Toon posts:

Wat nodig voor netwerk+adsl te delen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zullen dit wel een stomme vraag vinden maar ik ben een newby en heb nu zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik krijg binnenkort een Planet ADSL(standard, 256) aansluiting via een USB-modem. Dit is ook geschikt voor onze ISDN-verbinding.
Daarnaast heb ik 2 PCI-netwerkka :? artjes gekocht om de andere PC in huis aan te sluiten.
Ik wil dus een netwerkje tussen die PC's en daarnaast vanuit beiden tegelijk kunnen internetten.
Heb ik dan een HUB nodig of een router of een switch? En alleen UTP-kabel ertussen?
Als ik weet wat ik nodig heb kan ik weer verder met lezen op dit board, ik hoop dat iemand me kan helpen.De PC's zijn beiden Pentiums met Windows erop, 1 keer XP en 1 keer ME. :?
Groetjes

Lisette

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48
Alleen cross kabel er tussen internet delen met windows of met een ander progie en klaar ben je.

edit:
Met xp is het helemaal makkelijk je maakt een diskette doe die in de andere pc en klaar ben je

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit kun je doen door een netwerkje aan te leggen tussen beide pc's. Hiervoor heb je alleen je twee netwerkkaarten nodig en een cross-utp kabel.

De pc waar het internet op binnenkomt (en waar dus de modem op zit aangesloten) functioneerd als router. Dit kan je doen met een programma als wingate/winroute of gewoon door je verbinding te delen in windows.

Volgens mij waren deze dingen gewoon te vinden in de FAQ.

Ik zal even een link zoeken.

Met behulp van deze twee FAQ's moet je er zeker uit kunenn komen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152460//
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309398//

[ Voor 0% gewijzigd door Luit op 03-10-2002 22:23 . Reden: links ingevoegd ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
1. Groeten hoeft niet, zie Begroeting onder posts & replies

2. In beide pc's netwerkkaartje, netwerkje opzetten en via software je internet delen... windows XP kan dit zelf al, anders iets als winroute.

Een losse router kan niet, je hebt een USB modem, en die kan dus niet op een router.. Of je moet een draytek kopen, die heeft wel USB support, maar die is vrij duur....

Verwijderd

Welkom op GoT!
lees eerst eens de faq door
Op GoT is het gewenst dat mensen eerst zelf zoeken voordat ze iets vragen, omdat GoT geen vraag-maar-raak site is.
Bij network trouble shouting staat een faq over hoe deel ik internet?
Hier staat alles wat je wil weten. Als je zelf ook gezocht hebt, kun je hier terugkomen om het te vragen, maar alle antwoorden staan in de faq

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Welke besturingssysteem draait de pc waarop internet binnen gaat komen?

Trouwens welkom op dit forum, lees ook de faq eens.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
He wat zijn jullie lekker snel met je antwoord. Ja ik had al veel gelezen maar heb een beginnetje nodig omdat iedereen een andere situatie lijkt te hebben en dit absoluut nieuw is. Hoofd duizelt nog van het uitzoeken van de PC en pas nieuwe satelietgebeuren uitgezocht.
Bedankt ook voor die link naar die mooie site, ik kan verder....
THANX
Lisette
:*)

Verwijderd

Topicstarter
De Pc waarop het binnenkomt gaat draaien met XP, de andere dus met ME.
Er zitten veel mensen op dit board die er veel vanaf weten en over een tijdje zal dat bij mij ook wel zo zijn. Ik wil ook niet lui overkomen maar mis gewoon het begin, en in de winkels vertellen ze allemaal wat anders.
Bij Planet was ook de enige mogelijkheid om ADSL via het door hun geleverde USB-modem te krijgen, dat ook voor ISDN geschikt was. Bij Het Net en Wannadoo was het niet mogelijk om als je ISDN hebt. een USB-modem te gebruiken.
En dan hebben we ook nog geen vrienden die al netwerken etc. dus we moeten het zelf uitzoeken (en dat is ook leuk als je op gang bent)
Dus jullie zullen me nog wel vaker tegenkomen, maar ik zal proberen geen "domme"vragen meer te stellen.
Lisette

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste topicstarter,

Als het goed is staat in dit topic alle informatie die je nodig hebt:
Hoe deel ik Internet ?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.