[ADSL] Kazaa vern**kt verbinding?!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ik ben erg blij met mijn ADSL aansluiting, want daar kan ik mooi heftige legale muziek mee downloaden (die ook maar al te vaak op illegale parties te beluisteren is :9).

Nu wil het feit dat wanneer ik Kazaa gebruik de verbinding vaak vastloopt, de verbindingsverbinder van Win98 doet het nog wel, maar er gaat geen bitje meer in of uit... Ook de browser opent niets meer... Het enige wat helpt is de computer rebooten. Ben ik niet zo blij mee eigenlijk... :(

Is hier wat aan te doen? Het lijkt erop dat na een aantal KB gedownload te hebben Kazaa de Inet verbinding onmogelijk maakt ofzo. new.net heb ik niet. Zijn er meer mensen met dezelfde problemen? Of liever enkele mensen met een mooie oplossing?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28380

Mxstream traag met P2P software lijkt wel een beetje hier op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Ja, maar mijn verbinding is weg, 0KB up, 0KB down. Als ik Kazaa afsluit is het nog steeds 0/0. Modem aan/uit helpt niet. Niets helpt, behalve opnieuw opstarten en da's juist zo akelig. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

Hmmm, komt mij bekend voor.
Alleen was toen newdotnetxx_x.dll de oorzaak (de x-en staan voor het versie nummer).
Deze dll draagt zorg voor de pop-up advertenties en verneukt wel degelijk je internet verbinding. Een search leert dat deze dll ook in Kazaa zit. Dus Kazaa lite maar gebruiken of WinMX.
Alleen het verwijderen van deze dll kan een enorm probleem zijn. Ik heb de anti Ad-aware software van Lavasoft (www.lavasoft.de) nog niet geprobeerd, deze zou hem moeten kunnen verwijderen...
Handmatig verwijderen? Let's see...
Regstry aangepast, de dll's opgezocht en verwijderd -> reboot.
Geen probleem.
Dus niet!!! Nadat de PC fysiek uit geweest is komt de dll net zo hard weer terug!
Ik heb al gezocht in de .cab bestanden en daaruit verwijderd. En je raadt het al: zonder resultaat!!!
Dus de machine maar ge-fdiskt, geformatteerd en opnieuw ingericht. Probleem opgelost!

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 10:14
Misschien dat Kazaa lite een oplossing is, die bevat geen spyware/adware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Benadski schreef op 25 oktober 2002 @ 19:32:
Ja, maar mijn verbinding is weg, 0KB up, 0KB down. Als ik Kazaa afsluit is het nog steeds 0/0. Modem aan/uit helpt niet. Niets helpt, behalve opnieuw opstarten en da's juist zo akelig. ;(
Klinkt als een driver probleem. Ik heb KaZaA-lite maandenlang 24/7 laten draaien onder Win2K, en nu onder XP Pro zonder problemen.

Heb je MxStream en een Alcatel SpeedTouch Home Ethernet "modem"? (bridge is een betere benaming)
Zo ja, dan is dat ding vrij eenvoudig om te zetten naar een zelfstandige router (zie o.a. hier), en heb je op je PC helemaal geen dial-up toestanden meer nodig, en is dat driverprobleem waarschijnlijk ook verdwenen.
Ik heb al 5 Alcatel bridges getweaked op die manier, en ze doen het allemaal nog. Waaronder die bij mij thuis, en daar ben ik best wel blij mee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Anoniem: 14829 schreef op 25 oktober 2002 @ 23:31:
[...]

Klinkt als een driver probleem. Ik heb KaZaA-lite maandenlang 24/7 laten draaien onder Win2K, en nu onder XP Pro zonder problemen.

