Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Het is waarschijnlijk een aantal van jullie wel opgevallen; de IT FaQ is wat outdated.

Een aantal onderwerpen zijn verouderd, en hebben dus een update nodig. En er zijn volgens mij ook flink wat nieuwe onderwerpen die wel een plaatsje in de FaQ kunnen gebruiken :)

Aangezien ondergetekende komende week de FaQ gaat updaten, heb ik dus onderwerpen nodig. Uiteraard kan ik zelf een heel eind komen, maar jullie hebben vast ook onderwerpen die je graag in de FaQ zou willen terugzien, onderwerpen die ik mischien net zou missen bijvoorbeeld ;) :)

Dus; wat vind jij dat in de IT FaQ thuishoort ?

Een paar relevante linkjes: :Y)
FAQ Internet & Telefonie
FAQ Network Troubleshooting

Alvast bedankt voor jullie input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:38
Is hostingprovider $name een beetje goed?

Een vraag die best vaak langskomt. Het beste kun je even een kijkje nemen op webhosters.nl of webselect.nl, en daarbij de gebruikerservaringen kijken.

Die aardige user hier op GoT biedt me hosting aan, is dat wat?

Dat noemen ze nu spam. Of het wat is weten we niet, maar het feit dat een hoster ongevraagde mail stuurt naar je wil wel wat zeggen over het bedrijf.

Onbeperkt dataverkeer bij een hostingpakket, kan dat echt?

Nee, dat kan niet echt. Er kan altijd maar een bepaalde hoeveelheid data over een internetlijn. Onbeperkt is dus technisch gezien niet mogelijk. Bedrijfsmatig gezien is het al helemaal onmogelijk. Bij een hostingpakket, die waarschijnlijk niet boven de €100 per maand kost, mag je echt niet de complete lijn in beslag nemen.

Veel hosters hanteren een fup. Dit kan uiteraard wel, maar is niet aan te raden. Er is immers niet bekend hoeveel je nu precies mag verbruiken. De provider kan dus al bij 1 Mb per maand een dikke rekening sturen.

Zoiets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
• Iets erin zetten dat mensen niet direct een topic openen als msn bijvoorbeeld niet werkt.
• En brakke chello dat dat allemaal in 1 topic hoort.
• ADSL aansluitvragen misschien updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
RobbertC schreef op 21 oktober 2002 @ 18:54:
Is hostingprovider $name een beetje goed?

Een vraag die best vaak langskomt. Het beste kun je even een kijkje nemen op webhosters.nl of webselect.nl, en daarbij de gebruikerservaringen kijken.

Die aardige user hier op GoT biedt me hosting aan, is dat wat?

Dat noemen ze nu spam. Of het wat is weten we niet, maar het feit dat een hoster ongevraagde mail stuurt naar je wil wel wat zeggen over het bedrijf.

Onbeperkt dataverkeer bij een hostingpakket, kan dat echt?

Nee, dat kan niet echt. Er kan altijd maar een bepaalde hoeveelheid data over een internetlijn. Onbeperkt is dus technisch gezien niet mogelijk. Bedrijfsmatig gezien is het al helemaal onmogelijk. Bij een hostingpakket, die waarschijnlijk niet boven de €100 per maand kost, mag je echt niet de complete lijn in beslag nemen.

Veel hosters hanteren een fup. Dit kan uiteraard wel, maar is niet aan te raden. Er is immers niet bekend hoeveel je nu precies mag verbruiken. De provider kan dus al bij 1 Mb per maand een dikke rekening sturen.

Zoiets :?

Helemaal uitgewerkt, super ! :P
Maar jij zegt dus; Meer hosting. Vroeger was dit meer iets van PNS, maar inderdaad, daar is dat ook redelijk aan het "wegvagen"...
Alhoewel ik bijna zeker weet dat ik het stukje over onbeperkt dataverkeer al ergens ben tegengekomen in een FaQ...nog even zoeken ;)
larsemenneke schreef op 21 oktober 2002 @ 19:07:
• Iets erin zetten dat mensen niet direct een topic openen als msn bijvoorbeeld niet werkt.
• En brakke chello dat dat allemaal in 1 topic hoort.
• ADSL aansluitvragen misschien updaten.
Het ADSL gebeuren moet inderdaad erg nodig worden geupdated. Ikzelf zat eraan te denken om het iets samen te voegen, zowat de halve FaQ gaat nu over mxstream :X
Of denken jullie dat het juist nodig is, om "zoveel" aandacht aan mxstream/adsl te besteden?
dit doet me eraan denken dat mxstream een nieuwe naam heeft :P Dat moet dus ook even veranderd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso iets over bbned/versatel/babyxl. Er komen hierover heel veel vragen.... En soms denk ik wel eens, niet verstandig om een splitsing te maken tussen internet en telefonie. Soms is het wel eens onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel met larsemenneke eens, dat je niet gelijk een topic opent als er problemen zijn met msn of icq of quicknet of chello etc. Dat ligt er nu eenmaal vaak uit.
Als je internet het niet doet, kijk of ibel emand anders die ook via dezelfde provider internet heeft hetzelfde probleem heeft. Of bel de helpdesk emailen werkt vaan niet :p

Ow ja in de faq wordt nog gesproken over sonera, deze is echter in Nederland in zijn geheel overgenomen door Quicknet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Cutebritney schreef op 21 oktober 2002 @ 19:13:

[...]

Helemaal uitgewerkt, super ! :P
Maar jij zegt dus; Meer hosting. Vroeger was dit meer iets van PNS, maar inderdaad, daar is dat ook redelijk aan het "wegvagen"...
Alhoewel ik bijna zeker weet dat ik het stukje over onbeperkt dataverkeer al ergens ben tegengekomen in een FaQ...nog even zoeken ;)
Ik heb in de tijd van het hosting forum nog grotendeels de faq daarvan geschreven. Misschien dat enkele stukken kunnen worden overgenomen in de I&T faq: FAQ Hosting & Webserver Soft/Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:21:
Sowieso iets over bbned/versatel/babyxl. Er komen hierover heel veel vragen.... En soms denk ik wel eens, niet verstandig om een splitsing te maken tussen internet en telefonie. Soms is het wel eens onoverzichtelijk.

*Noted* :)

Een splitsing tussen internet & telefonie zit er denk ik niet in. Je zult dan waarschijnlijk 2 vrij rustige fora krijgen; welke, verwacht ik, erg saai zullen worden :+
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:21:
Ik ben het wel met larsemenneke eens, dat je niet gelijk een topic opent als er problemen zijn met msn of icq of quicknet of chello etc. Dat ligt er nu eenmaal vaak uit.
Als je internet het niet doet, kijk of ibel emand anders die ook via dezelfde provider internet heeft hetzelfde probleem heeft. Of bel de helpdesk emailen werkt vaan niet :p

Ow ja in de faq wordt nog gesproken over sonera, deze is echter in Nederland in zijn geheel overgenomen door Quicknet.
En quicknet was toch weer overgenomen door Tiscali meende ik :?
Of loop ik te blaten? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 11:03
Cutebritney schreef op 21 oktober 2002 @ 19:32:
En quicknet was toch weer overgenomen door Tiscali meende ik :?
Of loop ik te blaten? :z
meer dan dat zelfs schaam je :>

nee de inbel accounts van sonera plaza zijn naar tiscali gegaan en kabel abbo's naar het toen nog hetende quicknet wat nu inmiddels multikabel is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de kabelprovider is altijd multikabel geweest. Maar die had zijn internet doorverhuurd aan Sonera, maar die wilde van het kabelinternet gebeuren af en nu is dat overgenomen door tiscali, en gaat het door onder de merknaam quicknet. Maar Dit Tiscali, heeft dus weer een contract met de kabelmaatschappij van wie de kabels in de grond zijn. en dat is Multikabel. Zo was het als ik het goed begrepen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 07-10 11:03
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 19:56:
Nou de kabelprovider is altijd multikabel geweest. Maar die had zijn internet doorverhuurd aan Sonera, maar die wilde van het kabelinternet gebeuren af en nu is dat overgenomen door tiscali, en gaat het door onder de merknaam quicknet. Maar Dit Tiscali, heeft dus weer een contract met de kabelmaatschappij van wie de kabels in de grond zijn. en dat is Multikabel. Zo was het als ik het goed begrepen heb...
fout begrepen dus want multikabel heeft het kabel internet in handen.. en niet tiscali die heeft er niks mee te maken... quicknet/multikabel is het zelfde bedrijf maar ze opereren sinds een paar maanden alleen nog maar onder de naam multikabel om verwarring te voorkomen...

tiscali heeft niks met dit gebeuren te maken.. die hebben alleen maar de inbellertjes van sonera overgenomen meer niet.. kabel was trouwens al iets eerder aan multikabel verkocht dan dat de inbeller naar tiscali overgingen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Tja over KPN Adsl. Er komen veel vragen langs over die splitters etc. Ook de adsl-modems wekken de nodige vragen op. Misschien ook handig om het nodige te vermelden over de routers, daar heb je toch zo'n heel groot forum over: [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml] (het komt weliswaar uit NT maar het komt hier ook vaak voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Zet ook ff een linkje naar de Internet-Delen-Faq uit NT, lijkt me wel zo handig.
Ennuh een korte subnetting howto (maar dan ook echt de basics zoals wat is een IP-adres/subnetmasker/gateway)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Je zou kunnen toevoegen:
* Meer info over modden van GSM (met links), een goede site hierover is salesplaza.nl. Probleem is dat hier ook over unlocken wordt gesproken, en dat is hier om een of andere vreemde reden verboden. Misschien kan dat nog een keer overwogen worden, ik heb er in het verleden al veel over gediscussieerd (kijk maar in mijn geschiedenis) en het is grote onzin dat je hier wel een Alcatel modem mag flashen, maar niet je nokia.
* Info over telecomproviders, welk mobiel abonnement mensen moeten nemen etc. Interessante dingen zijn: hoe is het bereik en de kosten van de providers, hoe werken cashdeals, hoe werkt nummerbehoud, hoe werkt abo verlengen etc. Misschien kan men volstaan met een link naar telecomvergelijker.nl, daar staat alles duidelijk op.
* Info over het repareren (thuis) van kapotte mobieltjes (er komen zoveel topics voorbij over kapotte batterijen van de 3310, beeldschermproblemen van de 8210 etc)

Bovendien zijn aanpassingen nodig in:
* Logos via internet, dit gaat niet meer zo als in de faq

Wil ook wel wat schrijven als er behoefte aan is.

Ten slotte sluit ik me aan bij de eerdere postings dat er een verwijzing moet komen naar centrale topics moet komen voor XXXXX ligt eruit. Soms bestaan ze al, maar dan zou ik de naam aanpassen om ze duidelijker te maken. Bijvoorbeeld:
[Inet] Messenger ligt eruit
[Inet] Chello is traag
[Inet] @home is traag
[Inet] ADSL is traag
[Inet] Site ligt eruit!
En daar dan goed op wijzen. Ik weet absoluut niet of het gaat lopen (bij @home en chello is al bekend van wel :D) maar dan ben je iig van de loze topics af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
LuCaS schreef op 21 oktober 2002 @ 22:23:
Je zou kunnen toevoegen:
* Meer info over modden van GSM (met links), een goede site hierover is salesplaza.nl. Probleem is dat hier ook over unlocken wordt gesproken, en dat is hier om een of andere vreemde reden verboden.
[Alg] @home is traag
Op salesplaza worden dezelfde regels qua unlocken als hier op got gehandteerd (maw. flashen is verboden).

Hier is alleen de rest ook verboden, omdat de moderators op got niet de middelen en kennis hebben om de unlockmethode te testen. Aangezien salesplaza ook nog een webwinkel is hebben hun die mogelijkheid wel.

Verder heb ik nog wat op en aanmerkingen, maar ik ben nu niet thuis dus dat post ik wel zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
[Airwolf] schreef op 21 oktober 2002 @ 22:33:
[...]

Op salesplaza worden dezelfde regels qua unlocken als hier op got gehandteerd (maw. flashen is verboden).

Hier is alleen de rest ook verboden, omdat de moderators op got niet de middelen en kennis hebben om de unlockmethode te testen. Aangezien salesplaza ook nog een webwinkel is hebben hun die mogelijkheid wel.

Verder heb ik nog wat op en aanmerkingen, maar ik ben nu niet thuis dus dat post ik wel zodra ik thuis ben.
Volgens mij niet, op salesplaza barst het van de topics over updaten van software, unlocken met de dejan kabel etc. En die zijn allemaal verboden(althans, dat is de uitleg die er hier aan wordt gegeven).

Nogmaals: er is geen verschil tussen je alcatel modem en je nokia 8210. Hmm, eigenlijk IS er wel een verschil, in het voordeel van het toelaten van telefoons: je nokia 8210 met oude software is gewoon BRAK, terwijl je alcatel modem het gewoon doet, maar wat functies (waar je niet voor hebt betaald) zijn afgesloten. Policywijziging???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Nou het ziet er naar uit dat ik nog ff hier zit, laat ik dan maar even gebruik maken van de internet aansluiting hier. :+

1) Ik denk dat de faq wel opgedeelt mag worden in 2 sticky's, 1 voor Internet en 1 voor telefonie. Dit voorkomt denk ik mensen die de faq openen en 10 pagina's zien en denken: "Ja, daaag dit ga ik echt niet lezen en die search werkt toch niet dus ik post maar."

2) Er mag wat mij betreft een goed uitgebreid stuk over hosting, wat RobbertC hierboven zet is goed, maar kan naar mijn mening nog uitgebreider. Dit is namelijk een onderwerp wat je 100% n00b proof kan maken.

3) Er staat nu een gedeelte in de faq, dat gaat over het nemen van kabel of adsl. Dit kan denk ik beter veranderd worden naar "welke always-on" verbinding oid. Dan kan je namelijk meerdere onderwerpen inzetten, zoals ook de nieuwe adsl-lite versie, satelliet internet en isdn always on.

4) Een duidelijkere link naar de Internet Delen faq. Dit mag wat mij betreft ook een aparte sticky worden met daarin een copy van de NT faq, maar dit zal wel niet doorgaan. Mijn voorstel is om tijdelijk (maand of 2) een sticky neer te zetten over het delen van internet en dat deze topics in NT horen en niet in IT.

5) Ik ben verleden week een linkje tegen gekomen over het tweaken van de modem tot router die je bij de breedband aansluitingen van zonnet krijgt. (ik zla het linkje nog opzoeken) deze moet zeker in de faq komen, daarbij vind ik dat de algehele tweak van de alcatel modem wat meer uitgebreid in de faq mag komen.

6) Update van de levertijd van adsl, het is al een tijdje bekend dat kpn het leverings proces heeft veranderd waardoor het nog 1 - 4 weken duurt voordat het geleverd wordt. Ik vind dat er best een topic geopend kan worden met een poll, zodat we achter de gemiddelde levertijd van bbned en versatel aansluitingen en dat hiervan een uitslag wordt vermeld in de faq.

7) Dan kom ik bij het stukje van het aansluiten van adsl. (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5) Het blijkt toch aan de hand van het aantal topics te zien dat er toch tweakers moeite hebben met het aansluiten. Ik heb in een aantal topics nog een aantal foto's gezien (zal ik nog opzoeken) die ik wel handig zou vinden om erin te zetten

8) Er staat een stukje in de faq over de keuze tussen de usb modem of het ethernet modem. (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8) Dit stukje is gebaseerd op de keuze die kpn beschikbaar is en in de tijd dat dit stukje werd geschreven ook de goedkoopste, maar tegenwoordig is er veel meer beschikbaar. Het lijkt mij handig om een gros modems te pakken en daar reviews bij te zoeken en dan dat in een apart topic te zetten wat op slot gaat, zodat daar wel een linkje naartoe in de faq kan worden gezet. Dit zelfde geld voor dit stukje (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/7#7) hierin wordt ook gesproken over de ondersteuning van modems, dan lijkt me dat dat stukje daar goed inpast.

9) Dan komen we aan bij het stukje over de opvoering van je adsl of kabel verbinding. Van de week was er een topic en daar was 1 iemand het niet eens met het gedeelte wat daar stond beschreven over kabel, ik zal dit even opzoeken en vragen of hij hier wil posten waar het om gaat.

10) Dit brengt ons bij het volgende stukje, en daar staan de telefoonnummers van internet providers in. Het lijkt me makkelijk als deze gecontroleerd worden, aangezien de laatste berichten die ik bijvoorbeeld heb gehoord over scarlet is dat het failliet is. Dus ik heb het idee dat dat niet het enigste is wat er niet klopt.

11) Ik wil een nieuwe gsm kopen, er loopt een ander draadje op dit moment waar ik het voorstel in maak om reviews te maken over verschillen de telefoons. Misschien is het een idee om in samenwerking met de fp reviews te schrijven over mobiele telefoons, aangezien dat nog niet zovaak gebeurt en het toch naar mijn inzien wel handig zal zijn. Als dit bijvoorbeeld 1x per 2 maanden gebeurt met daarin een stukje over de lager-middel-hoge klasse van mobiele telefoons dan is dit zeker een handig stukje om in de faq te vermelden.

12) Het stukje over gratis logo's en ringtones. In de tijd dat dit geschreven is tot nu is er veel veranderd in dat gedeelte. Het zou wel handig zijn om daar een meer uitgebreid stuk over te maken, zodat er genoeg te vinden is.

13) Onnuttige reply's in IT. Er was een tijd geleden een sticky waarin stond dat onnuttige reply's zonder pardon gedelete worden. Het lijk mij handig om dit bovenin de faq op te nemen (en niet wat meer naar beneden zoals nu) zodat daar geen discussie over kan ontstaan. Het lijkt mij ook handig om een stukje te schrijven over het omhoog kicken van oude topics en in welke gevallen dit wel en in welke gevallen dit niet mag etc. etc.

Ik ben zelf bereid om hier aan mee te werken (wat na mijn lap text wel duidelijk mogen zijn).

Ik vind punt 1 die ik genoemd heb toch wel zeer belangrijk in het algemene zien van de en daar wil ik hiermee daar even goed de nadruk op leggen.
LuCaS schreef op 21 oktober 2002 @ 22:45:
[...]

Volgens mij niet, op salesplaza barst het van de topics over updaten van software, unlocken met de dejan kabel etc. En die zijn allemaal verboden(althans, dat is de uitleg die er hier aan wordt gegeven).

Nogmaals: er is geen verschil tussen je alcatel modem en je nokia 8210. Hmm, eigenlijk IS er wel een verschil, in het voordeel van het toelaten van telefoons: je nokia 8210 met oude software is gewoon BRAK, terwijl je alcatel modem het gewoon doet, maar wat functies (waar je niet voor hebt betaald) zijn afgesloten. Policywijziging???
Dit zijn wel de regels die ik laatst gelezen had, hoe daar door de moderators op het forum mee omgegaan wordt dat vind ik eerlijk gezegd hun probleem.

Dan wil ik je even wijzen op een fout die je maakt in de gedachte dat er geen verschil tussen de 2 dingen zit. Dit is er namelijk wel, het 1 is verboden door de rechter en de ander niet. Flashen is dus volgens de nederlandse wet verboden, het MT heeft beslist op got dat ze hier geen illegale praktijken willen. Zelf denk ik dat het niet zoeen vaard zou lopen qua justitie en topics over het unlocken van telefoons, maar dat is het punt hier niet. De moderators op got hebben dus niet de mogelijkheid om de unlockmethode te testen zoals ik hierboven ook al meld. Daarbij komt dat als het wordt toegestaan dat er het beste een apart telefoonunlock subfora begonnen kan worden omdat anders heel IT overspoeld wordt met het unlocken van telefoons, want voor elke telefoon is weer een andere methode nodig of zijn er weer andere problemen. Geloof me, dit zijn een hoop telefoons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
en: Warrios Of The Net

m'n posts zijn wel wat minder lang dan die van AirWolf :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Dit zijn wel de regels die ik laatst gelezen had, hoe daar door de moderators op het forum mee omgegaan wordt dat vind ik eerlijk gezegd hun probleem.
Heel salesplaza staat vol met downloads van flashers, flashfiles etc. Ik heb ook nog gezocht, en nergens deze policy tegengekomen. Maar daar gaat het eigenlijk hier ook niet om, het gaat erom wat hier mag. En of een LINKJE naar salesplaza mag. Eigenlijk zit ik namelijk mijn eigen glazen in te gooien. Ik wil een link naar salesplaza, iemand zegt dat daar niks illegaals mag, en ik ga dat aanvechten :D. Maar ja, het is nog vroeg.....

Over het verschil tussen telefoon flashen en modem flashen:
Dan wil ik je even wijzen op een fout die je maakt in de gedachte dat er geen verschil tussen de 2 dingen zit. Dit is er namelijk wel, het 1 is verboden door de rechter en de ander niet. Flashen is dus volgens de nederlandse wet verboden, het MT heeft beslist op got dat ze hier geen illegale praktijken willen.
Precedentschepping. De software in een telefoon is auteursrechtelijk beschermd. Daarom mag je deze niet in andere telefoons kopieren. De software in een modem is ook auteursrechtelijk beschermd. Daarom mag je deze niet in een andere modem kopieren (tenzij je gewoon een setting verandert, maar dat was niet zo, correct me if i'm wrong). Op dit gebied is GoT gewoon inconcequent. Als telefoons flashen niet mag, mag je ook niet:
1. Je modem flashen
2. Je IDE controller flashen naar raid
3. KaZaA Lite gebruiken (inbreuk op software van KaZaA, er is in gesloopt)
4. Overclockers BIOSen gebruiken
etc.

Het zou GoT sieren door DUIDELIJKHEID na te streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 10:38

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

LuCaS schreef op 22 oktober 2002 @ 10:47:

Precedentschepping. De software in een telefoon is auteursrechtelijk beschermd. Daarom mag je deze niet in andere telefoons kopieren. De software in een modem is ook auteursrechtelijk beschermd. Daarom mag je deze niet in een andere modem kopieren (tenzij je gewoon een setting verandert, maar dat was niet zo, correct me if i'm wrong). Op dit gebied is GoT gewoon inconcequent. Als telefoons flashen niet mag, mag je ook niet:
1. Je modem flashen
2. Je IDE controller flashen naar raid
3. KaZaA Lite gebruiken (inbreuk op software van KaZaA, er is in gesloopt)
4. Overclockers BIOSen gebruiken
etc.

Het zou GoT sieren door DUIDELIJKHEID na te streven.
Bij het tweaken van de alcatel modem (of andere adsl modem bij mij bekend) hoef je geen firmware te flashen. Derhalve schend je het copyright niet.

Er wordt bij het tweaken alleen een string veranderd.

(dit was [Airwolf] :))

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dank voor alle reply's tot nu toe.

Over het unlocken; dat zal ik even aankaarten in het crewforum oid.

Subtiele slinger omhoog, mochten iemand nog een ander item weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Het hosting gebeuren in de FaQ wil ik eventueel wel schrijven, vind ik wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
De maker van de IT FAQ meldt zich :)

- De vraag over radar detector kan er wel uit :)

- in de Internet Deel FAQ mag het hele stuk over routers en kabel vervangen door een simpeler stuk tekst. Zoiets als:

"De meeste routers die in Nederland verkocht worden ondersteunen uiteraard het delen van Chello / @HOME. Het clonen van een Mac adres is een feature die je vrijwel altijd nodig hebt. Voorbeelden van goede routers zijn LinkSyS, Edimax, Sitecom en Vigor."

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
RobbertC schreef op 22 oktober 2002 @ 13:37:
Het hosting gebeuren in de FaQ wil ik eventueel wel schrijven, vind ik wel leuk :)

Graag, kan ik je vanavond even contacten op ICQ ?
havana schreef op 22 oktober 2002 @ 14:00:
De maker van de IT FAQ meldt zich :)

- De vraag over radar detector kan er wel uit :)

- in de Internet Deel FAQ mag het hele stuk over routers en kabel vervangen door een simpeler stuk tekst. Zoiets als:

"De meeste routers die in Nederland verkocht worden ondersteunen uiteraard het delen van Chello / @HOME. Het clonen van een Mac adres is een feature die je vrijwel altijd nodig hebt. Voorbeelden van goede routers zijn LinkSyS, Edimax, Sitecom en Vigor."
Ok :)

Over die radar detector: nieuws: GSM-masten toegepast voor radarsurveillance
Maar alsnog; lijkt me (nog) niet echt de moeite om het weer op te nemen...of denkt iemand daar anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Cutebritney schreef op 22 oktober 2002 @ 15:02:

[...]

