Zyxel Prestige 650R/650H/652

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 953 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zie net op ZyXel.com dat er nieuwe firmware is voor de 650H 31 (die ik ook heb). Deze nieuwe firmware biedt onder andere ondersteuning voor de ZyAir B-120 kaart. Er staan wel wat waarschuwingen over de nieuwe firmware op site. Hij is te groot om via de webinterface te flashen. Weet iemand hoe dit dan wel moet want het lijkt mij een verbetering.

Weet verder iemand een webstore waar de ZyAir B-120 te koop is? Ik heb wel naar de wederverkopers lijst op Zyxel gekeken maar daar zitten bar weinig webwinkels bij. En degene die de kaart hebben vragen er meer dan 100 euro voor. Terwijl ik er eigenlijk maar 50 voor over heb...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Deddiekoel schreef op 30 oktober 2003 @ 13:37:

Er staan wel wat waarschuwingen over de nieuwe firmware op site. Hij is te groot om via de webinterface te flashen. Weet iemand hoe dit dan wel moet want het lijkt mij een verbetering.
Via telnet of via seriele kabel.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

jhead22 schreef op 30 oktober 2003 @ 13:44:
[...]

Via telnet of via seriele kabel.
Heb je toevallig ook een URL naar hoe dat in zijn werk gaat? Ik heb zoiets nl. nog nooit gedaan!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 22:25
Volgens mij is Zyxel in het MKB verreweg het meest gebruikte routermerk.
Ik heb er ook n aantal mogen gebruiken, waaronder de 650, erg fijne dingen.
Draytek heb ik overigens ook goede ervaringen mee.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Het is me gelukt!
Je moet via FTP vervinding maken en dan een voor een de 2 .bin bestanden uploaden (eerste de kleinere dan de grootste). Voordat je ze upped moet je ze wel eerst hernoemen naar "ras".

De nieuwe firmware voegt wel een hoop toe! Je kan nu VPN verbindingen maken en je hebt een firewall! Die moest ik wel uitzetten want toen hij aan stond kreeg ik geen IP van de Tiscali DHCP server...

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

HELP!

Ik ben dus vrolijk aan het kloten met mijn Zyxel. Ik wil met name mijn FTP server laten draaien. Maar ik kom erachter dat mensen van buiten af vrolijk bij mijn router kunnen inloggen. Ook via het web! Dat wil ik dus niet. Ik even kijken in de Web configurator en daar kom ik de optie "Remote Management" tegen. Nu heb ik met mijn stomme harses alle drie deze opties op "disable" gezet...
Nu kan ik dus met geen mogelijkheid (web, FTP en Telnet) meer toegang krijgen tot de router! Ook het indrukken van de resetknop werkt niet...
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Deddiekoel op 30-10-2003 22:52 ]

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Het begint een beetje een solo-topic te worden maar ik heb ook dit weten op te lossen.

Ik heb via de meegeleverde seriele kabel (toch maar ff in doos gekeken) de roiuter met mijn PC verbonden. Daarna hyperterminal opgestart en deze laten verbinden met Com2 (baudrate 9600). Daarna router aangezet (duurde ff voordat ik dat door had) en dan zie je de POST van de router als het ware. Uiteindelijk kom je in het normale telnet menu!

Ik begin steeds meer onder de indruk te raken van dit modem!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Met stage hadden we een vpn connectie met 2 zyxel routers, werkte altijd perfect.

Thuis een 650 -h13 serie d8 ik

iig met 4 poorten zonder vpn ;)

Gewoon xs4all dus mxstream kan gewoon.

Als je er niet uitkomt gewoon de helpdesk van zyxel bellen die is ook wel goed :)

Kortom gewoon goeie apparaten..

Tweakers Discord

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Zekers, maar ik wil nog wel willen weten hoe ik mijn FTP server (Serv-U) publiekelijk beschikbaar kan maken...

• tweakduke

tweakduke

Gewoon in de nat tabel de poort van je ftp server open zetten :)

Moet niet moeilijk zijn, zijn ook wel handleidingen te vinden etc.

Tweakers Discord

Verwijderd

snitch191 schreef op 30 oktober 2003 @ 12:42:
[...]

Heb je wel eens van : http://www.draytek.nl/ gehoord??
Dit schijnen echt super routertjes te zijn. XS4all gebruikt de 2600 voor hun zwaarste
adsl variant (8mb/1mb). Dit zegt uiteraard iets over de performance. De vraag of 'ie ook een VPN pass through functie heeft: ja, dit kun je onder 'producten ' zien (in de tabel onder vpn functionaliteit. Tevens is onder 'FAQ' per router model een grote lijst te vinden 'hoe de router te configuren" voor welke provider/dienst.
VPN passthrough != VPN-server functionaliteit.

De Zyxel 652 is een volwaardige VPN-server en kan tot 10 of 12 (weet ik zo even niet meer) VPN-tunnels opzetten. Daarnaast is er via de console enorm veel in te stellen, zoals bijvoorbeeld VLANs etc.

Ik heb ook een 652 laten bestellen voor een bedrijf, omdat na redelijk wat onderzoek deze router gewoon als een van de beste prijs/prestatie/mogelijkheden uit de bus komt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 00:09 ]

• tweakduke

tweakduke

Het enigste waar de zyxel in faalde bij de draytek vigor was dat:

Er stond wat teveel spanning op de lijn, werd door de kpn ook speciaal nagemeten.
Want onze zyxel deed het niet en de usb modem wel.

De draytek vigor die deed het ook, dus die is daar iets minder gevoelig voor :)

Tweakers Discord

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Deddiekoel schreef op 30 oktober 2003 @ 18:55:
Het is me gelukt!
Je moet via FTP vervinding maken en dan een voor een de 2 .bin bestanden uploaden (eerste de kleinere dan de grootste). Voordat je ze upped moet je ze wel eerst hernoemen naar "ras".

De nieuwe firmware voegt wel een hoop toe! Je kan nu VPN verbindingen maken en je hebt een firewall! Die moest ik wel uitzetten want toen hij aan stond kreeg ik geen IP van de Tiscali DHCP server...
Welke nr draagt deze nieuwe firmware en waar kan ik hem downloaden ?
Ik vind alleen versie 3.4 welke niet echt nieuw is...

