[Ervaringen] Het grote Sony DRU500A topic.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 754 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

DRU500A lijkt defect. Na de firmware update zat de hele PC vast. Uiteindelijk reset moeten doen :'( Heb nogmaals firmware geladen, zelfde probleem, ook in safe mode

Resultaat: firmware is geupdate, drive leest en brandt niet meer :(

Morgen naar Sony brengen ter reparatie

Verwijderd

ok een heeeeeel noob vraag maar ik heb dus gegoogled maar kon geen antwoord vinden. Wat is het verschil tussen -r en +r ?? Ik wil namelijk een een DVD brander halen en wel deze te verstaan maar iedereen heeft het over de 2 formaten -r en +r en wat beter is. Iemand die het uit kan leggen of een linkje heeft?

Verwijderd

Ik moest ook rebooten :( liep gewoon vast tijdens de firmware upgrade :( maar hij was blijkbaar wel klaar :) en duzz bakt ie nog steeds phweeeeeeeeeeeeeeeeew!!!!!!
Laat maar komen die Princo's :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
Spindeltje Princo DVD-R besteld (bij opussupplies.nl , 17.79 incl btw) en ben nu lekker aan 't fikken @ 2x (firmware 1.0d)

Verwijderd

DJSmiley schreef op 14 november 2002 @ 21:02:
Spindeltje Princo DVD-R besteld (bij opussupplies.nl , 17.79 incl btw) en ben nu lekker aan 't fikken @ 2x (firmware 1.0d)
Was die spindle nu 2*10 dus 20 stuks? want op de Opus site staat: Princo (2x) 10-pack spindel voor 17.79

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 21:24:
[...]

Was die spindle nu 2*10 dus 20 stuks? want op de Opus site staat: Princo (2x) 10-pack spindel voor 17.79
't lijkt me dat ze met die 2* de brandsnelheid bedoelen

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Spais schreef op 14 November 2002 @ 17:39:
[...]

Goed plan :)
Ik heb um al besteld. Had eigenlijk de Sony in bestelling staan, maar kheb geen zin om een jaar te wachten (if ever) voor je een beetje fatsoenlijk op goedkope media kan branden met een degelijke snelheid.. Dan maar alleen -r.. Als het goed is kunnen allebei me standalone spelers dat aan..

Erg jammer, want die Sony leek me een erg leuk ding!
Done :)

Het Grote Pioneer Pioneer DVR-A05 topic

• vassago
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 20:22:
ok een heeeeeel noob vraag maar ik heb dus gegoogled maar kon geen antwoord vinden. Wat is het verschil tussen -r en +r ??
Je hebt gezocht maar het niet kunnen vinden? LOL

Probeer het nog eens en kijk dan langer dan je neus lang is....

Verwijderd

't lijkt me dat ze met die 2* de brandsnelheid bedoelen
Tuurlijk!!! Stupid me!! |:( Helemaal niet aan gedacht... Ben gewend om 32x of 40x o.i.d. te zien.. ff wennen allemaal :)

Verwijderd

ik heb vandaag princo 2 speed binnen gekregen van Opus dus even uitproberen of de sony met firmware 1.0 D deze ook daadwerkelijk op 2 speed brandt.
Omdat ik geen andere drive heb die dvd + rw kan lezen heb ik met nero image laten maken en dan de image gebrandt.Image inlezen duurde 30 min het branden duurde 31.5 minuten
dus als je het inlezen buiten beschouwing laat duurt het branden van 4.4 GB aan data 31.5 minuten dat is volgens mij wel 2 speed.

ben blij dat de firmware 1.0 d werkt.

Ik wou het toch even zeker weten en de gebrande dvd-r ingelezen met mijn
andere dvd speler die wel dvd-r kan lezen en on the fly gekopieerd totale
tijd dat de sony nodig had om 4429 MB te branden was 30 minuten en 27 seconden.

Dus bij mij brandt hij de goedkope Princo 2 speed op 2 speed!!

Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen of heb ik gewoon geluk gehad met deze sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zit nu dus serieus te twijfelen of ik er eentje ga halen of niet. De ene gebruiker prijst hem de hemel in, de ander juist de grond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt alles perfect, de firmware update ging gewoon goed en princo's kan ik gewoon branden met 2 speen (tijd van het branden duurt minder dan een half uur).
Ook heb ik tot nu toe geen enkel probleem ondervonden met het branden van cd-r(w)'s, alleen cd's groter dan 80 min werken niet.
Dus afgezien van het feit dat het ding foeilelijk is :r ben ik super blij met het beestje, dus toch maar eens een leuke mod overwegen (zijn er al ergens nieuwe frontjes te bestellen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarhu ik wil wel is weten bij wie de firmware-upgrade vast liep!!!! en of de brander het nog doet? Bij mij liep ie vast maar hij doet het nog :)
Vind het toch wel aardig ernstig en ik heb wel een stabiel systeem! vaag
Let me know!!!

