Dus lees je dan de eerste keer voor je een topic opent eerst de sticky topics bovenaan...
dus weet ik niet wat hier allemaal de revu passeert dus van de topic van een week gelede weet ik niks
Net als de 20 anderen per dag die hier nieuw zijn en toch ook geacht worden eerst te zoeken en dan pas te vragen - we worden er hier momenteel vrij gaar van om elke dag dezelfde vragen te beantwoorden (en ja, deze @home-vraag zie ik echt bijna dagelijks voorbij komen - binnenkort komt 'ie in de FAQ).
en ik heb hem ook niet gevonden anders vraag ik het toch ook niet
Als ik voor elke keer dat ik dat hoorde een euro kreeg, was ik nu miljonair: je had hem moeten vinden want zo moeilijk zoeken is het niet (ok de search-engine is momenteel een beetje gaar, maar op de search-page staat een link naar de alternatieve search die het prima doet). Als ik deze opmerking zie lees ik hem als 'Ik ben te lam om zelf te zoeken dus ik open gewoon een topic dat is makkelijker, we zien wel waar het schip strand'. Dat dit niet in elk geval waar is, is inderdaad lullig, maar de botte reacties zijn een gevolg van dat het te vaak gebeurd.
Regel 1 van werken op een helpdesk: de gebruiker zegt op wat je ook vraagt 'ja'.
"Heeft u dit al gedaan"
ja.
"Klikt u dan eens <zus-en-zo>, staat daar dan <bladiebla>"
ja.
"Okee, kunt u mij voorlezen wat er nu precies op uw scherm staat"
<iets anders waaruit blijkt dat ze het niet hebben gedaan>
"Aha...okee dan moet u nu eerst even ...."
Het spijt me, maar aangezien GoT steeds meer op dit script begint te lijken, beginnen mensen soms wat bot te reageren (bij een helpdesk mag dat helaas niet, want daar krijg je er voor betaald om netjes te zijn tegen de klant

)