snitch191 schreef op 30 oktober 2003 @ 12:42:
[...]
Heb je wel eens van :
http://www.draytek.nl/ gehoord??
Dit schijnen echt super routertjes te zijn. XS4all gebruikt de 2600 voor hun zwaarste
adsl variant (8mb/1mb). Dit zegt uiteraard iets over de performance. De vraag of 'ie ook een VPN pass through functie heeft: ja, dit kun je onder 'producten ' zien (in de tabel onder vpn functionaliteit. Tevens is onder 'FAQ' per router model een grote lijst te vinden 'hoe de router te configuren" voor welke provider/dienst.
De zyxel, sorry dat ik het zeg, zien/zijn erg plastic-achtig. Toch zetten ze (demon) 'm in voor de 8/1mb smaak. De vraag is nu of je uberhaupt met dat routertje full speed 8mb down en 1 mb up haalt (er van uitgaande dat je voldoende dicht bij de centrale woont) ik denk van niet.
Overigens heeft een collega van mij de wireless vigor adsl router (welke weet ik effe net niet) en die is er zeer tevreden over. Kan onder andere ook vpn bouwen om bv C&C generals te spelen.

Zyxel routers kunnen wel degelijk 8mbit snelheden aan, in theorie nog veel meer zelfs...
Draytec heeft ook zijn plastic achtige dingen, en bovendien: wat maakt het uit hoe 't eruit ziet, als het maar werkt! Ik vind die Nexlan ISB SoHo ook niet uitzien, maar werken dat het ding doet! Woei!
Er zijn ook pro Zyxels die 19" zijn, dus... Verder heeft Zyxel een betere reputatie voor mij persoonlijk dan Draytec, toen wij Plex DSL uit gingen rollen bij klanten hebben wij bewust voor Zyxel gekozen. Mede omdat zij een klanten service hebben die echt super goed is, je wordt meteen geholpen met vragen en antwoorden worden zelfs uit Taiwan gehaald!
In de nieuwe gebruiksaanwijzing van de 652 series staat ook ons werk in
VPN heb ik nog niet geprobeerd, ZyAir producten hebben we nog niet in voorraad hier, we hebben hier meestal Asus WLAN, SMC en binnenkort Senoa. Het is vraag en aanbod
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020