[Eccp] Mijn verhaal

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Topicstarter
Nu diversen gaan uitleggen waarom ik weggegaan ben, en daar merendeel de verkeerde reden(en) noemen, ga ik proberen het uit te leggen.

Mijn verhaal,

Om een beetje de achtergrond aan de nieuwe DPC'ers (en ook exdc) uit te leggen, eerst een beetje historie:

Ooit, toen eccp nog een projectje was, waar je met 50 punten op de 1ste plek kon staan en alle members bij elkaar misschien wel 300dp's hadden, begon het fenomeen 'subteam'.
Alles leuk en wel, maar zoals in RC5 bekend is, zodra er grote subteams komen, is de mogelijkheid om 'alleen' in de top30 te komen vrijwel onmogelijk zonder een jaar te sparen. Hier hadden wij natuurlijk maar mee te leven, want meer output was natuurlijk het belangrijkste. Niet veel later kregen wij de eerste subteam-join, 2 'redelijk' producerende subteams gingen samen werken om een groter subteam dwars te zitten. Deze subteam-join werd bestempeld als 'niet leuk' omdat het voor de 'eenlingen' steeds zwaarder werd. Uiteindelijk naarmate er toch meer subteams kwamen, werd het in de kleinere teams getolereerd, en viel het ook niet meer zo extreem op omdat de aantallen in verhouding kleiner werden.
Dit feit was dus het aller eerste negatieve punt waar vrijwel de meeste het eigenlijk niet mee eens waren, en hier heb ik dat duidelijk laten merken door als understatement samen met 2 andere grote eccp-ers net te doen alsof wij ook gingen joinen. ( zie topic ECCp: Join TheNumberOneCows (over fusies & teams) ).

Naarmate eccp begon te groeien, en wij eindelijk konden concurreren tegen de toen grote teams begonnen de eerste gedachten voor een MF op te komen (net als bij RC5 bekend is). Maanden lang sparen en een hele goede organisatie heeft er toen voor gezorgd dat wij de eerste eccp MF hadden (oktober 2001), uiteindelijk verspreid over 2 dagen. TA (Team Anandtech) heeft toen ook een MF gedaan, maar die is een beetje in het water gevallen omdat er problemen waren met hun proxy. Met veel moeite, hebben wij uiteindelijk de 1ste (!) plek weten te bemachtigen.
Nu ga ik een stukje quoten van KoW van de Oktober maandstats waar ik zelf bij het lezen weer een beetje ontroerd van raakte.. ( mf, 1ste, nieuwe dpc site enz. :P ) ( Dutch Power Cows ECCp-109 hitparade van oktober )
Deze maand is er heel wat gebeurd.
Eerst het gedoe met SysOpt.
Het SysOpt forum is verkocht aan een ander, en de oude mods werden ontslagen. Uit onvrede daarover zijn ze met de oude mods vertrokken naar een nieuw forum, en zijn ze onder de naar TechIMO. Vooral door de actieve werving van Randy is dat team goed tot bloei gekomen.

Omdat de mods van TIMO hun beloften niet waarmaakten zijn een aantal leden terug gegaan naar Team AnandTech. (Die waren twee maanden geleden blijven plakken na de mislukte TA/SO merger)
Dat bracht TA naar de top.

Hun zege duurde maar kort, want een paar dagen lager was er de DPC-MegaFlush. Die werd gehouden ter ere van de nieuwe Dutch Power Cows homepage.
Dat de flush een groot succes was, is in de grafiekjes goed te zien.

Weer een paar dagen later kwam Randy, met een deel van TIMO ook met een MegaFlush. Dat was ook een behoorlijke flush, maar er was wel twee maanden voor gespaard. (wij vier weken)

Vervolgens ging het mis bij Team AnandTech. Al lang voelden zij zich in de steek gelaten door de forum leiding. Te weinig (zeg maar geen) aandacht was de hoofdreden voor dit conflict, dat nog steeds voortduurt. Verder werd het gedoe met de popup reclame scherpjes zeer negatief beoordeelt. Op een gegeven moment liep het uit de hand, en nadat sommige users, en mods hun boekje te buiten gingen explodeerde de boel. Mensen liepen over naar TIMO, of richten een nieuw team op.

Hierdoor stond TIMO weer even boven ons.
Maar ok dat duurde niet lang.
Op het TIMO forum begon een oud DC-er te vertellen dat heel dat DC gedoe maar onzin was. Op een gegeven moment begon ie zelfs te schelden. En volgens sommigen hadden de mods hier eerder moeten ingrijpen.
Dit weer gecombineerd met het feit dat er ook nog te weinig aandacht aan het team werd besteed, zorgde ervoor dat Randy vertrok en een eigen team oprichte.
Ondertussen is de link er, en is er ook een inleidende pagina waar wordt verteld wat DC is, maar dat is te laat. (Het kon dus wel)

Verder zijn wij zelf vandaag als eersten door de 1 miljoen DP grens gegaan. Hierbij wil ik het hele team feliciteren met deze mooie mijlpaal.

En, wie durfde er nu te beweren dat DC of ECCp saai is

Kom, doe mee, help DPC
Om even een quote uit de weekstats te halen waar ik het 100% mee eens was:
KoW schreef op 03 november 2001 @ 20:28:
Het begint mode te worden om met retirements hoger in de stats te komen. Gewoon sparen voor een Megaflush en dan er overheen flushen is ouderwets. Zo ga je toch niet naar #1 :P
Anoniem: 24330 schreef op 03 november 2001 @ 22:53:
ik ben het hier mee eens.
In plaats van de strijd om pure mhz'en is het nu ook politiek aanpappen en vrienden maken.
Los van de subteams (ja ook LPC) gaat het bij de teams ook van hot naar her. Ik hoop dat Randy nou eens blijft zitten waar hij zit. Sterker nog, ik zou het niet eens meer leuk vinden als hij het in z'n hoofd krijgt om DPC te joinen.

Zoals het bij RC5 en OGR gaat is het toch relaxter. Je kan best team-hoppen maar je behaalde punten blijven gewoon achter. Dat gedoe van TA dat had hiermee best voorkomen kunnen worden.
Zoals je kan lezen, hier begon een beetje het gedonder met teamswappen, teamjoins enz. Hoofdzakelijk de oorzaak van een paar grote members van TA, zoals Randy.

Om je een beetje mee te laten genieten van de puinhopen van toen :
KoW schreef op 01 december 2001 @ 12:50:
Het vroeger zo grote Entrust is weer een plaatsje gezakt. Als je nu naar hun output kijkt, waarmee ze nog net in de DagTop 10 komen dan kun je je toch niet voorstellen dat we hebben moeten sparen om ze in te halen ;)

TA en TIMO hebben er een sport van gemaakt om dagelijks van plaats te wisselen. Eergister is iemand van TIMO weggelopen naar ExDC, wardoor TIMO op #3 terecht kwam. Gister een leuke flush van TIMO waarmee ze terug op #2 kwamen, en nu is er weer iemand teruggegaan naar TA waardoor die weer bovenaan staan.
Heerlijk toch ?? lekker kijken naar teams waar het een puinhoop wordt en wij als een Superteam bovenaanstaan, en waar alles perfect verloopt :)

Ook kwam toen het nieuwe onderdeel de 'MF Kroon' in het spel, wie de grootste persoonlijke of team flush had, kreeg deze wissel prijs op zijn naam. Dit element was natuurlijk ook belangrijk voor de teamplay. Zeker met de aankomen MF was het natuurlijk weer de vraag wie we mee weg zou lopen.

Oktober, November gingen voorbij.. December ook en het begon eindelijk iets rustiger te worden..
KoW schreef op 03 januari 2002 @ 14:09:
BoGoH staat deze maand ruim bovenaan met bijna 200k DP's ;) Ze zijn deze maand dan ook flink gestegen.
In de rest van de overalltoplist zit overigens toch al redelijk wat beweging ;)

Ook deze maand stonden we als team natuurlijk bovenaan in de MaandTopList en in de OverallTopList. Daar zijn we DPC voor :)

Ook in de teamslijsten zit beweging. Het zo verschrikkelijk grote Entrust waar we toen zo bang voor waren zakt steeds dieper weg, totdat ze in de vergetelheid verdwijnen.
Ook is goed te zien dat FrenchX een opkomend team is. Maar daar hoeven wij ons nog geen zorgen over te maken. ;)
Dat waren nog eens tijden, 200k.. shit dat halen wij nooit (dachten de meeste teams/members). 10k werd al als een MF beschouwd :P

Nu waren dit quotes van een hele tijd geleden, en ja, kleine kinderen worden groot.. dus ook kleine eccp projectjes. We werden groter en groter maar wij niet alleen.. alle andere teams ook, en daardoor verscheen de nu beruchte 'wanneer worden we ingehaald stats'.

Ik sla nu een beetje history over, dit is niet echt relevant voor 'mijn probleem' maar ik wil jullie niet de GIGA flush onthouden.. tjonge jonge, wat een spectakel ! ( http://kow.qik.nl/gigaflush.html ) Ars begon hem te knijpen, en voor het eerst waren zij opeens wakker geschrokken van onze prestaties...

Maar waar het nu op neer komt, iedereen was het er mee eens, een teamjoin zuigt ! Het is niet tof om op die manier te winnen. Velen schreven, liever 2de dan 1ste met join..

En waar zijn we nu beland ?? Exdc 'joind' DPC.. Nu zullen jullie zeggen, "niet een paar members maar".. maar dit zie ik anders. Zij zijn de grootsten en omdat ze met zoveel dp's hier heen komen zie ik dit als een join, iets waar iedereen tegen is/was.

De dingen over mij die ik her en der op een topic gehoord heb zal ik nu een beetje bespreken,

Nee, het gaat mij niet om Randy, maar om DPC die zijn princiepes (en eer) opzijdoet om op deze manier weer 1ste te staan.
Nee, ik doe niet hetzelfde, ik join niet een ander team. Dat ik mijn dp's meeneem doe ik om op te vallen, anders had niemand zich ook maar iets van mijn mening aangetrokken.
Nee, ik heb GEEN hekel aan Randy, ik zie hem graag in onze dpch's posten e.d., maar NIET tussen onze stats.
Nee, ik stop niet met eccp. Ik ga verder als teamloos.
Nee, de proxy blijft werken (evenals de stats op kow.qik.nl), alleen neem ik nu even geen nieuwe teams aan.
Ja, als Randy als 'nieuwe' user was aangekomen, had ik niets gedaan.
Ja, ik vind de meeste nieuwkomers bijdehand (meteen hun mening klaar), en ben de dreigementen in mail e.d. ook zat !
Ja, misschien kom ik ooit terug, maar zeker niet binnenkort.

Voor vragen en evt. meer uitleg kun je in dit topic posten, maar mij zul je waarschijnlijk niet meer tegenkomen in anderen. Graag zie ik alleen zinnige reacties, en zeker niet de dubbele onzin die in de betreffende dpch’s staan. Ook als je net nieuw bent, denk even na voordat je je mening hier post en ga vooral niet provoceren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 21:50

Andy

rm -r

Da's een paar uurtjes werk geweest :)

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

hoeveel cpu cycles duurde die lap text? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 09:17
ik deel je mening. kan het gewoon niet vaak genoeg blijven zeggen dat ik het klote vind dat randy ons juist uit de puree moest helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15878

Wat ik een beetje jammer vind is dat er een paar mensen zijn die de boel een beetje verzieken door porvocerende dingen te gaan zeggen.

