Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik alleen de tracks uit een bepaalde playlist in de Zen shuffled afspelen?
Als ik een playlist open en afspeel in shuffle-mode speelt de Zen alle tracks shuffled af. Ik wil alleen de nummers uit de playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op 09 February 2003 @ 01:29:
[...]

Je gaat wel een dure mp3-speler kopen, maar je vind een beetje extra geld voor een goede en intuitieve bediening "geld wegpleuren"? :? :)

Ik heb in het begin een paar weken gewerkt met Creative Playcenter, omdat ik ook niet zeker wist of Notmad wel die $25,- waard was, maar ik ben toch overstag gegaan, en heb er geen moment spijt van gehad :).
ja...dat is het juist
je koopt al zo'n speler voor 400euro en dan zal je nog voor een goeie software programme nog 25euro bij moeten lappen
en dan nog de afstandsbediening die op de site van creative rond de 90euro is ofzo...nou ik vind het een beetje overdreven allemaal...

natuurlijk ik betaal veel geld en wil ik ook goeie software ervoor terug hebben
maar om daarvoor nog 25euro bij te dokken vind ik beetje te....veel ja.

btw opzich heb ik geen problemen met creative play center...het enigste wat mij daar tegenviel is dat al eerder gezegd je later geen losse liedjes in een map kan pleuren dus in een album.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 13:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

weet iemand ook of er leuke 'gadgets'bestaan zo dat je dit fantastische apparaat op een autoradio kan aansluiten en dan gemakkelijk dus zonder te kijken (met één oog dan) kan bedienen???

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op 09 February 2003 @ 13:29:
weet iemand ook of er leuke 'gadgets'bestaan zo dat je dit fantastische apparaat op een autoradio kan aansluiten en dan gemakkelijk dus zonder te kijken (met één oog dan) kan bedienen???
ja

http://uk.europe.creative...oduct.asp?prod=344&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een paar vraagjes.

Als ik mijn zen gebruik dan zet ik hem regelmatig aan en uit...ik neem hem altijd mee naar school dus luister ik voordat de les begint en zet ik hem in de les weer uit en met de leswisseling of pauze gaat die weer aan enz...

dus mijn vraag: is het slecht voor de zen om hem regelmatig aan en uit te zetten, of kan die er best tegen?
want tja..het is toch een hd en als die telkens aan en uit gaat twijfel ik toch.

en nog iets, als ik thuis kom en ik wil een aantal bestanden overzetten van pc naar zen dan zet ik hem altijd aan de stroom (dat moet volgens mij als je bestanden verwisseld) en dan laad die de batterij automatisch op. terwijl er nog 2blokjes staan in de batterij display.

mijn vraag: is het niet slecht voor de batterij om dus regelmatig opgeladen te worden terwijl het nog helemaal niet nodig is? zo word die dus bijna 1x per dag of 1x in 2dagen opgeladen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 17:10 . Reden: niks te doen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:17:
Hoe kan ik alleen de tracks uit een bepaalde playlist in de Zen shuffled afspelen?
Als ik een playlist open en afspeel in shuffle-mode speelt de Zen alle tracks shuffled af. Ik wil alleen de nummers uit de playlist.
Ben er inmiddels al achter. Je moet eerst alle tracks uit "nu afspelen" verwijderen. Dan speelt de Zen alleen de tracks uit de geopende playlist in shuffle-mode. Ik blijf het toch lastig vinden. Je doet de hele bediening van de Zen met 2 knoppen en een scrollwiel. Gebruik m'n Zen maar 2 x per week. Ik mis kennelijk de routine. De handleiding vind ik niet duidelijk op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 07:53:
[..]
en nog iets, als ik thuis kom en ik wil een aantal bestanden overzetten van pc naar zen dan zet ik hem altijd aan de stroom (dat moet volgens mij als je bestanden verwisseld) en dan laad die de batterij automatisch op. terwijl er nog 2blokjes staan in de batterij display.

mijn vraag: is het niet slecht voor de batterij om dus regelmatig opgeladen te worden terwijl het nog helemaal niet nodig is? zo word die dus bijna 1x per dag of 1x in 2dagen opgeladen.
Vooral in het begin is het belangrijk dat je je batterij "conditioned" door hem helemaal te ontladen, en dan weer helemaal op te laden. Het zou bij de NiMH accu die erin zit niet zo uit moeten maken, maar ik zelf laat hem toch het liefst helemaal leeg spelen voordat ik hem weer oplaadt.

Het overzetten van bestanden kan trouwens ook zonder de DC adapter. Hierdoor gaat uiteraard de batterij sneller leeg, maar kan je wel een goed oplaad ritme aanhouden.

Het aan en uitzetten waar je het over hebt lijkt me niet zo'n probleem, maar daar kan ik eigenlijk niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Nee dus, want ik heb geen tapedek op mijn radio....alleen cd + wisselaar

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

sjolmers schreef op 11 February 2003 @ 12:05:
[...]

Dan is dit denk ik meer iets voor jou. Even de search gebruiken doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op 11 februari 2003 @ 12:05:
[...]

dan gaat het feest niet door

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 17:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de zen al een aantal dagen..maare het valt me op dat,dat ding batterijen vreet.

de batterij was bijna leeg...dus ik laat hem de hele nacht opladen. dus de volgende dag is die natuurlijk vol...
ik neem hem mee naar school en luister op school af en toe en als ik terug naar huis fiets dus ik kom terug van school en er is maar 1blokje over gebleven...lijkt me zo iso niet logisch als dat ding 12uur mee zou moeten gaan.

heeft iemand een vermoede hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 20:23:
ik heb de zen al een aantal dagen..maare het valt me op dat,dat ding batterijen vreet.

de batterij was bijna leeg...dus ik laat hem de hele nacht opladen. dus de volgende dag is die natuurlijk vol...
ik neem hem mee naar school en luister op school af en toe en als ik terug naar huis fiets dus ik kom terug van school en er is maar 1blokje over gebleven...lijkt me zo iso niet logisch als dat ding 12uur mee zou moeten gaan.

Veel skippen, tracks uitkiezen, stoppen, aan/uitdoen met playlists spelen, dat soort dingen? Alles dat voor extra disk spinups zorgt of wat ervoor zorgt dat je backlight steeds aangaat denk ik. Maar ik moet zeggen dat hij dan nog vrij snel leeg gaat als ik het zo hoor. Zal niet langer dan 3 uur in totaal zijn geweest of wel?

Misschien een paar keer je batterij helemaal ontladen en weer opladen, zodat de batterij in een wat betere staat verkeerd. Tenzij je hem al vrij lang hebt, en slecht met de batterij omgaat. Dan kan het al te laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 20:23:

Ik heb getest dat mijn batterij ongeveer 7 uur meegaat, met EAX aan en de volume op 21.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

didio schreef op 12 February 2003 @ 09:55:
Ik heb getest dat mijn batterij ongeveer 7 uur meegaat, met EAX aan en de volume op 21.
M'n iPod gaat tussen de 11 en 12 uur mee bij continu spelen. Dat verschil is ook niet zo vreemd als je bedenkt dat er in de Zen een stroomverslindende 2,5" notebook harddisk zit :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Exirion schreef op 12 februari 2003 @ 10:18:
[...]

