Mooi is een woord van 3 letters .......AMD
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Mischien doen jullie wel iets verkeerd
En verder ben ik zeer tevreden hij maakt weinig geluid met het kijken naar dvd films, en alles wat ik tot nu toe heb gebakken gaat goed, geen mislukkingen, alleen jammer dat ie niet sneller ript maar ja daar heb ik mijn dvd-rom wel voor
Quote mijn eigen post maar even omdat ik er graag antwoord op wil. Is dit zo?Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 15:58:
Heeft dat lade van dat ding nou een andere kleur dan de rest?
Verwijderd
Kun jij allang lezen ??Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 09:26:
Uhm snap niet waar jullie over klagen? maar ik brand gewoon op 2 speed de dvd+rw van Sony nix niet een uur wachten!!! En de platinum dvd+r ook.
Mischien doen jullie wel iets verkeerdIk heb zelfs een dvd-jes via het netwerk gefikt
En verder ben ik zeer tevreden hij maakt weinig geluid met het kijken naar dvd films, en alles wat ik tot nu toe heb gebakken gaat goed, geen mislukkingen, alleen jammer dat ie niet sneller ript maar ja daar heb ik mijn dvd-rom wel voor

DVD+R werkt WEL goed ( 2,5x ) maar DVD-R werkt NIET goed. En aangezien DVD-R schijfjes veel goedkoper zijn, wil iedereen DVD-R schrijven. SNAPPIE ???

Greetzzzzzzzzz
Verwijderd
Verwijderd
HeyzzVerwijderd schreef op 08 November 2002 @ 11:16:
Uhm ik kan allang lezen ja, maar het goed begrijpen is wel eens een probleemIets te snel over de topic gekeken! Uhm jij zei ergens in deze topic s dat de imation dvd-r bij onder andere dynabite wel 4x kan worden beschreven heb je dit getest?
Lawrence beweert dat hij die op 4x heeft gebrand ja, maar ik heb het zelf nog niet getest. Het lijkt mij sterk maar ik zal dat dit weekend wel even testen. Misschien vanavond al.
Greetzzzzzzzzz
Verwijderd
cya
Verwijderd
welke heb je geprobeerd ? Je hebt namelijk v1.0 en v2.0.Nitai schreef op 08 November 2002 @ 15:21:
nou imation ging bij mij gewoon op 1x speed hoor.....zal wel.
Ik ga dit weekend v2.0 proberen.
Greetzz
Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
heb ff de Imation DVD-R v2.0 getest..........HELAAS, alweer 1x . Dus Lawrence had een beetje teveel gezopen ofzo denk ik toen hij beweerde dat ie die op 4x kon branden.
Omdat ik toch bij de Dynabyte was, heb ik ook maar even TX DVD-R meegenomen.
EN DIE DOEN HET OP 2x !!!!!!!!! Echt waar. Ik heb er 2 geprobeerd en allebei gelukt.
Dit zijn dus de eerste DVD-R schijfjes die het goed doen in de Sony drive op 2x. Alleen kosten ze 5,95 per stuk ! Da's ERRUG duur.
Greetzzzz to u all.
ps. wel een k*t winkel trouwens die Dynabyte hier ! Jesus, even een opmerking van de Dynabyte medewerker : "ow mijnheer, deze Imation DVD's kunt u met de sony gewoon op 4x branden hoor, ik heb thuis ook een cd-brander van 24x en ik gebruik alrijd cd's voor 8x maar die kan ik gewoon op 24x branden hoor, helemaal geen probleem......................................................................... HELE DIEPE ZUCHT BOEHOEHOEOEOE
Verwijderd
Inderdaad prijzig ja...Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 20:15:
Oke dan,
heb ff de Imation DVD-R v2.0 getest..........HELAAS, alweer 1x . Dus Lawrence had een beetje teveel gezopen ofzo denk ik toen hij beweerde dat ie die op 4x kon branden.
Omdat ik toch bij de Dynabyte was, heb ik ook maar even TX DVD-R meegenomen.
EN DIE DOEN HET OP 2x !!!!!!!!! Echt waar. Ik heb er 2 geprobeerd en allebei gelukt.
Dit zijn dus de eerste DVD-R schijfjes die het goed doen in de Sony drive op 2x. Alleen kosten ze 5,95 per stuk ! Da's ERRUG duur.
Maar ik denk dat het met dat branden op 2x en 4x wel goed komt, waarschijnlijk door een firmware update (2x) en media die geschikt zijn voor 4x.
Niet te snel in paniek raken mensen...

Verwijderd
maar zelfs met de normale cd-r schijven heeft dat ding moeite(DRU500A)
met emtec en philips cd-r's krijg ik een "power calibration errror"
Met sony schijfjes fikte die uiteraart wel oke en met lead data moest die heel lang denken
Ik zit nu erg in dubio om dat ding retour te doen, maar volgens mij kan een filmware update ook wel helpen, maar hoe is Sony hiermee
Verwijderd
Heyzz,Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 07:36:
Ik heb nog weinig mensen gehoord over de cd-r ervaring
maar zelfs met de normale cd-r schijven heeft dat ding moeite(DRU500A)
met emtec en philips cd-r's krijg ik een "power calibration errror"
Met sony schijfjes fikte die uiteraart wel oke en met lead data moest die heel lang denken
Ik zit nu erg in dubio om dat ding retour te doen, maar volgens mij kan een filmware update ook wel helpen, maar hoe is Sony hiermee
Ik heb gewoon blanke 80min cd's van 0,30 euro per stuk en die doen het prima.
Voor de rest nog geen cdr getest.
Greetzzzzz
Verwijderd
Dan kan ik er mischien wel mee leven.
Maar ik heb geen geen zin in een spindeltje kopen en niet werken.
Verwijderd
alleen jammer dat ze er geen cdr/rw bij hebben staan want ik heb gemerkt dat die heel slecht compatible zijn
Verwijderd
Aan je wens is inmiddels ook voldaan. De eerste ervaringen met cdr/rw zijn inmiddels binnen en worden ook verwerkt in het overzicht.Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 21:10:
Kijk daar heb je wat aan ( ga hem meteen toevoegen)
alleen jammer dat ze er geen cdr/rw bij hebben staan want ik heb gemerkt dat die heel slecht compatible zijn
Verwijderd
Had in de eerste instantie mijn dvd lezer laten zitten om te rippen, want ik had hier gelezen dat die sony films maar op 2 x leest.
en ik 24x cdr's branden ook wel weer ff beter vind, maar de plextor bakt nog ffbeter
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Mijn dru500a heeft nu al 3á4 keer een write error geven en zegt dat dood leuk. Burn process failed. Ik gebruik That's write, en het gebeurd nooit 2 keer achter elkaar.
Maar ja 4 schijfjes verknallen door een of andere write error is niet fijn.
Hebben andere dit ook???
Oh ja, hij doet dit vaak zo tegen 95% van he brand process
Verwijderd
De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik wel een cdtje verpest heb, toen werd de pc tijdens het branden ff uitgezet.
One happy user.
ik kan me herinneren m'n huidige brander een keer te hebben teruggebracht omdat ie veel cd's verpeste met dat soort errors.
Bleek software, ding heeft het nog een hele tijd gedaan, maar begint nu volgens mij letterlijk het spoor bijster te worden (track following errors op diverse media... na paar keer proberen lukt vaak wel)
Hij geeft ook niet aan wat er fout gaat of zo. Beetje vreemd.
En steeds zo rond hetzelfde moment.
De media die ik gebruik is That's Write 1x.
Ik gebruik nero 5.5.9.17.
Is snap er geen hol van
Verwijderd
en het brandprocess verleip volledig goed op 1x speed
maar als ik de dvd probeer te lezen zie ik helemaal niks
ik heb hem gemaakt met NERO 5.5.9.17
en probeer te lezen met windows verkennen
wie heeft hier ervaring mee
Mijn ervaring (wel met een pioneer) is dat nero erg erg raar doet met branden van dvd's. Nog een goede tip; Record Now Max 4.12 geeft hier bergen errors en coasters, 4.10 werkt echter perfect.Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 23:16:
Ik heb net een dvd'tje volgeschreven met data
en het brandprocess verleip volledig goed op 1x speed
maar als ik de dvd probeer te lezen zie ik helemaal niks
ik heb hem gemaakt met NERO 5.5.9.17
en probeer te lezen met windows verkennen
wie heeft hier ervaring mee
* |sWORDs| gebruikt alleen nog maar Record Now Max 4.10, Dvd Decrypter 3.1.3.0 en IFO edit 0.94.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Uhm is dat niet moeilijk aan te geven voor een drive dat pas ongeveer 2 a 3 weken uit is?TD-er schreef op 10 November 2002 @ 10:53:
Ik zit al een tijdje te denken over deze Sony drive, maar zo af en toe hoor ik verhalen dat 'ie gauw kapot gaat, zijn er hier mensen die daar mogelijk wat concrete cijfers over kunnen geven?
Ik had van de week hierover al een topic gestart, voordat ik dit topic tegen kwam (dook niet op ik de search, gezocht op typenr drive)Nitai schreef op 10 november 2002 @ 23:59:
[...]
Uhm is dat niet moeilijk aan te geven voor een drive dat pas ongeveer 2 a 3 weken uit is?Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?
DVD+ & DVD- combobranders gauw defect?
Ik had dus naast deze reactie op de frontpage al eerder gehoord van veel uitval met dergelijke combo drives (is alleen nog maar een van Sony uit dacht ik, maar goed) en ik vraag me dus af of er al mensen zijn die d'r al eentje versleten hebben.
Ik weet dat die drive pas uit is, maar als het echt een bestaand probleem is, dan zouden er al een x-aantal terug gestuurd moeten zijn, toch?
Ik vraag dus alleen maar om een bevestiging (of ontkenning) van een bewering van iemand anders hier.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
DVD-RW Pioneer "DVS-RW47B/E with CPRM": OK, 1x
DVD+RW Nashua OK, 2.4x
DVD+RW Platinum OK, 2.4x
DVD-R Princo "General 1x 2x" NOT ACCEPTED BY DRIVE (drive immediately ejects this media upon insertion)
Verwijderd
Verwijderd
Ik gebruikt deze voornamelijk voor backup van gegevens en Ps2 games en af en toe wat films
Bij www.plextor.nl staat dat deze drive geen/heel slecht DVD-R ondersteunging heeft
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Mocht iemand willen weten waar ie de firmware update kan vinden, hier dus;Fzeven schreef op 11 november 2002 @ 21:27:
Zijn er al brand resultaten met de nieuwe firmware 1.0d
http://sony.storagesupport.com/dvdrw/dru500adwn.htm
Uit de readme van de firmware upgrade zip;
November 08, 2002
Firmware 1.0d will improve read and write speed on DRU-500A. It will also provides enhanced writing compatibility with DVD recordable/rewritable media.
Firmware will work only on the following operating systems;
Windows 98SE
Windows ME
Windows 2000
Windows XP
Instructions:
1. Download the file to Desktop on the computer.
2. Unzip file. For utility to unzip, please go to www.winzip.com.
3. Open file 500A510d.
4. Confirm that the drive is Sony DVD RW DRU-500A.
5. Click on the option "Start Update". The Firmware Updater might ask you to restart the system. Save and close all open applications and background programs before accepting the restart option.
6. When the computer has been restarted go back to file 500A510d and open it.
7. Click on the option "Start Update". It will take approximately 40 seconds. When the
firmware is updated, you will be prompted to restart the system again.
Note:
*If wimdows prompt you to activate auto insert notification, select "no."
*To check if the firmware has been update to 1.0d, please reopen the file 500A510d.
"Windows" is a registered trademark of Microsoft Corporation
Verwijderd
alle goedkope merken die ik hier en daar geleent heb brand hij wel grrrrr
Verwijderd
heeft iemand dit al geprobeert met de nieuwe firmware?
[ Voor 0% gewijzigd door Nitai op 12-11-2002 00:28 . Reden: broken link? NOT! :) stupid me ]
Verwijderd
Spindle Princo's hier, met 1.0c geen enkele op een na leesbaar (media fout).
Met 1.0d nog maar 2 van de 10 niet leesbaar en ze branden op 2x met nero
Verwijderd
Hoezo ????? Ik vind dat ze een produkt pas uit moeten brengen als het fatsoenlijk werkt, en dat is niet zo. Ik heb nu toch zeker al voor 60 euro DVD'tjes weggegooid !
Ik ga nu snel ff die firmware erop knallen en testen. Ben benieuwd.
Greetzz to u all
Verwijderd
ik had ook dvd-tjes verknoeid heb ze terug gebracht naar de winkel!! (imation dvd-r op 1 speed)zeg zo van, nou das mooi heeft ie deze mooi mis gebakken, het andere merk(platinum dvd+r 2 speed) die ik daarna voor het zelfde te bakken bestanden gebruikte werkte wel
Verwijderd
Ik had zelf van verschillende media (10 merken ofzo) een tweetal schijfjes besteld, geprobeerd, en van degenen die 't goed deden (allemaal op de princo 2x na) en betaalbaar waren een voorraad nieuwe besteld. Score: 2 niet werkende schijven. Ik bedoel, je koopt toch niet in een keer een hele voorraad schijven waarvan je niet weet of ze 't wel goed doen, en als er bij een proefschijfje wat mis gaat koop je dat merk toch gewoon niet meer?
Vanavond nog ff testen of die princo's 't wel doen met de 1.0d firmware, wie weet gaat de fail-score nog naar 0...
Ik vind het juist een voordeel dat deze drive zo vroeg is uitgebracht want ik kon echt niet meer wachten
Koop ik toch gewoon alleen de schijven waarvan ik weet dat die 't goed doen; en mocht de compatibiliteit nog verder verbeteren, da's alleen maar mooi meegenomen!
Bovendien wordt deze drive echt een hit aangezien ie nu nog geen direkte concurrenten heeft, en da's alleen maar heel goed omdat er dan ook meer kans is op snelle fixes (kijk bv maar eens naar de aantallen biossen die er voor de K7S5A uit zijn gekomen, alleen maar omdat ie zo goed verkocht is en er dus ook veel response van de gebruikers komt; z'n opvolger, de K7S6A, is veel minder verkocht en daar zie je dan ook nauwelijks fixes).
Voor de sony gewoon ff op ebi's site checken hoe 't staat met de compatibiliteit, dan heb je weinig kans de verkeerde schijven aan te schaffen.
Verwijderd
luister nou eens ff !! Ik wil op 2x branden en niet op 1x !!!!! Voordat die DVD gebrand is is ie alweer oud ! Ik koop toch niet voor niets een 4X DRIVE !!!!!!!!!!!! Het is gewoon baggerzooi. Gelukkig geeft SONY dat zelf toe ! Op 1x doet ie het wel ja, maar ja, dan kan ik net zo goed het goedkoopste brandertje kopen wat er is. En die princo's doen het na de firmware update nog steeds niet op 2x. Het kan ook zijn dat mijn drive gewoon defect is.
Maar gezien de reakties hiet lijkt me dat sterk.
Daar komt nog eens bij dat ik deze rommel niet graag in mijn winkel zou willen hebben, binnen een week staan er hordes klagende klanten in mijn winkel, slechte reklame lijkt mij.
Jij zegt dat Princo's de enige zijn die niet werken, bij mij werken de volgende ook niet :
Imation, Arita, Nashua.
Nou ja, de drive gaat in ieder geval retour afzender en dan hoor ik het wel.
Volgende maand en begin volgend jaar komen er diverse andere merken uit dus wacht ik wel ff.
Greetzz to u all
Verwijderd
Dat je zo snel mogelijk wil branden daar heb je groot gelijk in. Maar je argument over dat de dvd alweer oud is na 1 uur branden vind ik een beetje krom.Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 15:57:
jaja jonguh,
luister nou eens ff !! Ik wil op 2x branden en niet op 1x !!!!! Voordat die DVD gebrand is is ie alweer oud ! Ik koop toch niet voor niets een 4X DRIVE !!!!!!!!!!!!
Ik neem aan dat je het over films hebt. En de meeste films moet je eerst nog rippen en downsamplen, en daar gaat wel wat meer tijd inzitten dan een uur... Dus je argument over verouderd na 1 uur branden is niet zo sterk.
Maar dat Sony bepaalde verwachtingen niet waarmaakt is wel duidelijk ja. Jij had toch de Princo 2x versie dvd-r's? Wel zuur dan als ie die ook al niet op 2x brandt.
En hoe ga je het regelen met retourneren? Breng je hem terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, of stuur je hem naar Sony?
Groeten en sterkte ermee.
Laat hier nog even weten hoe het is afgelopen.
Vandaag een paar samples ontvangen van Lynxdv.com. De Sony brand ze echter maar op 1x, maar goed, ze werken wel.
Ik krijg van de week (of volgende week, afhankelijk van de post) een paar sample's van Datawrite opgestuurd.
Deze zouden 4x geschikt zijn, ben echt HEEEEL benieuwd of mn Sony dan ook op 4x kan fikke!
Vanaf dvdwriters.co.uk :
Datawrite is the first budget brand to launch a 4x disc (the 4x disc is based on a Ritek dye) will be available for commercial sale on the 20th November - this incidentally is also the release date for the new Pioneer 105.
For a picture of a negative of the disc please click here. Datawrite also mentioned to us that they are looking for European resellers for this new disc.
Met firmware 1.0c met Princo DVD-R V2.0 -> WRITE ERROR.Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 00:56:
super..... het werkt
Spindle Princo's hier, met 1.0c geen enkele op een na leesbaar (media fout).
Met 1.0d nog maar 2 van de 10 niet leesbaar en ze branden op 2x met nero
Met nieuwe firmware 1.0d alléén op 1 speed. Nero 5.5.9.17. zegt wel dattie op 2x brandt, maar 4,3GB branden duurt bijna een uur.
Dus 't is wachten op de volgende firmware upgrade!
Verwijderd
Klopt helemaal, ik heb hetzelfde probleem, en daar komt dan ook nog bij dat ie vaak bij LEAD OUT gewoon stopt met branden zonder enige foutmelding.connos schreef op 12 november 2002 @ 22:44:
[...]
Met firmware 1.0c met Princo DVD-R V2.0 -> WRITE ERROR.
Met nieuwe firmware 1.0d alléén op 1 speed. Nero 5.5.9.17. zegt wel dattie op 2x brandt, maar 4,3GB branden duurt bijna een uur.
Dus 't is wachten op de volgende firmware upgrade!
Ik moet zelfs de pc opnieuw opstarten om het mislukte dvd'tje eruit te krijgen.

Greetzz to u all.
Bij mij werken Imation, Arita en Nashua dus wel heh? Perfect ookVerwijderd schreef op 12 November 2002 @ 15:57:
Jij zegt dat Princo's de enige zijn die niet werken, bij mij werken de volgende ook niet : Imation, Arita, Nashua.
Misschien heb je een mindere drive? Of ligt het aan je (besturings)systeem?
Terugbrengen is een goede optie in dit geval lijkt me....enne kijk ook gelijk ff naar je systeem of ie niet gewoon verrot is.
Verwijderd
een beetje off topic, maar het maakt niets uit !ken schreef op 12 November 2002 @ 23:57:
moeten xbox games op dvd-r of dvd+r gebrand worden of maakt dat niets uit
Verwijderd
Heyz,Nitai schreef op 12 November 2002 @ 23:40:
[...]
Misschien heb je een mindere drive? Of ligt het aan je (besturings)systeem?
Terugbrengen is een goede optie in dit geval lijkt me....enne kijk ook gelijk ff naar je systeem of ie niet gewoon verrot is.
Ja, ik denk inderdaad dat ik gewoon een mindere drive heb. Met mijn systemen is niets mis. Alles werkt perfect en ik heb hem in twee systemen geprobeerd, allebei pentium 4, de ene met DDR en de andere met SDRAM. Bij allebei dezelfde klachten.
Ik heb m vandaag teruggestuurd naar de leverancier. Ik ben benieuwd.
Greetzzz to u all !
Ok thanx, Dan ga ik toch voor de pioneer dvd branderVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 07:49:
[...]
een beetje off topic, maar het maakt niets uit !
Same here, die Sony is niet te krijgen en de Pioneer is 60 eur. goedkoper.
En van de Pioneer weet ik dat die goed is, geen gezeik met media.
Verwijderd
wacht dan op de pioneer a05 (of doe je dat al) die is nog niet eens 300 euro bij www.opus.nl (vanaf 25-11-2002).vassago schreef op 13 november 2002 @ 15:05:
[...]
Same here, die Sony is niet te krijgen en de Pioneer is 60 eur. goedkoper.
En van de Pioneer weet ik dat die goed is, geen gezeik met media.
iedereen die de sony heeft zit op dvd-r te fikken omdat dat goedkoper is. dus dan kun je net zo goed de pioneer kopen die alleen maar dvd-r kan branden. deze doet dat waarschijnlijk ook nog beter.
De site is te vinden op:
http://wognum.xs4all.nl/media
Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.
Verwijderd
Als je het al 4x moet vragen, denk ik wel dat het antwoord misschien is...Wat zal hij nou ongeveer kosten op HCC denken jullie of scheelt dat niet zoveel?
Deze ga ik dus kopenVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:04:
[...]
wacht dan op de pioneer a05 (of doe je dat al) die is nog niet eens 300 euro bij www.opus.nl (vanaf 25-11-2002).
iedereen die de sony heeft zit op dvd-r te fikken omdat dat goedkoper is. dus dan kun je net zo goed de pioneer kopen die alleen maar dvd-r kan branden. deze doet dat waarschijnlijk ook nog beter.
Zal wel niet bij de HCC te koop zijn
WE WETEN HET NIETVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 19:12:
[...]
Als je het al 4x moet vragen, denk ik wel dat het antwoord misschien is...
oke dat had je ook gewoon kunnen zeggen.... Maar ook niemand een idee? Zal hij er echt zoveel goedkoper zijn of scheelt dat meestal niet zo veel op branders?
Heb de brander bij http://www.koopcitee.nl/ besteld voor € 351 inclusief BTW en verzendkosten
Nu nog even langs opus.nl voor de goedkope media
Deze brander zal zeker niet veel lager zijn dan de prijs uit pricewatch. w o u t e r . schreef op 13 November 2002 @ 19:37:
Vorig jaar vond ik de HCC niet spectaculair goedkoop ofzo... ik ga dit jaar waarschijnlijk ook niet meer
Das slimNu nog even langs opus.nl voor de goedkope mediaDaarom heb ik even http://wognum.xs4all.nl/media gemaakt
Weet ik wat ik moet kopen hehe
Ik ga voor de Pioneer A05 met Princo 2x disks
Leuk, maar issut niet handiger om het op 1 site te houden??. w o u t e r . schreef op 13 november 2002 @ 19:03:
Ik heb ook even een site gemaakt waar mensen door kunnen geven welke media werken en welke niet; bij deze kan je echter zelf media toevoegen en kunnen meerdere mensen vervolgens stemmen; het leek met op deze manier wat handiger
De site is te vinden op:
http://wognum.xs4all.nl/media
dus op http://www.ebisschop.nl/dru-500a/
die wordt een beetje bekend, en 1 url is wel zo handig..
Ik heb hem bijgewerkt zodat je ook commentaar op media kan geven; misschien dat ik er morgen een soort pricewatch bij maak als daar intresse voor is, maar we hebben er natuurlijk al een
Ja, die. Heb hem al besteld. En inderdaad DVD-R is het enige wat tot nu toe interessant is wat prijs betreft.Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 18:04:
[...]
wacht dan op de pioneer a05 (of doe je dat al) die is nog niet eens 300 euro bij www.opus.nl (vanaf 25-11-2002).