En doordat jij nu weg gaat bij DPC er eigenlijk veel meer mensen worden gedupeerd. Die mensen doen er alles aan om DPC op #1 te houden maar als jij dan weg gaat met al je punten dan kunnen we daar beter maar gelijk mee ophouden want dan lukt het nooit, doordat 10% van onze punten weg zijn.

Ook snap ik je verhaal niet helemaal over dat teams bij elkaar voegen en dat iemand daarmee de boel verziekt als hij daardoor op plaats 1 komt te staan of iig hoger in de stats.
Mij persoonlijk draait het er niet echt om hoe hoog ik in de stats sta met mijn team maar om hoe het met DPC gaat. Als zij zo graag met hun teams willen fuseren dan doen ze dat toch lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Anoniem: 15878 schreef op 27 september 2002 @ 17:51:
...maar als jij dan weg gaat met al je punten dan kunnen we daar beter maar gelijk mee ophouden want dan lukt het nooit, doordat 10% van onze punten weg zijn.
Daar doelde ik op in het laatse gedeelte met 'anders val ik niet op'
Ook snap ik je verhaal niet helemaal over dat teams bij elkaar voegen en dat iemand daarmee de boel verziekt als hij daardoor op plaats 1 komt te staan of iig hoger in de stats.
Als 2 subteams joinen, pech.. ('stijdlust' van een team dat in de buurt kwam gaat daardoor heelaas wel minser worden.)

Maar een teamjoin.. NEE, NIET NEVER NOOIT ! IK ben dan geen dpc-er meer, maar een dpc/exdc-er. En daarvoor ben ik dpc niet gejoined.

[ Voor 0% gewijzigd door DukeBox op 27-09-2002 17:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 09:26

My

el_salvador schreef op 27 september 2002 @ 17:44:
hoeveel cpu cycles duurde die lap text? :)
Alleen _zinnige_ reacties!

Ik denk dat ik nu een beetje begrijp waarom Duke is weggegaan. Het blijft jammer dat hij weggegaan is, maar ik vindt het ?een mooi gebaar? dat hij nog precies wil uitleggen waarom hij is weggegaan.

offtopic:
!@#$&@#$%&! ik moet eten, kan ik me reply niet afmaken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15878

DukeBox schreef op 27 september 2002 @ 17:54:

[...]

Daar doelde ik op in het laatse gedeelte met 'anders val ik niet op'
Ja op zich begrijp ik het wel maar er zijn daardoor wel erg veel andere goedwillende DPC'ers gedupeerd omdat die nu hun "droom" in het water zien vallen namelijk #1 blijven overall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 12:09
Eigenlijk heb ik me nooit echt in eccp verdiept, omdat ik altijd bezig wat met RC5, maar ja aangezien dat afgelopen is, zit ik me ff wat te verdiepen in andere projecten.

Maar waar ik hier nog niet achter gekomen ben is of Randy ons al gejoined heeft, of dat dat nog in de planning staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Mooi dat je die mogelijkheid openhoudt!
Verder is je verhaal duidelijk, en is de situatie waarom je bent gestopt met DPC ook opgehelderd (voor mij).
Wil alleen zeggen dat je eigenlijk niet al te lang kan wegblijven, want het project duurt nog maar 2/3 maanden.

Supervisor: Randy heeft ons al gejoined, net zoals een paar andere ex-DC'ers

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 22:16
Ten 1e ben ik zo'n beruchte "nieuwe gast", alleen ik had me echter wel goed ingelezen voor ik een reactie gaf en kende de geschiedenis dus al.

Ik zie nog steeds het probleem van het joinen van enkele XDC leden niet in. Iedereen is toch vrij om te joinen? Of gaan we er selectiecriteria op na houden? Je moet niet naar iemands punten kijken maar naar de persoon.

Over het punten meenemen...Je flusht toch in 1e instantie voor jezelf, dan voor je subteam en dan voor het team? Aan die punten heeft iemand veel tijd/geld/inzet moeten besteden.

Als jij echt achter je standpunt staat dat de punten bij een team horen dan laat je ze ook weer asap terugzetten bij DPC en ga je onder een andere account verder. Doe je dat niet dan ben je het blijkbaar met mijn stelling eens en zou er geen enkel probleem moeten zijn. :)

Duke ga je bij alle andere projecten ook weg bij DPC ?

Groetjes

Nok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Ook een reaktie van een niet actief ECCP-er :
Duke -> respect, duidelijk situatie uitgelegt
(Al was dat al wel duidelijk na het lezen van alle ECCP draadjes)

Ik support je in je beslissing gewoon om het feit dat je duidelijk aan geeft wat er niet deugd.
Miischien dat er toch een oplossing kan komen door dat XDC Members overgaan naar DPC als nieuwe user (door te joinen) en hun gedane punten voor XDC achterlaten?.
Persoonlijk maakt dat mij weinig uit , maar ik sluit me geheel aan bij "een gewezen conculega word nooit een medestander" . Dat Randy hier als bijna-DPC-er word aanvaart doet daar niets aan af. Hij is gewoon een toffe peer.. heeft inmiddels een DPC shirt (die hij trots draagt) dus een kleine stap om geheel als Power cows in ons weiland te komen spelen en niet als Extreem Machine :)

Duke .. tot gauw ! :*

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
n0kn0k schreef op 27 september 2002 @ 18:35:
Ik zie nog steeds het probleem van het joinen van enkele XDC leden niet in. Iedereen is toch vrij om te joinen?
Ging het maar om enkele, en een beetje dp's liever nog iemand zonder zo'n beruchte history (waar ze 3 teams om zeep geholpen hebben).
Als jij echt achter je standpunt staat dat de punten bij een team horen dan laat je ze ook weer asap terugzetten bij DPC en ga je onder een andere account verder. Doe je dat niet dan ben je het blijkbaar met mijn stelling eens en zou er geen enkel probleem moeten zijn. :)
Dit is de laatste keer dat ik dit zeg : Het gaat mij NIET om het punten meenemen, maar om de manier waarop !
Duke ga je bij alle andere projecten ook weg bij DPC ?
Doe geen andere projecen.. RC5 is afgelopen, en dolphin was ik al mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
nou duke weer een zeer duidelijke correcte uitleg zoals altijd :P .

succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
Dit is de laatste keer dat ik dit zeg : Het gaat mij NIET om het punten meenemen, maar om de manier waarop !
Je zegt het hier letterlijk.
Je hebt dus zoals je zegt niets tegen Randy, maar de manier waarop er punten worden meegenomen. En hier zeg je dat je liever niet de "beruchte" Randy hebt.
Ging het maar om enkele, en een beetje dp's liever nog iemand zonder zo'n beruchte history (waar ze 3 teams om zeep geholpen hebben).
Dus je spreekt jezelf tegen.

Over punten meenemen....
Je kunt punten maar op 1 manier meenemen, van A naar B.
Wat de motivatie van iemand is daarvoor is is toch zijn eigen pakkieaan.
Iedereen is vrij om te joinen als hij wil. Al joined morgen Haiyden himself ons team met zijn 666666 punten dan zeg ik gewoon welkom. Dan is er blijkbaar iets beter bij ons team dan bij Ars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Misschien ben ik daar niet duidelijk in, het gaat mij om de 'move' van de exdc leden, ik zie dat niet als een teamswap maar als een teamjoin !
Al hadden ze maar10 dp's, als iemand roept "we gaan met zijn allen naar DPC" dan is dat gewoon een join. Helaas is het wel het geval, dat als ze maar 10 dp's hadden, ik er waarschijnlijk ook niets van gezegt had, maar dat komt mede omdat het dan niet veel uitgemaakt had t.o.v. andere teams.

Nu vraag ik jou, wat had jij gevonden als hij ARS had gejoined ?? Ik durf te wedden dat jij samen met al die anderen die alles het beste weten dan als eerste geroepen had 'Jah, maar zo kan ik het ook'.. en iedereen zou in zijn achterhoofd hebben dat het niet ARS is, maar Ars+Exdc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

* m-m kan de beslissing van DukeBox wel voorstellen
respect dat je de stap genomen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55143

DukeBox, ik moet zeggen: Het is me nu veel duidelijker... Kheb nog steeds mn twijfels over de manier waarop, maar ik heb er respect voor, je hebt er in ieder geval duidelijk over nagedacht. Dat geeft me een goed gevoel.

Ik hoop dat je ons ooit weer komt helpen, het liefste al bij ECCp, anders als het even kan bij een ander project. DPC needs power, and you got it!

Misschien is het idd een idee om bij het volgende project duidelijke afspraken te maken over het joinen en oprichten van subteams en dergelijke.

Ik zie dit als een voorval waar ik veel van geleerd heb, en ik denk dat ik niet de enige ben. Hopelijk zien we je terug DukeBox, voor nu in ieder geval voor je proxybeheer en je bijdrage aan de gigaflush. Ook al zijn de punten er nu niet meer, toen telden ze mooi wel mee.

Tot ziens DukeBox, het ga je goed! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 15-06 12:20

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Dukebox, respect voor jouw mening, ik begrijp je volkomen.

Maar, ik deel je mening niet, en ben het niet helemaal eens met de manier waarop jij met deze mening om gaat, daar ben ik verder heel eerlijk in. Uiteindelijk vertrouw ik erop dat het wel goed komt, in hart en nieren ben jij gewoon een DPC'er namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Ik ben dus 1 van die nieuwe gasten.... maar ik kan je beslissing respecteren Duke, vooral omdat ik weinig tot niets weet van de history van DPC... maar nu ook door deze uitleg van jou....

in die weken dat ik je bezig heb gezien heb ik al respect _/-\o_ voor je opgebouwt en dan heb ik je niet eens gesproken..... de inzet die je heb voor het team is heel goed.... ik kom maar wienig namen zo vaak tegen als die van jou....

verder hoop ik dat je bij ECCP-PART 2 er gewoon weer bij bent, want dan begint iedereen met een schone lei (heb ik al een ergens in een DPC-forum gezegd, maar doe ik nog maar eens om het te benadrukken!!!!!!!)

dus met andere woorden,

HOPELIJK TOT ZIENS!!!!!!

May the cow b with u ;)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51521

DukeBox schreef op 27 september 2002 @ 19:11:
Nu vraag ik jou, wat had jij gevonden als hij ARS had gejoined ?? Ik durf te wedden dat jij samen met al die anderen die alles het beste weten dan als eerste geroepen had 'Jah, maar zo kan ik het ook'.. en iedereen zou in zijn achterhoofd hebben dat het niet ARS is, maar Ars+Exdc..
Ik geef het ruiterlijk toe: dat zou ik niet leuk hebben gevonden. Ja, inderdaad, een stuk erger dan de join ExDC met DPC. Is dat hypocriet? Misschien.
Maar bekijk het zo: aan het begin zijn de regels van het spel vast gesteld en alvorens je ging spelen heb je kunnen bepalen of je het met die regels eens was.
Ik ben daar heel simpel in: ik ben zelf vóór het meenemen van punten bij een team wisseling, en ik weet wat de voor- en de nadelen daarvan zijn. Beiden zijn afgelopen dagen duidelijk gebleken. Toch heb ik besloten het spel te spelen, en ook nu zal ik het blijven spelen ondanks de tegenslagen (in de vorm van de quit's jou en LPC).

Kortom: je weet wat er mogelijk is volgens de regels van ECCp, iedereen kan vrij joinen en leaven met al zijn punten en so be it. Laat je er dus niet door leiden.

DukeBox, ik respecteer je beslissing overigens wel, en ik geef je dus ook (naar mijn overtuiging) gelijk dat je die punten hebt meegenomen. Je wilde je mening kracht bijzetten en aangezien het jou punten zijn kun je ze gebruiken zoals jij dat wilt. Ookal betekent dat dat ook andere subteams en users stoppen en DPC misschien een beetje uitelkaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik heb met DukeBox al wat mailtjes gewisseld (ik zie dat je mijn url'tjes gebruikt hebt) en heb aan de hand daarvan en de diverse draadjes een mailtje gestuurd naar Chris, de man achter de huidige ECCp- project
------
Hi Chris,

How are you doing? Hope everything is well.

I'm mailing you because I have a request / proposition.
As far as I know, you're planning to start a new contest after ECCp-109 has finished. That's great! As a (small)member of Dutch Power Cows I have enjoyed your project very much. The client is lovely and your stats are almost always up and up-to-date.

I do have a feature request though concerning this next project or to be more precise concerning the stats of the project.
As you already noticed we DPC are fairly difficult people :) We are a bit fanatical when it comes down to DC-ing and this often brings something good (publicly available logfile analyzers and proxies for example) but it also means that every now and then there is trouble. This time trouble has come a knockin on DPC's frontdoor.

Due to the join of Randy48 and his fellow ExtremeDC teammates some hardcore DPC-ers have left the team because they felt that the competition was gone. Our former opponents suddenly 'gave' all their DP's to the DPC and we we were 1,5 mio ahead of Ars. One half of the DPC was very happy and the other half felt that beating Ars this way was quite dishonorable. They felt that they actually lost the contest. At least morally.

So cut the chase, what do you want to say: :)
I hope you will consider changing the way DP's are handled within the stats in your next project. If you could make it possible that every DP crunched under a certain team could never change teams a lot of problems could have been prevented. It also prevents teamhopping and with that 'stats-forgery'. Dnet uses this system for their RC5 en OGR projects and it works out nice.

I'm sorry about the length of this mail and I hope my english was understandable for you. Please let me know if you'll consider changing the stats this way. If you decide to do so you can always mail me for exact details and maybe, if you need it, some DPC-ers will help you with implementing this feature.

Yours truly

Barry aka Mobster
Small time member of ECCp DPC (team Cow Kunstje)
BIG TIME COW!
------------
Zijn antwoord:

Hi Barry,
I agree fully. I just didn't have the foresight to see that some of
these
things would be issues. I probably won't host the next one, but I will
be very
active in the design/development, and there are a number of things that
we
will do quite differently. I leaned alot from doing this one, so the
next one
should be much much better (the clients and the server).

Cheers,
Chris
---------------
Hopelijk doen ze er iets mee en kunnen we in het vervolg dit soort acties voorkomen.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

n0kn0k schreef op 27 september 2002 @ 18:35:
[..]

Over het punten meenemen...Je flusht toch in 1e instantie voor jezelf, dan voor je subteam en dan voor het team?

[..]
Dat is jouw mening. Als je als eerste voor jezelf flushed waarom ga je dan bij een team?
Ik en velen met mij flushen in eerste instantie voor het team en vinden het daarom terecht dat de punten bij het team blijven. Je kiest zelf voor dat team. Daar ben je 100% bij en dus mogen zij die punten houden. Jij behoudt ze ook, maar een nieuw team krijgt ze niet. Schitterend systeem....

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Mobster,.. your english is very understandable. :)

Goede brief waar ik het volkomen mee eens ben.

Tegen Dukebox zou ik het volgende willen zeggen. Ik begrijp en respecteer je mening volkomen. Dat je je punten meeneemt is ook inderdaad de eenigste manier om meteen op te vallen. Ik ben het echter ook eens met een andere poster in deze thread die het niet helemaal eens is met hoe je met je ongenoegen omgaat.

Ik bedoel daar het volgende mee. In de thread van gisteren liet je je op stang jagen (een logische menselijke reactie) en dat liet je merken. Daarmee irriteerde je weer andere DPC'ers die zelf weer niet zo verstandig waren om hun schouders op te halen. Op zo 'n manier loopt het natuurlijk snel uit de hand.

Ik vind de opzet van deze thread een stuk beter en ben blij te lezen dat er nog genoeg "verstandige" mensen reageren.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
DukeBox schreef op 27 september 2002 @ 19:11:
Tjah shit happens, dan zal het daar gezelliger zijn als bij ons of ze hebben betere manieren om mensen te recruiten.

Maarja genoeg over dit onderwerp, ik ga grazen want we moeten 3 miljoen punten inhalen!!!!!!!!!!!!

1 Ars Technica Team Vodka Martini 822 14084676 35097
2 Dutch Power Cows 800 11834128 46726

10K On the way!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29309

dukebox, thanx voor je verhaal!
Ik kan je mening helemaal begrijpen.
Bedankt voor alles wat je voor DPC hebt gedaan!
respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Ik begrijp je beslissing niet, wat is er tegen teamhopping?

Maar als jij weg wilt gaan, wat kunnen wij er tegen doen? je neemt per slot van rekening gewoon punten mee die je zelf hebt "berekend".

Wat wel een nadeel is, is dat nieuwe members hierdoor minder graag joinen. Ook is het zonde dat dat net op een moment gebeurt waaarop rc-5 net af is.

Dus even heel eerlijk:

Jij maakt je aan hetzelfde misdrijf schuldig door je punten mee te nemen, en ik denk dat het nu wel duidelijk genoeg is. Ik hoop dat je ooit nog eens die punten weer bij DPC neerlegt, want ik denk dat IEDEREEN er nu wel van op de hoogte is wat er staat te gebeuren.

toch veel suc6 met je "eigen teaM" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
Anoniem: 29309 schreef op 27 september 2002 @ 23:21:
dukebox, thanx voor je verhaal!
Ik kan je mening helemaal begrijpen.
Bedankt voor alles wat je voor DPC hebt gedaan!
respect!
En zulke dingen: onthoud dat hij zijn DP's meeneemt he, dus hij heeft geen enkel punt geflusht.

Het was natuurlijk wel goed voor gezelligheid en de proxy :D

daar denk ik net aan terwijl ik dit schrijf, dus wel bedankt voor alles wat je hebt gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29309

ja klopt, hij neemt nou eenmaal zijn dp's mee.
Maar er ook aan dat ook HIJ Ars had kunnen joinen zonder pardon....
Ik hoop dat als er een nieuwe challenge komt er een regen is tegen team hoppen, dat zou een hoop ergergernis kunnen bestparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 17:50

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Uhm.... Dukebox: Vat het volgende niet als een persoonlijke aanval of iets dergelijks op, maar als iets dat me net door mijn gedachten schoot waar ik niet meer vanaf kom....

Maar heb jij met dat grapje van jou Randy48 niet alleen maar dichter naar DPC getrokken en dus in feite zijn komst ingeluid :? Of waren er nog duidelijkere oorzaken die ik ff gemist heb :?

Nogmaals Dukebox: nofi, maar ik wil graag eens weten hoe jij hier over denkt.

Ik wil graag alleen van mensen die hier meer van weten (hoe diep Randy48 hierin betrokken was) een reply op A.U.B!

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

DukeBox schreef op 27 september 2002 @ 17:31:
Nee, het gaat mij niet om Randy, maar om DPC die zijn princiepes (en eer) opzijdoet om op deze manier weer 1ste te staan.
Nee, ik doe niet hetzelfde, ik join niet een ander team. Dat ik mijn dp's meeneem doe ik om op te vallen, anders had niemand zich ook maar iets van mijn mening aangetrokken.
Nee, ik heb GEEN hekel aan Randy, ik zie hem graag in onze dpch's posten e.d., maar NIET tussen onze stats.
Nee, ik stop niet met eccp. Ik ga verder als teamloos.
Nee, de proxy blijft werken (evenals de stats op kow.qik.nl), alleen neem ik nu even geen nieuwe teams aan.
Ja, ik vind de meeste nieuwkomers bijdehand (meteen hun mening klaar), en ben de dreigementen in mail e.d. ook zat !
Duke, ik respecteer je mening, maar hier zitten nog steeds onzinnige redenen tussen. Ik geloof niet dat je goed hebt opgelet ten tijde van de GF, want Randy stelde toen al voor ons te joinen en dat werd ENKEL! toegejuichd. Toen stonden we dus al 1.5M punten voor ja.
Dat hij ons nu joinde werd goedgekeurd omdat IEDEREEN daar vrij in is. Bovendien hebben we dat al die tijd al gevonden en omdat hij het nu op het juiste moment doet beschuldig je ons ervan dat we dit alleen wilden om op #1 te staan. Wie denk jij dat je bent ofzo? Bijna iedereen hier kent Randy, en als hij 10 puntjes had zou iedereen het net zo tof vinden. Nu hij er meer heeft ga JIJ zeuren.
Absurd gewoon. Hij denkt het goede te doen, en er zijn hier gewoon mensen die dat verdraaien en hun eigen team gaan beschuldigen.. Daar heb ik dus geen goed woord voor over.
DukeBox schreef op 27 september 2002 @ 18:47:
[...]

Goh Duke.. Aardig dat je hen op dezelfde manier flamed als men nu met jou doet. Ik d8 dat jij die achtergrond ook kende, maar dit getuigt er niet van. Ook voor jou dus: Eerst alles op een rijtje hebben voor je replied. Dit getuigt allerminst daarvan namelijk!

[ Voor 0% gewijzigd door Funcracker op 28-09-2002 00:23 . Reden: laat, wil nix horen van spelfouten :P ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Anoniem: 51348

hmmm, interresant draadje, alhoewel een DPC member jammer genoeg een duidelijk punt gemaakt heeft. (minder)
jammer van bijvoorbeeld de eerste twee replys, hoe bedoel je bijdehand !

Ik denk dat sommigen maar eens achter de oren moeten krabben, en bedenken moeten wat ze hebben bereikt, DPC is voor een ieder, en een ieder is je vriend,

wat zo vaak gebeurt is dat (volgens mij, maar corrigeer me maar als ik het fout heb) ECCP ers een stelletje angsthazen zijn, en ik zeg het niet gericht, maar ik doel voornamelijk op de genen die (misschien in het verleden dan) mensen over proberen te halen bij andere projecten over te stappen.

Nee, jullie zien mij hier niet vaak, misschien zelfs wel nooit, maar ook ik ben lid van een groter geheel, en ook ik mag mijn zegje doen.

Er gebeuren veel en soms rare dingen binnen de DPC, vooral na gisteren (14 juni) maar laten we dat over ons heen komen, of kunnen we dat op een normale manier verwerken.

Nog een note naar Dukebox,

ik ken je dan wel niet direct, maar ik denk dat je een goed en vooral duidelijk statement gemaakt hebt, en wens je succes met alles wat je verder gaat ondernemen.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 11:16
Ok Randy is nu ook weg bij DPC. Dus er zijn nog maar 11M punten over.

Anoniem: 36918

Afgezien van wat iedereen doet en of dat uit principe-overwegingen is of wat dan ook... ik vind dat iedereen dat zelf moet weten. Ik weet niet of ik zelf hetzelfde had gedaan, wat dat betreft maakt het geen klap uit hoeveel DP's je hebt, maar omdat ik aan principes hecht, zou het hypocriet zijn om iemand anders af te zeiken die zijn principes volgt.

