Wat jij wilt is onmogelijk. De meest eenvoudige distro's op volgorde zijn Mandrake, Redhat en SuSe. Alle drie zitten ze tot de nok toe vol met leuke tooltjes en programmaatjes verpakt in KDE of GNOME. Alle draaien pas op een pc met 500mhz en 128mb aceptabel. Daaronder ben je toegewezen op een bijvoorbeeld Debian met windowmaker, fluxbox of een andere blackbox... iets waar denk ik jij nog nooit van gehoord hebt. Windowmaker, of een blackbox desktop lijkt totaal niet op je gewend bent van windows...persoonlijk raad ik je aan om eerst eens je te verdiepen in linux. Daarna gewoon de sprong wagen naar bijvoorbeeld een Debian met zo'n windowmaker.Anoniem: 85020 schreef op 25 July 2003 @ 20:29:
ok ik heb hier nog een bak staan (jupiter genaamd freaky ouders toch ...)
het is een
-pentium 166 als ik me niet vergis
-64mb ram
-3gig harde schijf waar ik mijn 2.50 gig muziek op wil zetten (kan ook 2 a 1.6 gig zijn als het moet)
het is dus de bedoeling mijn muziek daar op te zetten en een beetje te internetten
kheb op die bak suse 7.3 lopen instaleren maar die suse (kan wel kleiner) is toch tegen de 2 - 3 gieg. die suse is trouwens een beetje te zwaar voor het systeempje.
ook geeft die suse elke keer opnieuw problemen bij het instaleren.
ik zoek dus een distro die ik gratisch kan downen en gemakkelijk op cd kan branden (ik ken echt niets van linux) met een lichte grafische omgeving voor mijn brakke video kaart die al ettelijke jaren oud, is van de tijd toen de pentium 166 nog piksplinterniew was
oja die cd moet natuurlijk gebrand worden in windows
Linux is ook geen magisch toverwoord voor oude pc's, ja goed als server of fileserver uiteraard maar om er iets grafisch mee te doen kan je het wel schudden. Als je iets grafisch wilt en je hebt geduld dan windows 95