[TTD] Transport tycoon deluxe

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

Ik heb Rollercoaster Tycoon 1 week gespeeld, vond er niet zoveel aan. De 3D was irritant met het ophogen en verlagen van land. Zoo Tycoon was helemaal niks, dat was 1 middag pret met het fokken van dieren en vervolgens voor een hoge prijs verkopen :)

En tja, TTDLX... misschien vind ik de originele transport tycoon toch ietwat beter, maar dat mag niet baten: het blijft fantastisch, verslavend, en ik speel toch wel iedere 2 maanden een nieuwe game uit.
En ik baal er echt van dat het niet over internet kan! Ik zou graag met een mede-tweaker willen concurreren over het bustransport tussen 2 dorpjes. Of het ophalen van grain en wheat voor een Factory, waarna het vervolgens weer als "goods" naar een grote stad wordt vervoerd... *zucht* *addiction*

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
Cis schreef op 03 oktober 2002 @ 14:33:
Ik heb Rollercoaster Tycoon 1 week gespeeld, vond er niet zoveel aan. De 3D was irritant met het ophogen en verlagen van land. Zoo Tycoon was helemaal niks, dat was 1 middag pret met het fokken van dieren en vervolgens voor een hoge prijs verkopen :)

En tja, TTDLX... misschien vind ik de originele transport tycoon toch ietwat beter, maar dat mag niet baten: het blijft fantastisch, verslavend, en ik speel toch wel iedere 2 maanden een nieuwe game uit.
En ik baal er echt van dat het niet over internet kan! Ik zou graag met een mede-tweaker willen concurreren over het bustransport tussen 2 dorpjes. Of het ophalen van grain en wheat voor een Factory, waarna het vervolgens weer als "goods" naar een grote stad wordt vervoerd... *zucht* *addiction*
mischien dat het met een directe VPN wel kan, maar das nogal veel moeite

weet iemand trouwens hoe ik een spel kan beginnen zonder dat er computer tegenspelers bij komen? ik wil ns een keer spelen en dan echt een super treinen stelsel opzetten, maar met tegenspelers is het zo dat ze altijd je plannen verneuken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

^^^ Gewoon in het openingsscherm onder difficulty (of settings, 1 van de 2) het aantal AI opponents terugschroeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 22:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Fuck that...gewoon je tegenspelers dwarszitten, en opkopen :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
DroogKloot schreef op 03 oktober 2002 @ 15:06:
^^^ Gewoon in het openingsscherm onder difficulty (of settings, 1 van de 2) het aantal AI opponents terugschroeven. :)
minimaal 1 en ik wil gewoon in mn eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Kan niet, je zit altijd opgescheept met minstens 1 (oliedomme) AI. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

HUH?? Je kan toch gewoon het aantal computers op 0 zetten?? Ik heb hier normale TTDL en TTDLX en ik speel ze altijd in mijn eentje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Iemand die dit wel eens heeft geprobeerd (en iets meer ervaring mee heeft m.b.t. netwerken??): http://tycoonheaven.mynock.com/multiplyrhelp.html --->
Online (Internet) multiplayer games

We don't believe you can play multiplayer games over the net with TTD, however, there was talk of a TCP/IP protocol emulator called Kali that uses the IPX protocol to simulate a TCP/IP one. Whether it works or not, we don't know.
To get Kali we believe you have to pay.
For more info:- http://www.kali.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Cis schreef op 03 oktober 2002 @ 15:32:
HUH?? Je kan toch gewoon het aantal computers op 0 zetten?? Ik heb hier normale TTDL en TTDLX en ik speel ze altijd in mijn eentje!!!
DOH
nooit gezien dat het op 0 kon
|:( |:( |:( |:(
*gaat schamen in de hoek*
*rent terug naar pc*
*start snel een game in zn eentje op*
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Cis schreef:
HUH?? Je kan toch gewoon het aantal computers op 0 zetten??
|:(

Tuurlijk... hoe kwam ik er nou weer bij dat dit niet mogelijk was, je hebt 100% gelijk. Erg lang geleden dat ik TTDX gespeeld heb. :X
Cis schreef:
Iemand die dit wel eens heeft geprobeerd (en iets meer ervaring mee heeft m.b.t. netwerken??): http://tycoonheaven.mynock.com/multiplyrhelp.html --->
Online (Internet) multiplayer games

*knip*
Kali is tegenwoordig gratisch. Proggie functioneert --mijn ervaring-- redelijk tot goed, maar helaas vrij traag (hoewel dat voor 'n spel als TT niet uit zou moeten maken, heb het alleen nog nooit kunnen testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

DroogKloot schreef op 03 oktober 2002 @ 15:50:

Kali is tegenwoordig gratisch. Proggie functioneert --mijn ervaring-- redelijk tot goed, maar helaas vrij traag (hoewel dat voor 'n spel als TT niet uit zou moeten maken, heb het alleen nog nooit kunnen testen).
Ik wil het morgen anders desnoods wel ff uittesten. 2 jaar geleden heb ik het eens geprobeerd, maar toen snapte ik er nog niks van.... (toen was ik ook nog geen informatica student :) ). Ik moet uiteraard wel iemand hebben die even wil proberen met mij die verbinding te leggen :)
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, contact me ff op icq of email (ik zal mijn icq en emailadres voor 2 daagjes ff in mijn info gooien, daarna zet ik ze weer op invisible :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
bolleh schreef op 03 oktober 2002 @ 14:54:
[...]

mischien dat het met een directe VPN wel kan, maar das nogal veel moeite

weet iemand trouwens hoe ik een spel kan beginnen zonder dat er computer tegenspelers bij komen? ik wil ns een keer spelen en dan echt een super treinen stelsel opzetten, maar met tegenspelers is het zo dat ze altijd je plannen verneuken :(
Ik heb ttdl nog nooit gespeeld met tegenstanders :D
Ik doe gewoon iedere keer de NS na :D
Lekker een groot treinnetwerk + vliegvelden, meer doe ik niet :)
Vind het spel leuker zonder tegenstanders dan met :)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:45

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik vond het wel een leuk spel, maar nadat ik een hele vloot bussen overal had rijden werd het een stuk saaier toen al die bussen handmatig vervangen moesten worden omdat ze versleten waren. Dat was een gamekiller.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

LoekieLeeuw schreef op 03 oktober 2002 @ 16:53:
[...]

Ik heb ttdl nog nooit gespeeld met tegenstanders :D
Ik doe gewoon iedere keer de NS na :D
Lekker een groot treinnetwerk + vliegvelden, meer doe ik niet :)
Vind het spel leuker zonder tegenstanders dan met :)
Klopt, is het ook. Computer maakt er altijd een t*ringzooi van door overal wegen aan te leggen in absurde routes, stomme bochtjes e.d.

Maar zoals mijn bovenstaander al zegt: het is een gamekiller om oude bussen en treinen te vervangen. Daar moeten ze dus het 1 en ander aan veranderen.

Ik ben zelf gek van treinen dus zo'n treinnetwerk was inderdaad het tofste van alles. Alles netjes met tunnels, het land opgehoogd om bruggen te vermijden etc etc... helemaal te gek. Lang leve TTDLX _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Nee, de ergste gamekiller was dat je zo rond 1999 al je tigduizend railway tracks HANDMATIG en BAANVAKJE VOOR BAANVAKJE kon gaan vervangen door monorail, en twintig jaar later NOG EEN KEER door maglev... @&#^)!&@!#^@&$^ monnikenwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DroogKloot schreef op 03 oktober 2002 @ 23:07:
Nee, de ergste gamekiller was dat je zo rond 1999 al je tigduizend railway tracks HANDMATIG en BAANVAKJE VOOR BAANVAKJE kon gaan vervangen door monorail, en twintig jaar later NOG EEN KEER door maglev... @&#^)!&@!#^@&$^ monnikenwerk!
Nee joh, was phun :P kon je het 'nog' efficiënter aanleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
DroogKloot schreef op 03 oktober 2002 @ 23:07:
idd dat is klote, kzit nu in 1992 en moet dus bijna alles gaan vervangen, dat gaat klote worden want er zitten zooooooveeeeeeel signals in, en dan nog eens maglev :(
naja als ik maar meer winst haal ;)

voordeel is idd wel dat ik efficienter kan gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

bolleh schreef op 03 oktober 2002 @ 23:35:
[...]

idd dat is klote, kzit nu in 1992 en moet dus bijna alles gaan vervangen, dat gaat klote worden want er zitten zooooooveeeeeeel signals in, en dan nog eens maglev :(
naja als ik maar meer winst haal ;)

voordeel is idd wel dat ik efficienter kan gaan werken
Je weet het, he? Alle bruggen weghalen en grond ophogen :Y)
MagLev gaat 400+ km/u dus bruggen is ineffiecient op dat gebied (de snelste brug, de Turbular, gaat maar 321 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de meren voldumpen en de rest van de wereld uitlijnen op een hoogte.
Heb je nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 01:31

Major Carnage

waki miko Reimu

Heh.. ik laat meestal de bergen liggen, en eventueel in de weg liggend water dan dempen.. of een soort afsluitdijk erin leggen

En natuurlijk maar 1 factory voorzien van grondstoffen, die dan van over heel de kaart aangevoerd worden.. en dan nog zorgen dat die goods ook weer afgevoerd worden
M'n record is een factory van 7000 units omzet, en dat werd nog afgevoerd ook :D

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Major Carnage schreef op 04 oktober 2002 @ 07:54:
Heh.. ik laat meestal de bergen liggen, en eventueel in de weg liggend water dan dempen.. of een soort afsluitdijk erin leggen

En natuurlijk maar 1 factory voorzien van grondstoffen, die dan van over heel de kaart aangevoerd worden.. en dan nog zorgen dat die goods ook weer afgevoerd worden
M'n record is een factory van 7000 units omzet, en dat werd nog afgevoerd ook :D
ik speel momenteel "linkgame islands" daar heb je op het bovenste grote eiland een kolen factory en saw mill net naast elkaar, ook de overgang naar 1 van de midden eilanden zit er vlakbij, daar zit mijn main center, ongeveer 85% van mn treinen rijdt via die plek :7
gedeelde sporen, veel signals, weinig wachttijden, al ga ik sommige dingen bij monorail veranderen voor meer efficientie :)
helaas zit ik op mn werk en ben ik pas over zon 8 uur thuis :(
Cis schreef op 04 oktober 2002 @ 00:37:
[...]

Je weet het, he? Alle bruggen weghalen en grond ophogen :Y)
MagLev gaat 400+ km/u dus bruggen is ineffiecient op dat gebied (de snelste brug, de Turbular, gaat maar 321 :) )
de omzetting naar monorail gaat me al gigantisch veel kosten omdat mn main center veranderd gaat worden voor meer efficientie(onder andere een groot deel water ophogen=$$$) dus mischien dat dat pas gedaan wordt bij de omschakeling naar maglev :)

overigens ga ik mn netwerk opsplitsen in goederen en pasagiers netwerken voor meer passagier vervoer en meer efficientie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Major Carnage schreef op 04 oktober 2002 @ 07:54:

Dat is vet! Ik ben nooit over de 4000 gekomen. Toen was de ruimte op (4 stations van 4 sporen en een stad, die in de weg lag).

Overigens: wat jij zegt over die afsluitdijk klopt (in mijn geval). Ik houd helemaal niet van bruggen (er kunnen geen tussels of een spoorlijn eroverheen :( ) en ik doe sowieso nooit iets met boten, dus het is ook nog useless :)
Ik ben het nu weer aan het spelen, dus mocht het in me opkomen, dan gooi ik hier nog wel ff een savegame neer. Het is overigens best leuk om andermans savegames te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
nou vraag ik me toch af welk level jullie het liefst spelen, ikzelf speel het liefst Linkgame Islands omdat er 2 grote eilanden zijn en 2 kleinere in het midden, als je de 2 groten connect krijg je een heel tof netwerk :)

ik vind overigens de levels veeeeeeeeeel te klein :(
wordt te saai na een tijdje :(

dus transport tycoon deluxe 2 wenslijst:
- grote, hele grote maps
- verder wil ik integratie van stations en de mogelijkheid om passagiers over te laten stappen, bv met de bus vanuit de stad naar een station aan de rand en dan over op de trein :)
- een verhoging/verlagings systeem als rollercoaster tycoon(ook hele blokken recht omhoog kunnen doen enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

bolleh schreef op 04 oktober 2002 @ 09:21:
nou vraag ik me toch af welk level jullie het liefst spelen, ikzelf speel het liefst Linkgame Islands omdat er 2 grote eilanden zijn en 2 kleinere in het midden, als je de 2 groten connect krijg je een heel tof netwerk :)

ik vind overigens de levels veeeeeeeeeel te klein :(
wordt te saai na een tijdje :(

dus transport tycoon deluxe 2 wenslijst:
- grote, hele grote maps
- verder wil ik integratie van stations en de mogelijkheid om passagiers over te laten stappen, bv met de bus vanuit de stad naar een station aan de rand en dan over op de trein :)
- een verhoging/verlagings systeem als rollercoaster tycoon(ook hele blokken recht omhoog kunnen doen enzo)
Ik speel het liefst een normaal level. Realistisch landschap dat ik zelf naar wens kan inrichten. Speelgoedland mag van mij weg, de andere 3 levels zijn cool (vooral sneeuwlandschappen vind ik tof! Die treintjes in de jaren '50 die zich door steile bergpassen proberen te wringen :) :) )
Wenslijst: slimmere computers (als ik een Hard game speel in sneeuw of desert word ik altijd nog 1e :( ) en meer realiteit. D.w.z.: meer dan 80 treinen kunnen maken, meer dan 80 vliegtuigen. Meerdere landingsbanen.
Eventueel trams en metro's... en verkeer in de stad! :)
Ja, ik weet het, misschien gaat het een beetje op het spel Traffic Giant lijken, maar goed: dat was ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Kom er net achter dat de Windows versie van TTD ingebouwde TCP/IP ondersteuning heeft... ergo, we hoeven niet met Kali te kloten om een multiplayer pot op te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

DroogKloot schreef op 04 oktober 2002 @ 10:54:
Kom er net achter dat de Windows versie van TTD ingebouwde TCP/IP ondersteuning heeft... ergo, we hoeven niet met Kali te kloten om een multiplayer pot op te zetten. :)
Super!!
Gisternacht kreeg ik dus, dankzij Kali en TTDLX een keiharde vastloper. Ik weet niet wat ie heeft gedaan, maar ik kon eerst een half uur niet connecten en vervolgens waren al mijn bestandsextensies ontkoppeld van de programma's... heb dus tot half 3 alle extensies lopen koppelen (en een beetje tweakeren natuurlijk :) )
Maar euhm... dat TCP/IP is dan wel relaxed (als het werkt...). Dat Kali snapte ik toch al niet :)
Contact me if you wanna play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Cis schreef op 04 oktober 2002 @ 11:24:
[...]

Super!!
Gisternacht kreeg ik dus, dankzij Kali en TTDLX een keiharde vastloper. Ik weet niet wat ie heeft gedaan, maar ik kon eerst een half uur niet connecten en vervolgens waren al mijn bestandsextensies ontkoppeld van de programma's... heb dus tot half 3 alle extensies lopen koppelen (en een beetje tweakeren natuurlijk :) )
Maar euhm... dat TCP/IP is dan wel relaxed (als het werkt...). Dat Kali snapte ik toch al niet :)
Contact me if you wanna play :)
half uur? geluk dat ik vrijwel direct besloot toch maar te gaan slapen toen je ff niet reageerde :X
was al als een baksteen vanochtend :o
gister iets van 12 uur gespeeld na een jaar het spel niet te hebben aangeraakt, en nog steeds even verslavend(meer zelfs) en nog steeds een enorm vet spel
_/-\o_ Chris Sawyer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Grmbl... gezeik ook altijd met installers van voor de oorlog... die van TTDxW stond erop DirectX versie 2 (!) mee te installeren, dus ik heb 'm, uh, hersendood moeten maken. :P

IIG, het zaakje draait... iemand aanwezig die een TCP sessie wil testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Ik blijf gezeik houden onder Xp na een reinstall van mijn Windhoos, had TTDLX op mijn d: schijf staan en had c: geformatted. eigenlijk mot je voor alle good old spelen eigenlijk een oud bakkie neerzetten om dit spel en andere spellen zoalz Street Rod 1 en 2 te spelen :D

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.w.z.: meer dan 80 treinen kunnen maken, meer dan 80 vliegtuigen.v
Dat kan al, je kan met een patch 256 treinen/vliegtuigen/auto's/boten laten runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 13:00:
[...]

Dat kan al, je kan met een patch 256 treinen/vliegtuigen/auto's/boten laten runnen.
Weet ik... maar het moet IN het spel zitten... ik wil dus niet steeds die patch moeten runnen :) :)

Ik verlang overigens al een paar jaar naar TTD 2... 't wordt tijd voor een nieuw succesje van Microprose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik heb nog wel ergens een savegame van dat enorme knooppunt van die fabriek met 7000 units.. echt idioot veel verkeer iig
als ik het gebeuren weer aan de gang heb zal ik hem wel posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het gebeuren weer aan de gang heb zal ik hem wel posten

Moet zijn:

Ik ga als de dooie donder aan de slag om het aan de gang te krijgen en post het over 5 minuten
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 18:11:
als ik het gebeuren weer aan de gang heb zal ik hem wel posten

Moet zijn:

Ik ga als de dooie donder aan de slag om het aan de gang te krijgen en post het over 5 minuten
:D
Precies, that's the spirit!!

Overigens: het lukt me nog steeds niet om 'm fullscreen te krijgen onder Windows 2000. Iedereen zegt (iedereen = elke website) dat ik tabblad Compatibility moet selecteren, maar die is er echt niet! Ik doe Rechtermuisknop op de patch, dan Eigenschappen, maar ik heb maar 1 tabblad en dat is "Algemeen" :(
Doe ik iets verdomd fout?? Ik heb alle stappen uitgevoerd, maar deze stap lukt dus niet :| :/ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

ok daar is ie dan.. wat laat omdat ik de install nergens meer had (tja altijd met dos versie gespeeld he..)

Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_6500units.gif

Giant Screenshot laat 'm meteen crashen... wel jammer, want dan heb je een veel beter overzicht :(

Op dit plaatje is het dus _rustig_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Cis schreef:
[...]

Overigens: het lukt me nog steeds niet om 'm fullscreen te krijgen onder Windows 2000. Iedereen zegt (iedereen = elke website) dat ik tabblad Compatibility moet selecteren, maar die is er echt niet! Ik doe Rechtermuisknop op de patch, dan Eigenschappen, maar ik heb maar 1 tabblad en dat is "Algemeen" :(
Doe ik iets verdomd fout?? Ik heb alle stappen uitgevoerd, maar deze stap lukt dus niet :| :/ :'(
Compatibility options zul je alleen in WinXP tegenkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

't Zit ook in win2k, alleen moet je daar wel wat service packs voor installen geloof ik
Ik doe het nu zonder die compat mode, gewoon de win2k switch in de cfg op on is zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een savegame met de hele map vol vlak land en veel geld (liefst ook al met maglev treinen)? Heb ook wel zin in een online game ben alleen heel slecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46
Major Carnage schreef op 04 oktober 2002 @ 19:30:
ok daar is ie dan.. wat laat omdat ik de install nergens meer had (tja altijd met dos versie gespeeld he..)

plaatje

Giant Screenshot laat 'm meteen crashen... wel jammer, want dan heb je een veel beter overzicht :(

Op dit plaatje is het dus _rustig_
rustig :? :? :? :? :? wtf, ik kreeg na 40 jaar nog nie eens 20 miljoen winst.

Wel relax hoor.

meer pix, meer pix, meer pix (zet anders ff de game op een uber1337 400 MHz-je. Heb ik ook, crasht niet :)

noobstyle: hoe maak je een giant screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Met ctrl-G ofzo.. hij staat onder het vraagteken icon

Je wilde shots? hier komen ze :)

Saningwell Steel Mill.. Hier gaat alle iron ore heen
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_saningwell_steelmill.gif

De berg op voor hout, naar onderen voor staal, en naar boven voor de mega goods exchange..
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_noordkant_saningwell_steel.gif

Een farmpje op een berg, volg 't spoor naar rechts en je komt bij 't kruispunt op de pic onder deze
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_brondston_farm.gif

Een best wel efficient kruispunt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_crossing.gif

Stadje op een berg.. Het lag er eerst heel anders bij, maar met wat geld en geduld is alles te verbouwen naar eigen inzicht (er bleef dus niks van dat dorp over ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_mountaintown.gif

Stadje in volle glorie
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_padworth.gif

De mega goods exchange, hier wordt alles aangevoerd, je kan nog net een hoekje zien van het aparte station voor de afvoer van de goods
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_zuidkant_terminal.gif

Noordkant van de mega exchange
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_noordkant_terminal.gif

En nog een ander dorpje.. vrij brak gelegd vanwege een irritante niet te verbouwen berg :(
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/tt_inveningwell.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jemig hoe hou je dat uit elkaar zeg :) Maar voor de rest echt wreeeed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
ah maglev's.. ik werd altijd GESTOORD.. als ik de hele tijd die railway's moest evrvangen, gelukkig is dat in deze patched version verholpen, maar ja die hadden we toen niet ;)

ik had uiteindelijk met mijn bedrijfje ook gigantische winsten, maar je zag er bijna nix van.. op heel veel punten liet ik de rails gewoon onder de grond lopen [je lowert 2 blokjes naast elkaar aan een punt, en ergens anders doe je dat ook, en hoppa lekker duur tunneltje :) ] het zag er wel allemaar erg 'clean' uit omdat pas bij de eindstations veel weer boven de grond kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
kzie hier aardige bedragen staan enzo, tgaat mij ingame niet om de hoeveelheid geld die ik verdien, ik wil gewoon een strak netwerk opzetten dat niet zon puinhoop is, ben nu bezig mn goederen netwerk uit te rollen maar moet ff wachten op meer inkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

agentorangina schreef op 04 oktober 2002 @ 23:40:
ah maglev's.. ik werd altijd GESTOORD.. als ik de hele tijd die railway's moest evrvangen, gelukkig is dat in deze patched version verholpen, maar ja die hadden we toen niet ;)

ik had uiteindelijk met mijn bedrijfje ook gigantische winsten, maar je zag er bijna nix van.. op heel veel punten liet ik de rails gewoon onder de grond lopen [je lowert 2 blokjes naast elkaar aan een punt, en ergens anders doe je dat ook, en hoppa lekker duur tunneltje :) ] het zag er wel allemaar erg 'clean' uit omdat pas bij de eindstations veel weer boven de grond kwam.
Zoals je weet, vertraagt zo'n trein enorm bij een ophoging. Bij een verlaging echter is de snelheidswinst minimaal.
Wat ik dus deed: alle stations ook verlagen :) Al mijn stations lagen dus a.h.w. op zeeniveau en de rails lagen in tunnels :)
ik ben perfectionist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel weer grappig dit,alleen moet ik het wel weer opnieuw leren :) Want ik doe iets fout of dat denk ik want mn treinen krijgen allemaal panne op hun eerste rit.
Ja 'panne' ik heb transport tycoon in het duits :'( en de patch wil ook niet meewerken om het in een andere taal te krijgen en dat terwijl die optie er wil in zit:
http://www.ttdpatch.com/b...html#Language%20Selection

Maar dat zal wel voor bij de DOS versie zijn... of heeft iemand met een win versie de verschillende talen wel aan de gaan gekregen ?

