Beschikbaarheid XP2400+ XP2600+

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Dit is toch wel zwaar klote van AMD :r
Ze belazeren nu zelf hun trouwe klanten/tweakers :(

No Flame inteded ->

Ik wou op de HCC misschien weer een AMD halen maar als ik dit zo lees .... zie ik daar maar snel vanaf.
Je kan lullen wat je wil maar Intel levert ook gelijk de nieuwe cpus als ze die uitbrengen :)
Dat is hoe het hoord en de mensen maar denken waarom er zo veel overstappen van AMD -> Intel.

Nou ik weet genoeg :)

Turn it off and on again.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01
Salland heeft mij verteld dat hij de eerste levering eind deze week zou krijgen maar 'week 43' voor de zekerheid op de site had gezet

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Verwijderd

Smokey_The_Bandit schreef op 12 oktober 2002 @ 15:36:
Dit is toch wel zwaar klote van AMD :r
Ze belazeren nu zelf hun trouwe klanten/tweakers :(

No Flame inteded ->

Ik wou op de HCC misschien weer een AMD halen maar als ik dit zo lees .... zie ik daar maar snel vanaf.
Je kan lullen wat je wil maar Intel levert ook gelijk de nieuwe cpus als ze die uitbrengen :)
Dat is hoe het hoord en de mensen maar denken waarom er zo veel overstappen van AMD -> Intel.

Nou ik weet genoeg :)
euh intel heeft ook al en paar keer z'n "papieren release" gedaan, dus in de proc wereld is dat niet zo bijzonder.
het is wel wat teleurstellend als je erop zit te wachten, maar ze komen echt wel hoor.
als je liever meer betaald voor en tragere intel dan moet je gelijk daarvoor gaan en niet gaan lopen zeiken sorry hoor.
ik ga toch ook niet lopen zeiken dat de nieuwe p5 nog steeds niet in de winkels ligt, wacht tot het er is of koop iets anders als je niet kan wachten.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

Zo denk ik er ook over heb nu 'n P4, moest upgraden, maar zodra AMD weer bij is, ben ik sneller terug bij AMD IVM prijs/performance verhouding

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
maar heeft iemand ervaring met garanti bij exile computers ?
Want ik heb al 3 x gemaild en hoor nix :(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

hoevenpe schreef op 12 oktober 2002 @ 16:16:
Salland heeft mij verteld dat hij de eerste levering eind deze week zou krijgen maar 'week 43' voor de zekerheid op de site had gezet
jah, maar eerst stond er week 40, dan week 41, nu week 43.. ik heb niet mn volste vertrouwen in Salland....

denk dat ik de HCC dagen maar mooi afw8, en daar wel wat koop... tegen die tijd is er misschien meer leverbaar, zullen de prijzen naar beneden gaan...

Verwijderd

Astennu schreef op 12 oktober 2002 @ 17:33:
maar heeft iemand ervaring met garanti bij exile computers ?
Want ik heb al 3 x gemaild en hoor nix :(
ik kan je niks anders dan goeds zeggen over exile.. heb een problemen gehad met mn geforce 3 kaartje.. kon hem gewoon terug brengen, terwijl het aan mn agp slot bleek te liggen...

als je daarentegen op de site van exile hebt gekeken, zul je zien dat ze ziek zijn geweest, en daarom problemen hadden met het beantwoorden van de e-mails...

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

SuperG schreef op 12 oktober 2002 @ 17:01:
Zo denk ik er ook over heb nu 'n P4, moest upgraden, maar zodra AMD weer bij is, ben ik sneller terug bij AMD IVM prijs/performance verhouding
Ehmmm dat is niet meer van toepassing hoor :(

De Xp 2400+ (2 Ghz) = duurder als een P4 2.4 Ghz :( :(
Op dit moment is Intel gewoon interresanter omdat die nu juist meer mhz per euro kunnen leveren :)
Kijk maar naar de Tweakers Best Buy Guide :

Quote ->

De AMD Athlon XP is een populaire processor in onze Best Buy Guides, om de simpele reden dat de prijs / prestatie verhouding van AMD zelden wordt overklast door Intel. In de afgelopen zes maanden heeft AMD echter een groeiende achterstand op Intel achtergelopen, inmiddels met een dermate groot effect dat AMD geen (leverbare) processor in het high-end desktop segment heeft. De Athlon XP 2400+ en 2600+ werden weliswaar in augustus geïntroduceerd, maar tot dusver is dat een papieren lancering gebleken. Een processor die niet leverbaar is en waarvan bovendien een realistische straatprijs ontbreekt, kunnen we onmogelijk aanbevelen. Vandaar dat de keuze ditmaal is beperkt tot de Pentium 4 processors van Intel.

