[Sub] Het "bassiest movie-scene" topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Topicstarter
Lekker aan het testen met m'n nieuwe subwoofertje (zie topic [rml]hbokh in "[ Sub] Rel Quake vraagjes"[/rml] ), lijkt het me wel aardig om een apart topic te starten met de meest indrukwekkende sub-bass film-scenes.

Hier is er alvast een:

U-571 (DTS)
De scene op het eind waarin de Duitse torpedoboot zinkende is en de boel nadreunt.

This is my sick nature.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Armagedon

Ehh.. bijna hele film :)

En Jurrasic Park 3..

Uitermate prettig met een zgn. butt-kicker of body-shaker.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

In de Fast & de Furious heb je aantal scenes waarbij je de lage toeren goed voelt

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In The Matrix als de helicopter tegen het gebouw aan slaat!

Of in Sleepy Hollow als je die paarden schuin van onder als het ware over je heen ziet rennen!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waar koop je zo'n ding, voor hoeveel geld? Het lijkt mij namelijk best leuk om eens te proberen zoiets, als het niet belachelijk duur of onhandig is.

• tbusquet
Nikel schreef op 23 oktober 2002 @ 13:40:
[...]

Waar koop je zo'n ding, voor hoeveel geld? Het lijkt mij namelijk best leuk om eens te proberen zoiets, als het niet belachelijk duur of onhandig is.
Dat is een beetje het probleem, ik heb de mijne gekocht in de tijd dat Conrad ze nog vollop verkocht. Maar helaas levert Conrad ze dus niet meer. En ik heb tot op heden nog geen andere winkel kunnen vinden die ze levert. Ze waren absoluut niet duur, ca. 12-15 pleuro per stuk.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

Illusion

(the art of)

mwah... het probleem van zo'n buttkicker is niet echt wat die butt-kicker kost, maar meer dat wat de versterker kost..... Een bedrijf waar ik voor freelance gebruikt er een als drumfill, en zij draaien er gewoon een 2KW QSC op leeg. en das dus euhm.... Duur :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
Saving Private Ryan heeft bij die openingsscene wel wat lage knallen, viel me op dat er ook veel uit de rears komt. (ook het algehele surroundgeluid is vollop aanwezig)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• tbusquet
Illusion schreef op 23 oktober 2002 @ 13:44:
mwah... het probleem van zo'n buttkicker is niet echt wat die butt-kicker kost, maar meer dat wat de versterker kost..... Een bedrijf waar ik voor freelance gebruikt er een als drumfill, en zij draaien er gewoon een 2KW QSC op leeg. en das dus euhm.... Duur :)
Ja, dat is als een bepaald soort kicker koopt, maar die kost je dan ook meteen rond de 900 pleuro, die VREET energie, lust er wel pap van.

De mijne is een heel simpel ding, met echt goede prestaties voor het geld, ik kan met 1 zo'n ding een heel 2 persoonsbed behoorlijk laten trillen. En ik heb er een simpele oude Sony stereoversterker achterhangen die misschien continue 75watt kan leveren.

Maar zelfs met een autoversterker en een computervoeding heb ik hem erg goed kunnen aansturen.. (kosten ca. 50 gulden !).

• hbokh

hbokh

Topicstarter
tbusquet schreef op 23 oktober 2002 @ 13:42:
[...]

Dat is een beetje het probleem, ik heb de mijne gekocht in de tijd dat Conrad ze nog vollop verkocht. Maar helaas levert Conrad ze dus niet meer. En ik heb tot op heden nog geen andere winkel kunnen vinden die ze levert. Ze waren absoluut niet duur, ca. 12-15 pleuro per stuk.
De URL wordt onmogelijk lang, maar ik zie er eentje bij http://www.conrad.de/ staan voor EUR 49,95.

This is my sick nature.

• tbusquet
hbokh schreef op 23 oktober 2002 @ 13:48:
[...]

De URL wordt onmogelijk lang, maar ik zie er eentje bij http://www.conrad.de/ staan voor EUR 49,95.
Ow ! ik kocht ze bij conrad.nl voor 29,95 in guldens..

En ik heb er pas weer 2 besteld, en ik kreeg keurig een brief thuis van conrad dat ze niet meer leverbaar waren.

