Gewoon je pc altijd aan laten staan lijkt me 
Nee, ik denk dat het juist wel wat meevalt. Het is geen normaal water wat je er in doet
Nee, ik denk dat het juist wel wat meevalt. Het is geen normaal water wat je er in doet
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Gewoon wat zooi erin gooien dat bacterien doodt, ok met een bong is dat niet echt lekker maar bij de aquariumzaak hebben ze wel wat denk ik.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Het beste is idd om er wat in te kieperen. Maar bij een bong verdampt dat natuurlijk ook. Je zou er dan kopersulfaat in kunnen doen. Dan word het water mooi blauw en het is goed tegen bacterien.
hmzzz
das een goede vraag zeg
ik vraag me wel af..
ik heb zooo water in me bek gehad door dat ik me res leeg wou zuigen om een of andere reden..
zijn er symptonen van legionella ????
niet dak me zorge maak maar vraag het me wel af
das een goede vraag zeg
ik vraag me wel af..
ik heb zooo water in me bek gehad door dat ik me res leeg wou zuigen om een of andere reden..
zijn er symptonen van legionella ????
niet dak me zorge maak maar vraag het me wel af
dit is een afgesloten circuit, er is dus weinig kans op legionella.
daarnaast is er pas gevaar voor de volkgezondheid als je met legionella besmette stoom inademd, bv. @ zwembaden
daarnaast is er pas gevaar voor de volkgezondheid als je met legionella besmette stoom inademd, bv. @ zwembaden
"als ik luchtkoeling gebruik, kan ik dan ook per-ongeluk anthrax in mijn kamer blazen".....
..Ik denk dat het met die legionella wel meevalt, maar sowieso zou ik wat in het water doen
Verwijderd
Ik heb lekker nix in me open bak water zitten omdat er ongeveer 1.5 liter per week verdampt (spontaan, ik heb geen bong of koeling op het water zitten (alleen passief gekoelde rad))
Ik heb dus gewoon kraanwater erin zitten totdat ik een mooi reservoir vind voor in me (kleine) kast. Het draait op zich best lekker. Als ik een klein (dicht) reservoir in me kast heb zitten mik ik er een paar dopjes anti-vries doorheen. Dat overleeft niets.
Ik heb dus gewoon kraanwater erin zitten totdat ik een mooi reservoir vind voor in me (kleine) kast. Het draait op zich best lekker. Als ik een klein (dicht) reservoir in me kast heb zitten mik ik er een paar dopjes anti-vries doorheen. Dat overleeft niets.
Voor legionella besmetting heb je een bepaalde hoeveelheid water nodig (de bacterie zit vrij regelmatig verdeeld over het water). De hoeveelheid in een gemiddel WC systeem is geen gevaar voor evt besmetting
Als je water wetter ofzo er in hebt zitten komen er ook geen (weinig) bacteriën, want dat soort chemische zooi vinden ze niet zo lekker 
Je kan ook een scheutje chloor er bij kiepen dan ben je er zeker vanaf, maar dat kan weer je WC-spullen aantasten en dat wil je ook niet.
Je kan ook een scheutje chloor er bij kiepen dan ben je er zeker vanaf, maar dat kan weer je WC-spullen aantasten en dat wil je ook niet.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik ben niet zo bang voor mijn appartuur maar eerder voor mijn gezondheid, hij staat op mijn slaapkamer en verdampt toch wel een litertje per week. en die gloor wil ik dus echt niet in de lucht hebben.Demoniac schreef op 23 oktober 2002 @ 09:34:
Als je water wetter ofzo er in hebt zitten komen er ook geen (weinig) bacteriën, want dat soort chemische zooi vinden ze niet zo lekker
Momenteel ben ik bezig om een 2e systeem aan het reservoir tehangen en nu staat hij dus al een paar weken open, maar normaal gesprokken gooi ik er inderdaad een flinke scheut gloor in en doe er een zak overheen, omdat die emmer in een hoek achter de pc staat is het nogal kut als ik elke maand moet verversen, en nu hoeft dat slechts 1x per 6 maanden (het verdampte water komt haast niet door de zak.
ik dacht dat dat niet kon gebeuren, als je je PC vaak aan hebt staan, dan vermindert de kans op legionella.
zoek anders ff op google! [google=waterkoeling]
nou ik voreg et me goewoon af, niet dat ik aan wc wil beginnen, ik moet eerst genoeg geld hebben voor een nieuwe pc
die gloorHermeS schreef op 23 oktober 2002 @ 11:12:
[...]
Ik ben niet zo bang voor mijn appartuur maar eerder voor mijn gezondheid, hij staat op mijn slaapkamer en verdampt toch wel een litertje per week. en die gloor wil ik dus echt niet in de lucht hebben.
Momenteel ben ik bezig om een 2e systeem aan het reservoir tehangen en nu staat hij dus al een paar weken open, maar normaal gesprokken gooi ik er inderdaad een flinke scheut gloor in en doe er een zak overheen, omdat die emmer in een hoek achter de pc staat is het nogal kut als ik elke maand moet verversen, en nu hoeft dat slechts 1x per 6 maanden (het verdampte water komt haast niet door de zak.
Maar denk dat alleen 's nachts je pc uitstaat en dus overdag het water in beweging is en dat legionella daar niet in kan leven omdat het water dan langere tijd stil moet staan.
En je komt toch niet in contact met het water ofzo.
Bij een gesloten systeem niet nee, maar legionella wordt volgens mij door de damp (douches, fonteinen etc.) verspreid en dat heb je wel een beetje bij een bong-systeem.Aikon schreef op 23 oktober 2002 @ 19:28:
[...]
die gloor![]()
Maar denk dat alleen 's nachts je pc uitstaat en dus overdag het water in beweging is en dat legionella daar niet in kan leven omdat het water dan langere tijd stil moet staan.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik denk dat je de beschrijving stilstaand water iets te letterlijk neemt, in het bubbelbad staat het water namelijk ook niet stil en is dat risico wel degelijk aanwezig. In deze context word met stilstaand water bedoelt welke in een gesloten circuit zit dus zich zelf blijft herhalen, en die stroming is minimaal (pomp).Aikon schreef op 23 oktober 2002 @ 19:28:
[...]
die gloor![]()
Ik ben zelf niet zo bang voor legionale, maar het water ziet er gewoon heel smerig uit na een paar weekjes als hij openstaat, en daar bied gloor een goede oplossing voor, met een plastik zak erover heb ik dus geen last van verdamping en de daarbij vrijkomende schadelijkestoffen, plus dat ik hem nu dus niet meer zo vaak hoef teverversen.
Pagina: 1