Wat voor firewall functies heb je er bij gekregen ?

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Nieuwe firmware is 3,4 (IS.3) en is te vinden op zyxel.com!

Ik ben er erg van onder de indruk. Alleen wil ik wel bevestiging dat de ZyAir B-120 er nu wel mee werkt. Ik heb het aan een bedrijf gevraagd en die zeggen dat Zyxel.nl het ontkend. Toch heel raar aangezien het expliciet in de releasenotes staat.

Ik zou alleen wel een handleiding willen voor de nieuwe mogelijkheden. Want ik snap nog bijzonder weinig van de firewall.

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:59

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Ah, een oud topique van mijzelf ;) Ik heb uiteindelijk na een jaar (!) toch maar gekozen voor een Cisco 837. Dit na lang twijfelen tussen de verschillende Zyxels en de Cisco apparatuur.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 19:48
snitch191 schreef op 30 oktober 2003 @ 12:42:
[...]

Heb je wel eens van : http://www.draytek.nl/ gehoord??
Dit schijnen echt super routertjes te zijn. XS4all gebruikt de 2600 voor hun zwaarste
adsl variant (8mb/1mb). Dit zegt uiteraard iets over de performance. De vraag of 'ie ook een VPN pass through functie heeft: ja, dit kun je onder 'producten ' zien (in de tabel onder vpn functionaliteit. Tevens is onder 'FAQ' per router model een grote lijst te vinden 'hoe de router te configuren" voor welke provider/dienst.

De zyxel, sorry dat ik het zeg, zien/zijn erg plastic-achtig. Toch zetten ze (demon) 'm in voor de 8/1mb smaak. De vraag is nu of je uberhaupt met dat routertje full speed 8mb down en 1 mb up haalt (er van uitgaande dat je voldoende dicht bij de centrale woont) ik denk van niet.

Overigens heeft een collega van mij de wireless vigor adsl router (welke weet ik effe net niet) en die is er zeer tevreden over. Kan onder andere ook vpn bouwen om bv C&C generals te spelen. :7
Zal ik jullie eens iets leuks vertellen? Draytek == Zyxel ;)

In ieder geval zijn ze sterk aan elkaar verbonden, ze doen bijna alles samen. Zelfs de import hier in NL gebeurd gezamelijk.

Dit gaat nu overigens steeds meer over routers ipv router/modem combinatie. Dit topic gaat daarom naar NT :)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Sixkiller schreef op 02 november 2003 @ 13:10:
Ah, een oud topique van mijzelf ;) Ik heb uiteindelijk na een jaar (!) toch maar gekozen voor een Cisco 837. Dit na lang twijfelen tussen de verschillende Zyxels en de Cisco apparatuur.
Is een Cisco niet alleen veel duurder?

• FatalError
Het leuke van de draytek's is dat ze op n hogere snelheid kunnen connecten dan de meeste andere modems.
Dit omdat de chipset in de drayteks (en de chipset in de DSLAMS van BBNED) een truukje daarvoor uithalen. Zo komt de maximum download snelheid op 10.5 mbit/s en 1024 kbit/s up. (normaal 8192/832 bij n analoge lijn).
De Cisco kan dit geintje niet, of de Zyxel het kan weet ik niet.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Deddiekoel schreef op 02 november 2003 @ 15:42:
[...]

Is een Cisco niet alleen veel duurder?
Ja, zat ongeveer 200 euro boven de prijs van een Zyxel 652H (de nieuwe die op 15 september gereleased zou moeten zijn). Maar ik vind het wel de moeite waard om eerlijk te zijn.

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
FatalError schreef op 02 november 2003 @ 16:26:
Het leuke van de draytek's is dat ze op n hogere snelheid kunnen connecten dan de meeste andere modems.
Dit omdat de chipset in de drayteks (en de chipset in de DSLAMS van BBNED) een truukje daarvoor uithalen. Zo komt de maximum download snelheid op 10.5 mbit/s en 1024 kbit/s up. (normaal 8192/832 bij n analoge lijn).
Lijkt me onzin, tenminste dat laatste. Kan je dat onderbouwen? Het voordeel van de Cisco zal vooral zijn dat BBned ook Cisco apparatuur gebruikt, vooralsnog zijn mijn ervaringen dat Cisco altijd beter werkt met Cisco. Of dat ook geldt voor 'low-end' Cisco equipment, durf ik niet te zeggen. We hebben hier alleen maar Catalyst 6000/6500 kasten staan incl. bij behorende modules.

• FatalError
De DSLAM's van BBNED gebruiken (blijkbaar) een VirataGlobespan chipset van n type dat 10.5 mbit/s haalt (ze kunnen het niet allemaal)
Cisco's 83x en voor zover ik weet de overige client spullen gebruiken een ST-Micro chipset die dit geintje niet kan.
Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/804059

[ Voor 16% gewijzigd door FatalError op 02-11-2003 17:16 ]

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

FatalError schreef op 02 november 2003 @ 16:26:
Geldt dit voor alle drayteks? Want ik hoorde juist dat de Draytek 2200E juist langzamer waren (6 Mbit)...

• FatalError
De draytek 2200E is geen ADSL router. En daarnaast is de 2200E inderdaad te traag voor de snelste ADSL verbindingen.

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
Sixkiller schreef op 02 november 2003 @ 16:48:
[...]

Ja, zat ongeveer 200 euro boven de prijs van een Zyxel 652H (de nieuwe die op 15 september gereleased zou moeten zijn). Maar ik vind het wel de moeite waard om eerlijk te zijn.
Heb je wel eens een vette Cisco IOS voor de 837 gezien (bv IP/FW/PLUS 3DES)?? Heb je de functionaliteiten die daar in zitten vergeleken met zyxel?? (Ik heb nog nooit een zyxel geconfigureerd, wel Cisco apparatuur.) Ondanks dit vrees ik toch dat zyxel nog wel wat moet sleutelen aan het besturingssysteem om hieraan te kunnen tippen. Ook krijg je van Cisco zeer goede support via oa. tech ass center en veelvoudige software updates met nieuwe funct en fixes. Maar: alle waar naar z'n geld. Je betaald voor de functionaliteit. Als je die niet allemaal gebruikt, ja dan moet je iets goedkopers nemen. Niet altijd standaard zeggen: 'ja het is duurder dus...' Cisco is m.i een merk voor vooral corporate gebruik, niet om mee te spelen thuis.

Ik haat snelheidsbelasting!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 13:59

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

mwah wat je beschrijft kan met bijna alle modems hoor ;)

Als je van buitenaf op je router terrecht komt, moet je de NAT instellingen aanpassen...
Standaard staat namelijk de router als NAT entry op poort 80 ingesteld, dwz dat als je 'm aan het internet hangt iedereen die jouw IP intikt automatisch op jouw router terrecht komt.

Even veranderen dus :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb alles nu goed lopen. Ik heb eindelijk de FAQ op zyxel.nl gevonden. Met name de NAT loopback vond ik erg prettig. Maar alles werkt nu. Nu moet ik alleen nog een B-100 weten te vinden voor een acceptabele prijs. Iemand suggesties?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02

WouterG

Dit is geen ondertitel

Cutebritney schreef op 02 november 2003 @ 13:15:
[...]

Zal ik jullie eens iets leuks vertellen? Draytek == Zyxel ;)

In ieder geval zijn ze sterk aan elkaar verbonden, ze doen bijna alles samen. Zelfs de import hier in NL gebeurd gezamelijk.

Dit gaat nu overigens steeds meer over routers ipv router/modem combinatie. Dit topic gaat daarom naar NT :)
Krijg een beetje het vermoeden dat ook Netgear samenwerkt met deze twee. Mijn router (Netgear RP114) heeft precies hetzelfde menu via de telnet interface.

• FatalError
Dat de menuus soms op elkaar lijken komt omdat veel bedrijven hun hardware ergens anders in kopen en daar dan hun eigen logo op plakken.
Bijna iedere fabrikant doet dit wel, D-Link,Linksys,Netgear,3Com,Sweex,Sitecom,USRobotics...

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
snitch191 schreef op 03 november 2003 @ 12:21:
[...]

Heb je wel eens een vette Cisco IOS voor de 837 gezien (bv IP/FW/PLUS 3DES)?? Heb je de functionaliteiten die daar in zitten vergeleken met zyxel?? (Ik heb nog nooit een zyxel geconfigureerd, wel Cisco apparatuur.) Ondanks dit vrees ik toch dat zyxel nog wel wat moet sleutelen aan het besturingssysteem om hieraan te kunnen tippen. Ook krijg je van Cisco zeer goede support via oa. tech ass center en veelvoudige software updates met nieuwe funct en fixes. Maar: alle waar naar z'n geld. Je betaald voor de functionaliteit. Als je die niet allemaal gebruikt, ja dan moet je iets goedkopers nemen. Niet altijd standaard zeggen: 'ja het is duurder dus...' Cisco is m.i een merk voor vooral corporate gebruik, niet om mee te spelen thuis.
Tsja, zoals ik al zei.... Een van de redenen waarom ik deze heb weten te bemachtigen is omdat we groot verbruiker van Cisco apparatuur zijn.. Is altijd handig, toch? :)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Tering, wat zijn die B-100 kaartjes moeilijk te vinden. Alleen een toko ik Zeist heeft ze. Dat kost me dan 58 euro. Op zich nog wel te doen...maar ik baal dat er maar één winkel is. Bij Tiscali kunnen ze me ook al niet helpen en hun leverancier heeft geen site (Nijhof automatisering oid).

Verwijderd

Op de Nederlandse site staat een hele trits met wederverkopers.
De B-100 wordt nog gewoon gemaakt, ik kan me niet voorstellen dat geen van hen een B-100 op voorraad heeft

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb die hele lijst ongeveer wel gehad. Beste deal was een toko in Zeist. Daar wassie €58,- inc. verzending. Ik ga nu kijken of ik bij Valadis iets kan bestellen.

Verwijderd

Kun je zeggen waar in Zeist ze te koop zijn? Ik heb ook de multi-modem van Zyxel en zoek de ZyAir B100 en de B120. Enig idee waar ik die krijg?
Deddiekoel schreef op 08 november 2003 @ 10:54:
Ik heb die hele lijst ongeveer wel gehad. Beste deal was een toko in Zeist. Daar wassie €58,- inc. verzending. Ik ga nu kijken of ik bij Valadis iets kan bestellen.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:46:
Kun je zeggen waar in Zeist ze te koop zijn? Ik heb ook de multi-modem van Zyxel en zoek de ZyAir B100 en de B120. Enig idee waar ik die krijg?

[...]
Tjek http://www.vbza.nl/ daar hebben ze hem.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Volgens mij hebben ze daar geen B-100 en dat is de enige die werkt met de Prestige 650H...

Verwijderd

De B-101 werkt toch ook? Daar kan indien nodig een externe antenne aan bevestigd worden.

Sies

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb er nu een B-100 kaartje inzitten en ik heb tegenwoordig de beschikking over een HP nc6000. Daar zit een WiFi kaartje in. Maar ze willen vooralsnog niet met elkaar praten. De lampjes branden en de web configurator geeft aan dat er WLAN mogelijk is...

Weet iemand wat ik waar moet instellen?

Verwijderd

Deddiekoel schreef op 27 november 2003 @ 10:07:
[...]

Volgens mij hebben ze daar geen B-100 en dat is de enige die werkt met de Prestige 650H...
De B100 en de B101 kan in de P650H gebruikt worden en werkt beide sowieso.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 12:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:46:

[...]
Zyxel reseller lijst : http://zylamp.zyxel.nl/wherebuy/index.php

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb mijn probleem gevonden. Op mijn laptop zit een hele handige hardware switch voor mijn WLAN adapter. Toen ik die aanzette was het nog een peuleschil. Ik zit nu draadloos met 11 Mbit te internetten. Werkt allemaal als een trein!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05-2025
nou, ik heb dus ook een Zyxel modem, de 650H-11

ik snap alleen 1 ding niet: ik moet zowat om de 10 min. m'n modem resetten omdat ik geen sites meer kan bezoeken.. ik kan nog wel gewoon op de site surfen die ik op dat moment open heb staan, maar zodra ik van site verander, heb ik dus een probleem..

weet iemand waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

FBtje schreef op 13 februari 2004 @ 17:59:

ik snap alleen 1 ding niet: ik moet zowat om de 10 min. m'n modem resetten omdat ik geen sites meer kan bezoeken.. ik kan nog wel gewoon op de site surfen die ik op dat moment open heb staan, maar zodra ik van site verander, heb ik dus een probleem..

1. Kun je nog wel pingen naar b.v. "ping www.zyxel.nl" zo ja.... lijkt mij meer een probleem in de webbrowser of netwerkkaart.

2. Deinstalleer netwerkkaart download virtualjavamachine.
Of kijk anders ook de relevante punten op : http://www.zyxel.nl/support/communicatieprobleem.html

3. Computer statisch instellen met de DNS van de ISP.

4. Maak je gebruik van p2p programma, zoja de uploads(snelheid) zodanig minimaliseren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 12:50 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

FBtje schreef op 13 februari 2004 @ 17:59:

ik kick ff een oud topic omhoog als niemand het erg vind :>

euh wat het probleem is:
de 650h11 kan maar 256 connecties maken ofzo (iig de tabelgrootte ofzo is maar 256)
bij de 650R-31 is het 1024.

Wat ik wel vreemd vind omdat de 650H11 een router is met modem EN 4 poorten, waarbij je zou denken dat die modem wel meerdree connecties aankan.

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05-2025
sorry, voor mijn late reply

ik snap niet dat er mensen zijn die routers gebruiken, wat een ingewikkelde zooi is dat..

ik ben weer lekker overgegaan op m'n USB modem, wat een verlichting is dat zeg

*zucht*

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

FBtje schreef op 11 maart 2004 @ 05:32:

ik snap niet dat er mensen zijn die routers gebruiken, wat een ingewikkelde zooi is dat..

*zucht*
euh misschien omdat mensen meerdere pc's op 1 verbinding willen aansluiten zonder dat daarvoor een andere pc voor aan moet staan. (router/server pc) :X

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Mijn Zyxel 650HW-31 heeft opeens een kapotte modem... Ik dacht eerst dat ik was afgesloten! Maar inmiddels een vervangende gekregen en dat is een nieuwer type die overweg kan met de ZyAir-B120. Toch leuk. Nutteloos, maar toch leuk.

Verwijderd

Gisteren bezig geweest met een ZyXEL 650H-31 in combinatie met Tiscali ADSL. Ik moest de router even nalopen op instellingen, wat ik ook probeerde, ik kwam maar niet op de interne website van de router. Weet iemand wat het kan zijn?

- Telnet (onder Dos prompt)
- Internet Explorer
- Router reset 2x

Het eigenaardige is de persoon die ik hielp had wel gewoon contact met het internet ondanks na 2x de router te hebben gereset maar de de site die achter ip: 192.168.1.1 zou moeten zitten kwam maar niet tevoorschijn. Iemand een idee?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 11:45

Haan

dotnetter

FBtje schreef op 11 maart 2004 @ 05:32:

*zucht*
Nep-tweaker :X

Kater? Eerst water, de rest komt later

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 10:32:
Gisteren bezig geweest met een ZyXEL 650H-31 in combinatie met Tiscali ADSL. Ik moest de router even nalopen op instellingen, wat ik ook probeerde, ik kwam maar niet op de interne website van de router. Weet iemand wat het kan zijn?

- Internet Explorer
- Router reset 2x

Het eigenaardige is de persoon die ik hielp had wel gewoon contact met het internet ondanks na 2x de router te hebben gereset maar de de site die achter ip: 192.168.1.1 zou moeten zitten kwam maar niet tevoorschijn. Iemand een idee?
ja je moet de netwerkkaart waar je modem aan verbonden is een vast ip geven in windows om in je router te komen :P
staat gewoon in de handleiding B)
wheheh, als je kijkt naar zijn posthistory zie je idd dat hij nog niet zoveel verstand ervan heeft. Zn opmerking is em dus vergeven :X

[ Voor 17% gewijzigd door randje op 21-03-2004 11:37 ]

Verwijderd

pokeran schreef op 21 maart 2004 @ 11:12:
[...]

ja je moet de netwerkkaart waar je modem aan verbonden is een vast ip geven in windows om in je router te komen :P
staat gewoon in de handleiding B)
Hmmm, vast overheen gekeken. Dank!

Verwijderd

OKé, ik heb dus hetzelfde prob. IP vast ingesteld op 192.168.1.33 en dan een telenet sessie proberen te starten (via uitvoeren cmd) Ik krijg dan een foutmelding:
Kan geen verbinding maken met de host op poort 23, de verbinding is mislukt.

Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad en kunnen oplossen?

(W2K, Realtek RTL8139 NIC)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-03 07:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 10:32:

- Internet Explorer
- Router reset 2x

Kijk eens naar de netwerk-settings van de PC en vooral de default Gateway (ipconfig /all). Die staat bij mij (ook een Zyxel 650H, ADSL van speedlinq.nl via BaByXL/Tiscali) op 192.168.1.254

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
Weet iemand of je een antenne bij de Zyxel B-101 krijgt.

Overal is te lezen dat die een mogelijk heeft tot het aansluiten van een losse antenne. Maar ik kan niet vinden of die antenne ook standaard meegeleverd wordt.

Verwijderd

De B-101 wordt niet geleverd met een losse antenne,
maar het is een PCMCIA kaart waarop je met een meegeleverd verloopkabeltje wel een losse antenne op aan kunt sluiten.

• Zilver
Hoever is het bereik van die B- 100 en de B-101 ongeveer.

Ik heb hier ergens gelezen dat een antenne gebruikt wordt om het signaal te richten, maar ik heb geen idee van het bereik.

Ik woon in een rijtjes nieuwbouwwoning met drie verdiepingen. Mag ik verwachten dat ik met zo'n zyair door mijn hele huis, inclusief tuin kan internetten?

• Freee!!

Freee!!

Zilver schreef op 02 mei 2004 @ 16:40:
[...]
Ik woon in een rijtjes nieuwbouwwoning met drie verdiepingen. Mag ik verwachten dat ik met zo'n zyair door mijn hele huis, inclusief tuin kan internetten?
Je komt in ieder geval een heel eind met het strategisch op hangen van dat ding (in het trappenhuis). Veel hangt af van de specifieke constructie van het huis en de gebruikte materialen. Als de muren van (gewapend) beton zijn, wordt het een stuk moeilijker. En wat zit er allemaal in de vloeren :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Het goede bereik van een draadloos netwerk is van veel meer dingen afhankelijk danalleen wapening in de muren en vloeren.

Kijk eens op
http://www.zyxel.nl/support/a005.html#prestaties
voor een lijstje van wat er allemaal verkeerd kan zijn.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Ik had een vraag betrefende mijn Prestige 650.
Ik heb namelijk problemen om contact te leggen met de prestige, zowel via tlenet als via de webinterface lukt niet.
Dit is de huidige situatie:

Demon 8Mbit --->---->---- Zyxel Prestige 650R in bridge mode (192.168.1.1) --->--->--- SMC barricade 7004ABR Router (192.168.1.2) ---->---->---->--- PC's (192.168.1.3 - 192.168.1.10)

Nu kan ik me voorstellen dat ik in m'n router bepaalde zaken op moet geven om verbinding te kunnen maken, maar ik heb van alles geprobeerd en ik kom er niet uit

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je router moet dan als extern IP 192.168.1.xxx hebben om de zyxel te kunnen bereiken. Wat ook kan is rechtstreeks een utp in je zyxel te duwen en dan eventjes via de 192.168.1.xxx ranges gaan werken. op die laatste methode krijg je in ieder geval wel link :)

Verwijderd

Ik heb een Speedlinq 2048/1024 adsl over analoge lijn in Rotterdam, met de Zyxel 650R.

NIET DOEN!!! Althans, ik heb er hele slechte ervaringen mee. Als ik de stekker van de Zyxel uit het stopcontact haal en er weer in doe, heb ik 2 dagen lang een verbinding die er om de 3 minuten 20 seconde uit vliegt!! :(
Daarna doet de verbinding het wel weer goed, maar dit is erg irritant!!

Denk er goed over na zou ik zeggen!! :|

• Joppe
Fludizz schreef op 23 mei 2004 @ 16:07:
Je router moet dan als extern IP 192.168.1.xxx hebben om de zyxel te kunnen bereiken. Wat ook kan is rechtstreeks een utp in je zyxel te duwen en dan eventjes via de 192.168.1.xxx ranges gaan werken. op die laatste methode krijg je in ieder geval wel link :)
Dat via een kabeltje trekken daarvan weet ik dat het werkt, maar is geen oplossing gezien het modem ergens in een hoek van de garage staat weg geduwt.
De router kan geen extern ip van 192.168.1.xxx krijgen omdat de zyxel staat ingesteld als bridge, de router krijgt dus gewoon z'n ip van demon, namelijk 82.161.16.xx. Ik kan de router alleen een ip geven in de 192.168.1.xxx als de zyxel staat ingesteld als router, en dat wil ik dus niet

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 6368 kbps

Ik heb een demon 8/1 lijn. Dan zou dit toch 1024/8192 moeten zijn? Ok ik weet dat de zyxel 650r niet 1024 aankan maar dacht wel dat ie 8192 zou aankunnen?

Of heb ik mss iets verkeerds in gesteld?

:)

Verwijderd

Joppe schreef op 23 mei 2004 @ 16:00:
Ik heb namelijk problemen om contact te leggen met de prestige, zowel via tlenet als via de webinterface lukt niet.

Demon 8Mbit --->---->---- Zyxel Prestige 650R in bridge mode (192.168.1.1) --->--->--- SMC barricade 7004ABR Router (192.168.1.2) ---->---->---->--- PC's (192.168.1.3 - 192.168.1.10)

Nu kan ik me voorstellen dat ik in m'n router bepaalde zaken op moet geven om verbinding te kunnen maken, maar ik heb van alles geprobeerd en ik kom er niet uit
Je hebt de zyxel en smc in hetzelfde ip bereik geconfigureerd wat vaak fout gaat bij routeringen.
Verander het lokale ip adres van de SMC in b.v. 192.168.2.x

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 16:14:
Ik heb een Speedlinq 2048/1024 adsl over analoge lijn in Rotterdam, met de Zyxel 650R.

NIET DOEN!!! Althans, ik heb er hele slechte ervaringen mee. Als ik de stekker van de Zyxel uit het stopcontact haal en er weer in doe, heb ik 2 dagen lang een verbinding die er om de 3 minuten 20 seconde uit vliegt!! :(
Daarna doet de verbinding het wel weer goed, maar dit is erg irritant!!

Denk er goed over na zou ik zeggen!! :|
Waarschijnlijk kan jouw speedlinq router niet goed omgaan met dhcp lease/renewall of met de atm pakketjes.
Als je een nieuwe firmware in de zyxel plaatst en je stelt deze in als router en zet de dhcp van de speedlinq uit en sluit de netwerkkabel vanaf de zyxel modem op 1 van de vrije switch poorten van de speedlinq. Ik heb dit probleem eerder gezien en het probleem lag feitelijk gezien niet aan de zyxel modem. Overigens heb je niet vermeld of de 650r in router mode staat, want nat router achter een nat router gaat vaak niet goed en vooral niet als ze in hetzelfde ip range vallen.
Broninformatie :
1. Firmware upgrade : http://www.zyxel.nl/support/firmware.html
2. Instellen in router mode : http://www.zyxel.nl/p650/z009.html
3. Adsl problemen lees hier ook het laatste deel achter de volgende link: http://www.zyxel.nl/support/a006.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 21:37 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55
Mijn ZyXel heeft problemen met portforwarding, als ik em op full NAT zet kan'k niet meer surfen, maar anders kan'k geen port-forwarding doen :'( Iemand raad?

|>

Verwijderd

Simon schreef op 23 mei 2004 @ 21:28:
Mijn ZyXel heeft problemen met portforwarding, als ik em op full NAT zet kan'k niet meer surfen, maar anders kan'k geen port-forwarding doen :'( Iemand raad?
full nat geldt alleen voor adsl/sdsl verbinding met meerdere publieke ip adressen.

