voor zover ik weet zijn portscans ook illegaal (zoals vermeld: computervrede bruek). of heb ik het nu fout?
Portscans zijn inderdaad niet toegestaan, en sommige providers zoeken portscanners op en bellen deze mensen ook op (xs4all doet dit actief).Fludizz schreef op 26 oktober 2002 @ 00:07:
voor zover ik weet zijn portscans ook illegaal (zoals vermeld: computervrede bruek). of heb ik het nu fout?
Het was dus geen portscan ,maar een Router die qua firmware een schop onder de kont moet hebben.
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Verwijderd
Ehm, ze bellen me maar, ik heb ook een server met daarachter 1 workstation. Op server staat ook een proxy-server, volgens iedereen kunnen ze me checken, ze doen maar!!! Ik gebruik de server meer voor de fun, om gewoon eens te kijken hoe alles met netwerken werkt. Dus meneertje mag gerust langskomen....
Overigens, het zijn zelf zulke zielige figuren, ik vroeg ook Quicknet aan, had toen al XP, voordat hij uit was dus. Komt er zo'n monteurtje die er de balle van snapt (Engelse uitvoering natuurlijk), kortom, ik moest zelf maar ff de gegevens (ipconfig /all) voor hem opschrijven... (En ze vroegen om een geldige windows versie + orginele cd, bij die monteur ging er niet eens een lampje branden dat XP voor officiële uitgave illegaal is.....)
Overigens, het zijn zelf zulke zielige figuren, ik vroeg ook Quicknet aan, had toen al XP, voordat hij uit was dus. Komt er zo'n monteurtje die er de balle van snapt (Engelse uitvoering natuurlijk), kortom, ik moest zelf maar ff de gegevens (ipconfig /all) voor hem opschrijven... (En ze vroegen om een geldige windows versie + orginele cd, bij die monteur ging er niet eens een lampje branden dat XP voor officiële uitgave illegaal is.....)
Verwijderd
je kan zeggen dat je geen router hebt maar een hardware firewall.
daar kunnen ze niks van zeggen....
daar kunnen ze niks van zeggen....
het ging niet zozeer om de Router,maar wel om de DHCP request die hij elke keer naar hun verzond....en daar zijn ze niet blij mee....LOL
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Hier kun je met @Home voor €5 per maand een extra computer aansluiten. Je kunt er dus ook drie of vier aansluiten.M2XzeeD schreef op 24 oktober 2002 @ 16:07:
Weet je wat ik dan ook zo veemd vind
waarom biedt geen enkele isp een oplossing voor het sharen van je breedband verbinding over meerdere pjuters. Ik heb het dilema ook gehad maar quicknet biedt (net als anders isp's trouwens) geen betaalbare mogelijkheden (bijv 15 euro per maand meer voor 4 ipv 1 computer) het enige wat ze hadden was een peperdure bedrijfs aansluiting van 300 gulden in de maand ofzo. Het feit dat ze dat dus niet doen betekend ook dat men zelf gaat routen, tjah ik vraag me af of het abuse is. Je kunt routers gewoon kopen en zelf bieden ze geen oplossing. Misschien moet je die vent gewoon bellen en vragen wat hij dan als oplossing ziet :-)
Krijg je dan 2 kabelmodems? Of mag je dan legaal het internet delen over je netwerk zonder extra bandbreedte? (oftewel, @Home vangt 5 euro voor niks?-bolio- schreef op 26 oktober 2002 @ 12:32:
[...]
Hier kun je met @Home voor €5 per maand een extra computer aansluiten. Je kunt er dus ook drie of vier aansluiten.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
@home heeft de extra IP-dienst voor meerdere computers afgeschaft.
sindsdien is het toegestaan om zelfstandig meerdere computers aan te sluiten, maar het wordt niet gesupport.
dus als je niet de default configuratie hebt en je hebt een probleem en hebt support nodig dan heb je mooi pech.
sindsdien is het toegestaan om zelfstandig meerdere computers aan te sluiten, maar het wordt niet gesupport.
dus als je niet de default configuratie hebt en je hebt een probleem en hebt support nodig dan heb je mooi pech.
@Home geeft geen extra IP-adressen meer omdat ze bang zijn dat ze opraken... Je internet delen is nog steeds niet toegestaan maar wordt om die reden wel gedoogd, zolang je maar niet asociaal veel dataverkeer veroorzaakt.
Bnet pindle#2913
Dat weet ik ook wel, er zijn helaas nog zat regio's waar je geen keus hebt.M2XzeeD schreef op 24 oktober 2002 @ 23:58:
daar wil ik wel even op reageren, ik woon hier in broek op langedijk (vlakbij alkmaar) en hier kun je helemaal geen adsl krijgen, de enigste breedband aanbieder is quicknet nl.
Maar de persoon waar ik op reageerde beweerde botweg dat geen enkele breedband ISP network-sharing toestaat; en dat is simpelweg niet waar.
met een goede router erachter moet het geen problemen geven
En alle instellingen waren/stonden goed,alleen de router firmware was ff te oud...nu de nieuwe er in,maar hij gaat wel over op ADSL...ook ivm de homepage van 50 MB tegen 15 MB
En alle instellingen waren/stonden goed,alleen de router firmware was ff te oud...nu de nieuwe er in,maar hij gaat wel over op ADSL...ook ivm de homepage van 50 MB tegen 15 MB
die trieste verbinding was te danken aan het (illegale maar niet te bewijzen) knijpen van UPC. ga daar dan op flamen ipv quicknet. ik heb hier in NH nog nooit problemen gehad qua performance op quicknet. en zat toendertijd toch echt op dezelfde backbone als jij. Het netwerk in r'dam is/was van UPC daar kon quicknet niet aankomen. Wel vreemd he, mensen die naar chello switchten daar en ineens een beter signaal hadden..guttegut...(lees: signaal, dus ja dat stukje in je eigen straat/wijk, waar UPC bij zowel quicknet als chello over ging)monterey schreef op 25 oktober 2002 @ 09:17:
dit verhaal van quicksnot doet mn maag even omdraaien wat een eikels zijn het daar zelf zijn ze niet in staat om een goede dient op te zetten en lopen nu te zeiken dat de routertjes niet goed zijn wat een mafkezen.
enne daar hebben de andere providers in nederland dan zeker geen last van en dat lijkt me stug temeer omdat 8 van de 10 verkochte routers voor thuis gebruik
een vigor is dus er zouden heel erg veel problemen moeten zijn.
die waardeloze provider is hier in rotterdam gelukkig pleite want het was een grote ramp,altijd slechte verbindingen en torenhoge ping tijden.
dit soort gezeik zou voor mij een reden zijn om direkt op te zeggen en adsl zal op een gegeven ogenblik ook bij jou in de buurt te krijgen zijn.
Bovendien heeft elke provider het recht brak geconfigureerde routers af te sluiten. Dat een provider als chello erg matig op dat soort dingen controleert wil niet zeggen dat die dat goed vinden.
over die support.... is niet helemaal 'pech gehad'machielk schreef op 26 oktober 2002 @ 13:10:
@home heeft de extra IP-dienst voor meerdere computers afgeschaft.
ik heb hier @home met 3 ip-adressen (ze geven ze niet meer uit; maar diegene die extra ip-adressen hadden mogen ze houden)
nu was op een gegeven moment was het allemaal zo absurt traag; dus wij alles geprobeerd (wij zitten gewoon dus met z'n 3en via een switch aan de kabelmodem verbonden), maar we kregen het niet sneller (duurde al ruim 3 dagen)
dus wij 1 computer direct aan de modem gehangen (= supported configuratie); probleem bleef; wij @home gebeld, deden ff wat tests en vervolgens bleek dat de kabelmodem gereinitieerd moest worden.... geen probleem dus als je zelf je netwerk kunt beheren; en de mogelijkheid hebt; als je een probleem hebt knup je gewoon 1 enkele computer aan de modem en belt voor support.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
die trieste verbinding was te danken aan het (illegale maar niet te bewijzen) knijpen van UPC. ga daar dan op flamen ipv quicknet. ik heb hier in NH nog nooit problemen gehad qua performance op quicknet. en zat toendertijd toch echt op dezelfde backbone als jij. Het netwerk in r'dam is/was van UPC daar kon quicknet niet aankomen. Wel vreemd he, mensen die naar chello switchten daar en ineens een beter signaal hadden..guttegut...(lees: signaal, dus ja dat stukje in je eigen straat/wijk, waar UPC bij zowel quicknet als chello over ging)
helaas zat ik al bij quicksnot ver voor dat er sprake was van een upc in rotterdam
en ook toen was het al een zooitje en dat altijd al zo geweest.
ben daarna naar Bart gegaan en toen was alles wel ineens ok op de zelfde kabel da's gek toch.
toen upc kwam ging het met iedereen bergafwaards en ben toen naar xs4all gegaan en daar zit ik nu nog en kwa provider mag quicksnot er nog niet naast staan.
helaas zat ik al bij quicksnot ver voor dat er sprake was van een upc in rotterdam
en ook toen was het al een zooitje en dat altijd al zo geweest.
ben daarna naar Bart gegaan en toen was alles wel ineens ok op de zelfde kabel da's gek toch.
toen upc kwam ging het met iedereen bergafwaards en ben toen naar xs4all gegaan en daar zit ik nu nog en kwa provider mag quicksnot er nog niet naast staan.
Verwijderd
vind het een raar verhaal, maar er van uitgaande dat het klopt: Regel een 386/486 met 2 netwerkkaartjes en knal er freesco op, zet die voor de Edimax doos. De Edimax doos blijft mooi DHCP server en router, en je hebt ook nog eens een DMZ hehehe
Tjongejonge wat een gedoe om niks
.
De ISP roep het IP aan van een gebruiker met een browser en krijgt een inlogscherm van een router voor zijn neus.......... Moet ik nog meer zeggen, pffff
OK dan.
Log in op je Edimax router (prima ding overigens)
Ga naar "Virtual Server/DMZ"
Zet een vinkje bij "http (PORT 80) 192.168.168 [leeg vakje] : [leeg vakje] (port No)"
Vul in het eerste lege vakje een nummer in (100 b.v.) en in het twede lege vakje zet je 80
Clik nu op "save" om het te bewaren.
Klaar.
Nu kan de ISP alleen nog maar op onrechtmatige wijze het gebruik van je router aantonen.
De ISP roep het IP aan van een gebruiker met een browser en krijgt een inlogscherm van een router voor zijn neus.......... Moet ik nog meer zeggen, pffff
OK dan.
Zet een vinkje bij "http (PORT 80) 192.168.168 [leeg vakje] : [leeg vakje] (port No)"
Vul in het eerste lege vakje een nummer in (100 b.v.) en in het twede lege vakje zet je 80
Klaar.
Nu kan de ISP alleen nog maar op onrechtmatige wijze het gebruik van je router aantonen.
Gewoon een Linux bak neer zetten geen gezeur.... Werkt perfect hier
IDD dat = de oplossing, heb zelf ook een linux routerDJ_Flowerz schreef op 28 oktober 2002 @ 23:20:
Gewoon een Linux bak neer zetten geen gezeur.... Werkt perfect hier
Don't go mad, go linux
LINUX bak neergooien..........een linux router of een PC als server laten fungeren???
Ik denk dat ik maar eens ga doen wat trankilo zegt....ondertussen ook de firmware aangepast...dus we wachten wel ff af.
Ik denk dat ik maar eens ga doen wat trankilo zegt....ondertussen ook de firmware aangepast...dus we wachten wel ff af.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over Quicknet/Multikabel, ik heb internet verbinding sinds de laatste stroom-uitval (geen id wanneer dat was...), en er zijn geen betere news servers in Nederland dan bij hun. 
Btw. we hebben hier 7 pc's aan het internet hangen (sinds sonera), maar het word eigenlijk alleen gebruikt voor mail...
Btw. we hebben hier 7 pc's aan het internet hangen (sinds sonera), maar het word eigenlijk alleen gebruikt voor mail...
*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'
ach, zitten hier ook met een Draytek Vigor 2200E met 3 comps op kabel, nooit last mee gehad
Meerdere PC's per aansluiting
Op ons verzoek om routers en/of meerdere PC's op één aansluiting toe te staan zette Multikabel uiteen wat hun opvattingen in deze zijn. Hun grote "angst" in deze is dat door verkeerde configuraties en ondeugdelijke routers hinder ontstaat voor andere gebruikers. Zij willen pertinent niet optreden als "internet politie" en voeren een gedoog beleid. Hun enige houvast om tegen "misbruik en overlast" op te treden bestaat uit de clausule in de Algemene Voorwaarden. Echter wordt er gestudeerd om nog dit jaar te komen met een aanpassing in deze clausule. Dus als men graag meerder PC's op 1 aansluiting wil dan krijg je Multikabel niet op je nek, mits je maar zorgt voor een deugdelijke router en een fatsoenlijke instelling. Multikabel heeft geen bezwaar tegen een instructie of FAQ op onze website, en het staat ons vrij om de leden te informeren over hoe een router op een deugdelijke wijze is aan te sluiten. Multikabel benadrukt dat niet goed geconfigureerde routers zonder pardon worden afgesloten om overlast voor andere klanten tegen te gaan.
had je dit al gelezen
ook niet gek, kwam het net tegen vandaar deze late reactie
edit/ http://mgv.quicknet.nl/overleg_september.htm /edit
Op ons verzoek om routers en/of meerdere PC's op één aansluiting toe te staan zette Multikabel uiteen wat hun opvattingen in deze zijn. Hun grote "angst" in deze is dat door verkeerde configuraties en ondeugdelijke routers hinder ontstaat voor andere gebruikers. Zij willen pertinent niet optreden als "internet politie" en voeren een gedoog beleid. Hun enige houvast om tegen "misbruik en overlast" op te treden bestaat uit de clausule in de Algemene Voorwaarden. Echter wordt er gestudeerd om nog dit jaar te komen met een aanpassing in deze clausule. Dus als men graag meerder PC's op 1 aansluiting wil dan krijg je Multikabel niet op je nek, mits je maar zorgt voor een deugdelijke router en een fatsoenlijke instelling. Multikabel heeft geen bezwaar tegen een instructie of FAQ op onze website, en het staat ons vrij om de leden te informeren over hoe een router op een deugdelijke wijze is aan te sluiten. Multikabel benadrukt dat niet goed geconfigureerde routers zonder pardon worden afgesloten om overlast voor andere klanten tegen te gaan.
had je dit al gelezen
ook niet gek, kwam het net tegen vandaar deze late reactie
edit/ http://mgv.quicknet.nl/overleg_september.htm /edit
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
Verwijderd
Ach, zo moeilijk is het niet om erachter te komen of iemand een netwerkje heeft draaien met Private IP-range. Neem nou bijvoorbeels het progje: Miranda ICQ. Ik kan als ik iemand details op vraag, keurig zien wat het public IP en wat het private is. Helemaal waterdicht zul je het waarschijnlijk nooit krijgen. Dat het een schurkenstreek is, ben ik met je eens. Ze moesten een wat minder moeilijk gaan doen bij die ISP's. Gelukkig is de mijne liev.
Dit lijkt me een grap, aangezien het gewoon mag, van Quicknet mag je de meuk gewoon delen, zolang je maar binnen de policy blijft
|>
Was Quicknet niet laatst gestegen naar nummer 1 op de lijst van beste kabel ISP's ? Plaats overgenomen van Zeelandnet ofzow
Kheb hier ook Quicknet en dat deel ik ook over 4 puters sinds het sonera tijdperk. Na de overstap terug naar multikabel nooit meer ergens last van gehad, altijd prima verbinding.
Kheb hier ook Quicknet en dat deel ik ook over 4 puters sinds het sonera tijdperk. Na de overstap terug naar multikabel nooit meer ergens last van gehad, altijd prima verbinding.
De nieuwsbrief van Quicknet:
Groot aantal extra poorten wordt opengezet
Uw kabelmodem kent vele verschillende poorten waarmee uw pc in verbinding staat met het internet. Op dit moment heeft Multikabel, mede vanuit eigen veiligheidsoverwegingen, een aantal van deze poorten dichtgezet. Hierdoor kunt u echter geen (optimaal) gebruik maken van een aantal (internet)faciliteiten. Gezien het open karakter van het medium internet, verbeterde beveiligingssoftware* en ons standpunt dat wij niet voor u kunnen bepalen hoe u met het internet omgaat, zullen volgend jaar de meeste van deze poorten ook worden opengezet. Dit betekent dat u bijvoorbeeld een (VPN-) verbinding met het netwerk van uw werkgever kunt opbouwen en zo makkelijker thuis kunt werken (VPN = Virtual Private Network, een beveiligde verbinding met een beveiligde omgeving). Verder is het dan geen probleem meer sommige telebankierprogramma's, die nu nog beperkingen kennen, te gebruiken.
De poorten die nu dicht staan voor inkomend verkeer zijn alle poorten tot 1024. Deze poorten worden nu ook opengezet, op de volgende poorten na (Multikabel behoudt zich het recht voor hier wijzigingen in aan te brengen):
25: SMTP
67-68: DHCP
111: rpc.portmap
119: NNTP
136-139: Netbios, File & print sharing
* Het goed beveiligen van uw computer was natuurlijk altijd al van groot belang. Met het openzetten van extra poorten willen wij u nogmaals adviseren goede beveiligingssoftware (minimaal een virusscanner) op uw computer te installeren.
Meerdere pc's per abonnement toegestaan
Momenteel is het bij onze particuliere internetabonnementen niet toegestaan meer dan 1 pc op het modem aan te sluiten. Multikabel heeft hier onder andere toe besloten omdat routers (die vaak gebruikt worden om meerdere pc's op een huisnetwerk aan te sluiten) problemen kunnen veroorzaken op ons netwerk. Nu er steeds vaker meerdere pc's binnen één huishouden gebruikt worden, zullen we in het nieuwe jaar gedogen dat er meerdere pc's aangesloten worden.
Hoewel u zelf verantwoordelijk blijft voor het huisnetwerk achter het kabelmodem zal Multikabel u tegen die tijd een aantal routers aanbevelen om problemen te voorkomen.
De huidige algemene voorwaarden blijven hierbij van toepassing. Abonnees met andere of slecht geconfigureerde routers die overlast veroorzaken op het netwerk van Multikabel of bij andere abonnees zullen wij verzoeken maatregelen te treffen om deze overlast te verhelpen. Bij extreme overlast kan Multikabel overgaan tot afsluiten van een abonnement tot de problemen opgelost zijn.
Bij het aansluiten van meerdere pc's adviseren wij u wel per abonnementsvorm een maximaal aantal pc's tegelijk te gebruiken, om de surfsnelheden binnen uw huisnetwerk op een door u gewenst niveau te houden (zie onderstaande tabel).
Power downloadsnelheid naar 768 kbps
Nog voor het einde van het jaar zal de downloadsnelheid van de Power-abonnementen aanzienlijk worden verhoogd. De huidige snelheid bedraagt 512 kbps downstream en 128 kbps upstream. Dit zal worden verhoogd tot maar liefst 768 kbps downstream en 128 kbps upstream.
Power Plus downloadsnelheid naar 1536 kbps
Nog voor het einde van het jaar wordt ook de downloadsnelheid van de Power Plus-abonnementen met 50% verhoogd. De huidige snelheid bedraagt 1024 kbps downstream en 256 kbps upstream. Nog dit jaar kunnen onze abonnees dus gaan profiteren van een transmissiesnelheid van 1536 kbps downstream en 256 kbps upstream.
Bij beide maandabonnementen zijn er aan de snelheidsverhoging geen extra kosten verbonden en blijft het tarief gelijk (€ 46,- per maand voor Power en € 72,- voor Power Plus).
Ik had hem nog in me PC'tje staan en vond dit wel de moeite waard om te vermelden....morgen maar weer me Routertje aansluiten
Groot aantal extra poorten wordt opengezet
Uw kabelmodem kent vele verschillende poorten waarmee uw pc in verbinding staat met het internet. Op dit moment heeft Multikabel, mede vanuit eigen veiligheidsoverwegingen, een aantal van deze poorten dichtgezet. Hierdoor kunt u echter geen (optimaal) gebruik maken van een aantal (internet)faciliteiten. Gezien het open karakter van het medium internet, verbeterde beveiligingssoftware* en ons standpunt dat wij niet voor u kunnen bepalen hoe u met het internet omgaat, zullen volgend jaar de meeste van deze poorten ook worden opengezet. Dit betekent dat u bijvoorbeeld een (VPN-) verbinding met het netwerk van uw werkgever kunt opbouwen en zo makkelijker thuis kunt werken (VPN = Virtual Private Network, een beveiligde verbinding met een beveiligde omgeving). Verder is het dan geen probleem meer sommige telebankierprogramma's, die nu nog beperkingen kennen, te gebruiken.
De poorten die nu dicht staan voor inkomend verkeer zijn alle poorten tot 1024. Deze poorten worden nu ook opengezet, op de volgende poorten na (Multikabel behoudt zich het recht voor hier wijzigingen in aan te brengen):
25: SMTP
67-68: DHCP
111: rpc.portmap
119: NNTP
136-139: Netbios, File & print sharing
* Het goed beveiligen van uw computer was natuurlijk altijd al van groot belang. Met het openzetten van extra poorten willen wij u nogmaals adviseren goede beveiligingssoftware (minimaal een virusscanner) op uw computer te installeren.
Meerdere pc's per abonnement toegestaan
Momenteel is het bij onze particuliere internetabonnementen niet toegestaan meer dan 1 pc op het modem aan te sluiten. Multikabel heeft hier onder andere toe besloten omdat routers (die vaak gebruikt worden om meerdere pc's op een huisnetwerk aan te sluiten) problemen kunnen veroorzaken op ons netwerk. Nu er steeds vaker meerdere pc's binnen één huishouden gebruikt worden, zullen we in het nieuwe jaar gedogen dat er meerdere pc's aangesloten worden.
Hoewel u zelf verantwoordelijk blijft voor het huisnetwerk achter het kabelmodem zal Multikabel u tegen die tijd een aantal routers aanbevelen om problemen te voorkomen.
De huidige algemene voorwaarden blijven hierbij van toepassing. Abonnees met andere of slecht geconfigureerde routers die overlast veroorzaken op het netwerk van Multikabel of bij andere abonnees zullen wij verzoeken maatregelen te treffen om deze overlast te verhelpen. Bij extreme overlast kan Multikabel overgaan tot afsluiten van een abonnement tot de problemen opgelost zijn.
Bij het aansluiten van meerdere pc's adviseren wij u wel per abonnementsvorm een maximaal aantal pc's tegelijk te gebruiken, om de surfsnelheden binnen uw huisnetwerk op een door u gewenst niveau te houden (zie onderstaande tabel).
Power downloadsnelheid naar 768 kbps
Nog voor het einde van het jaar zal de downloadsnelheid van de Power-abonnementen aanzienlijk worden verhoogd. De huidige snelheid bedraagt 512 kbps downstream en 128 kbps upstream. Dit zal worden verhoogd tot maar liefst 768 kbps downstream en 128 kbps upstream.
Power Plus downloadsnelheid naar 1536 kbps
Nog voor het einde van het jaar wordt ook de downloadsnelheid van de Power Plus-abonnementen met 50% verhoogd. De huidige snelheid bedraagt 1024 kbps downstream en 256 kbps upstream. Nog dit jaar kunnen onze abonnees dus gaan profiteren van een transmissiesnelheid van 1536 kbps downstream en 256 kbps upstream.
Bij beide maandabonnementen zijn er aan de snelheidsverhoging geen extra kosten verbonden en blijft het tarief gelijk (€ 46,- per maand voor Power en € 72,- voor Power Plus).
Ik had hem nog in me PC'tje staan en vond dit wel de moeite waard om te vermelden....morgen maar weer me Routertje aansluiten
Dat heb ik al langtrankilo schreef op 28 oktober 2002 @ 23:17:
Tjongejonge wat een gedoe om niks.
OK dan.
Klaar.
En als je nu ook nog een vast IP hebt kun je dit beter invullen in je configuratie dan gebruik maken van de DHCP, doet hij ook niet om de 20sec een request
Verwijderd
Een NAT doos die het originele MAC adres meestuurt is onzin. Dat kan niet. Vervolgens weet de NAT doos op basis van de source-port van het verzonden pakketje, en de destination port van het binnenkomende pakketje, die moeten namelijk gelijk zijn, voor wie het bestemd is (in het geNATte netwerk dus)
De eerste de beste router stript namelijk het source MAC adres eraf en zet zijn eigen MAC adres daarvoor in de plaats (zo werkt TCP/IP namelijk
) en laat alleen het source IP adres zien.
Waar ik bang voor ben is dat jouw gehekte moden niet aan NAT doet, maar gewoon 192.168.x.y pakketjes aan het routeren is. En dát zal je ISP niet zo leuk vinden, want zijn routers zullen dat wel in de syslog wegschrijven.
En van een "NAT flag" in een ip-pakket heb ik nog nooit gehoord.
Bestaan niet als je het mij vraagt.
Bovenstaande opmerking dat de ISP zijn browser op jouw IP-adres richt zou nog kunnen, maar dan heb je dus "per ongeluk" je admin-webpage op de externe interface draaien, niet slim dus. Zeker als je je wachtwoord niet veranderd hebt.
Vraag blijft, wat is de reden dat je ISP jou uberhaupt komt "lastigvallen"?
De eerste de beste router stript namelijk het source MAC adres eraf en zet zijn eigen MAC adres daarvoor in de plaats (zo werkt TCP/IP namelijk
Waar ik bang voor ben is dat jouw gehekte moden niet aan NAT doet, maar gewoon 192.168.x.y pakketjes aan het routeren is. En dát zal je ISP niet zo leuk vinden, want zijn routers zullen dat wel in de syslog wegschrijven.
En van een "NAT flag" in een ip-pakket heb ik nog nooit gehoord.
Bovenstaande opmerking dat de ISP zijn browser op jouw IP-adres richt zou nog kunnen, maar dan heb je dus "per ongeluk" je admin-webpage op de externe interface draaien, niet slim dus. Zeker als je je wachtwoord niet veranderd hebt.
Vraag blijft, wat is de reden dat je ISP jou uberhaupt komt "lastigvallen"?
hier ook, 5 pc's sinds het vorige Multikabel tijdperk, nog voor Sonera dus en nooit problemen, altijd verbinding, lekker altijd max snelheid.SandStar schreef op 01 November 2002 @ 23:54:
Was Quicknet niet laatst gestegen naar nummer 1 op de lijst van beste kabel ISP's ? Plaats overgenomen van Zeelandnet ofzow
maarja, das ter info
van die nieuwsbrief is ook wel leuk, zag hem ook net
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Dat heb ik al lang
En als je nu ook nog een vast IP hebt kun je dit beter invullen in je configuratie dan gebruik maken van de DHCP, doet hij ook niet om de 20sec een request
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
dat was dus de reden!!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
dat was dus de reden!!