Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Helloooooo zou je kast niet ook geleiden danLooki schreef op 25 oktober 2002 @ 14:54:
dit is volledige onzin.. ik denk dat je het beste de torren aan draden kan maken en dan die aan de buitenkant van je kast monteren. die koelt goed genoeg aan je kamer
Nee je hebt er keramische plaatjes voor in combinatie met kunststof ringetjes die je TOR+schroefje geheel electrisch isoleren van de koeler, maar zo SLECHT mogelijk isoleren qua warmte.
okee bedankt heMrDraw schreef op 25 oktober 2002 @ 14:54:
Daarvoor zijn speciale keramische plaatjes te krijgen bij de elektroboer om de hoek. Deze worden tussen de tor en het koelblok gemonteerd. Ik heb wel es voedingen gezien die ermee uitgerust waren.
ik ben namelijk ook van plan om men voeding passief te koelen met dit koelblok:

nu is men vraag of deze groot genoeg zal zijn voor alle warmte kwijt te geraken..
een andere vraag is of ik de kabels van de torren mag verlengen tot 20cm ofzo
edit: typo's
[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 31-10-2003 22:03 ]
De Nederbelg !
Verwijderd
Torren verlengen kan prima, maar je moet wel dik (bij voorkeur massief) draad gebruiken omdat er nogal grote stromen geschakeld worden (spreek uit ervaring, en dat was nog 'maar' een 10 ampere testvoeding, het stinkt en rookt verschrikkelijk als je draadje smelt
kijk ook in de datasheet van die torren, vaak mogen ze rond de 100 graden worden zonder problemen te geven, dus een graadje of 70 is echt niet erg
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 22:02 ]
Verwijderd
Veel simpeler lijkt het me het de torren lekker op hun plek te laten en het koelichaam naar buiten te verlengen met een stevig stuk aluminium.
Zorg dan wel voor een isolatie volgens klasse 1 aan de hoogspanningskant, normaal voldoet een voeding hieraan door een klein koelichaam te gebruiken dat nergenst uit de behuizing steekt. Als je wat anders maakt moet de isolatie van de torren opeens wel aan de veiligheidseisen voldoen..
suc6 en doe voorzichtig.
heb een hoop grote koelblokken gekregen, en er staat niets op, ik denk dat ze allemaal uit versterkers komen..Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 22:01:
meestal staat het er wel op hoeveel warmte je ermee kwijt kan, maar zo op het eerste gezicht lijkt ie me ruim voldoende
ik ga dit iig niet doen, maar een maat van me gaat dat allemaal solderen voor mij, hij wou alleen weten of dit blok voldoende zal zijn, en dat de torren verlengt mogen worde.Verlengen zal elektrisch waarschijnlijk niet zo een probleem zijn, mits je niet te dun draad gebruikt. Zorg wel voor een uitstekende isolatie bij alles "buiten" de PSU, volgens klasse 2. Als je niet weet hoe of wat lijkt het me beter er niet aan te beginnen..
edit: het is trouwens een 350watt voeding
[ Voor 44% gewijzigd door Jellabie op 31-10-2003 22:08 ]
De Nederbelg !
Verwijderd
Voedingen mogen overigens wat heter worden dan een CPU, dat is voordelig voor de warmteafvoer omdat de convectie snel toeneemt met de temperatuur. Aan de andere kant wil je natuurlijk ook niet je vingers branden denk ik.
Het heeft alleen zin een voeding passief te koelen als 'ie verder echt doodstil is (en dat zijn ze lang niet allemaal !) en het de laatste "te elemineren" fan in je systeem is. Daarvoor zou ik gewoon omzien naar een echt stille fan, da's minder
[edit]
aangepast nav andere edit hierboven ..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 22:12 ]
mja, hij is opzich nu al wel stil, maar een joekel van een koelblok achter op je pc vind ik gewoon stoer en mooiVerwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 22:11:
Dat zegt niet al te veel..
