Racestuur

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik wil eigenlijk een racestuur hebben, maar ik heb er absoluut geen verstand van. Ik wil er eentje met force-feedback die dus ook tegenstribbelt als ik naar links wil (dat t stuur je een beetje naar rechts trekt), en hij moet STEVIG zijn, echt heel stevig als het kan.

Ik heb vroeger in een winkel wel eens zo'n racestuur van Microsoft in mijn handen gevoeld, was op zich best wel een aardig ding, maar ik weet niet wat er tegenwoordig allemaal te krijgen is.

Ik had op de logitech site dit stuur gevonden : Logitech® MOMO® Force, alleen dit geval kost €200. Ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen, aanbevelingen enz...

(Ik kon hier op GoT geen/geen recente topics over vinden en ik kon ook geen recente reviews vinden).

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/94.gif

[ Voor 0% gewijzigd door Rival24 op 25-10-2002 18:25 . Reden: Pic added ]

Verwijderd

Ik heb een MS forcefeedback stuurtje en die bevalt erg goed. Het beesje is al een jaar of 3 oud maar werkt nog prima! ik heb geen ervaring met andere merken, dus daar kan ik niets over zeggen.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik beveel je zeker de Momo force aan. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Neem de Guillemot/Thrustmaster force feedback-racestuur! Die had ik eerst ook, is superstevig en vaak als beste getest. De Logitech heeft rotpedalen, en die van Microsoft wil nogal snel slijten als 'ie teveel tegendruk krijgt (zitten tandwielen in, die tandjes daarop slijten snel af).

Volvotips.com

Verwijderd

Kwas net ff bij Mycom Utrecht.
De MOMO is in de aanbieding voor 129 pleuro :7

Verwijderd

Ik heb nu ook een maandje het Logitech MOMO stuurtje. Kan het alleen maar aanbevelen. Ga niet goedkoper om er een week nadien spijt van te hebben. Een beetje zoeken levert wel wat op qua prijs (zie post hierboven).

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ik had een Guillemot/Thrustmaster force feedback stuur, net deze week verkocht :P
mocht je zo´n stuur ergens 2e hands kunnen vinden (of nieuw?) dan zou ik hem zeker kopen!!!! geweldig ding, ik had er alleen geen tijd meer voor :(

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Heb gisteren een Thrustmaster Force Feedback Racing wheel opgehaald bij de Media Markt voor 89 pleuro. Een wat ouder modelletje (wordt nergens anders meer verkocht geloof ik), maar hij bevalt goed. Erg stevig en de driver-support is prima.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:39

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb nu ook al een paar reviews gelezen en echt vrijwel iedereen zegt dat je beter een paar euro's meer uit kunt geven aan een stuurtje (zoals de MOMO) en dan heb je zeker wat goeds, het gaat er vooral om hoe de ophanging is van de as (bij MOMO is dat gelagerd enzo)

Rival24 we bespreken het nog wel eens een keer want ik wil er ook 1 hebben ;)

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Ik heb zelf een Logitech Wingman FF die m.u.v. het harde plastic op sommige delen van het stuur goed bevalt.
De versie die ik heb is de opvolger van de originele wingman die qua constructie toch het fijnst van de twee was.............helaas is die niet meer te krijgen :'(
Als je een superstevig stuur zoekt is de MOMO idd het fijnst omdat die als ik me niet vergis dmv. katrolletjes (geen kruising tussen een kat en een gnoom) het FF effect manipuleert in tegenstelling tot de mijne die het met (plastic) tandwieltjes doet.
Is in principe 'hufterproof' zo'n MOMO maar kost ook wat.
Als je geen MOMO aanschaft zou ik goed op de pedalen letten dat die niet te dicht op elkaar staan. Remt niet zo jofel.
Let ook op dat het bureau waar je aan zit niet te hoog is (en je stoel....)want dat speelt ook niet zo fijn als je kaarsrecht erachter moet gaan zitten (trust me.)
Ga je echt hardcore gamen zou ik de MOMO nemen maar gezien het aantal echt goede racespellen en de gemiddelde levensduur van die games kan je net zo goed de Wingman FF nemen IMO.
Choose wisely..........

Verwijderd

i wil ook een race stuur maar weet niet welke

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Ik denk dat ik eens ga kijken of ik ergens dat MOMO stuurtje uit kan proberen, want daar zijn jullie positief over. (ziet er overigens vrij lelijk uit op het plaatje :) )

Zijn er btw ook degelijke setjes met schakelpook (en ondersteunen games dat?)

• _WgV_
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

rival24 schreef op 25 oktober 2002 @ 17:46:
Bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Ik denk dat ik eens ga kijken of ik ergens dat MOMO stuurtje uit kan proberen, want daar zijn jullie positief over. (ziet er overigens vrij lelijk uit op het plaatje :) )

Zijn er btw ook degelijke setjes met schakelpook (en ondersteunen games dat?)
Dat guillemot stuurtje wat eerder genoemd is heeft dat volgens mij.

#StopBurningStuff

• _WgV_
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Hier een linkje Review op t.net.
Het is twee jaar oud, maar voor zover ik weet is hij nog steeds te koop en voor zover ik weet is er niet zoveel veranderd op het gebied van stuurtjes.

#StopBurningStuff

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je heel hard gaat zoeken op t.net of planet.nl of is gaat google dan kan je een of ander zwart/goud stuurtje vinden met alles erop en eraan een versnellingspook met alle gangen en een koppeling!!! Dit ding is zeer duur iets van 500 pleurootjes maar erg :9~

Ik zou zeggen ga je gang ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jbbrans
  • Laatst online: 23:48

jbbrans

Ik heb ook dat momo stuur en het werkt perfekt, voelt stevig in de hand en geeft goede feedback.
Hiervoor had ik een van de eerste thrustmaster force feedback stuurtjes maar daar zat een kraak in en voelde niet zo stevig aan. Ook werd de driver support voor alles hoger dan windows 98 gestopt.

Verwijderd

Ik kan je er maar een aanraden: De Logitsch MOMO Force,
simpel de beste, voelt het lekkerst, stuurt het lekkerst, beste onderdelen...

En heel goedkoop bij de MyCom in de aanbieding...

Verwijderd

Kep al jaaaaaaaaaaren een MS FF...enneuh...tsja toen was er eigenlijk nix beters te krijgen, maar als ik nu wat zou moeten kopen, zou t gewoon de MOMO worden!

Have fun
&
DUH M@ZZOL$$

• Pindkaas
  • Laatst online: 01-11 22:39

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 16:32:
Kep al jaaaaaaaaaaren een MS FF...enneuh...tsja toen was er eigenlijk nix beters te krijgen, maar als ik nu wat zou moeten kopen, zou t gewoon de MOMO worden!

Have fun
&
DUH M@ZZOL$$
was het bij jou nog niet bekend dat dat niet mocht (ofja niet gewenst is) ????? :? :?

lees anders nog een keer dit hier!

"Luie mensen worden ook moe!"

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Zow, ik heb m gekocht (de HOMOMOMO) hij bevalt wel, alleen NFS6 heeft nogal heftige effecten... aka ik kan gvd geen één race behalve de eerste winnen :/ :P :D

Verwijderd

Pindkaas, waar heb je t in godsnaam over???

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12 19:29

The_Duke

ho gek!

Ik zou voor een Trustmaster gaan, en dan met name die Ferrari stuurtjes met Force Feedback en versnellingspookje :9~ :9~ . deze stuurtjes zijn zeer stevig en goed ontworpen en worden in veel tests heel goed beoordeeld. Daarnaast zijn het ook gewoon hele mooie stuurtjes, veel mooier dan die Momo (wat een naam :r )want dat vind ik persoonlijk een spuuglelijk geval.
Kep zelf nog de Trustmaster Sprint, dit is al een oud stuur maar werkt nog steeds perfect. Binnenkosrt (HCC) gaak een nieuwe halen, het Ferrari stuur van Trustmaster dus :D

Verwijderd

Ik vind de MOMO een mooi en clean racestuurtje, ziet er erg realistisch uit...das mijn mening dan he.

DUH M@ZZOL$$

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Aad123, ga iets anders doen als je je verveelt.

Anyways, zijn er nog spellen die ik MOET hebben om te kunnen racen?

• AMDFreak
  • Laatst online: 03:06

AMDFreak

Intel is zo..

NFS6.. maar dat had je al :)
formula gamez..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• The_Duke
  • Laatst online: 03-12 19:29

The_Duke

ho gek!

rival24 schreef op 26 oktober 2002 @ 23:52:
Aad123, ga iets anders doen als je je verveelt.

Anyways, zijn er nog spellen die ik MOET hebben om te kunnen racen?
uhhh, t ging hier over stuurtjes, niet over games, daar is een appart forum voor :)
Pagina: 1