Heb je MxStream en een Alcatel SpeedTouch Home Ethernet "modem"? (bridge is een betere benaming)
Zo ja, dan is dat ding vrij eenvoudig om te zetten naar een zelfstandige router (zie o.a. hier), en heb je op je PC helemaal geen dial-up toestanden meer nodig, en is dat driverprobleem waarschijnlijk ook verdwenen.
Ik heb al 5 Alcatel bridges getweaked op die manier, en ze doen het allemaal nog. Waaronder die bij mij thuis, en daar ben ik best wel blij mee... :)
En dat gaat ook lukken zonder router? Heb namelijk maar 1 pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 18:20

Bergen

Spellingscontroleur

Bekend probleem van KaZaA... Komt vaak voorbij op de helpdesk :)

Kijk eens in je lijst met geïnstalleerde software, waarschijnlijk staat er 'New Net Domains' (ofzo) tussen. Wat is dat? Dat is een stukje spyware wat met KaZaA is meegeïnstalleerd. Het gaat aan je winsock-instellingen sleutelen. Op zich mag dat wel, maar als het mis gaat is je verbinding weg. Typisch kenmerk van dit probleem: je kunt niet pingen naar adressen maar wel naar de ip-adressen ervan.

2 oplossingen: 1. Windows opnieuws installeren :) 2. Effe sleutelen. Komtie:

1. Remove Dial Up Networking From------ Control Panel
Add/Remove Programs
Windows Setup
Communications

(Reboot the Computer)

-Start-Run-Regedit

Registry Keys:

Expand:
HKey Local Machine

Expand:
System

Expand:
Current Control Set

Expand:
Services

Under Services, Delete the following Keys:
Winsock
Winsock2

Under Services, expand VXD.
Under VXD, delete the following Keys:
AFVXD
DHCP
MSTCP
WINSOCK
WINSOCK2

Rename in the "c:\windows\winsock.dll" to "winsock.asi"

After the Registry has been edited, go back and re-install Dial-Up Networking to restore your Winsock files to original condition. You will need the Win98 O.S. disk, unless the O.S. is on the hard drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56
GerbenW schreef op 26 oktober 2002 @ 02:35:
Bekend probleem van KaZaA... Komt vaak voorbij op de helpdesk :)

Kijk eens in je lijst met geïnstalleerde software, waarschijnlijk staat er 'New Net Domains' (ofzo) tussen. Wat is dat? Dat is een stukje spyware wat met KaZaA is meegeïnstalleerd. Het gaat aan je winsock-instellingen sleutelen. Op zich mag dat wel, maar als het mis gaat is je verbinding weg. Typisch kenmerk van dit probleem: je kunt niet pingen naar adressen maar wel naar de ip-adressen ervan.

2 oplossingen: 1. Windows opnieuws installeren :) 2. Effe sleutelen. Komtie:

1. Remove Dial Up Networking From------ Control Panel
Add/Remove Programs
Windows Setup
Communications

(Reboot the Computer)

-Start-Run-Regedit

Registry Keys:

Expand:
HKey Local Machine

Expand:
System

Expand:
Current Control Set

Expand:
Services

Under Services, Delete the following Keys:
Winsock
Winsock2

Under Services, expand VXD.
Under VXD, delete the following Keys:
AFVXD
DHCP
MSTCP
WINSOCK
WINSOCK2

Rename in the "c:\windows\winsock.dll" to "winsock.asi"

After the Registry has been edited, go back and re-install Dial-Up Networking to restore your Winsock files to original condition. You will need the Win98 O.S. disk, unless the O.S. is on the hard drive.
Dit is het dus niet. hij heeft het niet zoals die al zegt, en als je last hebt van newdotnet.dll kan je rebooten wat je wilt, gaat niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Benadski schreef op 26 oktober 2002 @ 01:05:
En dat gaat ook lukken zonder router? Heb namelijk maar 1 pc...
Zonder hub of switch bedoel je? Ja hoor, die aansluiting blijft gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 17:27

Millennium

Bug free !!!

ligt het nou aan mij, of is de juiste oplossing nog niet voorbij gekomen:

De oplossing voor win98 en een verbroken conncectie, compleet stoppen, etc

http://www.xs4all.nl/~koenroz/dl/netpptp.zip

netpptp.sys van windows ME omdat de versie van pre-ME een bug bevat :)

Tot maandag

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

QBiT schreef op 26 oktober 2002 @ 14:17:
[...]

