Toon posts:

Wel verbinding... geen sites e.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem... ik kan wel verbinding maken (via Zonnet) maar Internet Explorer, Netscape, MSN enz. werken gewoon niet.

M'n instellingen van de Internet verbinding staan goed... maar het wil nogsteeds niet werken.

Iemand tips ?

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 16:00

Sen

<-->

doe eens een ping op www.xs4all.nl en daarna op 194.109.6.92

Verwijderd

met de naam zonnet/zonnet ingeloged?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad toen ik hier kabel ging installeren. Uit eindelijk bleek het te liggen aan het feit dat de stekkers verkeerd op de kabel waren gezet, de volgorde was verkeerd. Toen dit verholpen was, werkte alles perfect. Windows gaf bij mij ook aan dat ik verbinding had, maar ik kon niets laden, ik had toen ook een verkeerd/ niet geldig ip nummer.

Verwijderd

proxyintellingen staan niet goed ?
Een firewall die niets door laat ?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meer info graag...
Zonnet ADSL of Telefoon ?
Kan je wel pingen naar de gateway ?
Kan je wel pingen naar websites ?
Heeft het altijd gewerkt ? En zoja, vanaf wanneer werkt het niet meer (is er nog iets bijzonders op de pc gebeurt) ?
Heb je KaZaA (new.net) en evt. andere spyware/zooi/firewalls geinstalleerd staan ?
Wat heb je zelf geprobeerd ?

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Staat je gateway wel goed ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

heb je windowsxp niet dan ken je winipcfg controleren bij

start --> uitvoeren --> winipcfg en dan kijken of je een gateway hebt

en als je windows xp hebt dan ken je thuisnetwerk laten detecteren en dan kun je waarschijnlijk effe alle op nieuw laten instellen

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Ach ja, dit heb ik vaker gehad. Je hebt zeker een 56k modempje en je logt in op zonnet. Echter wanneer de twee computertjes rechtsonderin staan (van de verbinding) blijven de beeldschermpjes als het ware donker of bijna geen reactie.

Waarschijnlijk draai je Windows 98 of 95, deze hebben nl. de gewoonte na een onbepaalde tijd en op een 1 of ander manier je TCP/IP settings te vergallen.

Wat doe je eraan?? Al je TCP/IP protocollen weggooien onder netwerkeigenschappen, opnieuw opstarten, en dan weer protocollen voor je modempje en netwerkkaart erin gooien. IP-adres weer toekennen aan netwerkkaart, dan weer opnieuw opstarten. En weer gaan.............. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Geen proxy-server aan staan in je internetopties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om Zonnet via Telefoon... ik kan gewoon perfect verbinding maken, maar Internet Explorer pakt gewoon niks (net als Netscape, MSN enz.)
Kheb van alles geprobeerd.
Heb je KaZaA (new.net) en evt. andere spyware/zooi/firewalls geinstalleerd staan ?
Mmm nu je dat zegt... ik krijg een fout melding van New.net... dat er een .DLL bestand niet gevonden word. En volgens mij werkt het niet meer sinds dat die foutmelding kwam (kan ik me niet precies herrineren)
Zou het daar aan kunnen liggen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch wel dynamisch ip adres aangezet hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb trouwens geen Firewalls en rotzooi geinstalled... Kheb geprobeerd IE e.d. opnieuw te installen, Protocollen opnieuw geinstalled, Gateway gecontroleerd en gechecked of ik wel echt verbinding had (en dat is dus het geval) Alleen de programma's die gebruik maken van de internet verbinding pakken um gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 08:38:
Je hebt toch wel dynamisch ip adres aangezet hehe :)
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer schreef op 12 september 2002 @ 22:04:
Meer info graag...
Zonnet ADSL of Telefoon ?
Kan je wel pingen naar de gateway ?
Kan je wel pingen naar websites ?
Heeft het altijd gewerkt ? En zoja, vanaf wanneer werkt het niet meer (is er nog iets bijzonders op de pc gebeurt) ?
Nu ik op GoT heb gezocht naar New.net ben ik al heel wat te weten gekomen... daar moet het dus aanliggen... ik zal je tips (die in al die andere topics staan :)) uitproberen en mocht dat niet lukken dan zal ik heel de zooi maar formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

wat voor aansluiting? @home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hou maar verder op met alle andere info of oplossingen ...
Die foutmelding van New.Net heeft er gewoon mee te maken ... Wat je moet doen (zie ook andere topics) is de winsock settings in je register verwijderen en opnieuw laten aanmaken ...
New.Net zorgt ervoor dat die "winsock settings" gewoon corrupt worden geraakt, waardoor je wel een verbinding krijgt, dus ook kan pingen naar de gateway, maar _NIET_naar websites.
Oplossing staat al vermeldt in andere topics oa:
[rml][ win98] dotnet~1.dll probleem.[/rml].net

Meer info:
http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453
http://www.cexx.org/newnet.htm

Staat inmiddels ook al vermeldt in de FAQ: FAQ Network Troubleshooting (onderaan)

Suc7 :) Mocht het niet lukken met het register is het enigste alternatief, format c:

Meestal zodra je New.Net Domains verwijdert uit je Software lijst gaat nog steeds die foutmelding tijdens het opstarten niet weg... New.Net nestelt zich nl. overal in je register in ... Wat ik dan meestal doe is het opstarten van New.Net uit "msconfig" halen ... dan krijg je die melding ook niet meer.. Soms kan het zijn dat je die "winsock procedure" nog een keer moet herhalen. Maar dat ligt eraan hoe diep New.Net zich heeft genesteld.
Mijn advies is dan ook om na een format geen KaZaA meer te draaien nu je weet wat New.Net doet (tevens heb ik dit ook al meerdere malen met WinXP meegemaakt, maar daar heb ik nog geen oplossing voor aangezien het register niet qua structuur hetzelfde is als win98 en is het ook vrij lastig om je "Externe Toegang" te verwijderen en opnieuw te installeren aangezien deze uiteraard niet meer wordt gebruikt in WinXP, bij WinXP is het enigste alternatief om dus echt format c: uit te voeren) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was inmiddels al gelukt door je andere uitleg in diverse topics :) maar iig hartstikke bedankt, ut werkt weer.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 08:37:
...
Mmm nu je dat zegt... ik krijg een fout melding van New.net... dat er een .DLL bestand niet gevonden word. En volgens mij werkt het niet meer sinds dat die foutmelding kwam (kan ik me niet precies herrineren)
Zou het daar aan kunnen liggen dan ?
Ik weet het wel zeker. Om maar eens uit helpdeskervaring te spreken... KaZaA geeft en berg problemen, dat new.net gaat als een soort interne proxy werken ofzo. Als je KaZaA deïnstalleert blijven er restjes van new.net hangen en je lost je probleem er niet mee op.

Je hoort het zo vaak: klanten die gewoon een ip-adres krijgen toegewezen, geen proxy hebben ingesteld, rest van de instellingen staan ook prima, maar kunnen in een dosbox niet pingen naar een willekeurige site of naar het ip-adres ervan. Ze komen dus ook op geen enkele internetpagina. Dan vraag je of ze KaZaA ook hebben en ja hoor... Ze hebben KaZaA.

Oplossing: Windows opnieuw installen :'( Maar ik zal bovenstaande oplossingen es bestuderen, kan wel eens handig zijn :)
Pagina: 1