Xbox als divx speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Is het niet mogelijk om de xbox (of misschien wel ps2) als divx speler te gebruiken? Moet toch te doen zijn lijkt me, is immers gewoon een pc dat ding. En als dat gelukt is, is ie meteen een stuk interessanter >:).

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:01
das waar, heb ik nog een ander vraagje, die dvd-speler op zo'n xbox, speelt die ook svcd's af?

Verwijderd

sjah op die xbox issie misschien wel te doen aangezien het een halve pc is, maar kweenie of die normale cds leest !?

ps2 kan het igg niet :( alleen dvds, ook geen (s)vcd's ofzo :(

Verwijderd

Hij leest iig wel audio cd's.. denk dat het wel mogelijk is met een soort bootdisk

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-01 20:17
zal toch wel hetzelfde idee worden als met een dreamcast?

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 17:00 schreef Dericteur het volgende:
Dc kan geen divx afspelen hoor, aleen maar vcd :)

• Oscar Mopperkont
Op maandag 26 november 2001 17:00 schreef Dericteur het volgende:
Kun jij dan een link geven waar dat staat? Want als dat waar is, dan wordt het heel rap een dreamcast kopen voor mij! Dat ding is nog maar 50 dollar ofzo :9~

• Oscar Mopperkont
*kick*

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

In principe moet het wel mogelijk zijn, maar ik weet niet of de afgeslankt versie van Windows dat toelaat op de Xbox.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

DC kan geen divX, is ooit een of andere idioot geweest die dat heeft beweerd, maar het kan tot nu toe nog niet, verder kun je wel een divx converteren en dan op je DC als VCD kijken (kUt kwaliteit).

PS2 gaat het denk ik ook niet zo snel doen, omdat die structuur niet lekker is om dat te doen, hoop echter wel dat ze zoiets voor de XboX maken, zou wel lache zijn en een goede reden om een XboX boven de PS2/GC te kopen. Denk wel dat het op de XBox relatief het makkelijkst is om te ontwikkelen, alleen hoeveel weestand biedt Billy dan, gaat hij al die sites waarop die zooi dan komt te staan kicken of laten ze zult soort dingen vrij toe :?

Verwijderd

Het is in theorie zelfs mogelijk op een PS2, dus op een XBox zal het zeker mogelijk zijn.
...de vraag is dan ook niet "is het mogelijk.." maar "wanneer komt er een divx speler voor de xbox" :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:24
Xbox dvd kit review

I'm guessing that a lot of you Xbox owners already have DVD players. Hell, I'd bet that many of you have, or at least had, first-generation models, being that gamers are early adopters almost by nature. On the other hand, perhaps you were holding off on a dedicated player precisely because you knew you could rely on Xbox.

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/xbox_remote_small.jpg

In any case, you're in luck if you plan on using your Xbox as a part of your home A/V system. The big, black box not only plays back DVDs, but it also handles the task very ably. However, you will need this little kit in order to do so.

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/xboxremote/settings_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/xboxremote/vid_options_small.jpg

Before I go into the kit, I should set the record about DVD playback. The Xbox cannot playback DVD movies in progressive scan. It can output a progressive scan signal for games, but not flicks. Now let's hear no more on the subject.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Nicap

Tsssk....

Op dinsdag 27 november 2001 15:31 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
DC kan geen divX, is ooit een of andere idioot geweest die dat heeft beweerd, maar het kan tot nu toe nog niet, verder kun je wel een divx converteren en dan op je DC als VCD kijken (kUt kwaliteit).
http://www.dcemulation.com/soft-dcdivx.htm

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:10
Op zaterdag 23 februari 2002 00:16 schreef Nicap het volgende:

[..]

http://www.dcemulation.com/soft-dcdivx.htm
Kan je ergens nog goedkoop DC's kopen... of moet ik dan 2e hands gaan zoeken?

Verwijderd

Welliswaar 3 maanden oud topic, maar soi. Xbox kan ueberhaupt geen cdr lezen, trouwens.

• Drumstel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12-2020

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Op zaterdag 23 februari 2002 04:23 schreef RefriedNoodle het volgende:
Welliswaar 3 maanden oud topic, maar soi. Xbox kan ueberhaupt geen cdr lezen, trouwens.
Ok ik weet het. Het is een oude post maar ach misschien leuk voor de liefhebbers. http://www.enigmah.com/ deze jongens zijn bezig met de ultieme MOD chip voor de Xbox.

Schijnbaar kunnen we straks (mits de xbox omgebouwd word) de volgende dingen doen.

1. Foutloze Backups maken van spellen >:)
2. Elke import spel boot perfect >:)
3. Compatible met CDR/CDRW/DVDR/DVDRW >:)
4. Macrovision Disabled (Geen extra kabels) >:)

en ga maar zo door, lees het voltalige bericht plus ontwikkeling en prijzen op http://www.enigmah.com/

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:10
Heb jij een dvd brander dan?

• Drumstel

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Op dinsdag 28 mei 2002 10:52 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Heb jij een dvd brander dan?
Hoezo DVD brander????

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 10:54 schreef Drumstel het volgende:

[..]

Hoezo DVD brander????
xbox spellen staan nog altijd op dvd

• Drumstel

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Op dinsdag 28 mei 2002 11:41 schreef enigma het volgende:

[..]

Nauw, ik heb geen DVD Brander. Maar de topic ging over Xbox als Divx speler, en dat mensen geen CD-R's kunnen lezen in een Xbox. Straks dus wel.

En mogelijk in de toekomst kun je inderdaad een gebranden DVD lezen op je Xbox

Verwijderd

als het niet standaard is maybe wel met de modchip

Verwijderd

Voor de PS2 komt (of is) er een Linux kit, als je deze dan naar hartelust zelf kan configureren, lijkt mij dat je het voor elkaar moet krijgen om een divx af te spelen op je TV.

• Drumstel

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Op dinsdag 28 mei 2002 12:08 schreef CybErvee het volgende:
lijkt mij dat je het voor elkaar moet krijgen om een divx af te spelen op je TV.
Ik heb ooit bij Sony gelezen dat zij bezig waren om een speler te ontwikkelen die zowel VCD als DVD als DivX kan afspelen. :) Maar ja je weet hoe het gaat, wel ontwikkelen niet uitbrengen.

• DannyXP1600
  • Laatst online: 22:34
Ja maar DVD+RW of DVD-RW brander? +RW heb ik wel...
Dan wat ISO's van internet halen en doorverkopen op school. Ik heb toch geen XBOX...

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:46
Op dinsdag 28 mei 2002 11:41 schreef enigma het volgende:

[..]

De gemiddelde xbox game (zonder extra features, zoals filmpjes van nieuwe spellen) passen op een gewone cd-r

daarna krijg je, verwacht ik, rips van spellen die ook gewoon op de cd-r passen en daarna wordt het pas echt dvd branden

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op maandag 26 november 2001 17:05 schreef LaptopDude het volgende:

[..]

Dc kan geen divx afspelen hoor, aleen maar vcd :)
Toch wel. DC kan WEL divx afspelen 8-)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:25

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm bij mij ziet het er iig NIET uit...
En ik denk bij de meeste ook niet.
Hij moet echt VET hard laden en dan zie ik schokkerig beeld zonder geluid enzo.
Misschien ligt het aan mijn bootCD maar dit is echt niks gewoon.

Dan zoek ik wel ff voor de PS2 ofzo.

• Drumstel

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Op dinsdag 28 mei 2002 13:00 schreef Zorg het volgende:

[..]

