Redhat 8.0 - ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 654 views sinds 30-01-2008

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Redhat 8.0 is er bijna (30 september komt de final).
Nu ook net Mandrake 9.0 uit is is er weer een 'kleine' strijd tussen die twee aan de gang.
Dus zou zeggen post je ervaringen en verwachtingen van deze versie.
En de belangrijkste verschillen tussen mandrake en redhat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.linuxplanet.com/graphics/screenshots/KDE_small.png
KDE-Bluecurve desktop

Afbeeldingslocatie: http://www.linuxplanet.com/graphics/screenshots/GNOME_small.png
GNOME-Bluecurve desktop

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat zo opvalt is die ranzige letters van de KDE desktop. Heb ik met vorige versies ook wel eens gehad.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 20:32
Ik stap in ieder geval over van redhat naar mandrake, wegens het verne*ken van de kde desktop.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Ehm, Redhat gebruikt nog steeds KDE 3, maar dan met een ander theme als standaard ingesteld. Alleen om dat BlueCurve theme wat erbij zit een hele distro afkraken vind ik wat zielig, je zet de boel met een paar muisklikken om naar de standaardfonts, standaard kleurenschema en Keramik window decoration (oh nee, das pas KDE 3.1 :P )

Ik zou eerder een distro afkraken op:
- compilerkeuze (gcc 3.2 is nog niet je van het ya know)
- Per se het nieuwste van het nieuwste meeleveren (ow, morgen release ik Redhat 8, vandaag komt dit en dat uit, laten we dat maar meenemen :P )
- bestandssysteemlocaties (/opt vind ik persoonlijk NIET zoals het hoort)
- keuze SysV init of BSD init (daarom begin ik dus niet aan Slackware, SysV is wat ik ken)
- etc
- etc

• albiez
Een probleem is ook dat redhat nooit updates uitbrengt van kde. Zo zit ik dus op het moment nog steeds met kde 3.0.0 te werken, terwijl kde 3.0.3 al uit is. En dat terwijl er al enkele security bugs gevonden zijn in konqueror.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
albiez schreef op 28 september 2002 @ 11:25:
Een probleem is ook dat redhat nooit updates uitbrengt van kde. Zo zit ik dus op het moment nog steeds met kde 3.0.0 te werken, terwijl kde 3.0.3 al uit is. En dat terwijl er al enkele security bugs gevonden zijn in konqueror.
Maar je zou toch makkelijk de rpms kunnen downloaden in die installeren? Misschien iets meer werk, maar uiteindelijk zijn er dus wel gewoon packages beschikbaar van KDE 3.03 voor RedHat hoor :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik vond / vind het gebruik van cd's makkelijker;
het installeren van packages, of libs die je mist. Wordt gewoon gevraagd cd2/3 d'r in en lib oid wordt geinstalleerd

• Ronald
  • Laatst online: 03:00
_JGC_ schreef op 28 september 2002 @ 11:17:
Ehm, Redhat gebruikt nog steeds KDE 3, maar dan met een ander theme als standaard ingesteld. Alleen om dat BlueCurve theme wat erbij zit een hele distro afkraken vind ik wat zielig, je zet de boel met een paar muisklikken om naar de standaardfonts, standaard kleurenschema en Keramik window decoration (oh nee, das pas KDE 3.1 :P )

Ik zou eerder een distro afkraken op:
- compilerkeuze (gcc 3.2 is nog niet je van het ya know)
Gcc 3.2, de enige juiste voor een nieuwe distro. 2.95 is simpelweg abandoned en gcc 3.2 is sneller. icm met verse binutils scheelt dat mijlen op KDE bijvoorbeeld.
Gcc 3.2 heeft tenminste support voor p4 en athlon extenties. gcc 3.2 is de toekomst, ga je nu nog een distro uitbrengen met gcc 2.95 dan loop je achter de feiten aan. Elke nieuwe distro versie GAAT 3.2 gebruiken.
- Per se het nieuwste van het nieuwste meeleveren (ow, morgen release ik Redhat 8, vandaag komt dit en dat uit, laten we dat maar meenemen :P )
Die jongens volgen development op de voet, en doorgaans kan dat gewoon; zelfde gebeurd bij security updates! de fix word of even gebackport of iig snel doorgevoerd, iig weinig getest, want anders worden je klanten ger00t
- bestandssysteemlocaties (/opt vind ik persoonlijk NIET zoals het hoort)
Merk je geen F*ck van als je gewoon de package manager van de distro gebruikt, Je neemt niet redhat om alles te gaan zitten doehetzelfen.
- keuze SysV init of BSD init (daarom begin ik dus niet aan Slackware, SysV is wat ik ken)
Idem
- etc
- etc

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

In 1 zin:

"Red Hat ziet er beter uit en is stabieler dan Mandrake"

en dat is alleen maar MIJN!!! mening

• _JGC_
  • Laatst online: 08:37
RonaldH schreef op 28 september 2002 @ 12:43:
[...]

Gcc 3.2, de enige juiste voor een nieuwe distro. 2.95 is simpelweg abandoned en gcc 3.2 is sneller. icm met verse binutils scheelt dat mijlen op KDE bijvoorbeeld.
Gcc 3.2 heeft tenminste support voor p4 en athlon extenties. gcc 3.2 is de toekomst, ga je nu nog een distro uitbrengen met gcc 2.95 dan loop je achter de feiten aan. Elke nieuwe distro versie GAAT 3.2 gebruiken.
Tja, jammer dat Java en diverse plugins allemaal nog met 2.95 gecompileerd worden. Verder is 2.95 gewoon helemaal uitontwikkeld en stabiel bevonden. 2.96 vond ik toen al een vreemde keuze, en om 3.20 nu als nieuwe versie te gebruiken... nee. Op dit moment ben ik ook een heleboel van Debian aan't recompilen met 3.2.1 prerelease, aangezien er nogal eens wat bugs in 3.20 zitten :(
Die jongens volgen development op de voet, en doorgaans kan dat gewoon; zelfde gebeurd bij security updates! de fix word of even gebackport of iig snel doorgevoerd, iig weinig getest, want anders worden je klanten ger00t
Backporten is iig iets anders dan gewoon direct de nieuwste release zo in je distro gooien, wat de meesten doen (niet alleen Redhat, ook SuSE en Mandrake doen dat)
Merk je geen F*ck van als je gewoon de package manager van de distro gebruikt, Je neemt niet redhat om alles te gaan zitten doehetzelfen.
Tja, niet overal is een RPM van beschikbaar. Ik klus zelf behoorlijk wat debian packages inelkaar, en dan is het wel makkelijk als je weet dat docs altijd in /usr/share/doc/<pakket> staan, bins altijd in /usr/bin staan, libs altijd in /usr/lib staan, etc. /opt vind ik nou niet echt je van het zoals ik al zei. Daarentegen wil je zelf ook wel eens wat buiten RPM om in je configfiles kloten, en dan ist al helemaal handig als je weet waar ze staan (/etc hoort dat, niet in /usr/lib/courier/etc ofzo (debian heeft ze daar ook staan, maar neemt de moeite ze te symlinken naar /etc)