• tbusquet
Ahh.. ik zie wat je bedoelt, een Basspump noemen ze het.. maar ik vind dat toch wel een stuk duurder geworden dan. Is wel een ander apparaat.

http://www.conrad.de/scri...wMDAuMDM5My4yNjcxM2E5MSZ+
aHR0cF9jb250ZW50X2NoYXJzZXQ9aXNvLTg4NTktMSZ+U3RhdGU9MTU5MjE0NjU3N==?%7Eevent=display&%7Etemplate=PCAT_AREA_S_BROWSE&p_page_to_
display=aufriss&SPEC_AREA_GUID=70A78C3C44F660F0E10000000A010251&x=31&y=8

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
deze Zie ik inderdaad, volgens mij heeft Conrad Nederland hem ook wel, maar 50 euro vind ik nogal een bak geld voor zoiets.

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Gisteren flink gestuiterd op Battle Royale, het moment waarop de klas in de 'school' op het eiland zit, en de helikopter land.

Pas Mulholland Dr. maar weer gezien, en dat schudt ook flink als de camera over de stad heen gaat (gebeurt meerdere malen).

Siditamentis astuentis pactum.

• JT
  • Laatst online: 17:15

JT

VETAK y0

Godzilla heeft wel diepe bas, Jruassic Park ook wel. Voor hele mooie diepe bas, maar niet echt hard ofzow, moet je apocalyps now kijken, dan de artillery geluiden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
in lord of the rings zitten ook behoorlijk wat dikke bass-stukjes :D

bij mij thuis trilt de hele kamer als ik die film goed hard zet hehehe

(Klipsch RF3-II stereo's, RC3-II Center, RS3-II Surround en RSW-12 Subwoofer gekoppeld aan een Onkyo TX-DS595, voor de kenners :P)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bedoel de de Klipsch KSW-12? Die heb ik ook :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
pearl harbor

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Varienaja schreef op 23 oktober 2002 @ 14:16:
[...]
Bedoel de de Klipsch KSW-12? Die heb ik ook :)
nee, KSW is uit de Synergy serie, ik heb de RSW dat is van de Reference serie :Y)

ik denk dat ze qua techniek vergelijkbaar zijn hoor, uiterlijk is lichtelijk anders (correct me if i'm wrong)

Klipsch is iig SUPER kwaliteit, niks anders als lof over deze speakers echt waar, zelfs op auw-mijn-oren-doen-pijn-volume nog zuiver geluid, echt geweldig

Rookworst zonder R is ook worst.

• hbokh

hbokh

Topicstarter
Kom op mensen! Ietsje specifieker alsjeblieft, niet alleen de film noemen, maar ook de specifieke scene. "U-571" staat bekend om zijn bass, maar daarom noem ik de beste scene ;)

This is my sick nature.

• hbokh

hbokh

Topicstarter
[SCHOP]
"Saving Private Ryan" maar weer eens even bekeken: de landing op het strand tijdens D-Day.

This is my sick nature.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Uhm ff denken. De scène met de lawine in xXx davert ook wel lekker :)

• tbusquet
ShadowrunR schreef op 11 november 2002 @ 13:24:
Uhm ff denken. De scène met de lawine in xXx davert ook wel lekker :)
Hmm, maar die is helaas nog niet op DVD uit, zelfs niet R1.

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

saving private ryan, stukje met die bangalores :)

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De klappen van de gevechten in Fight Club zijn ook akelig droog. De scene waarin de hoofdpersoon zich voorstelt hoe 't zou zijn als z'n vliegtuig zou crashen is erg beukend, evenals de scene op het einde waarbij hij zichzelf schiet. Dat gepiep erna is ook rulend. Ik dacht eerst dat 't mijn eigen oren waren die zo piepten :D

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

Fast en the Furious: als op de startlijn staan en hun motoren op toeren laten komen

www.triathlete.nl

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Starship troopers.. als ze de landing inzetten op die bugplaneet, en die tankbug's lopen... blaast ook wel leuk in mijn kamer...

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Fight club,

Als het stuk "coorperate art" de trap afdonderd de "franchise coffee corner" in

Verwijderd

De meest indrukwekkende bassklappen die uit m'n homemade 15" sub zijn gekomen waren die van dat stenen monster in GalaxyQuest (wat?) :D

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik weet niet of hij al op DVD is, maar Star Wars Episode II heeft ook aardig wat bass.
Vooral als er ruimteschepen 8)7 voorbijkomen, of de 'productielijn' van droids.
De arena mag er ook wel zijn met dat krabachtige geval.

-edit-
Hij is nu dus uit op DVD, met als bonus de geintjes die ze met R2D2 hebben uitgehaald

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

De intro scene van Final Fantasy (the spirits within). Echt adembenemend.

