ok, luie mensen moeten er ook zijn...
...en ze worden niet echt gewaardeerd op GoT.
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Hehe (brrrrrrr
) Nou, of het de kou is die de PC niet laat starten weet ik nu niet meer zo zeker. Het was hier nogal fris vanmorgen. Dus ik dacht, laat ik het nog ff frisser maken, raam open
, graadje of 16
, dan weten we meteen of de PC hier last van heeft
. En tot mijn verbazing... hij starte zonder problemen. In XP aangekomen (en dat gaat snel) zat de CPU op 25c en de kast op 17c, dus ik weet niet of het koud genoeg was, maar tot zover ging het goed. En tot zover dus nog steeds maar 1 keer 'n cold boot probleem zolang ik het board heb, vaag...

[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 07-03-2003 12:12 ]
Verwijderd
apart, heb sinds afgelopen tijd ook niet bijster veel probelemen meer gehad.1 x nog en sinds 2 dagen start hij weer fatsoenlijk op. Snap er niks van maar goed, ik klaag niet ....
Heb het bordje nu inmiddels een paar dagen 24/7 draaien en nog geen problemen ondervonden <- dit ter info
Het board is gewoon ook zeer stabiel, het gaat fout bij het aanschakelen en niet bij het 24/7 draaienLocal Host schreef op 07 maart 2003 @ 12:46:
Heb het bordje nu inmiddels een paar dagen 24/7 draaien en nog geen problemen ondervonden <- dit ter info
Ik heb een al een paar maanden dit bordje... Ik wilde dus toch maar eens de stap zetten om een keertje te OC-en. Ik heb nu me systeem stabiel op 2,66Ghz lopen, bij een stresstest wordt de temp 46 graden (FSB staat op 140 en geheugen op 350Mhz). Ik heb de FSB net nog iets omhoog gezet naar 142, CPU loopt nu op 2,7Ghz en me geheugen op 355Mhz. Ik hield net me vinger even tegen het geheugen, dat voelde nogal warm aan. Geeft het als het geheugen warm is, en wat kan ik er aan doen?
Is het aanteraden om de voltages naar AGP/PCI, geheugen etc.. op auto te laten staan of om handmatig in te stellen?
Het geheugen is Kingston DDR2700 333Mhz 512MB en er zit een 2,53Ghz (533) proc in.
Is het aanteraden om de voltages naar AGP/PCI, geheugen etc.. op auto te laten staan of om handmatig in te stellen?
Het geheugen is Kingston DDR2700 333Mhz 512MB en er zit een 2,53Ghz (533) proc in.
Moet kunnen, zolang je ze maar niet te veel stroom voert. Zelf heb ik eigenlijk nog niet gevoeld hoe warm het geheugen wordt, maar Corsair heeft standaard heatspreaders, dat zal wel ietsjes uitmaken. Natuurlijk moet er ook een goede luchtstroming in je kast zijn.DeXToR_122 schreef op 09 March 2003 @ 21:42:
Ik heb een al een paar maanden dit bordje... Ik wilde dus toch maar eens de stap zetten om een keertje te OC-en. Ik heb nu me systeem stabiel op 2,66Ghz lopen, bij een stresstest wordt de temp 46 graden (FSB staat op 140 en geheugen op 350Mhz). Ik heb de FSB net nog iets omhoog gezet naar 142, CPU loopt nu op 2,7Ghz en me geheugen op 355Mhz. Ik hield net me vinger even tegen het geheugen, dat voelde nogal warm aan. Geeft het als het geheugen warm is, en wat kan ik er aan doen?
Maar ga dus vooral eerst kijken tot hoever het stabiel blijft met alle voltagens op default.
Zelf ben ik niet zo'n overklokker, ietsjes wel, maar niet gigantisch. Vandaar dat ik ook 'n 2.8 op het bord heb gezet. Houd natuurlijk wel van zeer strakke timings, en 'n paar MHz's meer vind ik ook geen punt. Ook aan koeling besteed ik wel wat aandacht, gezien de PC op zolder staat en het daar zomers enorm warm kan worden, vandaar die Alpha PAL8942, hoeft ook niet meteen een extreme fan op, dus is't ook nog prettig PCen
Heb inmiddels alles redelijk strak staan:CAS op 2-2-2-5, memory op 355, mem. turbo aan, System turbo aan. Wil eerdaags ff kijken of hij ook CAS 1.5-2-2-5 trekt, maar dat zal wel niet (heb 2 DIMM's). De CPU draait nu op 2834MHz, sysclock op 135MHz, bus op 540MHz, mem op 180MHz(DDR360) als ik het goed heb
[ Voor 41% gewijzigd door _XipHiaS_ op 10-03-2003 11:06 ]
Verwijderd
Ik heb problemen met me Soundmax audio ..
Ik hoor heletijd een klein zacht maar toch storend kraakje weet iemand wat ik er aan kan doen ???? Ik heb trouwens de nieuwste soundmax driver van asus site gebruikt en nieuwste bios update
Ik hoor heletijd een klein zacht maar toch storend kraakje weet iemand wat ik er aan kan doen ???? Ik heb trouwens de nieuwste soundmax driver van asus site gebruikt en nieuwste bios update
overclock je de PC?Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 17:53:
Ik heb problemen met me Soundmax audio ..
Het is namelijk bekend dat PCI/AGP niet altijd goed gelocked worden. Misschien wat PCI kaarten wisselen, als je die hebt? PCI Latency Timer al op 64 ipv 32 geprobeerd?Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 19:10:
nee nog niet
Verwijderd
Ik heb op dit moment geen pci kaarten in zitten .. want alles wat ik op dit moment nodig heb zit op het mobo
En welk effect heeft de PCI latency timer op 64 voor jou?Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 19:16:
Ik heb op dit moment geen pci kaarten in zitten .. want alles wat ik op dit moment nodig heb zit op het mobo
brain; graag alles in één keer posten, dit is geen MSN ofzo. 
brain; Een zacht krakend geluid kan komen doordat je kabels de aarde aanraken, is dat zo?? want dat was bij mij het geval.
Is je geluidskaart gedeeld met een andere apparaat van zelfde IRQ? dat wil wel eens helpen, in je bios kan je de irq's handmatig wijzigen.
Als dat nog steeds niet lukt, moet je eens kijken of je de goeie geluidsapparatuur heb aangevinkt. (staat geloof ergens in configuratie scherm)
brain; Een zacht krakend geluid kan komen doordat je kabels de aarde aanraken, is dat zo?? want dat was bij mij het geval.
Is je geluidskaart gedeeld met een andere apparaat van zelfde IRQ? dat wil wel eens helpen, in je bios kan je de irq's handmatig wijzigen.
Als dat nog steeds niet lukt, moet je eens kijken of je de goeie geluidsapparatuur heb aangevinkt. (staat geloof ergens in configuratie scherm)
[ Voor 77% gewijzigd door Kakaroto op 10-03-2003 20:12 ]
als het alleen met de verbindingen te maken heeft kan hij ff z'n stekker omdraaien, dat helpt soms, maar gezien hij 't niet in spellen heeft...Ka_ka_rot schreef op 10 March 2003 @ 20:09:
brain; graag alles in één keer posten, dit is geen MSN ofzo.
Verwijderd
Ja drom vind ik het ook zo raar ... ik zou niet weten waar het aan ligt maar ik ben toch van plan om een nieuwe geluidskaart te kopen .. Dus dan moet ik hier nog maar mee leven dan_XipHiaS_ schreef op 10 March 2003 @ 20:36:
[...]
als het alleen met de verbindingen te maken heeft kan hij ff z'n stekker omdraaien, dat helpt soms, maar gezien hij 't niet in spellen heeft...
Zow, vandaag 'n Sandisk Imagemate binnen (6in1) http://www.sandisk.com/consumer/sixinone.asp, en wat blijkt? Als je die in de met de P4PE meegeleverde chassis USB poort steekt die naast de gamepoort, dan blijft hij de hardware koppelen... ontkoppelen... koppelen enz. Andere (zelfgevoede) USB's doen het er wel op, zowel USB1 als 2 devices. Deze cardreader is ook USB2. En nu weer het gekke (en gelukkig maar) op de poort er vlak naast op diezelfde bracket doet hij het wel weer goed, ook als het andere USB device dat ik daar in heb verwissel met de cardreader aansluit. RAADSELACHTIG...
Correctie, andere devices blijken er ook last van te hebben. 1 vd 6 USB's is dus niet te gebruiken, of heb ik dit alleen?
Correctie, andere devices blijken er ook last van te hebben. 1 vd 6 USB's is dus niet te gebruiken, of heb ik dit alleen?
[ Voor 24% gewijzigd door _XipHiaS_ op 11-03-2003 16:16 . Reden: Correctie, andere devices blijken er ook last van te hebben. ]
dan heeft het denk ik te maken met DirectSound/DirectX ... misschien windows opnieuw? of directx_XipHiaS_ schreef op 10 March 2003 @ 20:36:
[...]
als het alleen met de verbindingen te maken heeft kan hij ff z'n stekker omdraaien, dat helpt soms, maar gezien hij 't niet in spellen heeft...
Verwijderd
Help!!!
Op mijn P4PE board heb ik twee Maxtor 80GB 8MB schijven met Abit SATA converters aangesloten op de SATA connectoren. Ik wil SATA RAID configureren.
Daarnaast heb ik de Instellingen in BIOS gemaakt om SATA te enablen.
Als ik nu boot zou volgens de handleiding de FastBuild Utility gestart moeten worden waarna ik met Alt-F in de RAID definitie tool kom. Dit gebeurt bij mij niet en na verloop van tijd zegt het systeem dat ie geen IDE schijf kan vinden.
Vergelijkbare problemen heb ik hier wel gezien maar niet in deze configuratie.
Wat doe ik niet goed?
Het MB ziet dus mijn schijven niet. Jumpers staan op master zoals handleiding voorschrijft.
Is dit een moederbord probleem of komt het door de converters?
Zijn er mensen die dit met Maxtor schijven hebben ervaren en een oplossing hebben?
Op mijn P4PE board heb ik twee Maxtor 80GB 8MB schijven met Abit SATA converters aangesloten op de SATA connectoren. Ik wil SATA RAID configureren.
Als ik nu boot zou volgens de handleiding de FastBuild Utility gestart moeten worden waarna ik met Alt-F in de RAID definitie tool kom. Dit gebeurt bij mij niet en na verloop van tijd zegt het systeem dat ie geen IDE schijf kan vinden.
Wat doe ik niet goed?
Het MB ziet dus mijn schijven niet. Jumpers staan op master zoals handleiding voorschrijft.
Zijn er mensen die dit met Maxtor schijven hebben ervaren en een oplossing hebben?
Verwijderd
Wat zou er in godsnaam aan de hand zijn? Zoveel bèta's voor één release heb ik nog nooit gezien. Misschien is Asus van plan om nu een perfecte BIOS te bouwen, die alle mogelijke problemen oplost, en daarna geen nieuwe meer te maken..._XipHiaS_ schreef op 14 March 2003 @ 12:43:
En 1003 beta 11 is er al weer
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...NTEL_Chipset/i845pe/P4PE/
Als ze dat nou 's fabriek af deden voor ze 'n produkt uitbrengen, ik bedoel dit is de zoveelste 845 uitvoering, mag nou toch wel 's in 1 x goed denkVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 14:43:
[...]
Wat zou er in godsnaam aan de hand zijn? Zoveel bèta's voor één release heb ik nog nooit gezien. Misschien is Asus van plan om nu een perfecte BIOS te bouwen, die alle mogelijke problemen oplost, en daarna geen nieuwe meer te maken...
Ik heb nu BETA 10 geflashed, en merk er eerlijk gezegt helemaaal niets van.
Wie heeft beta 11 al getest, enige verbeteren??
Wie heeft beta 11 al getest, enige verbeteren??
Beta 11 geeft hier duidelijk betere prestaties in Sisoft. 
CPU arithmetic bijna 10% meer, tov. beta 107.
Zag toevallig ook staan "supported speed's 3.2 Gig"

Ah, da's wel handig natuurlijk, maar ik wacht toch nog ff op de final van 1003.jahako schreef op 14 March 2003 @ 21:56:
Heb gister net (eindelijk) de CPU wat omhoog gegooid. 2.8GHz nu @ 2.898, niet zo heel veel maar gewoon stapje voor stapje kijken hoe het loopt. Geheugen zit nu op DDR368 zeg maar, (184MHz) en de FSB dus op 552MHz. System en Memory Turbo staan nog steeds aan, evenals op CAS 2-2-2-5. Redelijk denk ik met 2 reepjes Corsair XMS3200. Voltages staan alle nog op default.
[ Voor 8% gewijzigd door _XipHiaS_ op 15-03-2003 14:20 ]
Dat supported t/m 3.2 was ook al in 1002 final hoorjahako schreef op 14 March 2003 @ 21:56:
Verwijderd
heb bordje ook sinds zaterdag, p4s533 ingeruild voor de p4pe. Bordje is dankzij de apg/pci lock veel beter te clocken ! Heb gelukkig nog geen problemen met cold boots gehad.
Alleen heb ik het idee dat het broadcom kaartje niet zo goed is al mijn oude 3com kaartje.
Mijn 2 x 512 modules van samsung kunnen ook flink hoog (wel met lage timings) maar op 200 (400 ddr) een score van 3050 lijkt me niet slecht
. Op het sis bordje kwam ik niet hoger dan een score van 2450 !
Alleen heb ik het idee dat het broadcom kaartje niet zo goed is al mijn oude 3com kaartje.
Mijn 2 x 512 modules van samsung kunnen ook flink hoog (wel met lage timings) maar op 200 (400 ddr) een score van 3050 lijkt me niet slecht
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 20:59 ]
Heel leuk toch?Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 20:58:
heb bordje ook sinds zaterdag, p4s533 ingeruild voor de p4pe. Bordje is dankzij de apg/pci lock veel beter te clocken ! Heb gelukkig nog geen problemen met cold boots gehad.
Mijn 2 x 512 modules van samsung kunnen ook flink hoog (wel met lage timings) maar op 200 (400 ddr) een score van 3050 lijkt me niet slecht. Op het sis bordje kwam ik niet hoger dan een score van 2450 !
Achja, die onboard LAN heb ik niet eens geprobeerd. Heb gewoon m'n ouder vertrouwde 3Com erin gepropt
En wat zijn je timings? En gebruik je bijde Turbo modes? En heb je je geheugen op default voltage of hoger?
[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 17-03-2003 21:09 ]
Verwijderd
Vind het jammer dat er asus niet voor 3com gekozen heeft, maar idd ik stop denk ik ook maar de 3com terug. Transferrates met andere computer hier is max 4.8 mb en daalt/stijgt continue 
Alleen zijn de temps hier vergeleken met het p4s533 bordje wel ff met 12 graden gestegen
. Als ik de comp start (koud met een kamertemp van 15 graden) is de cpu al 38 graden ?? en nu tijdens prime95 zo rond de 53 graden, dit was eerst toch max 42 graden ofzo. Maar goed je kan niet altijd alles goed hebben.
Alleen zijn de temps hier vergeleken met het p4s533 bordje wel ff met 12 graden gestegen
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 21:07 ]
Het is bekend met dit board dat hij zo'n 4 tot 10 c te hoog aangeeft, nix om je zorgen over te maken dus, het staat alleen zo stom. Het gekke is dat ik mijn temperaturen (cpu idle:32, full:44 bij 20c kamertemp. en casetemp rond de 28) gewoon prima in orde lijken, of mijn Alpha doet het extreem goed, wat ik niet denk gezien de tamme 3000rpm fan die erop zitVerwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 21:05:
Vind het jammer dat er asus niet voor 3com gekozen heeft, maar idd ik stop denk ik ook maar de 3com terug. Transferrates met andere computer hier is max 4.8 mb en daalt/stijgt continue
Alleen zijn de temps hier vergeleken met het p4s533 bordje wel ff met 12 graden gestegen. Als ik de comp start (koud met een kamertemp van 15 graden) is de cpu al 38 graden ?? en nu tijdens prime95 zo rond de 53 graden, dit was eerst toch max 42 graden ofzo. Maar goed je kan niet altijd alles goed hebben.
Verwijderd
"Niet voor 3com gekozen?" Een heleboel kaarten van 3com maken gebruik van dez zelfde chip van BroadCom. 3com heeft zelf geen netwerkchips, AFAIK, maar gebruikt chips van BroadCom en Intel.Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 21:05:
We nemen even 2 fabrikanten van chips:
BroadCom en Intel
Daarnaast 3 fabrikanten van kaarten:
Intel
BroadCom
3com
Er zijn nu verschillende mogelijkheden.
Intel kaarten met een Intel chip
Broadcom kaarten met een Broadcom chip
3com kaarten met een Intel óf Broadcom chip
Intel levert natuurlijk geen kaarten met Broadcom chips, omdat Broadcom hier een concurrent is.
Mijn maximale transferrate met het onboard lan is ongeveer 9,7 MB/s, terwijl dit niet fluctueert; in ieder geval niet heel erg. Als de kaart in de andere computer ook goed is (dus geen CPU vretende RealTek in een P166!), dan levert de onboard kaart geen problemen op. Wordt je onboard LAN niet beperkt door een ander onderdeel in je netwerk?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 21:22 ]
Verwijderd
ik heb nu mijn 3 com erin gezet, en ja hoor (met dezelfde kabel) haal ik bijna 8 mb/s (constant). Vreemde zaak.
Heeft iemmand al resultaten van een GLAN netwerk dus met 2 P4PE's crossed aan elkaar of met 1000Mbit HUB/Switch icm een CAT5e of een CAT6 kabel?
signature
Verwijderd
K hep m ook sinds een aantal dagen... maar bij mij zit de cpu temp idel al op minimaal 45C_XipHiaS_ schreef op 17 maart 2003 @ 21:12:
[...]
Het is bekend met dit board dat hij zo'n 4 tot 10 c te hoog aangeeft, nix om je zorgen over te maken dus, het staat alleen zo stom. Het gekke is dat ik mijn temperaturen (cpu idle:32, full:44 bij 20c kamertemp. en casetemp rond de 28) gewoon prima in orde lijken, of mijn Alpha doet het extreem goed, wat ik niet denk gezien de tamme 3000rpm fan die erop zit.

Hij klokt wel zeer lekker over.. een 2.4B met gemak op 3 Gig
Ik heb nu alleen met de niewste beta bios... 1003.011 dat hij de onboard geluidskaart in windows niet meer herkent
Maar ik moet nog maar wat prutsen en proberen het maximale eruit te halen
Tis iig een zeer lekker bordje
Verwijderd
Je moet in plaats van die Abit SATA converters de converters nemen van Asus. Ik denk dat dit de oplossing is. Heb zelf precies dezelfde harde schijven van Maxtor en het werkt hier perfect met de Asus Sata-Dongle. Als je namelijk een Abit moederbord hebt en je neemt Asus Sata-Dongles werkt het ook niet, dus bij jou is het 't omgekeerde verhaal!Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 14:08:
Help!!!
