-= Radeon Topic - Deel 61 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.134 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:57:
Computer Totaal computer blad heeft 3 Ati Radeon 9700 Pro videokaarten getest en alle vier (Club-3D, Hercules, Gigabyte en HIS Excalibur) waren goed waarbij die van Club-3D en HIS Excaliber voor de prijsbewuste koper waren die het goedkoopste willen. De Hercules kreeg de Best Getest award omdat het goede koeling had en overclock mogelijkheden. De Gigabyte ziet er het mooist uit :)

Conclusie is dat het niet echt uit maakt welke kaart je haalt als je niet aan overclocken denkt of steeds naar je videokaart kijkt :), maar als je wel aan overclocken denkt moet je de Hercules 3D Prophet 9700 Pro nemen.

Hopelijk mag dit soort plaatsing wel uit computerbladen en zo niet haal het dan even weg admin of laat het mij even weten.
Het lijkt mij droevig als dit soort kennis niet op deze wijze verspreidt zou mogen worden. Het inscannen van hele artikelen is uiteraard weer iets anders. Overigens is in SPielerij een topic gaande over Doom III waar een totaal ingescanned artikel van de PCGamer is te vinden. Daartegen is nog geen klacht gekomen, alhoewel ik mij dat strikt genomen wel voor kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplorer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb een klein vraagje over de Hercules Radeon 9700 PRO. Ik ben van plan om er morgen een te gaan halen, maar zitten hier ook kabels bij voor tv out en de andere features??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The_PyroPath schreef op 17 oktober 2002 @ 16:52:
Ik denk inderdaad dat de 9500 gewoon net zo snel is als een 8500, en een 9500 pro zal daar net wat bovenuit komen, al met al krijgen ze wel een gruwelijk mooi verdeelde kaarten range daar bij ATi of vinden jullie van niet?

Ik speel ook Hitman2, gisteren gehaald en het enige wat ik niet kan veranderen kan veranderen is de 3dsound, met graphics heb ik alles op 1024x768 op max staan, ook bump en texture compressie
nee er is al 1 bench van de 9500 en die is met beta bijna even snel als de 4200

geen fsaa en 1024x768 32bit en BETA drivers

Afbeeldingslocatie: http://www.chip.de/artikelbilder/3038795_867948f191.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 10:51

justanotheruser

#hashtag

Ik heb een P4 2,4 Ghz // 512 RIMM // Windows XP // en een Gigabyte Maya Radeon8500.

Welke drivers raden jullie hiervoor aan, want volgens windows zijn ze niet goed, ze veroorzaken enorm veel lock-ups en meestal worden eerst alle letters op 't scherm fout weergegeven.

Ik heb de drivers die bij de kaart zaten geprobeerd maar die deden het ook niet goed....

Welke drivers voor winXP (home) + Gigabyte Maya Radeon8500 ?

PS. in 3dmark2001SE haal ik 9300 punten....... en in UT draait alles gewoon goed op 1280x1024.

Maar als ik ghost recon doe werkt dat weer niet, dat bevriest na 20 seconden ofzo, en Hitman2Demo werkt ook niet goed.
Operation Flashpoint doet het wel goed....... (ik snap echt niet hoe dat kan)

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi he dat die 9500 pro sneller is als de ti 4600!!!!!!!!!!!!!!!

Echt ati is lekker bezig.

Nu moet maar snel de na de nv30 de opvolger van radeon 9700 pro komen .

Mag wel iets langer duren maar niet te lang, want ati moet marktaandelen pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18
GF schreef op 18 oktober 2002 @ 01:25:
[...]

Woei. Eindelijk gefixed. Heb Refreshforce gebruikt en daarna use DCC Information uitgezet in ati's displays tabblad. Eindelijk weer eens fatsoenlijk beeld zonder dat je scheel word >:) . Morgen zal ik eens ff wat gaan 3dmarken 8)
Ik merk geen verschil als ik me dcc information uitzet. Heb hier een iiyama S901MT1. En wat doet dcc dan zodat jouw beeld zo onscherp was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 13:24:
...

Echt ati is lekker bezig.

...
Mja, jammer voor hun dat ze geen software kunnen maken. Ik vind het echt zwaar jammer dat hun product gewoon zo verkloot wordt door slecht/vage/onlogische drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Driver van wanneer.
want wat ik hoor is dat dat tegenwoordig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ze nog lang geen 100%
ze blijven best buggy en voor elke fix komt wel een bug terug

maar ze werken er wel hard aan en dat is positef :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me toch een beetje tegen, ik had de kaart sneller verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Wanneer is die R9500 eigenlijk echt te koop denken jullie? Want zou wel mooi zijn als ik die zou kunnen halen op de HCC-dagen!

Hmmzz zie net dit:
According to officially not confirmed information are diagram maps with the Radeon-9500-Pro-Chip only on 18 November to be gelauncht. The Radeon 9700 and 9500 comes already on 23 October on the market. The Radeon-9500-GPU could become particularly interesting: For "select customers" ATI wants to offer the 9500er-Version with an adequate 256-Bit-breiten to memory interface. That would correspond to a small "Ultra".
Radeon-9500-Pro-Grafikkarten are however exclusively intended for the Retail market, by ATI are driven out and are available thereby only outside of the European market. Appropriate maps will emerge probably at the most in complete computers or as "grey" OEM commodity in Germany.

Reason for the late Launchtermin of the Radeon 9500 pro is a new board layout. Boards with the Radeon 9500 pro are only manufactured with 6 Layern (thus conductive strip layers). 9500er and 9700er-Varianten are produced in used 8-Layer-Technik.
Dus de 9500Pro komt de 18e en alleen buiten Europa?? :? :'(

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik krijg er een beetje de schurft van dat mij posts er een handje van hebben te verdwijnen als ik op de universiteit post, echt heel vaag maar wat ik wilde zeggen is het volgende:

de 8500 presteert met een dikke P4 ook rond de 10000 punten dus de 9500 is ongeveer even snel als de 8500 maar dan met DX9. De 9500 pro is sneller dan de Ti4600 en dat is natuurlijk alleen maar mooi, zou het zonde vinden als ATi die helemaal voor zichzelf houd.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

Convoy

g44p

zijn er eigenlijk tooltjes om de temp van een 9700Pro uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De prijzen van de 9500 zijn ook van Ti4200/4600 niveau, dus ik ben blij met het el cheapo kaartje dat ik pas besteld heb.

Overigens al de schrikbarende roddels omtrent de NV30 gelezen? 1Ghz geheugen, dat moet pijn gaan doen bij ATi.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

Convoy

g44p

Wekkel schreef op 18 oktober 2002 @ 15:43:
De prijzen van de 9500 zijn ook van Ti4200/4600 niveau, dus ik ben blij met het el cheapo kaartje dat ik pas besteld heb.

Overigens al de schrikbarende roddels omtrent de NV30 gelezen? 1Ghz geheugen, dat moet pijn gaan doen bij ATi.... ;(
idd, dat wordt ook een monster kaart, Grrr })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 18 oktober 2002 @ 15:43:

Naah, denk dat dat wel mee zal vallen. ;) Ati heeft de R350 alweer op het programma staan. :9 Een revisie van de R300 core. Deze zal vrijwel zeker ook DDR2 geheugen gebruiken.

Het mooie is dat dat deze kaart al aan de pers is getoond (zie http://www.rage3d.com/#1034776458)

Verder heeft de R300 een 256 bits brede databus terwijl de NV30 volgens de geruchten een 128 bits bus heeft.

Ben dus niet zo bang dat Ati zijn behaalde voorsprong op Nvidia zomaar zal prijsgeven.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

http://www.reactorcritical.com/#l1244

Hier word wel over 256 bit databus gesproken, maar weer over 700-800 Mhz geheugen..

Anyway, het is weer goed prijskoper spelen voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
ik probeerde net een benchmark te draaien met 3d mark 2001 se, maar ik krijg de volgende error: DirectX error message:
P_3DDDVertexbuffer:Vertexbuffer-->lock :D3DERR_DRIVERINTERNALERROR
ik heb de nieuwste drivers voor mijn Radeon 9000 128mb ddr, de nieuwste directx enz. maar ik kom er niet uit, kan iemand mij helpen

/edit: als ik via dxdiag direct3d probeer te testen zie ik voor 2 seconden de kubus, maar dna floept ie terug naar windows en zegt ie dat ik op een toest duwde :? ik heb directx al opnieuw geinstalleerd, maar het helpt niet>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
MENSEN MENSEN lees.

het is dus een hele simpele bench 1024x768 32bit geen FSAA geen uiteindelijke drivers en geen real evirement test

dus dit is een indicatie en geen vaststaande uitroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:41

GF

Miki schreef op 18 oktober 2002 @ 13:24:
[...]

Ik merk geen verschil als ik me dcc information uitzet. Heb hier een iiyama S901MT1. En wat doet dcc dan zodat jouw beeld zo onscherp was?
Had iets met uitlezen van monitor reso's te maken d8 (d8 ik) alleen dan via software en niet hardware. Sinds ik dcc uitgezet heb zet hij dus mijn refresh rate niet op de achtergrond terug naar 60hz maar laat die hem staan op de geselecteerd (in mijn geval maar 72hz). Heb wel daarvoor refresh lock gebruikt zodat software alleen die reso kan pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Hbe net eerste 3dmark test gerund en vond het beetje laag. Was maar 12140. Ik dus kijken naar de oorzaak. Blijkt die agp 2* te gebruiken volgens 3dmark en radeon smartgart. Veranderen in bios van 8* naar 4* maakte niks uit. Word nog steeds gezien als 2*. Fast write stond uit. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is??

BTW. Hiero wat meer details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
GF schreef op 19 oktober 2002 @ 02:01:
Hbe net eerste 3dmark test gerund en vond het beetje laag. Was maar 12140. Ik dus kijken naar de oorzaak. Blijkt die agp 2* te gebruiken volgens 3dmark en radeon smartgart. Veranderen in bios van 8* naar 4* maakte niks uit. Word nog steeds gezien als 2*. Fast write stond uit. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is??

BTW. Hiero wat meer details
Ligt waarschijnlijk aan je mobo. [H]ard|OCP heeft een review van de P4S8X en daarin komt ook naar voren dat die problemen geeft met AGP 8x.
We had big hopes of testing the new 8X AGP feature with the Radeon 9700 Pro. When setting up the system, the mainboard properly recognized the Radeon 9700 Pro as an 8X compatible part, which allowed for a choice of 4X and 8X in the BIOS. With the system set to 8X, everything seemed fine at first, problems weren't apparent until benchmarks started and 3D performance was half of what it should have been.
Suspecting that the 8X AGP setting may have been the culprit, we used a variety of programs from SiSoft's utility to PowerStrip and 3Dmark 2001SE to check the AGP setting, only to find the card was operating at 2X AGP. This would certainly explain the low 3D performance, so we went back into the BIOS and tried the only other setting, 4X. Immediately the performance jumped back up;way back up, and the system now seemed to identify the correct AGP 4X setting it was now at, but not the 8X setting. The shipping BIOS with the P4S8X was v1002, so we flashed the BIOS to the current 1003A which supposedly addressed another AGP issue as well as added support for 2.8GHz CPU's and the Serial ATA was updated.

Using the PNY GeForce4 Ti4600, we were able to set the AGP to 1X, 2X, 4X and have the system identify it correctly and get the performance to correspond to the settings accordingly. Switching back to the Radeon 9700 Pro resulted in the exact same issues as before, 4X worked fine, 8X would result in 2X settings and performance (Most likely performing at 1X while identifying 2X.). Eventually the PNY GeForce4 Ti4600 had to be used for review with this mainboard because we were simply unable to get ATi 9700 Pro to work with the board at 8X AGP.
Kijk hier voor het hele verhaal: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzYzLDU=

Dus probeer het eens op 4X.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Dat zei ik dus net dat op 4* niks uitmaakte wat die pakt die ook op 2*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Laatst online: 11-09 22:26
Kijk dan even op het forum van Rage 3D(www.rage3d.com/board/). Daar staan genoeg problemen beschreven met de P4S8X.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Yes ik kan hier weer posten! ff een vraagje over 2d kwaliteit.

Destijds heb ik de Leadtec Geforce 3 gekocht omdat in de reviews zo lovend werd gesproken over de 2d kwaliteit. Nou dat valt me dus vies tegen op een 22'' monitor :(

Nu wordt Ati altijd gelooft om hun 2d kwaliteit en zit ik dus te dubben om de Radeon 9700 Pro te kopen. Ik heb al vele reviews gelezen, maar zou graag van gebruikers horen hoe "scherp" hun desktop overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Beun_de_Haas schreef op 19 oktober 2002 @ 13:15:

Destijds heb ik de Leadtec Geforce 3 gekocht omdat in de reviews zo lovend werd gesproken over de 2d kwaliteit. Nou dat valt me dus vies tegen op een 22'' monitor :(

Nu wordt Ati altijd gelooft om hun 2d kwaliteit en zit ik dus te dubben om de Radeon 9700 Pro te kopen. Ik heb al vele reviews gelezen, maar zou graag van gebruikers horen hoe "scherp" hun desktop overkomt.
het is waar
gewoon doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

MarkTheFOX schreef op 19 oktober 2002 @ 13:00:
Kijk dan even op het forum van Rage 3D(www.rage3d.com/board/). Daar staan genoeg problemen beschreven met de P4S8X.
Heb ik al genoeg gekeken maar kan niks vinden wat werkt. Heb nu wel plutonium drivers geinstaleerd staan en bios ff gedowngrade naar 1003a maar agp staat nog steeds volgens 3dmark op 2*. Wel is score nu 13333 . Dus zit vooruitgang in :p. http://service.madonion.com/compare?2k1=4812216

[Edit]

Super veel uitgeprobeerd laatste paar uur en dit werkte dusverre het beste voor mij:

- Bios 1003A (1004 verminderde 3dmark score met 2000!!)
- Bios settings: Default
- Rage3D 3.6 Optimized 3DMark 2001 settings (default settings verminderde 3dmark score met 200)
- ATI BBA 2.4 build 6193 drivers

Score: 13560

Maar nog steeds 2*AGP. Vaag 8)7

http://service.madonion.com/compare?2k1=4813121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Schijnt dat agp 8* en 4* wel gewoon werkt alleen dat test programma'ss zoals 3dmark verkeerd lezen. 8 word 2 en 4 word 1 (soms 2 zoals bij mij)

Ziehier info: http://www.ati.com/support/infobase/4087.html

Dan nog vind ik 13560 in huidige config wel beetje weinig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

kheb een vraag:

welke ati radeon 9700 pro is het beste om te kopen en waar :? (ga nu niet de duurste posten, maar welke goede kwaliteiten heeft)
en zijn er verschillen onderling de merken :?

EDIT wat voor voeding heb ik ongeveer nodig (srry vid n00b (8> )
zie specs

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
Kan ik gewoon een retail 7005/7008 bios flashen in mijn Club3d Radeon 8500 ?

(als ik ze kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

PoweRoy schreef op 19 oktober 2002 @ 19:04:
kheb een vraag:

welke ati radeon 9700 pro is het beste om te kopen en waar :? (ga nu niet de duurste posten, maar welke goede kwaliteiten heeft)

zie specs
Vele malen eerder gevraagd. Zelfs nog in deze topic. Anyway maakt niet veel uit welke je neemt. Alleen als je wil overklokken (aangezien je jezelf n00b noemde zal je dat wel niet willen) zou ik een hercules nemen of de ati gemodde kaart van hunters pc. Anders maakt het niet veel uit of je nu gigabyte, powercolor, club3d etc neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Owja voeding van 300w is genoeg. Teminste ligt eraan wat je natuurlijk nog meer in pc hebt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

GF schreef op 20 oktober 2002 @ 02:05:
[...]

Vele malen eerder gevraagd. Zelfs nog in deze topic. Anyway maakt niet veel uit welke je neemt. Alleen als je wil overklokken (aangezien je jezelf n00b noemde zal je dat wel niet willen) zou ik een hercules nemen of de ati gemodde kaart van hunters pc. Anders maakt het niet veel uit of je nu gigabyte, powercolor, club3d etc neemt
is de 2d kwaliteit ook van allen even goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
Beun_de_Haas schreef op 19 oktober 2002 @ 13:15:

Scherp, evenals de tvout. Ik had eerst een gf3 ti-200 met tv out maar tekst was daarmee onleesbaar op het scherm (nogal wazig) Ik geloofde mijn ogen niet toen ik mijn radeon9700pro op de tv aansloot. Ik kon gewoon een word doc lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op 20 oktober 2002 @ 00:44:
Kan ik gewoon een retail 7005/7008 bios flashen in mijn Club3d Radeon 8500 ?

(als ik ze kan vinden)
Hier kun je bios updates vinden, ik weet echter niet of een Club3d compatible is met bijv. een BBAti. Moet je eerst ff Googlen of de Search gebruiken :) Dit is zeker al een aantal keer aan de orde geweest :)

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Topicstarter
GF schreef op 20 oktober 2002 @ 02:06:
Owja voeding van 300w is genoeg. Teminste ligt eraan wat je natuurlijk nog meer in pc hebt zitten
Je kan, zeker met het oog op stabiliteit, het best een 350 Watt voeding nemen van een goed merk: Antec, Enermax, etc. Dit zullen niet de goedkoopste zijn, maar wel goede voedingen met een groot vermogen. Zeker die 9700 zal flink wat stroom trekken, en met een noname 300 watt weet je nooit of dat goed gaat!