Verwijderd

in the matrix als "the one" en trinity dat gebouw indringen met die gruwelijke schietpartij.. >:)

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Waarom komt hier nog niet " The Haunting " voorbij , bij deze film is de sub bijna altijd vet aanwezig . Je hoort altijd het huis brommen, heerlijk toch.

searisk

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb Vulcano in de bioscoop gezien.
Film is niet echt goed te noemen, maar de bass was bijna continu aanwezig. Niet normaal was dat.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Frenkie567 schreef op 12 november 2002 @ 12:08:
Ik heb Vulcano in de bioscoop gezien.
Film is niet echt goed te noemen, maar de bass was bijna continu aanwezig. Niet normaal was dat.
En wat denk je van de DVD's van Star Trek: The Next Generation? Bij de scene's op het schip hoor je op de achtergrond continu het basserige geluid van de warpengines... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

oh en toy story. meteen aan het begin van de film

Verwijderd

En niemand die hier van Star Wars II die scene in het astroiden veldje lekker vindt? Met die sonic charges?

Heerlijk... kostte mij flink wat glas in de kast (6 glazen stuk, 3 met barstjes).

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Swordfish, de explosie met ronddraaiende camera.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 21:47:
in the matrix als "the one" en trinity dat gebouw indringen met die gruwelijke schietpartij.. >:)
Iedereen zegt altijd gelijk deze scene als ze/we het over The Matrix hebben. Maar deze scene is leuk maar verder vind ik em echt niet goed. Het geluid is alleen maar hard, maar niet, geen mooie surround effecten, niks helder ofzo, alleen maar hard.

En het jammere is vooral dat het de hele scene door hard is, geen echte pauze ofzo, maar daardoor verveelt die scene mij toch heel snel.

Voorderest is de film echt super natuurlijk! _/-\o_

Divide and conquer.

Verwijderd

Die Hard trilogy, op elke versie zit wel een lekkere bassige scene.
Swordfish, beginscene

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
De knallen van de wapens in Shaft (2000) zijn ook wel erg lekker.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:16:
En niemand die hier van Star Wars II die scene in het astroiden veldje lekker vindt? Met die sonic charges?

Heerlijk... kostte mij flink wat glas in de kast (6 glazen stuk, 3 met barstjes).
* Scarp blijft maar staren naar thugbear z'n icon ...

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:16:

* Resistor is aan het downloaden O-) en kijkt angstig naar zijn Coca-Cola verzameling waar ook glazen tussen zitten.

Bij deel 2 van de demo van 3dMark2001 (lobby) kwamen er een aantal blikjes naar beneden...

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
De scéne in the rock waarbij die gevechtsvliegtuigen van achteren komen aanstormen, alcatras bombarderen (vooral hier!), en dan stijl optrekken.
In dit stuk zit ook best veel bass :)

En bij de gladiator in de arena ook als'k me niet vergis. (Weet het niet zo direct meer)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
Vind die sonic charges eigenlijk nog wel meevallen, doet niet echt zeer aan m'n oren ofzo op luid volume (terwijl andere geluiden dat wel kunnen doen), laat staan dat het hier wat glazen breekt :).
En nu ik die dvd toch gekocht heb, die introscene met dat vliegtuig met een WOII geluid, zit ook aardig wat laag in :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Gone in 60 seconds 8) :
Als de Shelby '67 wordt gestart .......... vroem :7 :9~

Verwijderd

de opening van "The Fifth Element" moet je een keer gevoeld hebben! :D

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Zo'n natuurdocumantaire (heb ik ergens op divx) over lawine's... dan hoor je dat ding gewoon aan komen bulderen, vervolgens zie je een wit scherm en dreunt/rommelt het halve huis :9~

Verwijderd

In "heat" heeft de de bankoverval prachtig geluid niet echt bas maar op het einde: een schietgevecht op een vliegveld met overvliegende vliegtuigen enzo daar klinkt de bas wel lekker door. Er is ergens ook een gta mod met het geluid van heat.