M'n iPod gaat tussen de 11 en 12 uur mee bij continu spelen. Dat verschil is ook niet zo vreemd als je bedenkt dat er in de Zen een stroomverslindende 2,5" notebook harddisk zit :)
Ik heb het niet getest met continu spelen, maar getest over een week met elke keer aan en uit zetten. Heb je ook de equalizer aan staan dan?

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

TTLCrazy

Listen to Frankie

Nibbles schreef op 10 februari 2003 @ 17:29:
Het zou bij de NiMH accu die erin zit niet zo uit moeten maken, maar ik zelf laat hem toch het liefst helemaal leeg spelen voordat ik hem weer oplaadt.
Er zit toch echt een LiIon accu in en deze heeft geen last van geheugen effect.

Er wordt alleen aangeraden hem voor de eerste keer ff goed op te laden.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nibbles schreef op 11 februari 2003 @ 23:26:
[...]

Veel skippen, tracks uitkiezen, stoppen, aan/uitdoen met playlists spelen, dat soort dingen? Alles dat voor extra disk spinups zorgt of wat ervoor zorgt dat je backlight steeds aangaat denk ik. Maar ik moet zeggen dat hij dan nog vrij snel leeg gaat als ik het zo hoor. Zal niet langer dan 3 uur in totaal zijn geweest of wel?

Misschien een paar keer je batterij helemaal ontladen en weer opladen, zodat de batterij in een wat betere staat verkeerd. Tenzij je hem al vrij lang hebt, en slecht met de batterij omgaat. Dan kan het al te laat zijn.
nou meer dan 3 uur wel...denk iets van 6uur maximaal dat die toen aanstond.
maarja zoals eerder gezegd ik zet hem wel regelmatig aan en uit..want ik luister ook tussen de lessen door dus dat zal er ook wel wat mee te maken hebben.

en ik heb mijn zen precies een week..en heb hem al iets van 3 a 4 x opgeladen.

want als ik thuis kom en ik zie nog 1blokje staan...dan kan ik nooit zeker weten of die het de volgende dag helemaal haalt..en straks zit ik zonder batterij dus zonder muziek op school (en dat kan natuurlijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Exirion schreef op 12 februari 2003 @ 10:18:
[...]

*applaus* :{

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:14

Kr3Kr

Melpomene

:?
het klopt toch?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nou ja, ik kan me vergissen, maar ik dacht dat dit topic over de Zen ging :). Het kan wel waar zijn, maar om nou een beetje te gaan patsen met hoe geweldig je iPod wel niet is, en de Zen hier af te gaan kraken vind ik niet zo gepast, en zeker niet op de toon waarop hij het doet. Dat komt dan op mij over, alsof ie graag een staande ovatie wil hebben ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een Zen besteld.
Het grootste voordeel tegenover de ipod vind ik dat hij behalve firewire ook usb 1.1 heeft. Hierdoor kan ik lekker de mp3 collectie van vrienden die geen firewire hebben overpompen ;-)

Ik vraag mij al de hele tijd af hoe het doorspoelen in lange live-sets (80 min.) gaat ? Hoe snel gaat dit ?

Verder denk ik dat het feit dat de zen niet te gebruiken is als Plug en Play drive ivm hun file-system toch ook wat betekend:

Ik denk namelijk dat dit betekend dat ze een overweging hebben moeten maken tussen :
-een standaart gaar file-system en PnP compatible
-een "super" file-system zonder PnP maar met behulp van een driver wel te gebruiken als removable storage.

Ik denk ook dat dit betekend dat het file-system van de Zen stukken "beter" zal zijn als het file-system van de ipod. Ze hebben immers niet zomaar een "eigen" file-system gemaakt.

fijn weekend jongens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 13:39:
Ik denk ook dat dit betekend dat het file-system van de Zen stukken "beter" zal zijn als het file-system van de ipod. Ze hebben immers niet zomaar een "eigen" file-system gemaakt.
Wat is dit nou voor slap gelul? De iPod gebruikt FAT32 (Windows versie) en HFS (Apple versie), en als jij FAT32 een kutformaat vind dan ben ik benieuwd wat je de afgelopen jaren op je PC hebt gedraaid en misschien zelfs (als je geen NTFS gebruikt) nu nogsteeds gebruikt.

Dat de Zen zonder drivers niet als HD gebruikt kan worden is gewoon een _tekortkoming_ en heeft geen ene fuck met betere kwaliteit te maken (hoe verzin je het...). Ook is er bij de iPod geen vaag gedoe met crashes en elke week nieuwe Firmware versies. Hij werkt gewoon out of the box, en hij werkt goed. Beat that.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zeik toch niet zo. Het punt wat ik maak is dat Apple z'n eigen specificaties ruim overtreft terwijl Creative blijkbaar z'n specs overdrijft. En dat van het afkraken... Ik kraak de Zen niet af, maar ik ben het een beetje zat dat iedereen elke onzinnige reden bedenkt om de iPod af te kraken terwijl de Zen zoveel meer beperkingen heeft dan de iPod. I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal der in de toekomst geen ene mogelijkheid zijn met firmware of wat dan ook om de zen dus als plug en play drive te gebruiken? dus zonder drivers en software en dat soort zooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Exirion schreef op 15 February 2003 @ 13:54:
[...]

Wat is dit nou voor slap gelul? De iPod gebruikt FAT32 (Windows versie) en HFS (Apple versie), en als jij FAT32 een kutformaat vind dan ben ik benieuwd wat je de afgelopen jaren op je PC hebt gedraaid en misschien zelfs (als je geen NTFS gebruikt) nu nogsteeds gebruikt.
Dat jij het gebruik van een PC vergelijkt met het gebruik van een portable mp3 speler....? Verschillende apparaten, verschillende prioriteiten, verschillende manieren van gebruik, verschillende wensen. :)

Ik zou dat dus niet zomaar afdoen als "slap gelul". Tuurlijk vind ik het jammer dat de Zen niet echt PnP is, maar als Creative die strategie heeft gekozen om op een ander gebied weer betere "prestaties" te leveren, kan ik daar voor de volle 100% mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Exirion schreef op 15 February 2003 @ 13:57:
[...]

Zeik toch niet zo. Het punt wat ik maak is dat Apple z'n eigen specificaties ruim overtreft terwijl Creative blijkbaar z'n specs overdrijft. En dat van het afkraken... Ik kraak de Zen niet af, maar ik ben het een beetje zat dat iedereen elke onzinnige reden bedenkt om de iPod af te kraken terwijl de Zen zoveel meer beperkingen heeft dan de iPod. I rest my case.
2 wrongs don't make a right.

Bovendien, jij zegt: "Dat verschil is ook niet zo vreemd als je bedenkt dat er in de Zen een stroomverslindende 2,5" notebook harddisk zit. :)" Misschien dat ik spoken zie vliegen hoor, maar zoals jij je uitdrukt komt het gewoon zo over. Anders had ik meer iets verwacht in de trant van: "Dat verschil valt te verklaren doordat de 2,5" harddisk van de Zen meer stroom verbruikt dan de 1,8" van de iPod."