Voedingen mogen overigens wat heter worden dan een CPU, dat is voordelig voor de warmteafvoer omdat de convectie snel toeneemt met de temperatuur. Aan de andere kant wil je natuurlijk ook niet je vingers branden denk ik.![]()
Het heeft alleen zin een voeding passief te koelen als 'ie verder echt doodstil is (en dat zijn ze lang niet allemaal !) en het de laatste "te elemineren" fan in je systeem is. Daarvoor zou ik gewoon omzien naar een echt stille fan, da's mindermaar wel wat gemakkelijker ...
maar wat bedoel je met "niet stil zijn" ? bedoel je dat het kan gaan zoemen ofzo?
De Nederbelg !
Verwijderd
Jum, zoemen, piepen - Heel veel schakelende voedingen doen dat zachtjes, zeker als ze stevig belast worden.maar wat bedoel je met "niet stil zijn" ? bedoel je dat het kan gaan zoemen ofzo?
Het lijkt me zelfs mogelijk dat verlengde bedrading gaat bewegen door de hoge piekstromen die er door lopen.
[flauw]
Je kunt ook een groot koelichaam tegen de achterkant van je PC schroeven zonder dat het iets doet ...
ik ga probere men pc helemaal fanloos te maken, hooguit 1 of 2 12cm papst fans voor men watercoolingVerwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 22:21:
[...]
Jum, zoemen, piepen - Heel veel schakelende voedingen doen dat zachtjes, zeker als ze stevig belast worden.
Het lijkt me zelfs mogelijk dat verlengde bedrading gaat bewegen door de hoge piekstromen die er door lopen.
[flauw]
Je kunt ook een groot koelichaam tegen de achterkant van je PC schroeven zonder dat het iets doet ...![]()
Flauw, maar imo minder gek dan een PC met passief gemodde voeding en een paar dikke casefan's ..
De Nederbelg !
http://www.webx.dk/oz2cpu/pcmod/water-psu.htm
http://www.unixmonkey.net/articles/waterpsu/page5.php
http://www.digital-explosion.co.uk/index.php?articleID=65
Verwijderd
die koelvin wordt niet eens heet met full load.
en er zit geen fan ofzo extra op.
mhmm, 2 ervan zijn gelukt, 1 ervan maakte kortsluiting via de torren, dus het lijkt me wel mogelijk om een voeding passief te koelen, tenslotte worde die andere delen die eventueel ook warm worden ook niet gekoeld in die watergekoelde voedingen...datkanveelbeter schreef op 31 oktober 2003 @ 23:20:
Hier een paar voorbeelden van watergekoelde voedingen
http://www.webx.dk/oz2cpu/pcmod/water-psu.htm
http://www.unixmonkey.net/articles/waterpsu/page5.php
http://www.digital-explosion.co.uk/index.php?articleID=65
De Nederbelg !
Hang enkele ontstoringscondensatortjes (om IC'ste ontkoppelen, vragen aan de elektroboer, die weet wat ik bedoel) zo dicht mogelijk bij de torren die verlengd zijn. Dus vlak bij je koelvin.
En steek zeker zo'n micaplaatjes (isoleren spanning maar geleiden warmte zoals koelprut) tussen de torren en de koelvin, anders heb je met bepaalde voedingen 110V op je koelvin (issie niet te warm? ff voelen AAAAH)...
[ Voor 25% gewijzigd door naftebakje op 01-11-2003 14:26 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
Verwijderd
In theorie leuk ... Geef je in de praktijk weinig kans op verbetering als je het niet netjes berekend. C'tjes moeten natuurlijk ook de (piek-) spanning kunnen hebben, die zijn zeker niet overal zomaar te koop.Hang enkele ontstoringscondensatortjes (om IC'ste ontkoppelen, vragen aan de elektroboer, die weet wat ik bedoel) zo dicht mogelijk bij de torren die verlengd zijn. Dus vlak bij je koelvin.
Aan de laagspanningskant kan het natuurlijk geen kwaad .. Gewoon 100n C'tje erover
@ post hierboven: ik begrijp het niet helemaal. ..
