[XBox] DivX stand-alone vragen

Pagina: 1
Acties:

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo, ik heb deze en deze draden gelezen,
en nu heb ik tóch nog wat vragen... namelijk:
Ik was van plan een DVD speler van Sony te kopen,
welke behalve DVD's ook mp3-CD's kan afspelen.
En dit alles met Dolby Digital!

Nu las ik dus dat de X-Box omgebouwd kon worden,
waardoor deze behalve spellen, ook DivX, mp3's, audio CD's,
CDRW, CDR en DVD's in Dolby Digital af kan spelen. Gewoon alles dus... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.3dsolutions.co.uk/images/xbox_logo.jpg

Mijn vragen:
1. Als ik een XBox set koop (met afstandsbediening & spel in één set), kan deze dan om worden gebouwd? Of is deze nieuwe versie al beveiligd?

- Daarna kan ik de BioXX chip inbouwen, zal wel lukken met guides op internet.

2. Het bios flashen.
Kost dat veel werk? Moeten daar allerlei kabels voor aan de seriele of parallele poort worden aangesloten (geen zin in n.l. :( )

3. Wanneer het is geflashed, wat moet ik me daarbij voorstellen? Krijg je een Windows-gui voorgeschoteld ofzo?

4. Kan ik die nieuwe mediaspeler op CD branden en dan via de XBox DVD-speler inladen en kopieren/installeren op de XBox?

5. Kan ik er, na al deze software installaties, gewoon een mp3 CD in stoppen en op "play" van de afstandsbediening drukken, of moet ik daarbij wél mijn t.v. aanzetten?
(voor de grafische interface zeg maar...?)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ik zou ook wel antwoord willen op al die vragen. want ik twijfel tussen ps2 en Xbox

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En ook handig: Welke divx versies worden ondersteund? En kun je andere codecs (Nimo en tsunami) installeren?

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:56
klaasjong schreef op 27 september 2002 @ 14:56:
Hallo, ik heb deze en deze draden gelezen,
en nu heb ik tóch nog wat vragen... namelijk:
Ik was van plan een DVD speler van Sony te kopen,
welke behalve DVD's ook mp3-CD's kan afspelen.
En dit alles met Dolby Digital!

Nu las ik dus dat de X-Box omgebouwd kon worden,
waardoor deze behalve spellen, ook DivX, mp3's, audio CD's,
CDRW, CDR en DVD's in Dolby Digital af kan spelen. Gewoon alles dus... :P

[afbeelding]

Mijn vragen:
1. Als ik een XBox set koop (met afstandsbediening & spel in één set), kan deze dan om worden gebouwd? Of is deze nieuwe versie al beveiligd?

- Daarna kan ik de BioXX chip inbouwen, zal wel lukken met guides op internet.

2. Het bios flashen.
Kost dat veel werk? Moeten daar allerlei kabels voor aan de seriele of parallele poort worden aangesloten (geen zin in n.l. :( )

3. Wanneer het is geflashed, wat moet ik me daarbij voorstellen? Krijg je een Windows-gui voorgeschoteld ofzo?

4. Kan ik die nieuwe mediaspeler op CD branden en dan via de XBox DVD-speler inladen en kopieren/installeren op de XBox?

5. Kan ik er, na al deze software installaties, gewoon een mp3 CD in stoppen en op "play" van de afstandsbediening drukken, of moet ik daarbij wél mijn t.v. aanzetten?
(voor de grafische interface zeg maar...?)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
`

Antwoorden :

1. Als je een xbox koopt die voor 8 augustus is gemaakt kan je hem chippen zonder problemen, anders heb je een nieuwe xbox en daarvoor zijn nog geen chips voor

2. Dat is niet veel werk, kabel aan bioxx aansluiten, progje op je pc starten, bios flashen en voila nieuwe bios. Probleem is dat de aansluiting aan de binnenkant van de xbox zit. dus je moet de sbox openen, of een externe poort erin zetten.

3. Dan krijg je het gewone MS Dashboard te zien. misschien dat het opstartlogo van de xbox weg is, dat groene flubberding. verder niks anders.

4. Nee dat kan je niet zonder EvoX erop te zetten. EvoX is een vervanger van het MS Dashboard. Hiermee kan je een menu maken en er zi een ftp server ingebouwd. Via de EvoX en een ander progje waar ik de naam van kwijt ben, kan je bestanden net zoals in windows slepen, knippen, plakken enz. Dus ook spul op je hd zetten. Dan maak je in een ini file een verwijzing naar dat programma zpdat je het via EvoX kan opstarten.

5. Dat weet ik niet, nog geen modchip/mediaplayer.

Ik verwijs je graag door naar www.xbox-scene.com. Deze site bevat nieuws over de xbox, tutorials over bijvoorbeeld : hoe je EvoX op je xbox zet, een grotere HD erin zet, en de mediaplayer gebruikt.

What a fine day for Science! | Specs

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan hier niet zo goed wijs uit.
Misschien is het het makkelijkst als iemand
die ervaring heeft mijn punt 5 wil beantwoorden?

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Lijkt mij vrij logisch dat je je TV moet aanzetten

nikszolekkeralss.exe

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
likkepot schreef op 06 oktober 2002 @ 17:10:
Lijkt mij vrij logisch dat je je TV moet aanzetten
|:(

Verwijderd

xbox kan trouwens _standaard_ ook al mp3 cd`s afspelen (zolang het cdrw cd`s zijn)

enja, je kan je tv gewoon uitzetten daarbij, als je tv ook geluid kan afspelen als ie uit staat :)

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:40:
xbox kan trouwens _standaard_ ook al mp3 cd`s afspelen (zolang het cdrw cd`s zijn)

enja, je kan je tv gewoon uitzetten daarbij, als je tv ook geluid kan afspelen als ie uit staat :)
hehe lolbroek, een Xbox kan standaard geen mp3's afspelen. Je kan wel je 'mp3's branden als een audio cd. Dus maximaal 80 minuten. Die dan in je xbox gooien en dan kopieren naar de hd van de xbox.

What a fine day for Science! | Specs

Pagina: 1