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

OcNewB schreef op 20 oktober 2002 @ 12:38:
[...]

Scherp, evenals de tvout. Ik had eerst een gf3 ti-200 met tv out maar tekst was daarmee onleesbaar op het scherm (nogal wazig) Ik geloofde mijn ogen niet toen ik mijn radeon9700pro op de tv aansloot. Ik kon gewoon een word doc lezen.
Klinkt goed! Welk merk is je kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Gigabyte radeon (GVR 9700pro) 9700 pro 128 mb +tvout (maya II) (eerste revisie)

Maare... je moet wel weten dat tekst op de tv nooit zo scherp wordt als die op je scherm, MAW tvout en dan vooral tekst is goed (beter dan wat ik tot nu toe gezien heb) maar het is en blijft een stuk minder dan op je scherm, dit om al te hoog opgelopen vreugde wat in te dammen. Ik zal proberen een fotot te nemen van een word doc op mijn tv. Check regelmatig ff voor een pic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Ok, komen ze:
http://www.student.kun.nl/h.vandijk/Pics/tv1.JPG
http://www.student.kun.nl/h.vandijk/Pics/tv2.JPG
http://www.student.kun.nl/h.vandijk/Pics/tv3.JPG
http://www.student.kun.nl/h.vandijk/Pics/tv4.JPG

Ik moet er dus bij vermelden dat het nu niet gaat om de zwarte troep etc of de onder overbelichting, een (goede) foto nemen van een tv is moeilijk (komt door de refreshrate die zo laag is (60 hz).
Het gaat om de tekst die te lezen is!

Die rare strepen enzo zie je inhet echt trouwens niet he dat snap je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

zooo, idd stukken beter dan wat is nu heb >:)

Thanx voor de moeite! Op de HCC wordt het dus de 9700 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Graag gedaan enne bedanken hoeft niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 3d benchmark gedraaid en heb inees 1000 punten meer dan eerst (van 12600 naar 13600) en het enigste dat ik heb veranderd is het installeren van de nieuwe beta drivers 6193. Zijn er meer mensen met z'n enorme toename door de nieuwe drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

PoweRoy schreef op 19 oktober 2002 @ 19:04:
kheb een vraag:

Ik heb de ati radeon 9700 pro 128 MB gewoon van het merk ATI gekocht op de beurs voor 420 euro. Verschil tussen andere kaarten ligt hem voornamelijk aan de componenten die ze gebruiken. Zo gebruikt Hercules betere componenten dan een Club3D (ook aan de prijs te merken).
zie specs
300Watt minimaal, meer altijd beter. Ok, dat hij bij mij op een 250Watt voeding ook werkt is denk ik een uitzondering 8)

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

madwoody schreef op 21 oktober 2002 @ 02:07:
[...]
Ik heb de ati radeon 9700 pro 128 MB gewoon van het merk ATI gekocht op de beurs voor 420 euro. Verschil tussen andere kaarten ligt hem voornamelijk aan de componenten die ze gebruiken. Zo gebruikt Hercules betere componenten dan een Club3D (ook aan de prijs te merken).

[...]
300Watt minimaal, meer altijd beter. Ok, dat hij bij mij op een 250Watt voeding ook werkt is denk ik een uitzondering 8)
wat heb je er dan nog meer aanhangen :?

srry over welke kaart beter is maar ik volg deze topic niet :/

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
madwoody schreef op 21 oktober 2002 @ 02:07:
[...]
Verschil tussen andere kaarten ligt hem voornamelijk aan de componenten die ze gebruiken. Zo gebruikt Hercules betere componenten dan een Club3D (ook aan de prijs te merken).
Volgens mij valt het verschil tegenwoordig wel mee. Vooral sinds ATi het "Certified by ATi" embleem heeft ingevoerd.

Vb. Een merk als Powercolor stond vroeger bekend als 'budget en minder goede kwaliteit'. Powercolor is nog steeds goedkoop vergeleken met andere merken, maar ook Powercolor voldoet inmiddels aan de eisen om "Certified by ATi" te zijn.

Welke eisen?
The "Certified By ATI" approval process covers all areas of the end-user experience including functionality and reliability. The extensive suite of certification tests involves the following:

- Hardware and driver installation
- 12 hour 3D application test
- 12 hour DVD playback test
- Visual check of display outputs
- Evaluation of packaging (hardware/accessories, software, and manuals).
Als een produkt niet aan de (overigens vrij strenge) eisen van ATi voldoet, dan krijg je zo'n keurmerk echt niet. Dus alle fabrikanten moeten wel goede kwaliteit componenten gebruiken om hieraan te voldoen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft het veel zin om mijn bios te flashen (van pba naar bba ???). Ik heb dus gewoon de pro versie (dus ik wil niet flashen van le versie naar pro versie want deze kaart is een pro versie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

neej heeft weinig nut, sterker nog geen, dan veranderd alleen de producent code

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Okay weer een nieuwtje.

ATi heeft vandaag in een officieel persbericht laten weten dat ze 's werelds eerste VPU's met DDRII hebben gedemonstreerd. :)

Tevens hebben ze de een mobiele variant aangekondigd met de naam DDR2M.

En weer laat ATi weten dat ze er om zitten te trappelen om deze nieuwe technieken bij de grote massa aan de man/vrouw te krijgen...

Lees hier het bericht.
http://mirror.ati.com/companyinfo/press/2002/4555.html

Binnenkort dus toch de R300 met DDRII, zoals die werd geshowed bij Tech TV? En als het klopt wat die ATi kerel zei, dan verwachten ze serieus dat dit dingetje op snelheden vanaf 550Mhz of hoger gaat draaien op DDR2. Zat nV niet op 500Mhz DDR2 voor NV30?

[ Voor 0% gewijzigd door CJ op 22-10-2002 17:13 . Reden: typo's ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das wel bruut zeg !!!!!!!

Echt wel beter !! das alleen maar mooi voor ati zijn ze eerder als nvida !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag ontving ik m'n Hercules Radeon 9700 Pro... maar in vergelijking met m'n voormalige GF4 van ABIT is de TV-out (SVHS) wazig, zelfs als ik in de settings het op z'n scherpst zet...

Er werd hier nog ergens gevraagd of er kabels bij de Hercules zaten: nee, alleen een SVHS->composiet stekkertje en een DVI->VGA convertertje...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Laatst online: 01-01 18:10
Omdat de search op het forum zo klote werkt :( wil ik jullie nogmaals vragen hoe ik die fastwrite optie aan zet bij de laatste radeon drivers. Als khem aan zet bij settings/advanced/smartgart dan blijft hij na herstart op off staan :? , terwijl hij in de bios aan staat |:(

Wat heeft die search overigens voor zin als je toch alleen hele topics als 'hit' krijgt ipv. de specifieke posts waar de zoekwoorden echt in staan?! :(
Het is echt een drama om telkens een heel topic van 20+ pagina's te moeten doorbladeren om ergens daartussen de bewuste post te vinden!!!! :( :(

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bluf98 schreef op 22 oktober 2002 @ 21:37:
Omdat de search op het forum zo klote werkt :( wil ik jullie nogmaals vragen hoe ik die fastwrite optie aan zet bij de laatste radeon drivers. Als khem aan zet bij settings/advanced/smartgart dan blijft hij na herstart op off staan :? , terwijl hij in de bios aan staat |:(

Wat heeft die search overigens voor zin als je toch alleen hele topics als 'hit' krijgt ipv. de specifieke posts waar de zoekwoorden echt in staan?! :(
Het is echt een drama om telkens een heel topic van 20+ pagina's te moeten doorbladeren om ergens daartussen de bewuste post te vinden!!!! :( :(
dat probleempje heb ik ook :?
lijkt me een bugje..
Want als die in bios aan staat zou die driver toch niet veel moeten boeie om dat aan te kunnen zetten lijkt me.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 22-10-2002 22:29 . Reden: wijziginkjeee :P ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

bluf98 schreef op 22 oktober 2002 @ 21:37:

Deinstaleer de drivers die ju ne hebt ff compleet en instaleer dan de plutonium drivers. Die gaan daar wat beter om met die settings :)

En over die search ben ik het volkomen eens wat die werkt idd echt niet. Als ik bijvoorbeeld ga zoeken op p4s8x (asus mobo) dan vind die 2 hele ouwe topics. Terwijl er dus veel meer zijn. Bovendien is het ook erg irri dat die niet de specefieke pagina aangeeft waar die het gevonden heeft. Je zoekt jeecht te pleures!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt over die search!! erg bagger is het geworden die search om het zo maar te noemen.
Was vandaag op een lan en daar zag ik al verschil tussen de radeon 9700 terwel het precies de zelfde pc waren.

Alleen fabrikant van de kaarten was anders.

Er is nog nergens een benchmark van de powered bij ati kaarten toch ??

Hopelijk komt hij dat wel binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Damn... als ik de TV-out van m'n Hercules 9700 Pro inschakel hou ik boven en onder smalle zwarte balken over... hoe kan ik die wegkrijgen? Ik heb het vorige en dit topic nageneusd maar niets gevonden... (Rage3D Tweaker heeft wel een optie overscan, maar da's alleen voor kaarten met een Rage Theater chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 22 oktober 2002 @ 23:15:
Damn... als ik de TV-out van m'n Hercules 9700 Pro inschakel hou ik boven en onder smalle zwarte balken over... hoe kan ik die wegkrijgen? Ik heb het vorige en dit topic nageneusd maar niets gevonden... (Rage3D Tweaker heeft wel een optie overscan, maar da's alleen voor kaarten met een Rage Theater chip)
Daar zijn twee (en waarschijnlijk meer) oplossingen voor:

1) Enable de "overscan button" via rage3dtweak welke hierna verschijnt bij de proporties van de TV-out. Klik op de Overscan button en voila:

2) (simpeler) Ga naar de properties van de de TV-out en maak het scherm verticaal groter totdat de balken zijn verdwenen

Succes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 07:37:
[...]

Daar zijn twee (en waarschijnlijk meer) oplossingen voor:

1) Enable de "overscan button" via rage3dtweak welke hierna verschijnt bij de proporties van de TV-out. Klik op de Overscan button en voila:
Leer eens lezen aub. Die functie is alleen voor Rage Theater chips. Op een Radeon 9700 werkt het niet.
2) (simpeler) Ga naar de properties van de de TV-out en maak het scherm verticaal groter totdat de balken zijn verdwenen
Dat zou je denken, maar dat werkt dus mooi niet. Het scherm knippert even als ik die functie gebruik, maar er verandert verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Yup dat heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 23 oktober 2002 @ 09:48:
[...]

Leer eens lezen aub. Die functie is alleen voor Rage Theater chips. Op een Radeon 9700 werkt het niet.
duh.. |:( Ik heb zelf een 9700 pro en waar het wel degelijk werkt! De
had een aparte theaterchip, terwijl de 9700 deze functie in de core zelf heeft ingebakken heeft!

Als je trouwens altijd zo reageert als iemand je een antwoord op je vraag geeft, kan ik mevoorstellen, dat je weinig antwoorden zult ontvangen! :Z
Wildfire schreef op 23 oktober 2002 @ 09:48:
[...]

