[WC] waterkoeling vullen met een 2de pomp, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik gah dus morgen als het ffies mee zit me P3 naast me P4 zetten zodat ze allebei op waterkoeling setup zitten. nu is mijn vraag als ik me oude haast kapotte iig te veel lawaai makende sicce idra aansluit op het vul slang en dus de pomp in een emmer zet met de gedestileerd water erin wat in het systeem moet komen..

mijn vraag is nu kan dit? of krijg je dan dat er teveel water in wordt gespoten. ik dacht aan dit idee zodat ik zeker weet dat het meteen wordt rond gespoten. zo hoef ik niet teveel te kantelen. wanneer het systeem dan vol zit haal ik pomp2 los en gaat pomp1 die in het systeem zit aan.

wie o wie weet dit of dit echt kan zonder problemen??

beide pompies zijn sicce idra :)

[edit]
pomp2 zit dus extern op een vul stuk.. zal wel foto zoeken die ik kan posten..

[ Voor 0% gewijzigd door ReseTTim op 27-10-2002 23:15 . Reden: zinnen ffies veranderd.. ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Dat kan wel. vol=vol

Verwijderd

Yup, kan wel :)

Verwijderd

Kan inderdaad wel maar het systeem vult zich met de snelheid van de langzaamste pomp, dus het is niet echt nodig. En als je geen goede ontluchting op je reservoir hebt is er ook een grote kans dat je reservoir knapt of dat ergens anders een slang afvliegt.

Verwijderd

Ergens moet wel je lucht eruit kunnen natuurlijk.....

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 10:54:
dankje dat je hierop wijst.. ik zat ook al te denken dat er iets mis mee was..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 18:44
als je dus gewoon 1 slang of klein reservoir maakt helemaal bovenin en die tijdens het vullen open zet, is er geen probleem lijkt me :D

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
418O2 schreef op 28 oktober 2002 @ 14:20:
als je dus gewoon 1 slang of klein reservoir maakt helemaal bovenin en die tijdens het vullen open zet, is er geen probleem lijkt me :D
mijn resevoir is compleet van plexi en compleet waterdicht gelijmt.. kortom dat kan niet..

• 418O2
mhh de lucht moet er toch ergens uit, anders krijg je giga luchtdruk en dan gaat er iets mis als er te veel druk is, lijkt mij...

Verwijderd

Als je eigenlijk een reservoir gebruikt, moet die dan op het hoogste punt staan om alle lcuht eruit te krijgen? Of hoeft het res niet op het hoogste punt in je setup?

• 418O2
is wel het handigste.. want lucht stijgt normaliter..

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 11:11
Nee, niet per se. Heb zelf reservoir onderin mn kast staan, en wanneer ik de pomp aanzet zie je de luchtbellen door de slang naar beneden komen (radiator is wel water maar niet luchtdicht :?). Ik ben bang dat ik je verhaal niet helemaal begreep, maar kun je niet ook een slang weer naar de emmer laten lopen? Wanneer het systeem luchtloos is vervolgens onderwater aansluiten op de andere slang (je zou hiervoor je koelblok kunnen gebruiken als koppelstuk denk ik) en andere pomp aanzetten :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 10:54:
Idd... :)

Dus ResTTim, wat jij wilt kan dus niet helemaal...
....je hebt nl geen apparte vul/ontlucht slang.. ;)

Gewoon het water in je vulslang gieten en je systeem een beetje kantelen om de lucht uit je reservoir te krijgen.. B)

suc6... >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 18:05:
[...]

....
Dus ResTTim, wat jij wilt kan dus niet helemaal...
....je hebt nl geen apparte vul/ontlucht slang.. ;)
Dat is dus de oplossing voor je probleem. Steek een kleine slang door je systeem die uitkomt in het reservoir. Die moet dus boven de waterspiegel blijven zodat hierdoor de lucht uit je systeem kan.
Die slang moet dus boven de waterspiegel blijven anders gaat daar het water net zo hard weer uit als je het erin pompt. Als je dus een fill & bleed systeem hebt kun je een kurk maken met daar doorheen een gaatje waar die luchtslang weer doorheen gaat. Die kurk dient dus om het systeem af te sluiten zodat het water er niet uitstroomt.

