Mediamarkt heeft hem nu ook voor 399,-
Hmm, ik heb een vreemd probleem met de Sony:
Als ik een DVD-R (van That's Write of Princo) probeer te branden met Nero, blijft Nero hangen voordat het branden begint. Ik krijg dus geen coaster, maar moet wel m'n PC compleet resetten. DVD+R's en DVD+RW's branden wel goed.
Ik gebruikt Windows 2000 SP3 en Nero 5.5.9.17 (de versie van 12.7 MB).
Een vriend van me heeft tegelijkertijd dezelfde brander gekocht en hij kan onder Windows XP met dezelfde versie van Nero wel DVD-R's branden (zelfde merk)
De firmware versie is 1.0d.
Ik heb al geprobeerd om ASPI-drivers te installeren, maar dat hielp niet. Maakt volgens mij ook niks uit, want Nero heeft z'n eigen ASPI-layer.
Iemand tips?
[UPDATE]
Ok, het blijkt toch aan Nero te liggen. Als ik dezelfde DVD-R probeer te branden met Record Now MAX werkt het wel... Erg vaag..
[/UPDATE]
Als ik een DVD-R (van That's Write of Princo) probeer te branden met Nero, blijft Nero hangen voordat het branden begint. Ik krijg dus geen coaster, maar moet wel m'n PC compleet resetten. DVD+R's en DVD+RW's branden wel goed.
Ik gebruikt Windows 2000 SP3 en Nero 5.5.9.17 (de versie van 12.7 MB).
Een vriend van me heeft tegelijkertijd dezelfde brander gekocht en hij kan onder Windows XP met dezelfde versie van Nero wel DVD-R's branden (zelfde merk)
De firmware versie is 1.0d.
Ik heb al geprobeerd om ASPI-drivers te installeren, maar dat hielp niet. Maakt volgens mij ook niks uit, want Nero heeft z'n eigen ASPI-layer.
Iemand tips?
[UPDATE]
Ok, het blijkt toch aan Nero te liggen. Als ik dezelfde DVD-R probeer te branden met Record Now MAX werkt het wel... Erg vaag..
[/UPDATE]
[ Voor 13% gewijzigd door Mr Magic op 03-12-2002 08:27 ]
Van m'n bestelling weken geleden voor 350 euro bij koopcitee.nlWe krijgen er volgende week 8 binnen. Hou er eentje apart voor je. Je bent dus een van de weinig gelukkigen.
Sorry voor de lange levertijd en al het ongemak!
Tsja, ik heb hem vandaag ook binnen gekregen. Alleen die leverdata daar klopte dus geen zak van. Let op:
het begon met 16 oktober ofzo
23 oktober
18 november
29 oktober
23 oktober
29 oktober
daarna opeens 3 maart 2003
5 juni 2005, sinds adgelopen donderdag ofzo
en vandaag was ie binnen
naja. Heb iig al enkele dvd's gebakken, en werkt heel relaxed. Trouwens waar dat argument vandaan komt dat iedereen alleen maar DVD-R wil, dat snap ik niet. Heb @HCC 50 DVD+R's gehaalt. Deze schijnen beter compatible te zijn met andere DVD-ROM spelers.
het begon met 16 oktober ofzo
23 oktober
18 november
29 oktober
23 oktober
29 oktober
daarna opeens 3 maart 2003
5 juni 2005, sinds adgelopen donderdag ofzo
en vandaag was ie binnen
naja. Heb iig al enkele dvd's gebakken, en werkt heel relaxed. Trouwens waar dat argument vandaan komt dat iedereen alleen maar DVD-R wil, dat snap ik niet. Heb @HCC 50 DVD+R's gehaalt. Deze schijnen beter compatible te zijn met andere DVD-ROM spelers.
specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Dat argument komt voort uit het feit dat DVD-R's een heel stuk goedkoper zijn op dit moment dan DVD+R's.hightower schreef op 04 December 2002 @ 00:16:
Trouwens waar dat argument vandaan komt dat iedereen alleen maar DVD-R wil, dat snap ik niet. Heb @HCC 50 DVD+R's gehaalt. Deze schijnen beter compatible te zijn met andere DVD-ROM spelers.
dat valt heel erg mee, meestal zijn dvd+r's goedkoper....heb ik wel meegemaakt.Swoosh schreef op 04 december 2002 @ 13:54:
[...]
Dat argument komt voort uit het feit dat DVD-R's een heel stuk goedkoper zijn op dit moment dan DVD+R's.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
dynabyte..
Verwijderd
Ik wacht nu al vijf weken op de DRU500A. Ik wordt erug jaloers van al diegenen die hem al in huis hebben. Als iemand een lijntje met Sony heeft, zeg ze dan even dat ze de spelers a.s.a.p naar Alternate brengen, dan kan ik nog voor de kerst DVD-tjes bakken.
Hmmm, Dit geldt kennelijk niet voor de DATATRACK DVD+R's. Ik heb er net 20 gekocht en NERO 5.5.9.17. herkent de discs niet eens! (SONY DRU 500a firmware 1.0d)Snikker schreef op 26 November 2002 @ 12:31:
Vooralsnog lijken Verbatim en DataTrack zeeeer goede compatibiliteit en
duurzaamheid te hebben. (gebaseerd op vele, vele tests). Alleen Verbatim is op dit moment erg duur en DataTrack prijzen zijn nog zeer goed te noemen!
[ Voor 9% gewijzigd door connos op 05-12-2002 09:56 ]
Verwijderd
Kijk maar eens bij opus.nlVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 00:10:
Waar heb je die goedkopere dvd+r gezien?Ik ben ze nog niet tegengekomen.
DVDR Top 3 (goedkoopste DVDR bij opus.nl)
1) DVD-R Princo E 1,52 per stuk
2) DVD+R Platinum E 2,56 per stuk
3) DVD+R Verbatim E 3,15 per stuk
Ik reken DVD-R 1x speed niet mee, want dat zou behoorlijk appels en peren zijn. Als je kijkt bij de DVD-R2x zijn alleen de Princo's echt goedkoper, maar met die Princo's hebben de meeste juist problemen.