Verwijderd

_JGC_ schreef op 28 september 2002 @ 14:01:
Backporten is iig iets anders dan gewoon direct de nieuwste release zo in je distro gooien, wat de meesten doen (niet alleen Redhat, ook SuSE en Mandrake doen dat)
je hebt hier wat voorbeelden van?

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

ik vind /opt juist mooi voor grote pakketten zoals gnome, kde, mozilla,
alles van kde gaat in /opt/kde
geen kde meer? rm /opt/kde!

alles in /usr wordt gekkenwerk als je een groot systeem heb draaien, kwam eens een systeem tegen met meer dan 4000 binairies in /usr/bin
wat extra overzicht mag best hoor, maar zoals al gezegd is, als alles goed geconfigureerd is merk je er he-le-maal niets van

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

_JGC_ schreef op 28 september 2002 @ 14:01:
Tja, jammer dat Java en diverse plugins allemaal nog met 2.95 gecompileerd worden. Verder is 2.95 gewoon helemaal uitontwikkeld en stabiel bevonden. 2.96 vond ik toen al een vreemde keuze, en om 3.20 nu als nieuwe versie te gebruiken... nee. Op dit moment ben ik ook een heleboel van Debian aan't recompilen met 3.2.1 prerelease, aangezien er nogal eens wat bugs in 3.20 zitten :(

*kuch* tegen de tijd dat we bij 3.20 zitten zal je echt niet meer hoeven te klagen dat ie instabiel is ;)
Je zal 3.2 of 3.2.0 bedoelen :P

Verwijderd

albiez schreef op 28 september 2002 @ 11:25:
Zitten die bugs ook in de rpm's van Red Hat? En er zijn geen updates voor :? kwalijke zaak...

Verwijderd

albiez schreef op 28 september 2002 @ 11:10:
Ik stap in ieder geval over van redhat naar mandrake, wegens het verne*ken van de kde desktop.
:X
zielig

gcc 3.2 ownt trouwens, en wie zegt van niet heeft het niet geprobeerd :P

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:40

Niek

f.k.a. The_Surfer

_JGC_ schreef op 28 september 2002 @ 11:17:
(...)
Erm, ik wil niet vervelend doen maar het gaat echt om heel wat meer dan die window decoration. Je kan gerust zeggen dat RedHat de meegeleverde KDE compleet heeft vern**kt. Het is me volkomen onduidelijk wat bijvoorbeeld "verbeteringen" als "About KDE" uit de menu's gooien, standaard dubbelklik aanzetten, underline links uitzetten, de klok op plain zetten, "follow mouse focus" gebruiken, alle (!!!) service namen veranderen van "naam" naar "kde-naam", XFT2 gebruiken voor QT fonts, alle icoontjes vervangen door GNOME-achtige varianten, de standaardbrowser op Mozilla en emailclient op Evolution zetten, enz., enz. voor nut hebben. RedHat heeft KDE zo gepatched dat alles zoveel mogelijk op GNOME lijkt. Logisch dat dan de KDE-developer bij RedHat zijn conslusies trek en ontslag neemt ("I don't want to work on crippling KDE").
Als je meer wilt weten, lees dan eens de artikels op http://www.linuxandmain.c...News&file=article&sid=202 en http://www.mosfet.org/ door.

Overigens, RedHat levert KDE 3.0.3 mee, dus je hoet niet bang te zijn voor (bekende) security bugs.

[edit]
Ik zie niet wat daar zielig aan is :? Als ik RedHat zou draaien zou ik zelf ook overstappen op een andere distro vanwege deze idiote acties.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Dennis Powel is een van de meest vreselijke figuren die op deze aardbol rondloopt en het enige wat ie kan doen (op een erg onprofessionele site) is flamen :X

(imo natuurlijk)

Mosfet is de laatste tijd ook hard achteruit gegaan..

Red Hat heeft KDE én GNOME verneukt, tis maar dat je het weet..
De 1 vindt deze veranderingen goed, de ander niet.
GNOME ziet er nu meer KDE-achtig uit, KDE ziet er nu meer GNOME-achtig uit.

En dat gezeur met Konqueror enzo gaat ook niet op.
In KDE heb je nu standaard Mozilla, in GNOME heb je ook standaard Mozilla.
Standaard vanilla KDE browser is Konqeuror, vanilla browser voor GNOME is Galeon.
Beide browsers worden meegeleverd.
Wat is nou helemaal het probleem???

Of is het zo erg dat ze ervoor hebben gezorgd dat Xft2 kan worden gebruikt met Qt/KDE?
(about dialoogjes waren weer terug afaik)

En het valt wel heel erg op dat bijna alleen het KDE volk zo zit te zeiken op Red Hat...

Als Red Hat je niet bevalt loop je er maar met een grote boog omheen.
Genoeg andere keuzes dacht ik zo (mandrake, suse, lycoris, debian, etc).

Waarom zou Red Hat tijd verspillen aan het verneuken van KDE terwijl ze een GOED product willen presenteren met daarin GOEDE programma's?

[/rant]

btw. Sorry, /me is ff helemaal zut van dat gezeik over Red Hat / KDE

Verwijderd

Mwa, ik ben van dat verbouwen van desktops ook niet echt een fan. Maar oke, RedHat onderscheidt zich hierdoor wel van andere distro's. M.a.w. het vergroot de keuze. Of daar een markt voor is zal blijken. En als je het niks vindt gebruik je iets anders. Keuze genoeg :)

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 19:42:
[...]

En het valt wel heel erg op dat bijna alleen het KDE volk zo zit te zeiken op Red Hat...
Dat komt omdat een belangrijk deel van GNOME developers bij RH werkt..

Zelf heb ik niets tegen Bluecurve .. uniformiteit is gewoon wat een bedrijfsdesktop nodig heeft en dat is waar RH op aast met 8.0.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 19:42:
[...]
Mosfet is de laatste tijd ook hard achteruit gegaan..
na zijn reactie in een post op slashdot op wat redhat had gedaan ben ik erachter gekomen hoe ontieglijk lame en narrow-minded mosfet eigenlijk is (geworden?)

albiez: met welke veranderingen ben je het niet eens? onthoud dat je met twee muisklikken het default kde theme terug kunt zetten, en dat er weer about kde in kde programma's van de laatste beta stond. ze hadden trouwens beloofd om wat vaker kde updates uit te brengen.
"About KDE" uit de menu's gooien
zit er weer in sinds laatste beta
standaard dubbelklik aanzetten, underline links uitzetten, de klok op plain zetten
met windows gebruikers in gedachten
XFT2 gebruiken voor QT fonts
wat is daar mis mee? :?
alle icoontjes vervangen door GNOME-achtige varianten
:X
de standaardbrowser op Mozilla en emailclient op Evolution zetten
konqueror en kmail zitten ook gewoon in het startmenu. ze zetten dat als standaard met de gebruiker in gedachten, 80% van de mensen die linux op de desktop gebruiken zullen je zeggen dat evolution en mozilla (voorlopig nog) beter zijn dan hun kde varianten.

offtopic:
mozilla heeft trouwens niks met gnome te maken (galeon wel, net als kmail en konqueror deel zijn van kde, maar mozilla en evolution zijn 'desktop-onafhankelijk'), de binary is gecompileerd met gtk+, so what? mozilla kun je ook tegen qt compileren als je wilt.

sommige kde gebruikers weigeren gtk dingen te gebruiken zoals xchat, gaim, evolution, mozilla, mplayer(!!) en xmms, en dat is gewoon grote onzin. ik en heeeel veel andere mensen gebruiken alle voorgenoemde programma's (behalve evolution dan, ik gebruik daar liever mutt voor) en kde, gewoon omdat we ze beter vinden dan qt programma's die hetzelfde doen (kvirc, kopete, kmail, konqueror, noatun).
RedHat heeft KDE zo gepatched dat alles zoveel mogelijk op GNOME lijkt.
ja hoor |:(

sorry voor het terugflamen, maar ik kon me niet inhouden :+. hijs nog niet eens uit trouwens! wacht nog even met jullie kritiek >:)

Verwijderd

werkt onder redhat 8.0 of onder mandrake 9.0 nu eindelijk het usb modem voor adsl wel.??? voor de huidige schijnt het ook al te werken maar geloof me. niet voor een n00b zoals ik. heb het bij suse 8.0 geprobeerd op de manier die suse voorschrijft en dan werkt er nog geen bips.

Verwijderd

hoe laat nederlandse tijd gaan die ftp sites open weet iemand dat ?
kan ik nl vanaf mijn werk ftp aanzetten bij mij thuis :-)> 8mbit downstream dus die 3 cd's zijn dan zo binnen (als we dat gaan halen he !)

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Hoe kom ik van die gekke Bluecurve-theme af? Ik wil gewoon de standaard KDE-look. Ik vind dit maar niks namelijk..... :'(

P R N D

Verwijderd

je hebt hem nog niet eens man hoe weet je nou of je het niks vindt (screenshots geven nooit duidelijkheid)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 07:23:
je hebt hem nog niet eens man hoe weet je nou of je het niks vindt (screenshots geven nooit duidelijkheid)
Hij zegt niet dat hij RH niets vind, hij zegt alleen dat hij van "die gekke Bluecurve-theme af" wil.

Verwijderd

Ik vind het enorm jammer dat iedereen RedHat afzeikt omdat het er "ietsje anders uitziet". Dat is nog zieliger dan dat Windows gebruikers Linux afzeiken omdat het er "anders uitziet". Denk je eindelijk een beetje verbreding van inzicht te hebben, ga je alsnog in dat krappe wereldje in Gnome- en KDE-icoontjes denken.

Mensen, grow up, themes zijn er om te gebruiken.

[inkoppertje van Stratos]
WindowMaker ruled ze toch allemaal
:+
[/bla]

• nose

nose

size matters

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 07:23:
Ik draai hier al een week (jaja erg lang ;) ) de beta. Dus..... Maar ik wil de KDE-look weer terug, die vond ik veel mooier. Er zitten nu maar wat vage themes bij, die wil ik helemaal niet.

P R N D

• albiez
albiez: met welke veranderingen ben je het niet eens? onthoud dat je met twee muisklikken het default kde theme terug kunt zetten, en dat er weer about kde in kde programma's van de laatste beta stond. ze hadden trouwens beloofd om wat vaker kde updates uit te brengen.
Dat ze geen updates uitbrengen van nieuwe kde releases zit me het meest dwars. En de belofte dat ze vaker updates gaan uitbrengen daar geloof ik echt niet meer in. De enigste die bij redhat verstand heeft van kde (bero) is nu ook weg bij redhat.

Verwijderd

hmmm meestal is er niet zo'n groot verschil tussen de beta en de release.
Maar een theme is zo terug te zetten.

Ik hoop dat die samba tool ed goed zijn dan wordt ik teminste niet meer aangesproken...

maar ik denk dat de meeste dit wel hopen :-)>

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 16:03
Ik heb hem zelf nog niet, maar ik vind die bluecurve een leuke vooruitgang (mijn mening dus..)..

btw: ik heb op ftp.nluug.nl gekeken en daar staat al een dir van 8.0 op.. alleen is ie nog permission denied :( :)

• nose

nose

size matters

Newjersey schreef op 29 september 2002 @ 18:49:
ik heb op ftp.nluug.nl gekeken en daar staat al een dir van 8.0 op.. alleen is ie nog permission denied :( :)
Same here @ xs4all

P R N D

Verwijderd

Nog enkele uurtjes geduld. ;).

Verwijderd

albiez schreef op 29 september 2002 @ 13:43:
[...]

Dat ze geen updates uitbrengen van nieuwe kde releases zit me het meest dwars. En de belofte dat ze vaker updates gaan uitbrengen daar geloof ik echt niet meer in. De enigste die bij redhat verstand heeft van kde (bero) is nu ook weg bij redhat.
Dat is inderdaad ook de rede dat ik RedHat niet (meer) gebruik. Het is een prima distro, maar het feit dat ik KDE fijner vind werken dan GNOME, en de slechte ondersteuning van KDE door RedHat geven mij genoeg reden een andere distro te kiezen.
Het mooie van Linux is juist dat je die keuze kunt maken.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48
Het mooie van Linux is juist dat je die keuze kunt maken.
Juist, daar ben ik het mee eens, en als diegenen die het niet eens zijn met de manier zoals RH met KDE en GNOME omgaat, moeten ze lekker een LFS gaan draaien en alles installeren wat ze zelf willen :( Of gewoon een paar keer klikken zodat alles weer een beetje default staat, zo moeilijk is dat toch niet :? 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Soepie op 30-09-2002 09:37 . Reden: Typos ]

Gewoon spullen

• nose

nose

size matters

Hij staat inmiddels op de ftp-server van xs4all, dus hij zal nu ook wel op anderen staan. In ieder geval staat ie hier al lekker te downloaden :)

P R N D

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik vond met beta null dat je zeer beperkt werd met het installeren van packages / libs etc. als je redhat zelf al had geinstalleerd.
En tevens vind ik de packetmanager van mandrake vergeleken met die van redhat stukken beter. Mede doordat je zelf werkelijk 'alle' pakketten kunt kiezen en in redhat niet echt.

Verwijderd

Scarecrow schreef op 30 september 2002 @ 18:33:
ik vond met beta null dat je zeer beperkt werd met het installeren van packages / libs etc. als je redhat zelf al had geinstalleerd.
En tevens vind ik de packetmanager van mandrake vergeleken met die van redhat stukken beter. Mede doordat je zelf werkelijk 'alle' pakketten kunt kiezen en in redhat niet echt.
Het was dan ook niet voor niets een beta... in Limbo2 was het nog beperkter

(en ik heb ergens gelezen dat er nog meer opties in gaan komen - ook na de final)

Verwijderd

Oftewel weer een hoop mensen die Redhat afkraken vanwege het uiterlijk en niet om de werking.

zucht .... :'(

Het zal me een biet zijn wat voor Desktop er default geinstalleerd is. Mijn server draait 365 dagen/jaar retestabiel op text console.
En alles inbegrepen (je hoeft het alleen "aan" te zetten) terwijl je bij de "concurrent" voor elk wissewasje vet moet betalen.

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 22:40

Reda

HA DO KEN

Redhat is het pakket dat mij de doorslag gaf om linux te gaan leren en sinds 6 maandjes heb ik nu een servertje draaien waar je echt veel leuke dingen mee kunt doen.

Deze draait geen GUI maar met de nieuwe Blue Curve desktop theme zal ik het eens gaan dual booten.
Ben benieuwd

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:43

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Hoop geneuzel over de RedHat look van KDE. Laat KDE dan uit de installatie, en installeer gewoon uit source van KDE zelf.
Heb je de standaard KDE look weer terug, en je compileerd de source ook nog eens voor je eigen systeem.

Voordelen RedHat:
Makkelijk te installeren
Makkelijk te gebruiken (ook voor newbies)
Support
Stabiel genoeg.

Nadelen RedHat:
Alle packages zijn i386 gecompileerd zodat ze op alle x86 platformen draaien.
Dependencies kunnen echt een bitch zijn.
Je wordt erg makkelijk opgezadeld met de RedHat manier van denken.

IMO:
RedHat is leuk om mee te beginnen, en als het gaat over een bedrijfsserver, waar het bedrijf ook support op wil hebben dan is het ook prima.

WIl je altijd het nieuwste van het nieuwste, vaak last van dependencie problemen, dan is een andere distro wellicht makkelijker voor jou.
Ik zelf ben begonnen met RedHat 5.2, 6.1, 7.1 & 7.2 en daarna ben ik overgestapt op Gentoo. Wat ik nog steeds gebruik. (Reden: Ohh.. nieuwe update van KDE --> #emerge -u kde)

Verwijderd

Ik krijg vrijdag Redhat 8. Ik ben blij met enige consistentie. Ik geloof ook dat het voor de gewone gebruiker beter is. En niemand is verplicht om kde en gnome zo te houden zoals Redhat dat wil. We zijn er vrij in wat we doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 08:50:
Ik krijg vrijdag Redhat 8. Ik ben blij met enige consistentie. Ik geloof ook dat het voor de gewone gebruiker beter is. En niemand is verplicht om kde en gnome zo te houden zoals Redhat dat wil. We zijn er vrij in wat we doen.
Wat bij een niet nader te noemen ander OS niet altijd mogelijk is O-)

Verwijderd

Scarecrow schreef op 30 september 2002 @ 18:33:
Dit is in de final ietsje anders. Je kan packages individueel selecteren, maar de manier waarop is erg wennen. Alles is in hoofdgroepen ingedeeld en per hoofdgroep heb je een aantal "verplichte packages" (dependencies uit andere groepen, I guess :?) en "optionele packages", waarbij de keuze erg klein lijkt/is en bepaalde packages andere weer verwijderen e.d., nogal onhandig (hij zei opeens dat openoffice eraf ging omdat ik iets verwijderde, hmmkay? :?).

Het werkt op zich wel, maar ja, als je Red Carpet gewend bent is dit weer iets anders. 8)7.

Niettemin vind ik die window manager theme erg Windows-achtig aandoen (metacity bluecurve theme), dus die gaat d'r uut, en voor de rest ben ik er erg tevreden over. Intern werkt het echt perfect, alles is gcc-3.2-klaar, en het compileren van bepaalde CVS paketten ging hier probleemloos (als test). Het draait erg stabiel (alle APM-problemen uit de 7.x serie lijken opeens als sneeuw voor de zon verdwenen? :?), en er zijn enorm veel configuratie opties grafisch gemaakt, wat gewoon erg lekker werkt. En je hebt altijd de keuze om CLI te werken, en ook daar kan RedHat goed mee omgaan geen dubbele configuratie).

Het enige wat ik momenteel mis is een media player - Xine lijkt niet meegeleverd. ;(. Dus die zal ik zometeen ff van FreshRPMs.net downloaden, en dan is /me ook weer blij. :Y).

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
beelzebubu: Bedankt voor de info, maar ik vind nog altijd de manier waarop mandrake met packages omgaat veeeeeeel beter dan de manier zoals redhat 't doet.
Dat is dan ook de rede dat ik voor mandrake heb gekozen. Ik heb zelf geen breedbant i-net dus kan niet steeds nieuwe libs oid gaan downloaden zodat m'n software werkt.
Daarom vind ik die goed werkende cd-database / overzicht van mandrake zo fijn werken :)

Verwijderd

Scarecrow schreef op 01 oktober 2002 @ 12:18:Dat is dan ook de rede dat ik voor mandrake heb gekozen. Ik heb zelf geen breedbant i-net dus kan niet steeds nieuwe libs oid gaan downloaden zodat m'n software werkt.
Daarom vind ik die goed werkende cd-database / overzicht van mandrake zo fijn werken :)
Heb je RH8 uberhaupt wel geprobeerd? :?
Want wat je nu zegt slaat echt als een lul op een slagroomtaart..

(sterker nog, op dit moment is het alleen mogelijk om van CD's te installeren - de optie om via internet te downloaden komt er in de nabije toekomst in)

Breedband schrijf je trouwens met een d.

Verwijderd

ik begrijp niet waarom iedereen zich zo druk maakt om bluecurve.. dit zou juist een stap in een goede richting kunnen zijn om misschien meer windows gebruikers over te halen gnu/linux te gaan gebruiken... niet mooi? dan pak je toch een andere theme?

:? |:(

okeej.. het lijkt op windows.. nou en? windows heeft nu eenmaal een goede, functionele interface (omg, zeg ik dat? :'( :P (ik zeg dus niet dat windows goed is he? begrijp me niet verkeerd... :P ), dus zo gek is het niet dat dit 'nageaapt' wordt...

:P

ik ben het inmiddels ook aan het downloaden overigens, wil het toch even proberen... :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 12:22:
[...]

Heb je RH8 uberhaupt wel geprobeerd? :?
Want wat je nu zegt slaat echt als een lul op een slagroomtaart..

(sterker nog, op dit moment is het alleen mogelijk om van CD's te installeren - de optie om via internet te downloaden komt er in de nabije toekomst in)

Breedband schrijf je trouwens met een d.
ja die heb ik zekers geprobeerd.
Ik denk dat je mij verkeerd begreep;
als ik een programma download laat ik zeggen xine oid. (gewoon een voorbeeld).
Ik wil deze installeren maar kom tot de conclusie dat ik blaat.lib oid mis.
Ik ben niet echt een kei in linux en weet ook niet waar ik wat kan vinden als ik dat mis.
Maar goed, bij mandrake kan ik die blaat.lib snel terug vinden op cd en deze installeren.
Bij redhat vind ik dit een stuk ingewikkelder (of neej dat heet gebruiks vriendelijk) - ik kreeg 't in iedergeval niet voor elkaar om die 'blaat.lib' te vinden (of welke andere file dan ook) ik kreeg een overzicht van welke programmas ik kan installeren.
Niet welke libs. Begrijp me niet verkeerd ik heb nix tegen redhat zekers niet.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

mijn allereerste en nog korte ervaring met Red Hat:
-erg aardig die grafische install.
-de eerste reboot na de install duurde zoooo lang, sendmail en wat andere deamons die de zaak ophouden.
-herkent mn sblive, maar module is disabled?
-package management lijkt me beetje brak en nogal beperkt.
-aangezien ik Red Hat een erg commercieel bedrijf vind zal ik niet zeuren dat deze naam in overvloed aanwezig is in menus's, plaatjes etc. (maar ik kan het niet helemaal rijmen met het opensource karakter van linux).
-ben ook niet gecharmeerd van de grote icoontjes en de moeilijk te vinden instellingen, nou ja dat valt eigenlijk wel mee want er zijn er niet zoveel :).
-problemen met compileren van de kernel.
verder ziet het er gelikt uit. alleen jammer dat je hier werkelijk 3 cd's voor nodig hebt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 12:31:
okeej.. het lijkt op windows.. nou en? windows heeft nu eenmaal een goede, functionele interface (omg, zeg ik dat? :'( :P (ik zeg dus niet dat windows goed is he? begrijp me niet verkeerd... :P ), dus zo gek is het niet dat dit 'nageaapt' wordt...
Als je iets wil dat echt op windows lijkt moet je dit eens proberen ;)
Scarecrow schreef op 01 oktober 2002 @ 12:39:
[...]

Hm, ik ben vandaag niet zo helder dus dat zou best wel eens kunnen.. excuses enzo..

/me runs into windows

Verwijderd

[...]

Ik ben niet echt een kei in linux en weet ook niet waar ik wat kan vinden als ik dat mis.
Maar goed, bij mandrake kan ik die blaat.lib snel terug vinden op cd en deze installeren.
Bij redhat vind ik dit een stuk ingewikkelder (of neej dat heet gebruiks vriendelijk) - ik kreeg 't in iedergeval niet voor elkaar om die 'blaat.lib' te vinden (of welke andere file dan ook) ik kreeg een overzicht van welke programmas ik kan installeren.
Niet welke libs. Begrijp me niet verkeerd ik heb nix tegen redhat zekers niet.
Het wordt voor jou dus tijd om nu eindelijk eens die HOWTO's over Linux door te lezen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ow geloof me ik heb er genoeg gelezen.
en ik ben d'r achter gekomen dat je linux niet echt 'relaxed' kunt draaien zonder breedband :) (updates / programmas / distro's etc. :)) doe ik over twee maandjes wel )

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Scarecrow schreef op 01 oktober 2002 @ 13:02:
en ik ben d'r achter gekomen dat je linux niet echt 'relaxed' kunt draaien zonder breedband :)
Dat jij als beginner nog niet weet hoe, wil niet zeggen dat het zo is. Verdiep je er eerst eens goed in voordat je loze dingen gaat roepen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Sorry, maar ik ben het met Scarecrow eens, niet zozeer vanwege breedband, maar als ik 's avonds aan het prutsen ben, kan ik echt niet zomaar ff inbellen, als bv mijn vriendin een telefoontje verwacht of ze hangt al aan de lijn, kan ik wel weer inpakken...

En het komt nou eenmaal regelmatig voor dat je ff iets wil opzoeken, of dat een package je ontbreekt ofzo.
En zonder internet kom je dan niet ver. Met soms ook niet.. ;)

In elk geval, ik ga komende week eens RH8.0 downen en installeren, zit nog met Mandrake9.0 te prutsen voorlopig, maar ik heb al een partitie vrijgehouden voor een andere smaak linux.. :)

Btw Paasklaas, kap ff met zeiken op Mandrake, anderen vinden dat wel een o.k. distro en zijn er wel blij mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 13:36:
Btw Paasklaas, kap ff met zeiken op Mandrake, anderen vinden dat wel een o.k. distro en zijn er wel blij mee.
Er zit een groot verschil tussen het afzeiken van een niet werkend knopje en het afzeiken van een complete distro..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 12:45:
[...]

Als je iets wil dat echt op windows lijkt moet je dit eens proberen ;)
neeeeeeeee :'( ..alsjeblieft zeg.. :/ ...ik wil geen windows interface.. heb liever een kale window manager als 9wm of twm dan de uitgebreide window managers of desktop environments... ik bedoelde er meer mee te zeggen dat ik 'begrijp' dat de interface van windows zo vaak wordt 'nagemaakt' (en dat dat, voor de beginners, juist alleen maar goed kan zijn...)

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 01 oktober 2002 @ 12:41:
-de eerste reboot na de install duurde zoooo lang, sendmail en wat andere deamons die de zaak ophouden.
Dat betekende bij mij dat er iets niet goed ging in 't netwerk... Heb je toevallig een netwerkkaart die niet goed functioneert? :?.
-aangezien ik Red Hat een erg commercieel bedrijf vind zal ik niet zeuren dat deze naam in overvloed aanwezig is in menus's, plaatjes etc. (maar ik kan het niet helemaal rijmen met het opensource karakter van linux).
Juist wel! RedHat heeft namelijk alle vrijheid om overal haar icoontje aan te hangen als zij dat leuk vindt. Dat wij dat kut vinden maakt hun niks uit. ;). Je hebt dus wel gelijk dat die icoontjes nogal veel voorkomen, maar dat is dus juist de vrijheid die de GPL je biedt. :).

Verwijderd

Scarecrow schreef op 01 oktober 2002 @ 13:02:
en ik ben d'r achter gekomen dat je linux niet echt 'relaxed' kunt draaien zonder breedband :) (updates / programmas / distro's etc. :)) doe ik over twee maandjes wel )
Heb je op zich gelijk in, maar is dat niet overal zo?

Bij windows moet je bv. ook via windows update en via de (leach) FTPs steeds je software updaten. Dat is dus niet bepaald Linux-specifiek. Niet updaten is natuurlijk altijd een optie. ;).

Verwijderd

Als je via de Package Updater in redhat software van RedHat zelf (momenteel dus alleen vanaf de CD) installeert, dan doet ie automatisch alle dependencies goed. Als je externe software installeert (bv. via FreshRPMs.net of RPMfind.net), dan moet je dus ook van diezelfde sources de missende dependencies ophalen - en zorgen dat de betreffende RPMs wel voor RedHat-8.0 of compatible (dus Mandrake-9.x, RedHat-8.x, etc.) zijn.

FreshRPMs is wat dat betreft vrij handig (vind ik), als je daar Xine RPMs download, dan heb je bv. ook aalib nodig, en die kun je daar ook vinden. Het is dus wel redelijk wat handwerk, maar dat is 't bij Mandrake ook. En uiteindelijk kun je via die website dus wel alles vinden, is mijn ervaring.

De packager van Mandrake is wel iets uitgebreider, maar ik heb die extra functies nooit echt nodig gehad, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. 8)7.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 13:36:
Sorry, maar ik ben het met Scarecrow eens, niet zozeer vanwege breedband, maar als ik 's avonds aan het prutsen ben, kan ik echt niet zomaar ff inbellen, als bv mijn vriendin een telefoontje verwacht of ze hangt al aan de lijn, kan ik wel weer inpakken...

En het komt nou eenmaal regelmatig voor dat je ff iets wil opzoeken, of dat een package je ontbreekt ofzo.
En zonder internet kom je dan niet ver. Met soms ook niet.. ;)

In elk geval, ik ga komende week eens RH8.0 downen en installeren, zit nog met Mandrake9.0 te prutsen voorlopig, maar ik heb al een partitie vrijgehouden voor een andere smaak linux.. :)
Je kan ook ISDN nemen, is niet veel duurder dan een analoge lijn, en je kan ook nog eens bellen en gebeld worden als je vriendin aan het bellen is. Teven is het downloaden sneller, en je kan 2 lijnen gebruiken.

NEE, ik werk niet bij KPN, ik heb zelfs een enorme hekel aan KPN, maar voor mijn is ISDN ook nog steeds het enige alternatief. :(

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 10:38
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 14:33:
[...]

Je kan ook ISDN nemen, is niet veel duurder dan een analoge lijn, en je kan ook nog eens bellen en gebeld worden als je vriendin aan het bellen is. Teven is het downloaden sneller, en je kan 2 lijnen gebruiken.

NEE, ik werk niet bij KPN, ik heb zelfs een enorme hekel aan KPN, maar voor mijn is ISDN ook nog steeds het enige alternatief. :(
Volgens mij is ISDN nog altijd bijna 2 x zo duur als een analoge lijn hoor...

/edit: even nagezocht, is ongeveer anderhalf keer

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-04 23:10

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

PipoDeClown schreef op 01 oktober 2002 @ 12:41:
mijn allereerste en nog korte ervaring met Red Hat:
-erg aardig die grafische install.
-herkent mn sblive, maar module is disabled?
-package management lijkt me beetje brak en nogal beperkt.
-ben ook niet gecharmeerd van de grote icoontjes en de moeilijk te vinden instellingen, nou ja dat valt eigenlijk wel mee want er zijn er niet zoveel :).
-problemen met compileren van de kernel.
verder ziet het er gelikt uit. alleen jammer dat je hier werkelijk 3 cd's voor nodig hebt.
Toevallig iets aan je USB poort hangen? Had ik iig met de RH7.x serie last van, kennelijk is dit probleem er nog niet uitgesloopt...

/edit:
[rml]MrJ in "[ RH7.2] SBLive! kaart werkend zien te kr"[/rml]
Redhat 7.2 en SBLive 5.1

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

bigben04 schreef op 01 oktober 2002 @ 14:35:
[...]

Volgens mij is ISDN nog altijd bijna 2 x zo duur als een analoge lijn hoor...

/edit: even nagezocht, is ongeveer anderhalf keer
Dat klopt, maar je download met 7,5-8 kilobyte per seconde en als je dus (veel) moet downloaden haal je het prijsverschil er aan gesprekskosten wel weer uit.
Het downloaden van iets als bijv. Mozilla gaat bij een ISDN verbinding toch wat sneller en stabieler dan met een analoge lijn.

• SLOAPERT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 21:01

SLOAPERT

Wunderbar

Ik heb het net allemaal geinstalleerd en dat ging helemaal goed, alleen na de reboot duurt sendmail een eeuwigheid, en vind ie een klokafwijking in de toekomst :?, maar verder werkt het wel redelijk vind ik als n00b :P

Verwijderd

Paasklaas: ;)
You're right, ik had er meteen een smiley achteraan moeten gooien...

Poeyerke, ik heb al sinds begin dit jaar kabelinternet, was een wat logischere keuze dan ISDN.

Verder sluit ik me aan bij Beelzebubu, met de aanvulling dat de freshrpms.net packages voor RH7.2 en 7.3 bij mij prima werken op Mandrake9.0. (weet niet of je dat bedoelde)
Ik neem dus aan dat ze het op RH8 ook gewoon gaan doen, tenzij je een package hebt dat een lib nodig heeft die met een oudere versie van gcc gecompiled is.

Als je niet snapt wat ik bedoel dan ligt dat niet aan jou, ik snap ook niet wat ik bedoel. Als het maar werkt.. ;)

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Tijdens de installatie krijg ik de error : dat

/mnt/sysimage/var/rmp/grip-3.0.1-4.i386.rpm (CD2)

niet gevonden kan worden of beschadigd is
(heb gewoon de ISO files gebrand, kan lijkt
mij niets mis mee zijn.....
heb even op de CD2 gekeken de file staat er
wel op (353kb / 361.629 bytes)
iemand dit probleem ook gehad?

Verwijderd

Joppie4ever schreef op 01 oktober 2002 @ 16:46:
Tijdens de installatie krijg ik de error : dat

/mnt/sysimage/var/rmp/grip-3.0.1-4.i386.rpm (CD2)

niet gevonden kan worden of beschadigd is
(heb gewoon de ISO files gebrand, kan lijkt
mij niets mis mee zijn.....
heb even op de CD2 gekeken de file staat er
wel op (353kb / 361.629 bytes)
iemand dit probleem ook gehad?
Heb je de checksums van de cd's wel gecontroleerd? Ik deed dat voor het branden van RH7.2 eens een keer niet, en toen zat ik zonder compiler. Terwijl ik die toch echt nodig had om mijn netwerkdriver te compileren zodat ik een compiler kon downloaden. :+

Als het goed is staan die checksums in de dir op de ftp-server waar je RH8 vandaan hebt.

• Vampier
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Ik ben tegen een paar dingetjes aangelopen... en als newbie op linux gebied kan ik die niet oplossen.

De Kernel komt standaard zonder NTFS ondersteuning.

en bij het installeren van een RPM krijg ik de melding dat zijn install tree niet gevonden kan worden. 8)7 (alleen als ik als root ingelogd zit merk ik nu)

De installaitie ging vlekkeloos alles werd ondersteund en zelfs mijn sony DSC-f505 werk vlekkeloos herkend door Redhat8.0.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb gisteren een 7.3 servertje naar 8.0 geupgrade en het bevalt tot nu toe prima. Alles werkte zonder problemen nog na de upgrade. Vooral GCC 3.2 is fijn. :)

Verwijderd

Mij rest alleen de vraag:Werkt de Alcatel Speedtouch USB op RH 8?
(Bij Mandrake 8.1> hoefde je alleen mgmt.o in /usr/share/speedtouch te gooien maar dat terzeiden ,internet is erg handig als bron voor Linux documentatie)

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

MrJ schreef op 01 oktober 2002 @ 14:52:
Toevallig iets aan je USB poort hangen? Had ik iig met de RH7.x serie last van, kennelijk is dit probleem er nog niet uitgesloopt...
Ja een MS Natural Pro die ik alleen via PS/2 gebruik eigenlijk.
Even de USB steker ervan eruit gehaald en "modprobe emu10k1" gedraaid :X en nu doet ie het wel.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Onno schreef op 01 oktober 2002 @ 17:41:
Ik heb gisteren een 7.3 servertje naar 8.0 geupgrade en het bevalt tot nu toe prima. Alles werkte zonder problemen nog na de upgrade. Vooral GCC 3.2 is fijn. :)
Wat doet gcc3.2 beter dan 2.95 (en bij wat voor software merk je dat)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:48:
(Bij Mandrake 8.1> hoefde je alleen mgmt.o in /usr/share/speedtouch te gooien maar dat terzeiden ,internet is erg handig als bron voor Linux documentatie)
Internet is een MUST voor dit soort dingen, maar met name Linux is het meest gedocumenteerd op i-net.
Alleen vragen is nog altijd gemakkelijker dan zelf uitzoeken.

• NeOTheMaTriXM
  • Laatst online: 06-05 21:15
* NeOTheMaTriXM heeft een vreemd probleem... met installen

'k heb de md5sum gecheckt en die klopen... nou oke.. ik flop er in
zeg hd install, kies hd + map
kies me installetie "personeel desktop"
ik stop samba er bij

hdg8 format ik als ext3
hdg6 format ol als swap
hdg8 wordt gemount als /

voer wat gebruikers info in

en krijg DE error
(ik kan niet alles onthouden dus ik vertel wel waar het opneer komt....)

hij kan van /dev/hdg niet de partitie tabel lezen... omdat /dev/hdg in bezig is... :?

(ik doe een hard drive install en de iso's staan op me /dev/hde6, hde + hdg hangen aan mijn fasttrack ATA 133 raid controller.. dus waarom kan die hdg dan niet "herlezen"

btw vmare geeft gelijk een foute melding met het opstarten.. dus daar kan ik ook nix mee

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Zou iemand me ff willen vertellen of de eerste 3 cd's genoeg zijn om te instaleren??

• NeOTheMaTriXM
M4RTiN schreef op 01 oktober 2002 @ 19:28:
Zou iemand me ff willen vertellen of de eerste 3 cd's genoeg zijn om te instaleren??
lees 1ste & 2de pagina eens ff door :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:59:
[...]

Alleen vragen is nog altijd gemakkelijker dan zelf uitzoeken.
Afgaande op jouw antwoord zie ik dit als een ja (8>

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
kon het niet echt vinden :?

ben zeker niet 1337 meer :'(

EDIT never mind ik zag het al

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 17:48:
Ik kan het niet zo snel vinden.

