Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 18:15:
[...]
corsair pc3200 is dan goed genoeg
Het is ff afwachten of de chipset (northbridge) dat gaat trekken. Maar in theorie moet het kunnen.
Let wel: de fsb moet evensnel als het geheugen lopen! Dus ook 200Mhz, wat niet veel procs aan zullen kunnen door de vaste multiplyer. Sneller geheugen heeft geen zin.
de chipset (granite bay - Intel E7205 chip) ondersteund als het goed is niet hoger als dual pc2100, precies (533*8)/2 = 2100. Het is dus ook niet nodig BEHALVE als je gaat OCen, wat een must is hier

tweaker.net
Volgens mij gaat de fsb van de pentium4 niet echt hoger als 170 ofzo, dus met pc2700 zou je ook al zeeeer lekker moeten kunnen oc'en. Het word ook zo duur om 2 reepje pc3200 of pc3500 aan te schaffen.
reken mee in het geval van een pentium 2,4b 533fsb:
mp=2400/133=18
we stellen de fsb op 166 in

, wat precies pc2700 is.
18*166=2988, bijna 3GHz dus
natuurlijk kan het geheugen ook nog wel wat ge oc'ed worden

laten we zeggen 180 met misschien een kleine voltage verhoging(cheapass geheugen)
18*180=3240.
mooi afronden

18*183=3294..!!!!
[misschienModus]
18*189=3402...

[/misschienModus]
Je loopt op 3.3GHz

Trekt de cpu dit niet???? Dan heb je iig niet te duur geheugen gekocht, trek de cpu dit wel??? Dan heb je ook niet te duur geheugen gekocht

, want ik verwacht niet dat er veel meer bij komt
pc2700 zal dus meer als genoeg zijn, want de top zal ongeveer bij de 166fsb liggen.
En zeg nu zelf, je doet het niet slecht als je van de 2.4 naar de 3.0 gaat.
En nog een GROOT voordeel, met granite bay loopt je geheugen gelijk aan de FSB van de CPU, dit brengt alleen als iets van 40% winst met zich mee, als het niet veel meer is. Dus een voorsprong heb je al met de granite bay chipset.
[update]
Ik lees net dat de 2400+ van amd meestal dus niet verder te krijgen is als 2.2/2.3 Dat was hier al eerder bekend geworden, maar het schijnt bij meerder dus te zijn. Een Pentuim4 is vooral sterk met geheugen, met de granite bay dadelijk, rent de pentium4 erg hard vooruit.
Een vraag is, hoe lang houd de pentium4 voorsprong, als AMD dadelijk met de hammer met 800mhz hypertransport komt

maja, dan juig ik voor AMD, en puter nog tevreden een jaartje of twee verder op m'n p4

[/update]
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net