Volgens de lijst op de MSI site ondersteunt mijn MSI K7T266 Pro-2 RU geen XP's hoger dan de 2100+. Ik draai nu met een geunlockte 1333 en wilde wel eens zo'n (geunlockte) 2400+ gaan proberen. In de BIOS (Ver 3.3.) heb ik nu de multipliers 6.0 t/m 15, dus heb ik benodigde multiplier voor een 2400+. Wat zou er kunnen gebeuren als ik die 2400+ er in zet? Zou het kunnen dat ie hem niet herkent en dus niet wil booten? Thnx!
ik denk dat de site nog geupdate moet worden en dat hij hem wel ondersteund. Dus ik denk dat hij wel gewoon boot
Ik vraag me dit dus oprecht ook af. Ik heb dus ook een msi k7t266 pro2 ru-raid mobo, en op de site van MSI staat geen bios update mbt een xp2400+ cpu (die ik toch erg graag iwl gaan gebruiken om mijn xp1700+ te vervangen). Nu is de multiplier dus geen probleem. Wat mij wel zorgen baart is dat het voltage niet lager te zetten is dan 1,725 volt (bios ver 3.3) terwijl een xp2400+ (is mij verteld, hoop dat het fout is) op 1,65 volt zit. Dus ik vraag me ook echt af of dat wel goed gaat werken. Zijn er mensen die inmiddels al wat ervaring hebben opgedaan hiermee en die mij wijze raad kunnen geven?
Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik op mijn Epox 8KHA+ (ook een KT266A mobo) de multipliers 8 en hoger (weet niet hoever) kan gebruiken als het dubbele van hun waarde. Dus 8 in het BIOS levert mij een multiplier van 16 op
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
maar dan is nog steeds de vraag: hoeveel stroom verbruikt een xp2400, en kan het kwaad als je daar ene klein beetje boven zit?
ik hb hem op 1.75 volt lopen maakt geen bal uit, tja mischien een graadje meer maar 34 graden idle vindt ik nog erg netjes, arctic silver III doet wonderen trouwens.
In mbm zegt die 1.76 volt, opzich zou die het moeten doen
In mbm zegt die 1.76 volt, opzich zou die het moeten doen
Na een paar maanden geef ik dit topic toch weer een kickje omdat ik nu graag wil weten of er op dit mobo'tje een xp-2400+ past. Mijn xp1700+ is aan vervanging toe
Waarom niet gewoon proberen 
Werkt niet?? => Terugbrengen
Gewoon proberen joh
Werkt niet?? => Terugbrengen
Gewoon proberen joh
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Anoniem: 55401
Astu, je kunt tot max XP2600+ gebruiken van vanaf XP2600+ is de FSB 166
http://www.msi.com.tw/pro...5ca44508f0caa3e93a790b7e4
Wel effies zelf gaan zoeken de volgende keer
http://www.msi.com.tw/pro...5ca44508f0caa3e93a790b7e4
Wel effies zelf gaan zoeken de volgende keer
snel samengevat:
er zit een smd condensator op het moederbord die gedesoldeerd moet worden. Het gaat om condensator C37. C37 kan je vinden door tussen de PSU aansluiting en de socket te kijken. Hij zit net naast de 3 grote condensatoren. Deze moet je dus weghalen om ervoor te zorgen dat je de lage voltages kan kiezen. Vervolgens moet je je bios flashen met een hogere bios versie (3.7 of 3.74) die hier:
ftp://ftp.heppen.be/MSI/K7T266pro2
te vinden zijn. En dan kan je dus tot en met een xp2600+ met 266 fsb gaan.
Dank aan solidous voor de link
er zit een smd condensator op het moederbord die gedesoldeerd moet worden. Het gaat om condensator C37. C37 kan je vinden door tussen de PSU aansluiting en de socket te kijken. Hij zit net naast de 3 grote condensatoren. Deze moet je dus weghalen om ervoor te zorgen dat je de lage voltages kan kiezen. Vervolgens moet je je bios flashen met een hogere bios versie (3.7 of 3.74) die hier:
Anoniem: 76666
bij mijn MSI k7t266 pro pakte hij de 2400+ niet, was gewoon een 133Mhz proc.
ging alleen maar piepen en zo
piep piep piep piep piep, en het hielt maar niet op.
Condensator mod gedaan? Nieuwe bios geflashed?Anoniem: 76666 schreef op 13 February 2003 @ 16:09:
bij mijn MSI k7t266 pro pakte hij de 2400+ niet, was gewoon een 133Mhz proc.
Ik heb door stommiteiten mijn AMD1800+ gedood,
dus ik een nieuwe besteld bij een bedrijf bleek achteraf door hun fout dat ik een AMD2200+ gekregen te hebben, volgens MSI ondersteund dit mobo geen thoroughbred proc's,
na een kleine aanpassing op mobo werkt mijn AMD2200+ perfect,en op 1801Mhz, en rond de 45 graden, ik heb condensator c37 eraf gehaald,
dus ik een nieuwe besteld bij een bedrijf bleek achteraf door hun fout dat ik een AMD2200+ gekregen te hebben, volgens MSI ondersteund dit mobo geen thoroughbred proc's,
na een kleine aanpassing op mobo werkt mijn AMD2200+ perfect,en op 1801Mhz, en rond de 45 graden, ik heb condensator c37 eraf gehaald,
Lead, Follow, or get out of the way
Anoniem: 85395
Heb bios gedownload, geflashed en XP 2400+ geplaatst. Het c'tje heb ik nog niet verwijderd. Helaas gebeurd er niets, 4 rode letjes. Kan dat alleen komen door het weghalen van dat c tje.
Had begrepen dat dat alleen voor het voltage is. Dan zou hij toch op z'n minst door de post moeten starten? Dat hij daarna crashed omdat hij te warm wordt snap ik maar wilde dit proberen.
Nu ik dit magere resultaat heb berijkt weet ik niet of ik de soldeer MOD wel aan durf.
Kan iemand mij zeggen of zei dit ook hadden voor het verwijderen van het c'tje?
Guido
Had begrepen dat dat alleen voor het voltage is. Dan zou hij toch op z'n minst door de post moeten starten? Dat hij daarna crashed omdat hij te warm wordt snap ik maar wilde dit proberen.
Nu ik dit magere resultaat heb berijkt weet ik niet of ik de soldeer MOD wel aan durf.
Kan iemand mij zeggen of zei dit ook hadden voor het verwijderen van het c'tje?
Guido
Anoniem: 60783
Ik heb dus ook die msi met die 266a chipset en ik wil er dus ook wel een snellere processor in, nu ben ik hier dus al een tijdje naar opzoek geweest en kom dit topic nu in eens tegen.
nu wilde ik dus die bios downloaden maar volgens mij is die site/ftp down.
Weet iemand waar hij te downloaden is? Of heeft iemand die bios toevallig dus nog?
Dan kan ik dus ook een snellere processor kopen en mijn pc nog wat langer gebruiken.
nu wilde ik dus die bios downloaden maar volgens mij is die site/ftp down.
Weet iemand waar hij te downloaden is? Of heeft iemand die bios toevallig dus nog?
Dan kan ik dus ook een snellere processor kopen en mijn pc nog wat langer gebruiken.
Haha heel leuk en aardig maar mijn pc loop spontaan helemaal vast als ik op die link klik

Dan looptie niet vast, dat is die bagger Internet Explorer die er 5 minuten over doet om met een FTP-server te connectenAnoniem: 60783 schreef op 30 June 2003 @ 11:26:
[...]
Haha heel leuk en aardig maar mijn pc loop spontaan helemaal vast als ik op die link klikProbeer het anders zelf eens
, heb het op meerdere pc's geprobeert en allemaal het zelfde
Ik wil dus ook die bios, is hij misschien nog ergens anders te downloaden?
Tesla Model Y RWD (2024)
Die 3.74 is een beta BIOS, gemaakt door iemand uit Belgie...
Volgens die thread bij MSI is ie nagenoeg gelijk aan de 3.7 (=officiele)
Download gewoon de 3.7 , bij mij werkt ie iig goed in combinatie met m'n 1800+ Thoroughbredje... (JIUHB 0308
)
Edit : Owja, natuurlijk wel met de C37 -mod...
Volgens die thread bij MSI is ie nagenoeg gelijk aan de 3.7 (=officiele)
Download gewoon de 3.7 , bij mij werkt ie iig goed in combinatie met m'n 1800+ Thoroughbredje... (JIUHB 0308
Edit : Owja, natuurlijk wel met de C37 -mod...
[ Voor 11% gewijzigd door MichielioZ op 30-06-2003 11:35 ]
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...
Zo ik heb mijn bios nu geupdate naat 3.7, dus nu nog alleen een andere processor en die C37 mod..
Maar weet je dan ook zeker dat bijv een 2600+ ook werkt?
Of iemand anders die hier al ervaring mee heeft, wat het maximale is?
En valt er dan bijvoorbeeld nog wat te overclocken of is dat een beetje overdone?
jah je wilt der het liefst alles uithalen
Maar weet je dan ook zeker dat bijv een 2600+ ook werkt?
Of iemand anders die hier al ervaring mee heeft, wat het maximale is?
En valt er dan bijvoorbeeld nog wat te overclocken of is dat een beetje overdone?
jah je wilt der het liefst alles uithalen
Sorry MichielioZ maar whats youre point? Hij werkt ook zonder mod en bios update met een XP 1800. Sterker nog tot 2100 wordt door MSI ondersteund. Het gaat om de 2400 en 2600 XP's. Durf het nog steeds niet aan aan m'n MOBO te solderen.......wil eerst van iemand horen of het gelukt is. Het liefst met de mededeling dat hij zonder de C mod 4 rode lets gaf.
Hij heeft het over een TB 1800+...jij hebt het over Palomino's. Voor een CPU gebakken op 0.13 (de volbloedjes), moet dus de c37 mod icm de bios flash gedaan worden. Dan is het mogelijk tot en met 2600+ te gaan. Helaas niet verder omdat de multiplier niet verder wil....en het geldt natuurlijk ook alleen voor de TBtjes met een FSB van 266!!Anoniem: 85395 schreef op 30 June 2003 @ 21:44:
Sorry MichielioZ maar whats youre point? Hij werkt ook zonder mod en bios update met een XP 1800. Sterker nog tot 2100 wordt door MSI ondersteund. Het gaat om de 2400 en 2600 XP's. Durf het nog steeds niet aan aan m'n MOBO te solderen.......wil eerst van iemand horen of het gelukt is. Het liefst met de mededeling dat hij zonder de C mod 4 rode lets gaf.
reserveringshouder Tesla Model 3
Nou het gaat niet echt om de snelheid van de processor, het bord ondersteund de Xp 2100 als maximum. Maar het gaat wel om de PALOMINO, het bord ondersteund geen T-Bred. Als je de C37 weghaalt dan ondersteund het bord T-bred processoren.
Aangezien je Palomino's niet makkelijk meer in een winkel kunt vinden, kun je dus wanneer je een 1800XP wil installeren ook de C37 mod nodig hebben.
Aangezien je Palomino's niet makkelijk meer in een winkel kunt vinden, kun je dus wanneer je een 1800XP wil installeren ook de C37 mod nodig hebben.
Thanks, ga morgen solderen.........eerst even een boutje scoren. Maar kan iemand mij uitleggen waarom hij pas na de c37 mod de TB's ondersteund? Is toch alleen een aanpassing van het voltage?
Volgens mij gaat het er alleen om dat de voltage wat omlaag word gebracht, want tb's werken op een lagere voltage en worden daarom ook niet zo warm volgens mij.
correct me if i'm wrong
correct me if i'm wrong
Op de fora bij MSI wordt gedacht dat het ook iets van een signaling functie had waardoor ze ook zo herkend konden worden saampjes met de nieuwe bios....voor mijn systeem zou het ook leuk zijn...misschien maar eens wat gaan proberen.....:D
Kan iemand mij uitleggen waarom hij na de mod wel een XP 2400 pakt? is toch allen maar een voltageverandering? Zonder dat zou hij toch ook moeten werken als dat het enige verschil is?
Dit lijkt mij ook wel wat, ik heb in dit zelfde moederbord een 1700+ zitten en een snellere cpu er in lijkt mij ook wel wat
Zijn er nu nog mensen die wel ervaringen hebben met dit moederbord en een 2400+ of meer?
Want anders durf ik het niet aan om een zo snelle processor te kopen, en dat hij dan niet zal werken.
Misschien moeten we daar maar een topic over openen...ik heb zo snel geen ervaringen topic gezien over dit onderwerp....en de successtory aan het begin van de topic en eentje in het MSI draadje...vind ik nog een beetje mager om het zelf ook te doen....is toch 90€ voor CPU....en natuurlijk nog eens dat bedrag voor een nieuw mobo als het niet goed gaat.
Dat leek mij dus ook een heel goed idee, maar dan stel ik voor dat jij het topic openen mag want ik ben nog niet zo heel ervaren hierCheese_man schreef op 02 July 2003 @ 22:26:
Misschien moeten we daar maar een topic over openen...ik heb zo snel geen ervaringen topic gezien over dit onderwerp.....
Taaaaadddddaaaaaaaaaa............hij werkt!!!! C37 verwijderd, XP2400 erin en draaien maar. Heb hem al op FSB 138 gezet en heeft een nacht lang 2 films geript (100% stressed) en NP. Hellaas kan hij niet hoger daar mijn videokaart dan problemen gaat geven. Moet nog een manier vinden om agp bus apart van FSB te regelen (pci devider).
Maar ik kan dus met gerust hart zeggen.......solderen maar, het loont de moeite!
Hangloose
Maar ik kan dus met gerust hart zeggen.......solderen maar, het loont de moeite!
Hangloose
Deze informatie wou ik dus horen
, hier ben ik heel blij mee want nu kan ik dus ook een andere processor kopen.
Maare welke mp heb je nu dan? en welke bios? Zal een 2600+ nu ook haalbaar kunnen zijn?
Maare welke mp heb je nu dan? en welke bios? Zal een 2600+ nu ook haalbaar kunnen zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 60783 op 04-07-2003 18:31 ]
Hij staat gewoon op auto...........maar je kunt max tot 15X. kiezen..........geen XP 2600 dus denk ik? Met een FSB van 138 geeft ie nu XP 2600 aan.. tesamen met mn radeon 9700 pro nu 13210 3d marks (kaart niet geoc't.
Ik denk het dan ook niet nee, nou dan ga ik dus ook gewoon voor een xp 2400+Anoniem: 85395 schreef op 05 July 2003 @ 17:12:
Hij staat gewoon op auto...........maar je kunt max tot 15X. kiezen..........geen XP 2600 dus denk ik? Met een FSB van 138 geeft ie nu XP 2600 aan.. tesamen met mn radeon 9700 pro nu 13210 3d marks (kaart niet geoc't.
Nu vroeg ik me dus alleen nog af, welke bios heb je er op gezet?
Owke. hoe heb jij die bios van die ftp gekregen? het lukt mij nietAnoniem: 85395 schreef op 06 July 2003 @ 16:41:
Ik heb die gemodde bios (3.74) van die FTP site erop gezet. Werkt prima.
Ik heb nu de 3.7 bios van de msi site gehaald en die op mijn pc gezet. Weet iemand of deze ook met tb processoren werkt?
naja heb nu iigook die mod gedaan
naja in ieder geval dinsdag ff een nieuwe processor en koeler kopen
Ik krijg met geen mogelijkheid die aangepaste bios versie van de ftp af. Kan iemand deze ergens anders ter beschikking stellen voor download?Anoniem: 85395 schreef op 06 July 2003 @ 16:41:
Ik heb die gemodde bios (3.74) van die FTP site erop gezet. Werkt prima.
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
Men zegt dat hij ook met 3.7 werkt. indien niet, laat dan even je email achter, dan mail ik hem wel
Anoniem: 53287
ja 3.7 werkt ook met t-breds...Anoniem: 60783 schreef op 06 July 2003 @ 19:55:
[...]
Owke. hoe heb jij die bios van die ftp gekregen? het lukt mij niet.
Ik heb nu de 3.7 bios van de msi site gehaald en die op mijn pc gezet. Weet iemand of deze ook met tb processoren werkt?![]()
naja heb nu iigook die mod gedaan. Ik heb nu nog een Duron 700 maar in de bios kan ik geen verschil zien in voltages, of is dat alleen te zien als ik er een tb in stop?
naja in ieder geval dinsdag ff een nieuwe processor en koeler kopen
het klopt dat je geen verschil ziet. je weet pas of je mod gelukt is als je er een t-bred in stopt... dan kan je namelijk pas die andere voltages kiezen
nou je mag hem mij wel ff mailen dan zal ik hem wel beschikbaar stellenAnoniem: 85395 schreef op 07 July 2003 @ 08:57:
Men zegt dat hij ook met 3.7 werkt. indien niet, laat dan even je email achter, dan mail ik hem wel
hierstondmijnadres@hotmail.com
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 60783 op 08-07-2003 18:56 ]
Oke dank je GTR voor dat je me de bios hebt toegezonden.
De bios kan je nu downloaden
http://members.home.nl/ljgarends/frank/K7T266pro2mod.exe
De bios kan je nu downloaden
http://members.home.nl/ljgarends/frank/K7T266pro2mod.exe
Ik heb zelf een RU versie van dit bord en ik las op het forum van MSI dat mensen stabiliteitsproblemen kregen bij gebruik van bios hoger dan 3.3. Er staat ook een post in de meuktracker van iemand die een onstabiel bordje kreeg.
Nu heb ik nog een keertje dat forum afgestuind en ik denk dat het zo samen te vatten is:
- Werkt alleen voor k7T266a (RU) en NIET voor k7t266 en k7t266-A
- Werkt alleen icm met 200 en 266 FSB CPU's
- Er is geen reden aan te nemen dat het NIET werkt met Bartons, ze zijn immers hetzelfde met alleen meer cache. Alleen kan je je dure Barton niet draaien op 333/400 FSB. Dan zou je uit kunnen komen op 15x133 = 2000.
- Bios hoger dan 3.3 is nodig voor cosmetische verandering waardoor CPU als xxxx+ wordt herkend ipv alleen maar het aantal MHz.
- Zelf heb ik BIOS 3.2 en ik kan mp's instellen tot en met 15...dat zou genoeg moeten zijn voor 2400+ (15x133=2000MHz)
- Er zijn eigenlijk geen 2600+ meer te koop met FSB van 266
- Tbreds en Bartons zijn mp unlocked
- De C37 moet verwijderd worden zodat de CPU wordt "gezien" en dan zijn de juiste vcore settings te kiezen in BIOS. Deze mod maakt het mogelijk dat de range van Tbred gekozen kan worden.
- Alle oude CPU blijven werken na de mod
- BIOS 3.7 (van MSI) en 3.74 zijn hetzelfde
- Op het forum heeft iemand met SiSoft Sandra getest met verschillende BIOS versies. Hij had een NON RU systeem en het bleek dat de lagere BIOSssen lagere performance lieten zien in de CPU test.
- Voor RU borden zou een BIOS met versie 3.4 en/of hoger een instabiel systeem opleveren
Nu heb ik nog een keertje dat forum afgestuind en ik denk dat het zo samen te vatten is:
- Werkt alleen voor k7T266a (RU) en NIET voor k7t266 en k7t266-A
- Werkt alleen icm met 200 en 266 FSB CPU's
- Er is geen reden aan te nemen dat het NIET werkt met Bartons, ze zijn immers hetzelfde met alleen meer cache. Alleen kan je je dure Barton niet draaien op 333/400 FSB. Dan zou je uit kunnen komen op 15x133 = 2000.
- Bios hoger dan 3.3 is nodig voor cosmetische verandering waardoor CPU als xxxx+ wordt herkend ipv alleen maar het aantal MHz.
- Zelf heb ik BIOS 3.2 en ik kan mp's instellen tot en met 15...dat zou genoeg moeten zijn voor 2400+ (15x133=2000MHz)
- Er zijn eigenlijk geen 2600+ meer te koop met FSB van 266
- Tbreds en Bartons zijn mp unlocked
- De C37 moet verwijderd worden zodat de CPU wordt "gezien" en dan zijn de juiste vcore settings te kiezen in BIOS. Deze mod maakt het mogelijk dat de range van Tbred gekozen kan worden.
- Alle oude CPU blijven werken na de mod
- BIOS 3.7 (van MSI) en 3.74 zijn hetzelfde
- Op het forum heeft iemand met SiSoft Sandra getest met verschillende BIOS versies. Hij had een NON RU systeem en het bleek dat de lagere BIOSssen lagere performance lieten zien in de CPU test.
- Voor RU borden zou een BIOS met versie 3.4 en/of hoger een instabiel systeem opleveren
edit:
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd...vooral
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd...vooral
[ Voor 3% gewijzigd door Cheese_man op 11-07-2003 18:00 ]
Het lijkt mij wel heel raar dat het niet zou werken op een non RU systeem, het is toch alleen maar een extra ide poort en usb 2.0. Dat heeft toch verder niets te maken met een snellere processor
. Na goed we zullen het zien, ik heb een 2400+ besteld dus, als het allemaal werkt dan zal ik alles posten.

Ik zei dat het NIET werkte voor VIA 266 en 266-A chipsets. Het werkt WEL voor VIA 266A borden...dus OOK de R, U, RU!
Alleen schijnt de nieuwe bios onstabieler te zijn op een R en/of RU bord.
Ik heb ook een 2400+ in bestelling staan...en ondertussen al twee dagen een goed werkend systeem zonder C37 capje....hopelijk volgende week een blijde ik!!
Alleen schijnt de nieuwe bios onstabieler te zijn op een R en/of RU bord.
Ik heb ook een 2400+ in bestelling staan...en ondertussen al twee dagen een goed werkend systeem zonder C37 capje....hopelijk volgende week een blijde ik!!
Ik heb dus een Via K7T266 Pro2 ''via KT266A Chipset Based" . Zal hij daar op nu wel of niet werken, ik denk dus wel gewoon maar we zullen het zien
Bij MSI borden met een KT266A werkt het ja.Anoniem: 60783 schreef op 13 July 2003 @ 12:29:
Ik heb dus een Via K7T266 Pro2 ''via KT266A Chipset Based" . Zal hij daar op nu wel of niet werken, ik denk dus wel gewoon maar we zullen het zien
Dus bij de:
K7T266 pro2
K7T266 pro2 R
K7T266 pro2 U
K7T266 pro2 RU
Anoniem: 53287
nee ...Anoniem: 60783 schreef op 13 July 2003 @ 19:01:
Dus bij de:
K7T266A pro2
K7T266A pro2 R
K7T266A pro2 U
K7T266A pro2 RU
Neem ik toch aan?
MSI K7T266 Pro2 met VIA KT266A chipset
MSI K7T266 Pro2 R met VIA KT266A chipset
MSI K7T266 Pro2 U met VIA KT266A chipset
MSI K7T266 Pro2 RU met VIA KT266A chipset
dude....dit hele topic gaat over die MSI plank....je zegt niets anders dan ik al gezegd heb....nog een paar uurtjes en dan is de CPU er....zal ik mijn ervaringen hier wel posten...
Zoo mijn cpu werd mooi vanmorgen door de postbode gebracht
Dus ik heb hem meteen ingebouwd en Jahoor
het werkt perfect
.
Iedereen hardstikke bedankt
Dus ik heb hem meteen ingebouwd en Jahoor
Iedereen hardstikke bedankt
volgens track and trace zou vandaag echt de aflevering zijn.....moederbord is al gemod...en ik zit hier dus met een stapeltje euroos te wachten tot die overhitte tpger komt met mijn pakketje!!
peadrain....welke heb jij erin gezet? Nog overgeklokt?
Ik heb een 2400+ gehaald en heb hem geinstalleerd, alles werkte perfectCheese_man schreef op 16 July 2003 @ 13:17:
volgens track and trace zou vandaag echt de aflevering zijn.....moederbord is al gemod...en ik zit hier dus met een stapeltje euroos te wachten tot die overhitte tpger komt met mijn pakketje!!
Alleen de fsb nog op 133 moetten zetten en klaar was ik
Nee ik ben nog niet met overclocken bezig gegaan, dan werd mijn cpu zeker gefrituurd, want hij zat nu al op 50 graden idle
Hier is het ook gelukt!!!! 
Een 2400+ draait nu op 2250MHz!! 15x150. (1.675V)
Ik had eerst geprobeerd met mijn originele bios...versie 3.2, maar dan kreeg ik op 133FSB 4 rode leds. Na de flash naar 3.74 werkt alles meteen goed! Wie had dat gedacht...op dit oude bordje gewoon van 1533 naar 2250 MHz voor 91 € inclusief verzendkosten! En dat met het hete weer....het is nog steeds dikke 30 a 35 graden in deze kamer! Die Alpha 8045 met Papst 80mm NGM houden het dus redelijk uit!
Een 2400+ draait nu op 2250MHz!! 15x150. (1.675V)
Ik had eerst geprobeerd met mijn originele bios...versie 3.2, maar dan kreeg ik op 133FSB 4 rode leds. Na de flash naar 3.74 werkt alles meteen goed! Wie had dat gedacht...op dit oude bordje gewoon van 1533 naar 2250 MHz voor 91 € inclusief verzendkosten! En dat met het hete weer....het is nog steeds dikke 30 a 35 graden in deze kamer! Die Alpha 8045 met Papst 80mm NGM houden het dus redelijk uit!
Zo ik ben ook bezig gegaan met overclocken, ik draai nu met bios 3.7 van de msi site en geen problemen. ik heb me fsb nu naar 159 gegooid en alles loopt goed moet ik zeggen.(160 poste wel maar was niet stabiel genoeg
Ik zit nu op 15x159=2385.4 hmz
. @1.7 volt
en idle 42 graden ,stressed rond de 50, dat was na 4 uur dvd rippen
Dit is trouwens ook een mooie overclock van mij pc 2100 mem van hynix vind ik zelf
Ik zit nu op 15x159=2385.4 hmz
Dit is trouwens ook een mooie overclock van mij pc 2100 mem van hynix vind ik zelf
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 60783 op 20-07-2003 13:34 ]
Geinspireerd door je heel goede overclock...hier ook maar de grens opgezocht:
15x155@1,725 stabiel met mem op 2,5
15x160@1,750 posten maar bsod/stop in windows
Draai nu dus 15x155=2325MHz
15x155@1,725 stabiel met mem op 2,5
15x160@1,750 posten maar bsod/stop in windows
Draai nu dus 15x155=2325MHz
Heren,
Hoe doen jullie dat? De mod draaid tadeloos (al bijna drie weken onafgebroken). Maar ik krijg mijn FSB niet hoger dan 139! Als ik hem op 140 zet begint mijn videokaart (maya II 9700 pro) en geluidskaart (creative SB Live) te protesteren. Hebben jullie sosm een manier gevonden om de pci en AGP bus te verlagen? Zo ja zouden jullie mij aan kunnen geven hoe je dat doet? Ik wil ook omhoog maar het wil niet lukken.
Ben benieuwd...................
Hoe doen jullie dat? De mod draaid tadeloos (al bijna drie weken onafgebroken). Maar ik krijg mijn FSB niet hoger dan 139! Als ik hem op 140 zet begint mijn videokaart (maya II 9700 pro) en geluidskaart (creative SB Live) te protesteren. Hebben jullie sosm een manier gevonden om de pci en AGP bus te verlagen? Zo ja zouden jullie mij aan kunnen geven hoe je dat doet? Ik wil ook omhoog maar het wil niet lukken.
Ben benieuwd...................
Nee ik heb geen speciale truuks gebruikt, ik heb een hercules kyro 2 en die heeft nergens problemen mee, teven mijn geluidskaart van hercules vind het ook niet erg.
Het kan ook zijn dat gewoon je geheugen het niet trekken kan, wat voor mem heb je? pc2100? Dat zou dus dan wel goed de oorzaak kunnen zijn denk ik
Ik heb het zelf ook, maar dat loopt perfect
Ik wil dus zelf nog verder proberen te gaan. Tot 164 dus dan kom ik dus aan een max van 2460
. Ik ga gewoon proberen de voltage nog wat te verhogen en heb zo nog iets verder te krijgen
Het kan ook zijn dat gewoon je geheugen het niet trekken kan, wat voor mem heb je? pc2100? Dat zou dus dan wel goed de oorzaak kunnen zijn denk ik
Ik heb het zelf ook, maar dat loopt perfect
Ik wil dus zelf nog verder proberen te gaan. Tot 164 dus dan kom ik dus aan een max van 2460
Ik heb ook geen rare dingen gedaan, maar ik heb onboard geluid en ik heb een Hercules GF3Ti500 die waarschijnlijk die dikke AGP bus wel lekker vindt. Hoger dan 155 trekt ie niet...zou kunnen dat de NB het niet houdt...bij mij wordt die al foeiwarm! Maar aangezien ik tevreden ben ga ik niet verder proberen.
Zoals peadrain al aangaf...het zou je geheugen kunnen zijn. Heb je de timings losser gezet? T1 command uit? Gebruik je drie bankjes. Twee ipv drie scheelt met dit mobo al stukken! Je kan ook de Vmem ophogen met max 0,2V.
Zoals peadrain al aangaf...het zou je geheugen kunnen zijn. Heb je de timings losser gezet? T1 command uit? Gebruik je drie bankjes. Twee ipv drie scheelt met dit mobo al stukken! Je kan ook de Vmem ophogen met max 0,2V.
Ik heb twee bankjes met 256 MB dane elec. Cas 2 en T1 aan en alles op max timing. Zal dit eens losser zetten. Maar het vlotage staat bij mij op deafult. Hoe hoog moet ik hem dan zetten als ik met 0,2 moet verhogen?
Zet um idd eens op cas 2,5 en zet alles langzamer....ook T1 uit. Dan verhogen naar 2.7V volgens mij kan het bord niet hoger...tenminste bij mij niet. Ik gebruik Corsair XMS2400 2x256MB.
heb het geprobeerd door alles langzamer te zetten en dan op FSB 145....kwam niet door de post. Zal vanavond het voltage aanpassen, kijken of dat helpt. Ben echter bang dat het indelen van de irq's de problemen veroorzaakt. 3 x pci gevuld: soundblaster, lan en infra rood
Ik heb er zelf ook een geluidskaart en een pci netwerk kaart inzitten, normaal zit er ook nog een tv kaart in van medion en die trekt het ook welAnoniem: 85395 schreef op 24 July 2003 @ 10:34:
heb het geprobeerd door alles langzamer te zetten en dan op FSB 145....kwam niet door de post. Zal vanavond het voltage aanpassen, kijken of dat helpt. Ben echter bang dat het indelen van de irq's de problemen veroorzaakt. 3 x pci gevuld: soundblaster, lan en infra rood
Heb mn geheugen denk ik opgeblazen! op FSB op 145 gezet ..niks......vervolgens voltage verhoogd en nog niks.
Als ik nu geheugen terugzet in oude stand doet ie het niet meer, alleen in helemaal terug halen tot HCLC -33 en alle timings op min kan hem nog laten draaien..........heeft een van jullie dit al eerder gehad?
Als ik nu geheugen terugzet in oude stand doet ie het niet meer, alleen in helemaal terug halen tot HCLC -33 en alle timings op min kan hem nog laten draaien..........heeft een van jullie dit al eerder gehad?
Nee ik heb nog helemaal geen problemen gehad met mijn geheugen.
Dat van mij loopt juist super
, helemaal geen problemen mee.
Maar ik zou zeggen probeer eens een ander plakje geheugen...
dan ben je er zo achter
Dat van mij loopt juist super
Maar ik zou zeggen probeer eens een ander plakje geheugen...
dan ben je er zo achter
ik heb op mijn msi k7t266a pro2 ru een barton op 2600+ draaien, ja bartons zijn 333 only, maarja ik heb mijnes gewoon draaiend gekregen op 133x16
Ja idd de mp gaat maar tot 15!!Mister_X schreef op 29 juli 2003 @ 10:41:
ik heb op mijn msi k7t266a pro2 ru een barton op 2600+ draaien, ja bartons zijn 333 only, maarja ik heb mijnes gewoon draaiend gekregen op 133x16
Weet je zeker dat je het zelfde bordje hebt?
Want ik vind het wel vreemd zo..
Wat voor mod heb je toegepast om de 16 te halen? Ik heb een MSI k7t266 pro2 en had een mod gedaan waarbij je 2 pinnetjes van je socket moest verbinden met een weerstand van 180 Ohm ertussen. De mult. zou dan +8 krijgen. Maar het werkt niet
Dus Mister X wat voor mod heb jij gedaan, wil mijn 1700+ veel hoger draaien. Draait nu op 12.5*158.
Tip: Als je fsb niet hoger wil als 150, haal dan de Northbridge cooler eraf en maak alles schoon zoals bij je cpu en pleur er AS3 onder. Had ik ook gedaan en na een weekje inbranden kon in stabiel tot 158, ook 160 kan ie maar dan niet helemaal stabiel. Dus... smeren jullie.
Nog een vraagje, hoe komen jullie aan een mult. van 15? Ik kan hem wel instellen in bios maar dan wordt het 6 of 7 (zoiets.) Hoogste mogelijk is 12.5
Enlight me please
Tip: Als je fsb niet hoger wil als 150, haal dan de Northbridge cooler eraf en maak alles schoon zoals bij je cpu en pleur er AS3 onder. Had ik ook gedaan en na een weekje inbranden kon in stabiel tot 158, ook 160 kan ie maar dan niet helemaal stabiel. Dus... smeren jullie.
Nog een vraagje, hoe komen jullie aan een mult. van 15? Ik kan hem wel instellen in bios maar dan wordt het 6 of 7 (zoiets.) Hoogste mogelijk is 12.5
[ Voor 43% gewijzigd door RommelD op 29-07-2003 20:01 ]
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
geen idee, na flashen bios 3.74 is die mogelijkheid erbij gekomen. Wellicht dat je ook even moet flashen.......
Ik heb dus mijn instellingen van mijn 2400+ gewoon op auto staan:), de standaart van die processor is dus 15
ik heb verder ook nog niet met mijn mp gespeeld dus. en ik draai gewoon op een bus van 158 of 159
zonder mijn nb schoon te maken, wel heb ik er een 486 fan op gezet, verder niet.
Ik heb er ook zo'n fannetje op maar hoger als 158/159 stabiel lukt (nog) niet.
15 kan ik wel kiezen in mijn bios. Maar als ik hem kies krijg ik 5 of 6. Geen 15
15 kan ik wel kiezen in mijn bios. Maar als ik hem kies krijg ik 5 of 6. Geen 15
[ Voor 39% gewijzigd door RommelD op 01-08-2003 22:07 ]
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
*Kick* Hoe kan je nou een hogere mult. als 12.5 krijgen met de MSI k7t266 pro2? Dus hoe wordt de 13, 14 en 15 gewoon gepakt?
kan je met bepaalde bruggen op je proc doenRommelD schreef op 13 August 2003 @ 15:27:
*Kick* Hoe kan je nou een hogere mult. als 12.5 krijgen met de MSI k7t266 pro2? Dus hoe wordt de 13, 14 en 15 gewoon gepakt?
moet je ff zoeken, staat zelfs in de faq als ik me niet vergis
dmv pin mod word de standaart mp op de CPU zelf verandert naar 16! dus me mobo staat er lost van.Anoniem: 60783 schreef op 29 July 2003 @ 17:26:
[...]
Ja idd de mp gaat maar tot 15!!![]()
Weet je zeker dat je het zelfde bordje hebt?![]()
Want ik vind het wel vreemd zo..
neehoor ik gebruik gewoon de laaste stabiele bios incl full raid... dat bios is niet nodig!Anoniem: 85395 schreef op 30 July 2003 @ 10:31:
geen idee, na flashen bios 3.74 is die mogelijkheid erbij gekomen. Wellicht dat je ook even moet flashen.......
dat is het verschil van de high en low mp's als bij mij stond ie steeds op de high, dus 15 werd eerst steeds 20 ofzo, en onder de 15 werd het vanaf mp6 ofzo, zit vaag in elkaar,RommelD schreef op 01 augustus 2003 @ 22:06:
Ik heb er ook zo'n fannetje op maar hoger als 158/159 stabiel lukt (nog) niet.
maar dmv de pin mod kon ik gewoon mp16 krijgen op 133fsb
sorry dat ik geen edit gebruikte
hier is de site!
http://www.ocinside.de/go.../pinmod/amd_pinmod_d.html
dit is me mobo:
http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=29
[ Voor 32% gewijzigd door Mister_X op 13-08-2003 16:21 ]
Dus je hebt een paar pinnetjes van de socket met elkaar verbonden zoals vermeldt op ocinside? Hoe heb je dit gedaan? Met ijzerdraadjes? Heb je dan 1 bepaalde mult.?
En weet je ook hoe je dan high aanzet ipv low?
En weet je ook hoe je dan high aanzet ipv low?
[ Voor 14% gewijzigd door RommelD op 13-08-2003 17:25 ]
ja, high zet je aan door een lage fsb aan te zetten, in mijn geval 133! (mobo kan niet hoger), als je de lower mp's wilt moet je een fsb van 166 pakken..
op deze manier werkt deze cpu zelfs op een 100(ddr)MHZ FSB bord! (3 stappen, 6t/m10 ofzo, 11t/m18 en dan als je een fsb van 100 hebt, 18t/m24),
dussss, vcore setting hoef je op die site niet aan te klikken, dat verandert niks op die pinnetjes. alleen mp en fsb en hoppa!
ik heb gewoon een stroom draadje dat ik nog had opgesneden, en zo'n dun koper draadje eruit getrokken, daarna met vergrootglas en een mes aan de slag gegaan, het is een kut werk, maar als je eenmaal onderde knie hebt is het zo gepiept.. gewoon met mes of ander dun voorwerp het draad tegenhouden en dan met andere hand om pinnetje wikkelen!
uitkijken dat je geen andere pinnen aanraakt met de kopere draadjes, anders krijg je kortsluiting, dus goed strak erom heen wikkelen!!!
op deze manier werkt deze cpu zelfs op een 100(ddr)MHZ FSB bord! (3 stappen, 6t/m10 ofzo, 11t/m18 en dan als je een fsb van 100 hebt, 18t/m24),
dussss, vcore setting hoef je op die site niet aan te klikken, dat verandert niks op die pinnetjes. alleen mp en fsb en hoppa!
ik heb gewoon een stroom draadje dat ik nog had opgesneden, en zo'n dun koper draadje eruit getrokken, daarna met vergrootglas en een mes aan de slag gegaan, het is een kut werk, maar als je eenmaal onderde knie hebt is het zo gepiept.. gewoon met mes of ander dun voorwerp het draad tegenhouden en dan met andere hand om pinnetje wikkelen!
uitkijken dat je geen andere pinnen aanraakt met de kopere draadjes, anders krijg je kortsluiting, dus goed strak erom heen wikkelen!!!
[quote]Mister_X schreef op 13 August 2003 @ 20:40:
ja, high zet je aan door een lage fsb aan te zetten, in mijn geval 133! (mobo kan niet hoger), als je de lower mp's wilt moet je een fsb van 166 pakken..
Wat bedoel je hiermee? Ik heb een 133 mhz proc. (1700+) en heb hem op een fsb van 158 draaien. De mult. staat nu op low, als ik 15 kies krijg ik 8 ofzo. Hoe zet ik deze nu op high?
Ga over 2 weken die mod doen met de pinnetjes. Maar als ik dan bv. 16 instel. Kan ik dan nog wel de mult. veranderen naar bv 12.5? De default mult. is dan toch 16 geworden?
Wat bedoel je hiermee? Ik heb een 133 mhz proc. (1700+) en heb hem op een fsb van 158 draaien. De mult. staat nu op low, als ik 15 kies krijg ik 8 ofzo. Hoe zet ik deze nu op high?
Ga over 2 weken die mod doen met de pinnetjes. Maar als ik dan bv. 16 instel. Kan ik dan nog wel de mult. veranderen naar bv 12.5? De default mult. is dan toch 16 geworden?
ja het zit heel vaag in elkaar, snap het zelf ook niet, maar ik had een site gevonden waar alles op stond, na 8x de pagina gelezen te hebben snapte ik het nog maar een beetje, het gaat ook een je bios, 1 bepaalde range van je mp's zijn 4 bit, de nieuwe, hogere (18t/m24 ofzo) is een 5bit range, die in vele biosen niet werken, maar als je cpu forced hem te gebruiken (dus 1 van die mp's als default instelt dmv de pin-mod) pakt je bios hem wel, ook al staat ie niet vermeld in het rijtje, en ook al werkte het eerst niet, doordat, je zelf al aangaf, hij dan in werkelijkheid een andere (hogere of meestal een lagere) mp pakt!
zal site effe zoeken.
gevonden: http://www.beachlink.com/candjac/Workarounds.htm
ziet er allemaal erg ingewikkeld uit
maar hier staat er iets over:
check de site maar, oja check die 're-maps'.
oja, hier staat dus ook het bewijs in theorie dat een TBRED 333MHz FSB cpu ook moet werken op een max 200MHz FSB moederbord moet werken, dmv de high mp's te nemen (dus via pin mod). De tbreds passen volgens mij in elke socket waar de oude palimo's ook in passen, behalve dat er misschien een voltage mod gedaan moet worden.
maarja of je er een hoge perfomance mee haalt, ik heb me fsb op 135(x16) dus 270MHz. Met de pifast bench haalde ik iets van 90 seconden, wat ik een erge brakke score vind voor deze cpu, maarja dat komt dus door de lagere bandbreedte van het geheugen. Dat is het enige nadeel. Het is een leuke mod voor iemand die nog geen moederbord (333/400FSB) kan betalen maar wel alvast de CPU
zal site effe zoeken.
gevonden: http://www.beachlink.com/candjac/Workarounds.htm
ziet er allemaal erg ingewikkeld uit
het is een beetje onduidelijkC while the 4X signal to the Northbridge from bios/buffer A remained HI for 7X thru 10.5X settings. The 4X LO signal lock requires a direct ground since a bios HI can reset a closed L3 bridge LO grounded thru its 1K pulldown resistor, so KF inserted a fine wire u-loop/jumper into 4X AL25 and nearby Ground AM24 or AK24 sockets, ref socket pic below. KF's Set vs Get results for the 8 possible settings:-
*7.0X no boot, 3X Mobile setting.
*7.5X boots 19X via Remap from 3.5X code.
*8.0X no boot, 4X Mobile setting.
*8.5X boots 20X via Remap from 4.5X code.
*9.0X boots 13X. (9X from Bios = 2X + 4X HI, but 4X Locked LO on CPU, so 2X + 8X HI = code for 13X).
*9.5X boots 13.5X.
10.0X boots 14X.
10.5X boots 21X via Remap from 14.5X code.
4X bit locked LO with 8X bit HI created a Set 4X Less variant of the Set 8X Less workaround, its 4X higher FID signals from bios/buffers A, while still not spec 0011, apparently high enough to avoid timing issues.
Congratulations and thanks to KF for a clever workaround.
Workaround only needed and seems to work with the legacy buffered circuit, but inadvertently locking the 4X bit LO with other mobos should do no damage. Soldering a wire to the AL25 socket then grounding it would also work and allow easy/remote unlocking of its 4X LO for possible operation at other settings where 4X HI is needed.
Variation on KF's workaround:-
2X bit Locked HI with 8X bit HI creates a Set 2X Less variant of the Set 8X Less workaround, its 6X higher FID signals to Northbridge more secure from timing issues. Predicted Set vs Get results for the 8 possible settings:-
*9.0X boots 17X.
*9.5X boots 18X via Remap from 17.5X code.
10.0X boots 23X via Remap from 18X code.
10.5X boots 24X via Remap from 18.5X code.
11.0X boots 13X. (11X from Bios = 4 bits LO, but 2X Locked HI on CPU, so 2X + 8X HI = code for 13X).
11.5X boots 13.5X.
12.0X boots 14X.
12.5X boots 21X via Remap from 14.5X code.
A fine wire u-loop/jumper between sockets AN25/2X Bit Value signal circuit and AM26/Vcore should lock the 2X bit HI on the CPU side of buffer C despite bios setting the 2X bit LO for the 11X thru 12.5X settings to the Northbridge. Normally applied pulldown resistor on buffer C's output should prevent a short circuit on that side, but not yet tested. Soldering a wire to the AN25 socket then connecting it to Vcore should also work and allow easy/remote unlocking of its 2X HI for possible operation at other settings where 2X LO is needed.
oja, hier staat dus ook het bewijs in theorie dat een TBRED 333MHz FSB cpu ook moet werken op een max 200MHz FSB moederbord moet werken, dmv de high mp's te nemen (dus via pin mod). De tbreds passen volgens mij in elke socket waar de oude palimo's ook in passen, behalve dat er misschien een voltage mod gedaan moet worden.
maarja of je er een hoge perfomance mee haalt, ik heb me fsb op 135(x16) dus 270MHz. Met de pifast bench haalde ik iets van 90 seconden, wat ik een erge brakke score vind voor deze cpu, maarja dat komt dus door de lagere bandbreedte van het geheugen. Dat is het enige nadeel. Het is een leuke mod voor iemand die nog geen moederbord (333/400FSB) kan betalen maar wel alvast de CPU
[ Voor 81% gewijzigd door Mister_X op 14-08-2003 18:12 ]
Die site had ik ook eens bekeken. Maar ik snap er geen snars van. Tevens snap ik niks van je quote
. (de inhoud dan)
Maar ik ga die pinnen verbinden zoals vermeldt staat op http://www.ocinside.de/go.../pinmod/amd_pinmod_d.html
Effe kijken wat ie doet.
Ik heb die site weer effe uitgepluist en vondt deze nuttige info:
Changing an 8X Bit Value LO to a HI, to access 13X and higher from default Multipliers = 12.5X and lower.
Tbred's rightmost 5th L3 bridge will be Closed. Palomino's L10 bridge pair will be Closed/Open L to R.
General solution is to reset that signal circuit HI. Options:-
1:- Tbred, open the closed 5th L3 bridge.
2:- Palomino, change L10 bridge pair from Left/Right Closed/Open to Open/Closed.
3:- Tbred and Palomino, connect AJ27 and nearby AH26 Vcc/Vcore socket holes with fine wire u-loop, replace CPU.
Or connect the "bases" of socket pins AJ27 and AH26 with conductive ink. Note risk of accidental Vcore short circuit since no current limiting resistor as in 4:- below.
4:- Tbred and Palomino, solder wire to socket AJ27, connect to Vcore thru 100 ohm resistor, (remotely switch/toggle).
Palomino's open L1 bridges must be closed so pin/socket mods and mobo can connect to CPU's Multiplier signal circuits.
Puntje 4 had ik geprobeerd maar werkte niet
Maar ik ga die pinnen verbinden zoals vermeldt staat op http://www.ocinside.de/go.../pinmod/amd_pinmod_d.html
Effe kijken wat ie doet.
Ik heb die site weer effe uitgepluist en vondt deze nuttige info:
Changing an 8X Bit Value LO to a HI, to access 13X and higher from default Multipliers = 12.5X and lower.
Tbred's rightmost 5th L3 bridge will be Closed. Palomino's L10 bridge pair will be Closed/Open L to R.
General solution is to reset that signal circuit HI. Options:-
1:- Tbred, open the closed 5th L3 bridge.
2:- Palomino, change L10 bridge pair from Left/Right Closed/Open to Open/Closed.
3:- Tbred and Palomino, connect AJ27 and nearby AH26 Vcc/Vcore socket holes with fine wire u-loop, replace CPU.
Or connect the "bases" of socket pins AJ27 and AH26 with conductive ink. Note risk of accidental Vcore short circuit since no current limiting resistor as in 4:- below.
4:- Tbred and Palomino, solder wire to socket AJ27, connect to Vcore thru 100 ohm resistor, (remotely switch/toggle).
Palomino's open L1 bridges must be closed so pin/socket mods and mobo can connect to CPU's Multiplier signal circuits.
Puntje 4 had ik geprobeerd maar werkte niet
[ Voor 66% gewijzigd door RommelD op 14-08-2003 19:00 ]
ik ben mijn 1700+ kwijt door een foute voeding
.
Nu wil dus een 2400+ FSB 266 kopen en de mod doen.
Ik wil graag alles even op een rijtje
Dus hoe flash ik de Bios zonder een CPU want die 2400 doet het pas na de mod en flash toch.
Ps: Zijn de multipliers ook los bij die t-bred zonder de L1 bruggen te sluiten.
Dit artikel zegt de L3 bruggen. nieuws: Overclocking van de Athlon XP 2400+
Lees ook al dat de 2400+ de 15x133 heeft en dus geen hogere Mp kan krijgen of toch wel.
Nu wil dus een 2400+ FSB 266 kopen en de mod doen.
Ik wil graag alles even op een rijtje
Nou heb ik dus geen CPU eerst meer.dr.lowtune schreef op 12 February 2003 @ 23:09:
snel samengevat:
GP500: DEZE LINK IS KAPOT.
Dus hoe flash ik de Bios zonder een CPU want die 2400 doet het pas na de mod en flash toch.
Ps: Zijn de multipliers ook los bij die t-bred zonder de L1 bruggen te sluiten.
Dit artikel zegt de L3 bruggen. nieuws: Overclocking van de Athlon XP 2400+
Lees ook al dat de 2400+ de 15x133 heeft en dus geen hogere Mp kan krijgen of toch wel.
ik geef even een kickje want dan hoop ik het vandaag te kunnen bestellen.
Als ik die CPU heb kan ik dan wel of niet bios flashen, dus opstarten met die 2400+.
offtopic: als nou een 2200+ (15 euro minder) met wire-trick doe. kan ik dan ook 13x 133 (2400+).
owhja edit dat link kapot heb al die nader link hierboven gezien.
Van GTR.
Als ik die CPU heb kan ik dan wel of niet bios flashen, dus opstarten met die 2400+.
offtopic: als nou een 2200+ (15 euro minder) met wire-trick doe. kan ik dan ook 13x 133 (2400+).
owhja edit dat link kapot heb al die nader link hierboven gezien.
Van GTR.
[ Voor 14% gewijzigd door gp500 op 30-08-2003 14:34 ]
ik denk dat ik maar gewoon een 2400+ ga bestellen en en als het flashen niet wil, wel de lokale pc-boer langs ga om even een duron erin te prikken.
Dat lijkt mij ook de beste oplossing voor jou. Ik heb ook een 2400+ en het gaat perfect nu dus, echt een aanrader.
Veel succes
Veel succes
heb je dan als volgt condensator eraf, cpu erop, flash en klaar gedaan.
of moest je eerst een andere cpu gebruiken.
of moest je eerst een andere cpu gebruiken.
Ik heb eerst de condensator eraf gesoldeert met mijn duron 700 er in, toen geflashed na de 3.7 bios van de msi site!!!!!!! (die werkt ook gewoon) Daarna mijn 2400+ besteld en dus later er in geprikt samen met me waterkoeling en alles werkt in 1 keer goed.
oke dus ik zal waarschijnlijk toch even een duron ofzo moeten lenen.
Bedankt. en ik gebruik 3.7 dan wel.
ik weet zo niet welke versie ik erin heb, zal 's even.
Kan best wel eens 3.4 of 5 zijn misshcien doet die het ook al wel.
Bedankt. en ik gebruik 3.7 dan wel.
ik weet zo niet welke versie ik erin heb, zal 's even.
Kan best wel eens 3.4 of 5 zijn misshcien doet die het ook al wel.
Ik zou gewoon voor de 3.7 versie gaan dan weet je iig zeker dat het daar niet aan kan liggen als het niet werkt. Want die 3.74 blijft toch een beta he
Anoniem: 98943
Na dat deze topic al een tijdje heeft stil gelegen toch nog een vraag. Het is me duidelijk om door het flashen van de bios een het verwijderen van de condensator C37 Het mogelijk is om een 2400+ op de K7T266 pro te plaatsen alleen het ik het volgende probleem.
Hoe kan ik het beste de condensator verwijderen. Heeft iemand tips of een link waar dit allemaal bescheven staat.
Hoe kan ik het beste de condensator verwijderen. Heeft iemand tips of een link waar dit allemaal bescheven staat.
Anoniem: 48181
Het verwijderen van een condensator? Gewoon een tangetje pakken en *knip* *knip*?
Zolang je het precies doet en zorgt dat je niet uitschiet met je tangetje lijkt me dat de manier. Weet je wel zeker dat het hoort? Lijkt mij iig niet zo goed, maar ik heb t dan ook nie opgezocht enzo
Los solderen lijkt me beter, minder kans om het moederbord te beschadigen (als je het teminste goed doet
) Ik weet niet welke condenstaor het is of waar die zit, maar is het een smd of een gewone elko?
Anoniem: 71531
ik heb modje al eerder gelezen en het is een condesator die je moet verwijderen
volgens mij werkt het nog prima ook