Toon posts:

[XP] Windows herstart om de paar minuten....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

mijn pc start m de paar minuten elke keer weer opnieuw op :| :(
Weet iemand misschien waar dit aan ligt??

Greetz winnie

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Hey winnie, we zijn hier om elkaar te helpen en een aantal bezoekers is daar ondertussen aardig behendig in geworden. Helaas zijn het nog steeds geen helderzienden, dus iets meer informatie over de storing zou welkom zijn.
Vertel eens wat meer over het systeem en het moment van de reboot.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Heb je de regel mbt posten wel gelezen...
en het is handig als je je specs er bij zet...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Meer info!

Recentelijk programma's geïnstalleerd? Hoe heet wordt de processor? Herstart de pc direct of sluit Windows nog af? Wat zit er in je systeem (specs)? etc etc etc.

/welkom op GoT. Ik raad je aan even de algemene FAQ te lezen en ook de Policy van Windows Operated Systems.

Verwijderd

Topicstarter
specs :
AMD athlon xp 1900+, GF 32 mb, Asus a7v266 mobo, 30 gb maxtor hd

als ik egwoon in windows bezig bent gaat hij meteen uit
ik krijg geen ander scherm meer te zien
met opstarten krijg ik dan schijfcontrole

hebben jullie hier meer aan?.....

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zet eerst 'automatisch opstarten' uit

(systeemeigenschappen (rechtermuisklop-eigenschappen op 'mijn computer')
(-> geavanceerd -> opstart en herstel instellingen -> onder het kopje systeemfouten)

en dan kijken wat voor fouten je krijgt en post die hier

Verwijderd

mischien word je cpu te heet :S heb je er een proggie op staan waarmee je kan zie hoe warm je cpu word???

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan
ik zal even afwachten of het werkt
alvas bedankt

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Nou nog niet echt. Kun je vertellen of dat op bepaalde momenten gebeurt? Dus iedere keer na ongeveer 15 minuten bijvoorbeeld?

Wanneer heb je voor het laatst een virusscan uitgevoerd en met welke programma?
Heb je een temperatuurbeveiliging draaien in de BIOS (of Windows) die bij oververhitting je systeem afsluit? (zie rubenski).
Kun je controleren of je RAM geheugen en harde schijf nog in orde zijn?

Een heleboel vragen, die je waarschijnlijk niet allemaal kan beantwoorden, maar we doen gewoon een gooi! ;)

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
vanmorgen voor het laatst gescand met norton
Ik heb geen temperatuurbeveiliging in windows draaien
waar kan ik zien of RAM en hd nog in orde is?

Verwijderd

heb je wel tempratuurbeveiliging draaien in je bios???

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik niet
ik dacht van niet
maar nu is ie alweer een tijdje niet gaan herstarten

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zeker computer zelf in elkaar gezet?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 17:07:
heb je wel tempratuurbeveiliging draaien in je bios???
controleer eerst gewoon ff de temperaturen, dat kan je zelf altijd beter dan de beveiligingen

ga ff naar bios en kijk daar ff naar je temps als je comp al een tijdje aanstaat
als je niks intensiefs hebt gedaan (zoals spel spelen ofzo) dan is dat de idle temperatuur, daar kunnen we wel wat mee

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

maestro1980 schreef op 16 oktober 2002 @ 17:09:
zeker computer zelf in elkaar gezet?
Erg leuke en vooral ook nuttige opmerking... NOT! :(

Mare het testen van het geheugen en schijf wordt een beetje lastig. Misschien kun je met Sisoft Sandra aan de slag (deze is te downloaden bij de meuktracker van T.Net). Helaas denk ik dat jouw systeem al crashed/reboot voordat de test zijn afgelopen. ;(

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
ja zelf in elkaar gezet

Verwijderd

Topicstarter
ik zal wel even kijken

bedankt

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

[regular mode]
winnie, die Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop zit er niet voor niks op. Je kunt berichten editten, waardoor je niet constant achter elkaar hoeft te posten. Dat laatste wordt namelijk niet echt op prijs gesteld door sommige medeGoT-ters... ;)
[/regular mode]

Heal the internet ...

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 08:27

KMK

kijk ook even in de eventviewer dan kun je zien welke soft of hardware de error geeft

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FoolZero schreef op 16 oktober 2002 @ 17:15:
[...]

Erg leuke en vooral ook nuttige opmerking... NOT! :(

Mare het testen van het geheugen en schijf wordt een beetje lastig. Misschien kun je met Sisoft Sandra aan de slag (deze is te downloaden bij de meuktracker van T.Net). Helaas denk ik dat jouw systeem al crashed/reboot voordat de test zijn afgelopen. ;(
idd; sorrie voor deze opmerking, maar hoeveel nuttige hits krijg je denk je als je even met de search zoekt? dit is een algemeen bekend fenomeen en is idd gewoon de temperatuur of brakke voeding.

om niet helemaal nutteloos te zijn
mijn tip; zet je case even open (eventueel met een ventilator op de opening gericht) en ga dan nog eens aan het werk.

is het een te hoge temperatuur?;
kijk of je koeler gecertificeerd is voor deze processor.
kijk of deze goed gemonteerd is
en controleer of er wel koelpasta (ook weer niet te veel) tussen de koeler en de proc zit.
kijk of je ventilator wel doet.

en kijk even in de search hoe je je computer beter kunt koelen.

welkom op got; lees ook even de faq

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

KMK schreef op 16 oktober 2002 @ 17:24:
kijk ook even in de eventviewer dan kun je zien welke soft of hardware de error geeft
Dat is ALS er een melding staat in de eventviewer...
Misschien kan het ook geen kwaad om in de safe modus op te starten en te kijken of het systeem dan ook onderuit gaat. Mogelijkerwijs is je WindowsXP installatie dermate overstuur, dat deze gewoon opnieuw geinstalleerd moet worden (eerlijk gezegd hoop ik dat dat het geval is, want anders is het toch waarschijnlijk een hardware probleem)

edit:

Het is al goed meastro1980, mooi herstel overigens, die laatste post maakt alles weer goed! ;)

edit:

Galois, voor de duidelijkheid, dergelijke offtopic reacties posten is dus het werk van een regular. Een regular is GEEN mod en/of admin, maar een gewone user, die nieuwe users de regels bij probeert te brengen. Overigens is deze informatie ook in de policy van het WOS forum terug te vinden. Mocht je problemen met mijn manier van aanpakken hebben, dan lees ik deze graag in het SM forum of beter nog het LA forum.

Heal the internet ...

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:37

Galois

1811 - 1832

FoolZero schreef op 16 oktober 2002 @ 17:18:
[regular mode]
winnie, die [afbeelding] knop zit er niet voor niks op. Je kunt berichten editten, waardoor je niet constant achter elkaar hoeft te posten. Dat laatste wordt namelijk niet echt op prijs gesteld door sommige medeGoT-ters... ;)
[/regular mode]
Nee, en dit soort reacties ertussen ook niet. Dus vertel die man dat hij de FAQ moet lezen voordat hij gebruik maakt van dit forum en zit er niet zo tussen te schrijven. (we weten allemaal dat groeten in een post niet mag, en dat weet iedereen die de regels kent. als je de regels niet gelezen hebt, waarom zit je hier dan nog? daar zijn jullie voor als mods, om deze mensen te sturen). Dank u.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Galois schreef op 16 oktober 2002 @ 17:28:
Nee, en dit soort reacties ertussen ook niet. Dus vertel die man dat hij de FAQ moet lezen voordat hij gebruik maakt van dit forum en zit er niet zo tussen te schrijven.

Lees dit nog eens door ;)

Mocht je nog vragen hebben omtrend regulars, mail me effe :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Hoeveel watt is de voeding van je pc?
Het kan zijn dat je een zwaardere (of nieuwere) voeding nodig hebt...

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:37

Galois

1811 - 1832

FoolZero schreef op 16 oktober 2002 @ 17:27:
[...]

edit:

Galois, voor de duidelijkheid, dergelijke offtopic reacties posten is dus het werk van een regular. Een regular is GEEN mod en/of admin, maar een gewone user, die nieuwe users de regels bij probeert te brengen. Overigens is deze informatie ook in de policy van het WOS forum terug te vinden. Mocht je problemen met mijn manier van aanpakken hebben, dan lees ik deze graag in het SM forum of beter nog het LA forum.
Oke, maar horen de nieuwe users niet gewoon eerst de policy te lezen voordat ze zich aanmelden? 'Jullie' willen hier zo'n mooi forum van maken, ik probeer als user alleen mee te werken. Als nieuwe users de 'regels' niet kennen en de crew er niets tegen doet, waar zijn we dan mee bezig?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als nieuwe users de 'regels' niet kennen en de crew er niets tegen doet, waar zijn we dan mee bezig?
Klik die link van mij maar eens aan, we zijn daar dus juist mee bezig..

Maar nu weer ontopic graag. Mail me maar als je verdere vragen hebt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1