Toon posts:

[linux] dhcp hostname

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
/me denkt dat ie weer over stapt naar windows
jullie willen blijk baar niet helpen ook niet met de search
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

toch helpen zie knoppix live cd (met slotje)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dhcpcd eth0 -h CCxxxxx-a

[edit] zie http://www.troublesathome...unix&sub=redhat&page=dhcp

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 11:09

RvdH

Uitvinder van RickRAID

ga alsjeblieft terug naar windows ja

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:11

Arioch

<geek>

met die houding kom je hier niet ver hoor...

Verwijderd

Topicstarter
ja als tot 2 keer toe je topic dicht word gegooit kun je een beetje geiriteerd raken ja iedereen heeft zijn dag wel eens niet

en die search kan ik niks vinden misschien staat het niet onder het geen waar ik zoek maar nar een uur wil je toch wel wat anders

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:07:
en die search kan ik niks vinden misschien staat het niet onder het geen waar ik zoek maar nar een uur wil je toch wel wat anders
Tis zelfs nog simpeler dan de search :

stap 1
stap 2 = ctrl-F (zoeken) en '@home intikken'
stap 3

Hetgeen volgens mij ook prima met google te vinden is, maar tis zaterdagavond, en * moto-moi heeft ff geen zin om dat te checken :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
kijk is dat nou zo moeilijk iemand helpen
doen die Windows gasten toch op een iets vriendelijkere toon

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
strlen schreef op 19 oktober 2002 @ 21:06:
ga alsjeblieft terug naar windows ja
Dat is niet echt zo'n aardige opmerking, wil je graag mensen terugjagen naar Windows :? Wat evil van je }) ;)

Topicstarter: minder dan een week geleden is *exact* maar dan ook *exact* letterlijk precies dit probleem voorbijgekomen.

Knoppix gebruikt dhclient, geen dhcpcd (heb ik toen geleerd :) ). Binnen 1 minuut kon ik op internet vinden hoe je dhclient die hostname meegeeft.

Daarnaast staat het nu dus ook in dat recente topic. Dus, dat had je zelf denk ik wel kunnen vinden, en daarom gooide Jotti volkomen terecht je topics dicht.
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:19:
kijk is dat nou zo moeilijk iemand helpen
doen die Windows gasten toch op een iets vriendelijkere toon
Dat zou niet moeten gebeuren.

Toch is het wel nogal voorstelbaar - moet je maar nagaan hoe het is als om de 3 dagen iemand aan je gaat vragen hoe je in Windows je Dial-up verbinding aan de praat moet krijgen. Dit is echt niet veel moeilijker dan dat maar lukt het toch niet, dan staat het in de search en/of op internet. Vandaar dat mensen na een tijdje zo gaan reageren, en ga er vanuit dat als je topic hier gesloten wordt, je het zeer zeker wel moet kunnen vinden met de search. Zo niet, dan post je in een nieuwe thread *ten minste* welke zoektermen je allemaal al gebruikt hebt, waar je op internet hebt gekeken met google, en die dingen meer.

Zoals vrij duidelijk aangegeven in -=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=- , is het hier geen helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
ye nou ik ben een n00b met linux en als ik na een half uur zoeken niks kan vinden nou dan vraag ik het gewoon.

kijk ik kom nooit in NOS dus weet ik niet wat hier allemaal de revu passeert dus van de topic van een week gelede weet ik niks en ik heb hem ook niet gevonden anders vraag ik het toch ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 19 oktober 2002 @ 21:21:
[...]Zoals vrij duidelijk aangegeven in -=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=- , is het hier geen helpdesk.
sorry hoor maar hoe wil je het dan noemen en wat moet je hier anders dan

/me vind het gek dat in NOS alles anders is als in de rest van GOT

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 21:33 . Reden: te snel ge entered ]

• Wilke
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:23:
ye nou ik ben een n00b met linux en als ik na een half uur zoeken niks kan vinden nou dan vraag ik het gewoon.