Maarja, wellicht zie ik ze dus vliegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 17:22:
zal der in de toekomst geen ene mogelijkheid zijn met firmware of wat dan ook om de zen dus als plug en play drive te gebruiken? dus zonder drivers en software en dat soort zooi?
Don't count on it. Gezien het feit dat Creative heeft gekozen voor een niet-standaard filesystem, zal dit niet lukken. Misschien dat er iets kan worden gedaan met filesystem drivers, maar dan is het nog steeds niet echt plug 'n play natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

gday schreef op 16 februari 2003 @ 02:26:
Dat jij het gebruik van een PC vergelijkt met het gebruik van een portable mp3 speler....? Verschillende apparaten, verschillende prioriteiten, verschillende manieren van gebruik, verschillende wensen. :)
Ik zou werkelijk niet weten wat voor extra eisen een MP3 spelertje aan een filesysteem stelt, maar goed. Het meest simpele systeem voldoet omdat audio data in hoge mate reconstuctable is, dus FAT32 en HFS volstaan in ieder geval 100%. Als jij iets anders wilt geloven, sja...
gday schreef op 16 februari 2003 @ 02:29:
Anders had ik meer iets verwacht in de trant van: "Dat verschil valt te verklaren doordat de 2,5" harddisk van de Zen meer stroom verbruikt dan de 1,8" van de iPod."
De 1,8" schijf van de iPod is speciaal ontwikkeld om weinig te verbruiken, en nog belangrijker: om vaak op en neer te spinnen. Die 2,5" notebook schrijven zijn gewend langere tijd non-stop te draaien, dus het is nog de vraag hoelang ze meegaan in een MP3 speler die steeds voor een bepaalde tijd MP3 data inleest en dan de schijf uitzet.

Je kunt lullen wat je wilt, maar de iPod volstaat in alle opzichten 100% terwijl de tekortkomingen van de Zen soms moeilijk recht te praten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Exirion schreef op 16 February 2003 @ 02:37:
[...]
Je kunt lullen wat je wilt, maar de iPod volstaat in alle opzichten 100% terwijl de tekortkomingen van de Zen soms moeilijk recht te praten zijn :)
Behalve dan dat de iPod veel duurder is, niet echt krasvast/duurzaam, geluidskwaliteit is toch behoorlijk minder, de output is minder krachtig zodat je bij een beetje koptelefoon al snel versterkertje nodig hebt.... Hij heeft geen play queue, geen handmatig instelbare equalizer... Kan me ook niet herinneren dat hij een FM tuner heeft of een voicerecorder. Dus... :Z

Dat de Zen niet als verwisselbare HD in je verkenner komt.. Tja... "rottig"... Alleen daardoor "voldoet" hij niet minder, het is een MP3 speler... Alle benodigde software past op 1 floppy, aangezien je wanneer je dat ding wilt gebruiken als HD zoiezo al een kabeltje en de speler zelf mee moet slepen kan dat er ook nog wel bij.

Ohja, voor mij ook een redelijk belangrijk punt: in de Zen kan je -wel- zelf een grotere HD stoppen :)

Schiet me net te binnnen :) Was het niet zo dat je op de iPod zelf ook geen bestanden kan wissen en geen playlists aan kan maken? Lijkt me toch niet handig, dat je hem aan een pc moet hangen om even snel paar albums in playlist te gooien.

[ Voor 12% gewijzigd door Longbowh op 16-02-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Longbowh schreef op 16 February 2003 @ 09:55:
Behalve dan dat de iPod veel duurder is, niet echt krasvast/duurzaam,
Niet duurzaam? Waar baseer je dat op als ik vragen mag. Krasvast is ie misschien niet echt omdat ie zo glanst, maar die van mij is na 5 maanden nog helemaal puntgaaf dus misschien moet je er gewoon zuinig op zijn. Verder is de afwerking echt top dus dat van die duurzaamheid vind ik onzin. Vind jij maar eens een portable device met een verchroomd metalen afstandsbediening a la B&O (zoals die van de iPod dus). En dat chrome met plexiglas staat echt uniek en mooi vind ik :Y)

edit:
en oh ja, de Zen heeft niet eens een afstandsbediening he? ;)
geluidskwaliteit is toch behoorlijk minder
En waar baseer je dat op?? Ik heb de iPod op een high-end set (lees: klasse-A versterker met high-end speakers) aangesloten gehad, en een studio reference headphone, en de kwaliteit is perfect. Bovendien is er kort geleden een vergelijkende review tussen o.a. de iPod en Zen geweest waarbij de iPod er qua geluidskwaliteit juist boven de rest uit kwam. De iPod geeft het geluid gewoon weer zoals het opgenomen is, en zo hoort het.
, de output is minder krachtig zodat je bij een beetje koptelefoon al snel versterkertje nodig hebt....
Again: hoe kom je erbij? De iPod heeft een 60mW uitgang en kan harder/beter weergeven dan bijvoorbeeld m'n Sony MZ-R35 minidisc walkman die qua geluidskwaliteit nogsteeds 1 van de beste Sony modellen is. Kom nou met feiten en geen loos geblaat.
Hij heeft geen play queue
Klopt, maar meer dan playlists heb ik niet nodig.
, geen handmatig instelbare equalizer...
Het geluid is zonder instelbare EQ al prima, dus ik zit er niet op te wachten. Als je het zelf wel nodig hebt dan klinkt je Zen misschien toch niet zo super? Een EQ is voor veel mensen een speeltje waarmee ze eindeloos zitten te klooien om te kijken of het geluid misschien toch nog wat beter kan. De iPod is no-nonsense, en ik gebruik maar 2 EQ presets. Eventueel kun je per nummer een bepaalde preset laten gebruiken, maar dat vind ik onzin.
Kan me ook niet herinneren dat hij een FM tuner heeft
Ik neem geen honderden albums of duizenden nummers mee om naar dat gelul op de radio te gaan zitten luisteren.
of een voicerecorder. Dus... :Z
Wat moet je daarmee? Leuk speeltje voor middelbare scholieren, maar geen hond gebruikt het. Gewoon een loze gadget.
Ohja, voor mij ook een redelijk belangrijk punt: in de Zen kan je -wel- zelf een grotere HD stoppen :)
Tegen de tijd dat de opslag van de iPod voor mij te klein is, is het hele harddisk-based MP3-speler concept achterhaald :) Dan loop ik gewoon met een flash-memory van 40GB in m'n binnenzak. Bovendien is de Zen mede dankzij die 2,5" schijf 1,5 keer zo zwaar als iPod en de iPod is met z'n 1,8" schijf een stuk zuiniger. Zeker 1,5 keer. Verder is de 1,8" schijf erg robuust zodat je zonder problemen kunt joggen, en dat zou ik met een notebookschijf niet graag proberen.
Schiet me net te binnnen :) Was het niet zo dat je op de iPod zelf ook geen bestanden kan wissen en geen playlists aan kan maken? Lijkt me toch niet handig, dat je hem aan een pc moet hangen om even snel paar albums in playlist te gooien.
Om eerlijk te zijn: het zou handiger zijn als je dat op de iPod zelf kon doen. Toch mis ik het niet echt nu het er niet op zit.