Sony heeft nu twee problemen, geen perfecte media compatiblity maar vooral slechte leverbaarheid. Misschien ga ik toch maar de Philips 228 kopen, dan maar alleen DVD+R(W), maar geen gezeik, dat is me ook wat waard.
Verwijderd
Ik reken de 1x-speed -R WEL mee want die kosten dus de helft van een +R. Dan maar 1-speed! Daarom ben ik ook blij met m'n multi-brander, mochten de snellere schijfjes in prijs zakken dan ga ik die gewoon gebruiken!
Wat zit iedereen trouwens ter zeuren over die "media-compatibiliteit"? Er zijn echt maar een paar typen waar de sony niet mee werkt. Dan koop je toch andere merken, echt keus ZAT. Bovendien zagen we dat bij CD-R ook, dat bepaalde drives en bepaalde media niet lekker gingen. Een aantal daarvan werden nog gefixed ook met een firmware-upgrade.
Met m'n philips- en HP-brander had ik dat, en zelfs mijn alom bejubelde Plextor-brander heeft moeite met een aantal typen schijfjes. WHO CARES, zolang er voldoende betaalbare alternatieven zijn!
Dus ff STOPPEN
met dat gezeik over media-incompatibiliteiten graag, dat hebben we nu ondertussen al wel tig keer aan moeten horen
Wat zit iedereen trouwens ter zeuren over die "media-compatibiliteit"? Er zijn echt maar een paar typen waar de sony niet mee werkt. Dan koop je toch andere merken, echt keus ZAT. Bovendien zagen we dat bij CD-R ook, dat bepaalde drives en bepaalde media niet lekker gingen. Een aantal daarvan werden nog gefixed ook met een firmware-upgrade.
Met m'n philips- en HP-brander had ik dat, en zelfs mijn alom bejubelde Plextor-brander heeft moeite met een aantal typen schijfjes. WHO CARES, zolang er voldoende betaalbare alternatieven zijn!
Dus ff STOPPEN

Verwijderd
Wat is er eigenlijk mis met de Princo DVD-R 2.0? Ik heb er al een aantal DVD gebrand met Princo. En het lukte goed. Op eentje stond een ps2 game op en die werkte gewoon op een ps2. En op een ander stond een film op ook die werkte prima op een standalone DVD speler.
Nou,
Die princo's kan IK wel fikken, maar daarna onbruikbaar op de ps2. Dit geld in elk geval voor een film. Ik heb me niet verder gewaagd aan een game
Die princo's kan IK wel fikken, maar daarna onbruikbaar op de ps2. Dit geld in elk geval voor een film. Ik heb me niet verder gewaagd aan een game
Mooi is een woord van 3 letters .......AMD
Die Princo's (zowel 1 als 2-speed) heb ik met de Pioneer gebrand en een film was prima te lezen op een PS2, alleen het spelletje vond 'ie niet leuk (niet gemodificeerde PS2)
Persoonlijk vind ik het wel goede schijfjes, al kan ik me niet voorstellen dat ze minder goed leesbaar zouden zijn wanneer ze met een ander merk brander gebrand zouden zijn. (wanneer de brander begint te bakken, moet het eindresultaat toch niet anders zijn toch?)
Persoonlijk vind ik het wel goede schijfjes, al kan ik me niet voorstellen dat ze minder goed leesbaar zouden zijn wanneer ze met een ander merk brander gebrand zouden zijn. (wanneer de brander begint te bakken, moet het eindresultaat toch niet anders zijn toch?)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Ik heb dus geen problemen met de princo 2 speed die werken bij mij als een tiet,
dus wat mij betreft blijft de dvd-r een stuk goedkoper als dvd+r.
naar mijn weten is dynabyte niet echt goedkoop.
dus wat mij betreft blijft de dvd-r een stuk goedkoper als dvd+r.
naar mijn weten is dynabyte niet echt goedkoop.
Verwijderd
Hallo de nieuwe firmware upgrade 1.0 E is uit hierbij het adres.
http://sony.storagesuppor...s/Firmware1e/500A410e.exe
Mzzl The Matrix
Mzzl The Matrix
ok laten we het probleem ps2 dan anders bekijken.
Welke versie van PS2 hebben jullie dan de princo's wel op werken??
Welke versie van PS2 hebben jullie dan de princo's wel op werken??
Bij mij doet deze link het niet...Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 15:34:
Hallo de nieuwe firmware upgrade 1.0 E is uit hierbij het adres.
Mirror van de 1.0e firmware: http://www.cdrwcentral.com/downloads/DRU50010E.zip
Firmware 1.0f is er ook al, alleen is die page in het japs, dus daar snap ik weinig van
http://www.sony.jp/produc...n/download_fw500a10f.html
Bablefish vertaalt het:
Firmware 1.0f is er ook al, alleen is die page in het japs, dus daar snap ik weinig van
http://www.sony.jp/produc...n/download_fw500a10f.html
Bablefish vertaalt het:
DRU-500CA and DRX-500UL firmware 1.0f " update program
Guide of download
--------------------------------------------------------------------------------
(2002/12/6)
We offer the program software which updates the firmware of the SONY make DVD/CD relying tub Lu drive " DRU-500CA " and " DRX-500UL ". By this program, like below the solution of problem or improvement of efficiency is measured.
When updating inconvenience in regard to use and, the firmware, in order to avoid trouble, please read the explanation below well execute this program.
Object product
It does the product which this program has dealt with, with those below.
DRU-500CA firmware version " 1.0c ", " the 1.0d " or " the 1.0e " was loaded the product
DRX-500UL firmware version " 1.0c ", " the 1.0d " or " the 1.0e " was loaded the product
* Verification method of firmware version
[ The micro-computer pewter ] - [ the property ] - [ the device manager ] it is indicated in inside [ to open [ the property ] of SONY DVD RW DRU-500CA ], " firmware revision number " or " firmware revision " the place where it is indicated is verified.
Update program corresponding OS Windowsc98se/Me/2000/XP
Is solved problem * is improved efficiency
Like below the solution of problem or improvement of efficiency is measured.
DVD+R 4 time stenography record corresponding *1
The reading speed improvement of DVD-R and DVD+R media (4 time fast CLV) *2
Entry quality and improvement *3 of efficiency
In order to record with the *1 4 time speed, the media which corresponds to high-speed entry use. Concerning the corresponding verification being completed media, please read this page.
It becomes 2 time fast reading same as the DVD-VIDEO disk in regard to the disk which is recorded with *2 DVD-VIDEO type.
Quality * record state of the media always was watched in during *3 writing in, recording rate * parameter the performance which is adjusted to optimum value automatically was added according to circumstance.
Procedure of download
Following to the following procedure, please do download.
The below-mentioned [ software product license book ] in addition to being reading, when you can agree to contents, [ it agrees ] to click, please download the file below, on the desktop.
Fw500a10f.exe (0.99MB (1,039,636 bytes))
When download ends, the right [ [ please click the file of the fw500a10f.exe, select the property, ] make the property of the fw500a10f.exe indicate and ] verify size.
If size is the same, being able to download it is normally. When size is different, for the second time, please delete the file which is downloaded, download.
It downloaded, the fw500a10f.exe has become the self-extracting file.
Double please click the idea contest of the fw500a10f.exe.
[ In text box of Install Directory ] " C: \windows\ desktop " (Windows in case of 2000 and Windows XP " C: The \Documents and Settings\ < logon user name > \ desktop ") with verifying that it is indicated, [ please click the OK ].
On the desktop, the folder which recorded the file which shows update program and operating procedure [ the 500a_10f ] is developed.
Procedure of update
When download ends, the folder which is developed at description above [ double please click [ the idea contest of the 500a_update.html ] in the 500a_10f ].
Following to the update procedure which is stated, please be sure to do update on the Windows.
Hmm, ik vind dit wel een beetje eng... Een 1.0e van een mirror site terwijl hij bij Sony zelf (nog) niet staat en een 1.0f alleen in het Japans van dezelfde datum als de 1.0e 
Klinkt als een snel uitgebracht fix ofzo...
Ik wacht nog effe
[UPDATE]
Ok, Sony USA heeft nu ook de 1.0f gereleased, zie hier:
http://sony.storagesuppor...ds/Firmware1f/500a10f.zip
Hier staan de instructies.
[/UPDATE]
Klinkt als een snel uitgebracht fix ofzo...
Ik wacht nog effe
[UPDATE]
Ok, Sony USA heeft nu ook de 1.0f gereleased, zie hier:
http://sony.storagesuppor...ds/Firmware1f/500a10f.zip
Hier staan de instructies.
[/UPDATE]
[ Voor 37% gewijzigd door Mr Magic op 06-12-2002 19:44 ]
Verwijderd
YES! EINDELIJK! HIJ LEEST DE 1x 2x PRINCO'S!
Princo 1x-2x DVD-R:
1.0c NEE
1.0d NEE
1.0e JA
1.0f JA
De leessnelheid zou ook omhoog zijn gegaan, maar dat valt tegen
een kleine test (1e VOB van een DVD) gaf het volgende resultaat:
1.0d 1.8x
1.0e 2.0x
1.0f 2.1x
(En met m'n Pioneer DVD-105S: 6.3x)
Kan ook best door onnauwkeurige meting komen; 't is in ieder geval geen grote vooruitgang zoals gehoopt, hij ript nog steeds op ongeveer 2x. Laat m'n 105S dus voorlopig nog maar ff zitten...
Princo 1x-2x DVD-R:
1.0c NEE
1.0d NEE
1.0e JA
1.0f JA
De leessnelheid zou ook omhoog zijn gegaan, maar dat valt tegen
1.0d 1.8x
1.0e 2.0x
1.0f 2.1x
(En met m'n Pioneer DVD-105S: 6.3x)
Kan ook best door onnauwkeurige meting komen; 't is in ieder geval geen grote vooruitgang zoals gehoopt, hij ript nog steeds op ongeveer 2x. Laat m'n 105S dus voorlopig nog maar ff zitten...
Verwijderd
/me werkt ongeveer al een maandje met deze Burner ..
werkt goed, niet te klagen, en onverslaanbaar icm Princo dvd's
ik koop ze bij opus.nl.
succes
Kep inmiddels behoorlijk wat issues van anderen gehoord met deze brander .. en begin zowat me eigen helpdesk .. ik heb nog nooit problemen gehad met dit ding ..
werkt goed, niet te klagen, en onverslaanbaar icm Princo dvd's
ik koop ze bij opus.nl.
succes
Kep inmiddels behoorlijk wat issues van anderen gehoord met deze brander .. en begin zowat me eigen helpdesk .. ik heb nog nooit problemen gehad met dit ding ..
Verwijderd
Ik zou graag willen weten of het ook gewoon mogelijk is om dvd films te backuppen, want daar hoor ik nog weinig over op de forums.
Alvast bedankt,
ferrytale
Alvast bedankt,
ferrytale
Ik heb sinds woensdag ook een DRU, van de mediamarkt, op voorraad
zowaar ...
Om het maar over leukere dingen dan de mediamarkt te hebben...
geweldig ding.
Net even een testje gedaan, en ik kan een MPG opzetten naar
DVD ...
Ga zo een test doen om een DivX op DVD te krijgen, moet ik 'm zo
alleen eerst in een andere PC drukken, heb al wel gezien dat 't erg
lang gaat duren
Vast een tip, zorg bij 't omzetten van DivX -> DVD dat genoeg HD
ruimte vrij hebt. Ik heb al een test gedaan (liep op 99,99% vast ivm
ruimte), en je hebt al gauw 5 GB vrij nodig !!!
zowaar ...
geweldig ding.
DVD ...
lang gaat duren
Verwijderd
antwoord op vraag van ferrytale.
probeer dvdxcopy programa eens,maakt een backup van je dvdfilm wanneer de film de 4.7
GB overschrijdt dan brandt het programma deze op 2 dvds.
echte aanrader deze software.
probeer dvdxcopy programa eens,maakt een backup van je dvdfilm wanneer de film de 4.7
GB overschrijdt dan brandt het programma deze op 2 dvds.
echte aanrader deze software.
Had mijn burner bij dinsdag dynabyte kocht. 1 dvd gebrand en toen had hij er genoeg van. Kon geen cd-rw niet meer burner en ook geen dvd's meer. vandaag terug gegaan en hem omgeruild ( ze hadden daar nog 2 liggen toen ik weg ging) Ben nu zeer te vrede met mijn nieuwe speeltje.
Woensdag ook ff naar a-com geweest in Groningen daar hadden ze al ruim 2 weken dat ding liggen (399 pleuro) alleen niemand koopt dat ding daar.
Woensdag ook ff naar a-com geweest in Groningen daar hadden ze al ruim 2 weken dat ding liggen (399 pleuro) alleen niemand koopt dat ding daar.
Heb je ze toevallig op de hcc gekocht, die werkte ook niet op mijn dru burner en ook niet op de hp 200i wat volgens cdfreaks wel moest werken.Hmmm, Dit geldt kennelijk niet voor de DATATRACK DVD+R's. Ik heb er net 20 gekocht en NERO 5.5.9.17. herkent de discs niet eens! (SONY DRU 500a firmware 1.0d)
[ Voor 5% gewijzigd door Romio op 07-12-2002 00:14 ]
Dames en Heren,
De update voor de sony dru500a is beschikbaar
met engelse begeleidings text!
Ik heb de update al in mn 500 gegooit nu alleen ff kijken of die
nu ook imation fikt
Ik laat de eventuele uikomst hier weten.
Greetz,
Dave
De update voor de sony dru500a is beschikbaar
met engelse begeleidings text!
Ik heb de update al in mn 500 gegooit nu alleen ff kijken of die
nu ook imation fikt
Ik laat de eventuele uikomst hier weten.
Greetz,
Dave
imation fikt? dat deed ie al vanaf het begin...maar goed. Of bedoel je Imation cdr's? Dat weet ik niet, wel weet ik dat ie imation dvd-r /+r wel schrijft.
Verwijderd
Hij pakt nu ook that's write 1x op 2x
(met 1.0f)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 22:28 ]
Verwijderd
Hier leest en schrijft ie eindelijk de princo 1x/2x. En inderdaad ook de That's Write 1x op 2x! LOL en die dingen kosten 65,- per spindel van 50 bij Opus
Hmm, toen ik gisteren naar 1.0f had geflashed wilden zowel DVDXCopy als Nero niet meer goed branden. Bij het branden naar een DVD+RW van Platinum bleef de buffer van de DRU500A op 4% steken en ging het branden zelf zeer langzaam (zeker niet op 2.4x). Ik heb het branden afgebroken en ben teruggegaan naar 1.0d. Toen deed 'ie weer normaal.
Iemand anders ook zulke ervaringen?
Iemand anders ook zulke ervaringen?
Verwijderd
Lijkt mij logisch dat je dat nodig hebt, bij omzetting naar (s)vcd heb je ook 800MB nodigJPR schreef op 06 December 2002 @ 22:01:
Ik heb sinds woensdag ook een DRU, van de mediamarkt, op voorraad
zowaar ...
geweldig ding.
DVD ...
lang gaat duren
Zo.... even voor 150 euro schijfjes besteld.... laat nu dat ding maar komen 
50x That's Write DVD-R
10x Verbatim DVD+R
1x Verbatim DVD+RW
100x TyboTech (Taiyo Yuden) CD-R
1x 900 MB CD-R (om te proberen)
Die That's Writes worden toch alleen voor films enzo, die Verbatims voor belangrijke data
50x That's Write DVD-R
10x Verbatim DVD+R
1x Verbatim DVD+RW
100x TyboTech (Taiyo Yuden) CD-R
1x 900 MB CD-R (om te proberen)
Die That's Writes worden toch alleen voor films enzo, die Verbatims voor belangrijke data
Verwijderd
Beste Mensen,
Kan iemand mij vertellen of en welke gebrande dvd's afspeelbaar zijn op een playstation 2? (dus welke dvd formaten bijv dvd-r dvd+r)
En de tweede vraag is of en welke dvd's afspeelbaar zijn op stand-alone dvd spelers?
Alvast bedankt,
ferrytale
Kan iemand mij vertellen of en welke gebrande dvd's afspeelbaar zijn op een playstation 2? (dus welke dvd formaten bijv dvd-r dvd+r)
En de tweede vraag is of en welke dvd's afspeelbaar zijn op stand-alone dvd spelers?
Alvast bedankt,
ferrytale
http://www.vcdhelp.com/dv...&DVDselect=&Search=SearchVerwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:13:
Beste Mensen,
Alvast bedankt,
ferrytale
En voor de andere spelers kan je het daar ook vinden
Verwijderd
Beste Wouter,
volgens die lijst ondersteunt de ps2 dvd+rw, maar ik heb net een dvd+rw van sony zelf met een film erop geprobeerd en die kon echt niet gelezen worden door de ps2.
Dus enige duidelijkheid zou ik daar graag wel in hebben.
Bedankt.
volgens die lijst ondersteunt de ps2 dvd+rw, maar ik heb net een dvd+rw van sony zelf met een film erop geprobeerd en die kon echt niet gelezen worden door de ps2.
Bedankt.
Verwijderd
Om dvd backups te kunnen spelen moet je PS2 wel omgebouwd zijn. Of dit voor films ook het geval is heb ik nog niet getest.Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 21:40:
Beste Wouter,
Bedankt.
Verwijderd
ja dat begrijp ik ook dat hij voor games omgebouwd moet zijn maar volgens de site die Wouter noemde konden dvd+rw schijfjes gelezen worden door de ps2 en dat lukt tot nu toe niet.
Dus misschien nog meer suggesties van jullie kant zou ik waarderen.
bedankt.
Dus misschien nog meer suggesties van jullie kant zou ik waarderen.
bedankt.
Als je het commentaar leest op die site bij de PS2 zie je dat maar 1 persoon heeft aangegeven dat DVD+RW werkt, terwijl hij daar in zijn post niet op in gaat. Het zou dus goed kunnen dat het niet werkt.
Ik zie bijvoorbeeld wel DVD-R een flink aantal keer voorbij komen, dus dat zou in de meeste gevallen wel moeten werken
Ik zie bijvoorbeeld wel DVD-R een flink aantal keer voorbij komen, dus dat zou in de meeste gevallen wel moeten werken
Verwijderd
NEC ND-1100A DVD-R/-RW/+R/+RW 12/40x 4/2/4/2,4/16/10x (Retail)
Voor diegenen die geintresseerd zijn, http://markt.golem.de/11-57e2.html
Leuke prijs
Sorry, effe puntje weggehaald bij de link
Leuke prijs
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 12:50 ]
Verwijderd
Ik heb mijn eigen GT3 gekopieerd op een DVD-R en DVD+R en getest op een gemodde PS2 (chip: Messiah). En het werkte perfect!Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 21:13:
Beste Mensen,
Alvast bedankt,
ferrytale
Hebben de mensen die de DRU500A naar 1.0f hebben gefalshed nog problemen gehad? Zoals vastlopen van pc na het flashen? En kan je in 1 keer van 1.0d naar 1.0f flashen? Ik heb geen zin om mijn DRU500A te verneuken met het flashen.
Deze heeft 16 speed bij het schrijven van een CDR, de sony 24x, klein snelheidsverschil dus.Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:21:
Voor diegenen die geintresseerd zijn, http://markt.golem.de/11-57e2.html.
Leuke prijs
Zonder problemen geflashed van 1.0d naar 1.0fVerwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:37:
[...]
Ik heb mijn eigen GT3 gekopieerd op een DVD-R en DVD+R en getest op een gemodde PS2 (chip: Messiah). En het werkte perfect!
Hebben de mensen die de DRU500A naar 1.0f hebben gefalshed nog problemen gehad? Zoals vastlopen van pc na het flashen? En kan je in 1 keer van 1.0d naar 1.0f flashen? Ik heb geen zin om mijn DRU500A te verneuken met het flashen.
Prijs van dat NEC ding ligt op 310 - 350 euro...dat kost de Sony ook en die kan de CD-R's ook nog sneller schrijven.Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:21:
Leuke prijs
[stiekum mode]
psst. met 1.0f kan je that's right op 2x fikken
[\stiekum mode]
psst. met 1.0f kan je that's right op 2x fikken
[\stiekum mode]
Verwijderd
Weet iemand toevallig een winkel, waar ze nu nog op voorraad zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 20:35 ]
Verwijderd
Ik heb ook ff firmware upgrade gedaan!!
Laat maar komen die goedkope 4x dvd-tjes 
Eerst ff de prico's op 2 keer teste
Eerst ff de prico's op 2 keer teste
Verwijderd
Sony support is matig 
Mijn dru500 heeft het ongeveer 2 weken gedaan. Daarna met heel veel moeite ingeleverd bij Sony Blegie ter reparatie. Nederland repareert niet en weet ook niet wie dat wel doen
Nu ligt ie al 3 weken in Belgie, er zit nog een foutje in dat ze niet kunnen repareren. Er zijn geen reserve onderdelen of swaps beschikbaar
De mijne was niet de enige die er ter reparatie lag.
erug treurig, zeker Only Sony
Mijn dru500 heeft het ongeveer 2 weken gedaan. Daarna met heel veel moeite ingeleverd bij Sony Blegie ter reparatie. Nederland repareert niet en weet ook niet wie dat wel doen
Nu ligt ie al 3 weken in Belgie, er zit nog een foutje in dat ze niet kunnen repareren. Er zijn geen reserve onderdelen of swaps beschikbaar
erug treurig, zeker Only Sony
Verwijderd
Kom op zeg!! Die uitspraak is toch helemaal niet toepaspaar in deze context. Dat je je speler welke je net 2 weken hebt nota bene in Belgie ter reparatie moet aanbieden omdat dat in Nederland niet kan en er nu al 3 weken op zit te wachten?? Voor zo'n zogenaamd gerenomeerd bedrijf als Sony is dit belachelijk beleid!!Ach ja kan wel is gebeuren!!! Wie werkt maakt fouten!! maar het is wel lastig, das waar.
Ik heb dit topic even vlug doorgenomen en ik zag dat alleen NEC een dvd brander aanbiedt die ook de verschillende DVD formaten aankan. Het lijkt mij dat andere merken hier ook wel wat voor voelen? Weet iemand of er ook soortgelijke branders zijn aangekondigd door verschillende merken (een vlugge googlesearch leverde niets op)
Verwijderd
Ik ben inmiddels erg tevreden over de DRU
eerste weken had ik spijt over mijn impulsiefheid, maar iemand zei in dit topic "het komt allemaal goed kwestie van tijd"
en hij had gelijk op 2 dingetjes na
ik heb van die black cd , ik geloof dat ze van fuji zijn als ik die ga branden is het of de drive opstijgt zoveel toeren ???
