-= Radeon Topic - Deel 61 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Ik krijg zondag mijn nieuwe pc.
Daarin zit een Radeon 9700 pro, maar nu weet ik nietof het een BBA of PBA is. Dus moet ik dan alle 2 de drivers ff downloaden. Maar hoe kan ik straks nou zien of het een BBA of PBA is?

Ik kan wel in de boekies kijken maar kweenie of ze er allemaal bij zitten (denk het wel) maar je weet maar nooit met een PC Prive project.

Nu heb ik de catalyst 2.3 xp drivers gedownload. Dit is de exacte versie: 6.13.10.6166 - deze zijn de BBA

En dan heb ik deze PBA: CATALYST RADEON 02.3 (7.76) Display Drivers

Zijn deze goed, want ik wil graag met deze toch de games van het moment spelen. Zijn dit dan de drivers die goed zijn, dus bugfree, want ik las dat er beta drivers uitwaren die heel goed waren maar die alleen nog geen force vsync optie hadden?

En dan mijn 2 allerlaatste vragen: Wat zijn die ati control panel drivers, heb ik die nodig?
Waar kan ik die via 4 in 1 drivers downen ofzo, en heb ik die nodig. Voor mijn aankomende pc.
(spec: AMD Athlon 2200 xp 512 DDR en radeon 9700 pro [mobo weet ik niet kiest pc-prive leverancier bij de bestelling? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

is niet nodig om ze alletwee te downloaden, het is namelijk dezelfde kaart en driver, er is geen verschil tussen de drivers. vroeger (:P) kon je geen BBA drivers installen op een PBA terwijl het toch gewoon dezelfde drivers waren(hij checkte de manifacturer number ofzo), nu maakt dat niet meer uit, werkt allebij gewoon

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 15:03:
Ik heb een nieuwe pc gekocht met daarin ene Intel PIV 2.4Ghz, 256MB DDR en een Ati All In Wonder 9000 Pro (64mb), mijn 3D-Mark score was iets van 7400 :o

Beetje laag vind ik :P heb het ff nagezocht en de 9000 pro is gewoon langzamer dan de 8500 :?

Weet iemand al wat zo'n 9500 gaat kosten? 9700 vind ik nl. veeeeeeeel te duur :P

Edit: lees nu dat ie hier misschien niet te koop zal zijn, die 9500 :(

Tj, dan moet ik mar een nVidia kaartje kopen :P
de 9500 pro, de 9500 en de 9700 volgens mij gewoon wel.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

The_PyroPath schreef op 25 oktober 2002 @ 15:16:
is niet nodig om ze alletwee te downloaden, het is namelijk dezelfde kaart en driver, er is geen verschil tussen de drivers. vroeger (:P) kon je geen BBA drivers installen op een PBA terwijl het toch gewoon dezelfde drivers waren(hij checkte de manifacturer number ofzo), nu maakt dat niet meer uit, werkt allebij gewoon
Welke kan ik nou het beste doen, en is dit de laatste driver waar bijv battlefield etc mee kan spelen?
En wat moet ik nou me dat via4.1 ofzo, hoe kan ik zien of ik dit moet installeren voor mijn mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als er een via chip opzet is het te adviseren daar drivers voor te installeren. ALs je mobo niet boven de AGP4x gaat kan je met 4.39 af en dan zou ik ook niet hoger nemen want dat gaf bij mij alleen maar problemen. heb je een bord met een AGP 8x poortje erop dan zal je de nieuwste versie moeten nemen om daar gebruik van te kunnen maken.

Het maakt dus werkelijk geen zak uit welke van de 2 je installeert, het is namelijk precies dezelfde driver met een ander naampje, in performance of kwaliteit is GEEN verschil

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal mij benieuwen wat ik voor 3d marks zal halen met mijn radeon 8500 pro, ik hoop rond 9000, zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

The_PyroPath schreef op 25 oktober 2002 @ 16:36:
Als er een via chip opzet is het te adviseren daar drivers voor te installeren. ALs je mobo niet boven de AGP4x gaat kan je met 4.39 af en dan zou ik ook niet hoger nemen want dat gaf bij mij alleen maar problemen. heb je een bord met een AGP 8x poortje erop dan zal je de nieuwste versie moeten nemen om daar gebruik van te kunnen maken.