Is het trouwens ook te instellen dat er alleen wordt meegenomen wat er op het depot staat ? Want ik dacht net laat ik eens een trein bij 2 depots langs rijden voordat het naar de verwerkings splaats gaat maar de trein blijft maar bij de eerste volladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
wel je wordt bedankt hoor Major Carnage, voor het plaatsen van die screenies :'(
Ik volg deze post al vanaf het begin en heb me inkunnen houden om het niet te gaan spelen. Totdat jij met je screenies aan kwam. :D
De verslaving is weer helemaal op komen zetten :)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoekieLeeuw schreef op 05 oktober 2002 @ 12:56:
wel je wordt bedankt hoor Major Carnage, voor het plaatsen van die screenies :'(
Ik volg deze post al vanaf het begin en heb me inkunnen houden om het niet te gaan spelen. Totdat jij met je screenies aan kwam. :D
De verslaving is weer helemaal op komen zetten :)
Hehe ik ken meer mensen die hetzelfde hebben als jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Major Carnage schreef op 04 oktober 2002 @ 21:19:
Met ctrl-G ofzo.. hij staat onder het vraagteken icon

Je wilde shots? hier komen ze :)

Saningwell Steel Mill.. Hier gaat alle iron ore heen
[afbeelding]

De berg op voor hout, naar onderen voor staal, en naar boven voor de mega goods exchange..
[afbeelding]

Een farmpje op een berg, volg 't spoor naar rechts en je komt bij 't kruispunt op de pic onder deze
[afbeelding]

Een best wel efficient kruispunt :)
[afbeelding]

Stadje op een berg.. Het lag er eerst heel anders bij, maar met wat geld en geduld is alles te verbouwen naar eigen inzicht (er bleef dus niks van dat dorp over ;) )
[afbeelding]

Stadje in volle glorie
[afbeelding]

De mega goods exchange, hier wordt alles aangevoerd, je kan nog net een hoekje zien van het aparte station voor de afvoer van de goods
[afbeelding]

Noordkant van de mega exchange
[afbeelding]

En nog een ander dorpje.. vrij brak gelegd vanwege een irritante niet te verbouwen berg :(
[afbeelding]
hoe kun je dan al maglev hebben??? die krijg je toch pas in 2025 ofzow :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

bolleh schreef op 05 oktober 2002 @ 15:13:
[...]

hoe kun je dan al maglev hebben??? die krijg je toch pas in 2025 ofzow :?
Ik had wat zitten rommelen met die jaartal cheat, aangezien het gebeuren bij 2050 stopt met tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:29
Ik ben gisteravond weer begonnen, ook door de bovengenoemde screenies :) Ik heb de patch gebruikt om Maglev treinen te kunnen bouwen in 1950.

1 van de knooppunten op de kaart, hier komen echt constant treinen voorbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.jp1850.org/~jup/tt1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jp1850.org/~jup/tt2.jpg

Al het staal van de enigste steel mill die ik gebruik..
Afbeeldingslocatie: http://www.jp1850.org/~jup/tt4.jpg

..gaat naar deze factory
Afbeeldingslocatie: http://www.jp1850.org/~jup/tt3.jpg

Het station waar ik mee begonnen ben :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jp1850.org/~jup/tt5.jpg

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 10:06:
Wel weer grappig dit,alleen moet ik het wel weer opnieuw leren :) Want ik doe iets fout of dat denk ik want mn treinen krijgen allemaal panne op hun eerste rit.
Ja 'panne' ik heb transport tycoon in het duits :'( en de patch wil ook niet meewerken om het in een andere taal te krijgen en dat terwijl die optie er wil in zit:
http://www.ttdpatch.com/b...html#Language%20Selection
Das alleen de taal van de Patch zelf, niet van het spel.
Maar dat zal wel voor bij de DOS versie zijn... of heeft iemand met een win versie de verschillende talen wel aan de gaan gekregen ?
Kan niet, moet je echt een versie in een andere taal kopen/downloaden.
Is het trouwens ook te instellen dat er alleen wordt meegenomen wat er op het depot staat ? Want ik dacht net laat ik eens een trein bij 2 depots langs rijden voordat het naar de verwerkings splaats gaat maar de trein blijft maar bij de eerste volladen :)
Dan moet je 'full load' niet aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Major Carnage schreef op 05 oktober 2002 @ 15:16:
[...]

Ik had wat zitten rommelen met die jaartal cheat, aangezien het gebeuren bij 2050 stopt met tellen
ja dan ken ik ook wel veel geld verdienen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hoe kun je nou al vanaf het begin maglevs krijgen? het lukt me namelijk niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragie Hoe krijg je meer dan 4 perrons ik heb ook dat spel....

En je pic.. WTF Wat een Netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuh fuck, krijg TTD niet meer aan de praat..zegt iets over een foute reg key..terwijl die wel goed aangemaakt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Chappie schreef:
Vragie Hoe krijg je meer dan 4 perrons ik heb ook dat spel....
Daar heb je TTDPatch voor nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 19:59:
Uuh fuck, krijg TTD niet meer aan de praat..zegt iets over een foute reg key..terwijl die wel goed aangemaakt heb
Je moet hem per sé installeren omdat die installer nog wat andere reg dingetjes aanmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die hem fullscreen in 2k krijgt ? heb nvidia gf4-ti4600 ? det 40.72 beta

ik heb alle stappen gevolgt die loeki de leeuw zei ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Dubbelpost*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het eindelijk goed aan de praat in het Engels :) Maar nou had ik nog een vraagje was er niet een manier om steden groter te krijgen of haal ik het nou doorelkaar met simcity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 16:00:
Ik heb het eindelijk goed aan de praat in het Engels :) Maar nou had ik nog een vraagje was er niet een manier om steden groter te krijgen of haal ik het nou doorelkaar met simcity :)
Dat kan in de scenario editor... Stad aanklikken en dan "Expand town" ofzo klikken :)

Edit:
XenoDaSouljah: De copy-paste van Loekie heeft de link naar "Heb je Win2k, klik hier" niet meegenomen :)
Kijk eens in Even een makkelijke: Win95 compatability mode, of anders eens in Transport Tycoon Deluxe onder WinXP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 17:26

Entity

9000rpm

Damn, ik krijg spontaan weer zin om TTD te gaan spelen als ik dit allemaal zie :) Dat soort knooppunten (als in de screenshots) maak ik ook altijd, is echt een uitdaging om dat goed voor elkaar te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Wat ik me afvraag: is het niet slimmer om iedere trein een eigen spoor te geven? Dat doe ik namelijk altijd. Hiermee heb je geen vertragingen. Natuurlijk kost het wel even wat meer tijd om alle sporen goed en efficient neer te leggen, maar daarna heb je ook wat!! :)

Iemand die mijn mening (niet) deelt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Reptile209

- gers -

Wel kl*te rond de tijd van de monorail/maglev: af en toe een UFO die je halve netwerk platgooit... En ik me maar afvragen waarom ik opeens minder verdien... :+

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oVRoM schreef op 06 oktober 2002 @ 16:56:
[...]

Dat kan in de scenario editor... Stad aanklikken en dan "Expand town" ofzo klikken :)

Edit:
XenoDaSouljah: De copy-paste van Loekie heeft de link naar "Heb je Win2k, klik hier" niet meegenomen :)
Kijk eens in Even een makkelijke: Win95 compatability mode, of anders eens in Transport Tycoon Deluxe onder WinXP!
Ok daar staat : Ah vandaar, ik had het altijd wel, maar sinds ik SP2 heb kennelijk niet meer.

Maar door het uitvoeren van

regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll

kan het wel.

Maarre hoe doe ik zoiets ??? waar voer ik dat uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 12-10 17:26

Entity

9000rpm

Cis schreef op 06 oktober 2002 @ 17:10:
Wat ik me afvraag: is het niet slimmer om iedere trein een eigen spoor te geven? Dat doe ik namelijk altijd. Hiermee heb je geen vertragingen. Natuurlijk kost het wel even wat meer tijd om alle sporen goed en efficient neer te leggen, maar daarna heb je ook wat!! :)

Het geeft inderdaad weinig vertragingen, maar het neemt vaak erg veel ruimte in beslag. Bovendien, als je meer dan 7 treinen op 1 station wil laten rijden (wat mij nogaleens overkomt) heb je een probleem.

Bovendien is het juist een uitdaging om met zo min mogelijk sporen een zo optimaal lopend netwerk te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

En vergeet de estetische factor niet... er is niks mooiers dan een dubbelspoor door zo'n farmland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Cis schreef op 06 oktober 2002 @ 17:10:

mijn systeem is een stuk effectiever hoor, je moet gewoon je spoor opdelen in segmenten met signals, als je het goed doet is iets langer dan de lengte van de langste trein op het traject altijd in gebruik(dat stuk is opgedeeld in 2 stukken) en de rest is vrij.
stel je hebt:
code:
1
[A|B|C|D]

A+B is iets langer dan de langste trein op het traject. dus trein 1 komt A binnen, dan kan een andere trein A niet binnen. trein 1 komt deel B binnen, A+B zijn bezet, dan gaat trein 1 deel C binnen en is deel A vrij voor trein 2. trein 1 gaat deel D binnen, trein 2 kan deel B binnen en als je dit een beetje ruim neemt kan je die treinen zonder stoppen laten rijden :)
Major Carnage schreef op 06 oktober 2002 @ 18:57:
En vergeet de estetische factor niet... er is niks mooiers dan een dubbelspoor door zo'n farmland :)
niks mooier dan een heerlijk groot centrum :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/trains2.jpg
dit is mijn centrum op de map Linkgame islands. hier komt alle wood/coal bij elkaar, hier vlakbij nog komt alle steel/grain/livestock binnen en nog ietsjes verderop alle iron ore. al die treinen komen eerst langs dit centrum :) en nog wat andere treinen en weetikveel wat ;)
en kheb de steden maar ff nederlandse namen meegegeven ;)

ik bouw dus btw al mn sporen dubbel, rechts is heen, links is terug, daarom is zon centrum als dit ook mogelijk, als ik 1 baans trajecten had was dit een echte teringzooi geworden
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 16:00:
klok op de naam van de stad > local authority > fund new buildings
ook als je bij een klein dorpje een stationetje bouwt gaan ze al uitbreiden enzow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 17:13:
[...]
Maar door het uitvoeren van

regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll

kan het wel.

Maarre hoe doe ik zoiets ??? waar voer ik dat uit ?
Gewoon "Start" -> "Uitvoeren"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Ik heb ff een vraagje:
ik kan wel grote treinstations bouwen. bijvoorbeeld 7 sporen naast elkaar, maar als ik dat heb dan kan ik niet langere sporen dan 5 "blokjes" maken. dat kan ik alleen als ik maar 4 sporen heb. ik zie dat jullie dit wel anders doen. hoe doen jullie dat???
:?

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
WJP schreef op 06 oktober 2002 @ 21:28:
Ik heb ff een vraagje:
ik kan wel grote treinstations bouwen. bijvoorbeeld 7 sporen naast elkaar, maar als ik dat heb dan kan ik niet langere sporen dan 5 "blokjes" maken. dat kan ik alleen als ik maar 4 sporen heb. ik zie dat jullie dit wel anders doen. hoe doen jullie dat???
:?
voor een 7x7 station met die patch:
ctrl+grootste hoeveel heid sporen en lengte
en dan bouwen, als je ipv de laatste degene ervoor kiest krijg je minder :)
net als bij lovomotieven aan elkaar koppelen, moet je ook ctrl gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nee joh, was phun kon je het 'nog' efficiënter aanleggen
Ik was ook altijd de hele tijd bezig om bestaande knooppunten te verbeteren waarbij erg echt enorme bouwsels met tunnels en bruggen werden gemaakt.

Het leukste vond ik om zoveel mogelijk treinen naar één station te leiden zodat het daar lekker druk werd en je enorme parkeerplaatsen voor het station moest aanleggen zodat er plek was voor een stuk of acht aankomende treinen. Door het midden van het veld bouwde ik dan een grote backbone van 2x2 sporen (waaronder twee sporen getunneld met zo weinig mogelijk afslagen) met als doel om de treinen van de ene naar het andere kant van het veld te helpen (hoe groter de afstand, des te meer poen je krijgt, bovendien zorg het voor wat meer activiteit op het spoor = leuker :) ).

Ook een keer gedaan: met bruggen en eilandjes een spoor langs alle boorplatformen leggen, levert een veel hogere opbrengst op dan traag gedoe met schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Femme schreef op 07 oktober 2002 @ 04:16:
Ook een keer gedaan: met bruggen en eilandjes een spoor langs alle boorplatformen leggen, levert een veel hogere opbrengst op dan traag gedoe met schepen.
har har, thnx voor het idee, khad een hele rits die niet gebruikt werden(linkgame islands aan de zuidrand) dus ff een lijntje gelegd(nee geen coke :P) en die 2 treinen halen nu een aardig deel van mn yearly income binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie hier mijn 16000 goods per maand:
Afbeeldingslocatie: http://vanharen.nl.eu.org/pub/SCR12.jpg

Zoals je ziet, wel met de scenario-editor, maar nog steeds een uitdaging.
Bij 'normale' games is de max. productie die ik heb gehaald tegen de 4000.

En het blijft zo'n vet verslavend spel.
Trouwens, al eens Trains & Trucks Tycoon geprobeerd? ook niet onaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben na deze topic ook maar weer eens begonnen met TTDLX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Toch heeft het spel nog wel wat, lekker grote knooppunten maken enzo...

* SideSwipe zoekt de game weer eens op :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 18:22:
zie hier mijn 16000 goods per maand:
[afbeelding]

Zoals je ziet, wel met de scenario-editor, maar nog steeds een uitdaging.
Bij 'normale' games is de max. productie die ik heb gehaald tegen de 4000.
Met mijn company waarmee ik nu al bijna 2 jaar speel (editor/cheat vrij) heb ik een Goods factory waar ik een maximum heb gezien van zo'n 14000 goods (It ain't pretty...but it works ;) ). Alleen van TTDpatch is telkens de laatste versie op m'n HD verschenen, alleen bij de nieuwste doe ik niet aan die newships omdat ik dan geen goodships meer heb????

De kunst is om elke Farm en Steel Mill uit te laten komen op 1 fabriek. En er ook voor te zorgen dat je elke iron ore mine dus goed benut.
Het is soms vrij lastig om al die spoorlijnen al door je bestaande bedrijf te persen, ik besloot namelijk vrij laat in de game om dit te gaan doen en dan liggen er al tunnels en andere troep in de weg.

Ik zal ff kijken of ik er een screenshotje van kan maken/uploaden...

Afbeeldingslocatie: http://clan-trs.gamepoint.net/ttd/goods.png

Ik ben ff vergeten hoe je ook alweer een clickable thumbnail maakt, en aangezien het overzichtsshot nogal groot is geef ik maar een linkje ;)
http://clan-trs.gamepoint.net/ttd/overzicht.png
Zoals je op het overzichtsshot kunt zien zijn de staions van de treinen die op het midden van het scherm omhoog schieten nog niet ideaal. Beter zou een drive through station zijn, maar dat moet ik allemaal nog een keetje beter stroomlijnen ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Woei, das ingewikkeld zeg. Ik ben ook weer eens begonnen, maar zo'n bouwwerk heb ik nog nooit gemaakt. Duurt me dan weer veel te lang :) Tja, ik vind het een heel leuk spel (nog steeds) maar zo'n diehard ben ik nou ook weer niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
ha ik moet echt die patch gaan gebruiken.. ik had altijd die station is too wide mssg. als ik ergens een leuk punt wou opzetten. Volgens mij heb ik mijn saves nog wel ;) was een aardig goed lopend bedrijfje.. met lekker veel treinen die meer dan een miljoen dollar per jaar maakten.. maar ja dat kan vast nu beter :) [het is ook weer 4-5 jaar geleden dat ik het laatst gespeeld heb.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
Iemand die weet hoe je vanaf begin van het spel maglev's enzo kunt krijgen ?
(en liefst meteen veel geld :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Cht: Money 20000000
Cht: Year 2050
Cht: Year 1950

klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opmerkingen: problemen mbt TTD dienen in SPV gepost te worden. Dit gaan alleen over het spelen van TTD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:19:
Opmerkingen: problemen mbt TTD dienen in SPV gepost te worden. Dit gaan alleen over het spelen van TTD ;)
eerst verplaatsen, dan zeuren? ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb trouwens nog een vraagje (mochten er nog die hard TTD fans hier rond lopen ;))
Stel ik heb een oil ridge en een haven. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat m'n boot die olie in haven dumpt en dat ik die dan met een trein kan ophalen?
Naar mijn weten kon dit wel?

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rofl dat speelde ik 3jaar geleden altijd :)
op win XP doet die het niet meer :( :( :(

heeft niet iemand een patch daarvoor? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:51:

In de search is ie wel te vinden, en waarsch ook in dit topic
Dan doet ie het weer en bovendien kan je cheaten tot en met >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
IDtenT schreef op 10 oktober 2002 @ 18:24:
Ik heb trouwens nog een vraagje (mochten er nog die hard TTD fans hier rond lopen ;))
Stel ik heb een oil ridge en een haven. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat m'n boot die olie in haven dumpt en dat ik die dan met een trein kan ophalen?
Naar mijn weten kon dit wel?
ja dan moet je bij de goto dinges bij de haven "unload" aankruisen, dan een treinstation naast de haven zodat het "1 station" is en dan ligt er bijv "10.000 oil en-route from blabla oil rig"
dit werkt iig met de patch, zonder weet ik niet
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:51:

lees pagina 1 :Z

weet iemand trouwens hoe je gebouwen kunt veranderen/toevoegen?
ik zoek er al een tijd naar maar nergens op internet is het iemand gelukt naar mijn weten :(
kwordt die standaard gebouwen een bietje zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 10 oktober 2002 @ 19:27:
[...]

In de search is ie wel te vinden, en waarsch ook in dit topic
Dan doet ie het weer en bovendien kan je cheaten tot en met >:)
tggg een echte gamer doet dat nie oor en vooral nie bij TTDX... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
bolleh schreef op 10 oktober 2002 @ 19:59:
[...]

ja dan moet je bij de goto dinges bij de haven "unload" aankruisen, dan een treinstation naast de haven zodat het "1 station" is en dan ligt er bijv "10.000 oil en-route from blabla oil rig"
dit werkt iig met de patch, zonder weet ik niet

[...]

lees pagina 1 :Z

weet iemand trouwens hoe je gebouwen kunt veranderen/toevoegen?
ik zoek er al een tijd naar maar nergens op internet is het iemand gelukt naar mijn weten :(
kwordt die standaard gebouwen een bietje zat
Thanks!!

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:50:
[...]

tggg een echte gamer doet dat nie oor en vooral nie bij TTDX... |:(
nou ja, ff een aantal tunneltjes leggen van de ene kant naar de andere kant van het eilang in 1950 en daar een slome loc door laten rijden met heel wat wagons(duurt een eeuw voor ie eruit komt :Z verder gaat ie honderdduzend keer kapot :D) was toch best wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Hahaha jah ik maakte me wel is een voorstelling hoe het zou zijn om in het echt in zo een stad te wonen als in transport tycoon. Een paar huizen en overal waar je kijkt zie je spoorrails, en je hebt de keuze uit 14 treinstations om op te stappen :)

Afbeeldingslocatie: http://clan-trs.gamepoint.net/ttd/goods.png

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
Nog even een vraagje, is het mogelijk je treinen automatisch naar een depot te sturen om de zoveel tijd? Ik wordt er nu een beetje gek van om om het jaar 20-30 treinen naar het depot te sturen en daarna weer te starten :P

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
IDtenT schreef op 12 oktober 2002 @ 06:32:
Nog even een vraagje, is het mogelijk je treinen automatisch naar een depot te sturen om de zoveel tijd? Ik wordt er nu een beetje gek van om om het jaar 20-30 treinen naar het depot te sturen en daarna weer te starten :P
zet langs de rails een depot en zorg dat ze daar in _MOETEN_
verder kun je bij dat info window van je trein een service interval instellen, dan gaat ie om de zoveel tijd naar dat depot om een service beurt te krijgen, als je bedoelt om die treinen te vervangen omdat ze oud zijn, moet je de patch hebben, dan kun je instellen dat ie bijv 12 maanden voor ie over tijd is automatisch vervangen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
Wat bedoel je met moeten?

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

dat de route alleen door het depot heen gaat

Afbeeldingslocatie: http://clan-trs.gamepoint.net/ttd/depot.png

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Flyduck schreef op 10 oktober 2002 @ 23:46:
Hahaha jah ik maakte me wel is een voorstelling hoe het zou zijn om in het echt in zo een stad te wonen als in transport tycoon. Een paar huizen en overal waar je kijkt zie je spoorrails, en je hebt de keuze uit 14 treinstations om op te stappen :)

[afbeelding]
Ehrm, doet me wat aan Zoetermeer denken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
Nog even een vraagje (ja sorry) ik heb nu een airline opgezet maar m'n vliegtuigen blijven maar crashen? (binnen 6 maanden was ik een vloot van 4 vliegtuigen kwijt!). Wat kan ik hier aan doen? Ik heb geprobeerd om de service interval te veranderen maar dat werkt niet? (ik klik me rot maar er gebeurt niets).

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
Hmm ik heb net even de save game van iemand anders downgeload en bij hem kan ik gewoon de service intervals veranderen. Heeft iemand een idee waarom ik de service intervals niet kan veranderen (en dus geen goede air line kan opzetten). Arg!

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
beetje laat maargoed:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/depot.jpg
stel je trein komt van boven, ziet stoplicht, rijdt door, komt bij T splitsing, ziet daar een stoplicht voor de andere kant en gaat rechts af het depot in, daarna weer eruit.
dit werkt alleen als je 1 trein hebt rijden op dit traject(dus dat je een aparte rails hebt voor de terugreis). heb je dat niet dan kan het zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/depot2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
IDtenT schreef op 19 oktober 2002 @ 18:41:
Hmm ik heb net even de save game van iemand anders downgeload en bij hem kan ik gewoon de service intervals veranderen. Heeft iemand een idee waarom ik de service intervals niet kan veranderen (en dus geen goede air line kan opzetten). Arg!
Gebruik je soms de TTDpatch, daarin zijn de intervals standaard gelockt (staan dan zeker ook op 16000 dagen?). Moet je in het betreffende .cfg file even die waarde veranderen. :)
Pagina: 1 2 Laatste