Nu diversen gaan uitleggen waarom ik weggegaan ben, en daar merendeel de verkeerde reden(en) noemen, ga ik proberen het uit te leggen.
Mijn verhaal,
Om een beetje de achtergrond aan de nieuwe DPC'ers (en ook exdc) uit te leggen, eerst een beetje historie:
Ooit, toen eccp nog een projectje was, waar je met 50 punten op de 1ste plek kon staan en alle members bij elkaar misschien wel 300dp's hadden, begon het fenomeen 'subteam'.
Alles leuk en wel, maar zoals in RC5 bekend is, zodra er grote subteams komen, is de mogelijkheid om 'alleen' in de top30 te komen vrijwel onmogelijk zonder een jaar te sparen. Hier hadden wij natuurlijk maar mee te leven, want meer output was natuurlijk het belangrijkste. Niet veel later kregen wij de eerste subteam-join, 2 'redelijk' producerende subteams gingen samen werken om een groter subteam dwars te zitten. Deze subteam-join werd bestempeld als 'niet leuk' omdat het voor de 'eenlingen' steeds zwaarder werd. Uiteindelijk naarmate er toch meer subteams kwamen, werd het in de kleinere teams getolereerd, en viel het ook niet meer zo extreem op omdat de aantallen in verhouding kleiner werden.
Dit feit was dus het aller eerste negatieve punt waar vrijwel de meeste het eigenlijk niet mee eens waren, en hier heb ik dat duidelijk laten merken door als understatement samen met 2 andere grote eccp-ers net te doen alsof wij ook gingen joinen. ( zie topic ECCp: Join TheNumberOneCows (over fusies & teams) ).
Naarmate eccp begon te groeien, en wij eindelijk konden concurreren tegen de toen grote teams begonnen de eerste gedachten voor een MF op te komen (net als bij RC5 bekend is). Maanden lang sparen en een hele goede organisatie heeft er toen voor gezorgd dat wij de eerste eccp MF hadden (oktober 2001), uiteindelijk verspreid over 2 dagen. TA (Team Anandtech) heeft toen ook een MF gedaan, maar die is een beetje in het water gevallen omdat er problemen waren met hun proxy. Met veel moeite, hebben wij uiteindelijk de 1ste (!) plek weten te bemachtigen.
Nu ga ik een stukje quoten van KoW van de Oktober maandstats waar ik zelf bij het lezen weer een beetje ontroerd van raakte.. ( mf, 1ste, nieuwe dpc site enz.
) ( Dutch Power Cows ECCp-109 hitparade van oktober )
Om je een beetje mee te laten genieten van de puinhopen van toen :
Ook kwam toen het nieuwe onderdeel de 'MF Kroon' in het spel, wie de grootste persoonlijke of team flush had, kreeg deze wissel prijs op zijn naam. Dit element was natuurlijk ook belangrijk voor de teamplay. Zeker met de aankomen MF was het natuurlijk weer de vraag wie we mee weg zou lopen.
Oktober, November gingen voorbij.. December ook en het begon eindelijk iets rustiger te worden..
Nu waren dit quotes van een hele tijd geleden, en ja, kleine kinderen worden groot.. dus ook kleine eccp projectjes. We werden groter en groter maar wij niet alleen.. alle andere teams ook, en daardoor verscheen de nu beruchte 'wanneer worden we ingehaald stats'.
Ik sla nu een beetje history over, dit is niet echt relevant voor 'mijn probleem' maar ik wil jullie niet de GIGA flush onthouden.. tjonge jonge, wat een spectakel ! ( http://kow.qik.nl/gigaflush.html ) Ars begon hem te knijpen, en voor het eerst waren zij opeens wakker geschrokken van onze prestaties...
Maar waar het nu op neer komt, iedereen was het er mee eens, een teamjoin zuigt ! Het is niet tof om op die manier te winnen. Velen schreven, liever 2de dan 1ste met join..
En waar zijn we nu beland ?? Exdc 'joind' DPC.. Nu zullen jullie zeggen, "niet een paar members maar".. maar dit zie ik anders. Zij zijn de grootsten en omdat ze met zoveel dp's hier heen komen zie ik dit als een join, iets waar iedereen tegen is/was.
