo zeggenDDX schreef op 25 December 2002 @ 20:38:
[...]
hmms, was ff zoeken naar die proggies, maargoed :
R300 Samsung DDR BIOS P/N 113-94206-101
2002/08/02 13:58
621.00 Mhz (Type memory DDR)
310.50 Mhz (46 * 6.75 Mhz)
324.00 Mhz (48 * 6.75 Mhz)
nogsteeds niet duidelijk versie nummer ofzo ?
trouwens hoever kan je veilig overclocken met een 9700pro ?
Wat wel zeker is dat je gewoon moet proberen wat voor jou kaart de max is.
Dit doe je door je kaart net zolang te overclocken totdat je artifacts in beeld krijgt dan zet je je hem ff wat lager en tadaa... jou max van je kaart
als je pa een andere kant opkijkt ff solderen en flashenT7D_Sneezy schreef op 24 december 2002 @ 18:41:
[...]
na lang zeuren bij mn pa zag hij toch af van die PB
voor het zelfde geld heb je een veel betere Dell !
Maar het is wel een omlaag geclockte 9700, het is een TX, waarom ze dat doen moet je me ook niet vragen
De laatste zijn altijd goed. Maar niet de directx 9 drivers nemen. Daar heb je niets aan. Dus de laatste niet directx 9 drivers. dat zullen de catalyst 3 drivers zijn. Dus waarschijnlijk heb je dan de 2.5 nodigVerwijderd schreef op 24 december 2002 @ 22:23:
welke drivers zijn het beste voor een hercules 8500LE 128mb?
Verwijderd
zou daar maar even niet op vertrouwen want zelfs bij de BBI 9700AIW geeft'ie nog de 2.5 drivers. Zelf draai ik 3.0 en DX9 op dezelfde (gigabyte) 8500 128mb, en ben zomaar 900 3dmarks omhoog geschoten (naar 8900) en alles loopt wat mij betreft een stuk soepeler.Trunksmd schreef op 26 December 2002 @ 00:01:
Kijk anders eens op www.ati.com en klik dan op find drivers. Dan zegt Ati je wel welke de beste zijn.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 00:10 . Reden: te moeilijke woorden ]
Dit topic is gesloten.