Als het klasse 1 of 2 is het goed, anders niet. Als je niet weet hoe je het veilig moet doen adviseer ik er niet aan te beginnen, wil je toch per se kijk dan bijvoorbeeld eens hier.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 16:02 ]
En dan nog, een schakelende voeding zal uit zijn gelijkgerichte netspanning een blokgolf maken die nog volledig afgevlakt moet worden, wat op het printje zelf gebeurt. Die Ctjes dienen enkel en alleen om oscillaties te voorkomen (veroorzaakt door storing op te lange draden.
En als ik mis ben, en zulke torren nooit oscilleren, zeg het, dan leer ik ook weer bij
[ Voor 37% gewijzigd door naftebakje op 01-11-2003 20:33 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
Er zitten drie soorten componenten op de beide koelichamen in de meeste PSU's:
Hoogspanningskant:
- 2 dikke hoogspanningstorren om de 320 V gelijkspanning om te zetten in een wisselspanning (40 kHz ? oid) voor het de trafo in gaat. Het is voor het redement van de voeding van het grootste belang dat ze snel en op tijd schakelen; Langere bedrading of extra capaciteit kan hier voor grote problemen zorgen.
Als je hier iets mee wilt proberen: korte dikke bedrading gebruiken; netjes werken en zeer goed isoleren, ik adviseer hierboven isolatie volgens klasse 2 (o.a. 6 mm doorslagruimte), ondanks dat een PC natuurlijk geaard is en op zich klasse 1 "mag". In extra C'tjes zonder meer zie ik hier niets.
Laagspanningskant; Op een apart koelichaam om voldoende afstand tussen pri en sec te verkijgen zonder kostbare isolatiemaatregelen:
- 3 gelijkrichters (+3.3, +5, +12) , ieder bestaande uit twee dioden in een behuizing - met drie pennen, in een TO220 of X86 -behuizing. Lijkt op een tor. Een paar ("anti-ratel") C'tjes houden hier wat schakelrommel tegen van de diodes, maar het kan verder niet veel kwaad zonder denk ik.
- een paar stabilisatoren (vaak gewoon 78xx 79xx) voor de -5, -12 en (+5 fsb, misschien) Die willen een enkele keer wel eens problemen hebben met lange bedrading, zeker in een RF-rijke omgeving als zo een PSU - C'tjes helpen hier
[edit]
typo's. 't is laat..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 03:39 ]
[ Voor 2% gewijzigd door McFizban op 02-11-2003 14:02 . Reden: 1x ook is wel genoeg ]
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Verwijderd
Die standaard ringetjes kun je voor de hoogspanningskant dus eigenlijk niet gebruiken; dan is je kruipweg kleiner dan 3 mm.
Er bestaan speciale ciliconen hulsjes voor dit soort gevallen die omsluiten je transistor helemaal, je zet ze dan vast met een beugeltje.
Het fijne is dat je dan gelijk redelijk aanraakveilig bent, en ook het risico van braampjes lanks gaten die sluiting maken is geminimaliseerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 12:27 ]
met een beetje goeie 80mm fan (papst ofzo) kun je je psu vrijwel geruisloos maken als dat de bedoeling is.
dat heb ik eigenlijk al wel gezegd hoor,casemodderpoel schreef op 02 november 2003 @ 12:44:
@ TS: je hebt eigenlijk nog steeds niet gezegd waarom je je PSU passief wil coolen
met een beetje goeie 80mm fan (papst ofzo) kun je je psu vrijwel geruisloos maken als dat de bedoeling is.
nu is men voeding eigenlijk ook al zeer stil, maar zo een groot koellichaam achter op je pc is gewoon mooi en stoer, heb jij er zo al gezien?? en daar gewoon een koellichaam hangen voor de show is ook niet alles..
daarmee dat ik met dat blok men voeding wil koelen, ik wil trouwens heel mijn pc proberen fanloos te maken, mss 1 120mm papst fan voor men watervooling...
De Nederbelg !
uuhm.. ja dat heb ik al wel gezien:jellabie schreef op 02 november 2003 @ 12:57:
[...]
dat heb ik eigenlijk al wel gezegd hoor,
nu is men voeding eigenlijk ook al zeer stil, maar zo een groot koellichaam achter op je pc is gewoon mooi en stoer, heb jij er zo al gezien?? en daar gewoon een koellichaam hangen voor de show is ook niet alles..
daarmee dat ik met dat blok men voeding wil koelen, ik wil trouwens heel mijn pc proberen fanloos te maken, mss 1 120mm papst fan voor men watervooling...
http://www.tweakers.net/pricewatch/68228
passief gekoelde 350W voeding tadaaa!
ok, maar dat kost al meer dan 200€ en is zowat hetzelfde als pre-moddedcasemodderpoel schreef op 02 november 2003 @ 14:36:
[...]
uuhm.. ja dat heb ik al wel gezien:
http://www.tweakers.net/pricewatch/68228
passief gekoelde 350W voeding tadaaa!
de fun is er vanaf, hoe fijn is het dat je zelf iets gemaakt hebt waarmee je kan stoefen???
De Nederbelg !
Mijn eigen oplossing zou zijn, de voeding openen, dat een passieve luchtstroom zoveel mogelijke de kans krijgt, en de standaard koelblokken vervangen voor getande blokken die een groter oppervlak hebben.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Die torren kun je goed koel houden door een heel zacht fannetje. Het probleem in een voeding is ook dat er nog andere componenten zijn die heet kunnen worden. Dus met alleen de torren ben je er niet altijd. En verder heb je in je systeem toch vaak een klein briesje nodig, die warmte moet eruit kunnen.
Verder scheelt het hoeveel je de voeding belast. Liever een 550 wat voeding op 300 watt belasten dan een 300 watt, want die wordt naarmate die z'n max vermogen nadert warmer.
* de draden dusdanig solderen dat er 1tje losschiet. gevolg> vervroegde oudejaarsavond
* te dunne draden gebruiken. Gevolg> isolatie smelt weg en t hele zooitje fikt door.
Verwijderd

De torren zitten dus direct (met micaplaatjes of siliconenschijfjes) tegen de koelplaat aangeschroefd.
Helaas kun je dit niet zelf maken, omdat je de torren niet door de print heen kunt vastschroeven, of er moet ruimte zijn voor gaatjes in de print voor de schroevendraaier (niet bij mijn voeding).
Misschien dat het met hele korte draadjes tussen de print en de torren wel lukt.
* Die Bruine heeft Prom verkocht en zamelt veel in. Na HCC krijgen jullie een mooi WC topic
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verwijderd
Neem een stapel koper soldeer er een mooi blokje van, paar buisjes dr op. Torren dr opvast lijmen en klaar.
denk ik. of komt dr nog meer bij kijken...
Verwijderd
Het idee van Augustus spreekt mij wel erg aan, het is kwa veiligheid een goed uitgangspunt om alles zo compact mogelijk en in de "oude" behuizing te maken.
Als je nu eens de print omdraait en dus met de koperzijde naar boven monteert. De aansluitdraaden van de torren hoeven dan maar een paar cm met stevig koperdraad verlengt te worden, je steekt ze na montage van de torren op het koelichaam door de print en soldeerd ze vast aan de achterkant. De trafo zit dan waarschijnlijk al vanzelf tegen het koelichaam aan, eventueel kun je er nog een stukje alu tussen doen als de trafo niet hoog genoeg is.
De print zet je dan met lange afstandsbussen en schroeven vast aan het koelichaam.
Volgens mij moet het zo veilig te doen zijn..
@ watergekoelde voeding: mmm ... Je hebt toch altijd nog een fan nodig voor je radiator, ik vind het "technisch" niet zo zinnig, maar het is natuurlijk ook vooral voor de
Verwijderd

Dit is dus een aluminium blok met waterkanalen. Zie: [rml][ WC] Hoe voeding waterkoelen ?[/rml] Alleen zie je bij Petzl nooit het eindresultaat draaien!
als ik zo weinig mogelijk fans wil gebruiken in men case, en ik maak men voeding ook watergekoeld, gaat men water opwarmen, dus ook men cpu.. dus word het weer moeilijker voor het water kouder te krijge...Biposto schreef op 03 november 2003 @ 23:51:
Ik zie dat je watercooling hebt, WTF moet je dan met zo een big-ass blok? Tja tuurlijk is het gaaf, maar gaver dan zelf modded WC cooled power? Zo te zien mag dat geen probleem voor je zijn.