DukeBox, los van of ik het er wel of niet mee eens ben dat je vertrekt (daar ben ik nog niet helemaal over uit eigenlijk en ik denk dat ik me er ook niet eens druk over ga maken (kan beter DP's kraken :D))... Ik vind het van zeer veel stijl getuigen dat je gewoon teamloos blijft en de proxy laat draaien enzo. Je had er tenslotte ook voor kunnen kiezen om heel kinderachtig Ars te joinen en de stekker uit de proxy te trekken. Nee, ik respecteer je houding omtrent het teamloos blijven en de proxy... ik kan alleen maar zeggen dat ik dat een zeer volwassen houding vind.

Goed, nu weet tijd om de client vrij spel te geven, want we hebben behoorlijk wat in te halen zag ik net :(

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
thettes schreef op 27 september 2002 @ 23:32:
Ik begrijp je beslissing niet, wat is er tegen teamhopping?
Moet je maar eens de dpch's van oktober, november en begin december doorlezen.
Jij maakt je aan hetzelfde misdrijf schuldig door je punten mee te nemen, en ik denk dat het nu wel duidelijk genoeg is.
Ik moet me soms zo inhouden... :P

Nee, dat iemand zijn punten meeneemt boeit mij niet, ik ben tegen een teamjoin met DPC, en dat alleen omdat 'iedereen' daar tegen was, en nu opeens niet meer.

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Sorry, Funcracker.. ik ga hier geen reactie opgeven. Zeker niet als ik jouw 'pushende' en zeker provocerende (naar mijn kant toe) posts lees op ExDC forum.

Kleine edit.. (hmm heb je toch nog een reactie ;) )
Wie denk jij dat je bent ofzo? Bijna iedereen hier kent Randy
Wat randy is voor de teams waar hij in gezeten heeft (en nu weer in zit), zo beschouwde ik mij ook als toen ik in DPC zat, samen met een aantal anderen.
Zeker van de oude garde denk ik dat iedereen mij kent, aangezien het een hele lange tijd heeft geduurt totdat ik van de 1ste plek overal (en niet alleen DPC) gestoten ben. Ook heb ik de eerste stappen gezet naar geoptimaliseerde clients, clients uitgebracht voor OSen die niemand voor elkaar kreeg.. Ja, zelfs voor Randy heb ik een client gemaakt. De 1ste die een 'goed' werkende proxy had, heb in totaal 14 bugs uit de clients gehaald voordat jij die client uberhaupt op je pc kon installeren. Overigens, wie ben jij eigenlijk..

Anoniem: 8489

Tja, ik kap met ECCp,ben het gez@@k nu wel zat, mijn 15 pc'tjes op kantoor gaan maar eens van een welverdiende rust genieten.

Jammer genoeg kan ik mijn dp's die in ToeT zitten niet meenemen anders had Ars ze erbij gekregen.

Als Dukebox en LPC de gespaarde punten, waar hij het het over had en waarvan LPC zei dat niemand ze kan dwingen om te flushen, had geflushed was dit hele gedoe nooit gebeurd.

Ik wil met DPC eerste worden en als we daar Randy bij nodig hebben so be it.
Nu worden we tweede dat staat voor mij vast ook al komen er 300 exRC5 leden bij.

Iedereen de hartelijke groeten en veel plezier op nr2!

Anoniem: 4681

Anoniem: 8489 schreef op 28 september 2002 @ 02:22:
Tja, ik kap met ECCp,ben het gez@@k nu wel zat, mijn 15 pc'tjes op kantoor gaan maar eens van een welverdiende rust genieten.

Jammer genoeg kan ik mijn dp's die in ToeT zitten niet meenemen anders had Ars ze erbij gekregen.

Als Dukebox en LPC de gespaarde punten, waar hij het het over had en waarvan LPC zei dat niemand ze kan dwingen om te flushen, had geflushed was dit hele gedoe nooit gebeurd.

Ik wil met DPC eerste worden en als we daar Randy bij nodig hebben so be it.
Nu worden we tweede dat staat voor mij vast ook al komen er 300 exRC5 leden bij.

Iedereen de hartelijke groeten en veel plezier op nr2!
helaas helaas, ik denk dat er nog meer jolly's voorbeeld zullen volgen.

het is gewoon een zooitje nu bij eccp, en ik denk er ook over om alles over te zetten naar een ander projekt.

hou toch eens op met die verwijten, en ga gewoon grazen !!!!!!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 22:02
Duke, ik ken je dan wel niet zo goed maar let al tijden op je, misschien jij niet op mij maar daar gaat het hier ook niet over. :)

Ik had eerst een heel verhaal getypt maar het het weer gedelete. Alles is vast en zeker al eens gezegd en tsja wat hebben jullie aan mijn mening?

Dat je, na schijnbaar diverse flames en dreig-emails, nog de moeite neemt om alles duidelijk uit te leggen vind ik knap van je. Je bent aan niemand verantwoording verschuldigd. Ook al was je lid en onderdeel van een team, het is nog altijd je eigen keuze en anderen hebben daar maar mee te leven.

Ik wens je alle succes en bedankt je voor je inzet. Tuurlijk hoop ik dat je in de toekomst nog onder de moedervleugel van DPC aan DC projecten gaat meedoen, maar dit lijkt me niet de tijd om daarover te "zeuren". Laat alles eens goed bezinken en kijk dan wat je wilt. Nogmaals het gaat in eerste instantie om jezelf daarna komt de rest.

• Andy

Andy

rm -r

He Joos,

Sorry voor 50% van de eerste twee bijdehande opmerkingen. Helaas is de boodschap je even ontgaan :+ , geeft niet. Wat ik bedoel met "dat is wel een paar uurtjes werk geweest" is dat Duke flink de moeite genomen heeft om een en ander duidelijk te maken.

Waarschijnlijk heeft hij ook wel gezien dat de diverse discussies in verschillende threads nergens toe leiden en alleen maar onrust zaaien. Vervolgens heeft hij zo ongeveer een halve dag lappen text verzameld en voorzien van extra commentaar. Ik denk dat hij dat niet had gedaan als de hele situatie hem toch niet minstens een heel klein beetje dwars zat.

Ik blijf hopen dat in de zeer nabije toekomst onze gelederen zich weer sluiten en wij weer een poging gaan doen om eerste te worden. Als iedereen nou eens begint om zijn negatieve gevoel over deze situatie om te zetten in een positieve reactie, dan zijn we al halverwege.

Iedereen bedankt voor de bloemen

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

DukeBox schreef op 28 september 2002 @ 02:13:
[...]
Sorry, Funcracker.. ik ga hier geen reactie opgeven. Zeker niet als ik jouw 'pushende' en zeker provocerende (naar mijn kant toe) posts lees op ExDC forum.
Tjah.. dat vind ik dan wel wat zwak van je DukeBox. Ik ga er dan maar vanuit dat je me op die punten gelijk geeft?
Wat randy is voor de teams waar hij in gezeten heeft (en nu weer in zit), zo beschouwde ik mij ook als toen ik in DPC zat, samen met een aantal anderen.
Zeker van de oude garde denk ik dat iedereen mij kent, aangezien het een hele lange tijd heeft geduurt totdat ik van de 1ste plek overal (en niet alleen DPC) gestoten ben. Ook heb ik de eerste stappen gezet naar geoptimaliseerde clients, clients uitgebracht voor OSen die niemand voor elkaar kreeg.. Ja, zelfs voor Randy heb ik een client gemaakt. De 1ste die een 'goed' werkende proxy had, heb in totaal 14 bugs uit de clients gehaald voordat jij die client uberhaupt op je pc kon installeren. Overigens, wie ben jij eigenlijk..
Ik weet wat je hebt bereikt, en dat vergeet ik niet. Mijn vraag sloeg erop dat je ons allemaal wel erg makkelijk over 1 kam strijkt. In je post maak je ons allemaal uit voor hypocrieten, en dan vraag ik me af wie jij bent om dat zo maar even te zeggen, aangezien je hier vrij serieus in lijk te zijn. En ik heb geprobeerd aan te tonen, dat die statement echt nergens over gaat. Er zijn zeker mensen die zo reageren, maar de mensen die hier al voor de GF waren niet.
Tis wat jammmer dat je dan enkel die uitspraak eruit pakt, en niet op het geheel reageert.

Wie ik ben? Al jaren een trouw DPC'er en iemand die jou al jaren kent. Je hebt me notabene geholpen met onze proxy, en alleen daarvoor zou ik je al als vriend kenmerken.. Maar jouw bovenstaande opmerkingen (die je al eerder maakte, en ik al eerder op reageerde) schieten mij absoluut in het verkeerde keelgat.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Anoniem: 66343

SLOTJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• DSmarty
  • Niet online

Als bonus voor deze enorm goede inbreng krijg jij een Niet Officiële Waarschuwing.

Over dit gebeuren kan ik maar weinig zeggen, ben niet echt enorm goed thuis in ECCp, echter: Vind het slecht dat als persoon A van team 1 naar team 2 gaat de DP's die hij heeft gekraakt voor team 1 ook naar team 2 gaan.

Verbeterpuntje voor organisatie van het project.

Kan de gedachtengang van DukeBox goed volgen en kan hem eerlijk gezegd geen ongelijk geven. (persoonlijke mening)

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
?

tnx DSmarty

[ Voor 0% gewijzigd door DukeBox op 28-09-2002 09:38 . Reden: Te laat.. ]

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ok.. Randy is nu de klote op en nu hebben we dus een probleem.. echt..

Duke en LPC ..

komen jullie nu terug nu Randy e.d. weg zijn? Want die MF die LPC op stapel heeft kunnen we verdomde goed gebruiken!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Anoniem: 3255

X-G schreef op 28 september 2002 @ 09:44:
Ok.. Randy is nu de klote op en nu hebben we dus een probleem.. echt..

Duke en LPC ..

komen jullie nu terug nu Randy e.d. weg zijn? Want die MF die LPC op stapel heeft kunnen we verdomde goed gebruiken!
Hallo wakker worden, denk je nu echt dat na alles wat er gezegd ze zomaar terugkomen? DPC mag blij zijn als ze in de toekomst sowieso nog een keer terugkomen.

• X-G

X-G

Yeah.

Ja.. ok.. maar.. ik sorry

ik kan hier echt moeilijk inkomen.. ik bedoel
zien jullie niet wat Randy e.d. hebben gedaan bij DPC? Ze hebben het kapot gemaakt.. ze zijn zo tekeer gegaan dan we i.p.v. 1,5 miljoen punten erbij we nu 1,5 miljoen punten MINDER als voorheen hadden.. hier schieten we HELEMAAL NIKS mee op!

Denk er eens over na!

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Zoals in de txt staat, Ik ben niet van plan nu terug te komen.. misschien ooit..
Zeker door de uitlatingen van een aantal mensen twijfel ik of ik wel thuis hoor bij DPC. Naarmate ik veel ondersteuning krijg, en mensen eindelijk begrijpen waarom ik dit doe, heb ik tenminste wel mijn 'doel' berijkt.
Graag zou ik zien dat iedereen eerste de txt goed doorleest, voor een vraag te stellen die er eigenlijk (al dan niet een beetje verdekt) al beantwoord in staat.
Ook wil ik iedereen bedanken voor begrijpende reacties, of je het nu wel of niet met mij eens bent, dat is jouw zaak.

Anoniem: 37729

[quote]Funcracker schreef op 28 september 2002 @ 09:11:

Ik weet wat je hebt bereikt, en dat vergeet ik niet. Mijn vraag sloeg erop dat je ons allemaal wel erg makkelijk over 1 kam strijkt. In je post maak je ons allemaal uit voor hypocrieten, en dan vraag ik me af wie jij bent om dat zo maar even te zeggen, aangezien je hier vrij serieus in lijk te zijn. En ik heb geprobeerd aan te tonen, dat die statement echt nergens over gaat. Er zijn zeker mensen die zo reageren, maar de mensen die hier al voor de GF waren niet.
Tis wat jammmer dat je dan enkel die uitspraak eruit pakt, en niet op het geheel reageert.
[quote]

Wie is hij? Hij is diegene die al sinds jaar en dag fucking veel tijd in ECCp en DPC steekt!

En hij maakt iedereen uit voor hypocrieten, EN TERECHT.

Zoals hij al aanhaalde, iedereen vond dat team swappen maar zwak! Als het tegen ons gebruik werd, schreeuwde iedereen moord en brand (ook ik) en nu gebeurt het in ons voordeel en dan mag het wel?

H Y P O C R I E T!

Als ze gewoon hun punten hadden laten staan, was er nix aan de hand geweest, maar dat is een 'flaw' in het project.
Het is gewoon competitie vervalsing.

• X-G

X-G

Yeah.

Ja.. ok..

Maar nu zijn ze weg.. en staan we tweede en zullen we zonder de hulp van Duke en LPC waarschijnlijk nooit meer winnen :(

Anoniem: 7492

Hoezo nou , we hebben me een partij nieuwe leden , bijna evenveel als ars... en die zijn met een gauntlet bezig..

chin up :)

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
X-G schreef op 28 september 2002 @ 10:06:
Ja.. ok..

Maar nu zijn ze weg.. en staan we tweede en zullen we zonder de hulp van Duke en LPC waarschijnlijk nooit meer winnen :(
Niet dat ik jouw posting niet op pijs stel, maar ik had geraagt om alleen te posten als je een opmerking of vraag hebt. Hierdoor begint het weer op de dpch's te lijken, en wordt alles nogal onoverzichtelijk.

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Zullen we maar regeltjes gaan instellen om dit gedoe in de toekomst te voorkomen?

- Wil men DPC joinen dan dient men Ingezetene van Nederland te zijn (D=Dutch)
Hiervoor wordt een Commissie in het leven geroepen die de Nationaliteit van de aspirant toe-treder controleert dmv Whois.

- Punten, eenmaal gegenereerd voor een bepaald Team blijven bij dat Team achter indien
men vertrekt. Eveneens blijven de punten achter als men niet bij een Team aangesloten is
en rechtstreeks onder DPC flushed.

- De eerste die een DPC in een project opricht draagt ervoor zorg dat dit geregeld wordt.
(niet echt te realiseren, dus het blijft een zootje)

En zo kan ik er nog wel een stelletje bedenken.
Dan is de lol er wel vanaf maar houden we de mensen waarschijnlijk wel tevrede...

Division BrabanderT

ik denk dat 't voorral belangrijk is dat er even rust komt, en de problemen niet escaleren (wat resulteert in nog meer weg lopende mensen).

[quote]Anoniem: 37729 schreef op 28 september 2002 @ 10:00:
[quote]Funcracker schreef op 28 september 2002 @ 09:11:

*knip*
Wie is hij? Hij is diegene die al sinds jaar en dag fucking veel tijd in ECCp en DPC steekt!

Zoals hij al aanhaalde, iedereen vond dat team swappen maar zwak! Als het tegen ons gebruik werd, schreeuwde iedereen moord en brand (ook ik) en nu gebeurt het in ons voordeel en dan mag het wel?

H Y P O C R I E T!

Als ze gewoon hun punten hadden laten staan, was er nix aan de hand geweest, maar dat is een 'flaw' in het project.
Ik wil wel even duidelijk maken dat iemand die een hoop tijd en moeite stop in DPC (iets wat die persoon geheel vrijwillig doet) niet automatisch meer te vertellen heeft dan iemand die gewoon dagelijks zijn dp's flusht.

DPC is groot doordat er duizenden kleine flushers zijn die niet zo bekend zijn hier op GoT.

* Anoniem: 4681 begint zich een beetje te ergeren aan houdingen van mensen die vinden dat ze meer zijn dan een ander!

een persoonlijke mening van iemand die prominent aanwezig is bij ECCp houd niet in dat de rest het maar moet slikken.

• n0kn0k
X-G schreef op 28 september 2002 @ 09:55:
Ja.. ok.. maar.. ik sorry

ik kan hier echt moeilijk inkomen.. ik bedoel
zien jullie niet wat Randy e.d. hebben gedaan bij DPC? Ze hebben het kapot gemaakt.. ze zijn zo tekeer gegaan dan we i.p.v. 1,5 miljoen punten erbij we nu 1,5 miljoen punten MINDER als voorheen hadden.. hier schieten we HELEMAAL NIKS mee op!

Denk er eens over na!
Nou wat heeft die gedaan dan ??????

Op ons verzoek is hij komen helpen en op ons verzoek is ie weer netjes weggegaan.

Dus hou nou aub ff stil over Randy. Ik heb hem nog geen enkele flame of kwaad woord horen zeggen.

P.s Maybe is een slotje voor een paar dagen op dit topic nog niet zo gek, tot iedereen weer zijn verstand heeft en de RC5 gasten gesetteled zijn.

rot nou eens op met dat vragen om een slotje, hij gaat dicht als een modje dat nodig vind.

voorlopig zijn we er nog niet uit :(

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
RoyalFlusher schreef op 28 september 2002 @ 10:25:- Wil men DPC joinen dan dient men Ingezetene van Nederland te zijn (D=Dutch)
Dit slaat natuurlijk nergens op, het enige dat ik hierop kan zeggen is dat wij een Nederlandstalig forum hebben. Dutch in de naam, trekt natuurlijk ook niet snel een Duitser aan of zo. Ik ben natuurlijk blij dat vele nationaliteiten terug te vinden zijn in het team. Laten we vooral ook niet de Nederlandstalige belgen niet vergeten die denk ik ook een grote inbreng hebben.
- Punten, eenmaal gegenereerd voor een bepaald Team blijven bij dat Team achter indien ...
Voor de zoveelste keer, dat zou misschien wel mooi zijn, maar het is nu eenmaal niet zo, maar dat is mijn punt ook helemaal niet.
- De eerste die een DPC in een project opricht draagt ervoor zorg dat dit geregeld wordt.
Tuurlijk kan het makkelijk zijn een paar 'gedrags' regels op te stellen, maar die worden meestal in de loop van het project wel gemaakt. Net als dat dpc nooit met een ander team zou joinen.. dit was zo'n ongeschreven regel. Ook zou een grote subteammerger niet echt 'leuk' zijn. Helaas zitten er altijd wel ergens gaten in de regels, en kan iedereen de regels anders opvatten.

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Anoniem: 37729 schreef op 28 september 2002 @ 10:28:
ik denk dat 't voorral belangrijk is dat er even rust komt, en de problemen niet escaleren (wat resulteert in nog meer weg lopende mensen).
Ik heb ook dit topic geopend om die mensen een antwoord te geven, ik hoop ze zo duidelijk te maken wat mijn mening is, en dat ik mijn princiepes niet op zij zet.

Tuurlijk kan het makkelijk zijn een paar 'gedrags' regels op te stellen, maar die worden meestal in de loop van het project wel gemaakt. Net als dat dpc nooit met een ander team zou joinen.. dit was zo'n ongeschreven regel. Ook zou een grote subteammerger niet echt 'leuk' zijn. Helaas zitten er altijd wel ergens gaten in de regels, en kan iedereen de regels anders opvatten.
daar hebben we toch een crew voor, om dit te bekijken en dan een advies uit te brengen.

als ik het mis heb, dan zie ik het nut van die crew ff niet meer.

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Anoniem: 4681 schreef op 28 september 2002 @ 10:43:
Eerlijk gezegt, heb ik nog nooit iets vernomen van de crew. (Ik weet alleen dat er ooit probleempjes waren met KoW, en ik heb toen 1 dag de stats op zwart gezet om hem te ondersteunen in zijn ongenoegen.) Graag zou ik zien dat zij hier een uitspraak over doen, doe ik echt heel stom of moeten ze me gelijk geven.. Het blijft natuurlijk ook een persoonlijke questie, niet iedereen ziet exdc op dezelfde manier.

[ Voor 0% gewijzigd door DukeBox op 28-09-2002 10:50 . Reden: typo ]

DukeBox schreef op 28 september 2002 @ 10:48:
[...]

Eerlijk gezecht, heb ik nog nooit iets vernomen van de crew. (Ik weet alleen dat er ooit probleempjes waren met KoW, en ik heb toen 1 dag de stats op zwart gezet om hem te ondersteunen in zijn ongenoegen.) Graag zou ik zien dat zij hier een uitspraak over doen, doe ik echt heel stom of moeten ze me gelijk geven.. Het blijft natuurlijk ook een persoonlijke questie, niet iedereen ziet exdc op dezelfde manier.
ik zit dus in een discussie op #keyserver met de crew

ik wil ook wel eens van hun horen wat ze vinden, daar zijn ze tenslotte toch voor :?

edit:

gelukkig zie ik ineens dat ook dukebox inziet dat hier om persoonlijke meningen gaat.

• n0kn0k
Mjah het is wel een feit dat al langer als dit gezeur gaat duren al meer mensen er weg gaan :( Als iedereen nu weer braaf gaat grazen, en klap met een honkbalknuppel op zijn kop geeft en alles vergeet :p

• X-G

X-G

Yeah.

Ja...

Ok.. nu Randy e.d. weg zijn; DukeBox en La Petite Cows (waarschijnlijk) niet terugkomen zitten we dus met een gat van een 3 miljoen points....
Hoe gaan we dit oplossen.. Ok.. ik weet nu dat Duke en LPC niet meteen terug zullen komen maar het zou toch leuk zijn ( dan is het gat nog maar 1,5 miljoen ....

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

X-G schreef op 28 september 2002 @ 10:58:
Ja...

Ok.. nu Randy e.d. weg zijn; DukeBox en La Petite Cows (waarschijnlijk) niet terugkomen zitten we dus met een gat van een 3 miljoen points....
Hoe gaan we dit oplossen.. Ok.. ik weet nu dat Duke en LPC niet meteen terug zullen komen maar het zou toch leuk zijn ( dan is het gat nog maar 1,5 miljoen ....

Dat heb je nu ook al 700 keer gezegd... zou je niet eens gaan grazen om -om te beginnen- die 1.5M maar eens te overbruggen? :)

D3 char(s)

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
n0kn0k schreef op 28 september 2002 @ 10:54:
Mjah het is wel een feit dat al langer als dit gezeur gaat duren al meer mensen er weg gaan..
Welk gezeur ?? Ik probeer duidelijk aan iedereen die daar behoefte aan heeft alles uit te leggen, zodat ze weten wat er aan de hand is en niet iets hebben van 'wat is hier aan de hand ? Ik zoek wel iets anders dan eccp'.

• n0kn0k
DukeBox schreef op 28 september 2002 @ 11:00:
[...]

Welk gezeur ?? Ik probeer duidelijk aan iedereen die daar behoefte aan heeft alles uit te leggen, zodat ze weten wat er aan de hand is en niet iets hebben van 'wat is hier aan de hand ? Ik zoek wel iets anders dan eccp'.
Heb het ook niet over jouw post maar over alles wat er achteraan komt.

Anoniem: 3255

X-G schreef op 28 september 2002 @ 10:58:
Ja...