Het maakt dus werkelijk geen zak uit welke van de 2 je installeert, het is namelijk precies dezelfde driver met een ander naampje, in performance of kwaliteit is GEEN verschil
Bedankt, dan ga ik zondag genieten van me nieuwe pc, en met de krachtpatser radeon 9700 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 12:41

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Hoeveel voeding heb je nodig om deze kaart te gebruiken, heb nu 300 W.

txs alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik ben al een tijdje uit de videokaarten, heb momenteel nog een G400. Wat is nou het verschil tussen de merken die gebruik maken van de radeon chips, kan je nu beter een kaart van ATI zelf nemen of een ander zoals bijvoorbeeld een hercules

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplorer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik las net dat er problemen zijn met een 9700 PRO op een abit kt7. Mijn vraag is dan wat voor problemen?
Ik heb een Hercules 9700 PRO besteld (nog niet ontvangen) en ben in bezit van een abit kt7a mobo zijn de problemen zo erg dat ik m'n bestelling maar beter kan anulleren? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

Het ligt meer aan de VIA 133 chipset die erop zit. Als ik een spel ga spelen hangt hij binnen 3 minuten. Maakt niet uit welk 3D spel, gewoon ieder 3D spel. Op het forum van VIA zijn ze op de hoogte van het probleem en zijn ze bezig aan een oplossing (zeggen ze)
Zelf denk ik dat het gewoon aan de chipset ligt en deze niet genoeg stroom kan leveren aan de AGP poort

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

madwoody schreef op 25 oktober 2002 @ 19:09:
Het ligt meer aan de VIA 133 chipset die erop zit. Als ik een spel ga spelen hangt hij binnen 3 minuten. Maakt niet uit welk 3D spel, gewoon ieder 3D spel. Op het forum van VIA zijn ze op de hoogte van het probleem en zijn ze bezig aan een oplossing (zeggen ze)
Zelf denk ik dat het gewoon aan de chipset ligt en deze niet genoeg stroom kan leveren aan de AGP poort
Duh, dat is zo ongeveer bij elk moederbord! Er zit niet voor niets een powerconnector op zodat je je videokaart aan je voeding kunt hangen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:17
Hallo mensen van het goede leven :Y)

Ik heb sinds kort een nieuwe pc in elkaar geflanst. [ zie sig]

Ik met grote blijheid m`n Radeon 8500 ingetopt.

maar m`n spellen gaan echt als dikke stront door een rietje. :(

Ik heb de nieuwste drivers van VIa , en van ATI .

m`n 3d makr score = http://service.madonion.com/compare?2k1=4800597

het schokt als een kweenie wat.

Echt niet leuk meer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Yorcom staat er een computer te koop met een Hercules Radeon 9700 Pro met 256 MB maar hoe krijgen ze dit voor elkaar?? Laten ze hem SLI lopen of gooien ze er extra DDR chips bij??

Kijk bij onderste pc!
http://www.yorcom.nl/computers.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
Galaxis schreef op 25 oktober 2002 @ 22:27:

Echt niet leuk meer/
je 3dmark score valt opzich wel mee.
heb je alle stappen uit de faq al doorlopen?

kan misschien nog die sb pci128 zijn. volgens mij wil die wel wat cpu cycletjes opsnoepen. daarnaast zijn de drivers gewoon ruk. ik heb ook zo'n ding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:17
sharkzor schreef op 25 oktober 2002 @ 22:42:
[...]

je 3dmark score valt opzich wel mee.
heb je alle stappen uit de faq al doorlopen?

kan misschien nog die sb pci128 zijn. volgens mij wil die wel wat cpu cycletjes opsnoepen. daarnaast zijn de drivers gewoon ruk. ik heb ook zo'n ding gehad.
die gebruik ik niet meer ,ik gebruik nu m`n onboard :) , die werkt iets beter als Soundblaster 128 pci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, :D IK heb me ati nu water gekoeld. Moest alleen van aqua computer blokje het plaatje aanpassen. Er zit een gf4 ti 4600 plaatje tussen dus er moesten 2 nieuwe gaten in.

Binnenkort test ik het ocen en foto`s soon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al wat gedaan is aan Need for Speed Hot Pursuit 2 ? Alles 1 stapje lager zetten dan full detail helpt dus niet :(

Spel werkt dus wel alleen raakt het na 1 minuut helemaal vol foute pixels etc... net alsof je kaart veel te ver overgecloked staat :(

9700pro is snel maar wel een hoop gezeik zeg :( , maar als het werkt whoeis :D hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 01:17:
Weet iemand of er al wat gedaan is aan Need for Speed Hot Pursuit 2 ? Alles 1 stapje lager zetten dan full detail helpt dus niet :(

Spel werkt dus wel alleen raakt het na 1 minuut helemaal vol foute pixels etc... net alsof je kaart veel te ver overgecloked staat :(

9700pro is snel maar wel een hoop gezeik zeg :( , maar als het werkt whoeis :D hehehe
raar, ik heb hier nergens last van en speel heerlijk @1240/1024 @ 6XFSAA }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 25 oktober 2002 @ 15:26:
[...]

de 9500 pro, de 9500 en de 9700 volgens mij gewoon wel.
Gelukkig :Y)

Vind het 2D beeld van deze ati een stuk scherper dan die van de Ti4200.