En Feurio heeft nog geen drivers voor dat ding
eerste weken had ik spijt over mijn impulsiefheid, maar iemand zei in dit topic "het komt allemaal goed kwestie van tijd"
en hij had gelijk op 2 dingetjes na
ik heb van die black cd , ik geloof dat ze van fuji zijn als ik die ga branden is het of de drive opstijgt zoveel toeren ???
En Feurio heeft nog geen drivers voor dat ding
1. Volgens mij gaat dit topic vooral om gebruikers ervaringen uit te wisselen over de dru 500. Dus vragen over een andere brander stellen heeft geen nut, want dat kan (in elk mij) ons geen bal schelen, want wij hebben de dru500 al.rival24 schreef op 11 december 2002 @ 20:33:
Ik heb dit topic even vlug doorgenomen en ik zag dat alleen NEC een dvd brander aanbiedt die ook de verschillende DVD formaten aankan. Het lijkt mij dat andere merken hier ook wel wat voor voelen? Weet iemand of er ook soortgelijke branders zijn aangekondigd door verschillende merken (een vlugge googlesearch leverde niets op)
2. Volgens mij heb je met je kop in het zand gezeten of gewoon weg de search niet goed gebruikt. Want lite-on heeft ook al een +/- brander aangekondigd.
Ik vind sowieso dat mensen die lopen te "lullen" van. De Nec wordt goedkoper, De lite-on dit. DVD-r zus DVD+r zo, hier niet meer moeten posten. Laten we dit topic gewoon DRU500 related houden OK.
Hmm d'r is maar 1 topic dat over een brander gaat die beide standaarden ondersteunt, en dat is deze, ik (&GoT) vindt het onzin om dan gelijk maar een nieuw topic te openen. En volgende keer mag je het wel iets vriendelijker zeggenIk vind sowieso dat mensen die lopen te "lullen" van. De Nec wordt goedkoper, De lite-on dit. DVD-r zus DVD+r zo, hier niet meer moeten posten. Laten we dit topic gewoon DRU500 related houden OK.

Verwijderd
Ja ik zeg toch lastig!!! en zo hoort het niet te gaan maar ja, kan de beste gebeuren. Jij weet de redenen niet die Sony heeft? maar shit gebeurd!! that's life
Verwijderd
Lijkt me toch niet zo heel bijzonder dat er voor een drive die net uit is en niet of nauwelijks meer te krijgen, ook niet 1-2-3 door een reparatie-afdeling onderdelen of vervangende drives beschikbaar zijn. Dat heb je dan he, als je iets koopt dat net uit is...
Ik vraag me trouwens af waar je hem gekocht hebt, normaal handelt de verkoper de garantie af en hoef je zelf echt niet naar Sony Belgie ofzo...
Ik vraag me trouwens af waar je hem gekocht hebt, normaal handelt de verkoper de garantie af en hoef je zelf echt niet naar Sony Belgie ofzo...
Welke Mediamarkt fillialen hadden/hebben de brander?
[ Voor 8% gewijzigd door Rudi op 12-12-2002 14:50 ]
Verwijderd
Als ik zo lees branden jullie bijna allemaal dvd-r met deze brander omdat daar de dvdtjes het goedkoopste voor zijn. Ook doet dvd-r het op de meeste standalone spelers???
Geef mij dan eens een paar goede redenen waarom ik deze brander zou kopen afgezien van de dvd+rw support enzo
mijn dank zal groot zijn... ugh
Geef mij dan eens een paar goede redenen waarom ik deze brander zou kopen afgezien van de dvd+rw support enzo
mijn dank zal groot zijn... ugh
Verwijderd
Vreemd... Heb de firmware van mijn Sony ook naar 1.0f geupdate. Succesful volgens het proggie.
Maar als ik nu een dvd film op een dvd-r van That's Write brand (op 2x), dan is deze film niet af te spelen op mijn Philips 955 standalone. Echter wel via mijn Panasonic dvd-drive in de pc. Hetzelfde is het geval als ik de film op een dvd+rw zet.
Voorheen heb ik nooit problemen gehad met het afspelen van films, op deze TW's dvd-r niet (echter wel gebrand op 1x) en op de Sony dvd+rw ook niet.
Nu kan het aan diverse dingen liggen, en ik hoop dat een andere gebruiker me kan helpen;
1. na een format en reinstall van winxp heb ik Nero 5.5.9.17 geinstalleerd, terwijl ik niet weet of ik die voorheen ook gebruikte, misschien had ik hiervoor wel 5.5.9.14 (vergeten te checken voor de format)
2. de firmware-update is mislukt (lijkt me onlogisch, want branden gaat goed en afspelen op pc ook)
3. de nieuwe dvd-guide die ik gebruik veroorzaakt het probleem (lijkt me ook niet het geval, want de film speelt vanaf de hardeschijf perfect af). Deze guide volg ik sinds kort; http://users.pandora.be/DVD2DVD-R/DVD2DVD-R.htm
4. mijn That's Write dvd-r's vinden 2x niet fijn (lijkt me ook niet, want in de pc spelen ze wel netjes af en afspelen via mijn dvd+rw wil ook niet meer)
Ik ga zometeen eerst eens kijken wat een oudere versie van Nero voor resultaat heeft. Ik zal de uitkomst hiervan hier posten.
Mocht dit probleem iemand anders bekend voorkomen dan lees ik het graag
Groeten
Maar als ik nu een dvd film op een dvd-r van That's Write brand (op 2x), dan is deze film niet af te spelen op mijn Philips 955 standalone. Echter wel via mijn Panasonic dvd-drive in de pc. Hetzelfde is het geval als ik de film op een dvd+rw zet.
Voorheen heb ik nooit problemen gehad met het afspelen van films, op deze TW's dvd-r niet (echter wel gebrand op 1x) en op de Sony dvd+rw ook niet.
Nu kan het aan diverse dingen liggen, en ik hoop dat een andere gebruiker me kan helpen;
1. na een format en reinstall van winxp heb ik Nero 5.5.9.17 geinstalleerd, terwijl ik niet weet of ik die voorheen ook gebruikte, misschien had ik hiervoor wel 5.5.9.14 (vergeten te checken voor de format)
2. de firmware-update is mislukt (lijkt me onlogisch, want branden gaat goed en afspelen op pc ook)
3. de nieuwe dvd-guide die ik gebruik veroorzaakt het probleem (lijkt me ook niet het geval, want de film speelt vanaf de hardeschijf perfect af). Deze guide volg ik sinds kort; http://users.pandora.be/DVD2DVD-R/DVD2DVD-R.htm
4. mijn That's Write dvd-r's vinden 2x niet fijn (lijkt me ook niet, want in de pc spelen ze wel netjes af en afspelen via mijn dvd+rw wil ook niet meer)
Ik ga zometeen eerst eens kijken wat een oudere versie van Nero voor resultaat heeft. Ik zal de uitkomst hiervan hier posten.
Groeten
Verwijderd
Waarom probeer je niet eerst de film met TW schijfjes op 1xspeed te branden?
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 17:28:
Vreemd... Heb de firmware van mijn Sony ook naar 1.0f geupdate. Succesful volgens het proggie.
Groeten
Verwijderd
Omdat ik denk dat het inderdaad aan Nero ligt. Ik heb zojuist 5.5.9.14 geinstalleerd en ga nu een film op een dvd+rw zetten. Als die het dan doet dan ga ik dezelfde film op een TW dvd-r zetten. Op 2x, want dat zou volgens de firmware-update moeten werken.Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 17:34:
Waarom probeer je niet eerst de film met TW schijfjes op 1xspeed te branden?
[...]
Daarna ga ik jouw optie proberen
Groeten
[edit]
Met Nero 5.5.9.14 speelt de dvd+rw alweer af in mijn standalone. Waarschijnlijk een afsluitprobleempje in de laatste Nero, denk ik.
Ben nu op 2x een TW aan het branden.
Dalijk nog eens even kijken of ik met Nero 5.5.9.14 de TW kan afsluiten die ik met Nero 5.5.9.17 heb gebrand.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 18:45 ]
Verwijderd
Ze hebben geen swap-pool, deze staat nog bij de douane en komt volgende week waarschijnlijk beschikbaar, ze weten nog niet welke dag. Mijn brander zit nog een fout in dus die sturen ze gelukkig niet terug. Ze beloven te bellen / mailen nadat ze een meeting met een bobo uit japan hebben gehad, doen ze niet. Ze beloven dat het 1 week duurt, maar informeren je niet. De support is tot nu toe zeer matig. Kan dat gebueren? kennelijk wel, maar dat verwacht je niet bij een groot bedrijf als Sony! Je mag dan normale afhandeling en response verwachten. Bij navragen lag er een berg dru500's in reparatie, dus wees maar voorzichtig met de jouwe.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 22:49:
Ja ik zeg toch lastig!!! en zo hoort het niet te gaan maar ja, kan de beste gebeuren. Jij weet de redenen niet die Sony heeft? maar shit gebeurd!! that's life
Maar goed, ooit komt ie terug, dan is versie 1.0x van de firmware uit en schrijft en lees ie alles snel
Verwijderd
Gewoon bij Opus gekocht. Technische dienst van Sony voor dit soort apparaten zit in Belgie. Geen andere keus. Via Opus was ie ook naar Belgie gestuurd.Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 10:32:
Lijkt me toch niet zo heel bijzonder dat er voor een drive die net uit is en niet of nauwelijks meer te krijgen, ook niet 1-2-3 door een reparatie-afdeling onderdelen of vervangende drives beschikbaar zijn. Dat heb je dan he, als je iets koopt dat net uit is...
Ik ben het niet met je een dat je bij een nieuw apparaat dit kan verwachten. Als je iets uit brengt zal je als prof bedrijf hier rekening mee moeten houden. Het is geen broodje van 2 euro!
Verwijderd
Hey,Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 17:28:
Bedankt voor de verwijzing naar mijn website http://bk.shows.it
Aan deze handleiding ligt het vast niet...
Mvg, -BK-
Verwijderd
Ik heb al een 50-tal Datasafe/Datawrite Classic Generation 3 gebrand op 2-speed, zonder problemen...Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 18:50:
Weet iemand of de dvd-r's van DataWrite werken met deze brander?
Zowel met firmware 1.0d als 1.0f.
Mvg, -BK-
Verwijderd
Geen dank, ik moet eerder jou bedanken voor de goede en vooral handige guideVerwijderd schreef op 13 december 2002 @ 23:36:
[...]
Hey,
Bedankt voor de verwijzing naar mijn website http://bk.shows.it
Aan deze handleiding ligt het vast niet...
Mvg, -BK-
Maar het probleem lag inderdaad bij Nero. Met 5.5.9.14 werkt alles weer goed. Ik denk een afsluitprobleempje. Verklaart ook meteen waarom de dvd's wel in de pc te bekijken zijn en niet in de standalone.
Groeten!
Bij het bedrijf waar ik werk (als jobstudentje) hadden ze een week geleden 2 zo'n stuks over .... Daar heb ik het voordeel als iets kapot is, ik direct een nieuwe krijg (indien voorradig) .... Maar daar betaal je dan ietsje meer voor (drive kon ik krijgen aan 380 €, maar heb nog geen dvdwriter nodig)
Verwijderd
Vraagje ik vetrek 4 Jan naar Hong Kong voor een paar weken maar heb begrepen dat die dingen daar veel goedkoper zijn.
Kan ik dan nog garantie claimen in Nederland bij Sony mocht er iets mee gebeuren??
Kan ik dan nog garantie claimen in Nederland bij Sony mocht er iets mee gebeuren??
Let goed op in HK en andere landen in Azië kunnen er beperkende warranties op zitten. Hij is daar trouwens niet veel goedkoper volgens een maat van mij in HK.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Waar zijn dvd-branders het goedkoopt? ik heb nog nergens die sony gezien voor rond de 300 euro en pioneers enzo zijn altijd rond de 270. Kan iemand pls een link geven waar ze het goedkoopst zijn?
Verwijderd
Kan je daar de pricewatch niet voor gebruiken?ppleeuw schreef op 18 December 2002 @ 15:34:
Waar zijn dvd-branders het goedkoopt? ik heb nog nergens die sony gezien voor rond de 300 euro en pioneers enzo zijn altijd rond de 270. Kan iemand pls een link geven waar ze het goedkoopst zijn?
daar is de goedkoopste dus 346 en geen 300 zoals andere mensen suggereerden. Ook liggen de prijs van de pioneers enzo hier rond de 330
Dan zou het wel zo zijn niet???
300 is waarschijnlijk excl. btw
"gewoon" zul je hem toch niet kunnen kopen, hij is echt nergens meer te krijgen, ik heb alle NL winkels afgebeld (zie pricewatch t/m informatique, daarna begon het me te duur te worden). Als iemand weet waar dit ding in vredesnaam nog op voorrraad is zou die persoon me blij makenVerwijderd schreef op 17 december 2002 @ 19:44:
ohh dan koop ik hem als ik terug ben wel gewoon hier
offtopic:
Waarom heb ik hier nu altijd last van
, m'n processor kwam ook pas na 6 weken oid
Waarom heb ik hier nu altijd last van
[ Voor 13% gewijzigd door Rival24 op 19-12-2002 13:24 ]
Hij was nog te koop bij Formoza (daar kost hij €450).
Te duur voor mij.
Te duur voor mij.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Daar heb ik inderdaad ook geen zin in als je nagaat dat de goedkoopste uit de pricewatch meer dan €100 goedkoper is.GekkeR schreef op 19 December 2002 @ 13:27:
Hij was nog te koop bij Formoza (daar kost hij €450).
Te duur voor mij.
same prob. here
wordt w88 tot Januari, misschien wel Februari.
Helaas
wordt w88 tot Januari, misschien wel Februari.
Helaas
Ik heb dus ook een DRU500A besteld, maar was even benieuwd hoe lang deze er over doet als je op 2x brand. Heb niet zo'n zin om dit topic daarvoor helemaal te gaan doorlezen, heb al wel wat gelezen. 
Dus hoe lang doe ik er over om een dvd op 2x te branden?
Dus hoe lang doe ik er over om een dvd op 2x te branden?
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
Weet het niet precies, let er eigenlijk ook niet echt op! Vind het niet zo erg om te wachten, maar sneller is altijd beter
over ongeveer 3 gig doet ie denk 25 min. dus 4,5 zal wel iets van 35 min zijn.
Dat is op zich niet verkeerd, dan koop ik eerst wel 2x dvd-r's, dat scheelt me een hoop geld in tegenstelling tot de 4x dvd-r's.Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 12:30:
Weet het niet precies, let er eigenlijk ook niet echt op! Vind het niet zo erg om te wachten, maar sneller is altijd beterover ongeveer 3 gig doet ie denk 25 min. dus 4,5 zal wel iets van 35 min zijn.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Ik zie hem niet staan (310 euro).
Maar ik zoek dan ook meer voor een zaak die hem daadwerkelijk heeft (onder de 400 euro) dan een zaak die er alleen een leuk prijsje voor heeft.
Maar ik zoek dan ook meer voor een zaak die hem daadwerkelijk heeft (onder de 400 euro) dan een zaak die er alleen een leuk prijsje voor heeft.
Verwijderd
Ik heb hem bij Dynabite gehaald 399.00 de hoofdprijs ik weet het maar ik moest hem hebben.
Ik heb Dynabyte al gebelt hier (Arnhem) , niet op voorraad.
Sony onderschat de afzetmarkt hier een beetje denk ik .... de playstation2 was ook erg slecht leverbaar in het begin
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter op 20-12-2002 17:56 ]
Schijnbaar zijn er problemen met het leveren van een belangrijke chip voor dat ding heb ik me laten vertellen door verschillende winkels. Ik denk niet dat sony hiervoor echt de schuldige is.. w o u t e r . schreef op 20 december 2002 @ 17:56:
Sony onderschat de afzetmarkt hier een beetje denk ik .... de playstation2 was ook erg slecht leverbaar in het begin
De PS2 had geloof ik leveringsproblemen door Rambus, en dat wil ik dan best geloven
Of Sony heeft gewoon het grootste deel van de huidige voorraad voor de eigen markt gehouden i.v.m. de feestdagen enzo
Heb inderdaad ook aantal adressen afgebeld, maar zal pas in januari beter leverbaar gaan worden. (Ik bedoel, een distributeur, die 2400 drives heeft besteld, 1700 a 1800 bestellingen van klanten heeft openstaan, maar er maar 300 of 400 verwacht van Sony te krijgen nog dit jaar stemt me niet echt vrolijk)
Maar er was wel veel optimisme dat het snel aan zal trekken na de jaarwisseling
Maar er was wel veel optimisme dat het snel aan zal trekken na de jaarwisseling
Omdat die bij de 1e zending zaten.....Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 18:55:
Hoe kan het dan dat sommige onder ons hem al wel hebben?
(na mij nog 3 post dan zitten we op 500)
er is 1 zending geleverd, en daarvan is via retail express en opussupplies een zooi uitgeleverd.. incl die van mij
Verwijderd
Sony biedt mij een exteren drive aan ter vervanging omdat de interne niet (snel) gerepareerd kan worden. Deze werkt op usb2 of iLink.
Ik heb onboard usb2 (nog niet getest) maar vroeg me af:
- heeft iemand ervaring met de externe versie?
- zit er een nadeel aan de externe versie?
Ik heb onboard usb2 (nog niet getest) maar vroeg me af:
- heeft iemand ervaring met de externe versie?
- zit er een nadeel aan de externe versie?
Dit topic is gesloten.