Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
www.perfect.systems.nl
Ze komen goed uit de pricewatch en de verhalen zijn ook lovend dus.... We proberen het een keer.
Maar zijn de xp 2400+ standaard geunlocked? Kan iemand dit mij bevestigen?
Toveroom, kan je ons vertellen welke mults het allemaal doen :):)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Idd een goeie zaak heb er zelf paar dingen besteld moest alleen 3 weken wachten op me Gf4Rempage0611 schreef op 15 oktober 2002 @ 05:03:
[...]
www.perfect.systems.nl
Ze komen goed uit de pricewatch en de verhalen zijn ook lovend dus.... We proberen het een keer.
krijg vandaag al me mobo,geheugen,dvd speler,hd's
Oftewel: dat kan nog een tijd gaan duren??
Het gaat lekker bij Salland, ik wilde wel een Samsung 152T TFT scherm ipv m'n bestelde CRT. Wat zeggen ze: "Op de samsung monitor zit helaas een levertijd van 6 weken."
Vraag ik me toch af: welke producten op hun site zijn wel leverbaar?
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Darrom heb ik hem ook besteld voor 245 euro bij sallandVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 10:42:
Vinden jullie de prijs van 271 Euro niet wat aan de hoge kant?
Ik denk dat je gewoon een beetje pech hebt met je bestelling. Het probleem met die amd 2400+ heeft elke leverancier/winkel. De levertijd op die monitor is wel erg lang jaDuckpower schreef op 15 oktober 2002 @ 10:50:
Vandaag heb ik nog even gemaild met Salland en dit hebben ze te zeggen over de leverbaarheid van de AthlonXP 2400+: "Over de AMD XP 2400+, dit kunnen wij nog niet met zekerheid zeggen."
Oftewel: dat kan nog een tijd gaan duren??
Het gaat lekker bij Salland, ik wilde wel een Samsung 152T TFT scherm ipv m'n bestelde CRT. Wat zeggen ze: "Op de samsung monitor zit helaas een levertijd van 6 weken."
Vraag ik me toch af: welke producten op hun site zijn wel leverbaar?
Het was een zeer beknopte mail, de zin over de AXP2400+ heb ik gequote en dat is het enige zin die daarover gaat. Verder nog wat over het scherm, dat er een levertijd van 6 wkn is en dat er energiepremie is.hoevenpe schreef op 15 oktober 2002 @ 11:12:
Maar wat was de complete tekst die ze mailden freshbie?
Mijn vraag: "Kunt u ook al meer vertellen over de verkrijgbaarheid van de Athlon XP 2400+? Op tweakers.net heb ik gelezen, dat u vrijdag de eerste bestelling verwacht? Kunt u dit met zekerheid zeggen?"
Hun antwoord: "Over de AMD XP 2400+, dit kunnen wij nog niet met zekerheid zeggen."
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Tja, hopelijk niet, natuurlijk. Je kunt altijd even bellen, evt??hoevenpe schreef op 15 oktober 2002 @ 11:56:
Mag ik dit 'dinsdag 10:50uur' als winnaar van de 'Wanneer gaat Salland ons vertellen dat het ook weer niet deze week gaat worden poule' aanmerken? Of zie ik het te somber in?
waar heb jij je XP2400+ vandaan dan?Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 00:43:
ZO daar zijn dan mijn sisoft benchmarkjes :
Wel iets om een beetje trots op te zijn, maar het kan nog wel wat beter
Zoals DDR333 bijvoorbeeld want mijn DDR266 haalt toch nog wel een leuke 340Mhzmaar wil daarna ook echt niet een paar Mhz hoger.
Nou volgende maanddan maar.....
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb trouwens lucht koeling
Thermaltake Volcano 7+
overclocked Idle Temperatuur
Laagste stand 45,3 C
Medium stand 42,8C
Hoogste stand 41,2
Bij de hoogste stand bestaat er een kans dat de buren wakker worden ! (stogzuiger sound 6300rpm)
Ik heb em trouwens nog niet hoger gehad als 48C op de laagste stand !
Dus dat valt weer mee van AMD
Multiplier 12,5 X 170Mhz FSB = 2210Mhz , 340Mhz DDR
Vcore 1,7 V standaard is 1,65V
Zo genoeg info
Oh en misschien is Salland wat voorzichter geworden.
ze zeggen alleen dat ze niets zeker weten, dus dat betekent ook dat ze niet zeker weten dat ze ze niet krijgen
klopt dit nog wat ik zeg?
Verwijderd
Van mijn werk
Maarre dat zal vast niet !