Voor mij ff geen nVidia meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Galaxis schreef op 25 oktober 2002 @ 22:27:

Echt niet leuk meer/
je score is normal hoor (vergelijk maar met mijn systeempje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:40
die score is ver beneden de maat....

ik haal met mijn systeem 9553 ofso ( hoogste ooit )
liep mijn systeem @ 11.5 x 138 en me Ati radeon @ 285/285

probeer eens je pc te reinstallen ( XP dus )
als je weer in windows komt gewoon gelijk de nieuwste drivers downloaden
http://mirror2.ati.com/dr...9700-6-13-10-6193-efg.exe

daarna je geluidskaart enz... GEEN VIA 4in1 drivers! ( dat kan altijd later nog )

nu je al je hardware drivers geinstalleerd heb ( mits met een goede serial ook )
installeer Service Pack 1 voor XP en benchmark hierna nog eens....

Hier stond iets wat neerkwam op het aanbieden van warez, dat levert je een OW op. Check je mail. :{

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2002 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:40
sorry dit moet de link zijn naar de radeon 8500 XP drivers..
http://mirror2.ati.com/dr...8500-6-13-10-6193-efg.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
Morph666 schreef op 26 oktober 2002 @ 11:02:

ik haal met mijn systeem 9553 ofso ( hoogste ooit )
liep mijn systeem @ 11.5 x 138 en me Ati radeon @ 285/285

probeer eens je pc te reinstallen ( XP dus )
als je weer in windows komt gewoon gelijk de nieuwste drivers downloaden
http://mirror2.ati.com/dr...9700-6-13-10-6193-efg.exe

daarna je geluidskaart enz... GEEN VIA 4in1 drivers! ( dat kan altijd later nog )

nu je al je hardware drivers geinstalleerd heb ( mits met een goede serial ook )

*deleted*
wat spuug jij nou? geen via4in1's? heel fout!

en die score kan trouwens best als het een LE is...
daarnaast is jouw radeon nog eens overclocked.

je installeert het zaakje in deze volgorde:
win2k/xp
service pack 3/1
via 4in1
directx8.1b voor win2k, winxp heeft m al
nieuwste detonators
rest van de drivers
en vergeet refreshlock niet voor de refreshrates.

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 26-10-2002 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
hij heeft inderdaad zn kaart veel hoger dan ik, dan mag wel wat meer halen. rond de 9000 schat ik zo.
die zitten standaard al in XP (4.33 als ik me niet vergis).
ziehier: SP1 levert een ietsiepietse lagere score op dan zonder SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Welke drivers raden jullie mij aan de gene op Rage3d.com of de gene van de ati site?
Van de ati site: 6.13.10.6166
Van rage3d: 6.13.6193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45

Radeon

Today is a good day to die

Ik heb een probleem met het afspelen van films die gecodeerd zijn met behulp van Xvid. Elke keer als ik een film bekijk zie groene pixels er doorheen of is het beeld helemaal cranky. Een maatje van me met een Geforce 3 TI 200 heeft er geen last van (en lacht zich nu helemaal verrot :'( ).
Ik heb al de nieuwste codecs geinstalled van Xvid en ik heb de nieuwste drivers voor me Radeon 8500 ( namelijk --> 6.13.6193). Weet 1 van jullie wat er loss kan zijn??

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noppie59 schreef op 25 oktober 2002 @ 01:40:
[...]