* Jellabie heeft Prom verkocht en zamelt veel in. Na HCC krijgen jullie een mooi WC topic
en opieuw: het is gewoon gaaf
De Nederbelg !
Verwijderd
op de 2 koelblokken die er nu zitten een plaatje koper vast te lijmen met warmte geleidende lijm en aan dat blokje een waterdoorgang van koper vastmaken met dezelfde lijm is dit een goed idee of niet??
lekker lussen heb je gemaaktVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 12:17:
Dat 'idee van mij' is ook al eens uitgevoerd door Petzl, maar dan met waterkoeling en draadjes naar de torren.
[afbeelding]
Dit is dus een aluminium blok met waterkanalen. Zie: [rml][ WC] Hoe voeding waterkoelen ?[/rml] Alleen zie je bij Petzl nooit het eindresultaat draaien!
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
dat laatste is zeker true :xVerwijderd schreef op 04 november 2003 @ 12:17:
Dat 'idee van mij' is ook al eens uitgevoerd door Petzl, maar dan met waterkoeling en draadjes naar de torren.
[afbeelding]
Dat waterblok van die swiftech is al meer dan een jaar af, maar heeft nog steeds niet gedraait
Euhm, als je ze niet kunt vastschroeven als ze er op zitten, waarom schroef je ze niet eerst vast dan, en soldeer je het geheel er dan pas in ?Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 23:20:
Ik had dit idee:
[afbeelding]
De torren zitten dus direct (met micaplaatjes of siliconenschijfjes) tegen de koelplaat aangeschroefd.
Helaas kun je dit niet zelf maken, omdat je de torren niet door de print heen kunt vastschroeven, of er moet ruimte zijn voor gaatjes in de print voor de schroevendraaier (niet bij mijn voeding).
Misschien dat het met hele korte draadjes tussen de print en de torren wel lukt.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Verwijderd
Het metalen plaatje heeft toch geen contact met het P of N materiaal?
Een enkele triac heeft wel een geisoleerd plaatje (in huis tuin en keuken dimmers)
Verwijderd
ik wil mijn voeding met een waterblok uitrusten en zat aan dit plan te denken:
op de 2 koelblokken die er nu zitten een plaatje koper vast te lijmen met warmte geleidende lijm en aan dat blokje een waterdoorgang van koper vastmaken met dezelfde lijm is dit een goed idee of niet??
iemand een id??
Verwijderd
Houdt er alleen wel rekening mee dat elke overgang een thermische weerstand is - en die wil je juist zo klein mogelijk houden. Alleen moet je dan nog rekening houden dat de warmte geleidende lijm niet electrisch isoleert (en daar mag je ook niet op vertrouwen, ook al zou die wel electrisch isoleren) - en je koperen waterdoorgang dus ook onder spanning staat (en water geleid, waardoor je dus je hele waterkoeling onder hoge kortsluiting zet !).
Kortom: wees er eerst zeker van dat je standaard koelblokken (het contactvlak van de transistoren) niet onder spanning staan. Als die nl. niet onder spanning staan zijn je mogelijkheden een stuk groter.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 22:26 ]
Verwijderd
Ik heb een amd K-6 300mhz processor + mobo waar k een servertje van ga maken, nou wil k alleen weten hoeveel watt de voeding max. hoeft te zijn (Alleen een videokaart + netwerk kaart gaan der in, dus geen dvd of cd
Alvast bedankt..
