Inderdaad, ik snap ook niet wat ze proberen te bereiken met de e-mails. Klinkt allemaal erg kinderachtig.Moeten ze omwille van jullie gekrenkte zieltjes die dingen dan 5 maanden in de kast gaan leggen?
Wij zijn ook niet profi dudebolleh schreef op 29 November 2002 @ 09:35:
waarom wordt er in de review nix gezegd over de FM radio?
het nadeel van geen uitbreidingsmogelijkheid wordt hierdoor toch een stuk minder nadelig hoor
beetje jammer
edit:
nog wat commentaar op de review:
hij is te persoonlijk geschreven, t lijkt meer op een gebruikers ervaring dan op een review(vaak "ik vind" etc gebruikt, dat is nogal onprofi in een goede review imho)
Staat in dat de mpio no-name mee levert, je kunt een speler niet benadelen op oordopjes vind ik. Daarnaast, er zijn erg weinig spelers die echt goede dopjes meeleveren, het is een pluspunt voor iRiver geen minpunt voor MPIOverder had er wel wat gezegd mogen worden over de oordopjes geleverd bij de mpio, immers veel mensen kopen een speler en houden de bijgeleverde dopjes, als die minder goed zijn dan de mx300 van de iriver is dat een nadeel voor de mpio
Klopt, zijn we vergetenverder zag ik nix staan over overdrachtssnelheid
vind ik ook best wel belangrijk want je gaat niet voor je plezier files over zetten, dat moet asap gebeuren en gebeurt bij veel mensen vaak op het laatste moment.
Wederom correct, in mijn dagelijks gebruik heb ik niet echt het idee dat hij 20 uur draait (als in, veeeeeeel minder, nog geen 10 denk ik) maar ik gebruik Hema rechargeblesverder is er ook niet getest op hoe lang de spelers het echt volhielden? die opgegeven 20 uur van de fabrikanten is leuk maar het ligt er maar net aan wat voor soort batterij je gebruikt, als je een 700mAh gebruikt issie sneller leeg dan met een 1800mAh en veel mensen weten dat niet en zouden dan ten onrechte kunnen gaan zeuren over een speler
Ik ben toch malle pietje niet!
Pfffff, begin alsjeblieft niet man. Ik ben echt niet achterlijk dit ligt idd (zoals hun beweren) niet bij hun maar misschien kun je een ietsie pietsie inlevingsvermogen tonen?? Wij hebben 450 piek neergelegt voor een speler en dan blijkt dat er nog geen maand later een betere variant voor slechts 50 euro meer wordt aangeboden? Zou jij je niet genaait voelen? Je koopt een auto met 200PK voor 5000€ (puur hypotetisch), een maand later komt er een 2e type met 400PK voor 5500€, en dan denk jij "tja jammer maar helaas"Aidix schreef op 29 november 2002 @ 11:39:
Dan zijn het niet "nog steeds hufters". Jij bent een simpele ziel als je dat niet begrijpt, ze kunnen er zelf niets aan doen.
Moeten ze omwille van jullie gekrenkte zieltjes die dingen dan 5 maanden in de kast gaan leggen?
Jij kunt niet begrijpen dat mensen boos zijn omdat er nu een veel betere (100% meer opslagruimte) voor slechts weinig meer € aanbieden. Als ze dat nou een half jaar na de release van de 1e doen ok, maar nu releasen ze eerst een minder type, zetten dat in een pre-order zodat flink veel mensen hem bestellen, en dan 4 weken later komen ze vrolijk met een nieuwe voor een schijntje meer..T.T. schreef op 29 november 2002 @ 11:42:
[...]
Inderdaad, ik snap ook niet wat ze proberen te bereiken met de e-mails. Klinkt allemaal erg kinderachtig.
Ze, het zijn er geen 20. Er zijn 2 mailtjes verstuurt. 1 door mij om te vragen wanneer ze hem in de winkel krijgen. En 1 door The Legend omdat ze hem verkeerd ingelicht hebben. Ik vind het onterecht om The Legend te gaan veroordelen omdat zij (misschien zonder hun schuld) verkeerd ingelicht is.T.T. schreef op 29 november 2002 @ 11:42:
[...]
Inderdaad, ik snap ook niet wat ze proberen te bereiken met de e-mails. Klinkt allemaal erg kinderachtig.
[ Voor 3% gewijzigd door Teun op 29-11-2002 14:02 ]
----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----
dan hoef je nog steeds je woede niet op hun af te reageren, want zij kunnen er niks aan doen. Ik begrijp dat je boos bent, maar ga dan bij IRiver klagen (zij zijn degene die de releasedatum ineens flink hebben vervroegd).The Legend schreef op 29 November 2002 @ 11:54:
[...]
Pfffff, begin alsjeblieft niet man. Ik ben echt niet achterlijk dit ligt idd (zoals hun beweren) niet bij hun maar misschien kun je een ietsie pietsie inlevingsvermogen tonen?? Wij hebben 450 piek neergelegt voor een speler en dan blijkt dat er nog geen maand later een betere variant voor slechts 50 euro meer wordt aangeboden? Zou jij je niet genaait voelen? Je koopt een auto met 200PK voor 5000€ (puur hypotetisch), een maand later komt er een 2e type met 400PK voor 5500€, en dan denk jij "tja jammer maar helaas"
[...]
Jij kunt niet begrijpen dat mensen boos zijn omdat er nu een veel betere (100% meer opslagruimte) voor slechts weinig meer € aanbieden. Als ze dat nou een half jaar na de release van de 1e doen ok, maar nu releasen ze eerst een minder type, zetten dat in een pre-order zodat flink veel mensen hem bestellen, en dan 4 weken later komen ze vrolijk met een nieuwe voor een schijntje meer..
en nog 1 door mijYoMaN schreef op 29 November 2002 @ 14:01:
[...]
Ze, het zijn er geen 20. Er zijn 2 mailtjes verstuurt. 1 door mij om te vragen wanneer ze hem in de winkel krijgen. En 1 door The Legend omdat ze hem verkeerd ingelicht hebben. Ik vind het onterecht om The Legend te gaan veroordelen omdat zij (misschien zonder hun schuld) verkeerd ingelicht is.
[ Voor 59% gewijzigd door Tsunami op 29-11-2002 15:16 ]
Mijn mail was netjes, licht ge-irriteerd maar zeker niet afreagerend op hun. Dat doe ik hier ff jah, maar niet naar hun. En dat meeltje naar iRiver komt eraandj_tsunami schreef op 29 november 2002 @ 15:13:
[...]
dan hoef je nog steeds je woede niet op hun af te reageren, want zij kunnen er niks aan doen. Ik begrijp dat je boos bent, maar ga dan bij IRiver klagen (zij zijn degene die de releasedatum ineens flink hebben vervroegd).
Wat jij wil, 3 dandj_tsunami schreef op 29 november 2002 @ 15:13:
[...]
en nog 1 door mij, maar die heb ik hier nog niet gepost (pas net gelezen). Hierin zeggen ze hetzelfde.
Maar we zullen weer ff ontopic doorgaan.
De iFP190 zit eraan te komen. Men (ik
Ik denk niet dat ik hem gekocht had, ook al was ie er. Ik vind 128 MB voldoende. Als ik genoeg heb van mn eigen muziek dan zet ik de radio
Wie heeft er trouwens a-b menu wel eens gebruikt? Ik had niet eens gezien dat er dat op zat. je kunt er mee programmeren welke mp3's je wil horen. Je kunt er alleen komen als er nog geen muziek draait. Is niet echt handig omdat je toch niet heel veel verschillende mp's op kunt slaan. Maar het is wel grappig dat het erop zit.
edit:
Dat The Legend niet blij is dat ze hem verkeerd ingelicht hebben weten we wel. En dat daar niks aan gedaan gaat worden weten we ook. Maar zullen we het dan nu weer over nieuwe, kleine, mooie mp3-spelers gaan hebben? Goed zo
Dat The Legend niet blij is dat ze hem verkeerd ingelicht hebben weten we wel. En dat daar niks aan gedaan gaat worden weten we ook. Maar zullen we het dan nu weer over nieuwe, kleine, mooie mp3-spelers gaan hebben? Goed zo
[ Voor 16% gewijzigd door Teun op 29-11-2002 15:53 ]
----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----
Loop toch niet zo ongelooflijk te miepen man. Als je een berg componenten koopt om een computer te bouwen dan weet je dat je in 1 maand tijd misschien wel 500 euro kunt verliezen. Als je dat wilt voorkomen dan kun je wel blijven wachten tot je een ons weegt want de introductie van nieuwe produkten en prijsdaling van bestaande produkten gaat eindeloos door. En die 50 eurootjes die jij nu verliest is geen reden om die winkel de grond in te boren. Welcome to the real world boy...The Legend schreef op 29 November 2002 @ 11:54:
Pfffff, begin alsjeblieft niet man. Ik ben echt niet achterlijk dit ligt idd (zoals hun beweren) niet bij hun maar misschien kun je een ietsie pietsie inlevingsvermogen tonen?? Wij hebben 450 piek neergelegt voor een speler en dan blijkt dat er nog geen maand later een betere variant voor slechts 50 euro meer wordt aangeboden? Zou jij je niet genaait voelen? Je koopt een auto met 200PK voor 5000€ (puur hypotetisch), een maand later komt er een 2e type met 400PK voor 5500€, en dan denk jij "tja jammer maar helaas"
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit is niet echt te vergelijken met PC hardware, dit is gewoon een vage actie van iRiver, of wil je zeggen van niet? Is het ooit wel eens gebeurt dat na een release in Azie de VS wordt overgeslagen en Europa aan de beurt is?? Niet dat ik me kan herinneren, dáárom mocht ik er redelijkerwijs vanuit gaan dat het nog minstens een half jaar zou duren voordat de opvolger zou uitkomen. Als dan blijkt dat 'ie op onverklaarbare wijze ineens een maand later verschijnt kannik daar wel ff kwaad om worden jah.. en die 50 eurootjes is voor jou misschien een schijntje maar voor mij niet iets waar ik zo onverschillig over doe... Welcome to the real world?? Je hoeft me echt niet zo te betuttelen.Exirion schreef op 29 November 2002 @ 15:49:
[...]
Loop toch niet zo ongelooflijk te miepen man. Als je een berg componenten koopt om een computer te bouwen dan weet je dat je in 1 maand tijd misschien wel 500 euro kunt verliezen. Als je dat wilt voorkomen dan kun je wel blijven wachten tot je een ons weegt want de introductie van nieuwe produkten en prijsdaling van bestaande produkten gaat eindeloos door. En die 50 eurootjes die jij nu verliest is geen reden om die winkel de grond in te boren. Welcome to the real world boy...
Dat A-B knopje is in eerste instantie bedoeld om te switchen tussen Shuffle, shuffle dir, repeat ed. Als je hem langer inhoud wordt het een soort Start-Stop knopje om een loop in een nummer te bepalen. Als de speler geen muziek draait kun je er mee programmerenWie heeft er trouwens a-b menu wel eens gebruikt? Ik had niet eens gezien dat er dat op zat. je kunt er mee programmeren welke mp3's je wil horen. Je kunt er alleen komen als er nog geen muziek draait. Is niet echt handig omdat je toch niet heel veel verschillende mp's op kunt slaan. Maar het is wel grappig dat het erop zit.
deed me een beetje denken aan artikels @ hardware.infoThe Legend schreef op 29 november 2002 @ 11:49:
Wij zijn ook niet profi dudeIk wilde er gewoon een vlot lezend stukje tekst van maken met de nodige humor

"ik denk" "ik vind" bleh je hebt nix te vinden als reviewer, je moet zo goed mogelijk proberen een objectief stukkie te schrijven
dat het erin staat ok, maar hoeveel mensen ken jij die 240-260 euro uitgeven aan een speler en dan no-name dopjes verwachten? ik vind toch wel dat je op zn minst goede dopjes mag verwachten. en ik vind het zeker een minpunt voor mpio(extra uitgaaf immers als je betere wilt) en een voordeeltje voor de iriverStaat in dat de mpio no-name mee levert, je kunt een speler niet benadelen op oordopjes vind ik. Daarnaast, er zijn erg weinig spelers die echt goede dopjes meeleveren, het is een pluspunt voor iRiver geen minpunt voor MPIO
sukkelsKlopt, zijn we vergetenDe iRiver is een stukje sneller dan de MPIO, met zowel deleten als uploaden/downloaden.
iriver wins this round
ik heb goedkope hape rechargable bats en doe er 7 uur mee ofzow en dacht er eerst aan om 1800mAh's te kopen maar waarom? ik heb 5 batts(3 kwijtWederom correct, in mijn dagelijks gebruik heb ik niet echt het idee dat hij 20 uur draait (als in, veeeeeeel minder, nog geen 10 denk ik) maar ik gebruik Hema rechargebles
sinds net trotste bezitter van mx500 oordopjes btw
[ Voor 4% gewijzigd door bolleh op 29-11-2002 17:57 ]
Ah, zijn ze qua vorm precies hetzelfde als de MX300? En geven ze veeeeeeeel beter geluid??bolleh schreef op 29 november 2002 @ 17:50:
[...een hele zooi "opbouwende"kritiek...]
sinds net trotste bezitter van mx500 oordopjes btw![]()
[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 29-11-2002 18:00 ]
tgeluid is idd beter(niet dat je nou meteen zegt dat mx300 gaar zijn) en kwa vorm ongeveer hetzelfde, ze zitten bij mij iets lekkerder, en dat schuifknopje voor volume in de draad vink ook wel lekker handigThe Legend schreef op 29 november 2002 @ 18:00:
[...]
Ah, zijn ze qua vorm precies hetzelfde als de MX300? En geven ze veeeeeeeel beter geluid??
meestal zit ik achter in de bus(veel herrie van motor daar) en met de mx500 heb ik daar een stuk minder last van dan de mx300 dus helpen doet het idd wel
maargoed het feit dat die ene oordopje van de mx300 gaar was deed mij tot deze aanschaf overgaan
Quanta Costa ? En waar gekocht?bolleh schreef op 29 November 2002 @ 19:03:
[...]
tgeluid is idd beter(niet dat je nou meteen zegt dat mx300 gaar zijn) en kwa vorm ongeveer hetzelfde, ze zitten bij mij iets lekkerder, en dat schuifknopje voor volume in de draad vink ook wel lekker handig
meestal zit ik achter in de bus(veel herrie van motor daar) en met de mx500 heb ik daar een stuk minder last van dan de mx300 dus helpen doet het idd wel
maargoed het feit dat die ene oordopje van de mx300 gaar was deed mij tot deze aanschaf overgaan
Je hebt ook nog de MX400 voor als je geen waarde hecht aan een volumeschuifje.
Maar MX500 heeft de beste specs.
Maar MX500 heeft de beste specs.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Weet iemand ook of er mp3-spelers zijn met SD kaartjes??? Dat in verband met compatabiliteit met Palm505 en mijn Kodak Dx4340 die ook allebei dit formaat gebruiken
Digital Media Junkie
The Legend schreef op 29 november 2002 @ 11:49:
Klopt, zijn we vergetenDe iRiver is een stukje sneller dan de MPIO, met zowel deleten als uploaden/downloaden.
De iRiver is alleen sneller met deleten.
Voor de rest zijn ze evensnel (4,5MBit up & down).
Kaart formatteren is in verhouding tot files los deleten sneller bij de MPIO.
De iFP-190T staat op de site van MP3CDspeler.nl!!! Voor € 289,- is dit schatje van jou
[ Voor 33% gewijzigd door Tsunami op 02-12-2002 17:37 ]
ff bestellen maar, China was toch niet goedkoperDe iFP-190T staat op de site van MP3CDspeler.nl!!! Voor € 289,- is dit schatje van jou
of zou ik hem toch in de USA bestellen? BestBuy bijvoorbeeld:
http://www.bestbuy.com/De...&cat=538&scat=&e=11191487 (200$)
[ Voor 29% gewijzigd door T.T. op 02-12-2002 20:09 ]
ik heb hem ook net besteld (hopelijk ben ik de eerste, en krijg ik kortingT.T. schreef op 02 december 2002 @ 17:46:
[...]
ff bestellen maar, China was toch niet goedkoper(foute wisselkoers)
Verwijderd
Ook besteld
. Ze hebben de prijs wel stiekem verhoogd, vorige week zou die nog 279 euro zijn... maar goed... hopelijk versturen ze 'm meteen woensdag, dan is ie donderdag of vrijdag wel binnen
.
Hebben ze dat in een mailtje gezegd? Bij mij zeiden ze dat ze nog geen prijs wisten...Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 19:23:
Ook besteld. Ze hebben de prijs wel stiekem verhoogd, vorige week zou die nog 279 euro zijn... maar goed... hopelijk versturen ze 'm meteen woensdag, dan is ie donderdag of vrijdag wel binnen
.
Misschien eventjes iets beter lezen:dj_tsunami schreef op 03 December 2002 @ 15:00:
[...]
Hebben ze dat in een mailtje gezegd? Bij mij zeiden ze dat ze nog geen prijs wisten...

Ik ben blij dat ik nog even gewacht heb. 128 MB vond ik toch te weinig, en nu een paar weekjes later....dj_tsunami schreef op 02 December 2002 @ 17:37:
De iFP-190T staat op de site van MP3CDspeler.nl!!! Voor € 289,- is dit schatje van jou
Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO
Verwijderd
De MUVO is zo wie zo geen aanrader. Alle MUVO's die we verkocht hebben zijn terug gekomen, omdat ze kapot waren.
Chris10 schreef op 03 December 2002 @ 16:19:
[...]
Misschien eventjes iets beter lezen:
[...]
Ik ben blij dat ik nog even gewacht heb. 128 MB vond ik toch te weinig, en nu een paar weekjes later....

http://www.mp3man.nl/product/1869
OMG, ik zag dit ding vandaag bij de mediamarkt liggen en dat was best wel ff schrikken. Hij is wel zooo, ongelooovelijk klein!
En zeker als je je beseft wat dat ding kan, 50 uur afspeeltijd, W000T!!!
TOt je de prijs ziet, dan heb je meteen genoeg gezien!
340 euro! En met 256 mb geen directories ondersteunen is echt lame-heid 1e klas.
Ga ff door 74 mp3's zitten graven naar het juiste nummer
"Overdracht van mp3 spelers gaat niet zo vlug (ongeveer 200 kbps), dus het duurt toch wel een tijdje voordat het geheugen gevult is. Wat ook minder is, is dat je de liedjes niet in mappen kunt indelen, hij speelt ze in de volgorde zoals jij ze erop gezet hebt (er zijn ook geen search mogelijkheden, enkel een normal en random play). "
340 euro! En met 256 mb geen directories ondersteunen is echt lame-heid 1e klas.
Ga ff door 74 mp3's zitten graven naar het juiste nummer
"Overdracht van mp3 spelers gaat niet zo vlug (ongeveer 200 kbps), dus het duurt toch wel een tijdje voordat het geheugen gevult is. Wat ook minder is, is dat je de liedjes niet in mappen kunt indelen, hij speelt ze in de volgorde zoals jij ze erop gezet hebt (er zijn ook geen search mogelijkheden, enkel een normal en random play). "

kvind em niet eens zo mooi 
verder geef ik(en waarschijnlijk andere kopers van de iriver) de voorkeur aan een vorm meer zoals een aansteker ipv een pin pasje
verder geef ik(en waarschijnlijk andere kopers van de iriver) de voorkeur aan een vorm meer zoals een aansteker ipv een pin pasje
Verwijderd
MPman sucks ik heb ooit een MPman gehad was na 2 weken al gaar , maar gelukkig kon ik hem nog terug zenden....
Ik heb idd liever een IRiver dan een MPMan
Ik ken de merken van MP3-spelers niet zo heel goed, maar ik heb het gevoel dat IRiver een A-merk is, en MPMan een Z-merk ofzo
Ik ging op de specs af, maar als ik dit hoor en review zie wordt ik idd niet zo blij :#
niet dat ik ooit van plan was zoiets te kopen
niet dat ik ooit van plan was zoiets te kopen
MPman is op zich wel een A-merk, ze waren zelfs de eerste met een solid state MP3 speler!
Alleen fatsoenlijke dingen voor een normale prijs dat kennen ze daar nog niet...
Alleen fatsoenlijke dingen voor een normale prijs dat kennen ze daar nog niet...
Verwijderd
Where does BestBuy.com ship to?T.T. schreef op 02 december 2002 @ 17:46:
[...]
ff bestellen maar, China was toch niet goedkoper(foute wisselkoers)
of zou ik hem toch in de USA bestellen? BestBuy bijvoorbeeld:
http://www.bestbuy.com/De...&cat=538&scat=&e=11191487 (200$)
BestBuy.com currently ships to all U.S. residential and business addresses, U.S. P.O. Boxes, APO/FPOs, Puerto Rico, Guam and the Virgin Islands. However, online products cannot be shipped to a Best Buy store. We do not offer international shipping. For APO/FPO addresses, please enter APO/FPO as the city, the correct U.S. state (NY, FL, or CA) and your APO/FPO ZIP code.
Both the shipping and billing address must be an address in the U.S., Puerto Rico, the Virgin Islands, Guam, or a FPO or APO.
Dat maakt niet uit, ik heb Amerikaanse kennissen
Dat moet zo'n 80 euro winst opleveren.
[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 04-12-2002 14:47 ]
kijk is wat er op de frontpage van MP3CDspeler.nl staat:
Blijkbaar betekent die C toch iets nieuws2 december 2002,
Nieuw uit voorraad leverbaar iRiver iFP-190 TC 256MB.
[ Voor 5% gewijzigd door Tsunami op 04-12-2002 15:06 ]
Wow! ken jij mensen in Amewika!?T.T. schreef op 04 december 2002 @ 14:47:
[...]
Dat maakt niet uit, ik heb Amerikaanse kennissenIk laat hem dus daar bezorgen (geen verzendkosten) en dan uitgepakt en verzekerd naar mij versturen. Perfect dacht ik zo
Dat moet zo'n 80 euro winst opleveren.
Duhdj_tsunami schreef op 04 December 2002 @ 15:05:
kijk is wat er op de frontpage van MP3CDspeler.nl staat:
[...]
Blijkbaar betekent die C toch iets nieuws

Verwijderd
De mem is wat beperkt... Ik had voor IPOD gekozen (kost wat, maar dan heb je ook 'more bang for uhhhh more bucks...')