Vul dit in: 9700 icq en zoek in de Radeon 9500 and 9700 technical support.
Heb de topics gevonden nu thanks maar een echte oplossing staat er niet tussen helaas maar geeft wel aan dat ik niet de enigste ben met het probleem.
de ene zegt kijk naar je irq settings maar me netwerk staat op irq 5 en me agp op irq 11 denk niet dat dat het probleem is heb verder weinig verstand van irq
de ene zegt het is een driver probleem en denk dat nu zelf ook dus wachten op volgende drivers maar dan kunnen we wel blijfen wachten als bij de volgende niet opgelost is lol
hoop dat er een oplossing is of komt nog want is wel irritant probleem :/
madwoody schreef op 25 oktober 2002 @ 01:41:
[...]
Kijk eens voor de grap hoeveel geheugen je gebruikt als je IRC en ICQ hebt draaien. Kan best zijn dat het geheugen door 3D mark2001 best vol komt en hij dan gaat cachen naar de HD ipv je geheugen.
Icq gebruikt 8.744kb geheugen irc 3.580kb en 3dmark 12.000kb heb al op lower prioriteit ingestelt werkt ook niet en met me geforce 2 gts heb ie geen last dus zal wel een drivers probleem zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Om m'n TV-out probleem toe te lichten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bad/tv.jpg

Ik heb dus altijd twee smalle horizontale balken boven- en onderaan het scherm, ongeacht welke resolutie ik gebruik en ongeacht of de TV-output een onafhankelijke of clone-output is.

Ik heb middels Rage3D Tweak een Overscan-knopje bij de drivers, maar die functie doet niets...

Ik gebruik trouwens de SVHS-output. En de laatste officiële ATI Catalyst-drivers.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjk schreef op 26 oktober 2002 @ 14:00:
Welke drivers raden jullie mij aan de gene op Rage3d.com of de gene van de ati site?
Van de ati site: 6.13.10.6166
Van rage3d: 6.13.6193
Ik raad Van rage3d: 6.13.6193 bepsaart je een hoop elende in games zoals battlfield 1942 en UT2k3 en nog meer lockup problemen in somige games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Oke thx, ceponer ik kan niet wachten tot me pc morgen geleverd word (op zondag wel rare dag btw). En dat dan tussen 15:00 en 22:00. Beetje raar :D.
Ceponer, hoeveel 3dmarks heb jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is mijn score met beetje me cpu overclocked
http://service.madonion.c...tType=6&projectId=4836441

heb zelf gevoel dat het hoger zou kunnen en moeten maar als ik meedere results bekijk is dit een normale score :)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ik krijg dit bij jouw project link: The project id is not valid - please check the URL :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Bjk schreef op 27 oktober 2002 @ 09:57:
Ik krijg dit bij jouw project link: The project id is not valid - please check the URL :).
idd, ik wel eens weten wat een mijn mijn specs vergelijkbaar systeem met een 9700 haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb 3dmark 2001 se gedaan met me radeon 8500 pro en 1800+ niks overgeklokt.
ik haal 7180 3dmarks, ik vind dit weinig. IK heb me mobo al geinstaleerd+onboard drivers en ik wil een goede driver (heb de cdversie gebruikt), kijken of dat wat uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Yorcom staat er een computer te koop met een Hercules Radeon 9700 Pro met 256 MB maar hoe krijgen ze dit voor elkaar?? Laten ze hem SLI lopen of gooien ze er extra DDR chips bij??

Kijk bij onderste!
http://www.yorcom.nl/computers.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 12:02:
jah ik heb 3dmark 2001 se gedaan met me radeon 8500 pro en 1800+ niks overgeklokt.
ik haal 7180 3dmarks, ik vind dit weinig. IK heb me mobo al geinstaleerd+onboard drivers en ik wil een goede driver (heb de cdversie gebruikt), kijken of dat wat uitmaakt
je moet natuurlijk d nieuweste driver instaleren, niet die op CD. ga naar www.rage3d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staan er nogal veel.... :? welke moet ik hebben voor me radeon 8500 PRO?
ik draai win2000 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 12:25:
er staan er nogal veel.... :? welke moet ik hebben voor me radeon 8500 PRO?
ik draai win2000 pro
zoveel keus is er in het rechter kolommetje nou ook weer niet (lees: 1).

http://mirror2.ati.com/dr...8500-6-13-10-6193-efg.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ik zal over paar dagen mijn 3dmark scores plaatsen ter vergelijking voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag bij mij doet de link het gewoon, hier nog eens de link

http://service.madonion.c...tType=6&projectId=4836441

dit is me score voor dat link weer niet werkt 3DMark Score 12406 3D marks

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Werkt nog steeds niet, heb je em published?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heb nou sinds 2 dagen een erg lastig probleem.

Mijn videokaart gooit steeds mijn monitor op 70 hertz en dat doet echt zeer aan mijn ogen.

Weet iemand hoe dat komt.

Ik draai nou een reso van 1600 bij 1200 bij 70 hertz kan hem niet veranderen,

Kan ik wel ik zet hem dan op 85 en dan toepassen.

En ik dan vervolgens rechtermuisknop die -eigenschappen-instellingen-monitor staat er weer 70 hertz.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.

Hij heeft dit er voor nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe een kort vraagje:

ik heb een Celeron processor op 850 MHz samen met 256MB pc100 op een BX moederbord.

Momenteel zit er als videokaart een oude Radeon met 32MB SD-Ram in. Die wil ik dus gaan vervangen.

Welke nieuwere Radeon past het best bij de rest van mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 15:46:
effe een kort vraagje:

ik heb een Celeron processor op 850 MHz samen met 256MB pc100 op een BX moederbord.

Momenteel zit er als videokaart een oude Radeon met 32MB SD-Ram in. Die wil ik dus gaan vervangen.

Welke nieuwere Radeon past het best bij de rest van mijn systeem?
Met jouw systeem zou ik voor een radeon 8500 LE gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thats it sorry hehehe

http://service.madonion.com/compare?2k1=4836441

moet werken nu

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb de driver nu geinstalleerd maar of ik tevreden moet zijn..... :?
van 7180 naar 7290 3dmarks. Nu dan maar oc-en, proc naar 2000+ en videokaart hoger dan 275 mhz, verder nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 15:59:
[...]

Met jouw systeem zou ik voor een radeon 8500 LE gaan :)
of juist een 9000 voor hem, om geld te besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Naar mijn weten is er inderdaad geen versie van hercules met 256 MB en zomaar bijprikken gaat je niet lukken.
Maar er klopt wel meer niet, er staat luxe antec server kast, maar het plaatje is van een Aopen A600, dus ik denk dat ze er naast zitten en een foutje gemaakt hebben, kan de beste overkomen.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog me foto`s van me waterkoeling op me hercules 9700 pro :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=23099

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=23097

o ja me temps liggen nu tussen de 34-40 graden. max 40 bij full load met cpu op 3ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

cewl man! Heb je hem ook overklokt en wat voor score haal je nu in 3Dmark2k1? :9~

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ocen moet ik nog uitproberen binnenkort. nu haal ik rond de 16000 3dmaks @3ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb sinds vorige week een Powercolor Radeon 8500 LE (€119). Deze bleek dus geklokt te zijn op c/m 230/185. Nou die wil ik dus een beetje omhoog schroeven, maar wat blijkt nou...

Als ik met Powerstrip, Radeonator of Rade3D Tweak de core of mem ook maar een fractie verander krijg ik artifacts. Zet ik de core en mem weer op de normale stand, heb ik nog steeds last van Artifacts! Pas na een restart zijn ze weg. De artifacts zijn duidelijk te zien in 3DMark 2001 SE, tijdens de tests zie je allerlei puntjes rondom en tussen de plekken waar de fps weer worden gegeven.

Pic op normale kloksettings:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/akrul/got/Artifact.gif
Zou ik door middel van een bios flash wel beter over kunnen klokken? Ik kan hem iig veilig op 250/195 zetten, alleen heb ik dan dus flink artifacts (niet meer dan wanneer ik m weer terugzet op de normale stand).

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met die artifact tester. Bij mij verklaarde ie alles tot op grote hoogte schoon, terwijl ieder spel meteen keihard in de lock schoot. Niet echt bruikbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:37

charrel

Cortisol4life..

Dope-E schreef op 28 oktober 2002 @ 08:30:
Ik heb sinds vorige week een Powercolor Radeon 8500 LE (€119). Deze bleek dus geklokt te zijn op c/m 230/185. Nou die wil ik dus een beetje omhoog schroeven, maar wat blijkt nou...

Als ik met Powerstrip, Radeonator of Rade3D Tweak de core of mem ook maar een fractie verander krijg ik artifacts. Zet ik de core en mem weer op de normale stand, heb ik nog steeds last van Artifacts! Pas na een restart zijn ze weg. De artifacts zijn duidelijk te zien in 3DMark 2001 SE, tijdens de tests zie je allerlei puntjes rondom en tussen de plekken waar de fps weer worden gegeven.

Pic op normale kloksettings:
[afbeelding]
Zou ik door middel van een bios flash wel beter over kunnen klokken? Ik kan hem iig veilig op 250/195 zetten, alleen heb ik dan dus flink artifacts (niet meer dan wanneer ik m weer terugzet op de normale stand).
Wsl krijgt ie te weinig stroom, je geheugen en core voltage zal ook te laag staan. Dat ga je met een biosflash niet verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Tijd voor nieuw deel.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.