Voer deze discussie gewoon in een ECCp topic. Dit draadje is daar niet voor bedoelt!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 15:47

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Dukebox,
Zoals ik al eerder heb gezegd (sorry voor de late post, was even 'druk'): Respect
Wat je voor de DPC / ECCp hebt gedaan is noemenswaardig. Verder kan ik me alleen maar aansluiten met Geintje, R4NCOR en GP500...

dukebox, doe je ding...

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

X-G schreef op 28 september 2002 @ 09:55:

Mijn persoonlijke mening is dat Randy helemaal niets kapot heeft gemaakt.
Vanuit Randy's positie is er niets fout gegaan. Uiteindelijk past deze actie wel bij zijn stijl van DC.
De gein is alleen dat niemand van de tegenstanders het ooit echt serieus heeft genomen dat ie werkelijk over zou komen. Heel dat gedoe van Randy komt over naar DPC (van de afgelopen 2 maanden) paste perfect in de taunt richting Ars. Die werden daar bloednerveus van. Zelfs toen ie daadwerkelijk overkwam werd gedacht dat dat maar tijdelijk zou zijn, en dat ie na de gauntlet van Ars weer weg zou gaan.
Nu blijkt dat Randy dit toch allemaal serieuzer heeft genomen dan werd gedacht, en dat ie werkelijk van plan was hier te blijven, mede omdat men bij ExDC zelf de ECCp strijd had opgegeven, en hij een berg ECCp machines over had.

En nu gelijk weer roepen van Duke kom maar weer terug vind ik een beetje simpel.
Moet je voorstellen,
> jij hebt je gigantisch ingezet voor een team,
> je hebt geholpen met verbeterde clients, geholpen met stats, je hebt zelfs kosten gemaakt om bepaalde dingen voor het team mogelijk te maken,
> kortom, je hebt je voor 200% ingezet voor het team.

Moet je vervolgens voorstellen,
> je bent het niet eens met een bepaalde situatie, en je neemt daarop een bepaalde actie.
> Vervolgens wordt je op het forum voor vanalles en nog wat lelijks uitgemaakt,
> en in je mail vind je dreigbrieven (nog net geen kogels)

Zou jij in bovenstaande situatie, zoals nu de zaken er voor staan direct terug komen :? Dacht et niet. Je denkt er over om heel DPC te laten stikken, en de rug toe te keren. Eigenlijk post je liever niet eens meer op het forum, maar omdat je het toch niet lekker zit doe je het toch. Je slaapt slecht/niet.
Kortom, het sloopt je volledig.

Denk daar eens over na ipv domweg te roepen, ok, het is over, kom maar terug.

PS. Enne, ik spreek uit ervaring

Anoniem: 4681 schreef op 28 september 2002 @ 10:31:

Ik wil wel even duidelijk maken dat iemand die een hoop tijd en moeite stop in DPC (iets wat die persoon geheel vrijwillig doet) niet automatisch meer te vertellen heeft dan iemand die gewoon dagelijks zijn dp's flusht.

DPC is groot doordat er duizenden kleine flushers zijn die niet zo bekend zijn hier op GoT.

* Anoniem: 37729 begint zich een beetje te ergeren aan houdingen van mensen die vinden dat ze meer zijn dan een ander!

een persoonlijke mening van iemand die prominent aanwezig is bij ECCp houd niet in dat de rest het maar moet slikken.
en ik wil even zeggen dat je hem gvd dankbaar moet zijn DAT DukeBox (en anderen) al die shit hebben gedaan!

om iemand zo af te kankeren en te lopen backstabben na al zijn harde inzet, vind ik ronduit laf.

Hij is niet meer of minder dan de andere members, maar hij heeft zich wel voor 200% ingezet voor DPC, en dat verdient respect.

Maar dat begrip is jou blijkbaar vreemd.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

RoyalFlusher schreef op 28 september 2002 @ 10:25:
Zullen we maar regeltjes gaan instellen om dit gedoe in de toekomst te voorkomen?

Je hebt het niet begrepen, ga terug naar post 1
Anoniem: 4681 schreef op 28 september 2002 @ 10:31:
* KoW begint zich een beetje te ergeren aan houdingen van mensen die vinden dat ze meer zijn dan een ander!

Doet ie dat dan, maakt ie zichzelf belangrijk dan ?
Als ie maar 1000 DP's had gehad had niemand wat gezegd.
Niet hijzelf, maar een gedeelte van de DPC-ECCp heeft hem belangrijk gemaakt door deze hetze te beginnen.
Anoniem: 4681 schreef op 28 september 2002 @ 10:43:
daar hebben we toch een crew voor, om dit te bekijken en dan een advies uit te brengen.

Misschien is het van voor jouw tijd, maar gedurende de looptijd van dit project zijn er een aantal richtlijnen gekomen waar wij ons als DPC zijnde aan wilden houden.
Kijk de history van DPC-ECCp er maar op na.

Een van die dingen was inderdaad dat grote subteams niet willekeurig zouden joinen, en een ander ding, daaruitvolgend was dat grote teams niet bij elkaar zouden gaan om competitievervalsing te voorkomen.

Willekeurige quote van n0kn0k na de helft van de draad:
Veel meer als tegen het topic trappen doe je niet. Misschien word het rustiger als je zelf gewoon begint met braaf te grazen. (sorry, 'k word een beetje boos)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 12:50
Ik wil eerst even iedereen vragen vooral niet te vergeten dat het een soort van spelletje betreft dat vooral leuk moet zijn. Voel je het bloed koken: bezoek een doctor, post geen reply, tel even tot 20 koeien, herhaal het mantra "mooh" 400 maal, lees eens een gedicht
(bv:
Het Huwelijk.
Ik heb je alles gegeven:
een gedicht, mijn maandsalaris
en een kind; wil je nu even
kijken of het eten klaar is?
)
, loop eens een blokje om en zet je dan pas aan de schijftafel. Euh, schrijfplank dan. Toetsenbord.

De Dutch Power Cows hebben sinds het begin zo hoog mogelijk in de stats komen als doel gezien, waarbij de nummer positie het hoogst haalbare is. Die #1 plek is echter niet het doel op zich, als dat niet gehaald kan worden voor het einde van een wedstrijd maar we hebben wel ons best gedaan dan is dat jammer, maar helaas. Op naar een volgend project, en het daar beter doen.
We hebben altijd de input van ieder afzonderlijk lid gewaardeerd en nooit de grote flushers meer rechten of aandacht gegeven dan de kleinere. We hebben altijd iedereen die zich voor het team inzet, op welke manier dan ook, zeer gewaardeerd, maar ook hen niet boven de 'anonieme flushers' verheven, iets wat hier zo langzamerhand in gevaar begint te komen.

Bovenal hebben we volgehouden dat het iedereen vrij staat als individu of als subteam onder de DPC vlag te kraken, mee te spelen zou ik bijna zeggen. Of je nou Hollander, Vlaming, Zuid-Afrikaner of Surinamer bent, om eens wat nationaliteiten van huidige DPC'ers op te noemen, je bent welkom. Dat is een ideaal dat we niet zomaar op moeten geven. Ook als leden van andere teams zich bij ons willen aansluiten moet daar ruimte voor zijn.
Wat in het verleden echter nog nooit is gebeurd is dat een compleet team van vergelijkbare grootte als geheel zich bij ons wil voegen. In het verleden zijn bij bijvoorbeeld RC5 al eens fusies voorgesteld, nog niet zo lang geleden gingen er stemmen op om bij Seti de banden met Seti@NL aan te halen. De conclusie was altijd dat het leuk is om op eigen kracht de top te bereiken. Zelf groeien, zelf assimileren.
Hoe uitzichtloos de eerste plaats ook kan zijn, RC5 bewijst dat het allerkleinste team de top kan bereiken.

Hier bij ECCp doet het probleem zich nu voor dat de punten van team naar team meegesleept kunnen worden, en dat het grote aantal mensen dat wil joinen met het grote aantal punten dat zij al bij zich hebben, een directe invloed op de strijd om de nummer 1 positie zal hebben.

We hebben hier dus met twee tegenstrijdige opvattingen te maken. Aan de ene kant is iedereen welkom, aan de andere kant bereiken we de top liever zelf. Het is niet aan mij om te bepalen wat hier de juiste weg is. Het is eigenlijk ook niet aan de enkelen hier op GoT om dat te bepalen, want van de honderden leden zijn er relatief gezien slechts enkelen die hier hun mening ventileren. Mijn opvatting is echter dat de underdog positie en een plek om voor te vechten minstens zo leuk is als onbetwist nummer een staan, en enkel een plek om te verdedigen.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

• X-G

X-G

Yeah.

KoW schreef op 28 september 2002 @ 11:42:

[...]

Mijn persoonlijke mening is dat Randy helemaal niets kapot heeft gemaakt.
Vanuit Randy's positie is er niets fout gegaan. Uiteindelijk past deze actie wel bij zijn stijl van DC.
De gein is alleen dat niemand van de tegenstanders het ooit echt serieus heeft genomen dat ie werkelijk over zou komen. Heel dat gedoe van Randy komt over naar DPC (van de afgelopen 2 maanden) paste perfect in de taunt richting Ars. Die werden daar bloednerveus van. Zelfs toen ie daadwerkelijk overkwam werd gedacht dat dat maar tijdelijk zou zijn, en dat ie na de gauntlet van Ars weer weg zou gaan.
Nu blijkt dat Randy dit toch allemaal serieuzer heeft genomen dan werd gedacht, en dat ie werkelijk van plan was hier te blijven, mede omdat men bij ExDC zelf de ECCp strijd had opgegeven, en hij een berg ECCp machines over had.

En nu gelijk weer roepen van Duke kom maar weer terug vind ik een beetje simpel.
Moet je voorstellen,
> jij hebt je gigantisch ingezet voor een team,
> je hebt geholpen met verbeterde clients, geholpen met stats, je hebt zelfs kosten gemaakt om bepaalde dingen voor het team mogelijk te maken,
> kortom, je hebt je voor 200% ingezet voor het team.

Moet je vervolgens voorstellen,
> je bent het niet eens met een bepaalde situatie, en je neemt daarop een bepaalde actie.
> Vervolgens wordt je op het forum voor vanalles en nog wat lelijks uitgemaakt,
> en in je mail vind je dreigbrieven (nog net geen kogels)

Zou jij in bovenstaande situatie, zoals nu de zaken er voor staan direct terug komen :? Dacht et niet. Je denkt er over om heel DPC te laten stikken, en de rug toe te keren. Eigenlijk post je liever niet eens meer op het forum, maar omdat je het toch niet lekker zit doe je het toch. Je slaapt slecht/niet.
Kortom, het sloopt je volledig.

Denk daar eens over na ipv domweg te roepen, ok, het is over, kom maar terug.

PS. Enne, ik spreek uit ervaring
Ok.. maar waarom was Duke en LPC het niet eens met de situatie.. ik bedoel.. het was toch prachtig we stonden op #1 en er kon nog weinig gebeuren en we hebben dit zelf gewild dat mr. Randy hiernaartoe kwam... Ik had er geen problemen mee.. maar ik wil wel graag weten waarom Duke Box nu weg gegaan is.... ik bedoel.. we hebben het zelf gewild dat Randy erbij kwam..

En niet denken dat ik geen Respect heb voor zijn mening.. maar Duke.. je kunt je toch wel voorstellen dat het voor iemand die blij is met een flush van 100 dp's zwaar valt als opeens twee x achterelkaar bijn 800k uit DPC wordt getrokken.. en daarom zullen velen ook zo hebben gereageerd

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Lees dit topic dan door, staat gewoon in Dukebox's 1e post:

Juist

Anoniem: 27862

Duke, ik begrijp je beweegredenen nu tenminste (enigszins) en of ik het ermee eens ben laten we in het midden, want iedereen heeft recht op een eigen mening. Het enige wat ik nog wel even kwijt zou willen aan jou (en mensen die het eventueel in de toekomst niet eens zijn met dingen) is: post eerst je redenen voor je drastische maatregelen treft. En als je denkt dat er niet naar je geluisterd wordt kun je altijd nog overgaan tot wat meer pressie (als dat je noodzakelijk lijkt).

Dit om in de toekomst te voorkomen dat de pleuris weer uitbreekt.

Anoniem: 37729 schreef op 28 september 2002 @ 11:48:
[...]

en ik wil even zeggen dat je hem gvd dankbaar moet zijn DAT DukeBox (en anderen) al die shit hebben gedaan!

om iemand zo af te kankeren en te lopen backstabben na al zijn harde inzet, vind ik ronduit laf.

Hij is niet meer of minder dan de andere members, maar hij heeft zich wel voor 200% ingezet voor DPC, en dat verdient respect.

Maar dat begrip is jou blijkbaar vreemd.
afkankeren, waar zie je dat dan???

ik heb nooit gezegt dat ik dukebox of zijn inzet voor DPC niet respecteer,
alleen vind ik het niet juist dat hij het respect dat ti van vele DPC'ers heeft,
misbruikt om zijn mening kracht bij te zetten.

het is en blijft een mening, geen wet

my 2 cents

• thettes
Anoniem: 4681 schreef op 28 september 2002 @ 14:01:
[...]

alleen vind ik het niet juist dat hij het respect dat ti van vele DPC'ers heeft,

my 2 cents
tja ik moet zeggen dat je geen discussie hebt als iedereen het met hem eens is, en ik zie hem op het forum iig niet uitgekafferd worden. Maarja, als je dat respect hebt, why not use it?

op zich wel jammer dat we zo ongelooflijk veel zijn kwijtgeraakt, maar met de stats van vandaag is er wat hoop. :)

• Morpheus_at_work
  • Laatst online: 21-10-2024
morph joined the club

paar uur tijd 38 blokjes :)

iets met lenzen

Morpheus_at_work schreef op 28 september 2002 @ 14:19:
morph joined the club

paar uur tijd 38 blokjes :)
kijk kijk er is nog hoop, gelukkig.

• X-G

X-G

Yeah.

Anoniem: 4681 schreef op 28 september 2002 @ 14:01:
[...]

my 2 cents
Hier ben ik het ook wel mee eens. ik begrijp ook wel dat Duke zijn mening kracht bij moet kunnen zetten.. maar dit vind ik een beetje verkeerde gedachten.. sluit dat de kow.qik.nl af ofzow.. dat hebben die stataholic's geen shots meer en zullen ze eerder doen wat je wilt :P (verslavend die stats hoor :P!)

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
Allereerst: Duke, goed dat je dit doet. (En de navolgelingen ook natuurlijk).

Het is goed dat er eens gezegt word dat een hoop mensen hier op het forum eerst een goed nadenken voordat ze op deze knop drukken Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/layout/newposting2.gif.

Mijn eerste reactie was toen Randy bij ons kwam, gaaf. Want laten we niet vergeten dat het een goede gast is en hij ons redde uit de handen van Ars. Maar toen er wat uurtjes voorbij gingen dacht ik van ja, zo leuk is het niet... Waar gaat het nou om? Liever aanzaam op deze manier aan de top, of strijdend op plek 2?

Toen Duke ons verliet en duidelijk werd waarom heb ik ook zitten twijvelen om weg te gaan. Maar heb het dus zeker niet gedaan, waarom niet? Omdat het gewoon een van de onderdelen is van ECCp109. Je kan de punten meenemen naar een ander team.
In het verleden hebben we dat vaak genoeg gezien en was ik er ook wel een beetje blij om. Ik weet nog goed dat we onze eerste plek een aantal keer verzekerd hebben omdat de concurentie uiteen viel.
Dus dan ben ik ook nu niet zo hypocriet om te zeggen dat Randy weg moet. Hij is nu weg, daar ben ik wel blij om.

Liever had ik gezien dat net zoals bij dnet de punten blijven bij het team waarvoor je ze had gegraast. Maarja dat is iets wat nu niet valt te veranderen en we kunnen alleen hopen dat er snel een ECCp131 op touw word gezet die dat wel heeft.

Onder het motto, It's all in the game, zeg ik kom op grazen met die handel! En zorg dat we de juiste puntjes berekenen, want daar draait het toch om? Ongeacht of nu nu bij DPC zit of teamloos zit te flushen zoals Duke nu doet.

...

• Struis
  • Laatst online: 20-06 16:32

Struis

Tis wat he.....

Duke misschien is dit wel vaker gevraagd,
Hier en daar zeg je (kheb niet alles gelezen) dat door uitlatingen van bepaalde mensen je niet meer terug wil komen, tenminste niet nu.
Daar wil ik ff wat over zegge (mn mening :))
Ik vraag me af, kun je niet over heen zette?? Er zijn hier mensen die lullen zonder kop en veel reacties zijn persoonlijke meningen, ieder spreekt dus voor zich. Hoop mensen zette negatieve posts neer en verzieken zo de sfeer voor de rest (die veel groter is).
Hmmz ben niet zo goed in dit soort verhaaltjes maar wat ik zeggen wil is "laat die bepaalde reacties/uitlatingen niet de reden zijn dat je weg blijft. Want iedereen spreekt voor zich hier en slechts enkele namens hun team.

Nogmaals als iemand dit al vaker heeft gezegt/gevraag hoef je niet te reageren :)

Anoniem: 19463

Struis schreef op 28 september 2002 @ 14:56:
Ik vraag me af, kun je niet over heen zette?? Er zijn hier mensen die lullen zonder kop en veel reacties zijn persoonlijke meningen, ieder spreekt dus voor zich. Hoop mensen zette negatieve posts neer en verzieken zo de sfeer voor de rest (die veel groter is).
Hmmz ben niet zo goed in dit soort verhaaltjes maar wat ik zeggen wil is "laat die bepaalde reacties/uitlatingen niet de reden zijn dat je weg blijft. Want iedereen spreekt voor zich hier en slechts enkele namens hun team.
Teamplay is niet alleen samen punten vergaren en strijden voor de eerste plaats. Het is ook mekaar coorigeren als het nodig is, en dat gebeurd gewoon weg niet tot te weinig.

Moet je je niks aantrekken van dat soort postings? Ze links laten liggen en doen alsof je het beter weet..... Nee, IK vind van niet. Je kan ze negeren maar als niemand ingrijpt wordt het een gewoonte. We doen dit als een hobby, voor de lol en willen er allemaal plezier in hebben. Maar als een onderdeel van die hobby is "het negeren van andere teamplayers", nee dank je dan zoek ik wel een andere hobby.

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Anoniem: 19463 schreef op 28 september 2002 @ 15:13:
[...]

Teamplay is niet alleen samen punten vergaren en strijden voor de eerste plaats. Het is ook mekaar coorigeren als het nodig is, en dat gebeurd gewoon weg niet tot te weinig.

Moet je je niks aantrekken van dat soort postings? Ze links laten liggen en doen alsof je het beter weet..... Nee, IK vind van niet. Je kan ze negeren maar als niemand ingrijpt wordt het een gewoonte. We doen dit als een hobby, voor de lol en willen er allemaal plezier in hebben. Maar als een onderdeel van die hobby is "het negeren van andere teamplayers", nee dank je dan zoek ik wel een andere hobby.
Ben het helemaal met je eens, maar als een paar mensen zeggen tegen mij dat ik het niet waard ben ed dan zet ik me daar wel over heen en trek ik daar niks van aan. Dat is wat ik beetje duidelijk wou maken verder niet :)

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Struis schreef op 28 september 2002 @ 14:56:
Ik vraag me af, kun je niet over heen zette?? Er zijn hier mensen die lullen zonder kop en veel reacties zijn persoonlijke meningen...
Ja, dan doe ik ze nog een plezier ook, door mijn punten weer terug te zetten.. Nee, dacht het niet.

• X-G

X-G

Yeah.

DukeBox heeft ook weer gelijk.. maar denk ook aan de vele anderen die je heel erg graag terug zien.. de stemming begint nu weer beter te worden en we kunnen weer beginnen met een schone lei..

en zo wie zo.. laat iedereen bij ECCp maar ff rustig worden over twee weken zullen we die Aarsen eens aars kicken!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Anoniem: 37729 schreef op 28 september 2002 @ 10:00:
[..]

H Y P O C R I E T!

Ik kan hier weinig anders op zeggen dan: Spreek voor jezelf, en kennelijk denk je ook dat je in ieders hoofd kunt kijken... Denk voortaan weer even na voor je mensen napraat, in plaats van met argumenten komt.

Duke, LPC, het ga jullie goed.
Wimmel: Als ik je post goed begrepen heb erger jij je eraan dat de mening van een teamplayer genegeerd wordt. Ik neem aan dat je het over Duke zijn mening hebt. Ik snap dit niet. Als iedereen zijn mening afkeurt, negeert, goedkeurt, wat moeten we dan nog meer. Alles is wel een keer voorgekomen, dus hoezo wordt het genegeerd. Er is geen eendracht, dus is er geen besluit genomen. In ieder geval bleek dat de meerderheid ervoor was dat Randy bleef, en als je dat negeren wilt noemen ga ik weeres Nederlands volgen. Duke zijn mening kwam niet overeen met die van een groot aantal mensen en dus gebeurde er verder nix.

Berichtje voor VISION, pas je taalgebruik eens aan, dat leest wat prettiger, maar dat terzijde,

Berichtje voor de Posters in dit draadje,

Het doet mij deugd te ontdekken dat er goede mensen bij DPC zitten, en dan doel ik voornamelijk op het nivo van communiceren. Conflict hantering is altijd lastig, en hier en daar vallen er bij het hakken wel eens spaanders (hoop dat jullie deze snappen :) )

Heb ECCP nooit zo gesnapt/begrepen/interessant gevonden, maar vind het wel belangrijk als het een mooie statsplek oplevert. Indirect doel ik daar ook op onze bijdrage, (Mo-bees) alhoewel ik daar verder weinig/geen uitspraken over behoor te doen. Ik hoop, maar ik wens ook van harte, dat alles wel een beetje op zijn pootjes terechtkomt, vaak moet men proberen dingen te doorzien, en achter een grauwe wolk schijnt ook altijd de zon.

enkele tips

* probeer voor jezelf eens op een rijtje te zetten wat je nu wilt met ECCP
* is het nu allemaal nodig, om ophef te maken over dingen die er misschien helemaal niet zo dik bovenop liggen.
* kijk eens in de toekomst, wat is er mogelijk met ECCP
* probeer mekaar eens lief aan te 'kijken' en wordt 'weer' vrienden
* vraag je af of jezelf altijd even eerlijk en oprecht bent
* etc. etc. etc.

wat ik alleen maar wilde zeggen, is dat ik hoop, dat jullie er uitkomen op een positieve manier, en dat de eeuwige strijd om plekkie een op onverminderde kracht gewoon door kan gaan (voo hoelang het nog duurt ofsow) Ik wens ieder ECCP er binnen de DPC veel succes en wijsheid, bij een beslissing omtrent dit draadje, (of niet) en denk dat het allemaal wel weer goed komt (ooit)

want een goed spreekwoord leert ons, na de 7 magere jaren, komen ook de 7 vette jaren

Anoniem: 51348 schreef op 28 september 2002 @ 23:13:

ik ga mezelf niet quoten, maar schrok wel een beetje van de lap tekst weer, sorry maar goed, het moest er uit :|
Andy schreef ook
He Joos,

Sorry voor 50% van de eerste twee bijdehande opmerkingen. Helaas is de boodschap je even ontgaan , geeft niet. Wat ik bedoel met "dat is wel een paar uurtjes werk geweest" is dat Duke flink de moeite genomen heeft om een en ander duidelijk te maken.

knip

Ik blijf hopen dat in de zeer nabije toekomst onze gelederen zich weer sluiten en wij weer een poging gaan doen om eerste te worden. Als iedereen nou eens begint om zijn negatieve gevoel over deze situatie om te zetten in een positieve reactie, dan zijn we al halverwege.