De Ipod is idd 2x zo duur, kun je niet echt vergelijken wel? Als iemand een Golfje heeft gekocht kom jij toch ook niet aanzakken, "goh, ik was toch voor de mercedes gegaan hoor"Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 18:40:
De mem is wat beperkt... Ik had voor IPOD gekozen (kost wat, maar dan heb je ook 'more bang for uhhhh more bucks...')
Waarom verkopen ze de TC dan in Europa, als ie voor Azië isThe Legend schreef op 04 December 2002 @ 18:40:
[...]
DuhDas al zoooo vaak gezegt, de C variant is voor Azie. De T voor de rest van de wereld, qua hardware geen verschil, alleen het geheugen waar de characters en talen op zitten is een stukje groter omdat de tekens in Aziatische landen veel complexer en groter zijn dan hier.

Zoo die laaste is damn geil maare vraagje is die al in NL te verkrijgen en is het echt een goed apparaat ??DKasemier schreef op 27 September 2002 @ 18:54:
Eisen?
- Looks Great
- Sounds Great
- Firmware upgradable
- Veel codec's
- Lange speelduur
- Handig te gebruiken
- Klein en licht
- Leuke extra's
- Niet te duur
- RAM baby.. RAM
Tja, als je dacht dat de MPIO DMK (250€ voor 128MB) het ging maken...
[afbeelding]
of misschien de bizar kleine MUVO van 149€ voor 64MB...
[afbeelding]
Dan heb je deze nog niet ontmoet
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
iRiver, bekend van hoge kwaliteits MP3-cd-spelers iMP100,150,250,350 waarvan vooral de laatste (SlimX) erg bijzonder was komt nu met een extreem kleine geheugenspeler. Ik ben bezitter van de napa380 (GoT lezertje he) en vind dit ding wel zo bloedgeil dat ik denk dat ik een vervanger heb gevonden...
Pre-order bij mp3spelers.nl kost 200€, helaas heb ik dat geld nu nietstraks wordt hij 230€ en zou bij andere winkels ook wel zoiets worden.
Maar ja, je mag ook iets verwachten van een mp3 speler met 10mW output links en idem rechts (tegenover gebruikelijke 7mW), 90dB s/n ratio, FM tuner, standaard MX300 oordopjes, een leuk uiterlijk, 128MB ingebouwd flash geheugen en 20uur batterijtijd op 1 AA batterij.
Daarbij komt nog eens dat t ding (zonder batterij) 32 gram weegt en 31 x 28.5 x 82 mm groot is.
Hmmz, ik verheug me. Probeer hier info up-to-date te houden
Ja, hij is zeker verkrijgbaar, meerdere mensen hier hebben em al.. 
maar ik vind em een bit te duur, dan is die muvo een stuk kleiner en voor minder geld (met minder ram en minder functies natch
)
maar ik vind em een bit te duur, dan is die muvo een stuk kleiner en voor minder geld (met minder ram en minder functies natch
[ Voor 19% gewijzigd door Okyah op 04-12-2002 20:33 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Tja, dat is iRiver logica, nog een vraagje: Waarom releasen ze een nieuw product eerst in Europa waar een veeeeeeeeeeeeel kleinere afzetmarkt is dan in de VS? Al sla je me dood..dj_tsunami schreef op 04 December 2002 @ 19:14:
[...]
Waarom verkopen ze de TC dan in Europa, als ie voor Azië is
Ze wachten met de 190T, die komt als eerste in Amerika, maar de TC verschepen ze al wel naar Europa, die logica is volgens mij niet te vinden maar goed..
De 190T is al enige tijd te koop via BestBuy (alleen in Amerika)Ze wachten met de 190T, die komt als eerste in Amerika, maar de TC verschepen ze al wel naar Europa, die logica is volgens mij niet te vinden maar goed..
Verwijderd
Ok ik ga nog vandaag of morgen de 190T bestellen inc 4 batterijen met adapter, damn hij ziet er echt gelikt uit. Vriend van me heeft de 180 en ding is zwaar cool 
Weet iemand hoe lang het duurt nadat je besteld hebt?
Weet iemand hoe lang het duurt nadat je besteld hebt?
http://www.iriveramerica.com/iFP-190T.htmT.T. schreef op 04 december 2002 @ 23:15:
[...]
De 190T is al enige tijd te koop via BestBuy (alleen in Amerika)
Coming soon
Iemand nog interesse in een 180T?? Wil toch liever de 190TC (als chinees zijnde...) Dus de 180T voor ehh.......200E??
Verwijderd
Joepie! Ik heb hem
(De 256 MB versie!)
Maandag avond besteld bij MP3CDSpelers.nl, en nu al binnen! Top service
. Alleen wel in een Chinese doos met Chinese handleiding
. Gelukkig is de display wel Engels. Hopelijk staat er op de CD een Engelse handleiding, want zo goed is m'n Chinees ook weer niet
.
/Edit: En het is ook niet de zilveren versie zoals die op de site staat maar een witte. Da's wel jammer... Maar goed, de handleiding en software zijn gelukkig wel in het Engels te downloaden
.
Maandag avond besteld bij MP3CDSpelers.nl, en nu al binnen! Top service
/Edit: En het is ook niet de zilveren versie zoals die op de site staat maar een witte. Da's wel jammer... Maar goed, de handleiding en software zijn gelukkig wel in het Engels te downloaden
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 10:13 ]
nouhou, ik wil hem ookVerwijderd schreef op 05 December 2002 @ 09:54:
Joepie! Ik heb hem![]()
(De 256 MB versie!)
Maandag avond besteld bij MP3CDSpelers.nl, en nu al binnen! Top service.
