Toon posts:

[Win98]De zoekpagina kan niet worden geopend.*

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen krijg ik steeds de volgende error in IE 6: De zoekpagina kan niet worden geopend.
Wat dus het probleem is: ik krijg wel verbinding met mijn provider alleen kan ik geen pagina open. Er is al het ware geen dataverkeer. Email, kazaa etc. werken allemaal niet meer. Weet iemand hoe je dit oplost? Ik heb de protocollen en inbelverbinding al vervangen, wat geen nut had.
B.v.d.

--------------
Specs:
Win 98 se
ADSL Hccnet
Alcatel ADSL modem
--------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kun je wel pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voortaan kan je beter ff je windows versie inje topic title zetten, zie Windows Operated Systems - Policy.
- Kan je je modem wel bereiken?
- Kan je de DNS pingen?
- Wat staat er in je netwerk?
- Heb je je ethernetkaart al eens opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht ff ga het ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kabels ook niet los liggen toevallig :? soms zitten ze nogal los in een nicje oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pingen naar sites zoals tweakers.net en mijn eigen site werkt niet. Zegt ie dat de host niet bestaat. Pingen naar de hccnet (provider) kan wel:
============
Pingen naar 62.251.0.6 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 62.251.0.6: bytes=32 time=22ms TTL=250
Antwoord van 62.251.0.6: bytes=32 time=24ms TTL=250
Antwoord van 62.251.0.6: bytes=32 time=20ms TTL=250
Antwoord van 62.251.0.6: bytes=32 time=54ms TTL=250

Pingstatistieken voor 62.251.0.6:
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 20ms, Maximum = 54ms, Gemiddeld = 30ms
============
Protocollen:
============
Netwerkkaart met tcp/ip en netbeui
En de modemprotocollen (zoals in de handleiding)
Bestand- en printerdeling voor microsoftnetwerken
En client voor microsoft netwerken.
============
Maar dat is allemaal goed ingesteld. Heb ik allemaal al opnieuw geinstalleerd.
Netwerk kaart ook al opnieuw geinstalleerd.
Die vraag over: kun je je modem wel bereiken snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je DNS server is er uit denk ik, :) stel 213.227.141.10 en 213.227.130.5 is in als dns servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet je dat dns bij netwerk instellen? (configscherm) En moet ik dan niet de dns nummers van Hccnet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je zo'n alcatel speedtouch home modem hebt, kan je in de browser 10.0.0.138 intypen en dan moet je het modem-config scherm krijgen.. maar als je hcc kan pingen zal dat het ook niet zijn.. heb je nog een intern netwerk? zo nee, dan kan je netbeui eruit gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:19:
Moet je dat dns bij netwerk instellen? (configscherm) En moet ik dan niet de dns nummers van Hccnet invullen?
bij TCP/IP in je netwerk prakje :)

en nee dns maakt niet uit, k gebruik die ook en k heb @home kabel en die dns doosjes zjin van ISD Holland :)

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vermoedelijk corrupte WINSOCK ...
Langleve de spyware van KaZaA

-edit-
Zal maar even netjes de oplossing melden :)
Wel verbinding... geen sites e.d.
-edit-

Let wel dit werkt alleen op win95/98/98se/me... 2000 en XP werken niet op deze manier .. (advies is daarom ook format c:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:21:
als je zo'n alcatel speedtouch home modem hebt, kan je in de browser 10.0.0.138 intypen en dan moet je het modem-config scherm krijgen.. maar als je hcc kan pingen zal dat het ook niet zijn.. heb je nog een intern netwerk? zo nee, dan kan je netbeui eruit gooien..
Ja ik wel een intern netwerk via crosskabel --> 2 pc's dus aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:21:
[...]

bij TCP/IP in je netwerk prakje :)

en nee dns maakt niet uit, k gebruik die ook en k heb @home kabel en die dns doosjes zjin van ISD Holland :)

suc6
Heb het met de dns nummers van hccnet geprobeerd. Maar dat werkte ook niet. Bovendien staan die ook niet ingesteld op de pc waar ik nu op zit. En ik maak gebruik van dezelfde os en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou je mischien kunnen uitleggen wat dat inhoud en hoe ik dit oplos.
Alvast bedankt
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Wel verbinding... geen sites e.d.
[rml][ win98] dotnet~1.dll probleem.[/rml]
http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453

Let wel dit werkt alleen op win95/98/98se/me... 2000 en XP werken niet op deze manier .. (advies is daarom ook format c:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat onderste adres ff bekeken, maar kan iemand mij vertellen wat dit in het nederlands is in win 98 se: Private API and Filter Driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Dat heeft er ff nix mee te maken .. :) Ga door naar nummer 9 Winsock Corruption ...

-begin of eigengemaakte FAQ-
Probleem:
Je hebt een IP-adres maar je kan niet browsen op het internet dmv. Internet Explorer of Netscape en je kunt wel pingen naar de gateway van <provider>.
Hier is sprake van "corrupte winsock register sleutels".