Dit staat in de FAQ van PMG, dan moet je ff http://balusc.xs4all.nl/Ned/Wel.html bezoeken, onder hardware en dan processors is alles te vinden, misshien maar goed dat je geen topic geopend hebt
Dat moet je dus zeker NIET doen! Voeding werkt met hoge spanningen, 400 volt bijvoorbeeld, en die moet je dus niet aanraken, das niet lekkerVerwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:44:
en hoe kan ik kijken of ze onder spanning staan?? gewoon er ff aan voelen of is dat gevaarlijk?? maakt een antec veel geluid trouwens?
Verwijderd
ik laat het dan gratis maken door een bedrijf
edit: heatpipe is moeilijk te maken...of heb ik het fout?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 19:22 ]
Verwijderd
Verwijderd
ik bedoel als ik gemeten heb dat er geen spanning op staat kan ik er dan zeker van zijn dat er dan nooit spanning op staat?
Verwijderd
Verwijderd
Op die blokken staat meestal dat voltage, als ikmij niet vergis. Je kunt het meten door een multimeter erop te zetten, en de andere kant aan een aarde contactdoos te doen; dan zou er een spanningsverschil moeten zijn.
Isoleren kan sowieso geen kwaad, er zijn bij de electrowinkel speciale plaatjes verkrijgbaar, van ik geloof keramiek (niet zeker) die je tussen de transistor (mosfet?) en een koelblok kunt schroeven. Vergeet ook niet om het schroefje te isoleren, hiervoor zijn speciale hulsjes verkrijgbaar. Win even informatie in bij een electrowinkel.
Verwijderd
iemand een id of Antec voedingen (550 Watt True Power) stroom over hun koelblokken laten gaan???
Verwijderd
Mocht er op een bepaald moment spaning op komen te staan dan merk je dit doordat de stroom is uitgevallen. Nu maar hopen dat het watersysteem een dusdanige buffer is dat de rest van je hardware niet meteen naar de galamiezen is. Maar over het algemeen zal dit niet heel snel het geval zijn aangezien de delen waar je je waterkoeling verder tegenaan hebt gelijmt niet geleiden
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 15:50 ]
Verwijderd
waarom gelijden de andere delen niet?? bij mij wel iig...mijn blokjes zijn helemaal van koper..en de onderdelen zelf gelijden ook wel adners kregen ze geen stroom..en ik denk dat dit water een beetje geleid maar gedestilleerd water geleid niet...Matsu_matsu schreef op 22 december 2003 @ 14:24:
Als we allemaal twijvelen of er spanning op die koellichaamen staat. Dan lijkt het me in elk geval verstandig dat je een extra aard draad maakt tussen het koellichaam en de aardlekschakelaar (de kastrand).
Mocht er op een bepaald moment spaning op komen te staan dan merk je dit doordat de stroom is uitgevallen. Nu maar hopen dat het watersysteem een dusdanige buffer is dat de rest van je hardware niet meteen naar de galamiezen is. Maar over het algemeen zal dit niet heel snel het geval zijn aangezien de delen waar je je waterkoeling verder tegenaan hebt gelijmt niet geleiden
Ik ben dus stilaan aan men voeding begonnen, maar ik begon te twijfelen, zou ik nu 1 grote koelblok gebruiken voor de 6 torren, of 2 kleindere koelblokken en 3 torren per blok...
grote koelblok:

kleinere koelblokken:

kmoet toch echt eens een digi-cam gaan kopen
[ Voor 12% gewijzigd door Jellabie op 15-01-2004 01:03 ]
De Nederbelg !
Verwijderd
Btw ik ga heel misschien, als ik straks mijn nieuwe voeding binnen heb, deze waterkoelen, omdat ik hem vooronderin mijn pc mod, en ik weet niet hoe het dan gaat zijn kwa warmte ontwikkeling, als dit te hoog wordt dan ga ik hem passief (water) koelen.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 22:11 ]
de linkse is de bovekant van de tor, de rechtse de onderkant.
Maar nu moet ik toch niet van die plastieken busjes in de tor steken hé, want het lijkt mij dat die torren al van hun eigen zijn geïsoleerd...
sorry voor men noob vragen, maar ik wil het liever zeker weten voor ik iets opblaas...
De Nederbelg !
Verwijderd