Hmmm, vaag. Het is dus nog niet de Europese versie (zoals op de site staat), maar echt degene die eigenlijk in Azië thuishoort.Alleen wel in een Chinese doos met Chinese handleiding. Gelukkig is de display wel Engels. Hopelijk staat er op de CD een Engelse handleiding, want zo goed is m'n Chinees ook weer niet
.
das ook vaag... en jammer, zilver is veel mooier/Edit: En het is ook niet de zilveren versie zoals die op de site staat maar een witte. Da's wel jammer...
edit:
er staat op de site: Kleur Bright White Silver. Dus het is een beetje een combinatie van wit en zilver.
er staat op de site: Kleur Bright White Silver. Dus het is een beetje een combinatie van wit en zilver.
[ Voor 10% gewijzigd door Tsunami op 05-12-2002 11:25 ]
Op de doos van de 180T staat ook een zwarte variant met zilveren accenten, die is IMHO veel mooier dan de volledig zilveren uitvoering van de 180T.
* Daan gaat ff mailtje sturen v.w.b. de kleuren
* Daan gaat ff mailtje sturen v.w.b. de kleuren
maar dan moet phreak dat dan ook gelijk wel weer hier melden want idd zwart is mooier! en als ze die hebben dan gaat ik em nemen!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik wil eigenlijk ook wel een zwarte
Als ik hem nu bestel krijg ik dan een chinese van mp3spelers? Ik dacht dat hij al uit was in Europa.
Verwijderd
Een ding, ben je gelijk klaar mee: Freecom Beatman Flash-64

heb em zelf ook.. beter is er gewoon niet, perfect geluid (64MB intern) uitbreidbaar met nog eens 128MB smartmedia voor een totaal van 192MB
9 uur op 1 AAA batterijtje
Voice recorder, noem maar op.
Ondersteunde formaten (firmware upgradable) MP3 en WMA
Equalizer etc, 30 stappen volume.
Handig te gebruiken, 130 euro ongeveer. backlight display (blauw)
Afmetingen: 56.7 x 52.6 x 17.5mm
Gewicht: 44 gram, zonder batterijtje.
Werkt via USB 1.1, maar tot mijn verbazing redelijk snel, zolang hij is aangesloten op de USB poort gebruikt hij GEEN stroom van de batterij maar van de USB poort.

heb em zelf ook.. beter is er gewoon niet, perfect geluid (64MB intern) uitbreidbaar met nog eens 128MB smartmedia voor een totaal van 192MB
9 uur op 1 AAA batterijtje
Voice recorder, noem maar op.
Ondersteunde formaten (firmware upgradable) MP3 en WMA
Equalizer etc, 30 stappen volume.
Handig te gebruiken, 130 euro ongeveer. backlight display (blauw)
Afmetingen: 56.7 x 52.6 x 17.5mm
Gewicht: 44 gram, zonder batterijtje.
Werkt via USB 1.1, maar tot mijn verbazing redelijk snel, zolang hij is aangesloten op de USB poort gebruikt hij GEEN stroom van de batterij maar van de USB poort.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 13:19 . Reden: ehh toch ffies naam erbij zetten... ;) ]
Hmm wat wil je nou precies zeggen? Die Iriver 190T is technisch beter/uitgebreider, bekijk de specs maar:Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 13:16:
Een ding, ben je gelijk klaar mee: Freecom Beatman Flash-64
beter is er gewoon niet
+ FM radio
+ 256 MB
+ 20uur speeltijd op 1 AA
+ 32 gram
[ Voor 10% gewijzigd door T.T. op 05-12-2002 13:26 ]
Mail terug over de kleuren:
- Kleuren liggen vast, zwart hebben ze niet.
- Er zit een nieuwe versie met 64MB aan te komen, de iFP-140T. Dit is nieuws want ik wist het nog niet en denk jullie ook nog niet
Jammer dus dat er geen zwart is
Dus, even 2 dingen:We begrijpen zelf ook niets van de kleuren en uitvoeringen meer.Als je op de Amerikaanse website kijkt is er ook nog een goudkleurige versie en hebben wij hier een beige versie van de 64MB.
Deze kleuren zijn nu leverbaar ( 180 = zilver , 190 = parelmoer wit/silver , 140 = grijsmetaal)
We hebben dus maar 1 kleur per model.
- Kleuren liggen vast, zwart hebben ze niet.
- Er zit een nieuwe versie met 64MB aan te komen, de iFP-140T. Dit is nieuws want ik wist het nog niet en denk jullie ook nog niet
Jammer dus dat er geen zwart is

Verwijderd
daar is de prijs ook naar...Hmm wat wil je nou precies zeggen? Die Iriver 190T is technisch beter/uitgebreider, bekijk de specs maar
Uitgebreider, ja... beter? dat hangt van de gebruiker af...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 13:37 . Reden: tiepo ]
Plaatje van de "zwarte", tis meer antraciet grijs (iRiver noemt het Gun Metal):

Hier te zien: http://www.iriverhk.com/English/ifp-1x0.htm#gallery
Deze vind ik persoonlijk echt veel mooier dan het zilver van de iFP-180T.
Jammer dat ze deze kleur niet hebben

Hier te zien: http://www.iriverhk.com/English/ifp-1x0.htm#gallery
Deze vind ik persoonlijk echt veel mooier dan het zilver van de iFP-180T.
Jammer dat ze deze kleur niet hebben

Verwijderd
Er zitten ook wat nadelen aan die Iriver 190T
- Lengte, 8CM wat lastig om om je nek te hangen, kan wat groot zijn nl.
- niet uitbreidbaar geheugen.
- zwaarder met batterij!! let op, beatman AAA, 190T AA (AA is bijna 2x zo zwaar...)
- de vorm kan wat irritant zijn in je broekzak, hij is nl driehoekig.
- niet uitbreidbaar geheugen.
- zwaarder met batterij!! let op, beatman AAA, 190T AA (AA is bijna 2x zo zwaar...)
- de vorm kan wat irritant zijn in je broekzak, hij is nl driehoekig.
Is niet te groot, mijn zusje heeft er een en die is niet te groot, ideale grootte eigenlijk.Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 13:44:
Er zitten ook wat nadelen aan die Iriver 190T
Dat is idd het grootste minpunt.- niet uitbreidbaar geheugen.
Is niet te zwaar, kom op zeg wat maken die paar grammetjes uit.- zwaarder met batterij!! let op, beatman AAA, 190T AA (AA is bijna 2x zo zwaar...)
Hij is ook niet gemaakt voor de broekzak (maar om om je nek te hangen) maar mocht je hem in de broekzak doen dan past dat nog steeds goed.- de vorm kan wat irritant zijn in je broekzak, hij is nl driehoekig.
Hij lijkt inderdaad een stuk duurder, maar dat valt nog mee: een Freecom met 192MB kost al snel 130+60(128 Smartmedia)=190 euro. Dan heb je nog geen FM radio en wat minder geheugen. Het is maar wat je voor de radio over hebtVerwijderd schreef op 05 December 2002 @ 13:36:
daar is de prijs ook naar...
Verwijderd
Jij had het over het gewicht, ik benadrukte alleenmaar dat wat je zei niet waar was.......Hmm wat wil je nou precies zeggen? Die Iriver 190T is technisch beter/uitgebreider, bekijk de specs maar:
+ FM radio
+ 256 MB
+ 20uur speeltijd op 1 AA
+ 32 gram
Verwijderd
Tuurlijk past dat wel, maar driehoekige vorm kan lastig zijn, broekzak,jas whatever.. zo'n ding om je nek.. lastigHij is ook niet gemaakt voor de broekzak (maar om om je nek te hangen) maar mocht je hem in de broekzak doen dan past dat nog steeds goed.
dus nadeel, voordeel? ik beschouw het design van die Iriver als een groot nadeel waardoor ik em ook niet gekocht hebt.. en daarbij issie nog 70 euro duurder, vind ik het niet waard voor 64MB en een radio tuner extra
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 14:07 . Reden: tiepo, alweer ;) ]
Verwijderd
van mp3cdspelers.nl:
4 december 2002,
Let op ! forse prijsstijgingen vanaf vrijdag voor diverse iRiver en MPIO producten (geldt ook voor andere dealers in de Benelux)
nu maar kopen dan?! zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de iRiver iMP150 Blauw. Design van de iriver 190 is wel erg mooi, heeft er iemand een foto van de witte/parelmoer versie?
en? zit er een engelse handleiding op de cd? ik zie op iriveramerica.com wel een handleiding staan voor de iriver 100 serie, is die voldoende? kan iemand anders de handleiding van de 180 online knallen?
4 december 2002,
Let op ! forse prijsstijgingen vanaf vrijdag voor diverse iRiver en MPIO producten (geldt ook voor andere dealers in de Benelux)
nu maar kopen dan?! zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de iRiver iMP150 Blauw. Design van de iriver 190 is wel erg mooi, heeft er iemand een foto van de witte/parelmoer versie?
en? zit er een engelse handleiding op de cd? ik zie op iriveramerica.com wel een handleiding staan voor de iriver 100 serie, is die voldoende? kan iemand anders de handleiding van de 180 online knallen?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 14:10 . Reden: typo ]
Verwijderd
sorry voor offtopic maar:
zie nu dat op buy.com de imp150 maar $74 is! free shipping http://www.buy.com/retail/product_jump.asp?sku=90114063
scheelt wel erg veel met 134 euro op mp3cdspelers.nl
zie nu dat op buy.com de imp150 maar $74 is! free shipping http://www.buy.com/retail/product_jump.asp?sku=90114063
scheelt wel erg veel met 134 euro op mp3cdspelers.nl
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 14:24 . Reden: typo ]
Ik heb de iFP-190TC net gekregen
Ga hem gelijk uitpakken, en testen
[ Voor 5% gewijzigd door Tsunami op 05-12-2002 14:27 ]
Verwijderd
mooi man, wanneer heb je m besteld? en is t een witte?
ah zag net op buy.com: Free Shipping does not apply to international orders
ook de reviews over service zijn niet echt goed te noemen.. hm zit toch nog steeds te twijfelen.
ah zag net op buy.com: Free Shipping does not apply to international orders
ook de reviews over service zijn niet echt goed te noemen.. hm zit toch nog steeds te twijfelen.
Verwijderd
Ik kan wel een plaatje maken van de witte 190TC, alleen moet ik dat dan wel ergens kunnen uploaden... Iemand een suggestie?
Maandagavond. Hij is inderdaad wit, maar ik vind het niet zo lelijk als ik had gedachtVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 14:39:
mooi man, wanneer heb je m besteld? en is t een witte?
Ik heb de iRiver Manager 1.12 net van het internet gedownload (Engels, omdat alles bij dit ding Chinees/Koreaans/wahtever is), maar waar kan ik de handleiding vinden?
www.theforumisdown.comVerwijderd schreef op 05 December 2002 @ 14:48:
Ik kan wel een plaatje maken van de witte 190TC, alleen moet ik dat dan wel ergens kunnen uploaden... Iemand een suggestie?
[ Voor 22% gewijzigd door Tsunami op 05-12-2002 14:49 ]
Kunnen deze MP3 spelers ook gewone .mp3 bestanden lezen zonder dat deze omgetoverd worden naar bv .sm3 bestanden?