De gemiddelde xbox game (zonder extra features, zoals filmpjes van nieuwe spellen) passen op een gewone cd-r
Hier sta ik versteld van ik heb diverse spellen die bij die zogenaamde rip utills aangeven dat hij ver boven de 935 mb uitkomen en dan heb ik nog niet eens over alle extra's die er op staan

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

De dreamcast kan idd wel Divx afspelen. Maar die divx films moeten dan wel opnieuw gecodeerd worden, omdat de DC niet genoeg kracht heeft een "normale" divx film te decoderen. De kwaliteit van je Divx neemt dan wel af.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Drumstel

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Op dinsdag 28 mei 2002 14:12 schreef Platel het volgende:
De kwaliteit van je Divx neemt dan wel af.
Dus is het de moeite niet waard :(

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Nou een DC is een coole console, maar je moet hem niet kopen om Divx af te spelen.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 12:11 schreef Drumstel het volgende:

[..]

Ik heb ooit bij Sony gelezen dat zij bezig waren om een speler te ontwikkelen die zowel VCD als DVD als DivX kan afspelen. :) Maar ja je weet hoe het gaat, wel ontwikkelen niet uitbrengen.
je bedoelt dat er dvdplayer chipsets zijn die divx ondersteunen, dat Sony dit wil, lijkt me toch onwaarschijnlijk gezien ze zelf een heel deel dvd films releasen en zo de piraterij van hun eigen produkt vergemakkelijken.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
DIvx speler voor Xbox komt er wel....zat even te kijken op de site over het xbox hacken en daar stond o.a. het volgende :

New pic of Enigmah Chip. Sweet little sucker aint it? One more thing.. here's a couple appz in development by Enigmah right now: DiVX Player, VCD/SVCD Player, MP3 Player, Linux Shell, Web Browser. I think I'm dreamin'. More news later. -

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 09:47
Op woensdag 29 mei 2002 10:31 schreef defined het volgende:
je bedoelt dat er dvdplayer chipsets zijn die divx ondersteunen, dat Sony dit wil, lijkt me toch onwaarschijnlijk gezien ze zelf een heel deel dvd films releasen en zo de piraterij van hun eigen produkt vergemakkelijken.
Er is een linux kit voor de ps2... Op linux kan je makkelijk een divx af laten spelen... Ook is de processorkracht van de ps2 ruim voldoende... Het is maar een kwestie van tijd totdat iemand zoiets gemaakt heeft.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Drumstel

Drumstel

Dat is mijn Motto!!!!

Op woensdag 29 mei 2002 10:31 schreef defined het volgende:

[..]
dat Sony dit wil, lijkt me toch onwaarschijnlijk gezien ze zelf een heel deel dvd films releasen en zo de piraterij van hun eigen produkt vergemakkelijken.
Ja maar kijk eens naar de Mp3 markt, ik bedoel daarin zitten ze zelf ook hun eigen markt weg te blazen. Ze maken doormiddel van hun eigen productie lijn (muziek) ook gebruik van dezelfde rechten. Die gooien ze ook om door mp3 spelers uit te brengen kijk maar naar de nieuwe lijn DVD spelers van Sony. Ze weten dondersgoed dat daar het grote geld zit. en uit onderzoek is gebleken dat door downloaden van mp3's de markt van cd koop omhoog is gegaan :)

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

fulgore

goud

Op dinsdag 28 mei 2002 13:54 schreef Drumstel het volgende:

[..]

Hier sta ik versteld van ik heb diverse spellen die bij die zogenaamde rip utills aangeven dat hij ver boven de 935 mb uitkomen en dan heb ik nog niet eens over alle extra's die er op staan
Als je goed zoekt vind je Xbox spellen waarvan bijv. de intro en filmpjes zijn verwijderd zodat ze wel op een cdr passen ! :z

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17

NoTimeRemains

I know

er is tog een ps2 waar je linux mee kan draaien of nie...nou makkelijk zat iemand ontwerpt een divx speler voor linux die zet je op die HD wat je ken kopen en dan de cd erin en afspelen :Y) (denk ik)

EDIT: Banzi je was me voor ;)

This is the Way.

Verwijderd

je vergeet wel dat de linux versie voor ps2 onder zeeeeeeer strikte voorwaarden geinstalleerd wordt, kdacht toch niet dat een divx player kon geinstalleerd worden, ik kan me vergissen, maar ik denk het niet :)
Pagina: 1