Dit is het dus niet. hij heeft het niet zoals die al zegt, en als je last hebt van newdotnet.dll kan je rebooten wat je wilt, gaat niet helpen.
Eeh ja sorry punt 1 was eingelijk: New Net Domains verwijderen uit Configuratiescherm -> Software.

De software van New Net Domains (newdotnet.dll) verandert namelijk je Winsock-instellingen. Je moet dus 2 dingen doen: Net Net Domains (en dus newdotnet.dll) deïnstalleren EN zorgen dat je Winsock-instellingen worden teruggezet, aan de hand van mijn handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
Millennium schreef op 26 oktober 2002 @ 15:49:
ligt het nou aan mij, of is de juiste oplossing nog niet voorbij gekomen:

De oplossing voor win98 en een verbroken conncectie, compleet stoppen, etc

http://www.xs4all.nl/~koenroz/dl/netpptp.zip

netpptp.sys van windows ME omdat de versie van pre-ME een bug bevat :)

Tot maandag
errmmm, ik werk op een helpdesk en ik ken deze hele fix nog niet. Het probleem is ook niet dat zn verbinding verbroken word maar dat die "geen data" meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Maar ik vraag me nog steeds af of hij wel kan pingen naar (bijvoorbeeld) www.startpagina.nl en zo nee, kan hij dan wel pingen naar het ip-adres ervan? (62.69.162.6)

Als dat zo is is het een typisch Net New Domains probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou wil ik toch weten op welke helpdesk jij werkt QBIT?

(ik heb er overigens ook nooit van gehoord, een verbrekende verbinding door kazaa, wel een megatrage, maar dan is uitschakelen gewoon genoeg).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GerbenW schreef op 27 oktober 2002 @ 01:14:
[...]

Eeh ja sorry punt 1 was eingelijk: New Net Domains verwijderen uit Configuratiescherm -> Software.

De software van New Net Domains (newdotnet.dll) verandert namelijk je Winsock-instellingen. Je moet dus 2 dingen doen: Net Net Domains (en dus newdotnet.dll) deïnstalleren EN zorgen dat je Winsock-instellingen worden teruggezet, aan de hand van mijn handleiding :)
-offtopic-
Mijn handleiding... ? Uhm ... i rest my case :)
-offtopic-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
JvS schreef op 27 oktober 2002 @ 02:51:
Nou wil ik toch weten op welke helpdesk jij werkt QBIT?

(ik heb er overigens ook nooit van gehoord, een verbrekende verbinding door kazaa, wel een megatrage, maar dan is uitschakelen gewoon genoeg).
Tiscali :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3107

Gelukkig ben ik niet de enige met P2P software problemen
Thread van mij lijkt hier veel op Mxstream traag met P2P software Het is alleen bij mij zo dat disconnecten van de verbinding met kazaa of Direc Connect de oplossing is. Een reboot is niet nodig.
Spyware progjes zijn dan al uitgeschakeld met Adware.

Zou een andere provider die via BBNED gaan een oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 17:27

Millennium

Bug free !!!

QBiT schreef op 27 oktober 2002 @ 02:01:
[...]

errmmm, ik werk op een helpdesk en ik ken deze hele fix nog niet. Het probleem is ook niet dat zn verbinding verbroken word maar dat die "geen data" meer heeft.
Wordt het toch tijd dat jullie helpdesk wordt geupdate met nieuwe info :+

Heb deze "fix" zelf gebruikt en aangedragen bij 2 kennissen, en in bijde gevallen werkt het. De symtonen voor de fix: verbinding was zeer traag tot 0kb/s data-transfer (dit ongeveer na zo'n 50 MB data verkeer). Na de fix geen probleem meer

PS fix werkt alleen voor win98 systemen, windows ME en hoger heeft geen problemen.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Enforcer schreef op 27 oktober 2002 @ 11:50:
[...]