Ik wil benadrukken dat ik de Zen niet wil afkraken, maar waar ik wel tegenin ga is het afkraken van de iPod. De iPod was een pionier en in vele opzichten nog ongeevenaard. Mooi dat er nu een leuke MP3 speler voor een krapper budget op de markt is, maar dat maakt de iPod niet minder goed of te duur.

De drie belangrijkste dingen bij de iPod: de geluidskwaliteit is perfect (laat je niet misleiden door de fantastische specs die Creative altijd opgeeft), de Lithium-Polymeer accu is ultramodern/klein/licht. De 1,8" Toshiba HD is licht, robuust en zuinig. Zowel de accu als de HD maken de iPod duurder dan de Zen, maar ook beduidend beter.

De Zen heeft een andere doelgroep denk ik. Ik wil klein, licht, mooi en goed. Zen gebruikers willen vooral goedkoop met veel storage. Niks mis mee, maar ik krijg er wel kromme tenen van dat er op de iPod ingehakt wordt omdat ie zogenaamd te duur zou zijn en Apple een afzetter is omdat Creative 'het goedkoper kan'. Nee, Creative kan het niet goedkoper. Als Creative de iPod zou imiteren met dezelfde 1,8" schijf en de superplatte li-polymeer accu, dan zou de prijs een stuk hoger liggen dan bij de Zen. De iPod is 1,5 jaar na de introductie nogsteeds een klasse apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen die Apple lovers niet ff op een ander topicje gaan zitten?
Ik ben zelf een hifi-freak en ik heb de Zen en qua geluidskwaliteit bevalt de speler me uitstekend.Ik snap de hele heisa niet over het gelul tussen de Ipod en de Zen het is gewoon een keuze die je maakt. Ik heb ook mogen spelen met de Ipod en die beviel mij ook uitstekend maar men moet niet doen of het een wonderapperaat is want ze hebben allebei tekortkomingen. Toen ik dus moest kiezen koos ik voor de Zen vanwege de prijs, zo hield ik nog € 240 over voor een lekker snel Geforce 4 ti 4200 kaartje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is dat ! En niet anders :-)

Maar door al dat ipod vs zen geblaat heeft nog niemand mijn vraag beantwoord :

Ik vraag mij al de hele tijd af hoe het doorspoelen in lange live-sets (80 min.) gaat ? Hoe
snel gaat dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 17:14:
Zo is dat ! En niet anders :-)

Maar door al dat ipod vs zen geblaat heeft nog niemand mijn vraag beantwoord :

Ik vraag mij al de hele tijd af hoe het doorspoelen in lange live-sets (80 min.) gaat ? Hoe
snel gaat dit ?
net zo snel als normaal doorspoelen..je houd gewoon je forward knop ingedrukt en hij spoelt door, je hoort althans tijdens het doorspoelen het nummer niet..alleen als je weer normaal gaat afspelen.

heb het uitgeprobeerd..hij is na 4sec doorspoelen bij 1min
maar zorg dat je doorspoelt bij je afspeellijst dus niet bij je nummerdetail want als je doorspoelt bij de diplay die alleen datials over dat ene nummer die je afspeel geeft dan gaat het een stuk langzamer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 17:51:
[...]

net zo snel als normaal doorspoelen..je houd gewoon je forward knop ingedrukt en hij spoelt door, je hoort althans tijdens het doorspoelen het nummer niet..alleen als je weer normaal gaat afspelen.

heb het uitgeprobeerd..hij is na 4sec doorspoelen bij 1min
maar zorg dat je doorspoelt bij je afspeellijst dus niet bij je nummerdetail want als je doorspoelt bij de diplay die alleen datials over dat ene nummer die je afspeel geeft dan gaat het een stuk langzamer
Oke, dankjewel voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Exirion schreef op 16 February 2003 @ 02:37:
[...]

Ik zou werkelijk niet weten wat voor extra eisen een MP3 spelertje aan een filesysteem stelt, maar goed. Het meest simpele systeem voldoet omdat audio data in hoge mate reconstuctable is, dus FAT32 en HFS volstaan in ieder geval 100%. Als jij iets anders wilt geloven, sja...
Ja, daarom heeft Creative de moeite genomen om een nieuw filesysteem te ontwikkelen, en vervolgens in te boeten aan functionaliteit. Ik weet dat jij het niet zo op hebt met Creative-mensen, maar om ze nou ZO dom in te schatten... :).

Verder: je lult ook maar een beetje door pluspunten van de iPod de hemel in te prijzen, en de minpunten af te doen als "dat is niet belangrijk". Tuurlijk, is je eigen recht. Immers, jij hebt om jouw redenen voor die iPod gekozen, neem ik aan. Maar dan hoef je ook niet in dit topic te gaan verkondigen wat er mis is met de Zen, want wij hebben de Zen ook om onze redenen gekozen, en hechten wellicht meer waarde aan andere dingen dan waar jij waarde aan hecht. Bijvoorbeeld duurzaamheid. Je zegt dat je dan maar gewoon wat zuiniger moet zijn op je iPod, om krasjes te voorkomen. Hallo??? Hoort dat ding niet portable te zijn?? Is het dan niet belangrijk dat ie ook wat DAT betreft duurzaam is? :) Zoiets vind je dan niet belangrijk, maar je iPod in explorer zien is dan weer wel belangrijk? :?
En om nog maar iets te noemen: geluidskwaliteit. Je gaat er zo prat op dat de iPod geluid weergeeft zoals het opgenomen is, en dat als je bij de Zen een Custom EQ moet gebruiken, dat zijn geluidskwaliteit dan toch niet zo super is? Waarom gebruik jij zelf die 2 EQ presets bij je iPod dan? :) En als je dan toch EQ gebruikt, dan zou het toch super zijn om ook zelf te kunnen bepalen wat voor EQ settings jij wilt? :)

Maar goed, zoals ik ook in een ander topic zei: deze discussie kan echt jarenlang doorgaan. Ongetwijfeld heb jij ook weer tegenargumenten op wat ik hierboven heb gezegd. Feit blijft echter, dat jij superblij bent met je iPod, en dat wij dat (hopelijk) ook zijn met onze Zens, en dat is waar het om gaat, niet waar? *hand schud* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk, ik ga er een aanschaffen, een zen dus.
de ipod is gewoon te duur. en ik wil een aluminium behuizing, kunstof is te kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand die remote al gekocht/getest ?

linkje : http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=394

Plaatje :

Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/pic_prod394_lang1.jpg

Ik denk dat ik hem volgende week ga bestellen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff....ze gaan wel erg ver hoor.. 80euro voor zo'n afstandsbediening en dan komen de verzendkosten er nog bij..

de prijs is bijna 1/4 van de zen zelf

http://www.extrememhz.com/JboxWireRem.shtml

(onderaan bij conclusie staat dat die 30dollar is...dat is dan nog een redelijke prijs,
maar 80euro is een beetje overdreven.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 10:35 . Reden: typoooooooooos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 10:20:
pff....ze gaan wel erg ver hoor.. 80euro voor zo'n afstandsbediening en dan komen de verzendkosten er nog bij..