Wat doe ik niet goed?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 00:01 ]
Heb er zelf 'n Audigy II in, werkt lekker, maar wel enorm slordig dat de boel nu niet herkend wordt bij jou. Je hebt wel netjes de intel inf drivers erop staan, en SP1?Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:53:
[...]
K hep m ook sinds een aantal dagen... maar bij mij zit de cpu temp idel al op minimaal 45Cnu weet k wel dat dit niet klopt, want het koelblok is gewoon kouder dan lauw.. maar volgens mij werkt q-fan nu niet... en ik vind dit toch een zeer luidruchtig probleem...
Hij klokt wel zeer lekker over.. een 2.4B met gemak op 3 Gigen met 1 Gig DDR @ 350 Mhz en in turbo mode.. is dit een zeer snel bakje
Ik heb nu alleen met de niewste beta bios... 1003.011 dat hij de onboard geluidskaart in windows niet meer herkent
Maar ik moet nog maar wat prutsen en proberen het maximale eruit te halen
Tis iig een zeer lekker bordje
Als je een goed geregeld fanetje wilt hebben kun je ook deze erin zetten (mits op je cooler past natuurlijk) ga er binnenkort denk ook een nemen, lees veel goede resultaten. Niet meer RMP's dan nodig voor de CPU temp die je hebt. En varieert als er echt hard gewerkt moet worden.
http://www.thermaltake.com/products/dcfan/a1357.htm
BTW, als je koelblok kouder dan lauw is, weet je zeker dat hij wel goed contact maakt?
[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-03-2003 13:19 ]
Verwijderd
K hep nu bios bèta 1003.10 erop en jawel hoor hij herkent de geluidskaart_XipHiaS_ schreef op 18 March 2003 @ 13:14:
[...]
Heb er zelf 'n Audigy II in, werkt lekker, maar wel enorm slordig dat de boel nu niet herkend wordt bij jou. Je hebt wel netjes de intel inf drivers erop staan, en SP1?
Als je een goed geregeld fanetje wilt hebben kun je ook deze erin zetten (mits op je cooler past natuurlijk) ga er binnenkort denk ook een nemen, lees veel goede resultaten. Niet meer RMP's dan nodig voor de CPU temp die je hebt. En varieert als er echt hard gewerkt moet worden.
http://www.thermaltake.com/products/dcfan/a1357.htm
BTW, als je koelblok kouder dan lauw is, weet je zeker dat hij wel goed contact maakt?
Mijn koelblok zit goed gemonteerd, t is een standaard intel cooler, en ik heb hem er buiten de kast opgezet... en het bord stond aardig krom
Ik vind het erg jammer dat Q-fan niet werkt... t werkt ook al niet op mijn p4s533, maar k zal denk k de tempsensor uit me voeding daarin modden... dat zal ook wel helpen
Maar ik hoop dat er nog een bios zal komen die deze problemen nog oplost... en dan is het echt een fantastisch bordje
AH kom op zeg wees een vent...! die cpu kan makkelijk op 3.2 zet je voltage op 1.65 (wordt in praktijk waarschijnlijk 1.7) knal je fsb naar 150 en zet je agp/pci lock op 66.66/33.33 zet je geheugen in een beetje lekkere standen en druk op f10 dan enter.. en ga dan met die instellingen nog s een brichje posten_XipHiaS_ schreef op 15 maart 2003 @ 14:18:
[...]
Heb gister net (eindelijk) de CPU wat omhoog gegooid. 2.8GHz nu @ 2.898, niet zo heel veel maar gewoon stapje voor stapje kijken hoe het loopt.
suc6!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 14:47 ]
Misschien werkt Q-fan niet omdat hij 'n te hoge temperatuur doorkrijgt vd sensor. Maargoed binnenkort dus BIOS 1003 beta 12 voor herstel van audioVerwijderd schreef op 18 March 2003 @ 14:37:
[...]
K hep nu bios bèta 1003.10 erop en jawel hoor hij herkent de geluidskaart![]()
Mijn koelblok zit goed gemonteerd, t is een standaard intel cooler, en ik heb hem er buiten de kast opgezet... en het bord stond aardig krom
Ik vind het erg jammer dat Q-fan niet werkt... t werkt ook al niet op mijn p4s533, maar k zal denk k de tempsensor uit me voeding daarin modden... dat zal ook wel helpen
Maar ik hoop dat er nog een bios zal komen die deze problemen nog oplost... en dan is het echt een fantastisch bordje![]()
[...]
AH kom op zeg wees een vent...! die cpu kan makkelijk op 3.2 zet je voltage op 1.65 (wordt in praktijk waarschijnlijk 1.7) knal je fsb naar 150 en zet je agp/pci lock op 66.66/33.33 zet je geheugen in een beetje lekkere standen en druk op f10 dan enter.. en ga dan met die instellingen nog s een brichje posten![]()
suc6!
Enige dat je nog kan proberen is die teer-lap van intel er af wrijven en er echte koelprut opsmeren, enventueel na polijsten van het oppervlak.
[ Voor 24% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-03-2003 14:56 ]
Verwijderd
Heb k gedaan... maar dit mag niet baten...._XipHiaS_ schreef op 18 March 2003 @ 14:54:
[...]
Enige dat je nog kan proberen is die teer-lap van intel er af wrijven en er echte koelprut opsmeren, enventueel na polijsten van het oppervlak.
Verwijderd
Nou ik ben het topic van voor naar achter door gegaan om eens te kijken of er ook lui zijn met problemen met de videokaart, maar kennelijk ben ik de enige.
Ik heb een asus geforce2 mx 400 32mb die volgens boekje op 3.3 volt moet werken.
De P4PE levert echter maar 1.5 volt.
Als ik windows installeer dan loopt ie op het laatst vast waar hij kennelijk de videokaart/resolutie gaat aanpassen.
Windows geeft aan dat het een videokaart fout is.
fout melding is: hard error C0000415
Ben dus bang dat ik voor mijn nieuwe P4PE ook een nieuwe videokaart moet kopen ??!
Volgens de search moet het wel kunnen als je kaart agp 4x is??? wat hij wel is.
Maar kennelijk wil het niet.
Nu zie ik in jullie specs dat de meeste een Geforce4 ti4200 hebben.
Als ik bv op asus.com kijk vind ik geen info over die 1.5 volt.
Zo'n kaartje is ook wel prijsig voor mij op het moment.
Als ik ga kijken of een geforce4 mx400 of iets dergelijks ook op 3.3 volt of 1.5 volt werkt, vind ik dit ook niet terug.
Ik heb nu een cx25871 chipset voor tv-out op mijn videokaart (beste volgens tvtool site).
Deze chipset wil ik echter graag houden.
Wat voor videokaart hebben jullie en kunnen jullie wat tips geven welke wel of niet zou moeten werken? Ben nu al een paar uur bezig om te kijken maar zie door het bomen het bos niet meer. Een echte gamer ben ik niet dus die snelheid hoeft voor mij niet zo.
Ik heb een asus geforce2 mx 400 32mb die volgens boekje op 3.3 volt moet werken.
Als ik windows installeer dan loopt ie op het laatst vast waar hij kennelijk de videokaart/resolutie gaat aanpassen.
Ben dus bang dat ik voor mijn nieuwe P4PE ook een nieuwe videokaart moet kopen ??!
Als ik ga kijken of een geforce4 mx400 of iets dergelijks ook op 3.3 volt of 1.5 volt werkt, vind ik dit ook niet terug.
Ik heb nu een cx25871 chipset voor tv-out op mijn videokaart (beste volgens tvtool site).
Wat voor videokaart hebben jullie en kunnen jullie wat tips geven welke wel of niet zou moeten werken? Ben nu al een paar uur bezig om te kijken maar zie door het bomen het bos niet meer. Een echte gamer ben ik niet dus die snelheid hoeft voor mij niet zo.
Koop een Radeon 9000 128MB, betere tv-out dan GF4 versies.
Radeon 9000 is niet echt een "die hard game kaart". als je snellere wil koop dan een 9500/9500 Pro/9700/9700 Pro.
Radeon 9000 is niet echt een "die hard game kaart". als je snellere wil koop dan een 9500/9500 Pro/9700/9700 Pro.
Kaart kan gewoon op 1x, 2x en 4x, dus ook op 1,5V. Check maar met WCPUID, die geeft netjes aan wat je kaartje aankan en in welke modes hij nu draait. Mijn oude TNT2 kon al op 4x dus jou GF4 zekerVerwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 15:39:
Nou ik ben het topic van voor naar achter door gegaan om eens te kijken of er ook lui zijn met problemen met de videokaart, maar kennelijk ben ik de enige.
Mijn GeForce2 werkt prima, maarja da's maar 'n GF2
http://hp.vector.co.jp/authors/VA002374/src/download.html
Kortom, een nieuwe kaart lijkt me geld weggooien. Je hebt toch wel de intel inf drivers geinstalleerd he?
Verder gebruik ik de NV 30.82 Detonators, voldoen prima.
[ Voor 15% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-03-2003 16:22 . Reden: aanvullinkje :D ]
Verwijderd
Na een search vind ik dat die radeon 9000 ook 3.3 volt wil.Ka_ka_rot schreef op 23 March 2003 @ 15:43:
Koop een Radeon 9000 128MB, betere tv-out dan GF4 versies.
Model: Radeon 9000 PRO
AGP 4X/2X
• Minimum 250 watts power supply or above with 3.3V supply to AGP slot.
mijn geforce2 heeft het zelfde maar P4PE vraagt toch om 1.5 volt?
Verwijderd
wat bedoel je met intel inf driver?_XipHiaS_ schreef op 23 maart 2003 @ 16:16:
[...]
. Je hebt toch wel de intel inf drivers geinstalleerd he?
.
ik heb een gf2 mx400 die volgens boekje op 4x kan en inderdaad dat nu draaid.
Ik heb allemaal nieuwe hardware behalve videokaart.
Ik installeer dus xp nieuw en als jij bijna klaar is crashed hij en geeft de schulsd aan videokaart (zie fout melding)
Ik heb het wel 4 keer geprobeerd ook met andere xp versies

Gebeurd steeds het zelfde.
moet ik misschien in de bios iets aanpassen
Die inteldriver iets mee doen van te voren?
Ik weet het echt niet meer
Zit nu in mijn oude pctje
Volgens mij kan de Radeon 9000 PRO 3.3 en 1.5V aanVerwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 16:20:
[...]
Na een search vind ik dat die radeon 9000 ook 3.3 volt wil.
Model: Radeon 9000 PRO
AGP 4X/2X
• Minimum 250 watts power supply or above with 3.3V supply to AGP slot.
mijn geforce2 heeft het zelfde maar P4PE vraagt toch om 1.5 volt?
Het werkt iig wel bij mij. (lampje brandt niet)
[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 23-03-2003 16:37 ]
Nope, de intel inf (chipset) drivers (http://downloadfinder.int...Professional&submit=Go%21) installeer je pas na de installatie van windows. Verander je aperture size is in je BIOS(64 of 128) en staat 'Video Memory' op UC en anders USWC als hij daar al op stond.Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 16:33:
[...]
wat bedoel je met intel inf driver?
ik heb een gf2 mx400 die volgens boekje op 4x kan en inderdaad dat nu draaid.
Ik heb allemaal nieuwe hardware behalve videokaart.
Ik installeer dus xp nieuw en als jij bijna klaar is crashed hij en geeft de schulsd aan videokaart (zie fout melding)
Ik heb het wel 4 keer geprobeerd ook met andere xp versies, en ook op ata133 en ook met schijf op ide.
Gebeurd steeds het zelfde.
moet ik misschien in de bios iets aanpassen![]()
Die inteldriver iets mee doen van te voren?
Ik weet het echt niet meer![]()
Zit nu in mijn oude pctje
Als dat niet mocht baten probeer dan eens om alleen met de videokaart Windows te installeren, verder geen kaarten dus, en uiteraard je geheugen en HDD, en CD.
Verder neem ik ff aan dat je niet overklokt, en alles goed gekoeld is?
Je zou na vele mislukt install's eens met memtest86 'All' test's kunnen uitvoeren om te kijken of er misschien fouten optreden...
[ Voor 36% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-03-2003 18:29 ]
Verwijderd
Dit ga ik eerst eens goed nakijken.XipHiaS_ schreef op 23 maart 2003 @ 16:46
Verander je aperture size is in je BIOS(64 of 128) en staat 'Video Memory' op UCW en anders USWC als hij daar al op stond.
Mijn lampje op het moederbord brande ook niet, dus kaart was wel goed??
moet ik eerst weer wat hardware ombouwen, dus duurd weer ff.
In ieder geval bedankt voor alle info.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 17:00 ]
Als het rode AGP lampje uit is is het goed, die gaat aan als je 'n te oude AGP kaart hebt. Het groene lampje op je mobo moet uiteraard wel branden als de PC aan staatVerwijderd schreef op 23 March 2003 @ 16:59:
[...]
Dit ga ik eerst eens goed nakijken.
Mijn lampje op het moederbord brande ook niet, dus kaart was wel goed??
moet ik eerst weer wat hardware ombouwen, dus duurd weer ff.
In ieder geval bedankt voor alle info.
Verwijderd
Hallo daar was ik weer.
Systeem even omgebouwd naar de P4PE en jawel het werkt eindelijk.
graphics aperture size stond al op 64 terwijl ik maar 32mb heb.
agp capability 4x stond ook goed.
video memory cache mode stond ook op UC
dus alles stond wel goed.
maar uh ...... toen ik nog verder keek vond ik onder PCI CONFIGURATION
primary vga bios en deze stond op PCI VGA CARD
.
Gaat dat niet auto naar AGP VGA CARD
Misschien stom van mij
maar ja dit doe ik ook niet alle dagen
Maar het werkt en daar ben al lang blij om.
Bedankt voor alle hulp.
primary vga bios en deze stond op PCI VGA CARD
Gaat dat niet auto naar AGP VGA CARD
Misschien stom van mij

Bedankt voor alle hulp.
Das voor als je ook 'n PCI videokaarjte hebt, kun je kiezen welke het eerst beeld geeft. Je mag hem op AGP zetten, maar denk niet dat je er iets van zal merken. Dan weet je welk kaartje beeld geeft met booten, hoeft 't niet op de gokVerwijderd schreef op 23 March 2003 @ 18:21:
Hallo daar was ik weer.
primary vga bios en deze stond op PCI VGA CARD.
Gaat dat niet auto naar AGP VGA CARD![]()
Misschien stom van mijmaar ja dit doe ik ook niet alle dagen
![]()
Bedankt voor alle hulp.
Het werkt nu lekker begrijp ik dus? Suc6 met je nieuwe systeem
[ Voor 10% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-03-2003 14:15 ]
Verwijderd
Thanks.Das voor als je ook 'n PCI videokaarjte hebt, kun je kiezen welke het eerst beeld geeft. Je mag hem op AGP zetten, maar denk niet dat je er iets van zal merken. Dan weet je welk kaartje beeld geeft met booen, hoeft 't niet op de gok.
Het werkt nu lekker begrijp ik dus? Suc6 met je nieuwe systeem.
werkt lekker hier.
Mijn hdd zit nu nog ff op de ide (oude maxtor 30gig/7200)
Heb een nieuwe western digital 80 gig/7200 maar ik kwam tot de conclusie dat deze schijf echt wel stiller is dan die oude maxtor
Ik wou ze samen gebruiken maar ik ga toch morgen ff die 80gig omruilen voor een 120 gig western digtal, dan kan die als enige op de ata133 connector
Nogmaals thanks.
Wel een beetje iri, wrom zetten ze er niet bij wat er veranderd is!
aargh, nja zijn we gewend van asus.
Ik zie trouwens geen verbeteren in BETA 12 met overklokken enz. nog steeds stabiel!
Ik zie trouwens geen verbeteren in BETA 12 met overklokken enz. nog steeds stabiel!
[ Voor 4% gewijzigd door Kakaroto op 24-03-2003 16:07 ]
Omdat wij de Beta testers zijn, denkt AsusKa_ka_rot schreef op 24 March 2003 @ 16:06:
Wel een beetje iri, wrom zetten ze er niet bij wat er veranderd is!aargh, nja zijn we gewend van asus.
De veranderingen zijn geregeld te vinden op Asusboards.
Verwijderd
mooizow
Tja van die temperatuur weet ik niet of ze dat nog ooit gaan/kunnen aanpassen, 't zou wel eens hardwarematige callibratie kunnen zijn. Anders zou mijn CPU temp bijv. ineens 25c aan gaan geven als ze er plots 10 vanaf halenVerwijderd schreef op 24 March 2003 @ 17:14:
[...]
mooizowzulle we zien of het geluid het nu wel doet
en of de temperatuur een beetje normaal wordt...
BTW Rubbie: Lag je audio nou nog steeds in de knoop?
[ Voor 28% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-03-2003 17:38 ]
Verwijderd
Niet zow mooi dat van de cpu hijs nu idel 51 C_XipHiaS_ schreef op 24 March 2003 @ 17:28:
[...]
BTW Rubbie: Lag je audio nou nog steeds in de knoop?Is het nu weer ok met deze versie?
me geluid was met beta 10 goed.. of iig k hoorde wat, maar het viel wel af en toe uit als je een spel aan t spelen was.. en dan bleef het ook uit
k hoop dat dat met deze beta opgelost is
Misschien 's aan 'n Alpha cooler denken (tenzij je je er niet aan stoort en alles stabiel draait natuurlijk) want je zou na compensatie dan evengoed nog op zo'n 41c zitten (ok, geen probleem op zich voor de P4 natuurlijk). Maar ben benieuwd of je geluid weer op orde komt, misschien is't wel iets met directsound...Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 17:51:
[...]
Niet zow mooi dat van de cpu hijs nu idel 51 Cmaarjah kweet dat het niet zow is
me geluid was met beta 10 goed.. of iig k hoorde wat, maar het viel wel af en toe uit als je een spel aan t spelen was.. en dan bleef het ook uit
k hoop dat dat met deze beta opgelost isk hoor iig wel gwoon geluid in wmp
Zelf wacht ik nog ff op 'n final, als die al komt binnenkort
[ Voor 15% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-03-2003 17:59 ]
Verwijderd
Ze blijven maar komen:
BIOS 1003 bèta 12 staat op ftp.asuscom.de.
Edit: Oops... effe over de eerdere ontdekking heengelezen.
Waarom staan deze nooit meer in de meuktracker? Ik heb er al meerdere doorgegeven... Tevens vind ik het vreemd dat Asus met zoveel bèta BIOSSEN uitkomt.
Edit: Oops... effe over de eerdere ontdekking heengelezen.
Waarom staan deze nooit meer in de meuktracker? Ik heb er al meerdere doorgegeven... Tevens vind ik het vreemd dat Asus met zoveel bèta BIOSSEN uitkomt.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 20:36 ]
Dit was reeds ontdekt, check enkele posts terugVerwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 18:37:
Ze blijven maar komen:
Weet iemand ook waar het 'Mainbord' temp sensor zit van de P4PE? mijn case temp is nu 37C... na een potje heftig gamen en dat vind ik iets te veel van het goede....
edit
bios versie 1003.11
inc P4 2,4@3,0Ghz
+ 786mb PC418
edit
bios versie 1003.11
inc P4 2,4@3,0Ghz
+ 786mb PC418
[ Voor 31% gewijzigd door Lief Adje op 24-03-2003 23:32 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
dit heb ik ook gehad, gewoon in de bios handmatig je AGP/PCI frequenties instellen en dan niet op 66.66/33.33 maar op 1 stapje hoger, dus 67.33/34.33 ofzoiets.... er schijnt hier problemen mee te wezen dat de laagste freq. niet goed werkt met de sound enzow... effe proberen zou ik zeggen. het werkte bij mij ook dus.Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 17:51:
[...]
Niet zow mooi dat van de cpu hijs nu idel 51 Cmaarjah kweet dat het niet zow is
k hoop dat dat met deze beta opgelost isk hoor iig wel gwoon geluid in wmp
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Dat had ik 'm al laten proberen, mocht niet baten. Maar het is inderdaad al langer bekend dat de PCI/AGP lock niet altijd helemaal goed z'n werk doet. Asus is hier van op de hoogte en er word dus als het goed is aan gewerkt.EntonoX schreef op 24 March 2003 @ 23:38:
[...]
dit heb ik ook gehad, gewoon in de bios handmatig je AGP/PCI frequenties instellen en dan niet op 66.66/33.33 maar op 1 stapje hoger, dus 67.33/34.33 ofzoiets.... er schijnt hier problemen mee te wezen dat de laagste freq. niet goed werkt met de sound enzow... effe proberen zou ik zeggen. het werkte bij mij ook dus.
Zeker weten doe ik het niet, maar misschien in de buurt vd northbridge, maar ik kan er gigantisch naast zitten. Gister met redelijk warm weer, voor als je PC op zolder staat zoals hier, zit de kast temp. hier ook rond de 27 a 28c met 'n beetje internetten, maar mijn fsb staat momenteel op slechts 137MHz dus mijn NB zal het er niet zo moeilijk mee hebbenLief_Adje schreef op 24 March 2003 @ 23:28:
Weet iemand ook waar het 'Mainbord' temp sensor zit van de P4PE? mijn case temp is nu 37C... na een potje heftig gamen en dat vind ik iets te veel van het goede....
edit
bios versie 1003.11
inc P4 2,4@3,0Ghz
+ 786mb PC418
Hoi, Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn ASUS P4PE, nl. dat ik via intel applic. manager niet meer mijn schijven kan instellen m.b.t. acoustic managment. Mijn schijven hebben de functie wel. Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe kan ik dit oplossen?
Specs:
iP4 2.8GHz (@ 3,06GHz);
Asus P4PE (met 1003.11 bios);
512MB Samsung_Samsung DDR333;
ASUS GF4 Ti4400 128MB-DDR;
WD 800JB 80GB HDD 8MB cache;
Maxtor DiamondMax Plus 60 30GB 5400rpm;
Windows XP Pro NL incl. SP1.
Alvast bedankt.
P.S. Ik had daar nog een vraag: kan mij iemand uitleggen wat nou het voordeel is m.b.t. snelheid cq. preformance tussen 2x40GB HDD's in raid 0 t/m 5 of een 80GB HDD op IDE?
Ik weet nl. niet wat nou iedereen zo wild is op die raid config's.
Specs:
iP4 2.8GHz (@ 3,06GHz);
Asus P4PE (met 1003.11 bios);
512MB Samsung_Samsung DDR333;
ASUS GF4 Ti4400 128MB-DDR;
WD 800JB 80GB HDD 8MB cache;
Maxtor DiamondMax Plus 60 30GB 5400rpm;
Windows XP Pro NL incl. SP1.
Alvast bedankt.
P.S. Ik had daar nog een vraag: kan mij iemand uitleggen wat nou het voordeel is m.b.t. snelheid cq. preformance tussen 2x40GB HDD's in raid 0 t/m 5 of een 80GB HDD op IDE?
[ Voor 6% gewijzigd door dupke30 op 25-03-2003 12:43 ]
signature
Verwijderd
heb je wel eens op een schijf iets geprobeerd te kopieren? bijvoorbeeld een image die op partitie 2 staat te zetten op partitie 1? dat gaat langzaam omdat hij tegelijkertijd moet lezen en schrijven op één schijf. als je nou 2 schijven in raid 0 heb staan dan leest hij van de ene schijf en schrijft hij op de andere schijf. en jij hoeft er niet meer bij na te denken op welke partitie je iets opslaat want de computer denkt voor je uit op welke schijf hij dat plaatst.dupke30 schreef op 25 maart 2003 @ 12:41:
een heel simpel voorbeeld...dupke30 schreef op 25 March 2003 @ 12:41:
1 80GB harde schijf die 40MB/s doet en dus max 40MB/s gaat.
of
2 40GB harde schijven die elk 40MB/s doen en samen met behulp van RAID 0 max 80MB/s kunnen gaan.. dit werkt op de volgende manier. de even sectors worden op HDD #1 geplaatst en de oneven sectors op HDD #2.. als er dus een blok gelezen moet worden van de RAID array gaan dus twee DISKS tegelijkertijd pompen met 40MB/s en dus effectief 80MB/s aan data produceren. je kunt nagaan dat dit een stuk sneller gaat dan een enkele schijf.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
dupke30, hier heb je alvast wat leesvoer: RAID FAQ
Verwijderd
Wat zijn de ervaringen van jullie van P4PE moederborden met Corsair XMS Low Latency en Corsair TWINX geheugen? Werkt het allemaal goed met elkaar?
Verwijderd
Ik gebruik op dit moment Corsair XMS3200 LL.Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 19:03:
Wat zijn de ervaringen van jullie van P4PE moederborden met Corsair XMS Low Latency en Corsair TWINX geheugen? Werkt het allemaal goed met elkaar?
Het draait op 187 MHz (376 effectief), timings 2-2-2 Turbo enabled.
Geen problemen daarmee. De processor loopt nu op 2700 MHz, FSB = 150.
Je hebt volgens mij speciale proggies om een computer "wakker" te maken. Verder moet bij de eigenschappen van de netwerkkaart in de Device Manager "Allow this device to bring the computer out of standby" aangevinkt zijn.Lief_Adje schreef op 25 maart 2003 @ 21:56:
Weet iemand ook hoe je WOL Met de P4PE inc 3com 905b-tx aan de gang krijgt?
(wake on pci device staat aan)
edit:
Staat ook wat over in de NT FAQ.
[ Voor 15% gewijzigd door Joni op 25-03-2003 22:46 ]
Dat weet ik en ik heb een wol proggie, maar me Nic blijft niet 'aan' staan als de pc uit is (me mobo lamje brand dan wel)jradelaar schreef op 25 March 2003 @ 22:41:
[...]
Je hebt volgens mij speciale proggies om een computer "wakker" te maken. Verder moet bij de eigenschappen van de netwerkkaart in de Device Manager "Allow this device to bring the computer out of standby" aangevinkt zijn.
edit:
vroeger had je zo'n kabeltje om je WOL aan te sluiten maar bij de P4PE gaat da via het pci slot, maar dat werkt bij mij dus niet...
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Bij power staat een optie, 2de van boven als ik het goed heb "wake on PCI"moet je op enable zetten (of zo iets).
Wil wel even in de bios kijken als dat nodig is.
Sorry weer geen mooie opmaak van m'n post
Wil wel even in de bios kijken als dat nodig is.
Sorry weer geen mooie opmaak van m'n post
Bij mij niet! Heb nu een raid 0 opstelling met 2 WD 800JB's marru hij komt op 47MB/s lezen en 42MB/s schrijven (gemeten met HDTach)nIghtorius schreef op 25 March 2003 @ 15:53:
[...]
een heel simpel voorbeeld...
1 80GB harde schijf die 40MB/s doet en dus max 40MB/s gaat.
of
2 40GB harde schijven die elk 40MB/s doen en samen met behulp van RAID 0 max 80MB/s kunnen gaan.. dit werkt op de volgende manier. de even sectors worden op HDD #1 geplaatst en de oneven sectors op HDD #2.. als er dus een blok gelezen moet worden van de RAID array gaan dus twee DISKS tegelijkertijd pompen met 40MB/s en dus effectief 80MB/s aan data produceren. je kunt nagaan dat dit een stuk sneller gaat dan een enkele schijf.
Schijf is in IDE mode 42MB/s lezen en 39MB/s schrijven (ook met HDTach) dus misschien doe ik iets fout, of het maakt niet zoveel uit?
kan mij iemmand helpen dan?
signature
volgens mij gaat het hier wat fout. 5 MB/s meer in raid 0 opstelling is veel te weinig. Is het software raid of hardware raid (< aparte raidcontroller?)dupke30 schreef op 27 maart 2003 @ 12:13:
[...]
Bij mij niet! Heb nu een raid 0 opstelling met 2 WD 800JB's marru hij komt op 47MB/s lezen en 42MB/s schrijven (gemeten met HDTach)
Schijf is in IDE mode 42MB/s lezen en 39MB/s schrijven (ook met HDTach) dus misschien doe ik iets fout, of het maakt niet zoveel uit?
kan mij iemmand helpen dan?
Een juiste raid opstelling is vaak met beide schijven op master elk op een aparte kabel.
heb een topic gevonden over raid 0 te langzaam probleem:
Raid 0 te langzaam :(
[ Voor 9% gewijzigd door nIghtorius op 27-03-2003 17:09 ]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Van dat topic wordt je ook nix wijzer.nIghtorius schreef op 27 March 2003 @ 17:08:
[...]
volgens mij gaat het hier wat fout. 5 MB/s meer in raid 0 opstelling is veel te weinig. Is het software raid of hardware raid (< aparte raidcontroller?)
Een juiste raid opstelling is vaak met beide schijven op master elk op een aparte kabel.
heb een topic gevonden over raid 0 te langzaam probleem:
Raid 0 te langzaam :(
Ik heb een onboard promise raid controller een fast track 375 d8 ik is volgens mij een software matige.
De schijven heb ik ook allebij op master (singel drive) staan. en natuurlijk op een aparte kabel ATA133. 1schij zit op de IDE-Raid en de andere via de ASUS dongel op de Pri-SATA connector.
Heeft er misschien iemmand nog een oplossing?
signature
Hallo mensen,
Ik ben hier al een tijd rond aan het kijken, ben al enkele dagen bezig om dit topic door te lezen (moet iets als het niet druk is op je werk
) en ook enkele andere topics onder andere over overclocken cooling etc. Ik heb dus afgelopen zaterdag ook een p4pe gekocht icm met een 2,4 Ghz proc en een staafje 512 MB pc2700 geheugen.
Het is een upgrade van mijn oude pc, daar zat eerst een 1,1 Thunderbird in met 512 MB Geheugen op een Asus A7V moederbord. Verder heb ik de volgende spullen nog, Diamondmax plus 8 30 GB schijfje, Asus V7700 met 64 MB, cdromspeler, plextor 16 speed brander, 3com590, 3com 905 (maar die heb ik eruit gehaald ivm de onboard nic, die ik alleen voor LAN partys gebruik). En een standaard Aragorn Miditowertje waar alles in zit.
Ik ben bezig om stukje voor stukje te updaten. Dingen die ik nog wil gaan doen. Andere kast zat te denken aan een Sweex kh3 P4 midi tower, upgrade videokaart, waarschijnlijk een 9700pro en tegen de tijd dat ze leverbaar (en de reviews zijn goed) 2x WD raptor 36 GB in Raid0. Maar om verder niet teveel uit te wijken (alsof dat nog niet gebeurt is)...
Zaterdag dus maar meteen aan het hobbyen gegaan thuis en W2K geinstalleerd. Alles draait prima lekker geen problemen met drivers gewoon lekker geinstalleerd. Helaas was ik nog niet helemaal klaar met deze topic doorlezen. Lees ik dus 2 dagen geleden het verhaal over de kwaliteit van chips (spec als ik me niet vergis) dus eerst maar even doosje tussen het oud papier uitgehaald en uitgezocht wat voor een procje ik heb. Blijkt dus een B0 te zijn.
Gisteren en eergisteren maar voorzichtig begonnen met overclocken, in eerste instantie begonnen met het geheugen, daar zover gekomen dat ie op 2,5-2-2-5 draait. En daarna begonnen met de proc (geheugen weer op SPD gezet) en zit nu op het punt dat mijn 2400 op 2700 zit (tussenstap op ongeveer 2550 gehad, maar op dat moment niet getest met Prime95), 150 x 18, pci en agp vastgezet op 66/33. Getest op pc met Prime95 idle stand is 41/42 graden en stressed 55/56 graden (met motherboard monitor gemeten) op 2,4 idle-40 graden en stressed 51 graden. Gisterenavond Prime laten torturen en na 4,5 uur kreeg ik een foute berekening.
Omdat ik nog niet zoveel gedaan heb met overclocken zou ik jullie willen vragen of er nog dingen zijn die ik vergeten ben of dat ik dingen over het hoofd zie, en natuurlijk of jullie mij nog dingen uit eigen ervaring mee kunnen delen.
Ik ben vooral benieuwd naar de temperaturen tot hoever ik kan gaan. Mochten er verder nog op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag.
Ik ben hier al een tijd rond aan het kijken, ben al enkele dagen bezig om dit topic door te lezen (moet iets als het niet druk is op je werk
Het is een upgrade van mijn oude pc, daar zat eerst een 1,1 Thunderbird in met 512 MB Geheugen op een Asus A7V moederbord. Verder heb ik de volgende spullen nog, Diamondmax plus 8 30 GB schijfje, Asus V7700 met 64 MB, cdromspeler, plextor 16 speed brander, 3com590, 3com 905 (maar die heb ik eruit gehaald ivm de onboard nic, die ik alleen voor LAN partys gebruik). En een standaard Aragorn Miditowertje waar alles in zit.
Ik ben bezig om stukje voor stukje te updaten. Dingen die ik nog wil gaan doen. Andere kast zat te denken aan een Sweex kh3 P4 midi tower, upgrade videokaart, waarschijnlijk een 9700pro en tegen de tijd dat ze leverbaar (en de reviews zijn goed) 2x WD raptor 36 GB in Raid0. Maar om verder niet teveel uit te wijken (alsof dat nog niet gebeurt is)...
Zaterdag dus maar meteen aan het hobbyen gegaan thuis en W2K geinstalleerd. Alles draait prima lekker geen problemen met drivers gewoon lekker geinstalleerd. Helaas was ik nog niet helemaal klaar met deze topic doorlezen. Lees ik dus 2 dagen geleden het verhaal over de kwaliteit van chips (spec als ik me niet vergis) dus eerst maar even doosje tussen het oud papier uitgehaald en uitgezocht wat voor een procje ik heb. Blijkt dus een B0 te zijn.
Gisteren en eergisteren maar voorzichtig begonnen met overclocken, in eerste instantie begonnen met het geheugen, daar zover gekomen dat ie op 2,5-2-2-5 draait. En daarna begonnen met de proc (geheugen weer op SPD gezet) en zit nu op het punt dat mijn 2400 op 2700 zit (tussenstap op ongeveer 2550 gehad, maar op dat moment niet getest met Prime95), 150 x 18, pci en agp vastgezet op 66/33. Getest op pc met Prime95 idle stand is 41/42 graden en stressed 55/56 graden (met motherboard monitor gemeten) op 2,4 idle-40 graden en stressed 51 graden. Gisterenavond Prime laten torturen en na 4,5 uur kreeg ik een foute berekening.
Omdat ik nog niet zoveel gedaan heb met overclocken zou ik jullie willen vragen of er nog dingen zijn die ik vergeten ben of dat ik dingen over het hoofd zie, en natuurlijk of jullie mij nog dingen uit eigen ervaring mee kunnen delen.
Ik ben vooral benieuwd naar de temperaturen tot hoever ik kan gaan. Mochten er verder nog op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag.
Verwijderd
www.informatique.nl
daar zijn bijde versies op voorraad
Asus P4PE, S-478, i845PE, 3xDDR, Audio, LAN
Asus P4PE, S-478,i845PE,3xDDR,Audio,SATA,GLAN,1394
daar zijn bijde versies op voorraad
Asus P4PE, S-478, i845PE, 3xDDR, Audio, LAN
Asus P4PE, S-478,i845PE,3xDDR,Audio,SATA,GLAN,1394
Verwijderd
[quote]mr_willes schreef op 28 March 2003 @ 11:05:
Moederbord van Asus (Type weet ik niet zo snel meer)
P3 1 GHz (7.5*133)
Corsair Cas2 PC133, 256 MB.
Asus GF2
Terratec geluidskaart
Intel Pro 10/100 NIC
Dit zijn volgens mij allemaal kwaliteitsonderdelen. De koeling van de computer was goed; idle 29 graden, stressed 36 graden ongeveer. Fantastische PC om mee te werken. Prime95 crashte hier met een foutmelding binnen 1 uur.
Uiteindelijk, na veel testen, heb ik de PC op een bus van 100 MHz gezet, en het geheugen op Cas3 met de traagste timings. Prime95 crashte na ongeveer 1.5 uur. Onder alle andere programma's en benches was hij volmaakt stabiel. Die persoon speelde, net als ik, veel Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast. Hij heeft het gepresteerd om de PC te booten onder Win2k, het spel te starten, en hem zo EEN KLEINE TWEE WEKEN te laten draaien. Als hij schoolwerk moest doen, zette hij BG op pause, minimaliseerde het, en gebruikte gewoon Word, Excel, en PowerPoint... ook nog WinAmp tussendoor. Toen hadden we een week vakantie, en hij heeft z'n PC uitgezet omdat hij in die week naar huis ging.
Als een PC dit volhoudt zonder ook maar 1 probleem, dan is hij toch wel stabiel denk ik zo. Ergo: Prime95 wordt door mij niet meer als testprogramma gebruikt. Ik heb zelden een PC "stabiel" gekregen voor dit progje. Hij crashed altijd wel ooit, is het niet na 1 uur, dan is het wel na 2 dagen. Volgens de readme.txt zijn er systemen bekend die pas NA ENKELE MAANDEN crashen, en die zijn dan niet 100% stabiel. Ja hoor... mensen hebben echt tijd eem een systeem ENKELE MAANDEN te testen. Men denkt daar bij de Mersenne organisatie misschien niet eraan dat zo'n fout ook wellicht softwarematig zou kunnen zijn.
Mijn advies:
1. Gebruik een OS dat niet snel crashed; Win2k SP3 met alle updates, of WinXP SP1 met alle updates. Gebruik goede drivers, indien mogelijk WHQL. Ga niet voor die laatste 1% snelheid, want dat levert vaan 200% instabiliteit op... Ik zit op mijn Ti-4600 nog steeds op de 30.82, drivers, omdat ik de hele 4x.yy serie van nVidia bout vind. Het uiterlijk is slecht, en ze zijn minder stabiel dan 30.82. Ik raad ook aan om Directx 9.0A te gebruiken, of Directx 8.1. Versie 9.0 is buggy gebleken.
2. Zet voordat je naar bed gaat Memtest86 aan, alle tests. Ga 's morgens de dag erna gewoon naar school/werk, en laat Memtest doorlopen. Als je terugkomt en Memtest werkt nog zonder fouten, dan is je geheugen goed.
3. Doe deze dag voordat je naar bed gaat hetzelfde, maar dan met de Nature test uit 3dMark2001 SE. Laat die ook tot de dag erna lopen, op 1280x960, of zelfs 1600x1200 als de monitor het aankan. M.a.w., stel de Nature test zo zwaar mogelijk in. Haalt de PC dit, dan is je videokaart goed. (Ik vertrouw 3dMark2003 nog niet echt. 3dMark2001 SE is softwarematig betrouwbaar gebleken door de tijd heen.)
4. Draai voor 16 uur een Sandra Burning Test, op je CPU, geheugen, cache... op alles dus, maar niet op je harde schijven en netwerk. (Netwerk zou je kunnen, maar ik weet niet direct hoe.) Als je daar doorheen komt, dan is je PC allround wel stabiel.
Ik heb mijn P4PE op deze manier getest, en hij haalt alle testen glansrijk, met de processor/geheugen instellingen op 2400/355, en 2650/368. Nu ga ik nog 2650/392 proberen. De huidige instelling is 2650/368, met het geheugen op cas2-2-2, Turbo enabled.
\Edit PS: Het verhaal is toch niet te lang?
Als iemand nog een goede stabiliteitstest weet, dan hoor ik het graag. Hij moet wel softwarematig in orde zijn; m.a.w., het programma moet geen bugs bevatten waardoor het crashed.
Betreffende je Prime95 score: ik heb Prime95 al binnen 1 uur zien falen op een systeem van een kennis:Een heel verhaal
Moederbord van Asus (Type weet ik niet zo snel meer)
P3 1 GHz (7.5*133)
Corsair Cas2 PC133, 256 MB.
Asus GF2
Terratec geluidskaart
Intel Pro 10/100 NIC
Dit zijn volgens mij allemaal kwaliteitsonderdelen. De koeling van de computer was goed; idle 29 graden, stressed 36 graden ongeveer. Fantastische PC om mee te werken. Prime95 crashte hier met een foutmelding binnen 1 uur.
Uiteindelijk, na veel testen, heb ik de PC op een bus van 100 MHz gezet, en het geheugen op Cas3 met de traagste timings. Prime95 crashte na ongeveer 1.5 uur. Onder alle andere programma's en benches was hij volmaakt stabiel. Die persoon speelde, net als ik, veel Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast. Hij heeft het gepresteerd om de PC te booten onder Win2k, het spel te starten, en hem zo EEN KLEINE TWEE WEKEN te laten draaien. Als hij schoolwerk moest doen, zette hij BG op pause, minimaliseerde het, en gebruikte gewoon Word, Excel, en PowerPoint... ook nog WinAmp tussendoor. Toen hadden we een week vakantie, en hij heeft z'n PC uitgezet omdat hij in die week naar huis ging.
Als een PC dit volhoudt zonder ook maar 1 probleem, dan is hij toch wel stabiel denk ik zo. Ergo: Prime95 wordt door mij niet meer als testprogramma gebruikt. Ik heb zelden een PC "stabiel" gekregen voor dit progje. Hij crashed altijd wel ooit, is het niet na 1 uur, dan is het wel na 2 dagen. Volgens de readme.txt zijn er systemen bekend die pas NA ENKELE MAANDEN crashen, en die zijn dan niet 100% stabiel. Ja hoor... mensen hebben echt tijd eem een systeem ENKELE MAANDEN te testen. Men denkt daar bij de Mersenne organisatie misschien niet eraan dat zo'n fout ook wellicht softwarematig zou kunnen zijn.
Mijn advies:
1. Gebruik een OS dat niet snel crashed; Win2k SP3 met alle updates, of WinXP SP1 met alle updates. Gebruik goede drivers, indien mogelijk WHQL. Ga niet voor die laatste 1% snelheid, want dat levert vaan 200% instabiliteit op... Ik zit op mijn Ti-4600 nog steeds op de 30.82, drivers, omdat ik de hele 4x.yy serie van nVidia bout vind. Het uiterlijk is slecht, en ze zijn minder stabiel dan 30.82. Ik raad ook aan om Directx 9.0A te gebruiken, of Directx 8.1. Versie 9.0 is buggy gebleken.
2. Zet voordat je naar bed gaat Memtest86 aan, alle tests. Ga 's morgens de dag erna gewoon naar school/werk, en laat Memtest doorlopen. Als je terugkomt en Memtest werkt nog zonder fouten, dan is je geheugen goed.
3. Doe deze dag voordat je naar bed gaat hetzelfde, maar dan met de Nature test uit 3dMark2001 SE. Laat die ook tot de dag erna lopen, op 1280x960, of zelfs 1600x1200 als de monitor het aankan. M.a.w., stel de Nature test zo zwaar mogelijk in. Haalt de PC dit, dan is je videokaart goed. (Ik vertrouw 3dMark2003 nog niet echt. 3dMark2001 SE is softwarematig betrouwbaar gebleken door de tijd heen.)
4. Draai voor 16 uur een Sandra Burning Test, op je CPU, geheugen, cache... op alles dus, maar niet op je harde schijven en netwerk. (Netwerk zou je kunnen, maar ik weet niet direct hoe.) Als je daar doorheen komt, dan is je PC allround wel stabiel.
Ik heb mijn P4PE op deze manier getest, en hij haalt alle testen glansrijk, met de processor/geheugen instellingen op 2400/355, en 2650/368. Nu ga ik nog 2650/392 proberen. De huidige instelling is 2650/368, met het geheugen op cas2-2-2, Turbo enabled.
\Edit PS: Het verhaal is toch niet te lang?

Als iemand nog een goede stabiliteitstest weet, dan hoor ik het graag. Hij moet wel softwarematig in orde zijn; m.a.w., het programma moet geen bugs bevatten waardoor het crashed.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 15:06 ]
Je hoeft niet zoveel zorgen te maken over de temperatuur met overklokken van een P4.mr_willes schreef op 28 March 2003 @ 11:05:
Hallo mensen,
Ik ben hier al een tijd rond aan het kijken, ben al enkele dagen bezig om dit topic door te lezen (moet iets als het niet druk is op je werk) en ook enkele andere topics onder andere over overclocken cooling etc. Ik heb dus afgelopen zaterdag ook een p4pe gekocht icm met een 2,4 Ghz proc en een staafje 512 MB pc2700 geheugen.
Als de CPU te warm wordt, gaat ie vanzelf langzamer draaien
40-50 idle is acceptabel, max van P4 is ongeveer 70 graden.
Als je goed wil overklokken moet je MEM en CPU tegelijk overklokken, dus niet wat jij doet (mem weer terug gezet op SPD en CPU opgevoerd)
Je moet gewoon kijken of je systeem stabiel draait op 2.0-2-2-5 en CPU 2.4@2.8GHz met Vcore 1.6. Zoniet, klein stapje terug.
Gewoon verder gaan als systeem geen fout meldingen geeft.
[wel oppassen dat je nix opblaast, das risico van OCen
Verwijderd
Zijn er ook mensen met ervaringen met onboard sound?
ik heb dus die onboard sound, echter wel gewoon 2 kanaal stereo (loopt naar versterker)
Nu heb ik het probleem met mp3 afspelen dat er af en toe (regelmatig) tikken in het geluid zitten.
Ik heb winxp sp1 en gebruik winamp 2.81.
Als ik mediaspeler probeer is het het zelfde.
Als ik een divx/xvid op tv/pc kijk dan hoor ik geen tikken.
Echter als ik bv een filmpie draai en ook een ander vester open heb waar ik in bezig ben en aan mijn muiswiel draai stotert het geluid van de film.
Iemand een idee wat je eraan kan doen?
Nou las ik wel ies over : quote:handmatig je AGP/PCI frequenties instellen en dan niet op 66.66/33.33 maar op 1 stapje hoger, dus 67.33/34.33 ; een paar topics terug, maar geld dat ook voor mijn probleem denken jullie?
Heb hier geen idee van wat je dan doet.
Kan dat wel met mijn geforce2 mx400 32mb?
Enige hulp is welkom.
P.S. ik kom er net achter dat ik ook problemen heb met ac3 geluid in divxvid.
Alle geprobeerde spelers crashen als er ac3 geluid in zit.
Heb net een andere ac3 filter geprobeerd, deze geeft wel geluid maar dat klinkt niet goed.
Als dat zo door gaat dan gaat die suround sound uit in de bios.
ik heb dus die onboard sound, echter wel gewoon 2 kanaal stereo (loopt naar versterker)
Nu heb ik het probleem met mp3 afspelen dat er af en toe (regelmatig) tikken in het geluid zitten.
Ik heb winxp sp1 en gebruik winamp 2.81.
Als ik mediaspeler probeer is het het zelfde.
Als ik een divx/xvid op tv/pc kijk dan hoor ik geen tikken.
Echter als ik bv een filmpie draai en ook een ander vester open heb waar ik in bezig ben en aan mijn muiswiel draai stotert het geluid van de film.
Iemand een idee wat je eraan kan doen?
Nou las ik wel ies over : quote:handmatig je AGP/PCI frequenties instellen en dan niet op 66.66/33.33 maar op 1 stapje hoger, dus 67.33/34.33 ; een paar topics terug, maar geld dat ook voor mijn probleem denken jullie?
Heb hier geen idee van wat je dan doet.
Kan dat wel met mijn geforce2 mx400 32mb?
Enige hulp is welkom.
P.S. ik kom er net achter dat ik ook problemen heb met ac3 geluid in divxvid.
Alle geprobeerde spelers crashen als er ac3 geluid in zit.
Heb net een andere ac3 filter geprobeerd, deze geeft wel geluid maar dat klinkt niet goed.
Als dat zo door gaat dan gaat die suround sound uit in de bios.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 12:41 ]
Verwijderd
Nou ik heb de onboard sound uit gezet, maar het probleem blijft ernog.
Ik heb nu ook de bios geflashed en heb nu de laatste beta bios van asus.
Mijn ac3 probleem blijft nog steeds.
Is er niemand die mijn nog advies kan geven om dingen te proberen?
p.s. ik moet er nu natuurlijk wel bij vertellen dat ik er nu en pci128 kaartje in heb gezet.
Ik heb nu ook de bios geflashed en heb nu de laatste beta bios van asus.
Mijn ac3 probleem blijft nog steeds.
Is er niemand die mijn nog advies kan geven om dingen te proberen?
p.s. ik moet er nu natuurlijk wel bij vertellen dat ik er nu en pci128 kaartje in heb gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 15:59 ]
Ik hoor idd ook af en toe een tik, eerst had ik een gigantische zoemtoon (geen aarde), nu is ie aan de verwarming geaard (andere mogelijkheid is er niet). Misschien ligt het daar aan.
Verwijderd
Die brom toon kan idd een aardings probleem zijn maar dat heeft niks met die ac3 codec gebeuren temaken.
Ik heb deze problemen nooit gehad met mijn vorige systeem.
Ik heb deze problemen nooit gehad met mijn vorige systeem.
APPIE, dat probleem heb ik ook. Tikken in MP3 sound (andere sound beluistering eigenlijk nooit). Ik heb nog nergens een goed oplossing weten te vinden en ge-update drivers zijn ook nergens te krijgen. Dus als iemand wat weet...?
Wat je AC3 probleem betreft: daar heb ik ook veel mee geklooid, maar na het installeren van WinDVD, waar ik nu mijn AC3 divx-en in afspeel werkt het fantastisch.
Wat je AC3 probleem betreft: daar heb ik ook veel mee geklooid, maar na het installeren van WinDVD, waar ik nu mijn AC3 divx-en in afspeel werkt het fantastisch.
Verwijderd
Hhmm ben ik dus niet de enige.NtT6 schreef op 29 March 2003 @ 17:20:
APPIE, dat probleem heb ik ook. Tikken in MP3 sound (andere sound beluistering eigenlijk nooit). Ik heb nog nergens een goed oplossing weten te vinden en ge-update drivers zijn ook nergens te krijgen. Dus als iemand wat weet...?
Maar het vreemde is dat ik die onboard sound nu uit heb in bios,
een bios update heb gedaan en nu een pci128 geluidskaartje erin heb.
Als ik de standaard ac3 codec gebruik die ik altijd al heb gebruikt dan heb ik geen geluid en crashen alle spelers. Nu heb ik een andere ac3 codec gebruikt en hoor ik wel wat maar het geluid is vervormd.
Dus het lijkt me niet dat het iets met drivers te maken heeft.
De opstelling die ik nu gebruik voor geluid gebruikte ik ook met mijn oude pc.
Dat probleem met AC3 heb ik ook gehad (heb ik ook 'n topic over gehad). Gebruik deze codec: ac3filter.sourceforge.net want die werkt wel uitstekend met de onboard geluidskaart.
Verder heb ik (in het kader van "gebruikers ervaringen") een IrDA-module gemaakt en op de op het moederbord aanwezige aansluiting gezet en die werkt ook uitstekend
.
Verder heb ik (in het kader van "gebruikers ervaringen") een IrDA-module gemaakt en op de op het moederbord aanwezige aansluiting gezet en die werkt ook uitstekend
Verwijderd
Dat is dus de codec die ik nu inderdaad heb geinstalleerd.ThaWout schreef op 29 March 2003 @ 18:56:
Dat probleem met AC3 heb ik ook gehad (heb ik ook 'n topic over gehad). Gebruik deze codec: ac3filter.sourceforge.net want die werkt wel uitstekend met de onboard geluidskaart.
Verder heb ik (in het kader van "gebruikers ervaringen") een IrDA-module gemaakt en op de op het moederbord aanwezige aansluiting gezet en die werkt ook uitstekend.
Klinkt vrij goed met een divx met ac3 maar ik ook een concert met divx5 en ac3 codec en dat klinkt voor geen meter terwijl dat wel goed was op mijn vorige systeem. Waar komt dit probleem door? aangezien ik onboard sound uit heb?
En wat bedoel je met die IrDA-module? Hier heb ik toch niks aan?
Dat probleem heb ik in elk geval nog niet gehad. Is er met de instellingen van die codec verder niks aan te passen? Want er zit toch een redelijk uitgebreid control-panel bijVerwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 19:15:
[...]
Dat is dus de codec die ik nu inderdaad heb geinstalleerd.
Klinkt vrij goed met een divx met ac3 maar ik ook een concert met divx5 en ac3 codec en dat klinkt voor geen meter terwijl dat wel goed was op mijn vorige systeem. Waar komt dit probleem door? aangezien ik onboard sound uit heb?
Lees nog eens ... ik zeg toch ook helemaal niet dat dat over die AC3 codec gaat? Die opmerking was gewoon even als reactie op het topic (zoals ik al zei, in het kader van "gebruikers ervaringen").En wat bedoel je met die IrDA-module? Hier heb ik toch niks aan?
Ik had ook last van tikjes met de onboard sound van m'n p4pe. Onboard sound uitgeschakeld en sb live erin gestopt en nu geen last meer.
Vond trouwens de onboard sound zowiezo niet echt geweldig klinken.
Vond trouwens de onboard sound zowiezo niet echt geweldig klinken.
Verwijderd
Het tikken van de geluidskaart was bij mij over toen ik het kabeltje van de CD-Rom speler naar de geluidskaart er uit had gehaald.Dit kabeltje heb je bij Windows XP toch niet nodig om audio cd's af te spelen
Heb het over onboard geluid van de P4PE, of een aparte geluidskaart?Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 09:58:
Het tikken van de geluidskaart was bij mij over toen ik het kabeltje van de CD-Rom speler naar de geluidskaart er uit had gehaald.Dit kabeltje heb je bij Windows XP toch niet nodig om audio cd's af te spelen
Ik hoor alleen maar wat als ik m'n boxen enorm hard zet ("tik tik ... tik tik ... tik tik" en een soort zoem-toon ... allemaal hééél in de verte en alle HD-activiteit en muisbewegingen ... maar da's alleen op volume maximaal, hard dus
en dan nog allemaal héél in de verte) ... en dat gezoem kan ook nog wel een beetje veroorzaakt worden door een aparte kabel die (d.m.v. een jackplug-splitter) naar m'n stereo loopt ...
[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 31-03-2003 02:37 ]
Verwijderd
In mijn geval is het een aparte geluidskaart van Soundblaster.Je kunt ook nog bij volumebeheer de volumeregeling van de Aidio-CD op laag zetten dan is het tikken ook weg.Pc123 schreef op 30 March 2003 @ 13:50:
[...]
Heb het over onboard geluid van de P4PE, of een aparte geluidskaart?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 09:30 ]
Verwijderd
Hallo ik heb nu 2 dagen een P4PE tot mijn beschikking icm een P4 2.53ghz en 512mb ddr333 Samsung geheugen, nu hoor ik veel mensen over een 'cold boot' probleem praten...
Is dit met de laatste rivisie opgelost, oid ?
Kan iemand me meer info geven wanneer dit probleem optreed e.d.?
Verder heb ik geen last van tikken in me geluid, heb onboard sound off, zit een SBLive! 5.1 kaartje in.
Thnx in advance
Is dit met de laatste rivisie opgelost, oid ?
Kan iemand me meer info geven wanneer dit probleem optreed e.d.?
Verder heb ik geen last van tikken in me geluid, heb onboard sound off, zit een SBLive! 5.1 kaartje in.
Thnx in advance
Dit topic is gesloten.