-offtopic-
Mijn handleiding... ? Uhm ... i rest my case :)
-offtopic-
Ja... mijn handleiding... scroll maar ff naar boven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
GerbenW schreef op 27 oktober 2002 @ 20:53:
[...]

Ja... mijn handleiding... scroll maar ff naar boven :z
Doen alle mensen in leeuwarden dat bij UPC/Chello ... met alle eer strijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 12:39

charrel

Cortisol4life..

tis inderdaad wat millenium zegt, de vpn adapter/ netpptp.sys in win98 en win98se is erg brak. Daar door slipt je verbinding dicht. Het zuigt erg. Toen ik win98 had (nu xp ) had ik het ook na de andere adapter was geinstalleerd deed het meeste het goed, ware het niet dat ik alleen met unreal tourney hetzelfde nog had. Na upgrade van besturingssysteem nergens meer last van! Tis echt een bug in '98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Enforcer schreef op 27 oktober 2002 @ 21:40:
[...]

Doen alle mensen in leeuwarden dat bij UPC/Chello ... met alle eer strijken :)
Verklaar je nader? Ik probeer de beste jongen te helpen door hem te verwijzen naar de uitleg die ik gepost had. Ben ik dan met de eer aan het strijken? Ik help hem vanuit mijn postitie hoor, dat ik toevallig bij Chello werk heeft daar verrekte weinig mee te maken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Laat maar .. dat wordt compleet offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Enforcer schreef op 27 oktober 2002 @ 23:05:
[...]

Laat maar .. dat wordt compleet offtopic :)
Post het dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

maareh, je gaat dus omdat gebruikers hun systeem verneuken die sofware supporten? Dat lijkt me net een tikje tever gaan... Meet die kabels door, kom tot de conclusie dat dat goed is en zeg "meneer er is iets fout met uw tcp/ip protocol of iets anders in de communicatie, herinstalleer dat maar eens en als dat niet helpt moet je maar een schone install doen" ofzo .... Je gaat toch niet mensen een hele pc laten opschonen via de telefoon, met de kleine kans dat het weer werkt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

