Minpunten:
- crasht bij bepaalde races naar desktop

- menu's vind ik niet erg fijn, maar dat kan persoonlijk zijn. Als ik ff een single race wil doen, was ik met NFS4 heel snel klaar, hier duurt het toch iets langer en moet ik maar zien wat er uit komt.
- geen High Stakes mode. Was toch af en toe best spannend, eenmaal race gestart kon je ook niet meer mieten en quit race doen, dan was je je bak ook kwijt. Je moest echt racen. Dat was leuk

- geen garage meer met 'jouw' verzamelde auto's. NFS points unlock systeem is wel een beetje hetzelfde, maar ik vond het systeem in NFS HS toch stukken beter.
- geen damage/repair meer (nog wel damage models enzow, maar het beinvloed niks meer volgens mij)
- geen auto-afstellingen meer. Okay, je kon niet veel tunen in NFS4, maar toch tenminste iets.
- drop-down menu's waar je snel kunt selecteren wat je wil. 'Maar die zitten er toch helemaal niet in?' Juistem...
- beginnersauto's. Dat je wat mindere auto's erin doet waar je mee MOET beginnen, ala, elk spel heeft een opschaling. Maar waarom dan 3 auto's die er bijna precies hetzelfde uitzien (2 ervan die gewoon dezelfde bak zijn, maar dan met/zonder targa-top)? Als je zo'n bak dan ruk vindt, dan rijdt je niet vrolijk die eerste races.
- Soms rijd je de politie met hoge snelheid voorbij en doen ze niks, zelfs een keer toen ik er in mn Elise met een slordige 200kmh tegenaan ragde.
Pluspunten:
- grafisch prachtig
- mooie tracks
- Return of the Point to Point tracks - YEAH BABY! Miste ze al sinds NFS2 en nu zijn ze dan eindelijk terug, niks meer saai rondjes rijden

- politie die daadwerkelijk achter andere auto's aan gaat. Heli's die bommen droppen, ik vind het prachtig om een woutenbak tegen zo'n ton te forceren

- shortcuts. Jaja, in NFS4 was er af en toe eens een afsnijpuntje te vinden waar je dan 10 meter door het zand kon en daar bleef het bij. Hier heb je tenminste weer echte shortcuts, sommige lang, sommige kort, sommige raar, sommige een paralelle baan van een kilometer lang.
ben inmiddels de beginnersauto's voorbij, dus ik had em misschien wel helemaal uitgespeeld, ware het niet dat ie dus crasht en ik in de championships niet verder kan
Al met al: Geen 50 euro waard, wel eens leuk om wat dom rond te crossen, maar ik vond Need for Speed - High Stakes leuker.
BTW, heb geen screenshotje (toen ik eraan dacht keek ik naar mn keyboard om de Print Screen toets in te rammen, en toen kwam dr een bocht

, maar met de F50 haalde ik net 320KMH
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED