lijkt me een goed idee, hopelijk worden je vragen niet tezeer gestoord wordt door mensen met voorgekauwde meningen en geen bereidheid tot discussie.
Quinie schreef eerder op 01 oktober 2002 @ 14:00:
En volgende: het doel van de room is mij duidelijk de oude garde toch een vertrouwd plekje geven. dit volgens mij (and correct if wrong) vanwege het niveau
Maar hoe zit het dan met gebruikers die geen toegang krijgen. die moeten het maar met het "mindere niveau" doen

En is het dus geen oplossing voor het probleem, maar wel een stap in de goede richting

ik denk dat je het woord 'vertrouwd' ook een hoge woordwaarde moet geven in die zin:
die 'oude' bezoekers kennen vaak het GoT van twee jaar terug, waar offtopic threads eigenlijk gewoon toegestaan werden, ook binnen threads veel offtopic en in-crowd babbel mogelijk was,
zonder dat de discussie eronder leed en deze vervolgens na een korte zij-uitwijding in niet gerelateerde terreinen weer terugkeerde op het eerder gestelde niveau.
door het aantal bezoekers op GoT kan dat nu niet meer, dat toestaan zou ertoe leiden dat iedere thread direct verwaaid in onsamenhangend gebabbel, en mensen die posten zonder de thread te lezen.
een goed voorbeeld is het verschil tussen de HK een jaar terug, waar de meesten elkaar kenden en elkaars stijl kenden en er veel onderling samenhangs-gevoel was, tegenover de HK nu, waar misschien slechts 1% van de threads ontopic overleeft, terwijl de rest gewoon cliche-geblaat word, breezers, pics, tweeletterige replies.
het 'test' forum is een experiment om dat samenhangsgevoel te kunnen laten terugkeren, mensen een 'vertrouwd' forum terug te geven.
het toegangsbeleid is ook hier een 'valkuil', ik geef mensen gelijk die op de oneerlijkheid wijzen, het feit dat juist 'oude' lurkers eronder lijden en geen toegang kunnen verkrijgen is verkeerd.
Maar ik ga ervanuit dat een copy van het HK-toegangsbeleid geen oplossing is, een aantal post-regels en aanmeldingstijd, stel je voor dat de toegangsnorm is dat mensen 365 dagen aangemeld moeten zijn, dat zou betekenen dat over 200 dagen het aantal mensen met toegang gelijk is aan de HK en je weer dezelfde problemen aantreft (nl. dat men elkaar niet meer 'kent' op het forum).
Aan eenieder met een oordeel over het toegangsbeleid ook de directe vraag, hoe had je het dan wel voor ogen gezien?
Persoonlijk denk ik dat je voor een oplossing vanuit dit idee af zou moeten van het hierarchische idee, dat mensen met toegang tot een forum 'hoger' zijn dan mensen zonder toegang, dat hangt heus niet enkel met dit forum samen, maar is onderdeel van de indeling van GoT (al dan niet bewust), met standaard open tech-fora, vervolgens de GC met lage toegangsnorm, en de HK met iets hogere toegangsnorm, dan een gat, en dan de Crew Fora; in dat gat zit nu het 'test'-forum.
Mogelijk zou het en oplossing zijn meerdere in-crowd fora te creeeren, met gerestricteerde toegangsregels, voor mensen die op GoT al een 'groep' vormen, nadeel is hieraan het oncontroleerbare hoe deze groepen zelf met hun 'status' omgaan (een voorbeeld van JvS met een IRC-kanaal met nogal aggressief anti-'buitenstaanders-regels)
Een tweede nadeel is dat hierin misschien juist ontbreekt dat er een natuurlijke uitwisseling is tussen mensen van verschillende fora, hoe je wat als Devschuur®-man kan leren van de visie van een OC'er
De crew zal juist bewust mensen met 'wannabe'-crew neigingen in eerste instantie hebben uitgesloten, vanwege het idee dat deze mensen juist gaan voor de openlijke status van een 'moderator'-functie, hun handeling wordt enkel bepaald door het idee ervoor beloond te worden met status.
Uit de praktijk is al gebleken dat dit soort mensen verkeerd omgaan met hen verstrekte persoonlijke informatie, zoals bv. het openbare van persoonlijke communicatie met een crewlid
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen