In eerste instantie had ik geen problemen met mijn zyxel in router mode met firmware GT.3 in combinatie met een Demon dslExpress 8/1 abbonnement. Echter sinds ik van torrent client ben geswitcht en een downgrade naar 2/1 heb gehad klapte de Zyxel in router mode er regelmatig uit. Het ip adres was dan 0.0.0.0 en er was geen internet verkeer naar buiten mogelijk (de Zyxel was wel benaderbaar vanaf het thuisnetwerk) en pas na een reset van de Zyxel kwam het internet weer tot leven.
Vergelijkbaar als:
kuru1234 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:56:
Nou springt eens in de 1-2 weken de internetverbinding eruit. Als ik naar de WAN instellingen kijk, is alles hetzelfde, behalve dat hij geen ip-adres meer heeft: als ik inlog op de zyxel geeft hij als (WAN) ipadres aan: 0.0.0.0
als ik de modem reset doet ie het wel weer en krijg ik mijn oude ip terug. uit en aanzetten is niet genoeg. Dit is natuurlijk klote omdat ik dan elke week mijn de zyxel /router/firewall opnieuw moet gaan inoveren.
Waar ligt dit aan ? Ik draai ook een http/ftp server maar het interne netwerk moet er geen bal mee te maken hebben zou ik zeggen. Bij compuserve zeggen ze dat het aan de modem zou kunnen liggen???
(heb trouwens een linksys WAP54g accespoint gekocht, neem inderdaad geen genoegen met 11mbs)
Als ik dan ga zoeken wordt me in diverse threads verteld dat de p2p client te veel connecties maakt en daardoor het geheugen vol loopt en dan dus crasht. Leuk maar eerder had ik daar geen last van met meerdere bittorrnado clients tegelijk aan.
Ik zat dus alle torrents 1 voor 1 te downloaden met Azureus, terwijl ik nou juist graag meedere tegelijk wilde kunnen doen, met wachtrij opties etc.
Een andere suggestie was dat de Zyxel in router modus niet krachtig genoeg is en in bridge mode het wel aan zou moeten kunnen. Maarja bij mij thuis wilde ik toch graag meerdere pc's aansluiten....
Uiteindelijk ben ik op zoek gegaan naar een andere hardware oplossing als in een nieuw router/modem of een losse router erbij. Na wat research kwam ik op Draytek terrecht. Omdat ik er niet te veel geld aan wilde spenderen (voor hetzelfde werkt het alsnog niet) een 2dehands Vigor 2500X op de kop getikt. Na een uurtje klooien (NAT & Firewall configureren voor alle poorten) alles aan de praat gekregen.
Tja, eens testen dus: 5 torrents downloaden en een stuk of 6 in de upload hebben staan, voorheen ongehoord. Maar de gehele dag lekker verbinding gehouden.Vooralsnog dus een succes.
Dus in het kort, een Draytek router aan de Zyxel in Bridge mode voorkomt dat deze crashed door de vele P2P connecties. Helaas was een dergelijke oplossing (met daadwerkelijke gebruikers ervaringen) nergens te vinden bij deze dus in het archief

. Mocht er in de loop van tijd nog problemen voordoen zal ik de post updates.
[
Voor 25% gewijzigd door
mjl op 14-01-2006 21:37
]