cya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij diegene waar de update vastliep, stond daar soms de UDMA optie aan.
Bij de update van Plextor moet deze (waarschuwt Plextor zelf voor) uitgezet worden, en na de update kan deze weer aangezet worden.
Misschien is dat hier ook wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 16:11
Nieuwtje: aankondiging firmware update 1.0e

Free Firmware Upgrade - DRU-500A and DRX-500UL
--------------------------------------------------------------------------------
Thank you for your interest in the free firmware upgrade for Sony Dual RW drive models DRU-500A and DRX-500UL. This new firmware will allow your Dual RW drive to record at 4X on 4X compatible DVD+R media as well as improve the DVD-ROM reading performance with DVD recordable/rewritable media.
We expect this firmware to be released on or before December 9th, 2002. Please check back on this site then to download and install the firmware. We anticipate that 4X compatible DVD+R media will be commercially available later in December.

http://sony.storagesupport.com/freeupgrade/

Jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
NICEEE *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

ja je moet ook die shit goed opvolgen, proggies uit, virusscanner uit, etc...

firmupdate deed et perfect bij me, geen enkel probleem! Heb nog geen een dvd'tje late mislukken, ben SUPER blij met dit ding, eerlijk waar.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom allemaal schelden op Sony!!! ;) Ze hebben een shite app gemaakt kom jongens allemaal de pioneer a05 halen ofzo, we hebben deze drive toch voor juist 4x dvd-r gekocht!! (met een lach, en te veel bier op :) ) Ben ik blij dat ik deze heb gekocht1
Nou dit vind ik nou klasse gaan we ook nog is ff 4x dvd+r branden sweeeeeeeeeeeeet! straks kunnen we zekerz ook 8x branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 00:05:
Kom allemaal schelden op Sony!!! ;) Ze hebben een shite app gemaakt kom jongens allemaal de pioneer a05 halen ofzo, we hebben deze drive toch voor juist 4x dvd-r gekocht!! (met een lach, en te veel bier op :) ) Ben ik blij dat ik deze heb gekocht1
Nou dit vind ik nou klasse gaan we ook nog is ff 4x dvd+r branden sweeeeeeeeeeeeet! straks kunnen we zekerz ook 8x branden :)
Tuurlijk jonge, houd jij het maar lekker bij je Pioneer A05... Straks branden wij lekker op 4x, zowel DVD-R als DVD+R... ;)
Besides: Die A05, heb je die zelf?? heb je dan ook al 4x media voor die pioneer? DAT is eerder het probleem atm dan de brander zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

ach joh laat ehm maar, die gast is dronken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Hehe, je begrijpt hem verkeerd......hij heeft juist de Sony brander en is blij dat hij met komende firmware upgrade DVD+R op 4 keer kan gaan branden.
Het staat er inderdaad raar, maar dat krijg je met teveel bier op... . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

lol ja ik zie et :) hij heeft et of DVD+R lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als ik weer is teveel bier op heb post ik hier maar nix :) Ik lul dan blijkbaar war taal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic loopt toch wel lekker.... (had ik niet verwacht toen ik hem starte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Die firmware update, is die wel terug te draaien als je niet tevreden bent? Ik heb namelijk mijn oude Pioneer voor mij praktisch onbruikbaar gemaakt door een firmware update. die hangt nu bij mijn collega in zijn pc. Dat ding is eigenlijk alleen geschikt voor DVD-Roms en niet meer voor DVD-Video's

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Das mooi van die update want rond die periode wil ik hem toch ook gaan kopen. En dan maar lekker al die troep in me cdmap opruimen. Een dvd met 24eps Anime van 150/200 mb... Scheelt toch weer flink in de schijfjes en dus de rommel.

Maar die gebrande zooi, doen die het nou in alle dvd(rom) spelers en ook in de huiskamer dvdspelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

ligt er aan of je dvd speler het aan kan, in principe kunnen alle DVD-R in de standalone spelers. Verder terug in dit topic had ik een link gegeven van de Nero Info Tool, daarmee kan je kijken of je dvdrom speler welke standaarden ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik heb het al bekeken op vcdhelp.com. Mijn dvdspeler in de huiskamer is compatible met:

CDRW, DVD-R(W), DVD+R(W) maar niet met cdr... Maar hij gaat dus gewoon werken! Joepie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb gezien dat deze Sony te krijgen is bij Office Center voor 329 (ex), dus voor diegenen die 'm via een bedrijf denken te kunnen kopen, is het mischien interessant.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 20:22:
ok een heeeeeel noob vraag maar ik heb dus gegoogled maar kon geen antwoord vinden. Wat is het verschil tussen -r en +r ?? Ik wil namelijk een een DVD brander halen en wel deze te verstaan maar iedereen heeft het over de 2 formaten -r en +r en wat beter is. Iemand die het uit kan leggen of een linkje heeft?
DVD-primer (oftewel een in-het-kort een uitgebreide uitleg van DVD-need-to-knows.
Nog een link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