Bij mijn werk www.twist.nl (goedzo Tomcat84) kost de XP2400 wel 299 euro, uiteraard niet voor mij maarja ik ben geen doorverkoop punt oid.
Wij hebben ze niet op voorraad liggen, ze worden uiteraard besteld misschien duurt dat 2 dagen ofzo...
Maar ik verplicht niemand hier om bij mijn zaak te kopen ofzo, dus ook niet gaan zeiken dat je het duur vindt (dan wacht je toch langer)
Multipliers 12,5x 13x 14x heb ik in ieder geval getest en die werken...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Verwijderd
Ja inderdaad daar werd mijn processor in geleverdDemoniac schreef op 15 oktober 2002 @ 14:25:
wat is dat voor een mooi doosje toveroom? Werd daar de proc in geleverd?
Ik weet alleen niet of dit standaard is, dat ze het in zo'n doosje stoppen...
En welke multiplier/fsb werkt het beste?Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:16:
[...]
deze winkel heeft hem ook volgen website
zit in kollum en deze week ofzo ook in drachten.
Verwijderd
en dat zeg je nu alVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 14:16:
[...]
Van mijn werken mijn baas denkt dat ik een of andere engineering sample heb ofzo ?!
Maarre dat zal vast niet !
Bij mijn werk www.twist.nl (goedzo Tomcat84) kost de XP2400 wel 299 euro, uiteraard niet voor mij maarja ik ben geen doorverkoop punt oid.
Wij hebben ze niet op voorraad liggen, ze worden uiteraard besteld misschien duurt dat 2 dagen ofzo...
Maar ik verplicht niemand hier om bij mijn zaak te kopen ofzo, dus ook niet gaan zeiken dat je het duur vindt (dan wacht je toch langer)
zit er trouwens ook een 14.5 multiplier op?
dan krijg je 14.5 x 166 = 2,407 ghz, een echte 2400 dus
Ben benieuwd of mn koeling dat zal halen
Verwijderd
Dit zal met waterkoeling toch wel gaan ? wat voor koeling heb je dan ?Tomcat84 schreef op 15 oktober 2002 @ 14:44:
Ooooo 14x166 here we come![]()
Verwijderd
dan heb je een best aquarium vriendhoevenpe schreef op 15 oktober 2002 @ 15:04:
Kan mijn PC in mijn aquarium flikkeren maar weet niet of die 'waterkoeling' wel goed is voor de overige onderdelen
Zodra ik m`n spullen binnen heb zal ik hier postten hoe snel het kan. Aangezien de FSB naar 200 kan zonder dat de mem moeilijk doet denk ik dat ik wel redelijk ver moet komen
200x12=2400
Yep.... erg veel liters, past ook nog een fulltower inVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:07:
[...]
dan heb je een best aquarium vrienden je kan het best proberen misschien werkt het
Maar ik probeer het toch niet denk ik want de vissen schrikken ervan lijkt me zo (al die draaiende fans in het water....
Cooler Master HSC V-62 auto speed cooler. Had Coolermaster gemaild, ze zeiden dat die zonder problemen op een 2600 liep, en dat overklokken waarschijnlijk wel wat zou moeten kunnen, maar hij wilde me natuurlijk geen garantie daarop gegeven.
En op enkele sites waar die verkocht wordt staat ie als XP 3000 plus gerate
das misschien wat overdreven. Maar ik denk dat een 166 mhz FSB met een lagere multiplier dan normaal toch wel te doen moet zijn.
Ik heb trouwens besloten om de Abit KD 7 als moederbord te nemen, KT 400 chipset. Dit omdat er met het asus bodje nogwel eens problemen met de Radeon 9700 worden gerapporteerd, en met de KD 7 alleen nog maar gezien heb dat hij het perfect doet.
En ik heb een R9700 dus
Verwijderd
klinkt inderdaad ook goed
Maar ja het is Samsung PC 2700 dus eigenlijk zal hij het niet moeten halen. Maar ik ga m een flinke burn in geven en misschien doet hij het dan wel
Verwijderd
Maar het beste werkt tot nu toe 13x170Mhz=2210Mhz me geheugen trekt het net die 340Mhz ipv 266Mhz...