Ik vrees dus dat deze standaard niet ondersteund wordt... :{.

• Pnhers
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Is ie al in Nederland ergens te koop/ te bestellen ik weet dat je hem gewoon kan downloaden maar ik zou hem graag willen kopen

• NeOTheMaTriXM
NeOTheMaTriXM schreef op 01 oktober 2002 @ 19:22:
* NeOTheMaTriXM heeft een vreemd probleem... met installen

'k heb de md5sum gecheckt en die klopen... nou oke.. ik flop er in
zeg hd install, kies hd + map
kies me installetie "personeel desktop"
ik stop samba er bij

hdg8 format ik als ext3
hdg6 format ol als swap
hdg8 wordt gemount als /

voer wat gebruikers info in

en krijg DE error
(ik kan niet alles onthouden dus ik vertel wel waar het opneer komt....)

hij kan van /dev/hdg niet de partitie tabel lezen... omdat /dev/hdg in bezig is... :?

(ik doe een hard drive install en de iso's staan op me /dev/hde6, hde + hdg hangen aan mijn fasttrack ATA 133 raid controller.. dus waarom kan die hdg dan niet "herlezen"

btw vmare geeft gelijk een foute melding met het opstarten.. dus daar kan ik ook nix mee
erg vreemd... ik maar op enter rammen en het bericht kwam steeds terug
druk op spatie en hij gaat verder 8)7

Verwijderd

NeOTheMaTriXM schreef op 01 oktober 2002 @ 20:31:
[...]

erg vreemd... ik maar op enter rammen en het bericht kwam steeds terug
druk op spatie en hij gaat verder 8)7
Heb jij 7 HD's :?

Verwijderd

7 partities ....

Verwijderd

Ik bedoel hdg ... dat is toch de 7de HD ,partitie's worden toch aangeven met cijfers?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 18:09:
[...]

Wat doet gcc3.2 beter dan 2.95 (en bij wat voor software merk je dat)?
Ik ben bij het devven van software al tegen een aantal irritante optimalisatiebugs in gcc 2.9x opgelopen. Erg storend als een programma niet doet wat het zou moeten doen, en dat alleen maar omdat -O2 buggy is. Die bewuste dingen gingen met 3.2 wel gewoon goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:40:
Ik bedoel hdg ... dat is toch de 7de HD ,partitie's worden toch aangeven met cijfers?
hd[abcd]X zijn op je standaard IDE (primary/secundary slave/master). hd[efgh]X zijn op je aparte IDE controllers (wederom primary/secundary slave/master).

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Er missen een paar belangrijke programma's, bv: er staat Geluid en Video maar er zijn geen video spelers ??
En ntfs word gewoon niet ondersteund, zit tegenwoordig standaard in elk andere distro(suse, mandrake,etc..)
Maar schijnbaar zijn ze te lui ofzo om effe ntfs in de kernel te bouwen, en een paar degelijke video proggie's te installen(xine, mplayer) :(
Plus dat er geen samba grafisch inzit, vergeten ofzo ?
Maar voor de rest een prima distro, het bluecurve vind ik zeer mooi.

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Rick164 schreef op 02 oktober 2002 @ 01:29:
Er missen een paar belangrijke programma's, bv: er staat Geluid en Video maar er zijn geen video spelers ??
En ntfs word gewoon niet ondersteund, zit tegenwoordig standaard in elk andere distro(suse, mandrake,etc..)
Maar schijnbaar zijn ze te lui ofzo om effe ntfs in de kernel te bouwen, en een paar degelijke video proggie's te installen(xine, mplayer) :(
Xine zat er bij mij toch echt standaard bij hoor..

• RickDB
Oh xine kan ik nergens vinden ik heb wel een full install gedaan, effe kijken waar die zit :)
Nope zit er bij mijn niet bij :X , kan ik weer alle cd's doorzoeken :p

edit: cd 1 tot en met 3 doorzocht maar nergens een xine rpm ?

Verwijderd

Ik heb ook geen Xine. Leve www.freshrpms.net :P. Maar 't is wel kut ja, net zoals dat je geen mp3s kan afspelen. :{.

• RickDB
Ah voor mp3's heb ik een fix gevonden, www.distrowatch.com staat een eerste review, en daar stond deze site bij met mp3 rpm's voor RH8:

http://www.gurulabs.com/downloads.html

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

tis er hier al weer vanaf, doet me teveel aan mswindows denken, dan neem ik nog liever suse (is tenminste van europese bodem).
nu aan de gentoo, lol

• Vampier
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Er zitten een paar eigenaardig heden in ja.... ogg vorbis speelde hij perfect af... maar niet alles staat in ogg vorbis hiero.

Verwijderd

freshrpms heeft ook een xmms-mp3 plugin RPM.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:16
Ik vindt RH8 tot nu toe klasse.... als ik die nvidia driver aan het lopen zou krijgen zou het helemaal geweldig zijn :P

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:16
Het werkt ! :)
Heb handmatig de nvidia drivers en mappen verwijderd.... Daarna opnieuw de source files gedownload en opnieuw gecompileerd.
Werkt nu perfect hier.

Vraag me alleen af wat dan nu het probleem de eerste keer was.
Oh well... werkt nu in elk geval.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 16:03
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:05:
freshrpms heeft ook een xmms-mp3 plugin RPM.
thnx,:)

ik zat al te kloten met xmms en mp3, hij wou me mp3tjes toch maar niet pakken :(

dus je moest er een aparte plugin voor hebben :)

Verwijderd

The_Surfer schreef op 28 september 2002 @ 18:42:
[...]http://www.linuxandmain.com/modules.php?name=News&file=article&sid=202 en http://www.mosfet.org/ door.
dat artikel van mosfet kun je gewoon niet serieus nemen. http://www.cyber.com.au/users/mikem/redhat8kde.html is een wat betere beschrijving

Verwijderd

Heeft iemand trouwens nog een mooie cd-cover van Redhat 8 ?Voor op de cd's dus :)

Verwijderd

ok ,verschillende sites bezocht maar geen woord over Speedtouch..ken ik die nou gebruiken of nie??

Verwijderd

Ik zei al eerder: ik vrees dat als er zo weinig info over is, dat er dan geen support voor is... Je zult dus apart achter de drivers moeten installeren...
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.