Iedereen bedankt voor de bloemen
heb het nog eens wat aandachtiger doorgelezen na mijn eerste post in deze draad, en ben toch wel een ander beeld gaan vormen. badnkt voor de uitleg Andy,

ook ik blijf hopen (zie voorgaande post)

ennuh geen dank voor de bloemen :)

• Andy

Andy

rm -r

geen probleem, mijn toilet staat er vol mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36918

Dutchman! schreef op 28 september 2002 @ 11:59:
Ik wil eerst even iedereen vragen vooral niet te vergeten dat het een soort van spelletje betreft dat vooral leuk moet zijn. Voel je het bloed koken: bezoek een doctor, post geen reply, tel even tot 20 koeien, herhaal het mantra "mooh" 400 maal, lees eens een gedicht
(bv:
Het Huwelijk.
Ik heb je alles gegeven:
een gedicht, mijn maandsalaris
en een kind; wil je nu even
kijken of het eten klaar is?
)
, loop eens een blokje om en zet je dan pas aan de schijftafel. Euh, schrijfplank dan. Toetsenbord.

(...)
LOL @ Dutchman!

Maar wel een verstandige opmerking. In plaats van dat mensen hier proberen een beetje hun verstandelijke vermogens op een rijtje te houden, wordt er hier door sommigen heel nuttig gereageerd en anderen gaan gewoon door met het vervelend doen (laat ik het zo maar noemen) waar ze gebleven waren.
X-G schreef op 28 september 2002 @ 12:07:
(...)

En niet denken dat ik geen Respect heb voor zijn mening.. maar Duke.. je kunt je toch wel voorstellen dat het voor iemand die blij is met een flush van 100 dp's zwaar valt als opeens twee x achterelkaar bijn 800k uit DPC wordt getrokken.. en daarom zullen velen ook zo hebben gereageerd
Plus de 1.5M van Randy, maakt een totaal van ca 3M... binnen een paar dagen.
Goed, ik vind dit ook moeilijk te behapstukken, vooral omdat 3M voor mij met mijn gemiddelde dagoutput van ca 30 ofzo zeg maar 100K dagen rekenen is. Ik reken u even voor, dat is zeg maar ca 274 jaar nog. Toch, ondanks dat ik wel kan janken nu :'( , probeer ik mijn verstand op pootjes te houden en geen onzinnig cq. kinderachtig gedrag te gaan vertonen.

DukeBox handelt hier overeenkomstig zijn principes en dat kan ik waarderen. Ik vind principes belangrijker dan winnen... en het blijft natuurlijk een spelletje (ook al zijn veel spelletjes leuker wanneer je wint dan wanneer je verliest). Als je bij een spelletje niet de fun van het winnen hebt, zorg dan dat je een gezellig spelletje hebt gehad, waar je met plezier aan terug kunt kijken... en dat is hier nu niet echt het geval dankzij de ondoordachte manier van reageren van bepaalde iemanden.

Het is al vaker gezegd, ook door mij, maar ik zal het nog een keer herhalen, want het moet gezegd worden: DukeBox houdt zijn proxy gewoon op... DAT vind ik volwassen gedrag! ( _/-\o_ DukeBox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

DukeBox schreef op 28 september 2002 @ 17:21:
[...]
Ja, dan doe ik ze nog een plezier ook, door mijn punten weer terug te zetten.. Nee, dacht het niet.
Die punten interesseren me nog het minst, wat voor mij belangrijker is is dat je gewoon weer terug komt bij ECCp en gewoon weer verder gaat bij wat we waren.

Ook al word het onmogelijk om nog te winnen gaat om team toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19463

Funcracker schreef op 28 september 2002 @ 21:30:
[...]
Wimmel: Als ik je post goed begrepen heb erger jij je eraan dat de mening van een teamplayer genegeerd wordt. Ik neem aan dat je het over Duke zijn mening hebt.
Ik ben lazarus dus niet op spelfouten letten.
Nee, ik erger me eraan dat negatieve postings niet afgestrafd worden door mensen met wat meer inzicht. Je kan negatieve postings naast je neer leggen, maar waar is de grens. Iedereen loopt te roepen over die rotte maatschappij, maar dat zijn we zelf. Als niemand iets doet of zegt denkt iedereen dan ie het meest rotte kan roepen wat ie denkt. Als ik jou uitmaak voor rotte vis en je legt het naast je neer en de anderen denken okee niet op reageren, heeft iedereen zoiets van oh dat is hier normaal. Ik heb KoW een paar keer onder de graszoden zien verdwijnen en Duke ook wel een keer, ik had toen kunen reageren van jongens doe normaal. Ik weet niet of ik dat toen gedaan heb, maar feit is hier dat er pas eens door een paar personen naar je geluisterd word zodra je het team benadeeld.
Het is fout dat tegen mensen te zeggen, het is wagelijk dat er pas naar je geluisterd word op deze manier (Duke's en de onze).
Jij wilt fatsoenlijk behandeld worden, wij ook. Ook al is het op het internet. Ongeacht of je anoniem achter een toetsenbord zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 15:47

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

ook ik heb genoeg gedronken... en vind het goed om te zien dat er op een volwassen niveau gecommuniceerd wordt...

Dit is het DPC dat we allemaal kennen en waarderen... Samen sta je sterk, als een eenheid!

Duke, jij hoort er in mijn ogen nog steeds bij... (dat geld natuurlijk ook voor LPC etc..)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 06:12

Flapmo

and back is gigi!

Ja, een treurig verhaal met veel haken en ogen.

Je mening is nu duidelijk en was al duidelijk. Je wilde Randy's punten niet. Jij zei: ik ga. Waarmee je dus hetzelfde deed als Randy (sorry ik kan er gewoon nog geen begrip voor opbrengen hoe je het ook wend of keert) in mijn ogen een vraag om aandacht. De aandacht heb je gekregen maar wat heb je ermee bereikt? Dat ons team uit elkaar viel? Dat je o zo lieve Dat DPC een chaos werd? Een mooie member ben jij. Als je echt cool en tof was geweest had je je punten achtergelaten en gezegd: Ik crunch niet meer voor jullie, ik zal me punten hier laten om te laten zien dat het ook anders kan dan Randy deed. Dat had ik pas gerespecteerd en goed gevonden, dan zou ik je missen want je was een leuke gast. Nu kannik je niet missen en denk ik gewoon weer aan doorgaan, laten we zeggen: Uit het oog uit het hart. Dat kan toch niet je bedoeling zijn geweest.

Ik ga je niet vragen terug te komen maar wilde gewoon is weten wat nou het doel van dit alles was? En zeg dan niet aandacht krijgen, want aandacht wil je krijgen om iets te doen/duidelijk te maken. Wat wilde je dat er gebeurd dan? Heel DPC moet kappen?

//edit NOFI

[ Voor 0% gewijzigd door Flapmo op 29-09-2002 10:58 . Reden: NOFI ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Topicstarter
Ongelooflijk, ga alsjeblieft nog eens 10 keer de 1ste post lezen.. misschien dat je het dan snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26550

Flapmo schreef op 29 september 2002 @ 10:54:
Ja, een treurig verhaal met veel haken en ogen.

Je mening is nu duidelijk en was al duidelijk. Je wilde Randy's punten niet. Jij zei: ik ga. Waarmee je dus hetzelfde deed als Randy (sorry ik kan er gewoon nog geen begrip voor opbrengen hoe je het ook wend of keert) in mijn ogen een vraag om aandacht. De aandacht heb je gekregen maar wat heb je ermee bereikt? Dat ons team uit elkaar viel? Dat je o zo lieve Dat DPC een chaos werd? Een mooie member ben jij. Als je echt cool en tof was geweest had je je punten achtergelaten en gezegd: Ik crunch niet meer voor jullie, ik zal me punten hier laten om te laten zien dat het ook anders kan dan Randy deed. Dat had ik pas gerespecteerd en goed gevonden, dan zou ik je missen want je was een leuke gast. Nu kannik je niet missen en denk ik gewoon weer aan doorgaan, laten we zeggen: Uit het oog uit het hart. Dat kan toch niet je bedoeling zijn geweest.

Ik ga je niet vragen terug te komen maar wilde gewoon is weten wat nou het doel van dit alles was? En zeg dan niet aandacht krijgen, want aandacht wil je krijgen om iets te doen/duidelijk te maken. Wat wilde je dat er gebeurd dan? Heel DPC moet kappen?

//edit NOFI
Het lijkt me beter als je:
1) gewoon niet meer dit soort dingen post, je mening is nu wel duidelijk en de rust is weer aardig wedergekeerd. Ik denk niet dat het heel erg helpt als je dingen gaat roepen als "mooie member ben jij" want dukebox is in ieder geval een mooiere member dan jij
2) Je dat NOFI onder je post gewoon lekker weglaat
3) Gewoon weer lekker gaat crunchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jammer

je hebt het niet begrepen he :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb er nog eens over nagedacht en moet zeggen dat ik dezelfde mening deel als jij DukeBox. Eerst vond ik het wel mooi dat Randy ons kwam helpen en ik vind het ook erg cool van hem, maar het is niet de manier om op de 1e plaats te staan.

Verder vind ik dat de organisatie van eccp er beter voor kan zorgen dat punten altijd bij het team blijven waar ze zijn gecrunched. Het heeft al een hele hoop ruzie veroorzaakt in de DC wereld. Misschien ga ik eens een mailtje die kant opdoen. Als we met een paar man zo'n mailtje sturen gaat hij er misschien over nadenken.

En ik vind het trouwens gewoon jammer dat er subteams opgericht worden. Ze dringen inderdaad de individuele users uit de stats zodat het voor hun een stuk minder leuk word om te sparen. Maar ik denk dat we dat echt niet tegen kunnen houden. Voor de mensen in de subteams zelf is het misschien juist weer een uitdaging om zoveel mogelijk wutjes weg te schoppen maar voor mij en vele anderen is het een stuk minder leuk geworden.

En ook ik ben één van de eersten die eccp gingen draaien ook al zal ik met mn zeer lage output nooit echt opgevallen zijn. Maar dat noem ik niet echt relevant in deze discussie. Misschien dat degene die DPC heeft aangemeld er wat meer over te zeggen heeft ofzo maar ik denk niet dat het goed zal zijn als iemand de baas over een heel team speelt.

Misschien zou het wel goed zijn om democratisch een soort van management team aan te stellen maar die zou dan weer niet te veel macht mogen krijgen maar het geheel met een losse teugel moeten sturen. Maybe sticky topics aanmaken ofzo?
Pagina: 1 2 Laatste