DIt heb ik nl. bij mijn Philips Rush SA126
Die is al tijden geleden gereleased in de VS samen met de 180T- Er zit een nieuwe versie met 64MB aan te komen, de iFP-140T. Dit is nieuws want ik wist het nog niet en denk jullie ook nog niet
En de iFP-180 is echt niet zwaar hoor, 50 gram = gevoelloos aan je nek, 30 gram zonder batterij, je hebt het idee dat je nix in je hand hebt
Ja, de iRiver kan .mp3 .wma en .asf aanNEK schreef op 05 December 2002 @ 14:53:
Kunnen deze MP3 spelers ook gewone .mp3 bestanden lezen zonder dat deze omgetoverd worden naar bv .sm3 bestanden?
[ Voor 27% gewijzigd door The Legend op 05-12-2002 14:56 ]
Verwijderd
Yep, zonder problemen. Je kan de speler helaas niet als USB drive gebruiken, dus het MOET via dat programma...NEK schreef op 05 December 2002 @ 14:53:
Op de iRiver.nl site is die gewoon te vinden onder downloads. Niet specifiek over de 190 maar voor de hele 1x0 serie.dj_tsunami schreef op 05 December 2002 @ 14:49:
[...]Ik heb de iRiver Manager 1.12 net van het internet gedownload (Engels, omdat alles bij dit ding Chinees/Koreaans/wahtever is), maar waar kan ik de handleiding vinden?
/Edit: Ik heb een paar foto's gemaakt, maar de camera doet een beetje moeilijk
Hier is de handleiding te vinden
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:01 ]
Ik ben al bezig
edit:
laat maar, ik ben er al uit
gewoon langer op de "mode"-knop drukken.
laat maar, ik ben er al uit
[ Voor 16% gewijzigd door Tsunami op 05-12-2002 15:03 ]
Daar is geen handleiding te vinden hoor
De handleiding van de iFP-180T kan natuurlijk gebruikt worden voor de 190T omdat alle opties hetzelfde zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door The Legend op 05-12-2002 15:04 ]
Het menu bereik je door de joystick in het midden gewoon 2 sec in te drukken.dj_tsunami schreef op 05 December 2002 @ 15:01:
[...]
Ik ben al bezigIk ben trouwens nog niet echt uit dat menuutje, ik kom niet verder dan het afspelen en de map(pen) waar alle MP3's staan...
edit:
laat maar, ik ben er al uitgewoon langer op de "mode"-knop drukken.
Verwijderd
Oké, ik heb een plaatje gemaakt, maar veel onscherper zal je ze niet vinden
. Maar goed, de kleur is hopelijk duidelijk... Wit dus.

ik zal even een betere makenVerwijderd schreef op 05 December 2002 @ 15:21:
Oké, ik heb een plaatje gemaakt, maar veel onscherper zal je ze niet vinden. Maar goed, de kleur is hopelijk duidelijk... Wit dus.
[afbeelding]
behoorlijk wit
denk dat ik em gaat kopen
denk dat ik em gaat kopen
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
64MB is echt geen drol... En die 128MB extra kost ook flink wat duiten dus zo goedkoop is dat ding dan niet. Ik ben blij met m'n 10GB iPod. 256MB zou ik nog wel overleven als er makkelijk en snel muziek te wisselen valt, maar minder dan 256MB lijkt me een ramp.Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 13:36:
daar is de prijs ook naar...
Uitgebreider, ja... beter? dat hangt van de gebruiker af...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
jee radio 538
Verwijderd
Hmm dat wit vind ik persoonlijk iets minder, maar om nou te w88 totdat er meerdere kleuren voor zijn als die al komen, daar heb ik ook geen zin in, bovendien heb ik em net besteld voor de prijsverhoging
Op mp3spelers.nl staat wel de 190TC das met 16mb flash voor chinese characters ofzo? Boeit dat verder nog wat?
Op mp3spelers.nl staat wel de 190TC das met 16mb flash voor chinese characters ofzo? Boeit dat verder nog wat?
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 16:00:
Neen.
Jaiks, dat wit is wel érg wit
Dan vind ik mijn zilveren wel een tikje mooier
Verwijderd
In de iRiver? Nee, natuurlijk niet. Hij heeft 256 mb intern en het geheugen valt niet uit te breiden.
Welke kan ik dan wel uitbreiden met smartmedia en die standaard de .mp3 bestanden niet omtoverd naar bv .sm3
Zoek anders zelf ff? Je weet er duidelijk niets van af, kijk zelf ff op de site van iRiver ofzo..
*zucht* dude, dit is een topic over de iRiver 180T kej, zoek anders hier in Gadget talk op Mp3-Speler, dan kom je wel duizend topics tegen.NEK schreef op 05 December 2002 @ 17:20:
Ja, ik weet het wel. Maar hebben jullie nog goede ervaringen met andere mp3-spelers?
inmiddels is de 190T er ook best in betrokken
maar inderdaad, de zoek zou best een oplossing voor onze vragende vriend!
Verwijderd
Is er trouwens een mogelijkheid om vanuit MusicMatch of soortgelijke software muziek te uploaden? Want dat standaard programmaatje is niet zo heel uitgebreid... En op de lijst met plugins staat iRiver niet genoemd
.
nou, het is dus jammer dat hij niet gezien wordt als harde schijf. Als dat zo was, kon het makkelijk vanuit andere programma's gedaan worden, maar nu is dat een probleempje...Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 19:05:
Is er trouwens een mogelijkheid om vanuit MusicMatch of soortgelijke software muziek te uploaden? Want dat standaard programmaatje is niet zo heel uitgebreid... En op de lijst met plugins staat iRiver niet genoemd.
Trouwens, klopt het nou dat je met de 180T geen bestanden van de speler naar de pc kan kopiëren? Dat kan namelijk met de 190T wel
[ Voor 13% gewijzigd door Tsunami op 05-12-2002 19:17 ]
Dit topic is gesloten.