• Scarp
  • Niet online
Lord of the Rings (extended directors cut, dts es)... veel bas scenes. Op een gegeven moment hang zo'n zwart wezen boven een boomwortel waar een paar hobbits onder zitten. Er laag geluid komt er dan. Verder nog een hoop scenes met erg mooie zware geluiden :)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Scarp schreef op 17 november 2002 @ 20:03:
Lord of the Rings (extended directors cut, dts es)... veel bas scenes. Op een gegeven moment hang zo'n zwart wezen boven een boomwortel waar een paar hobbits onder zitten. Er laag geluid komt er dan. Verder nog een hoop scenes met erg mooie zware geluiden :)
In het begin als Sauron ontploft, die schokgolf :9

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 15:22:
Gone in 60 seconds 8) :
Als de Shelby '67 wordt gestart .......... vroem :7 :9~
Second that :9~ .....echt, alleen voor dat stukje start ik de film al :9~ ...

• JvS
  • Laatst online: 16:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik moet toch wel een beetje huilen als ik de films zie van mensen buiten NST&M :o (flame intended >:)).

In american history X zijn de pistoolschoten wel erg lekker en gedurende de hele 5th element is het laag lekker :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Scarp
  • Niet online
nst&m ?

Overigens zag ik dat LOTR al genoemd is, maar ik had het dan over de directors cut :)
Erg lekker geluid, alleen jammer dat ik geen dts-es of dd ex heb :)

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
probeer brotherhood of the wolf eens, en dan vooral de dts track. Erg lekker (diepe) sub werk :D

Ook een leuke film overigens...

Verwijderd

u-571

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 05-08 17:24
het moment dat de UFO's in independance day boven die steden komen hangen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:00
Nieuws, Sport, TV & Muziek :) ....

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.playserver3.com/covers/5959m.jpg
De hele film :)

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Oscar Mopperkont schreef op 23 October 2002 @ 13:39:
In The Matrix als de helicopter tegen het gebouw aan slaat!

Of in Sleepy Hollow als je die paarden schuin van onder als het ware over je heen ziet rennen!
Ah, toevallig de matrix vandaag nog ff gekeken. Ik was inderdaad verrast door de bas hier en daar. Inderdaad zeker ook in de helicopter-scene. Verder zit aan het begin van Pearl Harbour ook een mooie scene waarbij een vliegtuig overkomt. Goede bas :)

Verwijderd

Ik heb net Star Wars ep II gezien (en ik vond hem erg tegenvallen.) en wat een bass zeg . Veelste veel... ik heb mn lfe level 3 db omlaag geschroefd omdat de bass gewoon teveel aanwezig was.

Verder zijn mijn favoriten al voorbij gekomen hier :)

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 22:48:
Ik heb net Star Wars ep II gezien (en ik vond hem erg tegenvallen.) en wat een bass zeg . Veelste veel... ik heb mn lfe level 3 db omlaag geschroefd omdat de bass gewoon teveel aanwezig was.

Verder zijn mijn favoriten al voorbij gekomen hier :)
viel ie toch tegen? goh...

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 17:15
Intro van Independence Day. Als die UFO boven de maan aan komt vliegen...ik werd toen m'n bioscoopstoel bijna uitgerammeld!

Ook bij Devil's Advocate komen er een paar goede harde bassen voorbij. Alleen is dat maar gewoon 1 dreun.

[ Voor 0% gewijzigd door Da_Jackal op 17-11-2002 23:09 . Reden: devil's advocate stukje ]

Verwijderd

Matrix als de lift in slomo eruit knalt, ik geloof scene 29 of zo die gaat echt tal van seconden erg laar

• procyon
  • Laatst online: 05-08 21:53
Ik was ook erg onder de indruk van het geluid van "We were Soldiers" echt super mooi! en diepe bas... (ook dts btw)

• procyon
  • Laatst online: 05-08 21:53
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 00:06:
Matrix als de lift in slomo eruit knalt, ik geloof scene 29 of zo die gaat echt tal van seconden erg laar
Als morpheus die grote sprong voordoet en neerkomt op het volgende flatgebouw.. die voel je in de buik :P

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
bij pulp fiction.. de hele tijd alleen dialogen, staat ie lekker hard met 'n relatief weinig dB, tot 'r voor 't eerst geschoten wordt :) Net of je zelf geraakt wordt :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• jll
  • Laatst online: 05-08 20:08

jll

ja uuh dan toch maar weer fightclub gewoon in het begin
dat was wel lekker op lowlands toen met een gigantische PA set.
en The Rock als het gele monster achter die hummer aan sjeest. meer komt er nog niet in mij op

ja jammer dat er nog geen dvd uit is van de test ritten van de nieuwe ducati GP racer 8)7 8)7

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Verwijderd

tbusquet schreef op 23 October 2002 @ 13:35:
Wat moet ik me daarbij vorstellen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 14:35:
[...]