kijk ik kom nooit in NOS
Dus lees je dan de eerste keer voor je een topic opent eerst de sticky topics bovenaan...
dus weet ik niet wat hier allemaal de revu passeert dus van de topic van een week gelede weet ik niks
Net als de 20 anderen per dag die hier nieuw zijn en toch ook geacht worden eerst te zoeken en dan pas te vragen - we worden er hier momenteel vrij gaar van om elke dag dezelfde vragen te beantwoorden (en ja, deze @home-vraag zie ik echt bijna dagelijks voorbij komen - binnenkort komt 'ie in de FAQ).
en ik heb hem ook niet gevonden anders vraag ik het toch ook niet
Als ik voor elke keer dat ik dat hoorde een euro kreeg, was ik nu miljonair: je had hem moeten vinden want zo moeilijk zoeken is het niet (ok de search-engine is momenteel een beetje gaar, maar op de search-page staat een link naar de alternatieve search die het prima doet). Als ik deze opmerking zie lees ik hem als 'Ik ben te lam om zelf te zoeken dus ik open gewoon een topic dat is makkelijker, we zien wel waar het schip strand'. Dat dit niet in elk geval waar is, is inderdaad lullig, maar de botte reacties zijn een gevolg van dat het te vaak gebeurd.

Regel 1 van werken op een helpdesk: de gebruiker zegt op wat je ook vraagt 'ja'.

"Heeft u dit al gedaan"
ja.
"Klikt u dan eens <zus-en-zo>, staat daar dan <bladiebla>"
ja.
"Okee, kunt u mij voorlezen wat er nu precies op uw scherm staat"
<iets anders waaruit blijkt dat ze het niet hebben gedaan>
"Aha...okee dan moet u nu eerst even ...."

Het spijt me, maar aangezien GoT steeds meer op dit script begint te lijken, beginnen mensen soms wat bot te reageren (bij een helpdesk mag dat helaas niet, want daar krijg je er voor betaald om netjes te zijn tegen de klant ;) )

• Wilke
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:32:
/me vind het gek dat in NOS alles anders is als in de rest van GOT
:?

Er is hier (qua regels) niets specifiek anders dan op de rest van GoT.

Als het op jou overkomt dat dit wel zo is, is dat een teken aan de wand dat het niveau op de rest van GoT al veel harder is gedaald dan hier (is het echt al zo erg dan :X ).

Verwijderd

Topicstarter
zoals je kunt lezen (en dat kun je vast wel aan gezien je lange reactie) heb ik al een tijd gezocht en ja ik heb ook de FAQ gelezen dus jou reactie 'Ik ben te lam om zelf te zoeken dus ik open gewoon een topic dat is makkelijker, we zien wel waar het schip strand' slaat echt nergens op ik ben niet een of andere DSW-er

Verwijderd

Topicstarter
maar goed on-topic het werkt in tussen al wel dus wil ik alle vriendelijke Tweakers in NOS bedanken voor jullie hulp zonder jullie was ik er niet uit gekomen :) en voor de overige reacties ach ja BAD HAIR DAY dan maar (ik heb er dan vast ook wel 1)

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:40:
zoals je kunt lezen (en dat kun je vast wel aan gezien je lange reactie) heb ik al een tijd gezocht en ja ik heb ook de FAQ gelezen dus jou reactie 'Ik ben te lam om zelf te zoeken dus ik open gewoon een topic dat is makkelijker, we zien wel waar het schip strand' slaat echt nergens op ik ben niet een of andere DSW-er
Blijkbaar wel ?
Als jotti verteld, dat het te vinden is, _IS_ het echt wel te vinden, jotti gooit echt niet elk topic van een n00b dicht, en gaat dan stiekum staan lachen, als 'ie ziet dat zo iemand helemaal geen idee heeft, hoe hij het moet oplossen..