Tegen de tijd dat +R schijfjes goedkoper zijn dan -R koop ik wel een nieuwe. (Dat zal nog wel een aardig tijdje duren)
70 eur extra betalen om duurdere +r schijfjes te branden?
1) Sinds wanneer is er iets uberhaubt goedkoper op de HCC? (Hint: Check de HCC pricewatch van vorig jaar).Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 19:32:
[...]
oke dat had je ook gewoon kunnen zeggen.... Maar ook niemand een idee? Zal hij er echt zoveel goedkoper zijn of scheelt dat meestal niet zo veel op branders?
2) als winkels hem nu al niet kunnen leveren, denk je dat ze hem opsparen voor de HCC?
Ik en mijn collega hebben allebei last van write errors in nero 5.5.9.17.
O ja ik heb mijn firmware nog niet geupdate.
Verwijderd
Bovendien leest m'n ene dvd-speler geen DVD+RW en de andere geen DVD-RW en juist daarom heb ik deze multi-burner gekocht; dan kan ik altijd een schijfje bakken voor elk apparaat.
Bovendien kan het best zo zijn dat de DVD+R schijfjes straks goedkoper worden dan de -R, en dit brandertje moet toch wel ff mee. Kan ik altijd de beste keus doen (media uitkiezen qua prijs, snelheid of compatibiliteit, ideaal)!
ik gebruik nero 5.5.9.17 en dvd decrypter 3.1.3.0
Verwijderd
Sony brandt cdr op 24x ipv 16x cdrw op 10x ipv 8x en heeft een 8MB buffer ipv 2MB.vassago schreef op 13 november 2002 @ 21:56:
[...]
Ja, die. Heb hem al besteld. En inderdaad DVD-R is het enige wat tot nu toe interessant is wat prijs betreft.
Tegen de tijd dat +R schijfjes goedkoper zijn dan -R koop ik wel een nieuwe. (Dat zal nog wel een aardig tijdje duren)
70 eur extra betalen om duurdere +r schijfjes te branden?
Maar ik moet zeggen dat ik ook aan het twijfelen ben tussen deze 2
Dan is die Sony nog steeds trager dan mijn 40x Lite onVerwijderd schreef op 14 november 2002 @ 10:41:
[...]
Sony brandt cdr op 24x ipv 16x cdrw op 10x ipv 8x en heeft een 8MB buffer ipv 2MB.
(CD's schrijven met een aparaat van 300 euro? Weet nog wel vroeger dat ik mijn eerste CD schrijver uitsluitend voor het schrijven gebruikte --> slijtage LOL)
Buffer zou me jeuken eerlijk gezegd. Schrijver gaat in mijn servertje staat toch de hele dat uit zijn neus te eten.
Een speler 8 maanden later uitbrengen.
Logisch dat ie goedkoper wordt
Sorry wist niet dat hij in 2e kwartaal 2003 pas uitkwam! Maar hij wel zowat de helft goedkoper...maupie schreef op 14 november 2002 @ 14:45:
Lekkere concurent.
Een speler 8 maanden later uitbrengen.
Logisch dat ie goedkoper wordt
Verwijderd
Misschien wordt het ook tijd voor een 'het grote pioneer A05 topic'??
Goed planVerwijderd schreef op 14 November 2002 @ 16:59:
Misschien wordt het ook tijd voor een 'het grote pioneer A05 topic'??
Ik heb um al besteld. Had eigenlijk de Sony in bestelling staan, maar kheb geen zin om een jaar te wachten (if ever) voor je een beetje fatsoenlijk op goedkope media kan branden met een degelijke snelheid.. Dan maar alleen -r.. Als het goed is kunnen allebei me standalone spelers dat aan..
Erg jammer, want die Sony leek me een erg leuk ding!
De helft goedkoperVerwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:03:
[...]
Sorry wist niet dat hij in 2e kwartaal 2003 pas uitkwam! Maar hij wel zowat de helft goedkoper...
200 US$ dus hooguit 75 tot 100 eur. goedkoper dan wat die Sony _nu_ kost. Wat kost die Sony over een half jaar? (Gokje, ongeveer hetzelfde?)
Dit topic is gesloten.