Hoi, ik wil dadelijk tijdens de HCC beurs een nieuwe cpu-mobo-geheugen combinatie kopen.
Nu zit ik erg te twijfelen of ik de AMD richting insla of toch bij Intel blijf.
Het gaat specifiek om de volgende cpu's:
AMD Athlon 2400+ OEM (inclusief spacer),
Intel Pentium 4 2,4b GHz (533fsb) BOXED.
Beide cpu's zijn richting de 3GHz te oc'en, daarmee bedoel ik een AMD op 2.4 respectievelijk 2800+/3000+
en een Intel ook richting de 2.8/3.0 GHz. Allebei moet dit te halen zijn met gewoon een goede luchtkoeling.
Na wat rondgezoekt te hebben, heb ik ervoor gekozen om voor het moederbord in beide gevallen
naar Asus toe te stappen,
voor de AMD een ASUS-A7V8X (VIA kt400), voor de Intel een ASUS-P4S8X (SiS 648).
Beide moederborden bevatten dezelfde mogelijkheden, alleen heeft het Intel versie geen
gigabit ethernet, de amd versie wel.
In beide gevallen wil ik er 512mb DDR-sdram pc2700 erbij kopen.
Prijs komt uit op:
AMD 2400+ : +- 250 euro
Intel 2.4 : +- 250 euro
ASUS mobo : +- 175 euro (in beide gevallen)
geheugen : +- 150 euro (in beide gevallen)
Bij de AMD komt waarschijnlijk een CoolerMaster HHC-001 (die met heatpipes).
Bij de Intel, weet ik nog niet.....er word al een retail meegeleverd, misschien doe ik daar een tijdje mee...
Ik kan maar niet kiezen of ik nu voor AMD of Intel moet kiezen. Bij een review op anandtech.com
komt eruit dat beide cpu's hun sterke kanten hebben.
Ik kan helaas niet zeggen dat ik er iets speciaals wil gaan doen, ik doe veel met programmeren, dan wel
regelmatig photoshop, toch ook spelletje en natuurlijk office. Ook 3Dmax gebruik ik nog wel eens. Ik wil
er dus gewoon van alles mee doen, dus niet specifiek alleen maar photoshop ofzo.
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie, waardoor ik wel simpel een goede keuze zou kunnen maken?
Ik heb genoeg tijd, dus de wat slechtere leverbaarheid van de AMD ahtlon zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Nu zit ik erg te twijfelen of ik de AMD richting insla of toch bij Intel blijf.
Het gaat specifiek om de volgende cpu's:
AMD Athlon 2400+ OEM (inclusief spacer),
Intel Pentium 4 2,4b GHz (533fsb) BOXED.
Beide cpu's zijn richting de 3GHz te oc'en, daarmee bedoel ik een AMD op 2.4 respectievelijk 2800+/3000+
en een Intel ook richting de 2.8/3.0 GHz. Allebei moet dit te halen zijn met gewoon een goede luchtkoeling.
Na wat rondgezoekt te hebben, heb ik ervoor gekozen om voor het moederbord in beide gevallen
naar Asus toe te stappen,
voor de AMD een ASUS-A7V8X (VIA kt400), voor de Intel een ASUS-P4S8X (SiS 648).
Beide moederborden bevatten dezelfde mogelijkheden, alleen heeft het Intel versie geen
gigabit ethernet, de amd versie wel.
In beide gevallen wil ik er 512mb DDR-sdram pc2700 erbij kopen.
Prijs komt uit op:
AMD 2400+ : +- 250 euro
Intel 2.4 : +- 250 euro
ASUS mobo : +- 175 euro (in beide gevallen)
geheugen : +- 150 euro (in beide gevallen)
Bij de AMD komt waarschijnlijk een CoolerMaster HHC-001 (die met heatpipes).
Bij de Intel, weet ik nog niet.....er word al een retail meegeleverd, misschien doe ik daar een tijdje mee...
Ik kan maar niet kiezen of ik nu voor AMD of Intel moet kiezen. Bij een review op anandtech.com
komt eruit dat beide cpu's hun sterke kanten hebben.
Ik kan helaas niet zeggen dat ik er iets speciaals wil gaan doen, ik doe veel met programmeren, dan wel
regelmatig photoshop, toch ook spelletje en natuurlijk office. Ook 3Dmax gebruik ik nog wel eens. Ik wil
er dus gewoon van alles mee doen, dus niet specifiek alleen maar photoshop ofzo.
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie, waardoor ik wel simpel een goede keuze zou kunnen maken?
Ik heb genoeg tijd, dus de wat slechtere leverbaarheid van de AMD ahtlon zou niet zo'n probleem moeten zijn.
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net