Verwijderd

Topicstarter
zeg ik dat ie dat expres doet

maar zijn reactie is ook niet helemaal hoe het moet zijn

ja het is te vinden

dat geloof ik ook wel maar als ik het niet kan vinden, misschien een tip maar ja slotje is wel de makkelijkste weg jammer dat het op deze manier moet

de meeste kunne wel reageren er is er maar 1 die echt mijn antwoor geeft een ander geeft een link en dan kom ik er al uit maar nee dat is blijk baar te veel moeite 214 woorden typen maar geen antwoord geven en dan ook nog zegge dat het geen help desk is

terwijl het in 20 het antwoord kan

jammer dat het zo moet maar ja het is al opt gelost zoals ik al zei

• Wilke
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:40:
1. Bedankt dat je me zo hoog inschat dat ik wel kan lezen :)
2. Ik zeg niet dat het in jouw geval zo is (quote mijzelf: "Dat dit niet in elk geval waar is, is inderdaad lullig"), ik zeg alleen dat het vaak zo is. Als jij dat op jezelf wil betrekken, tja...beter lezen? :o
3. Aan jouw openingspost zie ik niet overduidelijk dat je al hebt gezocht, ligt dat aan mij of... :?
4. Als je hebt gezocht, vermeld er dan bij waarnaar je hebt gezocht. Zoals je hebt kunnen zien inmiddels stond het zeer zeker toch in de search - dus heb je niet goed (genoeg) gezocht.
5. Zoals moto-moi al zegt: Jotti gooit zeker geen topics zomaar dicht. Mocht je het desondanks niet met hem eens zijn, moet je hem mailen (jotti@tweakers.net). En geloof me, als jij duidelijk aan kunt geven waarom gaat je topic echt weer open, of kun je een nieuwe starten.

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:51:
zeg ik dat ie dat expres doet

maar zijn reactie is ook niet helemaal hoe het moet zijn

ja het is te vinden
Zoals Wilke al aan je verstand probeert te peuteren, is dit al de zoveelste keer dat we deze vraag krijgen, en hij is _zo_ simpel op te lossen.. En aangezien wij het leuker vinden om moeilijke vragen te beantwoorden, gaan wij zo'n simpel antwoord niet voorkauwen..

Verwijderd

Topicstarter
ben jij blij dat jij meer verstand hebt van van linux dan ik

Verwijderd

Topicstarter
de ark van noach mar ook wel een keer over NOS heen denk

• Wilke
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:51:
dat geloof ik ook wel maar als ik het niet kan vinden, misschien een tip maar ja slotje is wel de makkelijkste weg jammer dat het op deze manier moet
We gaan er op GoT van uit dat mensen een zeker inteliggentie-niveau hebben, en helaas is zelfs Jotti's tijd te beperkt om de hele dag al gegeven antwoorden op vragen voor mensen op te zoeken.
de meeste kunne wel reageren er is er maar 1 die echt mijn antwoor geeft een ander geeft een link en dan kom ik er al uit maar nee dat is blijk baar te veel moeite 214 woorden typen maar geen antwoord geven en dan ook nog zegge dat het geen help desk is
Ik geef je een link naar het antwoord en probeer je uit te leggen waarom mensen niet zo lief reageren (in de hoop dat je voor de volgende keer snapt waarom je zulke reacties krijgt), en dan krijg ik dit als dank..nee okee fijn, en bedankt :)

* Wilke gaat maar weer 'es een ander draadje lezen, volgens mij heb jij je dag niet vandaag ofzo :o

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:42:
maar goed on-topic het werkt in tussen al wel dus wil ik alle vriendelijke Tweakers in NOS bedanken voor jullie hulp zonder jullie was ik er niet uit gekomen :) en voor de overige reacties ach ja BAD HAIR DAY dan maar (ik heb er dan vast ook wel 1)
ik d8 dat ik de gene die mij geholpen hebben al bedankt had

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

UnonUkle:

Als je het niet eens bent met een slotje: lees Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!. Daar is het voor.
En als je topic op slot is gegaan, open dan niet botweg een nieuwe.

Verder is je vorige topic niet zonder reden op slot gegaan. Als ik met de search in NOS zoek op '@home' in de topictitel, dan krijg ik meer dan 25 topics, waarvan een redelijk aantal bruikbaar is.
Daarnaast is er nog de alternatieve search, google, en je kunt zoeken door de topiclist op "topics van afgelopen maand" oid te zetten en dan in de pagina te zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.