area 61 toch een vraagje

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Quinie schreef op 02 oktober 2002 @ 16:23:
[...]

Volgens mij is dit inderdaad de bedoeling :)
Het mooiste vond ik toch wel de naam Vip-room omdat het de bedoeling nog eens versterkt (wie wil er nu geen vip zijn)

En IMHO is dit een leuk grapje omdat het geen enkele meerwaarde bied boven de reeds bestande forums. Hoewel ik dt verkeerd kan hebben maar dat is me nog nergens duidelijk uit geworden

Ik persoonlijk zie A61 als een voor mij tech verrijking (zo zal ik A61 ook gebruiken voornamelijk) en in dat geval heeft A61 al z'n vruchten afgeworpen.

Afgelopen weekend nog techpost geplaatst voor een relatief simpel probleem (m,aar niet echt makkelijk op te lossen). Was in principe best wel met de search op te lossen, maar kwam er gewoon niet uit.
En dat kan dus gewoon in A61, dus meerwaarde? JA

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 02-10-2002 16:40 . Reden: ineens hoop replys ertussen, dus ff een kwoot erbij gezet :P (hoe lang kun je eigenlijk een edit-reden-regel maken? Daar zit hopelijk toch wel een limie op? Hmmz ... volgens mij kan ik gewoon m'n hele CV in dit edit boxje pasten :o ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

DoRRoN schreef op 02 oktober 2002 @ 16:31:
[...]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt JvS.

Ik vind het prima dat A61 er is, mijn tijd komt nog wel dat ik toegang krijg ;). Maar met 30.000 users hier op het forum hoe willen jullie dan die selectie maken ?? Jullie kunnen ook niet het post- en leesgedragcontroleren van een bepaalde user.
Dat klopt, dat is ook het nadeel. Trouwe lezers en mensen die weinig posten zullen wat minder snel opvallen. Dat is een nadeel en dat kan ik gelijk erkennen. Maar elk voordeel komt met wat nadelen en je kan nooit iedereen tevreden krijgen...

Mensen die een volwassen instelling hebben en de zaak van de andere kant kunnen bekijken (die we overigens ook graag hier willen hebben en in het algemeen ook gewaardeerd worden, ook al wordt dat niet geuit in acces!) zullen dat volgens mij wel begrijpen. Als je meer post, val je meer op. En als je EN heel behulpzaam EN heel redelijk EN vaak in hetzelfde forum post, heb je meer kans om opgevallen te zijn en er in uitgenodigd te worden...

Zo is het. Dat minder vaak postende en meer lezende mensen daar dan niet inkunnen, is logisch. Het forum is voor vaste posters als je het zo moet zeggen dan :).
En ik begrijp best dat sommige mensen jullie niet snappen, die denken waarschijnlijk aan vriendjes politiek etc. etc. Ik vond het in het begin ook niet eerlijk dat ik niet in A61 kan, ik dacht ook aan vriendjes politiek en 4000+ posters. Maar nu ik er over nagedacht heb is het misschien maar beter ook.
Mjah, ik hoop dat uitleg of nadenken je dan tot inkeer gebracht hebben :)
wel een beetje onaan elkaar hangend :? :P verhaaltje

Maakt niet uit ben ik ook een ster is :+

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Quinie schreef op 02 oktober 2002 @ 16:23:
[...]

En IMHO is dit een leuk grapje omdat het geen enkele meerwaarde bied boven de reeds bestande forums. Hoewel ik dt verkeerd kan hebben maar dat is me nog nergens duidelijk uit geworden

We weten inmiddels dat JIJ er geen meerwaarde in ziet. Ik zou het als ik jou was even in m'n ondertitel zetten ofzo... Het is gewoon leuk voor degene die erinkunnen. Dat weet ik, omdat Crew Algemeen ook zo'n soort forum is, en dat is echt een leuk forum. Weinig mensen die vrij veel posten...

Als je er niet in kan, heb je er inderdaad niets aan. Misschien heb je er wat aan omdat mensen hun best gaan doen erin te komen en hun posts kwalitatief op gaan schroeven. Dat is alvast VEEL beter dan dat mensen ff heel erg hard gaan posten om de HK in te komen, met de meest grote BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Koffie schreef op 02 oktober 2002 @ 16:32:

Afgelopen weekend nog techpost geplaatst voor een relatief simpel probleem (m,aar niet echt makkelijk op te lossen). Was in principe best wel met de search op te lossen, maar kwam er gewoon niet uit.
En dat kan dus gewoon in A61, dus meerwaarde? JA
Maar dit kan dus verkeerd begrepen worden, en worden gezien als "meten met 2 maten" want in de gewone fora worden dit soort vragen misschien wel gesloten. En waarom zou je "search vragen" in A61 wel open mogen blijven.

Ik ben zelf een beetje bang dat user's vragen in A61 mogen openen, terwijl mensen die niet in A61 kunnen, misschien wel oplossingen van vragen moeten missen.

Als ik een probleem heb, dan gebruik ik eerst google en de search. Maar als de search mij niet de oplossing geef (omdat die dus in A61 zit) dan moet ik dus alsnog een topic in het "gewone forum" posten. En vervolgens worden de "oude" users dan pissig en wordt het topic gesloten.

(beetje gecharcheerd maar dan is het misschien duidelijker wat ik bedoel)

Comments?

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Maar dan heb ik ook nog een vraagje over GvF ??? Want ik las in deze thread dat dit forum ook nog bestaat ? Maar kan dit niet veel beter geintegreerd worden met LA, want je ziet in LA ook al veel forumsuggesties cq. verbeteringen.

Of willen jullie dit strict private houden omdat hier soms verregaande gevolgen voor users worden gepost ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53
JvS schreef op 02 oktober 2002 @ 16:38:

[...]

We weten inmiddels dat JIJ er geen meerwaarde in ziet. Ik zou het als ik jou was even in m'n ondertitel zetten ofzo... Het is gewoon leuk voor degene die erinkunnen. Dat weet ik, omdat Crew Algemeen ook zo'n soort forum is, en dat is echt een leuk forum. Weinig mensen die vrij veel posten...

Als je er niet in kan, heb je er inderdaad niets aan. Misschien heb je er wat aan omdat mensen hun best gaan doen erin te komen en hun posts kwalitatief op gaan schroeven. Dat is alvast VEEL beter dan dat mensen ff heel erg hard gaan posten om de HK in te komen, met de meest grote BS.
Sorry als je mijn post aanvallend opvat zo was die zeker niet bedoeld.
Ik zal het nog eens een nachtje laten bezinken want er is vast goed over nagedacht. misschien dat ik het dan ook begrijp.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28

Wokschotel

Op 6 wielen

DoRRoN schreef op 02 oktober 2002 @ 16:41:
Maar dan heb ik ook nog een vraagje over GvF ??? Want ik las in deze thread dat dit forum ook nog bestaat ? Maar kan dit niet veel beter geintegreerd worden met LA, want je ziet in LA ook al veel forumsuggesties cq. verbeteringen.

Of willen jullie dit strict private houden omdat hier soms verregaande gevolgen voor users worden gepost ????
Niet echt, maar er wordt daar gediscussieerd door een aantal mensen die in het verleden hebben bewezen nuttige en constructieve bijdragen aan discussies te kunnen leveren en over goede ideeen te beschikken. Als je dat soort discussies in LA gaat houden vervuilt de discussie meteen door allerlei nietszeggend geblaat. Vandaar dat er voor gekozen is om slechts een selecte groep mensen toegang te geven tot GVF :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kramers schreef op 02 oktober 2002 @ 16:41:
[...]

Maar dit kan dus verkeerd begrepen worden, en worden gezien als "meten met 2 maten" want in de gewone fora worden dit soort vragen misschien wel gesloten. En waarom zou je "search vragen" in A61 wel open mogen blijven.

Ik ben zelf een beetje bang dat user's vragen in A61 mogen openen, terwijl mensen die niet in A61 kunnen, misschien wel oplossingen van vragen moeten missen.

Als ik een probleem heb, dan gebruik ik eerst google en de search. Maar als de search mij niet de oplossing geef (omdat die dus in A61 zit) dan moet ik dus alsnog een topic in het "gewone forum" posten. En vervolgens worden de "oude" users dan pissig en wordt het topic gesloten.

(beetje gecharcheerd maar dan is het misschien duidelijker wat ik bedoel)

Comments?

Het hele idee is, dat je een vraag kunt stellen die danwel simpel, danwel zwaar technisch is.
Beide soorten willen wel eens problemen opleveren in de publieke fora;

• Simpele vraag -> Iedereen brabbelt 5 keer search [insert-slapende-smiley]
• Zwaar technische vraag -> GoT is zo groot dat zo'n topic makkelijk en snel ondersneeuwd raakt

In het algemene crewforum stellen wij soms ook wel eens de meest debiele vragen, puur vanwege het feit dat dat kan in zo'n klein forum (en om de bashers voor te zijn die ozo graag mods afzeiken).

De bedoeling is dat het een plek is waar je met een vaste groep rustig kunt babbelen over bepaalde onderwerpen (en tussen de regels door ontopic afvragen hoe het met z'n vrouw/moeder/dochter is).

Vergelijkt het met hoekje aan de bar van een stamkroeg, waar altijd een klein clubje mensen zit.
Onder het genot van een biertje lossen ze in 5 tellen de meest groote wereldproblemen op, terwijl ze een minuut later kwijlende nog net de termen "V6" en "16-klepper" weten uit te brengen.

Voelen dat soort mensen zich vele malen beter dan de rest van de cafe bezoekers? Neuh , nergens voor nodig!
Voelen andere cafe bezoekers zich gediscriminiseerd omdat ze niet bij dat groepje zitten of niet door het groepje gevraagd worden? Neuh , nergens voor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
als ik dit zo lees vind ik het toch wel zwaar minder: jullie proberen daar dus het 'oude' GoT met af en toe offtopic gezwam etc terug te krijgen........

MAAR hier zeg je dus gewoon sommige users zijn hier niet geschikt voor, en jullie gaan wel ff bepalen wie zich hier wel aan kan houden en wie niet?????

dat vind ik toch erg triest worden, m.a.w. die area 61 is eigenlijk zoals het hele GoT zou moeten zijn, alleen voor een kleine selectie users....en de rest die moet het zich maar uitzoeken bij het grof vuil: het 'normale' GoT????

jullie gaan dus mensen buitensluiten en dat is triest IMO.........je KUNT die sfeer en niveau eenmaal niet houden als er tig users bij komen, laat dat toch eens doordringen!!!

elk voordeel hep zn nadeel, en het voordeel van veel users heeft het nadeel dat het niveau dus een beetje zal zakken..........leg je daar gewoon bij neer ipv weer het zoveelste 'uitsluit' forum erbij te verzinnen, want hier zal het wel niet bij blijven, over een tijdje zitten er toch weer rotte users in area 61 en dan doen we er zeker nog maar weer een forumpje bij voor de die hards van de die hards :?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ViperGTS schreef op 02 oktober 2002 @ 17:01:
dat vind ik toch erg triest worden, m.a.w. die area 61 is eigenlijk zoals het hele GoT zou moeten zijn, alleen voor een kleine selectie users....en de rest die moet het zich maar uitzoeken bij het grof vuil: het 'normale' GoT????
Grof vuil vind ik wel een belediging, vele users, ook degene die in de area 61 kunnen vermaken zich er prima.
over een tijdje zitten er toch weer rotte users in area 61 en dan doen we er zeker nog maar weer een forumpje bij voor de die hards van de die hards :?
Ik denk dat er juist door de selectie weinig rotte users in komen, en als het toch voorkomt zullen ze er wel weer worden uitgezet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom zou het een probleem zijn dan?
De founding fathers van dit forum willen graag een stukje gebied waar ze zich kunnen vermaken. Ze laten GoT hierbij gewoon in tact en nodigen alleen mensen uit waarvan zij denken dat ze een toegevoegde waarde voor hun eigen priveforum willen hebben. Hebben de niet uitgenodigden een recht om er te komen? nee volgens mij niet.

Precies het hele cafe verhaal dus. Tuurlijk is het jammer als je er graag bij zou horen en je hoort er niet bij. Maar laat dan op GoT maar zien dat je er bij hoort en dan komt die dag misschien nog wel eens een keer.

Heb je je tot nu toe op GoT vermaakt? Ja, nou ga dan lekker door waarmee je bezig was :) GoT is hier niet door veranderd hoor.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

[provocatiemodus]
[GoT] --> [Computeridee]
[A61] --> [GoT]
[/provocatiemodus]

Nu serieus, enerzijds kan dit het niveau van GoT verhogen, omdat mensen misschien geneigd zijn om hun eigen niveau te willen gaan verhogen. Aan de andere kant kan dit juist het niveau van GoT gaan verlagen, omdat veel "goede" users meer in A61 te vinden zijn, en oplossingen van problemen niet meer in de normale fora van GoT te vinden zijn.

Wat is jullie inschatting/verwachting/hoop wat het effect hiervan zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10
ViperGTS schreef op 02 oktober 2002 @ 17:01:
[...]

over een tijdje zitten er toch weer rotte users in area 61 en dan doen we er zeker nog maar weer een forumpje bij voor de die hards van de die hards :?

Nee, die worden eruit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt dus toch wel op wat ik eerder noemde... het torenkamertje van GoT waar de elite zich terug trekt terwijl de landen er omheen in chaos zijn...

daar tegenover staat natuurlijk dat de chaos van de landen er omheen, nu vlink de kop wordt in gedrukt waardoor er weer rust kan onstaan...

ik hoop dat het werkt

en ViperGTS, ik denk dat we de sfeer weldegelijk kunnen behouden/terug laten keren, maar dat is aan de users...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
* Attilla stemt ervoor dat dit draadje gesloten wordt.

Het gaat nu niet meer om het feit dat het er is, maar meer om users die er niet in kunnen en daarom maar negatieve dingen gaan bedenken die imo nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:11:
Het lijkt dus toch wel op wat ik eerder noemde... het torenkamertje van GoT waar de elite zich terug trekt terwijl de landen er omheen in chaos zijn...

daar tegenover staat natuurlijk dat de chaos van de landen er omheen, nu vlink de kop wordt in gedrukt waardoor er weer rust kan onstaan...

ik hoop dat het werkt

en ViperGTS, ik denk dat we de sfeer weldegelijk kunnen behouden/terug laten keren, maar dat is aan de users...
Wat al eerder door meerdere mensen is gezegd en al, zij het in dit draadje, zij het elders: Men trekt zich niet terug in het door jou genoemde torenkamertje!

Ze blijven gewoon posten in hun 'oude' forum en zal voor 95% of meer van de posts zijn, naar mijn idee.
In principe is er aan het forum helemaal niets veranderd! Mensen die er nu niet in kunnen, die kunnen er misschien over een maand in, en mensen die er nu in zitten, maar hier misschien helemaal niet thuishoren, vliegen er vrij vlot weer uit.

Ik heb alleen het idee dat dit bij een aantal mensen (hierbij NIET op jou doelend) er niet in gaat en er negatieve dingen achter zoeken.
Doel van GoT is en blijft nog gewoon een tech-forum. Dit blijft het gewoon.

edit:
Gorgi is het trouwens zowel met de poster boven, als onder mij eens.... :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

* White Dust stemt met [Airwolf] in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53
[Airwolf] schreef op 02 oktober 2002 @ 17:11:
* Quinie stemt ervoor dat dit draadje gesloten wordt.

Het gaat nu niet meer om het feit dat het er is, maar meer om users die er niet in kunnen en daarom maar negatieve dingen gaan bedenken die imo nergens op slaan.
Ook geen probleem mee. Alles komt terug op herhaling
Founding Fathers hebben hun goed recht en got verandert er inderdaad niet door..

offtopic:
viper icq off :?

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
ok als de users die erin kunnen toch wel hier blijven posten wat is dan het nut van A61 :?
ik denk dus als de sfeer er echt zo goed zou mogen zijn, en je kunt in A61, dat je daar toch lekker blijft zitten

je hebt immers alle 'coole' users om je heen daar..........

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

ViperGTS schreef op 02 oktober 2002 @ 17:38:
ok als de users die erin kunnen toch wel hier blijven posten wat is dan het nut van A61 :?
ik denk dus als de sfeer er echt zo goed zou mogen zijn, en je kunt in A61, dat je daar toch lekker blijft zitten

je hebt immers alle 'coole' users om je heen daar..........
Zou jij alleen in de HK blijfen zoodra je daar in kan :? lijkt mij niet (dit is uit het oogpunt van een nieuwe user ;))...
Ik heb geen idee waaronder de posts in A61 vallen (officieel dan, niet de inhoud van een topic zelf), tech of non-tech, ik vermoed het laatste... maar de meeste users kijken echt wel naar "hun" forums, tenminste, als ze zich op hun gemak blijfen voelen in de des betreffende fora... en daar komt bij, ik veronderstel dat de mods dat wel in de gaten houden ;)

[ Voor 0% gewijzigd door White Dust op 02-10-2002 18:04 . Reden: aanvulling :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 02 oktober 2002 @ 17:11:
* lester stemt ervoor dat dit draadje gesloten wordt.

waarom moet ie dicht? met alle respect hoor, maar dat jij niet vindt dat ze ergens op slaan betekend niet dat ze feitelijk nergens op slaan ;)

Het gaat toch redelijk deze discussie? afgezien van een enkele flame dan.

ontopic:

Naamsverandering is erg goed imho, ik ben alleen benieuwd hoe het gaat met de selectie van users die er nog geen toegang tot hebben. Gaat dit daadwerkelijk gebeuren of willen jullie het toch liever houden zoals het nu is? (verschil tussen zegmaar 300 van nu + nog 100 die vergeten zijn of 2000 users)

Dus blijft het een "elite" forum, of wordt het een "GoT-stapje-hoger" forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

lester schreef op 02 oktober 2002 @ 18:06:
[...]

waarom moet ie dicht? met alle respect hoor, maar dat jij niet vindt dat ze ergens op slaan betekend niet dat ze feitelijk nergens op slaan ;)

Het gaat toch redelijk deze discussie? afgezien van een enkele flame dan.
Meer het feit dat veel mensen negatieve dingen zien, terwijl dit niet nodig is. En naar mijn idee zijn de meeste vragen al enkele malen gesteld en zijn er ook al enkele malen antwoorden op gegeven. Ik denk, dat als je alle topics bij elkaar optelt, die alleen hier over gaan, je zo op de 1000 posts zit.

Op zich niet erg, maar veel nieuwe dingen worden er niet in genoemd.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
lester schreef op 02 oktober 2002 @ 18:06:
[...]

Dus blijft het een "elite" forum, of wordt het een "GoT-stapje-hoger" forum?
Dat laatste zal het denk ik worden, want het is niet de bedoeling om een "elite" forum te maken, maar om GoT te verbeteren :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig nog geen enkel topic zien langskomen met een sex tintje, dat is al 1 positief punt.

Voor de rest moet je er gewoon niet veel van verwachten. Niets bijzonders, geen geheimen over de rest van GoT, gewoon wat offtopic gelul waar met respect op gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:22:
Ik heb gelukkig nog geen enkel topic zien langskomen met een sex tintje...

hmm, ik wilde net een mooie vrouwentopic openen :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

LuNaTiC schreef op 02 oktober 2002 @ 19:23:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

hmm, ik wilde net een mooie vrouwentopic openen :+

Hebben de VIP-Vrouwen toch al gedaan 8)7 :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Mijn idee voor toegangsrechten is een beetje verloren gegaan in de discussie, maar de mods kunnen iedere dag/week/maand een aantal (willekeurige) users met meer dan x posts en langer dan x aantal dagen nomineren (net zo iets als voor HK), en vervolgens andere users er over laten stemmen, en niet de mods, wie 'gepromoveerd' wordt. De users kunnen wel users voordragen.
Dan beslissen de users, die de genomineerden ook in andere fora tegenkomen, of hun 'history' opzoeken en daar een conclusie uit trekken.
Zo komen er jaarlijks maar 365/52/12 users bij, maar bij een misstap verliezen ze hun priveleges zo weer.
Lastige users die niet geliefd zijn worden zo niet beloond door de mod van het forum waar ze wel de brave Hendrik uit hangen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Resistor schreef op 02 oktober 2002 @ 21:29:
Mijn idee voor toegangsrechten is een beetje verloren gegaan in de discussie, maar de mods kunnen iedere dag/week/maand een aantal (willekeurige) users met meer dan x posts en langer dan x aantal dagen nomineren (net zo iets als voor HK), en vervolgens andere users er over laten stemmen, en niet de mods, wie 'gepromoveerd' wordt. De users kunnen wel users voordragen.
Dan beslissen de users, die de genomineerden ook in andere fora tegenkomen, of hun 'history' opzoeken en daar een conclusie uit trekken.
Zo komen er jaarlijks maar 365/52/12 users bij, maar bij een misstap verliezen ze hun priveleges zo weer.
Lastige users die niet geliefd zijn worden zo niet beloond door de mod van het forum waar ze wel de brave Hendrik uit hangen.
Nee...
De mods kijken naar users die in hun ogen positief op vallen en dezen maken kans op acces...
Hier komen geen andere "gewone users" aan te pas, geen aantal posts, niet een bepaalt aantal dagen geregged...
Positief opvallen hoeft niet te zijn dat je veel post, of veel SM topics plaatst, maar kan gewoon een positiefe inbreng in het desbetreffende forum zijn...

Is dit een beetje een goede uitleg...

[ Voor 0% gewijzigd door White Dust op 02-10-2002 22:57 . Reden: typo's |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

Jaymz

Keep on moving !

White Dust schreef op 02 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

Nee...
De mods kijken naar users die in hun ogen positief op vallen en dezen maken kans op acces...
Hier komen geen andere "gewone users" aan te pas, geen aantal posts, niet een bepaalt aantal dagen geregged...
Positief opvallen hoeft niet te zijn dat je veel post, of veel SM topics plaatst, maar kan gewoon een positiefe inbreng in het desbetreffende forum zijn...

Is dit een beetje een goede uitleg...
Ja :)

't zal vast wel es gebeuren dat een user iemand onder de andacht brengt bij een modje, maar dat zal altijd on a personal base gebeuren. De beslissing ligt dan overigens nog bij de HGA('s)

We zijn niet van plan "voordraagthreads" ofzo te gaan houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Jaymz schreef op 02 oktober 2002 @ 22:59:

[...]
Ja :)

't zal vast wel es gebeuren dat een user iemand onder de andacht brengt bij een modje, maar dat zal altijd on a personal base gebeuren.
Ik wou net een editje plegen om dat er aan toe te voegen, maar ik moest zonodig eerst wat te drinken pakken :+

[ Voor 0% gewijzigd door White Dust op 02-10-2002 23:11 . Reden: zo weinig en dan toch typo's :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet handig om de tech-topics uit /61 na een eventuele goede start in het juiste publieke subforum te plaatsen. Of is het de bedoeling al het niveau naar /61 te halen en alle lurkers en potentiele goede user weg te jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 00:30:
Is het niet handig om de tech-topics uit /61 na een eventuele goede start in het juiste publieke subforum te plaatsen. Of is het de bedoeling al het niveau naar /61 te halen en alle lurkers en potentiele goede user weg te jagen?

de meeste topics die in /61 lopen zullen niet passen in het normale forum. Er loopt nu bijvoorbeeld ook een topic over intel en AMD dat echt niet in PMG kan staan, omdat het dan verzandt in een "AMD rulezzz" en weet ik veel, terwijl het daar (met weinig gebruikers) in een leuke discussie eindigt. Net zoals het op kleine fora altijd gebeurt. Zo gaat het in het crewforum ook altijd. :)

Topics die net zo goed in een techforum geopend hadden kunnen worden, kunnen we inderdaad wel moven. Het is niet de bedoeling om nu alleen nog maar daar alles te posten :o. Dan ben je in principe geen goede behulpzame user op GoT meer :P.

maar wees gerust, die mensen die daar komen vinden het volgens mij juist leuk om mensen in "hun" subforumpje te helpen, dus zullen ze daar ook blijven posten. Ook krijg je bij discussies vaak meer bijval in de "normale" fora omdat daar veel meer mensen komen. Dat zal zichzelf wel reguleren. Topics in CA die heel leuk ontopic gaan ineens, hebben we ook niet gemoved naar techfora (we hebben weleens met die gedachte gespeeld overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Area 61 toegang zal met name voor de goede users van de techfora zijn, maar gaat er (in de toekomst) ook gekeken worden naar de posters in TMF, TFF en LA? Want hoewel het natuurlijk niet echt bij de corebusiness van GoT hoort zitten er daar ook wel mensen die proberen hun steentje bij te dragen aan GoT/tweakers.

<edit: Na herlezing eigenlijk de neiging om het weg te halen omdat het waarschijnlijk weer uitgelegd gaat worden als een request. Dat is dus niet het geval. Het is puur een informatieve vraag.>

En een ander nog steeds niet beantwoord vraagje is of er nagedacht is over een bepaald aantal maximum users voor dit forum?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
Ik wil hier ook wel eens over praten.

Ik ben nu... 1 2/3 jaar op GOT. Ik vind het nog steeds leuk op het forum. Maar omdat iedereen ligt te klagen over het niveau ga ik er ook steeds meer opletten. Gevolg ik ga ook klagen :z .

Zou het niet een idee zijn om fora's te maken die [ beetje raar woord hier gebruikt] een soort generaties maken?

We maken 3 generaties; Iedere generatie heeft een toegangs limiet.

Limiet berekend Je techposts / aantal dagen geregt. Er vanuit gaande dat de users goede tech posts maken.

Als de eerste generatie nou eens alleen toegangelijk is voor mensen die 1,5 jaar geregt zijn bv. Dan creeer je... dan heb je eigenlijk dat niveau van 1,5 jaar terug van die HK [ of was ie er toen nog nie :? ] te pakken.

Over 6 maanden vanaf nu, of een jaar weet ik veel [ GOT groeit met de dag sneller groter] gaat de lat nog hoger.

Zo blijf je ... zo worden mensen niet gekozen ofzo, nee dan hebben mensen dat verdient. Vragen om toegang is uitgesloten. Evenals ik een 2de nickchange wil :+ .

Ik schreeuw dit verhaaltje nu al maanden, en iedere keer is het zo van " Jah, jah wel leuk idee, maar...." . Altijd die maar. Nu testen jullie toch ook dit idee?

Ik vind dat er een grote poll gehouden moet worden onder de users die min. 1,5 jaar lid zijn.

Kijken of hun/wij het eens zijn met mijn idee.

GoT generations ;) .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Leuk idee Robbie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Robbie007 schreef op 03 oktober 2002 @ 10:07:
Limiet berekend Je techposts / aantal dagen geregt. Er vanuit gaande dat de users goede tech posts maken.
Op zich een aardig idee.
Alleen zit je met bovenstaande regel dus al in de knoei... je gaat er vanuit dat users goede techposts maken. En wat leert de ervaring? Dat er van die users zijn die ijverig aan het rotzooiposten gaan om maar zo snel mogelijk in SG en in HK te kunnen komen. Ik neem aan dat dat niet zal veranderen op het moment dat die 'generaties' van jou worden ingeschakeld.

Ik denk dat je dan alsnog weer terug valt op het 'kiezen door mods' of op een puntensysteem zoals op T.net wordt gehanteerd. Alleen is daarover dus ook al vaker een discussie geweest; men voelt er niets voor (voor zover ik begrepen heb) om zo'n zelfde puntensysteem hier op GoT toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Nou ik neem aan dat mensen.... je zit met die 1,5 jaar heh. ik had hier al aan gedacht ;) . Mensen die 1,5 jaar lid zijn die hebben pas voor het eerst met deze 1ste generation fora te maken.

Users die 1,5 jaar lid zijn posten geen crap meer ;) .

En dat is ook een feit.

En 1,5 jaar is anderhalf jaar. Die lat is echt niet zo hoog hoor, sterker nog, die lat moet JUIST zo hoog komen.

En dat punten systeem dat word niks, da vind ik echt niks. Dan krij je allemaal van die slijmerige acties hier. Het blijf een forum dit, ik wil het niet zien als competitie.

Want dat word het.

Mods wat vinden jullie van dat plan van mij? Ik eigenlijk als ik het nog een keer lees, het idee is al redelijk waterdicht. Ok je creerd groepen, maar dat is nu ook al. Vroeger >> 1,5 jaar geleden was 150 techposts en 120 dagen geregt, ook zo'n hoge lat.

Nu 1,5 jaar later moet die lat ook al min 5x zo hoog liggen, want got is ook... nee dat is die niet, GOT is zelfs 10x zo groot geworden :P .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mwoh zo waterdicht vind ik het anders niet...

wat denk je van de mensen die hier af en toe wel eens komen, maar niet echt vaak posten? terwijl ie wel degelijk kwaliteit kan leveren

Kwaliteit vind ik nog belangrijker dan kwantiteit.

en waarom de formule techposts/aantal dagen geregged :?

die snap ik echt niet ;)

op basis van welke limiet wil je iemand toe gaan laten :?

bv 2000/550= 3,63

kan een voorbeeld zijn van een goede techposter die lang is geregged.

200/40 = 5

is de ratio van iemand die pas 40 dagen geregistreerd is.

500/700 = 0,71

iemand die al lang geregistreerd is, maar niet zoveel posts doet.

Vanaf welk of onder welk getal wil je wie waar bijdoen :? (niet eens rekening mee houdend dat de een ontzettend goede techposts kan doen, en de ander redelijk nietszeggend)
Nu laat ik dit zien, omdat die ratio, de manier van berekenen geen enkel verband laat zien tussen generaties of goede techposters. Ratio's ben ik sowieso al grote tegenstander van, omdat daar een hoop haken en ogen aan zitten.

Als ik het niet goed begrepen heb, moet jet het maar zeggen, het is nog vroeg :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het idee van Robbie007 is zeker een goed idee, maar voordat je over de uitwerking gaat denken, moet je je eerst afvragen of GoT als tech-forum zoiets wil, ruimte bieden voor extra chat-achtige faciliteiten; voor onderling 'gebabbel'

met de instelling van /61 lijkt het dat er is erkend dat het kunnen 'babbelen' met een select groepje forumbezoekers door velen gewenst is, en ook een manier is van stoom afblazen. Dat GoT dit zijn vaste bezoekers ook bieden wil.
Echter er bestaat wel degelijk een risico dat extra chat fora, naast SG, NSTM en de HK gaan overheersen, en ook gaan overheersen over de tech-fora, die eerder de identiteit van GoT zijn.

Het is ook lastig om het een beleid te maken toegangs-eisen constant aan te passen, en te verzwaren. Je creert dan een rechts-ongelijkheid die niet meer eerlijk is, een nieuwe gebruiker kan ook en goed niveau hebben, of een directe toegevoegde waarde, en goede discussie-eigenschappen, door toegang tot het community aspect achter veel en dikke deuren te zetten schrik je eerder die persoon af, terwijl het 14-jarige MSN-vriendje van gebruiker X misschien wel bereid is die lastige x-aantal techposts door te komen met helpdesk-gedrag, omdat hij gehoord heeft dat de HK zo 'cool' is.
Je creert dan een hierarchisch systeem waar gebruikers kennelijk steeds een treetje 'hoger' komen, en dus meer niveau hebbe door hun toegangs-status, ik denk dat een oplossing zou zijn om te proberen af te stappen van het idee dat je toegang 'verdiend', en dit een extra status is, waarmee je steeds meer verschillende treden en onderscheid tussen users creeert.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alfredt schreef op 03 oktober 2002 @ 05:27:
Area 61 toegang zal met name voor de goede users van de techfora zijn, maar gaat er (in de toekomst) ook gekeken worden naar de posters in TMF, TFF en LA? Want hoewel het natuurlijk niet echt bij de corebusiness van GoT hoort zitten er daar ook wel mensen die proberen hun steentje bij te dragen aan GoT/tweakers.
Dat is ook gebeurd, en zal ook blijven gebeuren. Alleen TFF niet denk ik...

Overigens zijn ratio's en weet ik wat al niet meer totaal out of the questions, dan wordt het forum ten eerste veel te groot en ten tweede komen er dan best veel mensen in die ook niet echt relaxed zijn. Ik zie vaak zat oude users alleen nog maar in de HK komen of flamerig in SG enzo reageren. Dat gaat dus niet gebeuren.

We houden de selectie zoals-ie is. Met alle haken en ogen van dien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Wow, ff denken hoor :z .

Goed zoals jij het hierboven uitlegde bedoel ik niet helemaal percies.

Waar mij het om gaat is dat ../ ik maak gebruik nu even van 4 users.

code:
1
2
3
4
5
6
Naam          Aantal posts      Aantal dagen geregt  Kwaliteit posts
User 4            2500                 500               normaal

Om op jou terug te komen LuNaTiC. Jij zei dat er users konden zijn die zeer hoge techposts maken, maar er dan niet inkunnen omdat ze niet zo'n hoge ratio hebben.
User 1 bedoel jij. Die kan nog niet eens us in de HK, terwijl hij het wel dik verdient heeft. Oke, het is uitgesloten dat hij/ of misschien een zij :9~ ... :{ , in de HK mag. Die regel is er, nietwaar?

Nou zo is dat bij Gerneration 1 ook. Alleen ligt die lat zo hoog om die oude groep wat bijelkaar te vatten. Puur voor dit punt, is dit idee. Als je echt lol hebt in zo'n fora. Waar ook iedereen je kent, kwa nickname dan. Blijft GoT ook de plek met een rede om terug te komen, en tech posts te maken. Users missen nu iets.

Maargoed even nog om terug te komen op het voorbeeld.
User 2 is net 1,5 jaar geregt. Hij heeft 746 posts gemaakt, dus maar een 1,9 posts per dag.

Om zo te denken is fout.

Die users hangt hier al 1,5 jaar rond dus post geen crap. Hij zal wel bekend zijn bij wat users, niet zoveel natuurlijk. Maar hij mag in de Generation 1 fora, omdat hij 1,5 jaar geregt is.

Even om terug te komen op het feit van lage kwaliteit posts.

Daar moeten we maar mee leven, na mijn weten maken users hoelanger ze geregt zijn betere posts. Of betere zinvolle posts.

User 3, Die heeft dus 3500 posts en is 500 dagen, dikke 1,5 jaar geregt. 500 van de 3500 posts is crap bv. Hoe komt dit, hij heeft begint zich te vervelen op GoT. Dit merk ik nu bij mezelf ook. Als je iets had, iets speciaals, een fora zoals Generation 1, dan heeft die weer zin in GoT, en gaat hij of zij :9~ ... :{ , ook weer ff door de techfora's heen. Als hij of zij :9~ ... :{ , dat normaal niet meer doet.

User 4. Staat hier eigenlijk voor de fun, staat wat leuker 4 users ipv 3 :z .

User 4 is een normale user. User 4 mag gewoon in Generation 1.

Ik vind dat kwaliteit voor kwantiteit gaat, en dat aantal dagen geregt voor kwaliteit gaat. Stel, die kwaliteit laag is bij users die lang zijn geregt, komt dat door de verveling.

GoT Generations 1.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
RM-rf schreef op 03 oktober 2002 @ 10:51:
het idee van Robbie007 is zeker een goed idee, maar voordat je over de uitwerking gaat denken, moet je je eerst afvragen of GoT als tech-forum zoiets wil, ruimte bieden voor extra chat-achtige faciliteiten; voor onderling 'gebabbel'

met de instelling van /61 lijkt het dat er is erkend dat het kunnen 'babbelen' met een select groepje forumbezoekers door velen gewenst is, en ook een manier is van stoom afblazen. Dat GoT dit zijn vaste bezoekers ook bieden wil.
Echter er bestaat wel degelijk een risico dat extra chat fora, naast SG, NSTM en de HK gaan overheersen, en ook gaan overheersen over de tech-fora, die eerder de identiteit van GoT zijn.

Het is ook lastig om het een beleid te maken toegangs-eisen constant aan te passen, en te verzwaren. Je creert dan een rechts-ongelijkheid die niet meer eerlijk is, een nieuwe gebruiker kan ook en goed niveau hebben, of een directe toegevoegde waarde, en goede discussie-eigenschappen, door toegang tot het community aspect achter veel en dikke deuren te zetten schrik je eerder die persoon af, terwijl het 14-jarige MSN-vriendje van gebruiker X misschien wel bereid is die lastige x-aantal techposts door te komen met helpdesk-gedrag, omdat hij gehoord heeft dat de HK zo 'cool' is.
Je creert dan een hierarchisch systeem waar gebruikers kennelijk steeds een treetje 'hoger' komen, en dus meer niveau hebbe door hun toegangs-status, ik denk dat een oplossing zou zijn om te proberen af te stappen van het idee dat je toegang 'verdiend', en dit een extra status is, waarmee je steeds meer verschillende treden en onderscheid tussen users creeert.
Zeker heb je dit nodig. Het is een beetje jah. 1 soort groep. Een vaste groep. 1 waardoor je terug wil blijven komen ookal heb je ff geen zin op GoT te komen.

Hiermee haal je ook het probleem weg van 14 jarige usertjes bijvoorbeeld. Want hun moesten dan al toen ze 12,5 jaar waren al op GoT zitten. Dat is dus zeker niet het geval.

Maargoed het idee is er, er zal nog wat een geschaaft moeten worden maar, het doel is dus:

1. Een oude garde creeeren
2. Die oude garde motiveren tot techposts maken.
3. Voorkomen dat mensen van de oude garde weggaan omdat jah.. GoT in dit opzicht te groot is geworden.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Robbie007 schreef op 03 oktober 2002 @ 11:23:

Zeker heb je dit nodig. Het is een beetje jah. 1 soort groep. Een vaste groep. 1 waardoor je terug wil blijven komen ookal heb je ff geen zin op GoT te komen.
ik ben het daarin met je eens (* RM-rf vraagt de notulist het woord 'groep' ook als essentieel in dit betoog te documenteren)
Maar feitelijk had GoT met de HK en tevens met SG al zulke fora, waarom voldoen deze niet, waarin schieten deze te kort?

de uitleg zit in dat woordje 'groep', een sociale entiteit heeft een maximum-grootte, stijgt het aantal over dat maximum ontstaan spanning door gebrek aan sociale controle, daalt de groepsbinding.

Als je voor de oplossing kiest extra fora's aan te maken kan je niet ophouden bij een miniem groepje, maar zal je deze dienst ook aan andere moeten aanbieden, eventueel met minder exclusieve groepen, of mogelijk groepen gebaseerd op interessegebieden.

wat betreft je berekening van toegang, ik weet niet of het helemaal goed begrijp, maar ik zou het best een zeer interessante optie vinden, om een bredere bereking voor toegang toe te passen, een combinatie van verschillende eisen;
zou user A toegang kunnen krijgen voor subforum X na 120 dagen registratie en 150 techposts, echter daarnaast ook na 150 dagen en 100 techpost, of zelfs na 180 dagen en 50 techposts, eventueel zou het laatste enkel leestoegang betreffen; dat zou een mogelijke optie zijn om lurker-vriendelijker te zijn

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je idee is misschien wel aardig Robbie007, maar 1,5 jaar is niet echt de 'oude garde' vind ik. Je neemt 1,5 jaar als voorbeeld, omdat je dan zelf ook in de 'oude garde deel' kan.
Robbie007 schreef op 03 oktober 2002 @ 10:32:
Users die 1,5 jaar lid zijn posten geen crap meer ;) .

En dat is ook een feit.
En dan dit. Dit slaat dus echt nergens op vind ik. Dus volgens jou posten mensen die langer dan 1,5 jaar hier zitten geen crap meer. Dat ligt dus echt helemaal aan de persoon zelf. Ik snap ook niet hoe je hier op bent gekomen.
Robbie007 schreef op 03 oktober 2002 @ 11:23:
[...]
Hiermee haal je ook het probleem weg van 14 jarige usertjes bijvoorbeeld. Want hun moesten dan al toen ze 12,5 jaar waren al op GoT zitten. Dat is dus zeker niet het geval.
Waarom heeft iedereen wat tegen 14 jarigen :? Ik ben nu zelf 15 dus ik voel me een beetje aangesproken. Jij zegt dat mensen hier niet gaan zitten als ze 12,5 jaar oud zijn, maar ik ken er wel een paar die 13 zijn en dus over 1,5 jaar nog 14 zijn en dan gaat je verhaaltje niet op.

En dan over je plan zelf. Op GoT wordt er (meestal) geen onderscheid gemaakt tussen leeftijden, omdat die totaal niks zeggen in veel gevallen. Waarom zou je regtijd dan wel wat zeggen? Iemand die 10 dagen geregd is kan meer hebben bij gedragen dan iemand die al 1000 dagen geregd is! Je plannetje is misschien wel leuk, maar het is zeker niet waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Klopt wat je zegt, maar natuurlijk lukt het ook niet om het 100% naar tevredenheid te maken.

Ik bedoel, het is best moeilijk om ff zo'n soort plan uit te werken. Maar het idee is er.

Maargoed of er wat mee gedaan word :?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb daar geloof ik al op geantwoord... Mijn vorige post zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Voor het geval Robbie007 het niet kan vinden hier een quotje ;)
JvS schreef op 03 oktober 2002 @ 11:03:

[...]

We houden de selectie zoals-ie is. Met alle haken en ogen van dien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Ja mij best, er is in ieder geval naar mij geluisterd.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Weet je waar het met GoT mis gaat?

Bij de zogenaamde "zeer behulpzame" users. Stel er wordt een vraag gesteld, die of makkelijk met de search gevonden, of met google, of in de faq te vinden is. Vervolgens gaan allerlei users zich ermee bemoeien, de een verwijst hem naar google (met link en strings die de vraagsteller moet invullen) de volgende verwijst hem naar de topics waarin meer informatie te vinden is, en dan nog iemand die de juiste URL's aanreikt. En als laatst nog iemand die als spuit11 nog even bevestigd ("ja idd, dat moet je zo doen") wat anderen boven hem al hebben aangereikt.
Gevolg: de user die de vraag gesteld heeft, heeft niets voor zijn vraag hoeven doen. Alles is voor hem voorgekauwd en hij kan volgende keer gewoon weer terugkomen met een andere vraag.

En zijn dat dan allemaal nieuwe users? Nee, regelmatig zie ik mensen vragen stellen waardoor ik geïnteresseerd ben wanneer die geregt is, en hoeveel post die heeft. En wat zie ik dan? meer dan 1000 post! |:(

Waarom helpen mensen deze vraagstellers?

De positieveling in mij: "Omdat ze mensen willen helpen"
De negatieveling in mij: "Omdat ze dan weer (tech)postjes kunnen scoren - vooral het spuit11 type.

En de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Ik ben sinds een aantal weken meer actief in SeM, omdat ik me afvroeg wat ik zelf kon doen om GoT weer terug te krijgen op een hoog niveau. En als je dat dan doet, dan pas valt op hoeveel van dit soort vragen er verschijnen. En meteen snapte ik ook echt waarom er zoveel mods verdwenen zijn de laatste tijd. Echt ongelooflijk hoeveel slotjes er iedere dag weer gezet worden op allerlei topics.

Voordat ik regde in december 2001, was ik ongeveer 3/4 jaar als volledig lurker aanwezig. En ik kon 3/4 jaar lang allerlei problemen oplossen zonder zelf een vraag te stellen. Simpelweg omdat er zoveel kennis in huis aanwezig is (in de vorm van een DB waarin allerlei vragen al tot op het bot zijn uitgediept).

Wat er moet gebeuren? Het probleem ligt bij de users zelf, die een afweging moeten maken hoeveel hulp ze aan een topicstarter geven.

Zie je dat het een search vraag is, geef dan aan dat hij/zij de search kan gebruiken, maar geef niet precies aan welke strings die moet invullen. Verwijs hem/haar naar de faqs, en als je ziet dat er voldoende hulp gegeven is post dan niet nog meer aanwijzingen geven.
Eventueel - of uiteindelijk - meld je dit in SeM, en die lost het probleem dan op.

Moraal van dit verhaal:
Users gebruiken GoT als helpdesk, omdat andere users hier keihard aan meewerken.

/me Disclaimer: Ook ik heb vast wel in het verleden foute hulp gegeven, maar ik heb het licht gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 14:13

André

Analytics dude

Het valt me trouwens wel op dat bepaalde mensen het niet kunnen hebben dat A61 in het leven geroepen is. (zijn dat misschien de mensen die er niet in kunnen?????)

Ik kan het niet checken want ik kan er ook niet in, maar ik denk toch dat ik gelijk heb.

Er is nu gewoon een forum ontwikkeld waar bepaalde mensen in kunnen om op een hoog GoT peil te kunnen forummen. Accept it.

Het voordeel voor GoT is dat bepaalde ideen nu eerst voor users neergelegd kunnen worden alvorens ze in praktijk te brengen.

En dit soort discussies zijn dus ook nergens voor nodig want het loopt toch uit op het bekritiseren van de selectiemethode, of het bekritiseren van GoT dat ze zomaar zoiets durven te doen.

hint: *klunk*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Kramers schreef op 03 oktober 2002 @ 19:40:
Moraal van dit verhaal:
Users gebruiken GoT als helpdesk, omdat andere users hier keihard aan meewerken.

/me Disclaimer: Ook ik heb vast wel in het verleden foute hulp gegeven, maar ik heb het licht gezien. :)
Maar wat wil je dan doen, de desbetreffende users negeren... of gewoon GOOGLE of UTFS schreeuwen :? lijkt me ook niet echt de goede oplossing, je kunt een user beter in de goede weg gaan duwen, mischien dat diezelfde user later jou kan helpen met een onderwerp waar hij veel van weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Ik ben het helemaal met je eens (kramers), al ben ik hier nog geen jaar geregistreed, kom ik hier al zeker vanaf begin 2001. Op het moment dat ik me registreerde was ik dus al bijna N00b af.

Het valt me op dat de meeste nieuwe users van dit moment zich alleen maar aanmelden voor die eene vraag die hun dwars zit, geven wij hun dan meteen het antwoord op een bordje zullen ze zeker terug komen als ze weer een (simpel) probleem hebben.

Ook denk ik dat deze groei van "N00b" topics te danken is aan de extra publiciteit die tweakers.net de laatste tijd heeft gekregen van de media, niet dat dit erg is integendeel, maar zorg er dan wel voor dat erbij vermeld wordt dat GoT een forum is voor boven gemiddelde pc gebruikers.

De afgelopen 2 tot 3 dagen heb ik me eens flink verdiept in het nivo en ook flink wat meegeholpen en ik moet zeggen dat ik best wat respect heb gekregen voor de modjes.

Helaas betrap ik mezelf ook nog wel eens op het geven van directe links naar topics reviews enz.. (ben gewoon soms te lief ;) )
maar ik probeer wat harder te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

White Dust schreef op 03 oktober 2002 @ 19:56:
[...]

Maar wat wil je dan doen, de desbetreffende users negeren... of gewoon GOOGLE of UTFS schreeuwen :? lijkt me ook niet echt de goede oplossing, je kunt een user beter in de goede weg gaan duwen, mischien dat diezelfde user later jou kan helpen met een onderwerp waar hij veel van weet...
Nee, niet negeren. Ook niet UTFS roepen.

Feitelijk moet je een vraagsteller zo'n antwoord geven, dat je ze het niet voorkauwd maar ook niet in de kou laat staan.
Een antwoord wat ze in de juiste richting duwt. En dat houdt in dat er een antwoord gegeven zou moeten worden, waarop niet allerlei andere users ook nog eens hoeven te gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

* WFvN weet het altijd beter :+ en maakt zich daarom ook vaak schuldig aan het *stiekum* toch geven van topics, antwoorden, google-search-strings e.d.

Ik ben het best met kramers eens.... en toch ben ik dus zo'n persoon die dan antwoord geeft. Direct daarna (of daarvoor) kijk ik in SM of daar een draadje staat, zo niet: post ik het dus. Verder check ik ook even om wat voor user het gaat: nieuwe user? helpdesker? Zo ja, dan komt dat ook in het SM-draadje.

Maar alleen verwijzen naar google en de search wordt dus niet echt op prijs gesteld (als je de FAQ van SM netjes leest);
laat het topic met rust en post eventueel SM
of help de desbetreffende user op weg en wijs hem desnoods op één en ander...

Het verschilt bij mij een beetje wat ik doe, maar meestal komt het neer op het 2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kramers schreef op 03 oktober 2002 @ 20:18:
[...]

Nee, niet negeren. Ook niet UTFS roepen.

Feitelijk moet je een vraagsteller zo'n antwoord geven, dat je ze het niet voorkauwd maar ook niet in de kou laat staan.
Een antwoord wat ze in de juiste richting duwt. En dat houdt in dat er een antwoord gegeven zou moeten worden, waarop niet allerlei andere users ook nog eens hoeven te gaan reageren.

Ik ben het eens met je verhaal... echter ik denk dat GoT iets te veel users heeft om dit allemaal in strakke banen te gaan leiden op deze manier.
Het is druk en iedereen is anders, iedereen reageert op zijn eigen manier. Waar echt ingegrepen moet worden gebeurt, maar alles corrigeren (ook het gedrag van mensen waar jij op doelt) kunnen wij als moderators natuurlijk niet.

Wat jij bedoelt met 'Een antwoord wat ze in de juiste richting duwt' kun je natuurlijk zien als bijvoorbeeld [search=blaat] of [google=zoekzelfhiernaar], dit zijn inderdaad posts die ik graag als reply zie op een vraag die je zelf makkelijk kunt uitzoeken. Hell, ik gebruik ze zelfs als sluitmessage. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

wfvn schreef op 03 oktober 2002 @ 20:22:

Maar alleen verwijzen naar google en de search wordt dus niet echt op prijs gesteld (als je de FAQ van SM netjes leest);
laat het topic met rust en post eventueel SM
of help de desbetreffende user op weg en wijs hem desnoods op één en ander...
Users verwijzen naar de search of google vind ik persoonlijk niets op tegen, het ligt eraan op welke manier je dit doet.

Dus niet: "UTFS!!!!" of "Is Google soms verrot ofzo!!!!"

Maar das maar mijn mening, en ik moet zeggen dat ik vaak geen zin heb om de user in de juiste richting te duwen, en vaak alleen maar in SM post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Hoe wordt er eigenlijk omgegaan met die spuit11 users die ik regelmatig tegenkom. Is hier een beleid voor? Worden mensen hierop aangesproken, en wat kan ik zelf doen om dit tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spuit11 users (tenminste degenen die jij nu zo noemt ;)) vallen inderdaad naar verloop van tijd vanzelf op; als ze loze posts blijven doen wordt dit na verloop van tijd ook aangepakt. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2002 20:39 . Reden: extra n ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:34:
De spuit11 users (tenminste degenen die jij nu zo noemt ;)) vallen inderdaad naar verloop van tijd vanzelf op; als ze loze posts blijven doen wordt dit naar verloop van tijd ook aangepakt. :)
offtopic:
Users die zo ongeveer alleen nog in de huiskamer zitten en vrijwel alleen maar <10 woorden-replys geven, moeten die worden gemeld? of gewoon laten waaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Daar is de HK voor. Daar hoef je niet met minimaal 20 regels te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

dubbel :( damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

offtopic:
en als het redelijk vaak ook nog eens niet echt positieve dingen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:34:
De spuit11 users (tenminste degenen die jij nu zo noemt ;)) vallen inderdaad naar verloop van tijd vanzelf op; als ze loze posts blijven doen wordt dit na verloop van tijd ook aangepakt. :)
Misschien omdat er een interpretatie verschil bestaat over wat een spuit11 user is, maar ik zie sommige mensen al meer dan een jaar geregd zijn en die regelmatig 11spuiten, en dit nog steeds doen.

Of ze zijn niet opgemerkt, of hebben lak aan de mods, of misschien erger ik me wel onnodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik Area61 ook niet echt een positieve ontwikkeling en ik denk ook dat je een beetje vrijving krijgt tussen users die er wel in kunnen en anderen weer niet.

Wat ik denk dat een veel beter begin is tot een beter GoT is een ledenstop
een veelvoorkomend iets is dat je op andere fora en websites ziet dat mensen problemen hebben met hun computers of randapperatuur het een makkelijke kreet is : Vraag maar op GoT ! terwijl dit de meest simele shit is vaak.

Nadeel daarmee wel is dat je mensen weert die wellicht wel een positieve bijdrage aan GoT kunnen leveren.
Voor de rest is er toch wel een dendens waarneembaar dat mensen hier zich gaan reggen om zo snel mogelijk in de HK te kunnen en zich, als ze eenmaal access hebben, zich nauwelijks nog op de rest van GoT vertonen.

De HK helpt misschien wel bij het verminderen van onzin op de rest van het forum maar ik ben er nooit een voorstander van geweest eik.
'Vroeger' toen er minder users waren ging het oude onzin forum altijd wel aardig dacht ik maar dat werkt nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Zolang als hierdoor de kwaliteit/niveau van GoT omhoog gaat heb ik er absoluut geen moeite mee.

Ik ga ervan uit dan het team regelmatig de ontwikkelingen van A61 evalueert, en als ze zien dat het niet werkt dan wordt het hopelijk snel weer afgeschaft.

zie Kramers in "area 61 toch een vraagje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 21:40:
Persoonlijk vind ik Area61 ook niet echt een positieve ontwikkeling en ik denk ook dat je een beetje vrijving krijgt tussen users die er wel in kunnen en anderen weer niet.
Waarom? Mensen gaan er echt niet mee patsen ofzo. En als ze dat wel doen, verdienen ze het forum niet en worden ze eruitgeknikkerd.

Alleen mensen die perse die status willen hebben, zullen het misschien klote vinden maar dat is in dit topic nu al wel 3200 keer langsgekomen
Wat ik denk dat een veel beter begin is tot een beter GoT is een ledenstop
een veelvoorkomend iets is dat je op andere fora en websites ziet dat mensen problemen hebben met hun computers of randapperatuur het een makkelijke kreet is : Vraag maar op GoT ! terwijl dit de meest simele shit is vaak.
Nee een ledenstop zal er niet van komen, we zijn een open forum. Maar dat is al vaker voorgesteld en is ook nogal offtopic.
Voor de rest is er toch wel een dendens waarneembaar dat mensen hier zich gaan reggen om zo snel mogelijk in de HK te kunnen en zich, als ze eenmaal access hebben, zich nauwelijks nog op de rest van GoT vertonen.
Volgens mij is dat niet zo. Mensen reggen zich voor een vraag die ze hebben, blijven posten, vinden het leuk en zien dan de HK en moeten daar 4 maanden en 150 techposts op wachten. Sommigen gaan er dan heen posten, maar met die 4 maanden loopt dat echt heel erg los. En is zeker geen "tendens"
De HK helpt misschien wel bij het verminderen van onzin op de rest van het forum maar ik ben er nooit een voorstander van geweest eik.
'Vroeger' toen er minder users waren ging het oude onzin forum altijd wel aardig dacht ik maar dat werkt nu niet meer.

Nogmaals offtopic en een allang gevoerde discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kramers schreef op 03 oktober 2002 @ 21:54:
Zolang als hierdoor de kwaliteit/niveau van GoT omhoog gaat heb ik er absoluut geen moeite mee.

Ik ga ervan uit dan het team regelmatig de ontwikkelingen van A61 evalueert, en als ze zien dat het niet werkt dan wordt het hopelijk snel weer afgeschaft.

zie Kramers in "area 61 toch een vraagje"

En als het gewoon een plek is waar discussies gehouden kunnen worden op een hele leuke "kleine" manier is, waardoor we een paarhonderd trouwen goede bezoekers een leuke plek geven waar ze nog wel de AMD vs Intel discussie kunnen houden, zonder dat het van invloed is op de rest van het forum, moet het dan gestopt worden?

Het is bedoeld om vaste mensen wat extra's te geven om meer gemotiveerd te zijn hier te blijven.

Eigenlijk hoeven we ons er helemaal niet voor te verantwoorden, want we mogen echt zelf bepalen wie we toegang geven tot welk forum en welke voorwaarden we daaraan stellen. De "problemen" die dat veroorzaakt, zijn echt nihil. De enige users die er een probleem van maken, zijn degene die denken dat ze alles kunnen zeggen en toegang kunnen eisen "want als hij er in mag, mag ik ook, vind ik"...

Tot nu toe is het wel een behoorlijk succes, dus ik denk niet dat het weg zal gaan. Jammer voor de jaloerse mensen, maar er wordt ze echt helemaal niets ontnomen. Het hele forum blijft beschikbaar voor ze. Met misschien wel meer gemotiveerde mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Leuk idee eigenlijk dat /61, ook al kan ik er niet in :P
Een leuke discussie kan altijd wel gehouden worden b.v. in PMG over AMD vs Intel, alleen word het idd vaak verstoord door mensen die er geen motivatie bij kunnen geven, en daarom kunnen zulke topics niet meer.
Dat is erg jammer, want er zijn genoeg mensen hier op het forum die wel normaal een discussie kunnen houden zonder allemaal geflame en zouteloze opmerkingen.
Het is alleen jammer dat het nu wel in /61 gehouden kan worden, met als reden dat daar users zitten die wel serieus op het onderwerp ingaan.

Maar dat is opzich best vreemd want jullie typen eerst het volgende:
(uit Een nieuw private forum voor een aantal vaste bezoekers )
Wees niet beledigd als je er niet inkan. We hebben niet elke user bekeken en gezegd "die wel" of "die niet", we hebben gewoon een greep genomen. users die geen acces hebben zijn dus niet "mindere" users, maar users waaraan we gewoon niet gedacht hebben. Als je er nog niet in kan, heb je gewoon eventjes pech . We laten zelf weten of je erin kan of niet en geven mensen gewoon direct acces dan .
Maar her en der in deze topic wordt toch gezegd dat de users die er zitten toch wel een aardig wat Techposts hebben, uiteraard zal er ook wel wat andere "soort" users tussen zitten.
Leuk en aardig maar dan is er niet "gewoon een greep genomen" uit de user database genomen, maar toch al een groot gedeelte van de users gefilterd.
Tuurlijk weet ik dat dit een Forum is waar het draait om het tech gedeelte.

Helaas kan ik het niet helemaal perfect verwoorden wat ik eigenlijk wil zeggen, maar toch heb ik geprobeerd om zo duidelijk mogelijk over te komen.

En wat ik met deze post wil bereiken? eigenlijk helemaal niks :D

p.s. het kan misschien al zijn dat iemand anders dit al ge-typt heeft wat ik net typte maar na 6 pagina's doorgelezen te hebben had ik het wel gezien.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey... ik wist niet eens dat dat forum bestond, maar zal der waarschijnlijk geen access voor krijgen... Ik hoop dat iedereen die zich daar wel mag begeven veel plezier heeft en mijn onzinnige post (wat sommige vinden) mogen vergeten :P
Pagina: 1 2 3 Laatste