de prijs is bijna 1/4 van de zen zelf

http://www.extrememhz.com/JboxWireRem.shtml

(onderaan bij conclusie staat dat die 30dollar is...dat is dan nog een redelijke prijs,
maar 80euro is een beetje overdreven.
Ik heb er paar weken geleden een gekocht en hij bevalt prima :) Hoef nu tenminste niet steeds de hele Zen uit m'n zak te halen om te bedienen. Je kan met de afstandsbediening echter niet alle functies bedienen en alleen navigeren door de 'now playing' van dat moment, je moet dus wel van te voren even een playlistje maken en starten :) Voicerecorder is onder hoorcolleges soms erg handig en ontvangst radio is bijzonder goed :)

Dat hij 30 dollar was was een foutje van Creative.... Tegenwoordig is hij nergens meer voor dat bedrag te krijgen. (Lees de threads op forum van nomadness.net maar eens door). Verzenden is overigens gratis wanneer je hem bij Creative besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de afstandsbediening alleen bij creative te bestellen dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

bdu

Longbowh schreef op 17 februari 2003 @ 13:58:
[...]

Ik heb er paar weken geleden een gekocht en hij bevalt prima :) Hoef nu tenminste niet steeds de hele Zen uit m'n zak te halen om te bedienen. Je kan met de afstandsbediening echter niet alle functies bedienen en alleen navigeren door de 'now playing' van dat moment, je moet dus wel van te voren even een playlistje maken en starten :) Voicerecorder is onder hoorcolleges soms erg handig en ontvangst radio is bijzonder goed :)
Vind je de afstandsbediening groot?
Hij lijkt zo groot op die plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 16:08:
is de afstandsbediening alleen bij creative te bestellen dan???
Ja, via de nederlandse creative online winkel.

Hij is nu uit voorraad maar een dude van creative gaat mij bellen zodra ze weer op voorraad zijn :

Dear Tjerk,

300 units were available last week and 100 this week.
If you wish, you can give me a daytime telephone number and I will let
you know as soon as when we get a stock and you could then place the
order over the telephone.

Hulde dus voor de service : _/-\o_
bdu schreef op 17 February 2003 @ 17:48:
[...]

Vind je de afstandsbediening groot?
Hij lijkt zo groot op die plaatjes.
Mijn napa had bijna dezelfde afstandsbediening, hij is echt niet hinderlijk groot, geloof mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Mensen , zoveel gadgets en zoveel 1337 dingen en dan nog zie ik een analoge draai knoppie op de ZEN :/ dat is voor mij de grootste minpunt eilijk :S

http://www.iodata.co.jp/news/200209/images/cnjbz10f.jpg

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Mary Wana schreef op 18 februari 2003 @ 00:25:
Mensen , zoveel gadgets en zoveel 1337 dingen en dan nog zie ik een analoge draai knoppie op de ZEN :/ dat is voor mij de grootste minpunt eilijk :S

http://www.iodata.co.jp/news/200209/images/cnjbz10f.jpg
Dat "analoge draai knoppie" is een jog dial die digitaal werkt met klikjes.
Natuurlijk is de touch jog dial van de pod veel mooier ;)

Wat wil je dan in plaats van een draaiknopje? Gewone drukknopjes? Ik denk niet dat je daarmee door je lijst van mp3's will scrollen zodra je je Zen redelijk gevuld hebt. Of je moet 2 extra knopjes hebben die -10 en +10 regels scrollen, maar of dat nou zo handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Ja maar hij zit echt op een klote plaats imho , als je hem in je zak hebt dan scroll je al :S voor dat geld knoop je mij liever aan een archos Multimedia :)

toch blijft het veel geld :S

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Mary Wana schreef op 18 February 2003 @ 00:37:
Ja maar hij zit echt op een klote plaats imho , als je hem in je zak hebt dan scroll je al :S voor dat geld knoop je mij liever aan een archos Multimedia :)

toch blijft het veel geld :S
Het is een ideale plek voor als je hem in je hand houdt. Met je duim kan je dan scrollen. Als hij in je zak zit scrollt hij niet uit zichzelf. Hij zit een stukje naar binnen, en steekt dus niet uit ;) Daarbij heb je nog een case er omheen zitten (als je hem niet te groot vind :o) die er voor zorgt dat ie nog minder uitsteekt.

Het blijft inderdaad een hoop geld, maar ik vond het het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Voor mij zou een Archos ideaal zijn , ik bedoel USB 1.1 kan ik mee leven , gaat mij alleen om die 20gb space :P recorden is niet nodig , alleen afspelen en niet overslaan. Die goedkoopste archos staat er voor 260 euro , daar kan ikw el weer es overheen komen eiglijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Mary Wana schreef op 18 February 2003 @ 00:37:
Ja maar hij zit echt op een klote plaats imho , als je hem in je zak hebt dan scroll je al :S
En als je over het display wrijft komt er een geest uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een firewire versie bij mp3cdspeler.nl besteld, krijg ik een usb 2.0 versie ARGGGG. Moet ik weer helemaal een usb2.0 kaartje kopen. Maarja het voordeel is dat de batterij 2 uur langer mee schijnt te gaan van de usb2.0 versie, en dat hij usb 1.1 compatible is.

Toch beetje jammer van mp3cdspeler want ik vind het een grote fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op 18 February 2003 @ 01:05:
[...]

En als je over het display wrijft komt er een geest uit...
LLOLL

het zou vast wel is waar kunnen zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 10:53 . Reden: typooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd hoe lang juile met de accu doen.

want ik doe er max 2dagen mee en moet die weer opgeladen worden..naar mijn idee is dat best wel vaak.

hoe vaak laden julie hem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longbowh schreef op 17 February 2003 @ 13:58:
[...]

Dat hij 30 dollar was was een foutje van Creative.... Tegenwoordig is hij nergens meer voor dat bedrag te krijgen. (Lees de threads op forum van nomadness.net maar eens door). Verzenden is overigens gratis wanneer je hem bij Creative besteld...
Waar heb jij die afstandsbediening gekocht en hoe heb je betaald ?

Een engelse dude van creative heeft mij opgebeld en beweerde dat de afstandsbediening alleen via creditcard te kopen is... ik geloof er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik kan hieruit opmaken dat die afstandsbediening alleen bij creative te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 20:30:
[...]

Waar heb jij die afstandsbediening gekocht en hoe heb je betaald ?

Een engelse dude van creative heeft mij opgebeld en beweerde dat de afstandsbediening alleen via creditcard te kopen is... ik geloof er niets van.
Ik heb hem besteld op de site van creative, met creditcard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Longbowh schreef op 19 februari 2003 @ 10:49:
[...]

Ik heb hem besteld op de site van creative, met creditcard...
Hmm, ik zit nou ook ff heel hard te twijfelen of ik hem zal gaan bestellen of niet..... Ik wil hem heel graag, maar hij is zo absurd duur |:(.

(Niet dat jullie dat nog niet wisten overigens :)).