TD-er schreef op 17 November 2002 @ 11:18:
Ik heb gezien dat deze Sony te krijgen is bij Office Center voor 329 (ex), dus voor diegenen die 'm via een bedrijf denken te kunnen kopen, is het mischien interessant.
Ja dat heb ik ook voor mijn brander betaald, maar m'n bedrijf heeft geen BTW nummer, dus heb ik de volle pond moeten betalen namelijk 391 euro, gewoon uit de pricewatch van Tweakers. De prijzen zijn gewoon normaal, dus zo bijzonder is het bovenstaande niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Nitai schreef op 17 November 2002 @ 22:42:
[...]

Ja dat heb ik ook voor mijn brander betaald, maar m'n bedrijf heeft geen BTW nummer, dus heb ik de volle pond moeten betalen namelijk 391 euro, gewoon uit de pricewatch van Tweakers. De prijzen zijn gewoon normaal, dus zo bijzonder is het bovenstaande niet.
Nee, niet bijzonder qua prijs, maar wel verkrijgbaar, daar de meeste winkels 'm niet meer op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 18:28
Zit net ff op http://www.ebisschop.nl/dru-500a/ te kijken en het verbaasd me niets dat die princo en optodisc dvd-r's moeilijkheden geven. Als je op internet gaat zoeken zie je dat ze in de VS voor soms $0.89 per 100 worden verkocht, terwijl de Taiyo Yuden's $2.50 per 100 kosten. Denk dat die Princo's gewoon niet helemaal volgens de specs gemaakt worden. Doet me denken aan de tijd van de eerste cd branders en arita cd-r's, die leverde ook vaak coaster, maar waren wel goedkoop. Als Pioneer slim is nemen ze de licenties van Princo en Optodisc om die schijfjes te maken af, levert alleen maar slechte reclame voor het dvd-r formaat, net als Philips heeft gedaan bij slechte cd-r fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De "oude" Princo dvd-r media werken inderdaad niet. Alleen de "nieuwe" met 1x-2x op het label werkten perfect in mijn Sony met 1.0d firmware. Overigens heb ik nog meer media getest. Hieronder een lijstje met media en snelheden. Alle media zijn gekocht bij www.opus.nl

Mitsui -R : 1x werkt perfect, 2x is niet ondersteunt door de writer (geen optie om op 2x te schrijven dus)
Verbatim -R : 1x en 2x werken perfect. Zorg wel dat je de juiste discs hebt met het juiste re-order nummer anders krijg je mooi onderzetters.
Thats Write -R : 1x werkt perfect.
Princo (new) -R : 1x en 2x werken perfect.
Princo (oud) -R : Alleen maar onderzetters op 1x en 2x. Goed voor Pioneer users dus ...
Princo -RW : werkt perfect op 1x
Meegeleverde Sony DVD+RW : werkt perfect op 2.4x

Ik ben tot nu toe een gelukkig man met die Sony in tegenstelling tot die ellendige Pioneer A04.

Laat je niet wijsmaken door "tegenstanders" en probeer het apparaat zelf.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig het techsupport telefoonnummer bij de hand (ben ik vanmorgen vergeten)?

Sony NL (Badheoevedorp) repareert de DRU500 niet en weet niet waar ze wel gerepareerd worden. Techsupport via internet heeft (nog) niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Enige telefoonnummer die ik kon vinden voor Europe is dit:
Sony CNCE Call Centre
UK: 00800 2623 7669
cncesony@suplie.com

ik hoop dat je er wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op 18 november 2002 @ 13:18:
Enige telefoonnummer die ik kon vinden voor Europe is dit:
Sony CNCE Call Centre
UK: 00800 2623 7669
cncesony@suplie.com

ik hoop dat je er wat aan hebt
Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die princo 1x 2x doen het dus gewoon NIET bij mij en ook NIET bij ongeveer 1/3 van alle Sony-bezitters, ook NIET ondanks de 1.0d firmware, dus ik zou iedereen willen aanraden eerst een paar exemplaren bestellen voor je aan een spindel begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 coasters gehad met imation dvd+r. Nero gaf een foutmelding aan het einde van de brandproces, iets met dao. Ik zal de log posten als ik thuis bent.
De bijgeleverde Sony DVD+RW werkte perfect.

Voor de dru500a bezitters, welke software gebruiken jullie om te branden? Ik heb tot nu toe alleen Nero gebruikt. De meegeleverde software heb ik nog niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 16:11
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:22:
Ik heb 2 coasters gehad met imation dvd+r. Nero gaf een foutmelding aan het einde van de brandproces, iets met dao. Ik zal de log posten als ik thuis bent.

Voor de dru500a bezitters, welke software gebruiken jullie om te branden? Ik heb tot nu toe alleen Nero gebruikt. De meegeleverde software heb ik nog niet geinstalleerd.
Probeer eens andere software, ik heb op een ander forum gelezen dat Nero in de fout gaat met dvd+r in combinatie met de dru-500a.

-------------------------
For those of you who just bought a sony DRU500a, do not use NERO (all versions) with DVD+R. There's an issue with nero's disc at once that occurs at the end of a burn. It will give you an invalid command and a chorus of boos. Recordnow and easycd with the latest update will suffice for now. Happy burning.
------------------------

Jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:40
Probeer eens andere software, ik heb op een ander forum gelezen dat Nero in de fout gaat met dvd+r in combinatie met de dru-500a.
Hmm, hier geen probs met Nero 5.5.9.17. en Platinum DVD+R :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Laatst online: 12-09 22:40
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 11:58:
Maarhu ik wil wel is weten bij wie de firmware-upgrade vast liep!!!! en of de brander het nog doet? Bij mij liep ie vast maar hij doet het nog :)
Vind het toch wel aardig ernstig en ik heb wel een stabiel systeem! vaag
Bij mij crashte de firmware upgrade naar 1.0d ook (Win 2K SP2) Maar na reboot wel alles OK en intussen alweer tig DVD'tjes gebrandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 17:22:

Er zijn 2 versies van Nero 5.5.9.17 in omloop. De laatste versie bevat een fout waardoor het afsluiten van DVD+R in combinatie met de DRU500a niet goed gaat.
Je kan de goede versie downloaden van ftp://ftp.freenet.de/pub/.../cd-brenner/Nero55917.exe

De verschillende versies zijn te herkennen aan de omvang van het bestand. De juiste versie is 12.7 mb en de foute versie 12.0 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 20:08:
[...]

Er zijn 2 versies van Nero 5.5.9.17 in omloop. De laatste versie bevat een fout waardoor het afsluiten van DVD+R in combinatie met de DRU500a niet goed gaat.
Je kan de goede versie downloaden van ftp://ftp.freenet.de/pub/.../cd-brenner/Nero55917.exe

De verschillende versies zijn te herkennen aan de omvang van het bestand. De juiste versie is 12.7 mb en de foute versie 12.0 mb.
Dedankt voor deze aanwijzing en de link. Ik heb nl de foute versie (12.0 mb). Ik ga meteen de juiste downloaden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

thnx voor de link van die andere Nero! 't werk perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Iemand al die DVD-r's van €95.14 per 100 op spindel bij opus al geprobeert op deze brander???

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
GVD.... brander zou ik vandaag moeten krijgen.... is 8 dagen uitgesteld... leveringsproblemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maupie schreef op 19 november 2002 @ 15:04:
Iemand al die DVD-r's van €95.14 per 100 op spindel bij opus al geprobeert op deze brander???
deze spindel ben ik ook van plan te kopen.
maar heeft iemand eigenlijk al de blank dvd-r's van opus geprobeerd?
deze zitten ook op een spindel van 50 stuks.
ik gebruik nu that's write, maar dat is nog altijd dik 40 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
Net een mailtje gekgregen van opus:

1x, werkt prima met de Sony (na firmware update)
Met vriendelijke groet,

Opus Supplies B.V.
Hananja van der Lee

Tel: 0172-650079
Fax: 0172-650080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
maupie schreef op 20 November 2002 @ 13:15:
Net een mailtje gekgregen van opus:

1x, werkt prima met de Sony (na firmware update)
Met vriendelijke groet,

Opus Supplies B.V.
Hananja van der Lee

Tel: 0172-650079
Fax: 0172-650080
Ik neem aan dat je hier reageert op de blank dvd-r 's van 95,14 euro per 100?
Dat is dan mooi. Maar 1 x, maar dat was te verwachten. Het gaat de goede kant op met de prijzen voor die dvd-r 's. Als de nieuwe zending branders binnen is ga ik er ook maar eens eentje kopen.
Die blank dvd-r's, heb je daar ook meer kans mee dat ze het niet goed doen in je standalone dvd speler, of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
Dat is een andere vraag.
Mijn PS2 vreet geen Princo's
Ik ken gevallen die ook geen princo's vreten en ook nashua geeft problemen.
Misschien is het een optie om een sample pakket te vragen

• maupie
Effe een kickje

• sebastius

sebastius

Joh, koop op de hcc gewoon wat losse dvdtjes van allerlei stands/fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
O, ja ik ben van mijn write errors af door de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
ik ben ook geinteresseerd in dit apparaat.. heb even vluchtig gezocht in het topic, maar kon het volgende niet vinden:

hoe doet ie het bij het backuppen van beveiligde games ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
Zelf nog niet geprobeerd, maar uit een test heb ik begrepen dat er niet zo goed mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben gisteren begonnen met de blanco dvd,s van Opus , geen een wordt herkend door Sony, terwijl ik er 4 geleend had van een kennis om te kijken of ze werden herkend, deze werkten perfect, misschien een foute spindel van 50?Tevens schrijft de Sony wel op de Nashua maar wordt beschreven niet meer herkend door de Sony?Doe ik hem in een aopen dvd speler dan worden ze wel herkend. De bijgeleverde sony dvd+rw ging perfect. Ik heb tevens de upgrade gelijk geinstalleerd bij installatie van de Sony.Als brandpakket heb ik de meegeleverde software recordnow geinstalleerd, dit werkt goed. Princo,s werken helemaal niet op de Sony bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
Heb je al wel geflashed naar de nieuwe firmware?? 1.0d???
Erg belangrijk, Ik heb ook problemen daarmee opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en het spul in een geheel lege kast gezet, alleen windows xp en de brandpakketten geinstalleerd, maar wat ik heel vreemd vindt, is dat eerst de blanco,s perfect werkten, herkend werden op 3 dvd spelers, ondanks dat er gezegd wordt, dat light on dvd spelers problemen geven met de blanco,s was dit ook niet het geval, en nu ik dan een spindel bestel, er geen een herkend wordt, het laatje blijft open gaan,balen maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

connos schreef op 18 November 2002 @ 18:55:
[...]

Bij mij crashte de firmware upgrade naar 1.0d ook (Win 2K SP2) Maar na reboot wel alles OK en intussen alweer tig DVD'tjes gebrandt :)
Ik heb inderdaad ook wel eens Burn-At-Once Failures aan het einde van de disc maar het zijn dan geen onderzetters. Kan ze gewoon afspelen in PS2/DVD speler ook al lijken ze niet goed afgesloten.

Verder zeer tevreden over deze burner, nog niet de firmware ge-upgrade trouwens. Brand probleemloos op 1X That's Write's en Datatrack's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x das toch niet waar je zon brander voor koopt lijkt me :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Nee, maar 2-speed of meer recordables zijn nog lang niet overal verkrijgbaar
Ik heb gisteren op de HCC 1 spindeltje (van 10) 2-speed DVD-r's gehaald en verder een tube That's, die waarschijnlijk dus 1-speed zijn. Scheelt wel aanzienlijk in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
Waren recordables veel goedkoper op de HCC. Ik zit nog te twijfelen om te gaan.

Hebben jullie deze brander nog gezien of gekocht op de hcc, Hoe duur was ie ongeveer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 12-09 21:48
De Sony brander heb ik niet gezien op de HCC dagen.
Wel waren de Princo 2 speed DVD'tjes goedkoop: 14 euro voor 10 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We moeten gewoon nog even wachten...over tijdje is deze brander veel goedkoper en is hij door nieuwere firmware's beter. Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 03:04:
PRECIES !!!!!!!!!!!! Jij snapt t ! >:)

T'is gewoon zooi. De mijne heb ik teruggestuurd en de florijnen staan alweer op mijn rekening. Zoals het hoort.

Greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik snap het ook, mijne fikt de dvd-tjes als de beste :) nix nie terug sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem in backorder staan bij informatique dus ik zit er met smart op te wachten...
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

~informatique levert hem voor 399 euro wanneer hij op voorraad is/komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mag kiezen tussen:

schijfjes van 1,50 euro op 1x
schijfjes van 2,50 euro op 2.4x
onbetaalbare schijfjes op 4x

dan gaat dus alles op 1x :)

Da's nou net het mooie van deze Sony brander, dat je kunt kiezen!
Over een half jaar of een jaar zijn er vast wel betere branders te krijgen, maar tegen die tijd heb ik dit schitterende apparaat (en dan bedoel ik dus NIET dat OERlelijke frontje, JAKKIE BAH zou er haast een van Philips kunnen zijn) er allang uit!
Ik had nog best ff zonder m'n GF4 gekund (UT2003 doet het ook nog wel met m'n ouwe GF2GTS), maar dit ding is echt ABSOLUTE noodzaak :9

En de strijd tussen + en - is ook nog lang niet beslist, als je daarop wilt wachten kun je ook wel wachten tot de NVidia vs. ATi oorlog is afgelopen voordat je een nieuwe videokaart koopt... (rest my case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Grrr... die brander is volgens mij bijna nergens te krijgen in Nederland :?

Weet iemand een shop waar hij nog wel (snel) leverbaar is?

Bij Opus stond de leverdatum op 14-12, maar dat is nu al veranderd naar 01-01 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op 26 november 2002 @ 09:16:
Grrr... die brander is volgens mij bijna nergens te krijgen in Nederland :?

Weet iemand een shop waar hij nog wel (snel) leverbaar is?

Bij Opus stond de leverdatum op 14-12, maar dat is nu al veranderd naar 01-01 :(
Ik kreeg gisteren een bericht van Etelcom in Rotterdam of ik de Sony nog wilde ontvangen, foutje in hun administratie want ik heb hem al van Etelcom.
Misschien hebben ze er dus nog meer in voorraad. Je kunt ze altijd even bellen.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergat het telefoonnr te vermelden
010-4142900
De lijn is erg vaak bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De Sony heeft op dit moment problemen en is inderdaad moeilijk verkrijgbaar. Maar let op dat Sony deze DVD brander waarschijnlijk toch niet zelf heeft gebouwd. Net zoals met hun CD schrijvers is de kans groot dat Sony een brander van een ander merk heeft gekocht en daar hun naam op heeft gezet. De branders kwamen tot nu toe van Lite-On, de DVD brander lijkt van NEC te komen.

De NEC word in December verwacht en zal waarschijnlijk nog een stuk goedkoper zijn. Lite-On en LG hebben ook al multiformat (+/-) drives aangekondigd voor _onder_ de 200 EURO, deze moeten in het eerste kwartaal van 2003 uitkomen. Lijkt me een stuk aantrekkelijker dan een overgeprijste brakke Sony.

Overigens nog over de Princo DVD-Rs. Deze zijn supergoedkoop, maar echt bagger. Let erop dat je op een DVD-R 4.7 GB aan data schrijft en dat het erg zuur is als je dat kwijt bent. Ook de compatibiliteit van deze schijfjes is zeeer slecht. Daarbij worden ze op dit moment in Nederland/Europe gedumpt en je mag raden waarom.

Wees zeer voorzichtig met de DVD-R media die je koopt, compatibiliteit is op dit moment een big issue en de data die erop staat wil je toch vaak niet meer kwijt. Vooralsnog lijken Verbatim en DataTrack zeeeer goede compatibiliteit en duurzaamheid te hebben. (gebaseerd op vele, vele tests). Alleen Verbatim is op dit moment erg duur en DataTrack prijzen zijn nog zeer goed te noemen!

[ Voor 36% gewijzigd door Snikker op 26-11-2002 12:36 ]

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Alleen Verbatim is op dit moment erg duur en DataTrack prijzen zijn nog zeer goed te noemen![/qoute]

Eur. 3.00 per DVD-R vind ik anders nog best wel vrij redelijk prijzig... En dan heb je de goedkoopste van de goedkoopste datatrack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

ehm dat is vrij goedkoop, de imation dvdr's zijn rond de 4,95 tot 6,95 bij verschillende zaken. Zelfs bij mediamarkt heb je prijzen van 8 tot 12 euro!!!!! En als je voor compatibiliteit wilt betalen, dan is datatrack errug goed, gebruik ook altijd hun 40x speed 80 min CDR's, per spindel (100 cd's) geen ene coaster gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep lekker zeuren over prijzen die hoog zijn,echt iets nederlands! poe wat duur ff een dvd filmpje backupen ja wel op een schijfje van 5 euro duur duur de film kost normaal rond de 30 euro!!! beetje hipo hoor! nou ik vind de prijzen we okee heb al veel leuke goedkope films!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja HEHE tuurlijk ga ik zeuren over de prijzen... Als het goedkoper kan, doe ik het toch goedkoper... Dat jij geld zat hebt, is toch niet mijn zaak? Ik weet niet of jij het misschien al gemerkt hebt, maar door die Pleuro wordt alles toch al reteduur, elke penning die ik kan verdienen wil ik dan ook verdienen....
En jah 5 euro voor een lege DVD vind ik veels te duur, en als jij slim bent, vind je dat ook, anders zal de prijs nooit gaan dalen, productiekosten van een lege DVD zijn namelijk niet heel veel meer dan een lege CD-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
Het is me alleen nog niet geheel duidelijk of de verbatims nou al werken op "onze" sony.
Toch maar bij opus de 2x pinco's besteld om te proberen. Vooral mijn ps2 was nogal kieskeurig.

Zijn er al meer mensen die de blanco's van opus hebben gebruikt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
maupie schreef op 26 november 2002 @ 17:37:
Het is me alleen nog niet geheel duidelijk of de verbatims nou al werken op "onze" sony.
Check dit: http://www.verbatim.com/support/sonystatement.cfm

Antwoord: ja ze werken inmiddels, maar je kan pech hebben als je een bepaalde ouwe hebt, maar die vervangt Verbatim kosteloos voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Swoosh schreef op 26 November 2002 @ 23:04:
[...]

Check dit: http://www.verbatim.com/support/sonystatement.cfm

Antwoord: ja ze werken inmiddels, maar je kan pech hebben als je een bepaalde ouwe hebt, maar die vervangt Verbatim kosteloos voor je.
Ja vervangt ze kosteloos als je in de states woont. Zo is dat vijwel altijd en geldt dus waarschijnlijk niet voor ons kikkerlandje.
Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de HP100i branders. Toen bekend werd dat DVD+R niet ondersteund werd (Alleen DVD+RW) kon je in de states de drive omruilen voor de HP200i, hier in NL kon dat niet en zo is dat met veel meer fabrikanten zo gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 12:15:
Ik kreeg gisteren een bericht van Etelcom in Rotterdam of ik de Sony nog wilde ontvangen, foutje in hun administratie want ik heb hem al van Etelcom.
Misschien hebben ze er dus nog meer in voorraad. Je kunt ze altijd even bellen.
succes
Bellen was geen succes. Telefoon is of in gesprek of ze nemen niet op.

