LOL < beetje oud spel.. maar onvergetelijk. nu heb ik eindelijk mijn 'últimate' game terug gevonden is ik vergeten dat het de duitse versie is
(van een oom gekregen) maar mijn vraag aan jullie.. is er een mogelijk heid om nederlands/engels te krijgen?
Ik weet eik niet of tie nog in de winkel ligt? misschien voor 5 euro bij V&D ofzo
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
ja....
men gaat naar de bart smit.
men loopt naar de witte dozen van 30*20*3 cm men kieze de transport tycoon deluxe doos
* men betale de 10 eurooz
men spele
(* = optioneel)
men gaat naar de bart smit.
men loopt naar de witte dozen van 30*20*3 cm men kieze de transport tycoon deluxe doos
* men betale de 10 eurooz
men spele
(* = optioneel)
LOL ja idd.. ik ga hem gewoon halen.. is wel zo slim eigenlijk tnx anyway
En daar had jezelf niet achter kunnen komen?altec schreef op 30 september 2002 @ 17:47:
LOL ja idd.. ik ga hem gewoon halen.. is wel zo slim eigenlijk tnx anyway
IK denk altijd eerst logisch na voordat ik een vraag stel, of doen ze dat niet in appeldoorn?
Toen ik hem voor het eerst speelde had ik hem in het duits
. wat boeit het nou. Het spel zelf is gewoon geweldig
(de volgende vraag is als "darten met een blinddoek om"
)
Even een ander vraagje: is het mogelijk om TTDLX online te spelen?? Er is namelijk alleen ondersteuning voor IPX/SPX (uit mijn hoofd, het is alweer een tijdje geleden voor me
)
Of is er ergens een faq waar dat instaat?
Even een ander vraagje: is het mogelijk om TTDLX online te spelen?? Er is namelijk alleen ondersteuning voor IPX/SPX (uit mijn hoofd, het is alweer een tijdje geleden voor me
Of is er ergens een faq waar dat instaat?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
werkt ttd ook in win xp
zoja, dan moet ik hem weer eens uit de kast trekken
ja ik ook, lang geleden in XP had ie iets fout met soundkaart ofzow, mischien nu niet meer want dat spel was cewl
Ik heb hier ttdx (win versie) en windows xp en ik heb hem aan de praat gekregen.damster schreef op 02 oktober 2002 @ 02:22:
werkt ttd ook in win xp
TTDx was echt een geweldig spel, vond het altijd lache om een redelijke stad te voorzien van bushaltes en station en daarna te zien dat de stad vet groot werd. Kon je lekker veel geld verdienen.
Alleen vond ik het begin frustrerend omdat je zoveel wilde bouwen maar het geld was altijd op
Alleen vond ik het begin frustrerend omdat je zoveel wilde bouwen maar het geld was altijd op
Dat is niet de nieuwste versie, maar voor dit heb je de ttdl patch nodig.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 02:21:
het blijft het beste spel ooit, zooo verslavend (je moet de nieuwste versie halen, voor win98 en winxp heeft unlimited units en nog meer toffe extra opties (gedeelde stations enzo)
En om ttdl onder XP aan de praat te krijgen moet je het volgende doen.
Een overzicht van alle stappen: (met dank aan oVRoM
Download Koop TTD 4 Windows
Download de laatste alpha van de TTDPatch
Install TTDWindows door setup te draaien
Open regedit en ga naar
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Fish Technology Group\Transport Tycoon Deluxe]
Dubbelklik op HDPath en klik dan gewoon weer op "OK"
Extract latestw.zip naar de dir waar je TTDWin hebt geinstalled
Ga naar DOS prompt en typ in: "ttdpatchw -W ttdpatch.cfg"
Edit/notepad ttdpatch.cfg
Voeg de optie "win2k on" toe (als die er nog niet in staat)
Draai eventueel TTconfig.exe
Ga naar de properties van ttdpatchw.exe, en dan naar het tabblad "Compatibility"
Stel de compatibility in op Windows 95. Heb je Win2k, kijk hier.
Run ttdpatchw.exe
Have fun!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Die versie slingert ergens in een zippie op internet. Weet niet meer waar. Even Googlen misschienRemi schreef op 02 oktober 2002 @ 11:31:
[...]
Ik heb hier ttdx (win versie) en windows xp en ik heb hem aan de praat gekregen.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Link! Screens!Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 13:32:
Er is sinds vandaag een nieuwe Beta uit van Ttdpatch, die heeft wat leuke veranderen en laat ook de schepen er anders uitzien
//edit//
Hmm toen ik dit eerst postte waren er nog geen plaatjes van nieuwe schepen
Of @home was traag
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Hopelijk fixt dit de bug die ik krijg wanneer ik savegames probeer te openen waarin ik de tracks heb converted naar monorail. Het spel crashed dan namelijk.