[ Voor 19% gewijzigd door gday op 19-02-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:10
Nou ik heb hem dan toch maar gekocht hoor..... Wat een geweldig apparaat.
Ik kan er mee hardlopen, mountainbiken, ik kan er hele divx collecties op vervoeren, alles is in no time overgekopieerd, hij ziet er 10 keer zo mooi uit als de plastic toy look van de ipod, kortom een reusachtig apparaat.
Echt een aanrader :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 22:47:
dus ik kan hieruit opmaken dat die afstandsbediening alleen bij creative te koop is?
Jep, maar dat was al eerder gemeld ;)

Verwijderd

Dan toch maar even een korte review :)

Uiterlijk
Hij ziet er erg :9~ uit. Er valt weinig negatiefs over te zeggen, het randje om het display is misschien iets te patserig zilver maar daar heb ik verder geen problemen mee.
De speler is zeer netjes afgewerkt en voelt robuust aan.

Ergonomie
De plaats van de knopjes is slim ingedeeld. De knoppen zijn zodanig afgewerkt dat je de knoppenvergrendeling (hold) weinig zult gebruiken. Als je de plaats van de knoppen uit je hoofd leer is het vrij makkelijk ze door je broekzak heen te bedienen en dat maakt de afstandsbediening gelijk weer iets minder noodzakelijk.

Software
Hier ben ik wat negatiever over. Bij creative hebben ze er voor gekozen om het opslaan/afspelen van mp3's en het opslaan van overige data (zoals bv films, plaatjes, documenten, whatevr) te scheiden.

creative playcenter
Hiermee kun je mp3's op de speler zetten, werkt erg gemakkelijk en heeft handige functies zoals het synchorniseren van mp3's en het maken van playlists.
Dit laatste moest ik erg aan wennen. Ik ben normaal gewend om "directory"-based mp3's te sorteren, de zen heeft echter gewoon één root waar alle mp3's in staan, het is niet mogelijk om dit te structureren in directory's. Dit bied voordelen en nadelen. Het voordeel is misschien wel dat je gedwongen wordt je id3 tag van je mp3's voor elkaar te hebben. Toch vind ik dat ze deze twee manieren van structureren hadden moeten combineren. Met creative playcenter kun je de mp3's van je harde schijf met de mp3's van je zen synchoniseren, dit heb ik nog niet getest maar zal ongetwijfeld goed werken.

creative filemanager
Hiermee kun je de overige data op je zen zetten, dit kan wel in directorys. De filemanager is iets kleiner dan 1MB en past hierdoor op één floppy. Ik heb het gewoon ergens online staan want ik ben persoonlijk niet zo'n fan van floppy's. Het nadeel is dat als je mp3's van een kennis wilt kopieren dit alleen via de creative filemanager kan. Deze kun je niet meteen afspelen, de via creative playcenter geuploade mp3's zijn alleen af te spelen. Dit vind ik een groot nadeel en kost extra werk. Andersom is het ook zo. Als je jou mp3collectie aan die kennis wilt geven moet je ze eerst met de filemanager op je zen zetten want je kunt je mp3root (die creative playcenter gebruikt) niet uitlezen via de creative filemanager.

Menu besturing
Dit maakt de hierboven genoemde minpunten helemaal goed. Creative muteerd elke keer als je een mp3 upload zijn mp3database. Die mp3database wordt uitgelezen door het menu wat voor een zeer snelle toegangstijd zorgt. De speler is dan ook opgestart in 1 tot 2 seconde. Het menu heeft twee mode's, namelijk de now playing mode en een find music mode. Je kunt tijdens het afspelen van een nummer alle functies van je menu gebruiken zoals: Het maken van een playlist, het sorteren van nummers, het zoeken van nummers op artis, album enz.
In het nummer kun je een bookmark (lees: timestamp) aanmaken. Als je dan op goto bookmark klik dan springt hij naar de door jou gezetten tijd in het nummer. Per nummer kun je één bookmark opslaan.
Het doorspoelen in nummers gaat goed. Ik heb vele live-sets van 100 min of meer. Op het moment dat je de forward knop ingedrukt houd gaat hij langzaam spoelen, het spoeltempo loopt echter steeds sneller op. Zo kun je makkelijk in enkele seconde naar de 40e minuut spoelen.

Verder is er aan allerlei slimme dingen gedacht: Als je de speler aan zet gaat hij een door jou in te stellen menu en gaat hij weer verder met het nummer wat hij aan het spelen was toen je hem uitschakelde.

Batterijduur en overpompsnelheid heb ik nog niet kunnen testen maar dan laat ik jullie nog weten.

Verwijderd

Tarin schreef op 06 november 2002 @ 11:12: En hij is iets goedkoper.. da's ook wel mooi.
iets? :X

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44

Roy

Hobbies?

Specialist: goede en mooie korte review ! En ik ben het helemaal met je eens

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roy schreef op 20 februari 2003 @ 11:19:
Specialist: goede en mooie korte review ! En ik ben het helemaal met je eens
Dankjewel.

Na een tijdje werken met playlisten kan het toch wel verrekte handig zijn.
Wat voor snelheden halen jullie ? Ik heb dus de usb2.0 versie en een film van 730 MB kopieren naar de zen duurde 1 minuut en 35 seconde. Dat is bijna 8 MB/sec.

Na een search op google blijkt dat usb 2.0 in theorie 480Mbit/sec (=60 MB/sec) zou moeten kunnen halen.

Ik begrijp best dat er wat verschil zit tussen in theorie haalbaar in en in praktijk haalbaar maar dat het een factor 7.5 kleiner is vind ik toch frapant.

Zou de bottleneck zitten in de wegschrijfsnelheid van de zen ?

Wat trouwens misschien nog even leuk is om te melden, is dat de usb 2.0 versie ook usb 1.1 compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 17:42
Wat dacht je van de harddisk? Tis wel een laptop harddisk die niet geselecteerd is op performance, maar op duurzaam en schokbestendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 12:17:
[...]

Dankjewel.

Na een tijdje werken met playlisten kan het toch wel verrekte handig zijn.
Wat voor snelheden halen jullie ? Ik heb dus de usb2.0 versie en een film van 730 MB kopieren naar de zen duurde 1 minuut en 35 seconde. Dat is bijna 8 MB/sec.

Na een search op google blijkt dat usb 2.0 in theorie 480Mbit/sec (=60 MB/sec) zou moeten kunnen halen.

Ik begrijp best dat er wat verschil zit tussen in theorie haalbaar in en in praktijk haalbaar maar dat het een factor 7.5 kleiner is vind ik toch frapant.

Zou de bottleneck zitten in de wegschrijfsnelheid van de zen ?

Wat trouwens misschien nog even leuk is om te melden, is dat de usb 2.0 versie ook usb 1.1 compatible is.
Ja, de harde schijf moet het natuurlijk ook allemaal weg kunnen schrijven :). Bovendien, USB2.0 is niet per definitie 480Mbit/sec, maar je hebt gradaties, waarbij er eentje zelfs langzamer is dan USB1.1 geloof ik, maar dat speelt nu geen rol omdat ze wel de hi-speed variant gebruiken :).

[ Voor 4% gewijzigd door gday op 21-02-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12
heb 'm ook al bij myCom gezien:
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=178
Prijs: 449 eurootjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROnline schreef op 21 February 2003 @ 12:46:
Wat dacht je van de harddisk? Tis wel een laptop harddisk die niet geselecteerd is op performance, maar op duurzaam en schokbestendigheid.
Dus een laptop harddisk kan maar 8 MB/sec wegschrijven ? Volgens zijn die dingen wel iets sneller hoor... uiteraard niet zo snel als een desktop pc maar zeker wel sneller dan 8 MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus jij betaald graag 50euro meer?

http://shop.informatique.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt hij toch niet ? Ik denk dat hij daar mee bedoeld te zeggen dat de zen steeds populairder begint te worden.

Het is overigens niet eens zogek om hem bij mycom te kopen aangezien ze een zeer goede service hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 23:42:
[...]

Dat zegt hij toch niet ? Ik denk dat hij daar mee bedoeld te zeggen dat de zen steeds populairder begint te worden.

Het is overigens niet eens zogek om hem bij mycom te kopen aangezien ze een zeer goede service hebben.
hmm dus jij wilt zeggen hoe duurder hoe populairder? terwijl er zat winkels zijn of denk wel bijna de meeste winkels die hem op dit ogenblik verkopen rond de 410.

dus omdat je een dure winkel vind die hem voor een overdreven prijs verkoopt (450 euro) is die gelijk populair omdat die daar heel duur is?

ik zeg niet dat de zen niet populair is maar ik vind het onzin om te zeggen dat die populairder aan het worden is omdat je een winkel vind die hem voor 450euro verkoopt terwijl je hem voor 400 kan krijgen. ik weet niet waar julie allemaal naar kijken...maar ik zoek toch liever de goedkoopste uit.

en jij betaald dus liever 50euro voor goede serivce? ik heb hem bij informatique gekocht voor 400 en heb er 2jaar gerantie op. en ik heb verder niks meer nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 00:53:
[...]

hmm dus jij wilt zeggen hoe duurder hoe populairder?
:? Waar heb je het over, man?

Hij wil gewoon zeggen dat ze hem nu OOK bij Mycom hebben, en dat dus steeds meer winkels hem krijgen. Hij had dus ook niet eens de prijs hoeven te vermelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg gister mijn pcm binnen en daar stond die ook in. Prijs 449 euro, dus 449 is niet duurder, 400 euro is goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op 22 February 2003 @ 01:52:
[...]

:? Waar heb je het over, man?

Hij wil gewoon zeggen dat ze hem nu OOK bij Mycom hebben, en dat dus steeds meer winkels hem krijgen. Hij had dus ook niet eens de prijs hoeven te vermelden...
waar heb je het over man?? hij zij toch letterlijk dat het populaider word en hij had de prijs wel vermeld dus...dan krijg je toch een vermoede dat hij het aan de prijs bedoeld.

al had die gezegd ja hij word populairder en word zelfs bij mycom verkocht..ok

en waarom zou je hem nog steeds daar kopen als die daar 449 euro is en in andere winkels 400???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb hem in de fnac in leuven zien staan voor €499
en voor joggen is een redelijke buffer noodzakelijk ja, 30sec is duideijk onvoldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 10:25:
[...]

waar heb je het over man?? hij zij toch letterlijk dat het populaider word en hij had de prijs wel vermeld dus...dan krijg je toch een vermoede dat hij het aan de prijs bedoeld.

al had die gezegd ja hij word populairder en word zelfs bij mycom verkocht..ok

en waarom zou je hem nog steeds daar kopen als die daar 449 euro is en in andere winkels 400???
Ik denk dat je hier de enige ben die me niet begrijpt.
Ik bedoelde inderdaad gewoon dat hij bij steeds meer winkels wordt verkocht en daardoor populairder wordt. Tuurlijk is 450 nog steeds te duur, maar sommige mensen hechten waarde aan een goed service en ik heb bijvoorbeeld geen informatique in de buurt waar ik even heen kan fietsen als hij stuk is.

Ik heb hem zelf overigens bij mp3cdspeler.nl gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 16:00:
[...]

Dus een laptop harddisk kan maar 8 MB/sec wegschrijven ? Volgens zijn die dingen wel iets sneller hoor... uiteraard niet zo snel als een desktop pc maar zeker wel sneller dan 8 MB/sec.
Er zijn inderdaad wel snellere harde schijven voor laptops. IBM heeft bijvoorbeeld erg snelle schijven. Heb echter twee toshiba schijven versleten. 20gb en 30GB variant en beiden zaten toch echt met 9mb/s op hun max. Vergeet niet dat de schijven maar 2,5" zijn en op 4200rpm draaien.

Een goed voorbeeld van hoe het wel sneller kan is de IBM 40GNX, dat is een 5400rpm laptopschijf met 8mb cache. Die haalt een snelheid van rond de 30mb/s alleen de accestijd blijft nog altijd een tikkeltje aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 22:21:
kheb hem in de fnac in leuven zien staan voor €499
en voor joggen is een redelijke buffer noodzakelijk ja, 30sec is duideijk onvoldoende...
??

Dus jij wilt gaan joggen met een harddisk player, lijkt mij niet echt goed voor dat beestje hoor..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar komt die 30 sec. dan vandaan, is toch veel meer :? ?

is dit het niet, komt van creative site:
Memory 16MB SDRAM

als ik dat naar seconden omreken kom ik zeker hoger uit.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Inderdaad.

Als je 128kbps mp3'tjes gebruikt is het ongeveer 17 minuten, en als je 192kbps mp3'tjes gebruikt, is het ongeveer 11 minuten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn achtergrond verlichting (back lite) van de zen werkt niet meer :(
Heb hem een nacht lang mp3tjes over laten pompen, zal wel doorgebrand zijn denk ik. Hoort er toch tegen te kunnen....

Ben benieuwd wat mp3cdspeler.nl hier over te melden heeft.

Hebben meer mensen dit gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 14:19:
Heb hem een nacht lang mp3tjes over laten pompen, zal wel doorgebrand zijn denk ik. Hoort er toch tegen te kunnen....

Zen word inderdaad wel heet tijdens het overzappen van muziek, ik doe het daarom maar in kleine batches tegelijk.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 14:19:

Al geprobeerd te resetten / de firmware er opnieuw op te zetten?

Play knopje ingedrukt houden, op resetknopje drukken en vervolgens in het menu dat verschijnt 'reboot' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Batterij gaat een aantal jaren mee, zegt men. Maar wat na die tijd als hij niet meer voldoet?
Dient de ZEN dan alleen nog maar het oog en niet meer het oor?
Of moet hij terug naar de leverancier voor een nieuwe Batterij.

Van mijn "ZEN" was de Batterijduur in het begin maar 8 uur, heb hem terug gedaan naar de winkel en kreeg een ander mee om die te proberen, deze heb ik nog niet getest!
Hierover later meer....

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

bdu

Er is een nieuwe review, stond op de hoofdpagina.

http://www.digit-life.com/articles2/creative-zen/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longbowh schreef op 28 februari 2003 @ 22:13:
[...]

Al geprobeerd te resetten / de firmware er opnieuw op te zetten?

Play knopje ingedrukt houden, op resetknopje drukken en vervolgens in het menu dat verschijnt 'reboot' kiezen.
Uiteraard heb ik dat al geprobeerd ! Ik zie overigens net op de nomadworld forums dat ik niet de enige ben met dat probleem... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Nieuwe drivers uit voor Zen,

Hier is de changelog:

* Full support for Windows Media Player 9 (Standard format).

* New support for Microsoft Plus! Digital Media Edition.

* Display of track titles, instead of file names, in Windows Media Player.

* Faster SB1394/Firewire transfer speed (up to 25% faster) in Microsoft Windows XP.

Hier is de download (zelf nog niet getest)

http://www.nomadworld.com...936/JBDrvWHQL_1_20_04.exe

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didio schreef op 06 March 2003 @ 00:03:
Nieuwe drivers uit voor Zen,

Hier is de changelog:

* Full support for Windows Media Player 9 (Standard format).

* New support for Microsoft Plus! Digital Media Edition.

* Display of track titles, instead of file names, in Windows Media Player.

* Faster SB1394/Firewire transfer speed (up to 25% faster) in Microsoft Windows XP.

Hier is de download (zelf nog niet getest)

http://www.nomadworld.com...936/JBDrvWHQL_1_20_04.exe
Die zijn er al 3 weken hoor.
Overigens :
Note:
This firmware does not work for NOMAD Jukebox Zen USB 2.0

Ik heb inmiddels contact gehad met mp3cdspeler & creative over mijn deffecte backlite en ik krijg een nieuwe speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Nee joh, het is geen firmware, het zijn drivers voor windows, en op de site van Ceative staat als release datum 5 maart 2003

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een vraagje

er zit een klein deukje aan de achterkant van mijn zen (heb geen idee hoe het er gekomen is)
hij doet het wel gewoon goed.

maar mijn vraag is of ik nou naar de gerantie kan fluiten? er zit 2jaar gerantie op

btw ik heb de laatste tijd veel problemen met de zen gehad. zoals: vastlopen bij mijn eigen logo, dat heb ik kunnen oplossen door op reset te drukken en de play knop ook ingedruk te houden en dan clean enz gedaan.

nog een prob waar ik de laatste tijd veel last van heb is dat als ik mijn zen aan zet dat dan alle knopjes op freez staan dat ik gewoon niks kan doen maar alleen ressetten en dan doet die het wel weer.. maarja na een tijdje word je het toch wel zat van ut ressetten en dit probleem toont zich vaker voor en ik heb niet altijd een speld of peperclip bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Nieuw van Microsoft: Power Toy: Plus! Portable Audio Devices met support voor de Zen.

incl. View and access your portable audio device directly from the My Computer window on your computer.

Ik ga het nu proberen..

http://www.microsoft.com/...rtabledevices.asp#PTAudio

[ Voor 30% gewijzigd door didio op 09-03-2003 19:26 ]

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

didio schreef op 09 maart 2003 @ 19:25:
Nieuw van Microsoft: Power Toy: Plus! Portable Audio Devices met support voor de Zen.

incl. View and access your portable audio device directly from the My Computer window on your computer.

Ik ga het nu proberen..

En? Kan het hier niet proberen helaas, aangezien ik bij m'n vriendin zit. Moet dan weer WMP9 gaan installen enz..

Maar uh, kun je dan gewoon mp3'tjes overzetten enzo, of mag je dan alleen maar wma doen? :) Zal toch niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didio schreef op 09 March 2003 @ 19:25:

Ik ga het nu proberen..

Geweldig, het werkt !!
Hier wat screendumps :
Afbeeldingslocatie: http://www.ttoschool.nl/tjerk/got/zen/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ttoschool.nl/tjerk/got/zen/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ttoschool.nl/tjerk/got/zen/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje:
Ik heb een CreArtiv 5500 Digital Cambridge 5.1 geluidssysteem kan deze aangesloten worden op de Zen?
En zijn de MP3tjes op Artiesten te rangschikken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:14

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 23:26:
Ik heb ff een vraagje:
Ik heb een CreArtiv 5500 Digital Cambridge 5.1 geluidssysteem kan deze aangesloten worden op de Zen?
En zijn de MP3tjes op Artiesten te rangschikken?
1: tuurlijk: gewoon ff de plugjes omzetten in je zen. (of is dat zo'n digitale?)
2: geen id :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44

Roy

Hobbies?

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 23:24:
[...]

Geweldig, het werkt !!
Hier wat screendumps :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf! Dat lijkt me perfect!
Alleen werkt het volgens mij alleen maar met WinXP, en ik draai hier Win2k. Shit! toch maar ff XP binnenkort installeren

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb de zen dus ook.

Dat hier boven is echt vet.

maar kan je dan ook je andere document die op je zen staan zien?
Dus bv je films of games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS Plus! Portable Audiodevice Powertoy lijkt me erg leuk, maar ik vraag me af of je er net zulke leuke dingen mee kunt doen dan met Notmad. Zo kun je bv met Notmad playlists maken in je Zen. Het werken met playlists is van groot belang bij de Zen, omdat die maar 1 database kent. Playlists maken met de Zen zelf is een ramp. Veel te veel gepiel.
Ik ga het MS dingetje zeker even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook ff uitgeprobeerd maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets nuttigs aan vind vergeleken met player center.

*voor zo ver ik ben gekomen kan je alleen bestanden kopieeren van je pc naar de zen en niet uploaden, en playlisten maken en dat soort extra's zijn er ook niet. je ziet gewoon al je liedjes die je op je zen hebt staan. dus ik hou het gewoon maar bij play center

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb een tijdje terug Notmad gekocht, dus ik zat me nu af te vragen of die Power Toy Notmad zou kunnen vervangen.. maar volgens mij kan ik het toch beter bij Notmad houden, of niet? :)

edit:

Heb het toch maar even zelf geprobeerd uit nieuwsgierigheid... ik vind het knap waardeloos! Notmad is 100 keer uitgebreider! Ik kan niet eens kopieren van Zen naar PC?? Zeker weer van die DRM blaat ofzo.. Geen playlists, liedjes staan allemaal door elkaar, etc. Dus, Notmad-gebruikers: begin niet aan die Power Toy :).

[ Voor 51% gewijzigd door gday op 10-03-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op 10 maart 2003 @ 16:14:
Ik heb een tijdje terug Notmad gekocht, dus ik zat me nu af te vragen of die Power Toy Notmad zou kunnen vervangen.. maar volgens mij kan ik het toch beter bij Notmad houden, of niet? :)

edit:

Heb het toch maar even zelf geprobeerd uit nieuwsgierigheid... ik vind het knap waardeloos! Notmad is 100 keer uitgebreider! Ik kan niet eens kopieren van Zen naar PC?? Zeker weer van die DRM blaat ofzo.. Geen playlists, liedjes staan allemaal door elkaar, etc. Dus, Notmad-gebruikers: begin niet aan die Power Toy :).
haha nou lijkt me wel
die power toy kan play center voor mij niet vervangen als het aan mij ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker nep die power toy geef mij maar lekker play center >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Ik vind die powertoy ook niks, ik hou het bij Notmad..

weinig tot niks..

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste