-= Radeon Topic - Deel 61 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.119 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Topicstarter
-= Radeon Topic - Deel 60 <-- Hier staat deel 60 van ons vertrouwde topic!

Voor je een vraag gaat stellen, eerst even de nodige links doorkijken he? Ben je vast wel even zoet mee :+

Fabrikanten:Drivers:
  • BBA Drivers
    Officiële drivers voor Build By ATi (BBA) producten.
  • PBA Drivers
    Reference drivers voor Powered By ATi (PBA) producten.
  • Omega drivers
    Gemodde drivers voor een betere beeldkwaliteit en meer functies. Ook fixen ze sommige bugs zelf. Niet voor 3DMark-freaks!
  • Driverheaven.net
    Het thuisfront van Cyborg en Redsoft. Ze geven daar feedback over hun drivers en ook kun je aanvraagjes doen voor nieuwe samenstellingen.
Belangrijke sites:
  • Rage 3D
    Grote ATi fansite, met uitgebreid forum en het laatste ATi nieuws.
  • Anandtech
    Bron van voor Hardware nieuws, analyse en (p)reviews
  • Uninstall Guide
    Een handleiding om Ati-drivers te deïnstalleren.
  • FileConnect
    Een site waar veel geleakte drivers als eerste te vinden zijn
  • MaxReboot
    Een site als hierboven.
TruForm patches voor spellen:Tools:Waar zijn de volgende kaarten te koop in Nederland ( Via Pricewatch ):En nog een paar naar de 'oude' Radeon 8500 :) :* AaroN heeft hem weer :P

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36296

Hebben jullie ook gezien dat Completer in Vlaardingen veel merken kaarten aanbiedt voor dezelfde prijs? Alle 8500 kaarten voor E 119,- Heeft ie er mooi maar 1, de Club3D en de Hercules voor een hogere prijs. Een mooi stukje vervuiling in de prijswatch.

Ook ontbreken in bovenstaande lijst de Powercolor en de Gigabyte 8500, wel de snelste en de beste uit de serie. Powercolor bij Gistron http://www.gistron.com/ E120, Giga bij Multicom http://www.multicom-int.nl/ E136 of Salland http://www.sallandautomatisering.nl/ E 138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

*marzzman vloekt :P net te laat

AaroN strijkt de eer. Ik wou nog wel de persoon zijn die met een Geforce4 icon het nieuwe Radeon topic opende :D

Afijn, ik zal ontopic gaan: 007-2 dat kan je beter in de TFF plaatsen :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62046

ik had ff een vraagje over dat smartgart van die nieuwe onofficiele drivers
als je daar op retest all drukt dan zet ie 'fastwrite' op 'on' dan start je opnieuw op en dat staat ie weer op 'off' :/ iemand een idee? het installen van de via drivers heeft geen zin
(erm hmz wat doet dat fastwrite eigenlijk :P :z :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 20:29

GF

Heeft er iemand ervaring met de ati radeon 9700 pro (bba) "EXTREME" die verkocht word door Hunter's PC. Link hiero. En zo ja ben je er tevreden mee en loopt die beetje vlot of kan ik toch beter voor de hercules versie gaan??

Wil nu eindelijk van mijn prehisitorische tnt2 kaart af :D:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36296

Ja, die melding gaat er idd uit. Vind ik niet netjes. Ik bestelde vorige week de Giga voor E119,- had ie dus niet, nooit gehad. Alleen Club3.
8)
Dat heb ik ook direct doorgegeven, is ook al verwijderd. Vandaag zag ik die andere meldingen. Vond dat mijn mede-Tweakers ook moeten weten welke leveranciers meer of minder vertrouwen wekken. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Daar is de shop survey voor uitgevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 02-06 15:31
Anoniem: 62046 schreef op 14 oktober 2002 @ 19:57:
als je daar op retest all drukt dan zet ie 'fastwrite' op 'on' dan start je opnieuw op en dat staat ie weer op 'off' :/ iemand een idee? het installen van de via drivers heeft geen zin
op pagina 10 of 11 van het vorige grote radeon topic leg ik uit dat dat komt omdat je ati smart in services op automatic moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Enne ut2k3 loopt beter met de nieuwe drivers en ja ik heb een radeon9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 11:52
Hercules met waterkoeling voor € 555,- vanaf week 45 leverbaar, kijk hier:
http://www.forumdeluxx.com/cgi-bin/ubb/ubbnews.cgi?ns_id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-06 00:13

l3p

www.^.nl

ik heb nooit geen last gehad met ut2003, niet met de hercules 8500 pro met alle drivers en ook niet met mijn huidige hercules 9700 pro met oude en nieuwe drivers

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24036

Dit las ik op Ati.com

Press Release - 2002

ATI and DRAM industry leaders announce specification for GDDR-3

Next generation graphics DRAM specification available now

Monday, October 7, 2002

MARKHAM, Ontario - In a collaborative effort with the world's leading dynamic random access memory (DRAM) vendors, ATI Technologies Inc. (TSX: ATY, NASDAQ: ATYT) has announced the completion of the specification for the third generation of double data rate (DDR) DRAM for graphics, known as GDDR3.

While today's DDR DRAM allows for speeds of up to 400MHz, GDDR3 was designed to initially provide memory clocks of 500MHz, with headroom for up to 800MHz. GDDR3 is targeted for introduction in 2003.

"GDDR3 is the DRAM that will fuel the continued trend in graphics towards life-like virtual worlds," said Rick Bergman, Senior Vice President, Marketing and General Manager, Desktop, ATI Technologies Inc. "ATI is committed to leading innovation on the PC platform, and GDDR3 will allow us to continue to raise the bar and define the industry standard for computer graphics in upcoming product generations."

Over the past four years, advancements in DDR DRAM have allowed simple graphic accelerators that rendered primitive 3D worlds to evolve into Visual Processing Units (VPUs) that render life like cinematic worlds in real time as recently demonstrated for the first time with ATI's RADEON 9700 PRO and ATI's FIREGL X1.

GDDR3 not only continues the trend for the graphics industry to be an early adopter of DRAM technology, but is the first DRAM designed specifically for a market before an industry standard is available.

"Our expertise in memory characterization and system implementation is enabling GDDR3 as the ideal high-speed DRAM for graphics," said Terry Lee, Executive Director of Advanced Technology and Strategic Marketing for Micron's Computing and Consumer Group. "We believe the significant performance advantages realized by this device will rapidly drive its adoption in the graphics arena. We expect it will then migrate into a broad range of applications."

"The graphics market has always been an early adopter of new DRAM technology," said Peter Schaefer, vice president, memory products for Infineon Technologies North America Corp. "Infineon has also led the way to bringing high speed memories to market. GDDR3 complements Infineon's development of the high speed graphics DRAMs that are used in today's cutting edge products."

Evolution of existing DRAM
Key to creating an ideal high-speed memory for graphics was the improvement in key technical areas such as high speed signaling that is important in designing DRAM for graphics, leveraging the work of JEDEC in defining DDR-II for the commodity memory market.

"As a technology leader in high speed DRAM, Elpida congratulates ATI on rallying and leading the industry in defining the GDDR3 specification," said Jun Kitano, director of Technical Marketing at Elpida Memory (USA), Inc. "Leveraging our experience in developing and manufacturing our DDR-II device, Elpida is happy to have collaborated with ATI during the definition stages, as GDDR3 fits into Elpida's plans to become a premier supplier of high speed memories to the graphics market in 2003."

"The graphics market is all about speed", said Farhad Tabrizi, Vice President of Worldwide Marketing at Hynix Semiconductor America. "As the leader in graphics DRAM, Hynix is committed to continue to provide high speed DRAMs to a market that values innovation in a timely manner."

Specification complete
With the completion of the specification late in the summer of 2002, DRAM vendors and users of high speed DRAMs can focus on the next step in the process of delivering products to market. GDDR3 will become available in 2003 and should continue to be an important inflection in graphics for years to come.

Copyright 2002 ATI Technologies Inc. All rights reserved. ATI and ATI product and product feature names are trademarks and/or registered trademarks of ATI Technologies Inc. All other company and product names are trademarks and/or registered trademarks of their respective owners. Features, pricing, availability and specifications are subject to change without notice.

GDDR3 SWEET }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

um ik heb het hier wel eens langs zien komen maar heb de oplossing gemist. Als ik ut2003 (de demo) online speel dan heb ik zeg maar een wallhack :+ . Ik zie dus door muren enzo en door vloeren vaker. Wat is de oplossing. In gewoon single player doet tie het goed :) .
edit:>
Jbalk GoT heeft niets voor niets zo een ding: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Anoniem: 62046 schreef op 14 oktober 2002 @ 19:57:
STaat hij wel aan in je BIOS, en kan je moederplank het ook wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GF schreef op 14 oktober 2002 @ 20:49:
Heeft er iemand ervaring met de ati radeon 9700 pro (bba) "EXTREME" die verkocht word door Hunter's PC. Link hiero. En zo ja ben je er tevreden mee en loopt die beetje vlot of kan ik toch beter voor de hercules versie gaan??

Zijn er nog geen benches op internet dan :?

Anders moet je ff op hun site kijken en dan bij awards neuzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noppie59 schreef op 14 oktober 2002 @ 23:26:
Hercules met waterkoeling voor € 555,- vanaf week 45 leverbaar, kijk hier:
http://www.forumdeluxx.com/cgi-bin/ubb/ubbnews.cgi?ns_id=1
Phet!! ziet er goed uit man >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 16:56

Metzie

Nyaano !

Heeft iemand al ervaringen met de ATi radeon 9000?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
Metzie schreef op 15 oktober 2002 @ 09:33:
Helaas wel en mijn ervaringen zijn niet zo geweldig, sterker nog, ik gebruik voortaan mijn gf2u ipv de 9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

Metzie schreef op 15 oktober 2002 @ 09:33:
Geen ervaringen maar in benchmarks presteert hij erg slecht, hij is nog trager dan de 8500, reden voor mij om de 9000 zoiezo niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abom schreef op 15 oktober 2002 @ 10:07:
[...]

Helaas wel en mijn ervaringen zijn niet zo geweldig, sterker nog, ik gebruik voortaan mijn gf2u ipv de 9000.
Dat is wel minder...

Maar een GF2u presteert dus beter dan een Ati 9000 en de Ati8500 presteert nog beter dan deze 9000. Dit lijkt wel hetzelfde wat Nvidia is overkomen met een GF2mx 400 Die presteerde ook zo slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De beschreven 9000 is blijkbaar geen Pro, dat scheelt ook weer. Het missen van een tweede texture unit kan hard aankomen in sommige spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 16:04
Ik heb net hitman 2 geinstalleerd, maar ik kan geen DXTC en Enviromental Bumpmapping aanzetten. Hebben meer mensen dit? Ik gebruik de 6166 drivers. Vorr de rest ziet de game er echt :P uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Anoniem: 55194 schreef op 15 oktober 2002 @ 08:42:
um ik heb het hier wel eens langs zien komen maar heb de oplossing gemist. Als ik ut2003 (de demo) online speel dan heb ik zeg maar een wallhack :+ . Ik zie dus door muren enzo en door vloeren vaker. Wat is de oplossing. In gewoon single player doet tie het goed :) .
edit:>
Jbalk GoT heeft niets voor niets zo een ding: [afbeelding]
Hack = Lame
Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

hij kan er toch ook niks aan doen :( |:(

eb je de demo patc hal geprobeerd????

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dat ligt aan Smoothvision, als je dat uitzet ben je er vanaf, met de nieuwste drivers schijnt dat ook gefixed te wezen, maar zekerweten doe ik dat niet echt dus dat zal je van iemand anders moeten horen, of zelf moeten proberen.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Bluppy 2:

Het was maar een grapje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

inXs

known as inXs

bluppy2 schreef op 15 oktober 2002 @ 12:53:
[...]

hij kan er toch ook niks aan doen :( |:(

eb je de demo patc hal geprobeerd????
Dit heb ik ook gehad met mijn radeon8500 in cs.. Andere drivers gehaald en toen was het over.. Was echt vaag.. Ik heb het nu nog wel als ik msn aan heb staan en iemand meld zich aan.. Dan kan ik door muren kijken totdat dat aanmeldingsschermpje weer weg is. Sindsdien heb ik msn nooit meer aan staan tijdens cs..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

Woei, ik heb vandaag me hercules 9700 pro opgehaald voor een dealerprijs. :D
Zo maar is ff de kaart testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

GF schreef op 14 oktober 2002 @ 20:49:

Iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53249

Ik wil ff mijn ervaringen posten met het flashen van een Club3d Radeon 8500 LE met 128 mb. Zodoende kan ik andere mensen misschien een hoop ellende besparen.

Mijn doel was om de kaart naar een Ati-bios te flashen, zodat ie op 275/275 kan lopen en zodat ik de native Ati linux drivers kan gebruiken, aangezien die van het dri project nog steeds buggen. Mijn kaart loopt standaard op 250/250 en loopt ook op 275/275 stabiel.

Ik heb met de flash tools (die je elders in dit topic kunt vinden) geprobeerd de kaart te flashen naar een Ati Retail BIOS (275/275), zowel de "ge-optimizede" versie als de normale versie. In beide gevallen werd het beeld na rebooten helemaal fucked up. Gelukkig kon ik hem terugflashen na gebruik van PCI-kaartje en was alles weer in orde.

Uiteindelijk heb ik een simpelere manier gevonden: met de tool radedit kan je alleen het vendor ID en de default clockspeeds van je BIOS wijzigen. Op die manier lukte het flashen wel, en mijn kaart wordt nu netjes geaccepteert door de linux ATI drivers. Ik haal nu 2500+ fps in glxgears, wat vrij aardig is voor een eerste driver. Het zal in ieder geval stukken beter worden met de nieuwe officiele Ati linux drivers, die eraan zitten te komen.

Dus mensen met een Club3d Radeon 8500 LE, pas op en houd een PCI-kaartje bij de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Raedit rocks. Heb ik mijn clocksnelheid mee omhooggeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:59
Iemand hier de Need For Speed Hot Pursuit 2 demo al op z'n Radeon 9700 Pro geprobeerd? In het Games forum zei iemand dat er een probleem is met dat spel icm. de Radeon 9700. Ben benieuwd of het bij ALLE Radeon 9700 Pro kaarten is, met alle beschikbare drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
zit met een probleem, heb ee club3d radeon 8500, en kan maar geen goede driver vinden.

als ik winxp opnieuw installeer heb ik deze 2 al geprobeerd:
- plutonium xk 1071 b
en nu de catalyst 6118

het probleem is dat ik bijv in windows zelf maar op 800x600 of 1280x1024 kan draaien. neem ik een andere resolutie dan is me bureaublad te groot voor m'n scherm en moet ik zeg maar scrollen om van deze computer naar de start-button te gaan :|
cs draait wel goed op 100 fps, maar ook daar geklooi met verschillende resoluties.

iemand suggesties
(wie heeft dezelfde kaart en welke drivers gebruik jij? welke vindt jij het beste?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Anoniem: 18476 schreef op 15 oktober 2002 @ 10:23:
[...]
Maar een GF2u presteert dus beter dan een Ati 9000 en de Ati8500 presteert nog beter dan deze 9000. Dit lijkt wel hetzelfde wat Nvidia is overkomen met een GF2mx 400 Die presteerde ook zo slecht
Nou, niet echt, ik heb ongeveer 25% meer FPS met mn radeon 9000 pro. Helaas is dat ding zo instabiel als de best en ik heb teveel niet fatsoenlijk werkende features.

Voor mij is het no-more ATi, ookal zijn ze op het moment het snelst. Ik bedoel, als je zo'n geweldig product hebt, zorg er dan ook voor dat de andere onderdelen (drivers) ook van dezelfde kwaliteit zijn.
Wekkel schreef op 15 oktober 2002 @ 11:19:
De beschreven 9000 is blijkbaar geen Pro, dat scheelt ook weer. Het missen van een tweede texture unit kan hard aankomen in sommige spellen.
Ik heb het dus over een 9000 pro :}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Fried schreef op 15 oktober 2002 @ 14:19:
zit met een probleem, heb ee club3d radeon 8500, en kan maar geen goede driver vinden.
Probeer anders de nieuwste (6166). Is gewoon te downloaden van ati.com

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53249

- plutonium xk 1071 b
en nu de catalyst 6118

het probleem is dat ik bijv in windows zelf maar op 800x600 of 1280x1024 kan draaien. neem ik een andere resolutie dan is me bureaublad te groot voor m'n scherm en moet ik zeg maar scrollen om van deze computer naar de start-button te gaan :|
cs draait wel goed op 100 fps, maar ook daar geklooi met verschillende resoluties.

iemand suggesties
(wie heeft dezelfde kaart en welke drivers gebruik jij? welke vindt jij het beste?)
Ik gebruik de XP 61.59 drivers en die werken prima (en het beste). Verder ook ooit de plutonium gedraaid en de catalyst 6118 (degenen die jij noemt) en die deden het ook prima. Wat jij beschrijft kan veroorzaakt worden doordat je tv-out aanstaat. Probeer die in de drivers eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Abom schreef op 15 oktober 2002 @ 14:50:
[...]

Nou, niet echt, ik heb ongeveer 25% meer FPS met mn radeon 9000 pro. Helaas is dat ding zo instabiel als de best en ik heb teveel niet fatsoenlijk werkende features.

Voor mij is het no-more ATi, ookal zijn ze op het moment het snelst. Ik bedoel, als je zo'n geweldig product hebt, zorg er dan ook voor dat de andere onderdelen (drivers) ook van dezelfde kwaliteit zijn.
met een beetje research had je kunnen weten dat de radeon 9000 pro langzamer is dan de radeon 8500. aangezien de 8500 al wat ouder is had je ook zelf wel kunnen bedenken dat hier minder kinderziektes zich voordoen. IMHO heb je dus gewoon de verkeerde kaartkeus gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
GambitRS schreef op 15 oktober 2002 @ 14:57:
[...]

met een beetje research had je kunnen weten dat de radeon 9000 pro langzamer is dan de radeon 8500. aangezien de 8500 al wat ouder is had je ook zelf wel kunnen bedenken dat hier minder kinderziektes zich voordoen. IMHO heb je dus gewoon de verkeerde kaartkeus gemaakt.
Ik zie het dus als verkeerde merkkeuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24036

- plutonium xk 1071 b
en nu de catalyst 6118

iemand suggesties
Dit is de laatst uitgebrachte driver. (deinstaleer eerst de oude drivers)
Instaleer eerst de driver en dan de panels. (panels = menu layout e.d.)

WinXP - 6.13.6166

Panels

RefreshFix0.9.9.7

Rezise je monitor ?? Heb je wel de juiste monitor geinstalleerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zag rare resultaten met een 9000 icm UT2k3, bar bar slecht. Dat stemde mij bedroefd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhiKwadraat300
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

yep.. ik heb er een en het loopt prima.. maar ik heb hem nog niet de oc'ed..

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

wat zijn je 3dmark scores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68063

Ik heb net mijn nieuwe Radeon 9000 PCI (kan bij mij niet anders...) getest met 3DMark 2001 SE en haal 4479 Marks, standaard instellingen. Ik heb een 800 Mhz PIII, 256 MB SD-RAM. Nu ben ik best wel benieuwd wat de AGP versie haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 08-06 11:29
zou ik de Kyro I in me 2e (linux) bak vervangen door een Radeon 7500 ?? kvind 77 euro niet echt duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je linux gaat draaien, kan je beter voor Nvidia gaan. Beste ondersteuning qua 3d in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Wekkel schreef op 15 oktober 2002 @ 17:57:
Als je linux gaat draaien, kan je beter voor Nvidia gaan. Beste ondersteuning qua 3d in mijn ogen.
Ligt maar hoe je het bekijkt, ATi heeft nu ook 3D drivers, maar in mijn opzicht gebruik je Linux niet voor 3D, maar voor 2D applicaties, en daarbij is de Radeon weer meer geschikt omdat die superieure beeldkwaliteit heeft...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65750

Ik ben best tevreden met met hercules 9000Pro kaartyje hoor, heb in 3dmark 7355 punten gehaald, kan wel hoger maar he nu een erg rommelige pc :P

specs:
amd athlon2000@1,73ghz
msi kt3ultra mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 08-06 11:29
Wekkel schreef op 15 oktober 2002 @ 17:57:
Maar kaart die qua prijs in de buurt komt is een GF2mx200... dan zou ik bter mijn kyro kunnen houden (ook linux drivers voor)...

denk dattik toch maar die Radeon ga halen, ook tv out... kannik em altijd nog als divx bak ofzo gebruike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK gebruik nu driver 6.13.10.6193 en haal met 3dmark nu 15500 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 28-11-2024
Haay schreef op 15 oktober 2002 @ 14:09:
Iemand hier de Need For Speed Hot Pursuit 2 demo al op z'n Radeon 9700 Pro geprobeerd? In het Games forum zei iemand dat er een probleem is met dat spel icm. de Radeon 9700. Ben benieuwd of het bij ALLE Radeon 9700 Pro kaarten is, met alle beschikbare drivers...
Heb hier echt geen problemen met de demo heb al uurtje of 2 gespeeld en het loopt perfect 1280*1024 alles vol open en ik heb een BBA met de 6193 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Laatst online: 20:54
Anoniem: 19787 schreef op 15 oktober 2002 @ 19:15:
IK gebruik nu driver 6.13.10.6193 en haal met 3dmark nu 15500 punten.
Mag ik vragen op welke settings? Ik heb zelf namelijk een score van 13360 met een Radeon 9700 Pro. Moet sneller kunnen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22343

welke drivers zijn op dit moment het beste voor mijn gigabyte radeon 8500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
MarkTheFOx:
Hij draait het op een p4 @ 3250 mhz. Ja dan haal ik de 15000+ ook wel...
Ik haal gemiddeld zon 12600 punten met een radeon9700pro (niet overclocked) op een ga 7vrxp met 512 ddr (266 dus geen 333 geheugen (=pc21000)) op winxppro op een amd xp 1800@2000 = fsb=145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Anoniem: 22343 schreef op 16 oktober 2002 @ 00:09:
welke drivers zijn op dit moment het beste voor mijn gigabyte radeon 8500?
Ik gebruik zelf de drivers die ik kan vinden op www.ati.com en daar hou ik me ook aan. Heb mijn gigabyte maya 8500 deluxe nu 2 dagen en nog geen enkele rare vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op 16 oktober 2002 @ 01:28:
[...]

Ik gebruik zelf de drivers die ik kan vinden op www.ati.com en daar hou ik me ook aan. Heb mijn gigabyte maya 8500 deluxe nu 2 dagen en nog geen enkele rare vastloper.
welke games speel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Laatst online: 07-06 11:52
3dMark van de 9700 en de 9500, lees wel de tekst goed door (Duits):
http://www.chip.de/produk...odukte_tests_8878387.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
paragon schreef op 15 oktober 2002 @ 11:47:
Ik heb net hitman 2 geinstalleerd, maar ik kan geen DXTC en Enviromental Bumpmapping aanzetten. Hebben meer mensen dit? Ik gebruik de 6166 drivers. Vorr de rest ziet de game er echt :P uit.
Niemand die Hitman2 Speelt met een 8500?

Ik zag btw dat de sliders er op een GF1 niet staan maar bij mij dus wel alleen staan ze nadat ik ze op enabled heb gezet gewoon weer op disabled :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22343

Miki schreef op 16 oktober 2002 @ 01:28:
[...]

De build by ati of powered by ati? als ik 1 van die 2 doe zijn bij control panel die ati schermpjes weg en kan ik bijv. mijn tv out niet meer aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
OcNewB schreef op 16 oktober 2002 @ 00:34:
MarkTheFOx:
Ik haal gemiddeld zon 12600 punten met een radeon9700pro (niet overclocked) op een ga 7vrxp met 512 ddr (266 dus geen 333 geheugen (=pc21000)) op winxppro op een amd xp 1800@2000 = fsb=145
Ja, ik zag het later ook. That explains a lot. Heb zelf namelijk een Athlon 2100 XP op een GA-7VAX met 512 PC2700 DDR geheugen. Kom dan ongeveer op 13360 uit. Dit alles zonder ook maar iets te hebben overgeklokt. De Radeon kaart draait bij mij standaard op 325/620 (310).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Heb net de radeon 9700 met die andere orb erop besteld bij hunters pc. Krijg hem morgen binnen :p. Als ik hem zal ik meteen ff de scores posten van dat kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 06-06 10:27
bij wie nogmeer crasht de nfs hps2 demo?
hier bevriest m'n hele pc na een paar bochten.
draait verder wel soepeltjes moet ik zeggen.

specs:
radeon 8500pro 64mb club3d
duron1,2
512mb
abit kt7
sblive
windhoos xp

ik draai de 6139 drivers.

op de pc in m'n sig loopt het wel zonder te crashen...
ea is vergeten om het op radeon's te testen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
GF schreef op 16 oktober 2002 @ 10:25:
Heb net de radeon 9700 met die andere orb erop besteld bij hunters pc. Krijg hem morgen binnen :p. Als ik hem zal ik meteen ff de scores posten van dat kaartje ;)
Die heb ik dus ook. Ben benieuwd naar je score. Denk dat je een score van 14000+ krijgt gelet op je specs. Is netjes. Het is trouwens geen BBA kaart, maar een PBA kaart. Het is namelijk de kaart van PowerColor. Ben er zelf erg tevreden mee. Werkte meteen en als ik een beetje de scores hier vergelijk presteert hij goed. Volgens mij is het nagenoeg dezelfde als die van Gigabyte, alleen dan met een Crystal Orb cooler. En als dat zo is, dan valt ie goed te overklokken. Zie dit artikel:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1686

Heb het zelf nog niet geprobeerd. Systeem is al aardig warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Noppie59 schreef op 16 oktober 2002 @ 08:12:
Leuk om te zien dat de Radeon9500Pro de Ti4600 er nog uit trekt. :) En dan voor een richtprijs van E229,-. Dat zal vooral komen door die 8 pipes denk ik. De stap terug naar 128-bits geheugeninterface doet nu nog niet zoveel schade aan. Ben benieuwd hoe alles er uit ziet met alle opties AA en AF aan.

Dat de Radeon9500 iets slechter presteert dan de Ti4200 is jammer. Maar ja, 4-pipes en 128-bits net zoals de Ti4200, dus het was zowiezo close. Maar goed, ik ga er van uit dat in echte DX9.0 benchmarks de Radeon9500 met gemak van de Ti4200 zal winnen.

Zijn er op het forum eigenlijk al benchmarks geplaatst van mensen met een Radeon9700Pro, die hem hebben ondergeklokt naar 275/540 (dacht trouwens dat het geheugen op 550 zou staan bij de gewone 9700)? Zo kan je ongeveer zien wat de 9500Pro presteert. Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar... *hint hint*

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 22343 schreef op 16 oktober 2002 @ 10:19:
[...]

De build by ati of powered by ati? als ik 1 van die 2 doe zijn bij control panel die ati schermpjes weg en kan ik bijv. mijn tv out niet meer aanzetten
Ik gebruik dus de powerd by ati drivers natuurlijk, omdat ik een gigabyte kaart heb. Het eerste wat je moet doen is driver zelf downloaden en installeren. Daarna moet je de control panel downloaden en installeren. Door deze stappen loopt me kaart goed zonder rare probleempjes. Ik speel overigens warcraft 3 en serious sam SE. Zonder enige vage texture of foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Noppie59 schreef op 16 oktober 2002 @ 08:12:
Zal die 9500 dus ongeveer net zo snel als de 8500 zijn in 3dmark ben benieuwd hoe dit iin games is. Wel natuurlijk dx9 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3549

OcNewB schreef op 16 oktober 2002 @ 00:34:
MarkTheFOx:
Lage score van een p4 @ 3250mhz, ik haal met mijn p4 @ 2900mhz 16300 3dmarks... beetje weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Bij mij loopt de nfs h pursuit als een trein. Alles op max en de drivers ingesteld op net een onder max quality. Radeon9700pro + de 6193 drivers. Maar ik denk dat het ook wel goed zou lopen op oudere drivers. Ik heb nog nooit probelemen met deze kaart en de drivers gehad sinds ik een nieuw moederbord heb aangeschaft.

(7vrxp)+xp1800@2000+512ddr+radeon9700pro+winxppro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3549

OcNewB schreef op 16 oktober 2002 @ 12:00:
Bij mij loopt de nfs h pursuit als een trein. Alles op max en de drivers ingesteld op net een onder max quality. Radeon9700pro + de 6193 drivers. Maar ik denk dat het ook wel goed zou lopen op oudere drivers. Ik heb nog nooit probelemen met deze kaart en de drivers gehad sinds ik een nieuw moederbord heb aangeschaft.

(7vrxp)+xp1800@2000+512ddr+radeon9700pro+winxppro
Op de oude drivers werkt nfs h pursuit niet!....tenminste... bij mij.. met de 6163 d8 ik.

Ik gebruik de oude omdat bij de nieuwste drivers veel spellen bij me niet meer werken :(

alhoewel ik nog niet de 6193 heb geprobeerd :S, hmm straks weer wat doen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:56
MarkTheFOX schreef op 15 oktober 2002 @ 22:59:
[...]