Graag, kan ik je vanavond even contacten op ICQ ?
Tot 19:00 uur wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Cutebritney schreef op 22 oktober 2002 @ 15:02:

Over die radar detector: nieuws: GSM-masten toegepast voor radarsurveillance
Maar alsnog; lijkt me (nog) niet echt de moeite om het weer op te nemen...of denkt iemand daar anders over?
Een radardetector is een apparaat om te kijken of ze je snelheid aan het meten zijn (van je auto). Dus heel iets anders. Ik weet niet in hoeverre deze actie serieus is, maar ik zeg het toch maar even.....

Ik vind dat hij wegkan, ik heb al meer dan een jaar van niemand meer over deze hoax gehoord.

En @[Airwolf], je hebt gelijk, de Alcateltweak is flashloos, mijn excuses. (Ik heb kabel, dus vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Misschien ook iets schrijven over de ervaringen met sommige providers. Ik zag dat er vandaag weer een topic voorbij kwam met de vraag hoe TweakDSL is maar dat is uiteraard weer op slot. Misschien even searchen voor diverse providers en dan die linkjes in de FAQ vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Hmm, is er vandaag dan niet van gekomen. Maakt ook niet echt veel uit; aangezien ik nog niet precies op een rijtje heb van hoe en wat. Morgen komt daar overigens wel verandering in als het goed is ;)

larsemenneke schreef op 22 oktober 2002 @ 17:23:
Misschien ook iets schrijven over de ervaringen met sommige providers. Ik zag dat er vandaag weer een topic voorbij kwam met de vraag hoe TweakDSL is maar dat is uiteraard weer op slot. Misschien even searchen voor diverse providers en dan die linkjes in de FAQ vermelden.

Is idd ookwel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

[Airwolf] schreef op 21 oktober 2002 @ 23:23:

10) Dit brengt ons bij het volgende stukje, en daar staan de telefoonnummers van internet providers in. Het lijkt me makkelijk als deze gecontroleerd worden, aangezien de laatste berichten die ik bijvoorbeeld heb gehoord over scarlet is dat het failliet is. Dus ik heb het idee dat dat niet het enigste is wat er niet klopt.
Ik heb voor de vorige huidige FAQ die lijst bij elkaar geschraapt... Ik wil er nu nog wel een keer overheen gaan, evt. nieuwe providers toevoegen, en oude nr's verwijderen...

Maar laat dan ff weten of dat op prijs wordt gesteld, of dat er al iemand mee aan de slag is, ben er de vorige keer ook een paar uur mee bezig geweest, en het zou zonde van m'n tijd zijn als het al gebeurd is... ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Mark_640 op 22-10-2002 22:54 . Reden: vorige=huidige ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Mark_640 schreef op 22 oktober 2002 @ 22:48:
[...]

Ik heb voor de vorige huidige FAQ die lijst bij elkaar geschraapt... Ik wil er nu nog wel een keer overheen gaan, evt. nieuwe providers toevoegen, en oude nr's verwijderen...

Maar laat dan ff weten of dat op prijs wordt gesteld, of dat er al iemand mee aan de slag is, ben er de vorige keer ook een paar uur mee bezig geweest, en het zou zonde van m'n tijd zijn als het al gebeurd is... ;)
Mja, mij maakt het niet uit wie dat gaat doen. Ik wil het ook wel doen verder, maar als jij het ook wil doen is goed.

Verder schieten me net 2 dingen binnen: (waarom om half 8 sochtens, heb ik geen idee :P)

1) Uitleg over firewall's. Hiermee bedoel ik dus software en hardware matig, de uitleg wat het nou precies is, wat je ermee kan, wat het niet kan etc etc.

2) Uitleg van de term FUP. Er zijn al veel discussie over geweest, wat fup nou precies is en er komt toch iedere keer weer hetzelfde uit. Dit lijkt mij ook wel handig om in de faq te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht iets in de FAQ over het 24/7 online zijn op het net? Ik ben namelijk wel wat topics tegengekomen die hierover gingen en of het schadelijk is, etc, etc.
Zoals [AIRWOLF] bij punt 11 zei over 'welke telefoon moet ik kopen', lijkt het me idd een goed idee om in de FAQ naar reviews, etc. te verwijzen, hetzij naar fp reviews of naar andere sites zoals bijvoorbeeld www.kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mark_640 schreef op 22 oktober 2002 @ 22:48:
[...]

Wordt op prijs gesteld :) ;)

Serieus, zou erg fijn zijn als je er even naar wilt kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook bij de bbned-providers even uitleggen wat linesharing is. Ik denk inmiddels wel dat mensen het wel weten, maar voor de nieuwelingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Cutebritney schreef op 23 oktober 2002 @ 14:09:

[...]

Wordt op prijs gesteld :) ;)

Serieus, zou erg fijn zijn als je er even naar wilt kijken :)
Ga ik vanavond doen... Ik zet het wel op de mail naar je toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:08
Kennisnet (!) i.c.m. Kazaa, Msn (-->Webbased Msn), Koetjes en al de andere programmaatjes...

Kennisnet proxy-adressen

En andere dingen die hiermee te maken hebben ? :)

Voor info moet je me maar ff icq-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:13:
En ook bij de bbned-providers even uitleggen wat linesharing is. Ik denk inmiddels wel dat mensen het wel weten, maar voor de nieuwelingen....

Staat op het lijstje :)
Mark_640 schreef op 23 oktober 2002 @ 16:59:
[...]

Ga ik vanavond doen... Ik zet het wel op de mail naar je toe!
Dank alvast :)
flipjevandejam schreef op 23 oktober 2002 @ 17:52:
Kennisnet (!) i.c.m. Kazaa, Msn (-->Webbased Msn), Koetjes en al de andere programmaatjes...

Dit is iets waar momenteel slotjes op gaan, dus lijkt me niet echt iets voor de FaQ :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Ja, d'r gaan toch slotje op omdat dit al 1000x gevraagd is, niet omdat de info illegaal is ofzo hoor...
De proxy-adressen van Kennisnet zijn gewoon vrij, net als de uitleg communicatie erachter te verkrijgen (mede dmv programma's).
De 99% van de info die mensen hierover nodig hebben staat in de handleidingen die ook gewoon vrij verkrijgbaar zijn op de site van kennisnet.
Dat is ook de info die in de FAQ zou kunnen worden neergezet :) ...

Tja, die 1% is idd alleen verkrijgbaar voor de admin's (waar ik er overigens 1 van ben), die is idd ook niet voor hier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
flipjevandejam schreef op 23 oktober 2002 @ 21:48:
Ja, d'r gaan toch slotje op omdat dit al 1000x gevraagd is, niet omdat de info illegaal is ofzo hoor...
De proxy-adressen van Kennisnet zijn gewoon vrij, net als de uitleg communicatie erachter te verkrijgen (mede dmv programma's).
De 99% van de info die mensen hierover nodig hebben staat in de handleidingen die ook gewoon vrij verkrijgbaar zijn op de site van kennisnet.
Dat is ook de info die in de FAQ zou kunnen worden neergezet :) ...

Tja, die 1% is idd alleen verkrijgbaar voor de admin's (waar ik er overigens 1 van ben), die is idd ook niet voor hier :X

Klopt helemaal. Toch gaan de slotjes er niet alleen op omdat het al vaak gevraagd is.

Het is niet gewenst dat men op school kazaa etc gaat installeren. Dat zou jij wel moeten weten als admin btw ;)
Dus niet dat het direct illegaal is, maar leuk is het niet.
Dat is dus ook de reden dat we het op GoT niet willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Ok, that's your call, maar iets algemeens al Webbased Msn is niet alleen voor mensen achter kennisnet handig maar ook gewoon zowieso --> lijkt me dus handig erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
'k heb net de telefoonnummers van de verschillende providers doorgekregen van Mark_640.
Mark, super bedankt voor al het werk dat je erin gestoken hebt !

Contact gegevens ISP's
Daar zijn ze alvast te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Idee:

Misschien een lijst met de verschillende inbelnummers/ dns enzo van alle ISP's?

Edit:

En een ongeloofelijke rotschop. :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Be my guest.. ;)

Ik weet hoeveel werk 't is om zo'n lijst bij elkaar te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mark_640 schreef op 29 oktober 2002 @ 19:10:
Be my guest.. ;)

Ik weet hoeveel werk 't is om zo'n lijst bij elkaar te zoeken...
Ik wil op zich wel effe een lijst maken met die nummers.
Heb in het weekend wel tijd.
Maar ik wil eerst een reply van een mod hierop.

/me roept Cutebritney

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Maar even een updatetje van mijn kant. Wegens een boel schoolwerk (projectje ietsjes onderschat ;) ), komt het hosting gedeelte woensdagavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Klein schopje :)

Dit staat overigens al heel kort vermeldt in de NT FAQ onder het kopje "DNS problemen met IE, terwijl er toch internet is", maar naar mijn idee komt niemand daar uit.

Zodra men gewoon een internetverbinding lijkt te hebben, maar niet kunnen internetten met een browser, doet dit erg lijken op een winsock probleem in het register.

In de meeste gevallen wordt dit probleem veroorzaakt door de spyware die bij KaZaA wordt geleverd, dan doel ik op de spyware "New.Net (NewDotNet)".
Uiteraard kan dit probleem ook door andere spyware of zelfs door bepaalde programma's (denk aan firewalls) komen, ik maak het alleen erg vaak mee met NewDotNet en dit is dan ook de bekendste variant die dit probleem veroorzaakt.

Enkele situaties die al vaker voorbij zijn gekomen hier op GoT:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/613367
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/595500
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/470057

En zo zijn er nog een boel topics die daarover gaan.

Het probleem is "bijna" altijd hetzelfde, het lijkt erop dat je verbinding hebt, maar je kan niet internetten. Dit geldt dus voor alle internetverbindingen (56k/kabelmodem/adsl).

De oorzaak:
http://www.cexx.org/newnet.htm

De oplossing:
http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453

De oplossing die ik altijd gebruik zie je hieronder:
Note1: Het pingen naar de gateway werkt alleen als je via een kabelmodem/adsl verbonden bent, aangezien je gateway nr van een inbelprovider dezelfde is als je ip-adres (waarom weet ik niet, maar dat kan iemand mij vast wel vertellen).
Note2: Op het einde staat er nog dat je de netwerkkaart nog opnieuw zou kunnen installeren, dit werkt dan (uiteraard) alleen als je via een netwerkkaart verbonden met je kabel/adsl provider, bij 56k modemgebruikers hoeft dit uiteraard niet.

<begin>
Probleem
Je hebt een IP-adres maar je kan niet browsen op het internet dmv. Internet Explorer of Netscape en je kunt wel pingen naar de gateway van <provider>
Hier is sprake van "corrupte winsock register sleutels".

Dit werkt alleen met Windows 95/98/Milennium dus ga dit niet proberen op Windows 2000/NT/XP
Overigens kan de tekst afwijken van de verschillende versies en taal van Windows maar het komt altijd op hetzelfde neer.

Oplossing
Allereerst maak je een backup van het register:
Start - Uitvoeren - type "scanreg /backup" en druk daarna op <ENTER>.
Mocht er namelijk iets fout gaan tijdens deze procedure, dan start je de pc opnieuw op en je drukt op F8 gedurende enkele seconden achter elkaar zodat het Boot-Menu tevoorschijn komt. Kies voor "Alleen MS-DOS Prompt", vervolgens type je in "scanreg /restore" <ENTER>, Je kiest de backup en drukt vervolgens op "OK".

1. Start - Instellingen - Configuratiescherm - Software - Windows Setup - Communicatie

Verwijder voor Win95/98: - Externe Toegang
Verwijder voor WinME: - InbelNetwerk

Mocht de vraag verschijnen: "Wilt u Externe Toegang en alle onderdelen verwijderen waarvoor dit is vereist", kies dan gewoon voor "Ja".

* PC niet opnieuw opstarten! *

2. Start - Uitvoeren - type "regedit" en druk daarna op <ENTER>

Ga vervolgens naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services

In de map Services, verwijder je de volgende sleutels (erop rechtsklikken en voor verwijderen kiezen):

Winsock
Winsock2

Open vervolgens de map VXD (een paar sleutels boven de sleutels die je net heb weggehaald)
In de map VXD, verwijder je op dezelfde manier de volgende sleutels:

AFVXD
DHCP
MSTCP
WINSOCK
WINSOCK2

* PC niet opnieuw opstarten! *

Vervolgens ga je terug naar het Configuratiescherm en installeer je Externe Toegang / Inbelnetwerk weer die je in stap 1 hebt verwijderd. Nu worden alle sleutels weer aangemaakt in de originele staat.

* Start vervolgens de PC nu wel opnieuw op! *

Kan je nu nog steeds niet internetten dan zou je als laatste de netwerkkaart opnieuw kunnen installeren. Normaal gesproken is dit niet nodig, maar niet geschoten is altijd mis.
<einde>

Mocht dit probleem veroorzaakt worden door NewDotNet, moet je deze uiteraard uit je Software lijst verwijderen VOORDAT je deze oplossing gaat proberen. Zodra je nl. de computer opnieuw opstart en die NewDotNet start ook nog op _kan_ het probleem weer opnieuw optreden of kunnen er rare foutmeldingen verschijnen.
Wat je ook zou kunnen proberen is Ad-Aware (http://www.lavasoftusa.com) te gebruiken om alle spyware uit je systeem te halen en "meestal" wordt dan automatisch die winsock weer goed teruggezet door Ad-Aware.

Op een Windows XP/2000/NT computer werkt deze oplossing dus niet, wat ik in zo'n geval altijd adviseer dat is de HD formatteren en daarna uiteraard je OS opnieuw installeren.

Tevens schijnen er op die site van http://www.cexx.org/newnet.htm nog een aantal andere instructies/hulp-programma's te staan die ook zouden kunnen werken, dit heb ik nog niet uitgetest en weet dus ook niet of dit werkt (voor winxp/2000/nt gebruikers is het misschien handig om dat eerst uit te testen voordat je gaat formatteren).

Dit was het wel zo ongeveer. Sorry voor de lange post, inkorten mag altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
alexandervisser schreef op 29 October 2002 @ 19:37:
[...]

Ik wil op zich wel effe een lijst maken met die nummers.
Heb in het weekend wel tijd.
Maar ik wil eerst een reply van een mod hierop.

/me roept Cutebritney

Ik heb het toch al met je hierover gehad ? Of toch niet ? :X
In ieder geval zou het erg fijn zijn als je het zou willen doen :Y)

Ik wilde iedereen even bedanken voor het meedenken etc, hij staat namelijk zo'n beetje online :)

Als iemand nog bugjes, typo's etc tegen komt; ik hoor het graag :) ;)

FAQ Internet & Telefonie
Internet & Telefonie Hosting FaQ

Morgen oid komt er nog wel iets van *Updated* achter :)
Pagina: 1