Dit werkt alleen met Windows 95/98/Milennium dus ga dit niet proberen op Windows 2000/NT/XP
Overigens kan de tekst afwijken van de verschillende versies en taal van Windows maar het komt altijd op hetzelfde neer.

Oplossing:
Allereerst maak je een backup van het register:
Start - Uitvoeren - type "scanreg /backup" en druk daarna op <ENTER>.
Mocht er namelijk iets fout gaan tijdens deze procedure, dan start je de pc opnieuw op en je drukt op F8 gedurende enkele seconden achter elkaar zodat het Boot-Menu tevoorschijn komt. Kies voor "Alleen MS-DOS Prompt", vervolgens type je in "scanreg /restore" <ENTER>, Je kiest de backup en drukt vervolgens op "OK".

1. Start - Instellingen - Configuratiescherm - Software - Windows Setup - Communicatie

Verwijder voor Win95/98: - Externe Toegang
Verwijder voor WinME: - InbelNetwerk

Mocht de vraag verschijnen: "Wilt u Externe Toegang en alle onderdelen verwijderen waarvoor dit is vereist", kies dan gewoon voor "Ja".

* PC niet opnieuw opstarten! *

2. Start - Uitvoeren - type "regedit" en druk daarna op <ENTER>

Ga vervolgens naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services

In de map Services, verwijder je de volgende sleutels (erop rechtsklikken en voor verwijderen kiezen):

Winsock
Winsock2

Open vervolgens de map VXD (een paar sleutels boven de sleutels die je net heb weggehaald)
In de map VXD, verwijder je op dezelfde manier de volgende sleutels:

AFVXD
DHCP
MSTCP
WINSOCK
WINSOCK2

Vervolgens ga je terug naar het Configuratiescherm en installeer je Externe Toegang / Inbelnetwerk weer die je in stap 1 hebt verwijderd. Nu worden alle sleutels weer aangemaakt in de originele staat.

* Start vervolgens de PC nu wel opnieuw op! *

Kan je nu nog steeds niet internetten dan zou je als laatste de netwerkkaart opnieuw kunnen installeren. Normaal gesproken is dit niet nodig, maar niet geschoten is altijd mis.
-end of eigengemaakte FAQ-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer schreef op 02 oktober 2002 @ 22:42:
Dat heeft er ff nix mee te maken .. :) Ga door naar nummer 9 Winsock Corruption ...

-begin of eigengemaakte FAQ-
Probleem:
Je hebt een IP-adres maar je kan niet browsen op het internet dmv. Internet Explorer of Netscape en je kunt wel pingen naar de gateway van <provider>.
Hier is sprake van "corrupte winsock register sleutels".

Dit werkt alleen met Windows 95/98/Milennium dus ga dit niet proberen op Windows 2000/NT/XP
Overigens kan de tekst afwijken van de verschillende versies en taal van Windows maar het komt altijd op hetzelfde neer.

Oplossing:
Allereerst maak je een backup van het register:
Start - Uitvoeren - type "scanreg /backup" en druk daarna op <ENTER>.
Mocht er namelijk iets fout gaan tijdens deze procedure, dan start je de pc opnieuw op en je drukt op F8 gedurende enkele seconden achter elkaar zodat het Boot-Menu tevoorschijn komt. Kies voor "Alleen MS-DOS Prompt", vervolgens type je in "scanreg /restore" <ENTER>, Je kiest de backup en drukt vervolgens op "OK".

1. Start - Instellingen - Configuratiescherm - Software - Windows Setup - Communicatie

Verwijder voor Win95/98: - Externe Toegang
Verwijder voor WinME: - InbelNetwerk

Mocht de vraag verschijnen: "Wilt u Externe Toegang en alle onderdelen verwijderen waarvoor dit is vereist", kies dan gewoon voor "Ja".

2. Start - Uitvoeren - type "regedit" en druk daarna op <ENTER>

Ga vervolgens naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services

In de map Services, verwijder je de volgende sleutels (erop rechtsklikken en voor verwijderen kiezen):

Winsock
Winsock2

Open vervolgens de map VXD (een paar sleutels boven de sleutels die je net heb weggehaald)
In de map VXD, verwijder je op dezelfde manier de volgende sleutels:

AFVXD
DHCP
MSTCP
WINSOCK
WINSOCK2

Vervolgens ga je terug naar het Configuratiescherm en installeer je Externe Toegang / Inbelnetwerk weer die je in stap 1 hebt verwijderd. Nu worden alle sleutels weer aangemaakt in de originele staat.

* Start vervolgens de PC nu wel opnieuw op! *

Kan je nu nog steeds niet internetten dan zou je als laatste de netwerkkaart opnieuw kunnen installeren. Normaal gesproken is dit niet nodig, maar niet geschoten is altijd mis.
-end of eigengemaakte FAQ-
Bedankt, voor de uitleg. Het is gelukt. En ik moet je ook nog even van mijn vader bedanken, want het probleem deed zich op zijn pc voor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Klasse.. :)
Pagina: 1