vorig jaar nog gekocht voor 3 gulden bij de v&d
was trouwens een importversie die eigenlijk hier niet verkocht mocht worden (tenminste dat stond erachter op kwam ik later achter
)
was trouwens een importversie die eigenlijk hier niet verkocht mocht worden (tenminste dat stond erachter op kwam ik later achter
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
ik wacht nog steeds op een opvolger van chris sawyer 
die naam is mij nog steeds heilig
5 jaar geleden ontdekte ik um pas door klasgenoten in de 1e, midden in de aula zaten we altijd te schreeuwen hoeveel money we in welk jaar hadden enzo
iedereen ons aankijken 
zone raiders vroeger ook nog vaak gespeeld, was ook een vet spel
en doom 1/2 off course, alles op mn 486 dx2
die naam is mij nog steeds heilig
5 jaar geleden ontdekte ik um pas door klasgenoten in de 1e, midden in de aula zaten we altijd te schreeuwen hoeveel money we in welk jaar hadden enzo

zone raiders vroeger ook nog vaak gespeeld, was ook een vet spel
gvd ik wil zoooo graag een nieuwe transport tycoon 
hier staan veel goede tips voor een nieuwe versie please chris sawyer
anyways check die site ff, staan daar vet handige tips
Verwijderd
Er is nog hoop: http://www.chrissawyer.com/faq2.htmbolleh schreef op 03 oktober 2002 @ 12:57:
gvd ik wil zoooo graag een nieuwe transport tycoon
Het wachten zal ongetwijfeld beloont wordenWill Transport Tycoon be developed any further? Will there be a sequel?
The answer has to be "yes", but it could be many years further down the line before this happens.
Wat ik tot nu toe van Chris gelezen heb, is dat het een pietje precies is en dat het perfect moet zijn.
weet ik maar zoals je hieronder ziet...ik wacht er nu al minstens 4 jaar opVerwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 13:01:
[...]
Er is nog hoop: http://www.chrissawyer.com/faq2.htm
ja moet ook wel, het gaat ook bij een nieuwe ttd niet puur om de graphics maar om een nog perfectere gameplay af te leveren, met minder, of een spel dat teveel grafisch is ontwikkeld, nemen de ttd lovers/die hards geen genoegen. er zijn gewoon mensen die dat spel nog gewoon iedere week spelen, en dat voor een sim game...railroad tycoon games waren een flop, rollercoaster tycoon was leuk, maar het is tijd dat onze god terugkeert[...]
Het wachten zal ongetwijfeld beloont worden
Wat ik tot nu toe van Chris gelezen heb, is dat het een pietje precies is en dat het perfect moet zijn.
en natuurlijk moeten er nieuwe midi's bij het spel!
TTDX = Een van de beste, meest addictive games ever! (samen met SimCity...)

Ik wil echter weten of er hier mensen zijn die hem onder XP in fullscreen aan de praat gekregen hebben... bij mij blijft ie nl. op 800*600 ofzo...dus in een window... en dat speelt toch minder lekker... anyone?
Ik wil echter weten of er hier mensen zijn die hem onder XP in fullscreen aan de praat gekregen hebben... bij mij blijft ie nl. op 800*600 ofzo...dus in een window... en dat speelt toch minder lekker... anyone?
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
Lees dit topic eens door en begin bij post 1: Transport Tycoon Deluxe onder WinXP!DynaMikeY schreef op 03 oktober 2002 @ 13:15:
TTDX = Een van de beste, meest addictive games ever! (samen met SimCity...)![]()
![]()
![]()
![]()
Chris Sawyer is nog met een project bezig waarvan verder geen details worden vrijgegeven... lijkt me sterk als dat niet TT2 is ofzo 
Rollercoaster tycoon is oorspronkelijk ook begonnen als een opvolger voor TT
Rollercoaster tycoon is oorspronkelijk ook begonnen als een opvolger voor TT
Ik heb Rollercoaster Tycoon 1 week gespeeld, vond er niet zoveel aan. De 3D was irritant met het ophogen en verlagen van land. Zoo Tycoon was helemaal niks, dat was 1 middag pret met het fokken van dieren en vervolgens voor een hoge prijs verkopen 
En tja, TTDLX... misschien vind ik de originele transport tycoon toch ietwat beter, maar dat mag niet baten: het blijft fantastisch, verslavend, en ik speel toch wel iedere 2 maanden een nieuwe game uit.
En ik baal er echt van dat het niet over internet kan! Ik zou graag met een mede-tweaker willen concurreren over het bustransport tussen 2 dorpjes. Of het ophalen van grain en wheat voor een Factory, waarna het vervolgens weer als "goods" naar een grote stad wordt vervoerd... *zucht* *addiction*
En tja, TTDLX... misschien vind ik de originele transport tycoon toch ietwat beter, maar dat mag niet baten: het blijft fantastisch, verslavend, en ik speel toch wel iedere 2 maanden een nieuwe game uit.
En ik baal er echt van dat het niet over internet kan! Ik zou graag met een mede-tweaker willen concurreren over het bustransport tussen 2 dorpjes. Of het ophalen van grain en wheat voor een Factory, waarna het vervolgens weer als "goods" naar een grote stad wordt vervoerd... *zucht* *addiction*
mischien dat het met een directe VPN wel kan, maar das nogal veel moeiteCis schreef op 03 oktober 2002 @ 14:33:
Ik heb Rollercoaster Tycoon 1 week gespeeld, vond er niet zoveel aan. De 3D was irritant met het ophogen en verlagen van land. Zoo Tycoon was helemaal niks, dat was 1 middag pret met het fokken van dieren en vervolgens voor een hoge prijs verkopen
weet iemand trouwens hoe ik een spel kan beginnen zonder dat er computer tegenspelers bij komen? ik wil ns een keer spelen en dan echt een super treinen stelsel opzetten, maar met tegenspelers is het zo dat ze altijd je plannen verneuken
^^^ Gewoon in het openingsscherm onder difficulty (of settings, 1 van de 2) het aantal AI opponents terugschroeven.
Fuck that...gewoon je tegenspelers dwarszitten, en opkopen
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
minimaal 1 en ik wil gewoon in mn eentjeDroogKloot schreef op 03 oktober 2002 @ 15:06:
^^^ Gewoon in het openingsscherm onder difficulty (of settings, 1 van de 2) het aantal AI opponents terugschroeven.
Kan niet, je zit altijd opgescheept met minstens 1 (oliedomme) AI.
HUH?? Je kan toch gewoon het aantal computers op 0 zetten?? Ik heb hier normale TTDL en TTDLX en ik speel ze altijd in mijn eentje!!!
Iemand die dit wel eens heeft geprobeerd (en iets meer ervaring mee heeft m.b.t. netwerken??): http://tycoonheaven.mynock.com/multiplyrhelp.html --->
Online (Internet) multiplayer games
We don't believe you can play multiplayer games over the net with TTD, however, there was talk of a TCP/IP protocol emulator called Kali that uses the IPX protocol to simulate a TCP/IP one. Whether it works or not, we don't know.
To get Kali we believe you have to pay.
For more info:- http://www.kali.net
We don't believe you can play multiplayer games over the net with TTD, however, there was talk of a TCP/IP protocol emulator called Kali that uses the IPX protocol to simulate a TCP/IP one. Whether it works or not, we don't know.
To get Kali we believe you have to pay.
For more info:- http://www.kali.net
DOHCis schreef op 03 oktober 2002 @ 15:32:
HUH?? Je kan toch gewoon het aantal computers op 0 zetten?? Ik heb hier normale TTDL en TTDLX en ik speel ze altijd in mijn eentje!!!
nooit gezien dat het op 0 kon

*gaat schamen in de hoek*
*rent terug naar pc*
*start snel een game in zn eentje op*
Cis schreef:
HUH?? Je kan toch gewoon het aantal computers op 0 zetten??

Tuurlijk... hoe kwam ik er nou weer bij dat dit niet mogelijk was, je hebt 100% gelijk. Erg lang geleden dat ik TTDX gespeeld heb.

Kali is tegenwoordig gratisch. Proggie functioneert --mijn ervaring-- redelijk tot goed, maar helaas vrij traag (hoewel dat voor 'n spel als TT niet uit zou moeten maken, heb het alleen nog nooit kunnen testen).Cis schreef:
Iemand die dit wel eens heeft geprobeerd (en iets meer ervaring mee heeft m.b.t. netwerken??): http://tycoonheaven.mynock.com/multiplyrhelp.html --->
*knip*
Ik wil het morgen anders desnoods wel ff uittesten. 2 jaar geleden heb ik het eens geprobeerd, maar toen snapte ik er nog niks van.... (toen was ik ook nog geen informatica studentDroogKloot schreef op 03 oktober 2002 @ 15:50:
Kali is tegenwoordig gratisch. Proggie functioneert --mijn ervaring-- redelijk tot goed, maar helaas vrij traag (hoewel dat voor 'n spel als TT niet uit zou moeten maken, heb het alleen nog nooit kunnen testen).
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, contact me ff op icq of email (ik zal mijn icq en emailadres voor 2 daagjes ff in mijn info gooien, daarna zet ik ze weer op invisible
Ik heb ttdl nog nooit gespeeld met tegenstandersbolleh schreef op 03 oktober 2002 @ 14:54:
[...]
mischien dat het met een directe VPN wel kan, maar das nogal veel moeite
weet iemand trouwens hoe ik een spel kan beginnen zonder dat er computer tegenspelers bij komen? ik wil ns een keer spelen en dan echt een super treinen stelsel opzetten, maar met tegenspelers is het zo dat ze altijd je plannen verneuken
Ik doe gewoon iedere keer de NS na
Lekker een groot treinnetwerk + vliegvelden, meer doe ik niet
Vind het spel leuker zonder tegenstanders dan met
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Ik vond het wel een leuk spel, maar nadat ik een hele vloot bussen overal had rijden werd het een stuk saaier toen al die bussen handmatig vervangen moesten worden omdat ze versleten waren. Dat was een gamekiller.
Dit dus.
Klopt, is het ook. Computer maakt er altijd een t*ringzooi van door overal wegen aan te leggen in absurde routes, stomme bochtjes e.d.LoekieLeeuw schreef op 03 oktober 2002 @ 16:53:
[...]
Ik heb ttdl nog nooit gespeeld met tegenstanders
Ik doe gewoon iedere keer de NS na
Lekker een groot treinnetwerk + vliegvelden, meer doe ik niet
Vind het spel leuker zonder tegenstanders dan met
Maar zoals mijn bovenstaander al zegt: het is een gamekiller om oude bussen en treinen te vervangen. Daar moeten ze dus het 1 en ander aan veranderen.
Ik ben zelf gek van treinen dus zo'n treinnetwerk was inderdaad het tofste van alles. Alles netjes met tunnels, het land opgehoogd om bruggen te vermijden etc etc... helemaal te gek. Lang leve TTDLX
Nee, de ergste gamekiller was dat je zo rond 1999 al je tigduizend railway tracks HANDMATIG en BAANVAKJE VOOR BAANVAKJE kon gaan vervangen door monorail, en twintig jaar later NOG EEN KEER door maglev... @&#^)!&@!#^@&$^ monnikenwerk!
Verwijderd
Nee joh, was phunDroogKloot schreef op 03 oktober 2002 @ 23:07:
Nee, de ergste gamekiller was dat je zo rond 1999 al je tigduizend railway tracks HANDMATIG en BAANVAKJE VOOR BAANVAKJE kon gaan vervangen door monorail, en twintig jaar later NOG EEN KEER door maglev... @&#^)!&@!#^@&$^ monnikenwerk!
idd dat is klote, kzit nu in 1992 en moet dus bijna alles gaan vervangen, dat gaat klote worden want er zitten zooooooveeeeeeel signals in, en dan nog eens maglevDroogKloot schreef op 03 oktober 2002 @ 23:07:
naja als ik maar meer winst haal
voordeel is idd wel dat ik efficienter kan gaan werken
Je weet het, he? Alle bruggen weghalen en grond ophogenbolleh schreef op 03 oktober 2002 @ 23:35:
[...]
idd dat is klote, kzit nu in 1992 en moet dus bijna alles gaan vervangen, dat gaat klote worden want er zitten zooooooveeeeeeel signals in, en dan nog eens maglev
naja als ik maar meer winst haal
voordeel is idd wel dat ik efficienter kan gaan werken
MagLev gaat 400+ km/u dus bruggen is ineffiecient op dat gebied (de snelste brug, de Turbular, gaat maar 321
Verwijderd
Gewoon de meren voldumpen en de rest van de wereld uitlijnen op een hoogte.
Heb je nergens meer last van
Heb je nergens meer last van
Heh.. ik laat meestal de bergen liggen, en eventueel in de weg liggend water dan dempen.. of een soort afsluitdijk erin leggen
En natuurlijk maar 1 factory voorzien van grondstoffen, die dan van over heel de kaart aangevoerd worden.. en dan nog zorgen dat die goods ook weer afgevoerd worden
M'n record is een factory van 7000 units omzet, en dat werd nog afgevoerd ook
En natuurlijk maar 1 factory voorzien van grondstoffen, die dan van over heel de kaart aangevoerd worden.. en dan nog zorgen dat die goods ook weer afgevoerd worden
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
ik speel momenteel "linkgame islands" daar heb je op het bovenste grote eiland een kolen factory en saw mill net naast elkaar, ook de overgang naar 1 van de midden eilanden zit er vlakbij, daar zit mijn main center, ongeveer 85% van mn treinen rijdt via die plekMajor Carnage schreef op 04 oktober 2002 @ 07:54:
Heh.. ik laat meestal de bergen liggen, en eventueel in de weg liggend water dan dempen.. of een soort afsluitdijk erin leggen
gedeelde sporen, veel signals, weinig wachttijden, al ga ik sommige dingen bij monorail veranderen voor meer efficientie
helaas zit ik op mn werk en ben ik pas over zon 8 uur thuis
de omzetting naar monorail gaat me al gigantisch veel kosten omdat mn main center veranderd gaat worden voor meer efficientie(onder andere een groot deel water ophogen=$$$) dus mischien dat dat pas gedaan wordt bij de omschakeling naar maglevCis schreef op 04 oktober 2002 @ 00:37:
[...]
Je weet het, he? Alle bruggen weghalen en grond ophogen
MagLev gaat 400+ km/u dus bruggen is ineffiecient op dat gebied (de snelste brug, de Turbular, gaat maar 321)
overigens ga ik mn netwerk opsplitsen in goederen en pasagiers netwerken voor meer passagier vervoer en meer efficientie
Dat is vet! Ik ben nooit over de 4000 gekomen. Toen was de ruimte op (4 stations van 4 sporen en een stad, die in de weg lag).Major Carnage schreef op 04 oktober 2002 @ 07:54:
Overigens: wat jij zegt over die afsluitdijk klopt (in mijn geval). Ik houd helemaal niet van bruggen (er kunnen geen tussels of een spoorlijn eroverheen
Ik ben het nu weer aan het spelen, dus mocht het in me opkomen, dan gooi ik hier nog wel ff een savegame neer. Het is overigens best leuk om andermans savegames te zien
nou vraag ik me toch af welk level jullie het liefst spelen, ikzelf speel het liefst Linkgame Islands omdat er 2 grote eilanden zijn en 2 kleinere in het midden, als je de 2 groten connect krijg je een heel tof netwerk 
ik vind overigens de levels veeeeeeeeeel te klein
wordt te saai na een tijdje
dus transport tycoon deluxe 2 wenslijst:
- grote, hele grote maps
- verder wil ik integratie van stations en de mogelijkheid om passagiers over te laten stappen, bv met de bus vanuit de stad naar een station aan de rand en dan over op de trein
- een verhoging/verlagings systeem als rollercoaster tycoon(ook hele blokken recht omhoog kunnen doen enzo)
- grote, hele grote maps
- verder wil ik integratie van stations en de mogelijkheid om passagiers over te laten stappen, bv met de bus vanuit de stad naar een station aan de rand en dan over op de trein
- een verhoging/verlagings systeem als rollercoaster tycoon(ook hele blokken recht omhoog kunnen doen enzo)
Ik speel het liefst een normaal level. Realistisch landschap dat ik zelf naar wens kan inrichten. Speelgoedland mag van mij weg, de andere 3 levels zijn cool (vooral sneeuwlandschappen vind ik tof! Die treintjes in de jaren '50 die zich door steile bergpassen proberen te wringenbolleh schreef op 04 oktober 2002 @ 09:21:
nou vraag ik me toch af welk level jullie het liefst spelen, ikzelf speel het liefst Linkgame Islands omdat er 2 grote eilanden zijn en 2 kleinere in het midden, als je de 2 groten connect krijg je een heel tof netwerk
- grote, hele grote maps
Wenslijst: slimmere computers (als ik een Hard game speel in sneeuw of desert word ik altijd nog 1e
Eventueel trams en metro's... en verkeer in de stad!
Ja, ik weet het, misschien gaat het een beetje op het spel Traffic Giant lijken, maar goed: dat was ook leuk
Kom er net achter dat de Windows versie van TTD ingebouwde TCP/IP ondersteuning heeft... ergo, we hoeven niet met Kali te kloten om een multiplayer pot op te zetten.
Super!!DroogKloot schreef op 04 oktober 2002 @ 10:54:
Kom er net achter dat de Windows versie van TTD ingebouwde TCP/IP ondersteuning heeft... ergo, we hoeven niet met Kali te kloten om een multiplayer pot op te zetten.
Gisternacht kreeg ik dus, dankzij Kali en TTDLX een keiharde vastloper. Ik weet niet wat ie heeft gedaan, maar ik kon eerst een half uur niet connecten en vervolgens waren al mijn bestandsextensies ontkoppeld van de programma's... heb dus tot half 3 alle extensies lopen koppelen (en een beetje tweakeren natuurlijk
Maar euhm... dat TCP/IP is dan wel relaxed (als het werkt...). Dat Kali snapte ik toch al niet
Contact me if you wanna play
half uur? geluk dat ik vrijwel direct besloot toch maar te gaan slapen toen je ff niet reageerdeCis schreef op 04 oktober 2002 @ 11:24:
[...]
Super!!
Gisternacht kreeg ik dus, dankzij Kali en TTDLX een keiharde vastloper. Ik weet niet wat ie heeft gedaan, maar ik kon eerst een half uur niet connecten en vervolgens waren al mijn bestandsextensies ontkoppeld van de programma's... heb dus tot half 3 alle extensies lopen koppelen (en een beetje tweakeren natuurlijk)
Maar euhm... dat TCP/IP is dan wel relaxed (als het werkt...). Dat Kali snapte ik toch al niet
Contact me if you wanna play

was al als een baksteen vanochtend
gister iets van 12 uur gespeeld na een jaar het spel niet te hebben aangeraakt, en nog steeds even verslavend(meer zelfs) en nog steeds een enorm vet spel
Grmbl... gezeik ook altijd met installers van voor de oorlog... die van TTDxW stond erop DirectX versie 2 (!) mee te installeren, dus ik heb 'm, uh, hersendood moeten maken. 
IIG, het zaakje draait... iemand aanwezig die een TCP sessie wil testen?
IIG, het zaakje draait... iemand aanwezig die een TCP sessie wil testen?
Ik blijf gezeik houden onder Xp na een reinstall van mijn Windhoos, had TTDLX op mijn d: schijf staan en had c: geformatted. eigenlijk mot je voor alle good old spelen eigenlijk een oud bakkie neerzetten om dit spel en andere spellen zoalz Street Rod 1 en 2 te spelen
Verwijderd
Dat kan al, je kan met een patch 256 treinen/vliegtuigen/auto's/boten laten runnen.D.w.z.: meer dan 80 treinen kunnen maken, meer dan 80 vliegtuigen.v
Weet ik... maar het moet IN het spel zitten... ik wil dus niet steeds die patch moeten runnenVerwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 13:00:
[...]
Dat kan al, je kan met een patch 256 treinen/vliegtuigen/auto's/boten laten runnen.
Ik verlang overigens al een paar jaar naar TTD 2... 't wordt tijd voor een nieuw succesje van Microprose...
Ik heb nog wel ergens een savegame van dat enorme knooppunt van die fabriek met 7000 units.. echt idioot veel verkeer iig
als ik het gebeuren weer aan de gang heb zal ik hem wel posten
Verwijderd
Moet zijn:
Ik ga als de dooie donder aan de slag om het aan de gang te krijgen en post het over 5 minuten
Moet zijn:
Ik ga als de dooie donder aan de slag om het aan de gang te krijgen en post het over 5 minuten
Precies, that's the spirit!!Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 18:11:
Moet zijn:
Overigens: het lukt me nog steeds niet om 'm fullscreen te krijgen onder Windows 2000. Iedereen zegt (iedereen = elke website) dat ik tabblad Compatibility moet selecteren, maar die is er echt niet! Ik doe Rechtermuisknop op de patch, dan Eigenschappen, maar ik heb maar 1 tabblad en dat is "Algemeen"
Doe ik iets verdomd fout?? Ik heb alle stappen uitgevoerd, maar deze stap lukt dus niet

ok daar is ie dan.. wat laat omdat ik de install nergens meer had (tja altijd met dos versie gespeeld he..)

Giant Screenshot laat 'm meteen crashen... wel jammer, want dan heb je een veel beter overzicht
Op dit plaatje is het dus _rustig_

Giant Screenshot laat 'm meteen crashen... wel jammer, want dan heb je een veel beter overzicht
Compatibility options zul je alleen in WinXP tegenkomen.Cis schreef:
[...]
Overigens: het lukt me nog steeds niet om 'm fullscreen te krijgen onder Windows 2000. Iedereen zegt (iedereen = elke website) dat ik tabblad Compatibility moet selecteren, maar die is er echt niet! Ik doe Rechtermuisknop op de patch, dan Eigenschappen, maar ik heb maar 1 tabblad en dat is "Algemeen"
Doe ik iets verdomd fout?? Ik heb alle stappen uitgevoerd, maar deze stap lukt dus niet![]()
![]()
't Zit ook in win2k, alleen moet je daar wel wat service packs voor installen geloof ik
Ik doe het nu zonder die compat mode, gewoon de win2k switch in de cfg op on is zat
Ik doe het nu zonder die compat mode, gewoon de win2k switch in de cfg op on is zat
Verwijderd
Heeft iemand misschien een savegame met de hele map vol vlak land en veel geld (liefst ook al met maglev treinen)? Heb ook wel zin in een online game ben alleen heel slecht
rustigMajor Carnage schreef op 04 oktober 2002 @ 19:30:
ok daar is ie dan.. wat laat omdat ik de install nergens meer had (tja altijd met dos versie gespeeld he..)
plaatje
Wel relax hoor.
meer pix, meer pix, meer pix (zet anders ff de game op een uber1337 400 MHz-je. Heb ik ook, crasht niet
noobstyle: hoe maak je een giant screenshot?
Met ctrl-G ofzo.. hij staat onder het vraagteken icon
Je wilde shots? hier komen ze
Saningwell Steel Mill.. Hier gaat alle iron ore heen

De berg op voor hout, naar onderen voor staal, en naar boven voor de mega goods exchange..

Een farmpje op een berg, volg 't spoor naar rechts en je komt bij 't kruispunt op de pic onder deze

Een best wel efficient kruispunt

Stadje op een berg.. Het lag er eerst heel anders bij, maar met wat geld en geduld is alles te verbouwen naar eigen inzicht (er bleef dus niks van dat dorp over
)

Stadje in volle glorie

De mega goods exchange, hier wordt alles aangevoerd, je kan nog net een hoekje zien van het aparte station voor de afvoer van de goods

Noordkant van de mega exchange

En nog een ander dorpje.. vrij brak gelegd vanwege een irritante niet te verbouwen berg

De berg op voor hout, naar onderen voor staal, en naar boven voor de mega goods exchange..

Een farmpje op een berg, volg 't spoor naar rechts en je komt bij 't kruispunt op de pic onder deze

Stadje op een berg.. Het lag er eerst heel anders bij, maar met wat geld en geduld is alles te verbouwen naar eigen inzicht (er bleef dus niks van dat dorp over

Stadje in volle glorie

De mega goods exchange, hier wordt alles aangevoerd, je kan nog net een hoekje zien van het aparte station voor de afvoer van de goods

En nog een ander dorpje.. vrij brak gelegd vanwege een irritante niet te verbouwen berg

ah maglev's.. ik werd altijd GESTOORD.. als ik de hele tijd die railway's moest evrvangen, gelukkig is dat in deze patched version verholpen, maar ja die hadden we toen niet 
ik had uiteindelijk met mijn bedrijfje ook gigantische winsten, maar je zag er bijna nix van.. op heel veel punten liet ik de rails gewoon onder de grond lopen [je lowert 2 blokjes naast elkaar aan een punt, en ergens anders doe je dat ook, en hoppa lekker duur tunneltje
] het zag er wel allemaar erg 'clean' uit omdat pas bij de eindstations veel weer boven de grond kwam.
ik had uiteindelijk met mijn bedrijfje ook gigantische winsten, maar je zag er bijna nix van.. op heel veel punten liet ik de rails gewoon onder de grond lopen [je lowert 2 blokjes naast elkaar aan een punt, en ergens anders doe je dat ook, en hoppa lekker duur tunneltje
kzie hier aardige bedragen staan enzo, tgaat mij ingame niet om de hoeveelheid geld die ik verdien, ik wil gewoon een strak netwerk opzetten dat niet zon puinhoop is, ben nu bezig mn goederen netwerk uit te rollen maar moet ff wachten op meer inkomsten
Zoals je weet, vertraagt zo'n trein enorm bij een ophoging. Bij een verlaging echter is de snelheidswinst minimaal.agentorangina schreef op 04 oktober 2002 @ 23:40:
ah maglev's.. ik werd altijd GESTOORD.. als ik de hele tijd die railway's moest evrvangen, gelukkig is dat in deze patched version verholpen, maar ja die hadden we toen niet
ik had uiteindelijk met mijn bedrijfje ook gigantische winsten, maar je zag er bijna nix van.. op heel veel punten liet ik de rails gewoon onder de grond lopen [je lowert 2 blokjes naast elkaar aan een punt, en ergens anders doe je dat ook, en hoppa lekker duur tunneltje] het zag er wel allemaar erg 'clean' uit omdat pas bij de eindstations veel weer boven de grond kwam.
Wat ik dus deed: alle stations ook verlagen
ik ben perfectionist
Verwijderd
Wel weer grappig dit,alleen moet ik het wel weer opnieuw leren
Want ik doe iets fout of dat denk ik want mn treinen krijgen allemaal panne op hun eerste rit.
Ja 'panne' ik heb transport tycoon in het duits
en de patch wil ook niet meewerken om het in een andere taal te krijgen en dat terwijl die optie er wil in zit:
http://www.ttdpatch.com/b...html#Language%20Selection
Maar dat zal wel voor bij de DOS versie zijn... of heeft iemand met een win versie de verschillende talen wel aan de gaan gekregen ?
Is het trouwens ook te instellen dat er alleen wordt meegenomen wat er op het depot staat ? Want ik dacht net laat ik eens een trein bij 2 depots langs rijden voordat het naar de verwerkings splaats gaat maar de trein blijft maar bij de eerste volladen
Ja 'panne' ik heb transport tycoon in het duits
Maar dat zal wel voor bij de DOS versie zijn... of heeft iemand met een win versie de verschillende talen wel aan de gaan gekregen ?
Is het trouwens ook te instellen dat er alleen wordt meegenomen wat er op het depot staat ? Want ik dacht net laat ik eens een trein bij 2 depots langs rijden voordat het naar de verwerkings splaats gaat maar de trein blijft maar bij de eerste volladen
wel je wordt bedankt hoor Major Carnage, voor het plaatsen van die screenies 
Ik volg deze post al vanaf het begin en heb me inkunnen houden om het niet te gaan spelen. Totdat jij met je screenies aan kwam.
De verslaving is weer helemaal op komen zetten
Ik volg deze post al vanaf het begin en heb me inkunnen houden om het niet te gaan spelen. Totdat jij met je screenies aan kwam.
Verwijderd
Hehe ik ken meer mensen die hetzelfde hebben als jijLoekieLeeuw schreef op 05 oktober 2002 @ 12:56:
wel je wordt bedankt hoor Major Carnage, voor het plaatsen van die screenies
hoe kun je dan al maglev hebben??? die krijg je toch pas in 2025 ofzowMajor Carnage schreef op 04 oktober 2002 @ 21:19:
Met ctrl-G ofzo.. hij staat onder het vraagteken icon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stadje op een berg.. Het lag er eerst heel anders bij, maar met wat geld en geduld is alles te verbouwen naar eigen inzicht (er bleef dus niks van dat dorp over)
[afbeelding]
Stadje in volle glorie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had wat zitten rommelen met die jaartal cheat, aangezien het gebeuren bij 2050 stopt met tellenbolleh schreef op 05 oktober 2002 @ 15:13:
[...]
hoe kun je dan al maglev hebben??? die krijg je toch pas in 2025 ofzow
Ik ben gisteravond weer begonnen, ook door de bovengenoemde screenies
Ik heb de patch gebruikt om Maglev treinen te kunnen bouwen in 1950.
1 van de knooppunten op de kaart, hier komen echt constant treinen voorbij:

Al het staal van de enigste steel mill die ik gebruik..

..gaat naar deze factory

Het station waar ik mee begonnen ben
1 van de knooppunten op de kaart, hier komen echt constant treinen voorbij:

Al het staal van de enigste steel mill die ik gebruik..

..gaat naar deze factory

Het station waar ik mee begonnen ben

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Das alleen de taal van de Patch zelf, niet van het spel.Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 10:06:
Wel weer grappig dit,alleen moet ik het wel weer opnieuw lerenWant ik doe iets fout of dat denk ik want mn treinen krijgen allemaal panne op hun eerste rit.
Ja 'panne' ik heb transport tycoon in het duitsen de patch wil ook niet meewerken om het in een andere taal te krijgen en dat terwijl die optie er wil in zit:
Kan niet, moet je echt een versie in een andere taal kopen/downloaden.Maar dat zal wel voor bij de DOS versie zijn... of heeft iemand met een win versie de verschillende talen wel aan de gaan gekregen ?
Dan moet je 'full load' niet aanzettenIs het trouwens ook te instellen dat er alleen wordt meegenomen wat er op het depot staat ? Want ik dacht net laat ik eens een trein bij 2 depots langs rijden voordat het naar de verwerkings splaats gaat maar de trein blijft maar bij de eerste volladen
ja dan ken ik ook wel veel geld verdienenMajor Carnage schreef op 05 oktober 2002 @ 15:16:
[...]
Ik had wat zitten rommelen met die jaartal cheat, aangezien het gebeuren bij 2050 stopt met tellen
Verwijderd
Vragie Hoe krijg je meer dan 4 perrons ik heb ook dat spel....
En je pic.. WTF Wat een Netwerk!
En je pic.. WTF Wat een Netwerk!
Verwijderd
Uuh fuck, krijg TTD niet meer aan de praat..zegt iets over een foute reg key..terwijl die wel goed aangemaakt heb
Daar heb je TTDPatch voor nodig.Chappie schreef:
Vragie Hoe krijg je meer dan 4 perrons ik heb ook dat spel....
Je moet hem per sé installeren omdat die installer nog wat andere reg dingetjes aanmaaktVerwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 19:59:
Uuh fuck, krijg TTD niet meer aan de praat..zegt iets over een foute reg key..terwijl die wel goed aangemaakt heb
Verwijderd
Ik heb het eindelijk goed aan de praat in het Engels
Maar nou had ik nog een vraagje was er niet een manier om steden groter te krijgen of haal ik het nou doorelkaar met simcity
Dat kan in de scenario editor... Stad aanklikken en dan "Expand town" ofzo klikkenVerwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 16:00:
Ik heb het eindelijk goed aan de praat in het EngelsMaar nou had ik nog een vraagje was er niet een manier om steden groter te krijgen of haal ik het nou doorelkaar met simcity
Edit:
XenoDaSouljah: De copy-paste van Loekie heeft de link naar "Heb je Win2k, klik hier" niet meegenomen
Kijk eens in Even een makkelijke: Win95 compatability mode, of anders eens in Transport Tycoon Deluxe onder WinXP!
Damn, ik krijg spontaan weer zin om TTD te gaan spelen als ik dit allemaal zie
Dat soort knooppunten (als in de screenshots) maak ik ook altijd, is echt een uitdaging om dat goed voor elkaar te krijgen!
Wat ik me afvraag: is het niet slimmer om iedere trein een eigen spoor te geven? Dat doe ik namelijk altijd. Hiermee heb je geen vertragingen. Natuurlijk kost het wel even wat meer tijd om alle sporen goed en efficient neer te leggen, maar daarna heb je ook wat!! 
Iemand die mijn mening (niet) deelt??
Wel kl*te rond de tijd van de monorail/maglev: af en toe een UFO die je halve netwerk platgooit... En ik me maar afvragen waarom ik opeens minder verdien...
Zo scherp als een voetbal!
Verwijderd
Ok daar staat : Ah vandaar, ik had het altijd wel, maar sinds ik SP2 heb kennelijk niet meer.oVRoM schreef op 06 oktober 2002 @ 16:56:
[...]
Dat kan in de scenario editor... Stad aanklikken en dan "Expand town" ofzo klikken
Edit:
XenoDaSouljah: De copy-paste van Loekie heeft de link naar "Heb je Win2k, klik hier" niet meegenomen
Kijk eens in Even een makkelijke: Win95 compatability mode, of anders eens in Transport Tycoon Deluxe onder WinXP!
Maar door het uitvoeren van
regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll
kan het wel.
Maarre hoe doe ik zoiets ??? waar voer ik dat uit ?
Het geeft inderdaad weinig vertragingen, maar het neemt vaak erg veel ruimte in beslag. Bovendien, als je meer dan 7 treinen op 1 station wil laten rijden (wat mij nogaleens overkomt) heb je een probleem.Cis schreef op 06 oktober 2002 @ 17:10:
Wat ik me afvraag: is het niet slimmer om iedere trein een eigen spoor te geven? Dat doe ik namelijk altijd. Hiermee heb je geen vertragingen. Natuurlijk kost het wel even wat meer tijd om alle sporen goed en efficient neer te leggen, maar daarna heb je ook wat!!
Bovendien is het juist een uitdaging om met zo min mogelijk sporen een zo optimaal lopend netwerk te bouwen.
En vergeet de estetische factor niet... er is niks mooiers dan een dubbelspoor door zo'n farmland
mijn systeem is een stuk effectiever hoor, je moet gewoon je spoor opdelen in segmenten met signals, als je het goed doet is iets langer dan de lengte van de langste trein op het traject altijd in gebruik(dat stuk is opgedeeld in 2 stukken) en de rest is vrij.Cis schreef op 06 oktober 2002 @ 17:10:
stel je hebt:
code:
1
| [A|B|C|D] |
A+B is iets langer dan de langste trein op het traject. dus trein 1 komt A binnen, dan kan een andere trein A niet binnen. trein 1 komt deel B binnen, A+B zijn bezet, dan gaat trein 1 deel C binnen en is deel A vrij voor trein 2. trein 1 gaat deel D binnen, trein 2 kan deel B binnen en als je dit een beetje ruim neemt kan je die treinen zonder stoppen laten rijden
niks mooier dan een heerlijk groot centrumMajor Carnage schreef op 06 oktober 2002 @ 18:57:
En vergeet de estetische factor niet... er is niks mooiers dan een dubbelspoor door zo'n farmland

dit is mijn centrum op de map Linkgame islands. hier komt alle wood/coal bij elkaar, hier vlakbij nog komt alle steel/grain/livestock binnen en nog ietsjes verderop alle iron ore. al die treinen komen eerst langs dit centrum
en kheb de steden maar ff nederlandse namen meegegeven
ik bouw dus btw al mn sporen dubbel, rechts is heen, links is terug, daarom is zon centrum als dit ook mogelijk, als ik 1 baans trajecten had was dit een echte teringzooi geworden
klok op de naam van de stad > local authority > fund new buildingsVerwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 16:00:
Ik heb het eindelijk goed aan de praat in het EngelsMaar nou had ik nog een vraagje was er niet een manier om steden groter te krijgen of haal ik het nou doorelkaar met simcity
ook als je bij een klein dorpje een stationetje bouwt gaan ze al uitbreiden enzow
Gewoon "Start" -> "Uitvoeren"...Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 17:13:
[...]
Maar door het uitvoeren van
regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll
kan het wel.
Maarre hoe doe ik zoiets ??? waar voer ik dat uit ?
Ik heb ff een vraagje:
ik kan wel grote treinstations bouwen. bijvoorbeeld 7 sporen naast elkaar, maar als ik dat heb dan kan ik niet langere sporen dan 5 "blokjes" maken. dat kan ik alleen als ik maar 4 sporen heb. ik zie dat jullie dit wel anders doen. hoe doen jullie dat???
ik kan wel grote treinstations bouwen. bijvoorbeeld 7 sporen naast elkaar, maar als ik dat heb dan kan ik niet langere sporen dan 5 "blokjes" maken. dat kan ik alleen als ik maar 4 sporen heb. ik zie dat jullie dit wel anders doen. hoe doen jullie dat???
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
voor een 7x7 station met die patch:WJP schreef op 06 oktober 2002 @ 21:28:
Ik heb ff een vraagje:
ctrl+grootste hoeveel heid sporen en lengte
en dan bouwen, als je ipv de laatste degene ervoor kiest krijg je minder
net als bij lovomotieven aan elkaar koppelen, moet je ook ctrl gebruiken