Maar eigenlijk zit ik ook met smart te wachten tot er wat meer mensen hun processor binnenkrijgen, heb ik tenminste iets om mee te vergelijken
Verwijderd
Namelijk bij Perfect Systems. Ik had al een monitor, toetsenbord en een paar andere dingen bij ze besteld. Had verwacht dat ik dat vorige week al binnen zou krijgen. Aangezien het nog niet verstuurd is heb ik ze vandaag een mailtje gestuurd of ze AMD XP 2400+ en Abit KD-7 aan mijn bestelling kunnen toevoegen
Ben benieuwd of dat lukt, en wanneer ik het dan krijg. Ga zondag naar Frankrijk dus waarschijnlijk wordt het pas na de vakantie bouwen, tenzij het zaterdag nog lukt (fingers crossed)
Verwijderd
Ik wil je pret niet bederven, maar die 6:3:1 is nog nergens aan de praat gekregen..Tomcat84 schreef op 15 oktober 2002 @ 15:55:
[...]
klinkt inderdaad ook goedDat abit bordje wat ik nu dus besloten heb te kopen heeft ook een 6:3:1 divider, dus als mn mem het trekt is het misschien wel te doen
Maar ja het is Samsung PC 2700 dus eigenlijk zal hij het niet moeten halen. Maar ik ga m een flinke burn in geven en misschien doet hij het dan wel
En die 2400+ bij Recon. Waar staat dan dat ze hem hebben? Ik zie het niet namelijk.
Ik ook, binnenkort ga ik DMA inschakelen onder Windows, dan draait hij nóg sneller!
Dan zou ik die zonnebril van je maar eens afdoen, want hij staat er echt hoorVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:21:
[...]
Ik wil je pret niet bederven, maar die 6:3:1 is nog nergens aan de praat gekregen..
En die 2400+ bij Recon. Waar staat dan dat ze hem hebben? Ik zie het niet namelijk.
http://www.recon.nl/sites...ces&onderdeel=Processoren
damn, dat wist ik nietVerwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:21:
[...]
Ik wil je pret niet bederven, maar die 6:3:1 is nog nergens aan de praat gekregen..
nou ja, BIOS update in de toekomst misschien. en et die andere divider kan ik iig 166 mhz FSB draaien
Ik weet dat mijn mem de 166 cas 2-2-2 trekt dus ik denk dat i de 175 cas 2,5-3-3 wel kan halen.
( ik heb 2x 256Mb Crucial Pc2100
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Dit is dus bedoelt voor de volgende AMD processors (2700/2800) die volgens mij pas is maart 2003 leverbaar zijn ofzo !!
De 2400+ staat er inderdaad in de lijst bij Recon. Maar waar staat, dat ze het op voorraad hebben?
Is dat dus net waar het om gaat...voorraadfreekweb schreef op 15 oktober 2002 @ 21:33:
die hebben ze dus niet op voorraader zijn nog maar weinig winkels in NL die hun bestelling XP2400+ & XP2600+ optijd binnen hebben
In je sig zie ik een 2400+ staan. Heb jij die al? Zo ja, zijn, net als bij de proc van toveroom, de multiplyers standaard niet gelockt??
En post 350!!!
Verwijderd
Gewoon PC2700 derinTomcat84 schreef op 15 oktober 2002 @ 14:44:
Ooooo 14x166 here we come![]()
alleen ik heb geen 14,5 multiplier
En de temperatuur zal waarschijnlijk wel een stukkie stijgen....
Ik heb dus nu Xp2400+ @ 2210Mhz (13x170Mhz)
43,3C (laagste ventilator stand) 40,8C (hoogste)
@ 2400Mhz ??C ik zou ut nie weten
de XP 2700 = 13 x 166 = 2158 MHZ
de XP 2800 = 13.5 x 166 = 2241 MHZ (2250 ongeveer dus)
en een 14.5 multiplier bestaat dus inderdaad niet kennelijk. Ik vroeg het me af want dan wist ik zeker dat mn mem en FSB 1:1 waren, maar ja, ik kan ze natuurlijk ook allebei omhoog proberen te gooien.
Maarre, blijft het mem dan wel gelijk aan de FSB, of draait het of op 333 of op 400 mhz? Of kan je ook mem op 175 draaien om maar een getal te noemen.
en die 2,4 ghz is misschien idd iets te optimistisch voor luchtkoeling
Verwijderd
Maar HEBBEN ze hem ook? Dat hij er staat dat wist ik al...ProgrammerX schreef op 15 oktober 2002 @ 18:31:
[...]
Dan zou ik die zonnebril van je maar eens afdoen, want hij staat er echt hoor
http://www.recon.nl/sites...ces&onderdeel=Processoren
Edit: kijk jij bent dus weer 1 van die mensen die er gewoon intrapt. Die proc is gewoon niet te krijgen. En waar ze hem hadden zijn ze uitverkocht. Jaja, met die zonnebril zie ik alles best helder...soms..
Kijk, daar heb je het gezeik dus.. Jammerrr.Xor'Arch schreef op 15 oktober 2002 @ 19:22:
In de officieele FAQ van abit over de AT7 MAX2 staat dat de 6:3:1 divider wel door de clock generator ondersteund wordt maar niet door de KT400 chipset en dat dat niet iets is wat moederbord fabrikanten kunnen veranderen.
ik zou zeggen bel eensDuckpower schreef op 15 oktober 2002 @ 21:29:
[...]
De 2400+ staat er inderdaad in de lijst bij Recon. Maar waar staat, dat ze het op voorraad hebben?
Verwijderd
Verwijderd
Ik hope so nothoevenpe schreef op 16 oktober 2002 @ 10:21:
Hmmm... gaat het kabinet Balkenende dan toch eerder vallen dan dat ik mijn XP2400+ heb?
Hoezo? Ik verwacht mijn PC hier niet voor vanmiddag hoor
Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit
Ik baal ervan dat mijn ABIT KR7A officieel geen AMD boven de 2100+ ondersteunt
Dus tegen de tijd dat de nieuwe AMD's ruim beschikbaar zijn zal ook wel de NForce2 er zijn.
Verwijderd
Ze hebben hem dus nietProgrammerX schreef op 16 oktober 2002 @ 09:33:
Heb even gemaild met recon. Levertijd van de amd xp 2400+ is ongeveer een week zeggen ze.
Die 2400+ krijg ik wel op een KR7A hoor. Alleen zonder knap geheugen wordt het wel zeuren vrees ik..Semetrix schreef op 16 oktober 2002 @ 12:30:
* Semetrix slaps Schiksie
Ik baal ervan dat mijn ABIT KR7A officieel geen AMD boven de 2100+ ondersteunt
Dus tegen de tijd dat de nieuwe AMD's ruim beschikbaar zijn zal ook wel de NForce2 er zijn.
Leedvermaak ??Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 12:39:
[...]
Ze hebben hem dus nietEn een week, dat moet je nog maar zien. Ik heb ooit eens ergens iets gelezen over een zaak beginnend met een S
![]()
Ik wacht trouwens rustig af op die zaak beginnend met een S
Wel een mailtje dat het nog wel even kan gaan duren...
[ Voor 0% gewijzigd door Demo op 16-10-2002 14:21 . Reden: Slecht nieuws ]
Verwijderd
Dan vermoed ik dat ze geleidelijk aan ook in de rest van de wereld te voorschijn zullen komenVerwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 14:48:
Zojuist bij www.bulletpc.com in US besteld voor $ 249,25 incl. verzendkosten (wel op voorraad!!!!!!!).
Ik wacht wel rustig af op salland
P.S. Hoeveel is dat in euro's inclusief verzendkosten en alles ?
Lijkt me niet erg waarschijnlijk...
Ceci n'est pas une signature!
Wel eens van invoerrechten en BTW gehoord?vehpol schreef op 16 oktober 2002 @ 16:10:
$249,25 = 249,25*1,02 = €254,25 (dat is dan dus de wisselkoers op dit moment).
Nou ja die van mij is nu ook officieel besteld bij perfect systems met een Abit KD 7 bord.
Laat ons even weten hoe dit afloopt, ben namelijk wel erg benieuwd moet ik zeggenVerwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 14:48:
Zojuist bij www.bulletpc.com in US besteld voor $ 249,25 incl. verzendkosten (wel op voorraad!!!!!!!).
Verwijderd
maybe een idee voor een inkoopactie???
Weet je zeker dat je geen invoerrechten/BTW hoeft te betalen? Ik ken namelijk vrienden, die ook iets hadden besteld in het buitenland en die keken raar op, toen ze dat toch moesten betalen...Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:24:
UPS Worldwide kost $ 53,25. Verder geen invoerrechten en BTW.
Ik heb net even met ze gebeld en wat ik helaas verwachtte blijkt toch weer een beetje waar te zijn... Iedereen die hier de illusie had om die weekend nog te gaan zitten installeren kan maar weer beter zijn vriendin vanavond al extra aandacht gaan geven want dat installeren zit er de komende dagen niet in en je moet toch wat...;)
Volgens de persoon die ik gesproken heb krijgt hun leverancier ze morgen binnen en worden ze maandag of dinsdag aan Salland uitgeleverd. Tel daar de inbouw en verzendtijd bij op dan wordt het toch tenminste volgende week woensdag of donderdag (in het beste geval
*** SALLAND UPDATE ***
Ach bekijk het op deze manier, er is nu wel eindelijk een eind in zicht betreffende de levering van de 2400+hoevenpe schreef op 17 oktober 2002 @ 11:52:
*** SALLAND UPDATE ***
Ik heb net even met ze gebeld en wat ik helaas verwachtte blijkt toch weer een beetje waar te zijn... Iedereen die hier de illusie had om die weekend nog te gaan zitten installeren kan maar weer beter zijn vriendin vanavond al extra aandacht gaan geven want dat installeren zit er de komende dagen niet in en je moet toch wat...;)
Volgens de persoon die ik gesproken heb krijgt hun leverancier ze morgen binnen en worden ze maandag of dinsdag aan Salland uitgeleverd. Tel daar de inbouw en verzendtijd bij op dan wordt het toch tenminste volgende week woensdag of donderdag (in het beste geval) voordat je de bestelling op je mat mag verwachten...
![]()
*** SALLAND UPDATE ***
Ik ben in ieder geval al blij dat er nu eindelijk een beetje schot in de zaak zit
vriendinhoevenpe schreef op 17 oktober 2002 @ 11:52:
*** SALLAND UPDATE ***
Volgens de persoon die ik gesproken heb krijgt hun leverancier ze morgen binnen en worden ze maandag of dinsdag aan Salland uitgeleverd. Tel daar de inbouw en verzendtijd bij op dan wordt het toch tenminste volgende week woensdag of donderdag (in het beste geval) voordat je de bestelling op je mat mag verwachten...
![]()
*** SALLAND UPDATE ***
Wat is dat?
hmmh.. swel jammer dat t zo op zich laat wachten die dingen.
maar ik hoop maar wel dat ze allemaal standaard geunlocked zijn.
en dan kan ik er pas weer later een aanschaffen, want volgende week tentamens
maarja, dan heb ik weer wat om naar uit te kijken
(maar inene doet mn tv-out t niet meer, moek ook een nieuwe videokaart kopen
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
"Volgens mij is het wachten metname nog even op de XP2400+. Deze zou morgen
binnen moeten komen dacht ik."
Maar ja, leg de nadruk op zou en dacht ik en het is dus maar de vraag
Ik zou het zelf niet erg vinden want dan zou ik met enige mazzel zaterdag nog iets kunnen doen. Alhoewel het misschien maar beter is van niet want zondag ga ik op vakantie en als ik dan zaterdag net m'n spulletjes heb wil ik opeens niet meer
Waarschijnlijk is het maar beter dat ik volgende week vrijdag terugkom en alles is er
Dan ken er nog wel eentje bij ook
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
meestal betekend dat ze hem ook echt binnen hebben !! Anders zetten ze hem niet op de site. (normaal gesproken dan he)
http://www.eynstein.nl/a/2434.html
* Demo heeft gemaild...hjs schreef op 17 oktober 2002 @ 16:20:
Op de site van Eynstein staat nu de 2400+
meestal betekend dat ze hem ook echt binnen hebben !! Anders zetten ze hem niet op de site. (normaal gesproken dan he)
http://www.eynstein.nl/a/2434.html
Zij hebben hem zeker wel???????
trap er niet in hoor!!!
ach ja wat in het vat zit verzuurt niet toch?
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2002 19:21 . Reden: smileys ]
Bestellen is 1 ding, leveren is een ander dingVerwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:21:
Paradigit heeft ze morgen dus in huis, heb ze vandaag gebeld en ze hebben ze gister besteld, dusse kan hem morgen ophalen.![]()
![]()
![]()
![]()
Jippie
![]()
![]()
![]()
Maar laat ons morgen maar wat weten als je wil, ben toch wel benieuwd aangezien we allemaal bij verschillende winkels hebben besteld
nu maar hopen voor je dat ze er morgen ook echt zijnVerwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:21:
Paradigit heeft ze morgen dus in huis, heb ze vandaag gebeld en ze hebben ze gister besteld, dusse kan hem morgen ophalen.![]()
![]()
![]()
![]()
Jippie
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Ik heb 100 keer gevraagd als ze zeker wisten of ze hem zouden krijgen, ze klonken zelfverzekerd, anders word ik beetjefreekweb schreef op 17 oktober 2002 @ 19:50:
[...]
nu maar hopen voor je dat ze er morgen ook echt zijnLOL
Verwijderd
heeft dan niemand het geduld om op de 2800+ met 333MHz FSB
zit met n broer waar oude comp heen gaat. En die 2400 gaat gewoon draaien @ 2800
(hoop ik, hehe)