[TTD] Transport tycoon deluxe

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nee joh, was phun kon je het 'nog' efficiënter aanleggen
Ik was ook altijd de hele tijd bezig om bestaande knooppunten te verbeteren waarbij erg echt enorme bouwsels met tunnels en bruggen werden gemaakt.

Het leukste vond ik om zoveel mogelijk treinen naar één station te leiden zodat het daar lekker druk werd en je enorme parkeerplaatsen voor het station moest aanleggen zodat er plek was voor een stuk of acht aankomende treinen. Door het midden van het veld bouwde ik dan een grote backbone van 2x2 sporen (waaronder twee sporen getunneld met zo weinig mogelijk afslagen) met als doel om de treinen van de ene naar het andere kant van het veld te helpen (hoe groter de afstand, des te meer poen je krijgt, bovendien zorg het voor wat meer activiteit op het spoor = leuker :) ).

Ook een keer gedaan: met bruggen en eilandjes een spoor langs alle boorplatformen leggen, levert een veel hogere opbrengst op dan traag gedoe met schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
Femme schreef op 07 oktober 2002 @ 04:16:
Ook een keer gedaan: met bruggen en eilandjes een spoor langs alle boorplatformen leggen, levert een veel hogere opbrengst op dan traag gedoe met schepen.
har har, thnx voor het idee, khad een hele rits die niet gebruikt werden(linkgame islands aan de zuidrand) dus ff een lijntje gelegd(nee geen coke :P) en die 2 treinen halen nu een aardig deel van mn yearly income binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie hier mijn 16000 goods per maand:
Afbeeldingslocatie: http://vanharen.nl.eu.org/pub/SCR12.jpg

Zoals je ziet, wel met de scenario-editor, maar nog steeds een uitdaging.
Bij 'normale' games is de max. productie die ik heb gehaald tegen de 4000.

En het blijft zo'n vet verslavend spel.
Trouwens, al eens Trains & Trucks Tycoon geprobeerd? ook niet onaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben na deze topic ook maar weer eens begonnen met TTDLX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Toch heeft het spel nog wel wat, lekker grote knooppunten maken enzo...

* SideSwipe zoekt de game weer eens op :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 18:22:
zie hier mijn 16000 goods per maand:
[afbeelding]

Zoals je ziet, wel met de scenario-editor, maar nog steeds een uitdaging.
Bij 'normale' games is de max. productie die ik heb gehaald tegen de 4000.
Met mijn company waarmee ik nu al bijna 2 jaar speel (editor/cheat vrij) heb ik een Goods factory waar ik een maximum heb gezien van zo'n 14000 goods (It ain't pretty...but it works ;) ). Alleen van TTDpatch is telkens de laatste versie op m'n HD verschenen, alleen bij de nieuwste doe ik niet aan die newships omdat ik dan geen goodships meer heb????

De kunst is om elke Farm en Steel Mill uit te laten komen op 1 fabriek. En er ook voor te zorgen dat je elke iron ore mine dus goed benut.
Het is soms vrij lastig om al die spoorlijnen al door je bestaande bedrijf te persen, ik besloot namelijk vrij laat in de game om dit te gaan doen en dan liggen er al tunnels en andere troep in de weg.

Ik zal ff kijken of ik er een screenshotje van kan maken/uploaden...

Afbeeldingslocatie: http://clan-trs.gamepoint.net/ttd/goods.png

Ik ben ff vergeten hoe je ook alweer een clickable thumbnail maakt, en aangezien het overzichtsshot nogal groot is geef ik maar een linkje ;)
http://clan-trs.gamepoint.net/ttd/overzicht.png
Zoals je op het overzichtsshot kunt zien zijn de staions van de treinen die op het midden van het scherm omhoog schieten nog niet ideaal. Beter zou een drive through station zijn, maar dat moet ik allemaal nog een keetje beter stroomlijnen ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Woei, das ingewikkeld zeg. Ik ben ook weer eens begonnen, maar zo'n bouwwerk heb ik nog nooit gemaakt. Duurt me dan weer veel te lang :) Tja, ik vind het een heel leuk spel (nog steeds) maar zo'n diehard ben ik nou ook weer niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
ha ik moet echt die patch gaan gebruiken.. ik had altijd die station is too wide mssg. als ik ergens een leuk punt wou opzetten. Volgens mij heb ik mijn saves nog wel ;) was een aardig goed lopend bedrijfje.. met lekker veel treinen die meer dan een miljoen dollar per jaar maakten.. maar ja dat kan vast nu beter :) [het is ook weer 4-5 jaar geleden dat ik het laatst gespeeld heb.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Iemand die weet hoe je vanaf begin van het spel maglev's enzo kunt krijgen ?
(en liefst meteen veel geld :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Cht: Money 20000000
Cht: Year 2050
Cht: Year 1950

klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opmerkingen: problemen mbt TTD dienen in SPV gepost te worden. Dit gaan alleen over het spelen van TTD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:19:
Opmerkingen: problemen mbt TTD dienen in SPV gepost te worden. Dit gaan alleen over het spelen van TTD ;)
eerst verplaatsen, dan zeuren? ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb trouwens nog een vraagje (mochten er nog die hard TTD fans hier rond lopen ;))
Stel ik heb een oil ridge en een haven. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat m'n boot die olie in haven dumpt en dat ik die dan met een trein kan ophalen?
Naar mijn weten kon dit wel?

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rofl dat speelde ik 3jaar geleden altijd :)
op win XP doet die het niet meer :( :( :(

heeft niet iemand een patch daarvoor? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:51:

In de search is ie wel te vinden, en waarsch ook in dit topic
Dan doet ie het weer en bovendien kan je cheaten tot en met >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
IDtenT schreef op 10 oktober 2002 @ 18:24:
Ik heb trouwens nog een vraagje (mochten er nog die hard TTD fans hier rond lopen ;))
Stel ik heb een oil ridge en een haven. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat m'n boot die olie in haven dumpt en dat ik die dan met een trein kan ophalen?
Naar mijn weten kon dit wel?
ja dan moet je bij de goto dinges bij de haven "unload" aankruisen, dan een treinstation naast de haven zodat het "1 station" is en dan ligt er bijv "10.000 oil en-route from blabla oil rig"
dit werkt iig met de patch, zonder weet ik niet
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:51:

lees pagina 1 :Z

weet iemand trouwens hoe je gebouwen kunt veranderen/toevoegen?
ik zoek er al een tijd naar maar nergens op internet is het iemand gelukt naar mijn weten :(
kwordt die standaard gebouwen een bietje zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 10 oktober 2002 @ 19:27:
[...]

In de search is ie wel te vinden, en waarsch ook in dit topic
Dan doet ie het weer en bovendien kan je cheaten tot en met >:)
tggg een echte gamer doet dat nie oor en vooral nie bij TTDX... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
bolleh schreef op 10 oktober 2002 @ 19:59:
[...]

ja dan moet je bij de goto dinges bij de haven "unload" aankruisen, dan een treinstation naast de haven zodat het "1 station" is en dan ligt er bijv "10.000 oil en-route from blabla oil rig"
dit werkt iig met de patch, zonder weet ik niet

[...]

lees pagina 1 :Z

weet iemand trouwens hoe je gebouwen kunt veranderen/toevoegen?
ik zoek er al een tijd naar maar nergens op internet is het iemand gelukt naar mijn weten :(
kwordt die standaard gebouwen een bietje zat
Thanks!!

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:50:
[...]

tggg een echte gamer doet dat nie oor en vooral nie bij TTDX... |:(
nou ja, ff een aantal tunneltjes leggen van de ene kant naar de andere kant van het eilang in 1950 en daar een slome loc door laten rijden met heel wat wagons(duurt een eeuw voor ie eruit komt :Z verder gaat ie honderdduzend keer kapot :D) was toch best wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Hahaha jah ik maakte me wel is een voorstelling hoe het zou zijn om in het echt in zo een stad te wonen als in transport tycoon. Een paar huizen en overal waar je kijkt zie je spoorrails, en je hebt de keuze uit 14 treinstations om op te stappen :)

Afbeeldingslocatie: http://clan-trs.gamepoint.net/ttd/goods.png

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
Nog even een vraagje, is het mogelijk je treinen automatisch naar een depot te sturen om de zoveel tijd? Ik wordt er nu een beetje gek van om om het jaar 20-30 treinen naar het depot te sturen en daarna weer te starten :P

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
IDtenT schreef op 12 oktober 2002 @ 06:32:
Nog even een vraagje, is het mogelijk je treinen automatisch naar een depot te sturen om de zoveel tijd? Ik wordt er nu een beetje gek van om om het jaar 20-30 treinen naar het depot te sturen en daarna weer te starten :P
zet langs de rails een depot en zorg dat ze daar in _MOETEN_
verder kun je bij dat info window van je trein een service interval instellen, dan gaat ie om de zoveel tijd naar dat depot om een service beurt te krijgen, als je bedoelt om die treinen te vervangen omdat ze oud zijn, moet je de patch hebben, dan kun je instellen dat ie bijv 12 maanden voor ie over tijd is automatisch vervangen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
Wat bedoel je met moeten?

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

dat de route alleen door het depot heen gaat

Afbeeldingslocatie: http://clan-trs.gamepoint.net/ttd/depot.png

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Flyduck schreef op 10 oktober 2002 @ 23:46:
Hahaha jah ik maakte me wel is een voorstelling hoe het zou zijn om in het echt in zo een stad te wonen als in transport tycoon. Een paar huizen en overal waar je kijkt zie je spoorrails, en je hebt de keuze uit 14 treinstations om op te stappen :)

[afbeelding]
Ehrm, doet me wat aan Zoetermeer denken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
Nog even een vraagje (ja sorry) ik heb nu een airline opgezet maar m'n vliegtuigen blijven maar crashen? (binnen 6 maanden was ik een vloot van 4 vliegtuigen kwijt!). Wat kan ik hier aan doen? Ik heb geprobeerd om de service interval te veranderen maar dat werkt niet? (ik klik me rot maar er gebeurt niets).

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Niet online
Hmm ik heb net even de save game van iemand anders downgeload en bij hem kan ik gewoon de service intervals veranderen. Heeft iemand een idee waarom ik de service intervals niet kan veranderen (en dus geen goede air line kan opzetten). Arg!

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
beetje laat maargoed:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/depot.jpg
stel je trein komt van boven, ziet stoplicht, rijdt door, komt bij T splitsing, ziet daar een stoplicht voor de andere kant en gaat rechts af het depot in, daarna weer eruit.
dit werkt alleen als je 1 trein hebt rijden op dit traject(dus dat je een aparte rails hebt voor de terugreis). heb je dat niet dan kan het zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/depot2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
IDtenT schreef op 19 oktober 2002 @ 18:41:
Hmm ik heb net even de save game van iemand anders downgeload en bij hem kan ik gewoon de service intervals veranderen. Heeft iemand een idee waarom ik de service intervals niet kan veranderen (en dus geen goede air line kan opzetten). Arg!
Gebruik je soms de TTDpatch, daarin zijn de intervals standaard gelockt (staan dan zeker ook op 16000 dagen?). Moet je in het betreffende .cfg file even die waarde veranderen. :)
Pagina: 1 2 Laatste