Bij een fill & bleed sluit je dus een opening aan op je bak met water en pomp. In die andere opening, daar zet je die kurk in met het slangetje erdoor die naar het reservoir loopt voor de ontluchting.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

hang gewoon je main pump in een emmer (gedestilleerd) water en de uitgangs-slang ook, net zolang tot je uitgangs-slang geen lucht meer spuugt maar water ;)

en dan onderwater op elkaar aansluiten :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 28 oktober 2002 @ 22:06:
hang gewoon je main pump in een emmer (gedestilleerd) water en de uitgangs-slang ook, net zolang tot je uitgangs-slang geen lucht meer spuugt maar water ;)

en dan onderwater op elkaar aansluiten :)
daar zijn de slangen te kort voor en ik heb al een oplossing :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=23453

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
na 17 uur mag ik toch wel kicken :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Pas na 24 uur ;)
Ik zou alleen dat t-stuk met die losse slang bij je waterblok bevestigen, anders komt er in die slang ook water

iStockphoto

Verwijderd

ReseTTim schreef op 29 oktober 2002 @ 00:06:
[...]

daar zijn de slangen te kort voor en ik heb al een oplossing :)

[afbeelding]
Volgens mij gaat dit ook niet werken, de lucht kan nog steeds niet uit je reservoir... :X

Je pompt dus gewoon water naar je ontluchtings-slang waar het water er uit spuit... |:(

Dus ontluchting bij je p3-blokje ipv van onderaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:15:
[...]

Volgens mij gaat dit ook niet werken, de lucht kan nog steeds niet uit je reservoir... :X

Je pompt dus gewoon water naar je ontluchtings-slang waar het water er uit spuit... |:(
Zeg ik dus, stop een klein slangetje door alle andere buisjes. In de tekening van RessetTim dus eentje die bij de luchtslang inkomt en uitkomt in het reservoir. Daar kan dus de lucht door deze kleine slang afgevoerd worden.

Verwijderd

Sluit (tijdelijk) een 2e reservoir aan op de slang naar het hoogste punt (T-stuk bij de pompinlaat), vul die met water, en draai nu net zo lang tot al je lucht eruit is. Koppel daarna dit 2e reservoir af, en klaar ben je.

Luchtbellen gaan via het T-stuk richting dit reservoir, vloeistof uit dit reservoir vult de ruimte op. Dit houd op als alle lucht uit je systeem is.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
alles gaat goed tot nu toe.. me P3 is aangesloten alleen kan die pas over 2 dagen draaien ivm wat water dat over me geheugen is gegaan.. neem liever geen risico's en ik weet aan Roog zijn ervaring die over zijn P4 mobo water heeft gegooid dat ie het nogsteeds doet.. dus dan maar w88 :D

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
[rml]ReseTTim in "[ CM][ WC] Begoneh met een nieuwe casemod,"[/rml]

me waterkoeling systeem zit weer vol :) we hebben het anders gedaan.
toch weer T-stukje voor het pompje en dan de kast omgedraait zodat ie op zijn kop stond en toen hebben we het gevuld. wanneer het resevoir vol zat hebben we hem omgedraait weer trug en pomp aangezet zodat het resevoir weer leger wat en het water in de slangen en rad. zit. en dan draai begin je weer bij voren af aan :)

kortom tis gelukt :)

Verwijderd

Ik ben (voor de verandering) verstandig geweest... Ik heb onder in mijn systeem een bleed-punt zitten (messing kap), en straks bovenin een vulpunt. Dat kan ik iedereen aanraden. Heerlijk: systeem leegmaken->kap onder losdraaien met een emmer eronder. Systeem vullen->bovenin erin gieten.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 11:48:
Ik ben (voor de verandering) verstandig geweest... Ik heb onder in mijn systeem een bleed-punt zitten (messing kap), en straks bovenin een vulpunt. Dat kan ik iedereen aanraden. Heerlijk: systeem leegmaken->kap onder losdraaien met een emmer eronder. Systeem vullen->bovenin erin gieten.
tja ik moet altijd anders zijn dan de anderen :D kortom ik moest weer gaan kloten :D

Pagina: 1