1. Ik raad aan om de meest recente firmware in de router te plaatsen.
http://www.zyxel.nl/support/firmware.html

2. Daarna instellen in router mode
http://www.zyxel.nl/support/firmware.html

3. Vervolgens NAT instellen.
http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html

Verwijderd

BasBzrk schreef op 23 mei 2004 @ 17:48:
WAN Port Statistics:

Ik heb een demon 8/1 lijn. Dan zou dit toch 1024/8192 moeten zijn? Ok ik weet dat de zyxel 650r niet 1024 aankan maar dacht wel dat ie 8192 zou aankunnen?

ligt niet aan je instelling of aan het modem... de lijn is gewoonweg niet beter..

edit:

no flaim intended maar waarom zou je in vredesnaam een cisco mode/router kopen voor thuis als je voor 200€ minder een goede oplossing hebt voor thuis...
alsof je al die funties gebruikt |:(
Maar er staat cisco op.... geil geil geil....
Voor de router/firewall geile mensen onder ons... ik draai met een Eicon Safepipe 3030 icm een Zyxel 650R-31
( eicon was gratis :D de Zyxel ook overigens)

Overigens bevalt m'n Zyxel perfect... nu alleen nog een goeie DSLAM... als ik de upload niet cap op 800 KB/s dan vliegt hier de verbinding er ook uit na 6 min... :(

my 2 cents ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 21:44 ]

Verwijderd

BasBzrk schreef op 23 mei 2004 @ 17:48:
WAN Port Statistics:

Kijk eens op : http://www.zyxel.nl/support/a006.html#langzaam

Verwijderd

Joppe schreef op 23 mei 2004 @ 16:00:

je wan poort van je SMC moet gewoon op DHCP staan..
dan krijg je een tijdelijk ip adres en daarmee kan je je mac adres registreren bij demon .. duurt 15 min en dan heb je gewoon internet...
kan niet fout gaan..

suc6

• Joppe
Is mijn verhaal zo onduidelijk?
Ik krijg wel verbinding met demon hoor, al meer dan een half jaar naar grote tevredenheid, maar ik krijg geen verbinding met de zyxel, om deze te kunnen configureren.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 13:59

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Simon schreef op 23 mei 2004 @ 21:28:
Heb je je firewall ook goed ingesteld?

Ik had namelijk toen ik NAT ingesteld had ook ineens geen verbinding naar buiten toe meer, toen even bij de firewall gecheckt en ja hoor die poorten stonden ook allemaal potdicht, zelfs poort 80 :X

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Joppe
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 21:20:
[...]

Je hebt de zyxel en smc in hetzelfde ip bereik geconfigureerd wat vaak fout gaat bij routeringen.
Verander het lokale ip adres van de SMC in b.v. 192.168.2.x
Heeft geen invloed, heb de ip range nu aanpas naar 2.x en de zyxel nog steeds op 1.1 maar ik kom er nog steeds niet op, moet ik ergens een poort forwarden of zo, de webinterface van de zyxel zit op poort 80

Verwijderd

Joppe schreef op 24 mei 2004 @ 12:53:
[...]

Heeft geen invloed, heb de ip range nu aanpas naar 2.x en de zyxel nog steeds op 1.1 maar ik kom er nog steeds niet op, moet ik ergens een poort forwarden of zo, de webinterface van de zyxel zit op poort 80
Laat de ZyXEL in bridge mode, de SMC dient aan de WAN zijde dynamisch ingesteld te worden. Het lan ip adres van de SMC 192.168.2.1 configureren.

Indien de ZyXEL in bridge mode staat ingesteld zet deze alles transparant door naar de Wan zijde van de SMC, het WAN Mac adres van de SMC zal geautoriseert worden door de provider(demon??).

Geef de zyxel een handmatige reboot van een half minuut(terwijl de modem aanstaat). Zet vervolgens de ZyXEL modem voor een half uur uit(van de stroom) en stel de SMC goed in, na een half uur zal het publieke ip adres ontvangen moeten worden op de WAN zijde van de SMC..

• Joppe
Is het nu echt nog steeds niet duidelijk

De smc krijgt wel een ip van demon, ik kan gewoon internetten hoor, geen probleem al een half jaar. Alleen ik kan niet in de Webconfiger van de Zyxel komen, ook niet via Telnet,
lezen is moelijk he,
sorry dat ik een beetje boos wordt, maar zo kom ik niet verder, en dit is al de zoveelste reactie van iemand die niet goed leest

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39

Dido

heforshe

Het is mij ook nog nooit gelukt om in mijn modem te komen als er een externe router achter hing...

Je kunt:
• je router er (tijdelijk) tussenuit halen.
• Je modem als router configureren. (En je router/switch alleen als switch).

Wat gebeurt er als je je externe ip in je browser ingeeft?

[ Voor 12% gewijzigd door Dido op 25-05-2004 13:03 ]

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Joppe schreef op 25 mei 2004 @ 12:50:
Is het nu echt nog steeds niet duidelijk

De smc krijgt wel een ip van demon, ik kan gewoon internetten hoor, geen probleem al een half jaar. Alleen ik kan niet in de Webconfiger van de Zyxel komen, ook niet via Telnet,
lezen is moelijk he,
sorry dat ik een beetje boos wordt, maar zo kom ik niet verder, en dit is al de zoveelste reactie van iemand die niet goed leest
Wat jij dan wil is niet mogelijk, alleen als je je pc een vast ip adres instelt zoals 192.168.1.2 met een directe aansluiting op de ZyXEL. Indien dit niet werkt dan via serieele kabel.

Ik zie het nut ook niet om bij de ZyXEL te komen als deze toch alles transparant (bridge)doorzet.