Ben even langs geweest en ze hadden hem dus NIET op voorraad, terwijl dit volgens de website wel het geval zou moeten zijn :(

Verwijderd

Snikker schreef op 26 November 2002 @ 12:31:
De NEC word in December verwacht en zal waarschijnlijk nog een stuk goedkoper zijn. Lite-On en LG hebben ook al multiformat (+/-) drives aangekondigd voor _onder_ de 200 EURO, deze moeten in het eerste kwartaal van 2003 uitkomen. Lijkt me een stuk aantrekkelijker dan een overgeprijste brakke Sony.
Mag ik vragen welke brander jij zelf hebt, Snikker? Ik heb wel een vermoeden...

• Snikker
  • Niet online
Ik heb nog geen DVD brander, ik wacht liever, mijn CD Brander is een Mitsumi

Verwijderd

Snikker schreef op 28 november 2002 @ 22:23:
Ik heb nog geen DVD brander, ik wacht liever, mijn CD Brander is een Mitsumi
Dat dacht ik dus al.

Niet om je af te kraken hoor, maar ik vind het wel opvallend dat veel niet bezitters van deze Sony het ding gruwelijk afzeiken.

Ik heb hem zelf wel en ben er tevreden mee. Natuurlijk is het lullig dat hij niet met alle media even goed omgaat, maar zoals ik eerder al zei komen er echt wel firmware updates die veel problemen oplossen.

9 december komt er trouwens weer een aan;
nieuws: Sony DRU-500A binnenkort te flashen van 2,4x naar 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

inderdaad....en wat een strakke firmware wordt dat zeg!
Kesj, sommige gasten moet je gewoon met een korreltje zout nemen. Ben ook een Sony DRU500A bezitter...en ik ben superblij met dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 03:04:
Ik koop hem inderdaad om op 4X te kunnen branden. Maar net zoals bij de eerste 16X CD-R branders zijn de snelste schijfjes niet meteen te krijgen.

Ik raak dan niet in paniek of ga lopen schelden (of het ding terugsturen en er florijnen voor terugkrijgen, da's balen na 11 maanden in euro's afrekenen) zoals ik hier in het topic lees maar wacht gewoon rustig totdat de verkrijgbaarheid van 2X's en 4X's verbeterd.

Ik vind het ook heel raar dat er zoveel mensen lopen te zeuren over een gloednieuwe brander die niet compatible is met wat oudere DVD-R's. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad, nog geen enkele onderzetter gebakken dus ben dik tevreden.

En die 2X en 4X komen vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Ja maar ondertussen zit je dus toch te wachten tot je em kunt gebruiken en betaal je veel meer dan wanneer je nog even wacht en er betere DVD branders uitkomen voor minder geld diie je _wel_ gelijk kunt gebruiken waarvoor je hem bedoeld hebt.

Leuk en aardig, maar deze drive is gewoon flink gehyped en je hebt altijd mensen die eerste willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Even wachten....even wachten.... even wachten!
Er komt iets snellers en beters binnenkort!

Sommige mensen hebben nu eenmaal lang genoeg gewacht, het bovenstaande zal altijd zo blijven, er komt altijd iets beters en goedkopers. Maar het is niet eens zo dat DVD-branders nieuw zijn ofzo, dus dat argument van de eerste willen zijn gaat al lang niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Laatst online: 18:17
keldon schreef op 29 november 2002 @ 09:32:
[...]

Ik koop hem inderdaad om op 4X te kunnen branden. Maar net zoals bij de eerste 16X CD-R branders zijn de snelste schijfjes niet meteen te krijgen.
Dat argument is niet echt geldig. Bij CD's kan je zelf kiezen op welke snelheid je ze schrijft.
Mijn 8x schrijver schreef alle schijfjes op 8x terwijl er nog geen 8x schijfjes uit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Snikker schreef op 29 november 2002 @ 12:14:
Ja maar ondertussen zit je dus toch te wachten tot je em kunt gebruiken en betaal je veel meer dan wanneer je nog even wacht en er betere DVD branders uitkomen voor minder geld diie je _wel_ gelijk kunt gebruiken waarvoor je hem bedoeld hebt.

Leuk en aardig, maar deze drive is gewoon flink gehyped en je hebt altijd mensen die eerste willen zijn.
Dan kan ik wel blijven wachten, ik heb hem inmiddels bijna een maand voor 369,-. En hoorde dattie op de HCC amper of helemaal niet te krijgen was.

En ik kan hem nu toch ook gebruiken, DVDtje branden duurt nu 50 minuten maar ik heb niet echt veel haast. Tis voornamelijk data-backup en af en toe een film.

En volgende maand duurt dat nog maar 20 minuten of minder wanneer de 2X en 4X schijfjes er zijn. Ga ik nu toch niet moeilijk lopen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
vassago schreef op 29 november 2002 @ 14:43:
[...]

Dat argument is niet echt geldig. Bij CD's kan je zelf kiezen op welke snelheid je ze schrijft.
Mijn 8x schrijver schreef alle schijfjes op 8x terwijl er nog geen 8x schijfjes uit waren.
Dat is dus niet helemaal waar wat je nu zegt. Vanaf 12-speed capable recordables staat er op de CD zelf geschreven hoe snel deze gebrand mag worden en de snelle recorders lezen dat uit en houden zich daar ook aan.
Toen ik net mijn plextor 12-speed had, waren er nog geen 12-speed recordables, dus heb ik ook een aantal 8-speed schijfjes op 12-speed gebakken, maar die waren slecht tot niet te lezen in andere spelers dan mijn plextor 40x. oftewel 8-speed recordables waren zo'n beetje de laatsten die je sneller kon branden dan op de hoes stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
. w o u t e r . schreef op 29 November 2002 @ 14:36:
Even wachten....even wachten.... even wachten!
Er komt iets snellers en beters binnenkort!

Sommige mensen hebben nu eenmaal lang genoeg gewacht, het bovenstaande zal altijd zo blijven, er komt altijd iets beters en goedkopers. Maar het is niet eens zo dat DVD-branders nieuw zijn ofzo, dus dat argument van de eerste willen zijn gaat al lang niet meer op.
Precies,
Dan kan je net zo goed wachten tot over 5 jaar, dan pas er 30 gb op een schijfje,
Of 10 jaar, dan past er 100 gb op een schijfje en wordt dat binnen 10 sec volgeschreven.

Wachten heeft geen nut. Now is the time....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op 30 November 2002 @ 11:35:
[...]

Dat is dus niet helemaal waar wat je nu zegt. Vanaf 12-speed capable recordables staat er op de CD zelf geschreven hoe snel deze gebrand mag worden en de snelle recorders lezen dat uit en houden zich daar ook aan.
Toen ik net mijn plextor 12-speed had, waren er nog geen 12-speed recordables, dus heb ik ook een aantal 8-speed schijfjes op 12-speed gebakken, maar die waren slecht tot niet te lezen in andere spelers dan mijn plextor 40x. oftewel 8-speed recordables waren zo'n beetje de laatsten die je sneller kon branden dan op de hoes stond.
En dat is dus ook niet helemaal waar wat je nu zegt. Ik heb namelijk uit duitsland een lading 24 speed cd-r's gehaald welke ik perfect op 32 speed kan branden op mijn lite-on en welke overal in te lezen zijn.. No problemo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By opus hebben ze nu die pioneer dvd-r 4x dvd's !
ik heb ze zelf nog niet getest maar volgens sony moeten ze werken.
http://sony.storagesupport.com/dvdrw/mediainfo_na.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 21:44:
[...]

En dat is dus ook niet helemaal waar wat je nu zegt. Ik heb namelijk uit duitsland een lading 24 speed cd-r's gehaald welke ik perfect op 32 speed kan branden op mijn lite-on en welke overal in te lezen zijn.. No problemo..
ik snap maar niet dat jullie willen blijven branden hoger dan 20x of 24x .
Jullie weten toch dat de errorrate en stuk groter word daarboven. Op 40x of 48x is het al veel % meer. 20x is beste speed/errorrate verhouding. Ik heb een plex 40x en brand nooit op 40x. Altijd 16x of 20x. Want veel tijd scheelt het niet.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Voor degenen die toch nog een Sony willen: Yorcom had ze gisteren nog op voorraad. Ik heb er nu één daar vandaan en de productiedatum is 13 november :) Firmware 1.0d zat er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

had al gezegd dat ik gek ben op m'n sony dvd brander? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

multipasser schreef op 01 december 2002 @ 16:05:
[...]

ik snap maar niet dat jullie willen blijven branden hoger dan 20x of 24x .
Jullie weten toch dat de errorrate en stuk groter word daarboven. Op 40x of 48x is het al veel % meer. 20x is beste speed/errorrate verhouding. Ik heb een plex 40x en brand nooit op 40x. Altijd 16x of 20x. Want veel tijd scheelt het niet.
Dat is dus gewoon kwatsch, je krijgt eigenlijk alleen errors als je cdr's op hogere snelheden gaat branden dan gespecificeerd (JA, dat is zo). Je bent overigens niet bijzonder handig bezig als je een 40x brander koopt terwijl je alleen maar op 20x brandt... (koop dan een 24x |:( )
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.