JvS schreef op 27 oktober 2002 @ 23:25:
maareh, je gaat dus omdat gebruikers hun systeem verneuken die sofware supporten? Dat lijkt me net een tikje tever gaan...
Zeg ik dat we KaZaA supporten dan? We helpen die mensen gewoon weer online... Tja, wel hun eigen fout, maar ik vind het bot om te zeggen: installeer Windows maar opnieuw. Lekkere service zou dat zijn :/
Meet die kabels door, kom tot de conclusie dat dat goed is en zeg "meneer er is iets fout met uw tcp/ip protocol of iets anders in de communicatie, herinstalleer dat maar eens en als dat niet helpt moet je maar een schone install doen" ofzo .... Je gaat toch niet mensen een hele pc laten opschonen via de telefoon, met de kleine kans dat het weer werkt?
Ehm... Als iemand
  • niet kan pingen naar www.chello.nl of een andere site naar keuze,
  • wel kan pingen naar het ip daarvan en
  • 'new net domains' bij de geinstalleerde software in 't configscherm heeft staan
ben ik er 100% zeker van dat deze oplossing werkt. Tot nu toe heeft het tenminste bij IEDEREEN (ik herhaal: IEDEREEN) gewerkt. Het is dus niet een of andere vage oplossing en we schonen de pc dus ook niet op. We zorgen alleen dat de winsock-instellingen terug worden gezet zodat de klant weer kan internetten, daar ben je toch HELPdeskmedewerker voor? Of zie ik dat verkeerd? Ik raad pas aan Windows opnieuw te installeren als ik 't echt niet meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
JvS schreef op 27 oktober 2002 @ 23:25:
maareh, je gaat dus omdat gebruikers hun systeem verneuken die sofware supporten? Dat lijkt me net een tikje tever gaan... Meet die kabels door, kom tot de conclusie dat dat goed is en zeg "meneer er is iets fout met uw tcp/ip protocol of iets anders in de communicatie, herinstalleer dat maar eens en als dat niet helpt moet je maar een schone install doen" ofzo .... Je gaat toch niet mensen een hele pc laten opschonen via de telefoon, met de kleine kans dat het weer werkt?
Dat is zo. Maar mensen die naar een helpdesk bellen hebben het liefst dat je op een paar knoppen ramt en zegt "het zou nu weer moeten werken" Ze houden er helemaal niet van als ze horen dat ze zelf iets moeten doen; herinstalleren van hun modem of firewall eraf gooien. De gemiddelde gebruiker denkt dat als het niet werkt dat het dan de schuld is van zijn provider. En hoe leg je iemand met 0 computerkennis uit dat het niet aan de instellingen ligt maar aan hun zelf ? Kan wel, maar is vrij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
GerbenW schreef op 28 oktober 2002 @ 00:28:
Ehm... Als iemand
  • niet kan pingen naar www.chello.nl of een andere site naar keuze,
  • wel kan pingen naar het ip daarvan en
  • 'new net domains' bij de geinstalleerde software in 't configscherm heeft staan
ben ik er 100% zeker van dat deze oplossing werkt. Tot nu toe heeft het tenminste bij IEDEREEN (ik herhaal: IEDEREEN) gewerkt. Het is dus niet een of andere vage oplossing en we schonen de pc dus ook niet op. We zorgen alleen dat de winsock-instellingen terug worden gezet zodat de klant weer kan internetten, daar ben je toch HELPdeskmedewerker voor? Of zie ik dat verkeerd? Ik raad pas aan Windows opnieuw te installeren als ik 't echt niet meer weet.
[list]
• kan idd. niet pingen naar welke site dan ook...
• Kan ook niet pingen naar ip adressen daarvan...
• systeem is schoon volgens ad-aware, ook tussen de troep die ik daarmee heb verwijderd stond geen newdotnet

Maar nu ik die andere dll van windows me heb slaat mijn hele pc vast na ongeveer 50-200 MB downloaden... Is er dan toch iets anders mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Firewall uit? Firewall van XP (als je dat hebt) ook uit? Er lijkt anders toch iets met Winsock aan de hand te zijn... Loopt ie alleen vast als je een boel hebt gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Ik doelde eigenlijk meer in de vorige postings naar referenties waar je die "oplossing" vandaan hebt gehaald... ik ben zelf altijd een voorstander van "bronvermeldingen"
Daaruit kunnen andere mensen die dit topic lezen, zien wat het probleem is. Wat de oorzaak/aanleiding is en wat tevens de oplossing is die dan ook nog eens wordt bevestigd als het gelukt is.. :)

De oorzaak:
http://www.cexx.org/newnet.htm

De oplossing:
http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453

De situaties die al vaker voorbij zijn gekomen hier op GoT:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/613367
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/595500
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/470057

Tevens staat dit al zijdelings vermeldt in de NT Faq (helaas niet met zoveel woorden, maar dit zou naar mijn idee er best allemaal bij kunnen), het is nl. een bekend probleem van de New.Net spyware (wat dus oa. bij KaZaA gelevert wordt), dat deze dit probleem geeft.

Ik kan het weten omdat ik 2 1/2 jaar lang als installateur en later als storingsmonteur _voor_ Eneco/UPC Rotterdam heb gewerkt (dus even voor de goede orde, mijn baas was NIET UPC/Chello). En kwam dus dit probleem vaak tegen.

Maar dit is NIET het probleem wat de topicstarter heeft aangezien deze al in de 1e post aangaf dat er geen New.Net in zijn systeem zit.
Pagina: 1