Wat moet ik me daarbij vorstellen ?
UTFS!!!

(damn, ik begin al op een echte tweaker te lijken zo... B) )

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 07-08 21:42
* kleinelievewolff heeft van de week Top Gun gekocht :+

Ja, ik weet het, vette 80's revival, maar ik vind het gewoon een goede film. Er zitten dus hele vette "basscenes" in bij die Tomcats als ze opstijgen enzo. Echt mijn hele kamertje trilde ervan.

• Archie_T
  • Laatst online: 23:18
In Apocalypse now redux als de B52's overvliegen, daar hebben m'n buren aardig over geklaagd :)

Verwijderd

het is geen film maar
bij het begin van dit nummer
ms dynamite - dynamite

Verwijderd

Menace II Society, ergens kort na de openingsscene, als het beeld helemaal blokkerig zwart-wit wordt. Exact weet ik het niet meer, lang geleden dat ik de film nog eens gezien heb.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Austin Powers 2 ... wanneer Fat Bastard binnenkomt :D
voor de rest ook dingen zoals Apocalypse Now ( Wagner .. yeah! ) , The Haunting ( als de grote baas ff over het plafond wandelt ;) ) , enz ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb The Italian Job in de BIOS gezien en je hoorde die mini's niet alleen je voelde ze ook onwijs goed :9

Die film was echt onwijs vet :)

Alle proemn in n drek

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

LOTR:TT:
Gezien in een THX bioscoop, het gedeelte waar de grote poort open gaat, waar een vijandelijk leger door heen macheert wat Frodo vanaf een berg bekijkt. Dat gedeelte had erg lage bass.

Band of Brothers heeft ook wel wat leuke explosie stukjes :)

Verwijderd

Bij Minority Report wanneer zo'n agent Tom Cruise achterna zit in van die rare geweren die voel je pas echt. (Deze werd ook vertoond op de autorai in een BMW waar ze dubbele subs in hadden liggen. Je kon er echt niet meer inzitten :) )

Verwijderd

mja, als een een dikke sub hebt zit er in elka fim wel goeie bass.
maar ik vond zelf de intro van The Fifth Element wel lekker dreunen :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 14:04:
Bij Minority Report wanneer zo'n agent Tom Cruise achterna zit in van die rare geweren die voel je pas echt. (Deze werd ook vertoond op de autorai in een BMW waar ze dubbele subs in hadden liggen. Je kon er echt niet meer inzitten :) )
Owja , die Pulse geweren daar .. sjeeses , daar had men mission het toch ff moeilijk mee hoor ;)
Ik moet toch stilletjesaan eens beginnen denken aan een nieuwe sub >:)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Adonias
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

LOTR Deel 1, als mister badguy een vinger verliest en die schokgolf over het slagveld gaat... volgens mij gaat dat redelijk onder het bereik van de gemiddelde speaker :)

Verwijderd

Adonias schreef op 20 september 2003 @ 21:01:
LOTR Deel 1, als mister badguy een vinger verliest en die schokgolf over het slagveld gaat... volgens mij gaat dat redelijk onder het bereik van de gemiddelde speaker :)
kheb die vandaag nog gezien mijn sub kon het niet aan want ik hoorde bijna nix :'( (logitech z-640)

Verwijderd

Adonias schreef op 20 September 2003 @ 21:01:
jah! die is lekker ja :9~ zo mooi is dat, die toon begint vrij hoog en eindigt bijna subsonisch. mn ramen en deuren gaan an trillen en zelfs de wc deur hier beneden staat te klapperen! })

ik heb trouwens een Energy e:xl s-8 subwoofer :9

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

The Core, elk moment dat de boor aanstaat :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Bij mij is dat momenteel The Haunting, dat is echt angstaanjagende bas vind ik.
In de scene waar "Eleanor" in bed ligt en dat er zo op die deur wordt gebonkt, en tegen het einde van de film als heel het plafond naar beneden begint te komen. >:)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 22:07:
Bij mij is dat momenteel The Haunting, dat is echt angstaanjagende bas vind ik.
In de scene waar "Eleanor" in bed ligt en dat er zo op die deur wordt gebonkt, en tegen het einde van de film als heel het plafond naar beneden begint te komen. >:)
Dat is inderdaad een serieus ferme scene .. die heb ik al grijsgedraaid ;)
Als dat glas door de kamer vliegt , is wel een prachtig effect..