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-03 21:43
Ik heb hier een 650r-31.
Ik weet alleen niet hoe ik me firewall moet uitzetten.
Ik heb al een firmware update gedaan maar dan kan ik het nog steeds niet uitzetten.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 11:45

Haan

dotnetter

SoundWave schreef op 19 juni 2004 @ 04:12:
Ik heb hier een 650r-31.
Ik weet alleen niet hoe ik me firewall moet uitzetten.
Ik heb al een firmware update gedaan maar dan kan ik het nog steeds niet uitzetten.
Kan dat überhaupt wel dan? Ik heb dat ding ook en ik kan me niet herinneren dat er zoiets in is te stellen. Mag ik vragen waarom je dat eigenlijk wil?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-03 21:43
Want ik kan op mirc op niet zo veel fservers komen vanwege mijn firewall.

Verwijderd

SoundWave schreef op 19 juni 2004 @ 16:24:
Want ik kan op mirc op niet zo veel fservers komen vanwege mijn firewall.
de 6xxH serie en Zywall hebben een Stateful Inspection Firewall. De 650r kent filtersettings(onder security) . Je dient echter poorten door te zetten(natten).

Ik vermoed dat je de 650r ook in router mode staat ingesteld. Log in de router en klik op 'NAT/SUA' vervolgens klik op 'Details' en configureer de nodige poorten naar de IRC computer.

Bron : http://www.mirc.com/ircintro.html (punt 10)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 23:12 ]

• Zilver
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2004 @ 20:28:
Het goede bereik van een draadloos netwerk is van veel meer dingen afhankelijk danalleen wapening in de muren en vloeren.

Kijk eens op
http://www.zyxel.nl/support/a005.html#prestaties
voor een lijstje van wat er allemaal verkeerd kan zijn.
Goede link!! Bedankt Turyavestel.
Mr. Liu schreef op zondag 02 mei 2004 @ 17:19:
[...]
Je komt in ieder geval een heel eind met het strategisch op hangen van dat ding (in het trappenhuis). Veel hangt af van de specifieke constructie van het huis en de gebruikte materialen. Als de muren van (gewapend) beton zijn, wordt het een stuk moeilijker. En wat zit er allemaal in de vloeren :?
De vloeren zijn breedplaten met daarop beton gestort en uiteraard voorzien van vlechtwerk. Zo'n 15 a 20cm dik. Alle tussenwandjes zijn gasbetonblokken van 7 dik.

Ik heb mijn router momenteel in de meterkast staan. Die zit in de hal vlakbij de trap. Maar ik kan hem ook in de bergkast zetten, onder de trap en dus min of meer in de trappenhal.
Ik ga het ding volgend voorjaar wel halen, en zie dan vanzelf hoe mijn bereik is.

[ Voor 6% gewijzigd door Zilver op 20-11-2004 21:09 ]

• kuru1234
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

kuru1234

Morphineman

weet iemand al of de 650H ook met andere wlan kaarten werkt (behalve de zyxelkaarten dus)

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

• Arno
  • Laatst online: 25-03 17:13

Arno

PF5A

Volgens de specificaties niet.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heeft iemand ervaring met de draadloze functies van de 650H(W). Ik heb nu een B-100 kaartje in mijn 650H zitten en dat werkt allemaal prima. Ik zou alleen wat meer bereik willen. Momenteel haal ik met veel geluk een 93% verbinding als ik in de kamer naast de meterkast zit. Dat vind ik een beetje pover (zeker als ik ooit groter kom te wonen). Ik vraag me dan af of een B-101 of B-120/122 uitkomst kan bieden...

Op zich lijkt de B-122 me wel wat aangezien die een betere verbinding zou moeten maken. Iemand enig idee of die zou moeten werken in een 650H die de B-120 wel ondersteunt?

[ Voor 18% gewijzigd door Deddiekoel op 03-01-2005 14:38 ]

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

dat het volgens de specificaties niet kan, weet ik, maar er moeten toch mensen zijn die dit uitgeprobeerd hebben, zeker gezien het zwakke bereik van sommige zyxel-wlan kaartjes ???

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

mijn http server is niet van buitenaf bereikbaar (op een xp-pc achter een zyxel 650H-31)

heb alles ingesteld zoals op http://www.portforward.com/zyxel/650h-portforwarding.htm
mijn server-pc heeft een vast ip. (moet de dhcp-server op de router nuop OFF staan ?). De FTP server is wel bereikbaar. en in bovenstaande link wirdt er gezegd dat je de firewall moet instellen: het LAN->WAN gedeelte; moet dit niet andersom zijn, WAN->LAN dus ???

wie helpt me verder ???

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Kunnen anderen er niet bij of kun jij er niet bij via je publieke IP?

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

anderen, van buitenaf dus.

(het lijkt wel of jij de enige bent met een zyxel....)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Kijk eens in de FAQ op Zyxel.nl

Om zelf via het publieke adres bij de server te komen moest ik de interne IP loopback aanzetten.

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

godverdomme, stond de firewall van XP zelf nog aan...dat was het dus... hij doet het weer

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

Heb net even een Eminent 54mbps/100mbps PCMIA kaartje in de 650H geplugd en:

helaas, hij doet er niks mee. Als ik op de 650H inlog, krijg ik niet eens een Wireless menu te zien. (dit gebeurt volgens de helpdesk wel als je een Zyair kaartje inplugt).

wordt het toch een accespoint op de ethernetpoort van de 650H.......

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb er een B-100 kaartje inzitten en dat werkt op zich wel prima. Die kaartje moeten toch wel te vinden zijn. Of wil je perse een 54 mb WLAN?

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

Nou springt eens in de 1-2 weken de internetverbinding eruit. Als ik naar de WAN instellingen kijk, is alles hetzelfde, behalve dat hij geen ip-adres meer heeft: als ik inlog op de zyxel geeft hij als (WAN) ipadres aan: 0.0.0.0

als ik de modem reset doet ie het wel weer en krijg ik mijn oude ip terug. uit en aanzetten is niet genoeg. Dit is natuurlijk klote omdat ik dan elke week mijn de zyxel /router/firewall opnieuw moet gaan inoveren.