Dat zou je denken, maar dat werkt dus mooi niet. Het scherm knippert even als ik die functie gebruik, maar er verandert verder niets
Op de apply knop gedrukt? Daarnaast moet je meerdere keren op deze knop drukken voordat je effect ziet, daar het in hele kleine stappen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 12:22:
[...]

duh.. |:( Ik heb zelf een 9700 pro en waar het wel degelijk werkt! De
had een aparte theaterchip, terwijl de 9700 deze functie in de core zelf heeft ingebakken heeft!

Als je trouwens altijd zo reageert als iemand je een antwoord op je vraag geeft, kan ik mevoorstellen, dat je weinig antwoorden zult ontvangen! :Z
Ten eerste: ik had die functie via Rage 3D Tweak aangezet, maar ik kreeg hem nergens te zien. Nu opeens wel, raar maar waar.

Ten tweede: de functie werkte gisteren dus niet en aangezien in de handleiding van Rage3D Tweak stond dat het alleen voor Rage Theater chips was, dan is het niet zo gek dat ik reageerde zoals ik deed.

Afijn, ik schakel dus overscan in, druk op toepassen en voila: er gebeurt niets... dit met de nieuwste (officiële) Catalyst-drivers en controlpanel.
[...]

Op de apply knop gedrukt? Daarnaast moet je meerdere keren op deze knop drukken voordat je effect ziet, daar het in hele kleine stappen gaat.
Ik heb zitten drukken tot ik een ons woog, er veranderde niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik al dagen in de veronderstelling dat ik een build by ati kaart heb.een 9000 64ddr vivo(kon geen passende driver vinden).download ik een utilprog van ati,is het een sapphire fabrikant.ben ik nu genaaid?hij zat al in een preinstalled pc van siemens\fujitsu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:09:
Ik al dagen in de veronderstelling dat ik een build by ati kaart heb.een 9000 64ddr vivo(kon geen passende driver vinden).download ik een utilprog van ati,is het een sapphire fabrikant.ben ik nu genaaid?hij zat al in een preinstalled pc van siemens\fujitsu.
Built by ATI of Powered by ATI, voor de drivers maakt het geen ruk uit. De Catalyst-drivers werken op alle kaarten met de Radeon-chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, naast mijn TV-out probleem nu ook het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bad/winamp.jpg

Sinds ik m'n Radeon 9700 Pro erin heb zitten ziet Winamp er dus zo uit... ik heb 'm al opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet.

Dit is trouwens Winamp 2.71, Winamp 3.0 doet het wel goed maar die gebruik ik liever niet.

--edit--
Ja, jullie zien het goed, dat is een Frans Bauer nummer ja... maar die staat er alleen maar op omdat ik de MP3's had gedownload voor m'n moeder om te branden en ik eerst even luisterde wat de kwaliteit was!

En als jullie het niet geloven... ach stik! :)
--edit--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 23 oktober 2002 @ 12:31:
[...]

Ten eerste: ik had die functie via Rage 3D Tweak aangezet, maar ik kreeg hem nergens te zien. Nu opeens wel, raar maar waar.

Ten tweede: de functie werkte gisteren dus niet en aangezien in de handleiding van Rage3D Tweak stond dat het alleen voor Rage Theater chips was, dan is het niet zo gek dat ik reageerde zoals ik deed.

Afijn, ik schakel dus overscan in, druk op toepassen en voila: er gebeurt niets... dit met de nieuwste (officiële) Catalyst-drivers en controlpanel.

[...]
Strange :? Onder WinXP werken beide oplossingen bij mij perfect

Heb je de balken alleen met een divx/dvd of ook met de desktop? Als het namelijk alleen met een divx/dvd gebeurt kan dit aan resolutie van de film liggen. Gebruik hiervoor zoomplayer (zie http://doom9.org). Deze biedt de mogelijkheid om het beeldformaat aan te passen

Als je het probleem ook bij je desktop hebt, en de overscan button niet werkt weet ik het verder ook niet

Verder was ik vergeten te zeggen dat je altijd eerst moet rebooten (na het gebruik van rage3d Tweak) voordat de overscan button verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 15:08:
[...]

Strange :? Onder WinXP werken beide oplossingen bij mij perfect

Heb je de balken alleen met een divx/dvd of ook met de desktop? Als het namelijk alleen met een divx/dvd gebeurt kan dit aan resolutie van de film liggen. Gebruik hiervoor zoomplayer (zie http://doom9.org). Deze biedt de mogelijkheid om het beeldformaat aan te passen

Als je het probleem ook bij je desktop hebt, en de overscan button niet werkt weet ik het verder ook niet
Ook bij de desktop. Welke resolutie ik ook gebruik, boven en onder smalle balken.

Oh, ik ben trouwens al lange tijd een trouw gebruiker van ZoomPlayer.
Verder was ik vergeten te zeggen dat je altijd eerst moet rebooten (na het gebruik van rage3d Tweak) voordat de overscan button verschijnt.
Aha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 23 oktober 2002 @ 15:06:

[afbeelding]

Sinds ik m'n Radeon 9700 Pro erin heb zitten ziet Winamp er dus zo uit... ik heb 'm al opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet.

Dit is trouwens Winamp 2.71, Winamp 3.0 doet het wel goed maar die gebruik ik liever niet.

--edit--
Ja, jullie zien het goed, dat is een Frans Bauer nummer ja... maar die staat er alleen maar op omdat ik de MP3's had gedownload voor m'n moeder om te branden en ik eerst even luisterde wat de kwaliteit was!

--edit--
mmm, heb je wel een clean install gedaan? Lijkt haast dat je drivers niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

[afbeelding]

--edit--

--edit--
Inderdaad vreemd. Ik heb ook een ATI met Winamp 2.80 erop en daar doet hij het gewoon goed op.

offtopic:
Waar kun je die wallpaper van lotr downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met een dual-monitor setup? Zit namelijk te twijfelen tussen de Parhelia en de 9700Pro.