De dingen over mij die ik her en der op een topic gehoord heb zal ik nu een beetje bespreken,
Nee, het gaat mij niet om Randy, maar om DPC die zijn princiepes (en eer) opzijdoet om op deze manier weer 1ste te staan.
Nee, ik doe niet hetzelfde, ik join niet een ander team. Dat ik mijn dp's meeneem doe ik om op te vallen, anders had niemand zich ook maar iets van mijn mening aangetrokken.
Nee, ik heb GEEN hekel aan Randy, ik zie hem graag in onze dpch's posten e.d., maar NIET tussen onze stats.
Nee, ik stop niet met eccp. Ik ga verder als teamloos.
Nee, de proxy blijft werken (evenals de stats op kow.qik.nl), alleen neem ik nu even geen nieuwe teams aan.
Ja, als Randy als 'nieuwe' user was aangekomen, had ik niets gedaan.
Ja, ik vind de meeste nieuwkomers bijdehand (meteen hun mening klaar), en ben de dreigementen in mail e.d. ook zat !
Ja, misschien kom ik ooit terug, maar zeker niet binnenkort.
Voor vragen en evt. meer uitleg kun je in dit topic posten, maar mij zul je waarschijnlijk niet meer tegenkomen in anderen. Graag zie ik alleen zinnige reacties, en zeker niet de dubbele onzin die in de betreffende dpch’s staan. Ook als je net nieuw bent, denk even na voordat je je mening hier post en ga vooral niet provoceren.
Mijn verhaal,
Om een beetje de achtergrond aan de nieuwe DPC'ers (en ook exdc) uit te leggen, eerst een beetje historie:
Ooit, toen eccp nog een projectje was, waar je met 50 punten op de 1ste plek kon staan en alle members bij elkaar misschien wel 300dp's hadden, begon het fenomeen 'subteam'.
Alles leuk en wel, maar zoals in RC5 bekend is, zodra er grote subteams komen, is de mogelijkheid om 'alleen' in de top30 te komen vrijwel onmogelijk zonder een jaar te sparen. Hier hadden wij natuurlijk maar mee te leven, want meer output was natuurlijk het belangrijkste. Niet veel later kregen wij de eerste subteam-join, 2 'redelijk' producerende subteams gingen samen werken om een groter subteam dwars te zitten. Deze subteam-join werd bestempeld als 'niet leuk' omdat het voor de 'eenlingen' steeds zwaarder werd. Uiteindelijk naarmate er toch meer subteams kwamen, werd het in de kleinere teams getolereerd, en viel het ook niet meer zo extreem op omdat de aantallen in verhouding kleiner werden.
Dit feit was dus het aller eerste negatieve punt waar vrijwel de meeste het eigenlijk niet mee eens waren, en hier heb ik dat duidelijk laten merken door als understatement samen met 2 andere grote eccp-ers net te doen alsof wij ook gingen joinen. ( zie topic ECCp: Join TheNumberOneCows (over fusies & teams) ).
Naarmate eccp begon te groeien, en wij eindelijk konden concurreren tegen de toen grote teams begonnen de eerste gedachten voor een MF op te komen (net als bij RC5 bekend is). Maanden lang sparen en een hele goede organisatie heeft er toen voor gezorgd dat wij de eerste eccp MF hadden (oktober 2001), uiteindelijk verspreid over 2 dagen. TA (Team Anandtech) heeft toen ook een MF gedaan, maar die is een beetje in het water gevallen omdat er problemen waren met hun proxy. Met veel moeite, hebben wij uiteindelijk de 1ste (!) plek weten te bemachtigen.
Nu ga ik een stukje quoten van KoW van de Oktober maandstats waar ik zelf bij het lezen weer een beetje ontroerd van raakte.. ( mf, 1ste, nieuwe dpc site enz.
Om even een quote uit de weekstats te halen waar ik het 100% mee eens was:Deze maand is er heel wat gebeurd.
Eerst het gedoe met SysOpt.
Het SysOpt forum is verkocht aan een ander, en de oude mods werden ontslagen. Uit onvrede daarover zijn ze met de oude mods vertrokken naar een nieuw forum, en zijn ze onder de naar TechIMO. Vooral door de actieve werving van Randy is dat team goed tot bloei gekomen.
Omdat de mods van TIMO hun beloften niet waarmaakten zijn een aantal leden terug gegaan naar Team AnandTech. (Die waren twee maanden geleden blijven plakken na de mislukte TA/SO merger)
Dat bracht TA naar de top.
Hun zege duurde maar kort, want een paar dagen lager was er de DPC-MegaFlush. Die werd gehouden ter ere van de nieuwe Dutch Power Cows homepage.
Dat de flush een groot succes was, is in de grafiekjes goed te zien.
Weer een paar dagen later kwam Randy, met een deel van TIMO ook met een MegaFlush. Dat was ook een behoorlijke flush, maar er was wel twee maanden voor gespaard. (wij vier weken)
Vervolgens ging het mis bij Team AnandTech. Al lang voelden zij zich in de steek gelaten door de forum leiding. Te weinig (zeg maar geen) aandacht was de hoofdreden voor dit conflict, dat nog steeds voortduurt. Verder werd het gedoe met de popup reclame scherpjes zeer negatief beoordeelt. Op een gegeven moment liep het uit de hand, en nadat sommige users, en mods hun boekje te buiten gingen explodeerde de boel. Mensen liepen over naar TIMO, of richten een nieuw team op.
Hierdoor stond TIMO weer even boven ons.
Maar ok dat duurde niet lang.
Op het TIMO forum begon een oud DC-er te vertellen dat heel dat DC gedoe maar onzin was. Op een gegeven moment begon ie zelfs te schelden. En volgens sommigen hadden de mods hier eerder moeten ingrijpen.
Dit weer gecombineerd met het feit dat er ook nog te weinig aandacht aan het team werd besteed, zorgde ervoor dat Randy vertrok en een eigen team oprichte.
Ondertussen is de link er, en is er ook een inleidende pagina waar wordt verteld wat DC is, maar dat is te laat. (Het kon dus wel)
Verder zijn wij zelf vandaag als eersten door de 1 miljoen DP grens gegaan. Hierbij wil ik het hele team feliciteren met deze mooie mijlpaal.
En, wie durfde er nu te beweren dat DC of ECCp saai is
Kom, doe mee, help DPC
KoW schreef op 03 november 2001 @ 20:28:
Het begint mode te worden om met retirements hoger in de stats te komen. Gewoon sparen voor een Megaflush en dan er overheen flushen is ouderwets. Zo ga je toch niet naar #1
Zoals je kan lezen, hier begon een beetje het gedonder met teamswappen, teamjoins enz. Hoofdzakelijk de oorzaak van een paar grote members van TA, zoals Randy.Anoniem: 24330 schreef op 03 november 2001 @ 22:53:
ik ben het hier mee eens.
In plaats van de strijd om pure mhz'en is het nu ook politiek aanpappen en vrienden maken.
Los van de subteams (ja ook LPC) gaat het bij de teams ook van hot naar her. Ik hoop dat Randy nou eens blijft zitten waar hij zit. Sterker nog, ik zou het niet eens meer leuk vinden als hij het in z'n hoofd krijgt om DPC te joinen.
Zoals het bij RC5 en OGR gaat is het toch relaxter. Je kan best team-hoppen maar je behaalde punten blijven gewoon achter. Dat gedoe van TA dat had hiermee best voorkomen kunnen worden.
Om je een beetje mee te laten genieten van de puinhopen van toen :
Heerlijk toch ?? lekker kijken naar teams waar het een puinhoop wordt en wij als een Superteam bovenaanstaan, en waar alles perfect verlooptKoW schreef op 01 december 2001 @ 12:50:
Het vroeger zo grote Entrust is weer een plaatsje gezakt. Als je nu naar hun output kijkt, waarmee ze nog net in de DagTop 10 komen dan kun je je toch niet voorstellen dat we hebben moeten sparen om ze in te halen![]()
TA en TIMO hebben er een sport van gemaakt om dagelijks van plaats te wisselen. Eergister is iemand van TIMO weggelopen naar ExDC, wardoor TIMO op #3 terecht kwam. Gister een leuke flush van TIMO waarmee ze terug op #2 kwamen, en nu is er weer iemand teruggegaan naar TA waardoor die weer bovenaan staan.
Ook kwam toen het nieuwe onderdeel de 'MF Kroon' in het spel, wie de grootste persoonlijke of team flush had, kreeg deze wissel prijs op zijn naam. Dit element was natuurlijk ook belangrijk voor de teamplay. Zeker met de aankomen MF was het natuurlijk weer de vraag wie we mee weg zou lopen.
Oktober, November gingen voorbij.. December ook en het begon eindelijk iets rustiger te worden..
Dat waren nog eens tijden, 200k.. shit dat halen wij nooit (dachten de meeste teams/members). 10k werd al als een MF beschouwdKoW schreef op 03 januari 2002 @ 14:09:
BoGoH staat deze maand ruim bovenaan met bijna 200k DP'sZe zijn deze maand dan ook flink gestegen.
In de rest van de overalltoplist zit overigens toch al redelijk wat beweging![]()
Ook deze maand stonden we als team natuurlijk bovenaan in de MaandTopList en in de OverallTopList. Daar zijn we DPC voor![]()
Ook in de teamslijsten zit beweging. Het zo verschrikkelijk grote Entrust waar we toen zo bang voor waren zakt steeds dieper weg, totdat ze in de vergetelheid verdwijnen.
Ook is goed te zien dat FrenchX een opkomend team is. Maar daar hoeven wij ons nog geen zorgen over te maken.
Nu waren dit quotes van een hele tijd geleden, en ja, kleine kinderen worden groot.. dus ook kleine eccp projectjes. We werden groter en groter maar wij niet alleen.. alle andere teams ook, en daardoor verscheen de nu beruchte 'wanneer worden we ingehaald stats'.
Ik sla nu een beetje history over, dit is niet echt relevant voor 'mijn probleem' maar ik wil jullie niet de GIGA flush onthouden.. tjonge jonge, wat een spectakel ! ( http://kow.qik.nl/gigaflush.html ) Ars begon hem te knijpen, en voor het eerst waren zij opeens wakker geschrokken van onze prestaties...
Maar waar het nu op neer komt, iedereen was het er mee eens, een teamjoin zuigt ! Het is niet tof om op die manier te winnen. Velen schreven, liever 2de dan 1ste met join..
En waar zijn we nu beland ?? Exdc 'joind' DPC.. Nu zullen jullie zeggen, "niet een paar members maar".. maar dit zie ik anders. Zij zijn de grootsten en omdat ze met zoveel dp's hier heen komen zie ik dit als een join, iets waar iedereen tegen is/was.
De dingen over mij die ik her en der op een topic gehoord heb zal ik nu een beetje bespreken,
Nee, het gaat mij niet om Randy, maar om DPC die zijn princiepes (en eer) opzijdoet om op deze manier weer 1ste te staan.
Nee, ik doe niet hetzelfde, ik join niet een ander team. Dat ik mijn dp's meeneem doe ik om op te vallen, anders had niemand zich ook maar iets van mijn mening aangetrokken.
Nee, ik heb GEEN hekel aan Randy, ik zie hem graag in onze dpch's posten e.d., maar NIET tussen onze stats.
Nee, ik stop niet met eccp. Ik ga verder als teamloos.
Nee, de proxy blijft werken (evenals de stats op kow.qik.nl), alleen neem ik nu even geen nieuwe teams aan.
Ja, als Randy als 'nieuwe' user was aangekomen, had ik niets gedaan.
Ja, ik vind de meeste nieuwkomers bijdehand (meteen hun mening klaar), en ben de dreigementen in mail e.d. ook zat !
Ja, misschien kom ik ooit terug, maar zeker niet binnenkort.
Voor vragen en evt. meer uitleg kun je in dit topic posten, maar mij zul je waarschijnlijk niet meer tegenkomen in anderen. Graag zie ik alleen zinnige reacties, en zeker niet de dubbele onzin die in de betreffende dpch’s staan. Ook als je net nieuw bent, denk even na voordat je je mening hier post en ga vooral niet provoceren.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.