Waar ligt dit aan ? Ik draai ook een http/ftp server maar het interne netwerk moet er geen bal mee te maken hebben zou ik zeggen. Bij compuserve zeggen ze dat het aan de modem zou kunnen liggen???

(heb trouwens een linksys WAP54g accespoint gekocht, neem inderdaad geen genoegen met 11mbs)

[ Voor 7% gewijzigd door kuru1234 op 21-02-2005 18:58 ]

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb je misschien iets op de router staan?

Ik had een ander kastje (VoIP kastje) op mijn Zyxel gezet en toen wilde hij ook nog eens wegvallen. Nu ik hem vrij heb staan zodat hij goed kan ademen heb ik nergens meer last van...

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

ik zal hem eens vrij zetten...

andere vraag: als ik op de zyxel inlog en naar SYSTEM STATUS > SHOW STATISTICS ga, zie ik onder het kopje WAN PORT STATISTICS de volgende getallen staan:

WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 704 kbps
Downstream Speed: 2240 kbps

is dat getal 704 niet wat vreemd als ik een 2000/1000 kbit adsl abo heb ????

• Freee!!

Freee!!

kuru1234 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:40:
is dat getal 704 niet wat vreemd als ik een 2000/1000 kbit adsl abo heb ????
Kijk eens hoeveel noise je op de lijn hebt, zou zomaar eens het maximum haalbare kunnen zijn.

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

noise.... je bedoelt dit denk ik, maar ik weet niet of dit veel is....gebruik de lijn alleen voor de adsl, geen telefoon

relative capacity occupation: 104%
noise margin upstream: 10.0 db
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 6.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 08 9a ab bb bb bb bb bb ba a9 99 88 00
tone 32- 63: 00 00 00 22 23 34 44 44 45 45 55 55 55 55 55 55
tone 64- 95: 05 55 52 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 96-127: 55 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 128-159: 44 44 33 33 33 33 33 33 33 33 33 34 43 43 44 43
tone 160-191: 43 34 42 44 44 42 34 43 44 44 34 44 34 44 43 43
tone 192-223: 22 33 33 34 44 23 33 22 32 42 34 42 43 42 33 23
tone 224-255: 22 22 22 22 20 22 02 20 20 00 00 00 00 00 00 00

• mjl
  • Laatst online: 01:06

mjl

Ugh

In eerste instantie had ik geen problemen met mijn zyxel in router mode met firmware GT.3 in combinatie met een Demon dslExpress 8/1 abbonnement. Echter sinds ik van torrent client ben geswitcht en een downgrade naar 2/1 heb gehad klapte de Zyxel in router mode er regelmatig uit. Het ip adres was dan 0.0.0.0 en er was geen internet verkeer naar buiten mogelijk (de Zyxel was wel benaderbaar vanaf het thuisnetwerk) en pas na een reset van de Zyxel kwam het internet weer tot leven.

Vergelijkbaar als:
kuru1234 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:56:
Nou springt eens in de 1-2 weken de internetverbinding eruit. Als ik naar de WAN instellingen kijk, is alles hetzelfde, behalve dat hij geen ip-adres meer heeft: als ik inlog op de zyxel geeft hij als (WAN) ipadres aan: 0.0.0.0

als ik de modem reset doet ie het wel weer en krijg ik mijn oude ip terug. uit en aanzetten is niet genoeg. Dit is natuurlijk klote omdat ik dan elke week mijn de zyxel /router/firewall opnieuw moet gaan inoveren.

Waar ligt dit aan ? Ik draai ook een http/ftp server maar het interne netwerk moet er geen bal mee te maken hebben zou ik zeggen. Bij compuserve zeggen ze dat het aan de modem zou kunnen liggen???

(heb trouwens een linksys WAP54g accespoint gekocht, neem inderdaad geen genoegen met 11mbs)
Als ik dan ga zoeken wordt me in diverse threads verteld dat de p2p client te veel connecties maakt en daardoor het geheugen vol loopt en dan dus crasht. Leuk maar eerder had ik daar geen last van met meerdere bittorrnado clients tegelijk aan.

Ik zat dus alle torrents 1 voor 1 te downloaden met Azureus, terwijl ik nou juist graag meedere tegelijk wilde kunnen doen, met wachtrij opties etc.

Een andere suggestie was dat de Zyxel in router modus niet krachtig genoeg is en in bridge mode het wel aan zou moeten kunnen. Maarja bij mij thuis wilde ik toch graag meerdere pc's aansluiten....

Uiteindelijk ben ik op zoek gegaan naar een andere hardware oplossing als in een nieuw router/modem of een losse router erbij. Na wat research kwam ik op Draytek terrecht. Omdat ik er niet te veel geld aan wilde spenderen (voor hetzelfde werkt het alsnog niet) een 2dehands Vigor 2500X op de kop getikt. Na een uurtje klooien (NAT & Firewall configureren voor alle poorten) alles aan de praat gekregen.

Tja, eens testen dus: 5 torrents downloaden en een stuk of 6 in de upload hebben staan, voorheen ongehoord. Maar de gehele dag lekker verbinding gehouden.Vooralsnog dus een succes.

Dus in het kort, een Draytek router aan de Zyxel in Bridge mode voorkomt dat deze crashed door de vele P2P connecties. Helaas was een dergelijke oplossing (met daadwerkelijke gebruikers ervaringen) nergens te vinden bij deze dus in het archief ;). Mocht er in de loop van tijd nog problemen voordoen zal ik de post updates.

[ Voor 25% gewijzigd door mjl op 14-01-2006 21:37 ]

-------

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 21:39
Ik heb de 650h goede modem icm compuserve 8mbit abbo
Goede modem alleen, wanneer ik te lang op maximum download snelheid moet ik hem resetten.

Ik wil hem nu graag draadloos maken weet iemand hoe dit moet?
Niet zeggen draadloos kaartje erin en wifi usb dongle in je pc doen.

Want deze modem accepteert alleen een bepaalde kaart.
Het staat niet op de site
Pagina: 1 2 Laatste