Zoja, dan zou ik graag ervaringen willen horen van users! Liefst via msn om dit topic een beetje schoon te houden ;)

msn: wicked_yigit@yahoo.com

EDIT: Oja, voor ICQ zie profile

[ Voor 0% gewijzigd door Scipionyx op 23-10-2002 15:48 . Reden: iCq ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 15:10:
[...]

mmm, heb je wel een clean install gedaan? Lijkt haast dat je drivers niet goed werken.
Ik heb via de uninstall-functie van de Detonator-drivers deze verwijderd, vervolgens PC uit, GF4 eruit, Radeon 9700 Pro erin, PC aan, nieuwste drivers geïnstalleerd.

Raar probleem nietwaar. Dit is trouwens nog wel het enige echte probleem dat ik ben tegen gekomen, heb gisteren nog UT2003 gespeeld en dat ging probleemloos...

<off-topic>
Madwoody: www.xs4all.nl/~bad/lotr.jpg
</off-topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

madwoody schreef op 23 oktober 2002 @ 15:10:
[...]
Inderdaad vreemd. Ik heb ook een ATI met Winamp 2.80 erop en daar doet hij het gewoon goed op.

offtopic:
Waar kun je die wallpaper van lotr downloaden?
Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd (gewoon er overheen) en Winamp is weer back...

De overscan-functie doet echter nog steeds niets... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Je kan windvd van het net trekken, of bsplayer voor je DVDs dan kan je namelijk pan scan aanzetten en daarmee kan je dus ook overscannen, erg handig.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

The_PyroPath schreef op 24 oktober 2002 @ 13:15:
Je kan windvd van het net trekken, of bsplayer voor je DVDs dan kan je namelijk pan scan aanzetten en daarmee kan je dus ook overscannen, erg handig.
IIRC Is pan&scan toch echt iets geheel anders dan overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53
Uit de readme.txt van Need For Speed Hot Pursuit 2.

There is a known issue with the ATI Radeon 9700 Pro chipset where the game will
freeze to a black screen when running the game. We are currently investigating a
driver fix for this and will likely be adding support in the future.

dit heb ik dus ook met mijn Radeon 8500 ;(
kan hem heel even spelen en dan loopt het vast
iemand met zelfde probleem? of nog beter een oplossing ?

draai de nieuwste drivers voor mijn spec's zie sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Sonic- schreef op 24 oktober 2002 @ 16:41:
Uit de readme.txt van Need For Speed Hot Pursuit 2.

There is a known issue with the ATI Radeon 9700 Pro chipset where the game will
freeze to a black screen when running the game. We are currently investigating a
driver fix for this and will likely be adding support in the future.

dit heb ik dus ook met mijn Radeon 8500 ;(
kan hem heel even spelen en dan loopt het vast
iemand met zelfde probleem? of nog beter een oplossing ?

draai de nieuwste drivers voor mijn spec's zie sig.
topic eerst lezen voor je blaat. je moet dus de grafische settings allemaal op max -1 zetten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging me niet om die drivers,maar zit er dan geen bagger componenten in een r9000 van sapphire??had zeker beter een herculeskaart kunnen(of gaan 9700pro)kopen.inplaats van een r9000 van sapphire(nooit van gehoord trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, het is zo ver! :D

Ati heeft de 9500, 9500 Pro en de 9700 gelanceerd. Meer info en linkjes naar benchjes kun je hier vinden: http://www.rage3d.com/#1035455250

Een leuke thread is hier te vinden: http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33643867

Volgens HardOCP presteert de 9500Pro (64MB) ongeveer gelijk tot iets beter dan een Gefroce 4600ti.

De definitieve plank (128MB) zal waarschijnlijk nog iets beter presteren :P

De 9700 steek met kop en schouders boven de 4600ti uit :9

Ome tom heeft ook een review live staan: http://www.tomshardware.com/graphic/02q4/021024/index.html

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 17:41 . Reden: Ome tom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ja dat vind ik dus SUPER vaag, ga eens kijken bij anandtech en die komt er mee dat de 9500 pro een stuk langzamer is in de meeste gevallen, raaaaaaaar toch?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_PyroPath schreef op 24 oktober 2002 @ 17:42:
ja dat vind ik dus SUPER vaag, ga eens kijken bij anandtech en die komt er mee dat de 9500 pro een stuk langzamer is in de meeste gevallen, raaaaaaaar toch?
Ome Tom is het anders toch enigzins eens met HardOCP. In de thread lees je dat Ati mogelijk geen definitieve plankjes heeft geleverd aan de reviewers, maar "aangepaste" 9700 pro plankjes. Mogelijk dat dit een reen voor de afwijkende resultaten is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Raar is het inderdaad dat HOCP met die afwijkende resultaten komt.

Maar ik weet wel dat ik van mijn Ge&^$% 2 MX-400 een fraaie Radeon 9500 pro ga maken. Hopelijk al op de HCC dagen. :9 :P

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 24 oktober 2002 @ 17:02:
[...]

topic eerst lezen voor je blaat. je moet dus de grafische settings allemaal op max -1 zetten.
Dat werkt dus niet he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi
Ik heb het volgende probleem heb pas een Hercules 9700pro gekocht nieuwste drivers geinstaleert verse instal van windowsXP en upgedate naar sp1.
Nu is mijn probleem als ik icq op achtergrond draai irc of een ftp proggie iets dat verbind met het internet en draai op dat moment een 3dmark2001 test dan krijg ik als ie bij DX8 Features komt dat ie gaat schokken bevoorbeeld met dat paard gaat heel schokkerig zodra icq of irc etc uit gooi dan gaat het gewoon vloeiend
ik speel namelijk veel online games en gebruik irc veel om met andere vrienden te gamen dus staat altijd aan als ik online ga met een game
dus nu heb ik het gevoel dat de games gaan schokken door die combinatie.
hebben meedere dit probleem en is het te fixen?ik hadt namelijk dit probleem nooit met me geforce 2 gts alles draaide normaal met irc of icq op de achtergrond vind namelijk vervelend om steeds al me online services uit te gooien zodra ik ga gamen

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

9500 pro is ATi only en waarschijnlijk niet te krijgen hier strax :'(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Hopelijk is die 9700 verkrijgbaar op de HCC-dagen!
Want dat vind ik toch eigenlijk de aantrekkelijkste aangezien die met overclocken tot een echte 9700 Pro gebracht kan worden (hoop ik).

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nou helemaal in de ban van ati!!

Was ik eigenlijk ook wel maar nu zijn ze zo lekker bezig met die kaarten .

En zeg maar gedaan nvidia *D

Zover zal het denk ik niet komen maar ati zal flink gaan groeien deze maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Laatst online: 13-09 23:13
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 19:55:
Hi
Ik heb het volgende probleem heb pas een Hercules 9700pro gekocht nieuwste drivers geinstaleert verse instal van windowsXP en upgedate naar sp1.
Nu is mijn probleem als ik icq op achtergrond draai irc of een ftp proggie iets dat verbind met het internet en draai op dat moment een 3dmark2001 test dan krijg ik als ie bij DX8 Features komt dat ie gaat schokken bevoorbeeld met dat paard gaat heel schokkerig zodra icq of irc etc uit gooi dan gaat het gewoon vloeiend
ik speel namelijk veel online games en gebruik irc veel om met andere vrienden te gamen dus staat altijd aan als ik online ga met een game
hebben meedere dit probleem en is het te fixen?ik hadt namelijk dit probleem nooit met me geforce 2 gts alles draaide normaal met irc of icq op de achtergrond vind namelijk vervelend om steeds al me online services uit te gooien zodra ik ga gamen

Thanks
Zoek op Rage3D daar is dit verhaal besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

--edit--

--edit--
probeer winamp 2.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noppie59 schreef op 24 oktober 2002 @ 23:22:
[...]

Zoek op Rage3D daar is dit verhaal besproken.
Heb me rot gezocht op Rage3d forums maar kan mijn probleem niet vinden Noppie59 helaas :'( nog iemand anders suggesties of die het zelfde probleem heeft
Zit nu te denken of het an de kaart ligt of de drivers ?

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

2.81 Bedoelde ik en als je beter het topic had gelezen dan had je gezien dat het probleem ondertussen al is opgelost.

Toch nog bedankt dat je aan me dacht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 01:36:
[...]

Heb me rot gezocht op Rage3d forums maar kan mijn probleem niet vinden Noppie59 helaas :'( nog iemand anders suggesties of die het zelfde probleem heeft
Zit nu te denken of het an de kaart ligt of de drivers ?

cheers
Vul dit in: 9700 icq en zoek in de Radeon 9500 and 9700 technical support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 19:55:
Hi

Thanks
Kijk eens voor de grap hoeveel geheugen je gebruikt als je IRC en ICQ hebt draaien. Kan best zijn dat het geheugen door 3D mark2001 best vol komt en hij dan gaat cachen naar de HD ipv je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef mij maar een GF :) die zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 02:18:
Slaap lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 02:18:
GF kaarten zijn idd goed maar dit is het Radeon topic voor het geval je het nog niet helemaal doorhad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwoody schreef op 25 oktober 2002 @ 02:21:
[...]
GF kaarten zijn idd goed maar dit is het Radeon topic voor het geval je het nog niet helemaal doorhad :)
Dat heeft ie natuurlijk wel door. ;)

Op Rage3d.com noemen ze iemand een trol? stellen dat de kaart van de concurrent veel beter is , imaar geen benchies of andere links laten zien om dit te bewijzen 8)7 |:( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lui die een 9700 pro hebben gekocht!!!
Wat voor moederborden hebben jullie er bij gekocht?

Ik neem aan dat jullie ook nieuwe moderborden meteen hebben gekocht.

Zo ja , welke dan het merk en of het een 333 of kt400 is ??

Zo niet wat voor moderbord heb je nu dan!!!

Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 13:06:

Waarom zou ik ook een nieuw mobo hebben gekocht? M'n Soltek SL-75DRV4 KT266a mobo voldoet nog uitstekend hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Al vast bedankt
Ik heb een asus A7V266-EX en daar werkt hij perfect op. Ik kan je wel vertellen dat hij op een Abit KT7 ieder geval niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Ik een radeon9700pro op een kt333 7vrxp gigabyte. Werkt SUPERBE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49

Ik HAD een MSI K7T Turbo Lite (KT133A) moederbord en met mijn (BBA) Club3D Radeon 9700 Pro heb ik onoplosbare lock-up problemen gehad in verschillende D3D games.

Heb toen een Shuttle AK35GT2 (KT333) moederbord (€97) gekocht en alle problemen waren ineens als sneeuw voor de zon verdwenen!

Tsja, moest toen wel nieuw geheugen kopen, want m'n 512 MB PC133 SDR RAM kon niet meer op dat nieuwe moederbord. Heb dus op de Crucial (UK) website een reepje Crucial 512 MB PC2100 DDR RAM gekocht en dat loopt perfect op 2-2-2 timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe pc gekocht met daarin ene Intel PIV 2.4Ghz, 256MB DDR en een Ati All In Wonder 9000 Pro (64mb), mijn 3D-Mark score was iets van 7400 :o

Beetje laag vind ik :P heb het ff nagezocht en de 9000 pro is gewoon langzamer dan de 8500 :?

Weet iemand al wat zo'n 9500 gaat kosten? 9700 vind ik nl. veeeeeeeel te duur :P

Edit: lees nu dat ie hier misschien niet te koop zal zijn, die 9500 :(

Tj, dan moet ik mar een nVidia kaartje kopen :P
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.