Verwijderd

the sum of all fears - hoofdstuk 9

• nudie
  • Laatst online: 02-02-2025
Star Wars Attack of the Clones ; Seismic Charges in Asteroide gordel

dies ultiem

• Ralphie
  • Laatst online: 21:57
Jurassic Park 1, en dan met name de scene waar ze het bodemonderzoek gaan doen, en als de T-rex voor het eerst aan komt lopen! :)

HODL

• skullsplitter
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Star Wars episode 2 met het intro (zilveren vliegtuig met dat HEERLIJKE brom geluid) en seismic charges zijn bij mij thuis te toppertjes, en LOTR: FOTR ook natuurlijk...

www.avpnews.com

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 14:18
Gone in 60 seconds, het begin waar het nummer van Moby - Flower gedraaid word

Verwijderd

- Armmagadon het intro dat die kiezelsteen richte aarde vliegt en in slaat.
- Intro van DTS schermpje bij films :P
- Intro van DD schermpje als die helicopter langs vliegt.
- Easy Rider en dan de remaster version. Als hij langs komt rijden op dat ding VROEMMM :D
- The red line (vietnam oorlogs film) Gruwelijk als ze op de heuvels liggen en van achteren aanvallen...Die granaat inslagen en de napalmsss.... Film is niet echt bedoelt voor de zwakkere magen.
- Gladioter in de arena. Met die scene met de paard en wagen langs komen. Tijger aanval... enz enz
- Er is maar een film waar me sub soms van overstuur raakt (REL Stentor III) en dat is Wave of Hawai. Film over de surfers en golven van Hawai.... als die golven neerkomen....terringgggg.....

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

- LotR 1, het gevecht aan het begin van de film
- LotR 2, De slag om Rohan (moet de film nog een keer kijken, maar bijna alle scenes met Badguys dreunen wel lekker)
- Star Wars 1, de pod race
- The Matrix, als de heli in een kantoorvliegt en als de lift opgeblazen wordt
- Die Hard with a Venguans, de openings explosie
- Jurassic Park, als T-Rex voorbij komt lopen
- X-Files the movie, de explosie in het begin en het opstarten van de UFO
- Space Jam, de muziek tijdens het intro (maar dat kan ook door mijn VHS komen)
- De THX demo's (ken 2 versies, de standaard en de kinderversie, beide erg leuk)

Meer weet ik ff niet meer.
Ik gebruik trouwens een body shaker op een versterkte subwoofer uitgang van mijn Dolby Prologic set (is een dubbele uitgang, de andere hangt nog aan een subwoofer). Errug leuk, zeker een aanrader.

Daarnaast een beetje offtopic, maar qua muziek kan ik niets anders dan Dune met Hardcore Vibes aanraden. En dan niet de studio versie, maar de Versie die op hun live album staat (Live in Rastatt). Er zit een stukje breakbeat in het midden met een bass die de meeste speakers niet aan kunnen (inc. koptelefoons). Ik hoor hem heel waarschijnlijk dankzij een lucht resonantie in mijn sub (die op dat moment een goede imitatie doet van een ventilator...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik sluit me aan bij velen:

als Sauron ontploft... zooooeeeeEEEMMMMM!!!!

lekker normaal die bass :D

¯\_(ツ)_/¯

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Donnie Darko, als de vliegtuigmotor naar binnen valt.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 23:10
ik heb nog een leuk filmpje van een maat van mij die zijn auto een flink aantal keren op de staart trapt :P dat geeft een laag en hard geluid :P

klinkt uber heerlijk op mijn sub :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/redneck.the.best/pics/sub2.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door redpen op 25-09-2003 11:51 ]

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Verwijderd

redpen schreef op 25 september 2003 @ 11:49:
ik heb nog een leuk filmpje van een maat van mij die zijn auto een flink aantal keren op de staart trapt :P dat geeft een laag en hard geluid :P

klinkt uber heerlijk op mijn sub :P
[afbeelding]
nou zet maar online zou ik zeggen :P

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 23:10
ik zal hem wel uploaden zodra ik vanavond thuis ben

ik heb wel nog een ruig liedje voor je bass lekker te laten klinken :P
sista-nightqueen

http://217.123.169.240/10_sista-nightqueen-usf.mp3

please be gentle is temp gehost op een 16 kb upload essent ding

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

de nuke in imposter, BOOOOOOOOOOM

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Misschien aardig als iemand es een leuke compilatie DVD maakt in DD met alle genoemde scenes!
Pagina: 1 2 Laatste