Mag ik vragen op welke settings? Ik heb zelf namelijk een score van 13360 met een Radeon 9700 Pro. Moet sneller kunnen.
Die scores kloppen wel ik heb ongeveer het zelfde systeem als jouw
alleen een XP2200+ en haal 13800 met de 6166 drivers
heb nog niet met de 6193 geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
op een xp2000+ haal ik met mijn radeon9700pro een score die zo rond de 12600 ligt. (niets overklokt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

MarkTheFOX schreef op 16 oktober 2002 @ 10:47:
Die heb ik dus ook. Ben benieuwd naar je score. Denk dat je een score van 14000+ krijgt gelet op je specs. Is netjes. Het is trouwens geen BBA kaart, maar een PBA kaart. Het is namelijk de kaart van PowerColor.
Volgens die gast was het een bba in doos van powercolor. Citaat van wat die zei:
Onze kaart is build by ATI, er is veel verwarring over. Ook staat het niet helemaal duidelijk op de doos. Maar waar het op neer komt is dat onze kaart van ATI is.
En nog iets
De beste versie van ATI Radeon 9700 is de ATI Radeon pro build by ATI, deze kaarten clocken wij daarom ook over. Bij het over clocken van deze kaart, halen we de standaard koeler er af en zetten er een betere en speciaal ontwikkelde koeler fan er op. Deze fan draait ten eerste een stuk sneller en is veel geruislozer. Bij het overclocken van deze kaart heeft u dan een tweak tooltje nodig die u dan van ons krijgt om de kaart over te clocken. Hier komt voor de rest niks fysieks bij kijken. Als u wilt kunnen wij ook nog cold plates op het geheugen van de kaart zetten zodat deze kaart nog weer sneller kan lopen. Deze kaart is zeker compatible op uw AGP aansluiting. De scores zijn gehaald op een PIV 2.2 gigherz 512 ddr ram geheugen
Nou ja we zullen het morgen zien als ik hem heb. Zodra die bagger loopt gaat die meteen weer terug. Doen we nie moeilijk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
De eerste Radeon9700Pro met DDRII is blijkbaar gesignaleerd... en wel tijdens een tv-show waar een ATi-medewerker werd geinterviewd. Hij had een Radeon9700Pro met DDRII bij zich om te laten zien. Tevens lieten ze een screen zien van deze kaart in actie in vergelijking tot een andere kaart.
The ATi guy had in hand a ATi Radeon 9700 Pro with DDRII memory "fresh from the labs" he said.
Bron: http://www.rage3d.com/boa...fabc608&threadid=33642344

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3549 schreef op 16 oktober 2002 @ 11:59:
[...]

Lage score van een p4 @ 3250mhz, ik haal met mijn p4 @ 2900mhz 16300 3dmarks... beetje weird.
Met 3dmark stond me cpu op 3ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31

- plutonium xk 1071 b
en nu de catalyst 6118

iemand suggesties
Ik had hetzelfde probleem, ik heb het op de volgende manier opgelost (winXP):

eigenschappen bureaublad>>settings>>advanced>>displays(oid, het schermpje met meerde monitoren)>>klikken op je huidige monitor>> uitvinken dat hij de dcc eigenschappen van je scherm moet gebruiklen, geef hier dan de waarde in die je wilt gaan gebruiken (dus bv 1280x1024@85Hz (moet je monitor wel aankunnen)>> ok>ok>ok dan resolutie selecteren en klaar was deff.

mocht het niet duidelijk zijn dan plaats ik vanavond wel een plaatje waar het zit.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
deff schreef op 16 oktober 2002 @ 14:26:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, ik heb het op de volgende manier opgelost (winXP):

eigenschappen bureaublad>>settings>>advanced>>displays(oid, het schermpje met meerde monitoren)>>klikken op je huidige monitor>> uitvinken dat hij de dcc eigenschappen van je scherm moet gebruiklen, geef hier dan de waarde in die je wilt gaan gebruiken (dus bv 1280x1024@85Hz (moet je monitor wel aankunnen)>> ok>ok>ok dan resolutie selecteren en klaar was deff.

mocht het niet duidelijk zijn dan plaats ik vanavond wel een plaatje waar het zit.
En wat dacht je door gewoon wat resentere drivers te gebruiken? Versie 6166 werkt naar behoren hier hoor. Warcraft 3 en Serious Sam SE lopen als een trein hier. Btw gigabyte maya 8500 deluxe (275/275)

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 16-10-2002 14:41 . Reden: nederlands is moeilijk :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
GF schreef op 16 oktober 2002 @ 13:00:
[...]

Volgens die gast was het een bba in doos van powercolor. Citaat van wat die zei:

De beste versie van ATI Radeon 9700 is de ATI Radeon pro build by ATI, deze kaarten clocken wij daarom ook over. Bij het over clocken van deze kaart, halen we de standaard koeler er af en zetten er een betere en speciaal ontwikkelde koeler fan er op. Deze fan draait ten eerste een stuk sneller en is veel geruislozer. Bij het overclocken van deze kaart heeft u dan een tweak tooltje nodig die u dan van ons krijgt om de kaart over te clocken. Hier komt voor de rest niks fysieks bij kijken. Als u wilt kunnen wij ook nog cold plates op het geheugen van de kaart zetten zodat deze kaart nog weer sneller kan lopen. Deze kaart is zeker compatible op uw AGP aansluiting. De scores zijn gehaald op een PIV 2.2 gigherz 512 ddr ram geheugen

Nou ja we zullen het morgen zien als ik hem heb. Zodra die bagger loopt gaat die meteen weer terug. Doen we nie moeilijk over ;)
Ben zeker benieuwd. Laat het me even weten! Heb namelijk niet die tweaktools gekregen. Heb deze zelf gedownload van http://www.rage3d.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
die 9500 bench is we lmet 'beta' drivers dat kan nog een stuk beter worden.

dit wordt mijn kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 16:41
snik... net mn nieuwe Gigabyte 9700 pro erin
alles echt extreem mooi..
nieuwste catalyst drivers.
krijg ik dit bij UT2k3 :(
UT2003 Build UT2003_Build_[2002-09-19_17.26]

CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 1397 MHz with 511MB RAM
Video: RADEON 9700/9500 SERIES (6193)

General protection fault!

History: UObject::ProcessEvent <- (HudBDeathMatch DM-Compressed.HudBDeathMatch, Function Engine.HUD.PostRender) <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
weet niet of t al langs is gekomen.. maar om nou door 2 a 3 "grote" topics te searchen vind ik een beetje te..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
woei tis al opgelost :D
ff de refreshrate patch gedownload

maar nu heb ik weer andere problemen ;( battlefield start niet eens meer op en 3dmax ook niet :? zal ze wel ff opnieuw installen vanavond..

nog 1 klein vraagje ..
een score van 10200+ in 3dmark2k1 se voor het volgende systeem.. is dat normaal of weinig, ik zie namelijk scores van 15000+ lang komen..
ook met UT2k3 heb ik t idee dat ik teweinig fps heb.. 1024*32 alles op highest haal ik in face3 buiten 30 a 40 frames :?

AMD Tbird 1.4Ghz (10*140)
512 MB pc 2100 (@140Mhz)
Gigabyte GA7-DXR mobo
Gigabyte Maya 2 (ati radeon 9700 PRO)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Die proc is wat mager voor dit soort werk. Een 2Ghz+ cpu haalt pas het onderste uit de kan qua videokaart. Niets om je zorgen over te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 23:59
Lord_Mithril schreef op 17 oktober 2002 @ 09:14:
nog 1 klein vraagje ..
een score van 10200+ in 3dmark2k1 se voor het volgende systeem.. is dat normaal of weinig, ik zie namelijk scores van 15000+ lang komen..
ook met UT2k3 heb ik t idee dat ik teweinig fps heb.. 1024*32 alles op highest haal ik in face3 buiten 30 a 40 frames :?

AMD Tbird 1.4Ghz (10*140)
512 MB pc 2100 (@140Mhz)
Gigabyte GA7-DXR mobo
Gigabyte Maya 2 (ati radeon 9700 PRO)
Ik heb een AMD T-bird 1.2GHz die op 1.3GHz loopt (9.5 * 137)
512 MB PC2100 Crucial geheugen (dus ook op 137MHz)
Shuttle AK35GT2 mobo (KT333 chipset)
Club3D Radeon 9700 Pro (build by ATI)
WindowsXP met SP1

Heb onlangs met de D3D settings in de ATI-control panel op hoogste performance settings een 3D Mark 2001SE score van 10259 punten gehaald. Zonder SP1 zou het denk ik nog iets hoger zijn, want SP1 haalt je 3D Mark 2001SE score toch wel wat omlaag volgens mij.

Maar hoe dan ook, dit is een redelijk normale score voor deze configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Wekkel schreef op 17 oktober 2002 @ 11:04:
Die proc is wat mager voor dit soort werk. Een 2Ghz+ cpu haalt pas het onderste uit de kan qua videokaart. Niets om je zorgen over te maken dus.
ach die upgrade ik over een half jaartje nog wel eens ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Lord_Mithril schreef op 17 oktober 2002 @ 09:14:
maar nu heb ik weer andere problemen ;( battlefield start niet eens meer op en 3dmax ook niet :? zal ze wel ff opnieuw installen vanavond..
Check deze topic ff -> http://www.rage3d.com/boa...ad8a2a3&threadid=33634444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Miki schreef op 16 oktober 2002 @ 14:35:
[...]

En wat dacht je door gewoon wat resentere drivers te gebruiken? Versie 6166 werkt naar behoren hier hoor. Warcraft 3 en Serious Sam SE lopen als een trein hier. Btw gigabyte maya 8500 deluxe (275/275)
uiteraard heb ik dat ook geprobeerd, catalyst 2.2 en 2.3 en alle voorgaande drivers hadden hetzelfde probleem bij mij (ook kon ik niet op 1280x960 draaien, daar had ik powerstrip voor nodig).

ben nu overgestapt naar de plutonium XP 8.1 drivers en geen centje pijn, draait allemaal als een trein.
(Hercules AIW 8500DV hiero btw).

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Heb kaartje (9700pro) nu binnen alleen heb tot nu toe 1 irritant probleem. Namelijk de Refresh Rate. Je kan hem wel gewoon zoals het hoort op goeie refresh rate zetten maar hij zet hem op achtergrond toch weer terug naar 60hz. Heb volgende tools al geprobeerd maar wil nie werken:

RefreshFix0.9.9.7 -> Refresh rate goed alleen beeld is erg groot en valt oveal buiten beeld. Nu moet ik dus scrollen :p
RefreshForce V1.10 -> Geen resultaat
PStrip 3.29 -> Geen resultaat
Radeonator 2.0 -> Geen resultaat
R3DTweak36 -> Geen resultaat

Gebruik catalyst driver v2.3 (6-13-10-6166-efg) + standaard meegeleverde

Ik heb ok monitor op DVI aangesloten maar dat maakte ook niks uit

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

ps. zal vats wel eerder voor gekomen zijn maar geen tijd om tig topics door te gaan bladeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 08-06 11:50
Amd Atlon XP 1900@2000 +
256 DDR Samsung pc-2100
ECS k7vta 3
point of view ATI radeon 8500+ [engine 275@285 Memory 250@260 mhz]
Maxotr 40 Gb 5400 rpm
FSB 133@ 140 mhz

Ik gebruik de standaard drivers van de bijgeleverde cd.

Ik haal maar een score van 7456 punten.

Is dat niet wat weinig ???

OS = Win ME , in XP haal ik zelfs nog minder. :'(

Wie o wie helpt mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik denk inderdaad dat de 9500 gewoon net zo snel is als een 8500, en een 9500 pro zal daar net wat bovenuit komen, al met al krijgen ze wel een gruwelijk mooi verdeelde kaarten range daar bij ATi of vinden jullie van niet?

Ik speel ook Hitman2, gisteren gehaald en het enige wat ik niet kan veranderen kan veranderen is de 3dsound, met graphics heb ik alles op 1024x768 op max staan, ook bump en texture compressie

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
Laatst heb ik even een 3DMark SE benchmark gedraaid op mijn Radeon 9700 Pro. Als ik een compare doe met andere kaarten, dan zien ik dat mijn kaart op Environment Bump Mapping de helft van de score heeft dan andere mensen met ook een Radeon 9700 Pro. De rest van de scores zijn ongeveer gelijk. Heeft iemand hier ook last van of heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Galaxis schreef op 17 oktober 2002 @ 15:42:
Amd Atlon XP 1900@2000 +
256 DDR Samsung pc-2100
ECS k7vta 3
point of view ATI radeon 8500+ [engine 275@285 Memory 250@260 mhz]
Maxotr 40 Gb 5400 rpm
FSB 133@ 140 mhz

Ik gebruik de standaard drivers van de bijgeleverde cd.

Ik haal maar een score van 7456 punten.

Is dat niet wat weinig ???

OS = Win ME , in XP haal ik zelfs nog minder. :'(

Wie o wie helpt mij :?
ik haal 7850 met 1600+ en gigabyte radeon 8500 (nog niet oced). Gewoon effe de nieuwste drivers downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Anoniem: 55194 schreef op 17 oktober 2002 @ 17:56:
[...]

ik haal 7850 met 1600+ en gigabyte radeon 8500 (nog niet oced). Gewoon effe de nieuwste drivers downloaden.
nieuwste drivers haal ik er zelfs nog minder :'( :'(

maar moet ik de Omega drivers pakken ? Ik heb nu de nieuwste van ATI zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62046

dat helpt niet hoor
ik heb het zelfde
maar dan niet over geclocked
OC schoot niet op ik haalde 100 punten meer en dan kwamen de artiffacts al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Anoniem: 62046 schreef op 17 oktober 2002 @ 19:35:
dat helpt niet hoor
ik heb het zelfde
maar dan niet over geclocked
OC schoot niet op ik haalde 100 punten meer en dan kwamen de artiffacts al
met Overklok heb ik zo`n 5-600 punten meer.

Edit > Met nieuwste ATI drivers :
http://service.madonion.com/compare?2k1=4795245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
helaas werkt dat niet..
zal nog wel eens opnieuw installen.. nu ff geen zin an

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 19:53

Paladin

Play Ball!

Hmz mensen ik ga ook een radeon 9700 kopen maar nu is mijn vraag welke is de beste qua prijs kwaliteit en waar is deze het voordeligst te krijgen. ik heb de pricewatch al beetje door geneust maar misschien dat men hier betere tips heeft welke ik het best kan nemen.

alvast bedankt

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64138

Computer Totaal computer blad heeft 3 Ati Radeon 9700 Pro videokaarten getest en alle vier (Club-3D, Hercules, Gigabyte en HIS Excalibur) waren goed waarbij die van Club-3D en HIS Excaliber voor de prijsbewuste koper waren die het goedkoopste willen. De Hercules kreeg de Best Getest award omdat het goede koeling had en overclock mogelijkheden. De Gigabyte ziet er het mooist uit :)

Conclusie is dat het niet echt uit maakt welke kaart je haalt als je niet aan overclocken denkt of steeds naar je videokaart kijkt :), maar als je wel aan overclocken denkt moet je de Hercules 3D Prophet 9700 Pro nemen.

Hopelijk mag dit soort plaatsing wel uit computerbladen en zo niet haal het dan even weg admin of laat het mij even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

hmz snap niet wrom ik de compt totaal nog niet binnen heb maargoed...
weet iemand trouwens hoe het met garantie zit als je een bb Ati kaart uit amerika haalt?
heb er namenlijk familie zitten die binnekort naar nl komt maar moet wel weten hoe het zit als ie straks kuren gaat vertonen ofzo.

dus als iemand ervaring met dit heeft hoor ik het graag

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

GF schreef op 17 oktober 2002 @ 14:47:
Heb kaartje (9700pro) nu binnen alleen heb tot nu toe 1 irritant probleem. Namelijk de Refresh Rate. Je kan hem wel gewoon zoals het hoort op goeie refresh rate zetten maar hij zet hem op achtergrond toch weer terug naar 60hz. Heb volgende tools al geprobeerd maar wil nie werken:

RefreshFix0.9.9.7 -> Refresh rate goed alleen beeld is erg groot en valt oveal buiten beeld. Nu moet ik dus scrollen :p
RefreshForce V1.10 -> Geen resultaat
PStrip 3.29 -> Geen resultaat
Radeonator 2.0 -> Geen resultaat
R3DTweak36 -> Geen resultaat

Gebruik catalyst driver v2.3 (6-13-10-6166-efg) + standaard meegeleverde

Ik heb ok monitor op DVI aangesloten maar dat maakte ook niks uit

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

ps. zal vats wel eerder voor gekomen zijn maar geen tijd om tig topics door te gaan bladeren
Woei. Eindelijk gefixed. Heb Refreshforce gebruikt en daarna use DCC Information uitgezet in ati's displays tabblad. Eindelijk weer eens fatsoenlijk beeld zonder dat je scheel word >:) . Morgen zal ik eens ff wat gaan 3dmarken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Paladin schreef op 18 oktober 2002 @ 00:46:
hmz snap niet wrom ik de compt totaal nog niet binnen heb maargoed...
weet iemand trouwens hoe het met garantie zit als je een bb Ati kaart uit amerika haalt?
heb er namenlijk familie zitten die binnekort naar nl komt maar moet wel weten hoe het zit als ie straks kuren gaat vertonen ofzo.

dus als iemand ervaring met dit heeft hoor ik het graag
Als je niet via europa kan bestellen bij die amerikaanse zaak denk ik niet dat ze je support gaan geven als je ze de kaart opstuurt vanuit europa. Als er dus iets mis is moet je familie in amerika dus de kaart terugsturen. Als jij dus je kaart dan naar hun verstuurd via de PTT ofzo en zij sturen het dan door naar de zaak is er denk ik niks aan de hand, maar zoals je wel merkt kost dit veel moeite. Omdat er veel meer goede dan slechte kaarten zijn is het risico trouwens al niet zo heel groot, dus als het 200 euro ofzo scheelt zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

het scheelt ongeveer 75 euro gok ik na wat ik heb gezien.
maar het is niet zo dat ati zelf garantie geeft op zijn producten dus dat je een rma form kan aanvragen bij ati zelf?

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.