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
wat voor moederbord gaan jullie de XP 2400 eigenlijk draaien?

Ik weet het nog niet zeker. Zat tot nu toe te denken aan Asus A7V8x maar begin nu weer te twijfelen.

:)

Heb Radeon 9700 Pro, wil integrated LAN in ieder geval.
wil overclock settings via bios kunnen doen.

suggesties iemand?

Verwijderd

Ik heb mijn xp2400 boxed besteld ik kan hem vrijdag ophalen. dusse kben wel >:)
kosten 279 bij paradigit (www.paradigit.nl) ik hoor maandag als ze de tray-versie hebbuh.

Ik heb een gigabit 7vaxp viakt400 (onboard lan/raid/sound) Mobo erbij besteld bij gistron

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2002 18:44 . Reden: url fout ]

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tomcat84 schreef op 12 oktober 2002 @ 18:40:
wat voor moederbord gaan jullie de XP 2400 eigenlijk draaien?

Ik weet het nog niet zeker. Zat tot nu toe te denken aan Asus A7V8x maar begin nu weer te twijfelen.

Heb Radeon 9700 Pro, wil integrated LAN in ieder geval.
wil overclock settings via bios kunnen doen.

suggesties iemand?
Epox 8k52+
Abit Kd7
Abit AT7 2 Max

Zijn zeer leuk mobotjes

• Tomcat84
Iemand enig idee hoe de Abitjes werken met de Radeon 9700?

Ik heb nu een Abit KT-7A in m'n sys met een GF 2

die Kd7 lijkt me best leuk. Ik ben vergeten waarom ik ook alweer meer neigde naar die Asus...

At7-2 is ook cool maar duur, heh

Op de Abit site staat ook een NForce 2 mobo, de NV7-8X

Ziet er wel goed uit, maar zal nog wel een maand of meer duren vorodat ie er is, en prijs is ook een raadsel natuurlijk.

Ach, ik heb nog drie weken voordat ik iets koop dus ik kan er nog genoeg over piekeren :)

Tja tja, kon je ze maar allemaal effe uitproberen he :)

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 18:43:
Ik heb mijn xp2400 boxed besteld ik kan hem vrijdag ophalen. dusse kben wel >:)
kosten 279 bij paradigit (www.paradigit.nl) ik hoor maandag als ze de tray-versie hebbuh.

Ik heb een gigabit 7vaxp viakt400 (onboard lan/raid/sound) Mobo erbij besteld bij gistron
Laat ff weten hoe dit afloopt als je wil :)

Laat tevens even weten hoe dit werkt i.c.m. dat moederbord aangezien ik deze ook heb besteld :)

Verwijderd

ik wil ook wel ff m'n mening kwijt.

Het is natuurlijk zeer slecht van de shops dat ze met dingen adverteren terwijl ze het niet eens kunnen leveren. Maar wat ik van jullie niet snap is dat jullie er allemaal in trappen. Het mag nu toch wel eens een keer bekend zijn dat ze de nieuwe producten nooit hebben. Dat is niet alleen met procs zo, maar ook met hd's en mobo's.
Daarbij komt ook nog es dat je gewoon teveel betaald als het net in de shops is. En verder is deze werkwijze van AMD toch zo onderhand wel bekend. Van Intel ook trouwens..

Ik zie ook allemaal mensen roepen "als het nu niet snel komt neem ik een 2000+" of "ik neem wel een intel". Waarom die haast?

Verwijderd

ProgrammerX schreef op Saturday 12 October 2002 20:11

Laat ff weten hoe dit afloopt als je wil

Laat tevens even weten hoe dit werkt i.c.m. dat moederbord aangezien ik deze ook heb besteld
Zal ik doen, ik hoop dat ik ook snel me kast heb anders is het beetje lastig :*)

• Tomcat84
hoezo? ;) ik ken een gozer die heeft zn mobo dus gewoon op de grond liggen op een plaatje, lol powersupply er los naast. gekke gast

Verwijderd

Tomcat84 schreef op Saturday 12 October 2002 21:39

hoezo? ik ken een gozer die heeft zn mobo dus gewoon op de grond liggen op een plaatje, lol powersupply er los naast. gekke gast
mwah ik heb hem toch liever in een kast lijkt me toch ietsie beter |:( beetje zonde anders :P

• Tomcat84
ja vind ik ook hoor :):)

• hoevenpe
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 20:27:
Ik zie ook allemaal mensen roepen "als het nu niet snel komt neem ik een 2000+" of "ik neem wel een intel". Waarom die haast?
Op zich niet zo'n haast maar het voelt wel erg irritant om zo aan het lijntje gehouden te worden... Dan kan je wel zeggen wacht nog maar een week maar dat is nu al de 3e week die ik wacht...

Natuurlijk wist ik dat een nieuwe proc lastig te leveren zou zijn maar als de verkoper je verteld dat ze het komende week zeker wel binnen hebben dan geef je hem toch in eerste instantie het voordeel van de twijfel? Zeker als het zo stellig verteld wordt als Salland dat deed... Ik begrijp het principe van een 'paper launch' maar AMD heeft met dit model gewoon een nieuw record gevestigd :( Een maand wachten is erg veel maar dit gaat nergens meer over... :r

• Tomcat84
Jongens, ik werd vandaag wakker, en ik dacht, ik ga een Intel kopen!

Ik denk er nou aan om een Pentium 2.4 533 FSB te kopen met standaard koeler, en Abit BE7 moederbord, en gewoon mn Samsung PC 2700 512 mb daar op te doen.

Kan ik die Pentium ook een beetje OCen. Tis niet eens duurder!

Ik heb dan wel een AMD cooler al gekocht, maar ja, die hang ik maar aan de muur ofzo.
iemand nog een Coolermaster HSC-v62 kopen?

Ik denk dat ik echt maar Intel ga.

• hoevenpe
Dit dacht ik afgelopen woensdag maar dan over een XP2100+ :)

Haal rustig even adem, neem een biertje en wacht even deze week af... Het aantal meldingen in de pricewatch neemt steeds verder toe en rond woensdag weet je wel zeker of het eind van deze week of eind van deze maand wordt...

Dan heb je ook even rustig de tijd om alle Intel reviews goed door te nemen want ook daar zit er een aanzienlijk verschil tussen de mobo's, koelers en zo... door nu lekker gehaast iets anders te bestellen krijg je daar nog een keer spijt van als het toch niet zo lekker te OC'en is als verwacht ....

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tomcat84 schreef op 13 oktober 2002 @ 13:18:
Jongens, ik werd vandaag wakker, en ik dacht, ik ga een Intel kopen!

Ik denk er nou aan om een Pentium 2.4 533 FSB te kopen met standaard koeler, en Abit BE7 moederbord, en gewoon mn Samsung PC 2700 512 mb daar op te doen.

Kan ik die Pentium ook een beetje OCen. Tis niet eens duurder!

Ik heb dan wel een AMD cooler al gekocht, maar ja, die hang ik maar aan de muur ofzo.
iemand nog een Coolermaster HSC-v62 kopen?

Ik denk dat ik echt maar Intel ga.
Tip 1 -> neem een mobo wat Hyper treading ondersteund bijv.

Asus P4PE (Op dit moment HET intel mobo) :)

Tip 2 -> Neem de nieuwste versie P4 de C1 core :)

De volgende modellen hebben deze core : 2.5 - 2.66 - 2.8

De oude P4 core doet et ook goed check maar mijn sig ;) :)

• Tomcat84
ik ga niet meteen bestellen hoor hehe

maarre, Hyper Threading, ik dacht dat dat pas bij de 3.06 ghz komt? Die zal wel onbetaalbaar zijn, aangezien de 2.8 nu al voor 599 euro in de pricewatch staat geloof ik.

Wat is beter aan de C1 core?

enne, die 1.6A op 3.1 ghz is dat met stock intel cooler of een andere?

nou ja. ik zie wel, ik heb nog steeds twee of drie weken om te beslissen

en die asus ziet er idd wel leuk uit

ach ik zie wel

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tomcat84 schreef op 13 oktober 2002 @ 13:55:
ik ga niet meteen bestellen hoor hehe

maarre, Hyper Threading, ik dacht dat dat pas bij de 3.06 ghz komt? Die zal wel onbetaalbaar zijn, aangezien de 2.8 nu al voor 599 euro in de pricewatch staat geloof ik.

Wat is beter aan de C1 core?

enne, die 1.6A op 3.1 ghz is dat met stock intel cooler of een andere?

nou ja. ik zie wel, ik heb nog steeds twee of drie weken om te beslissen

en die asus ziet er idd wel leuk uit

ach ik zie wel
Dat klopt maar je bent dan wel zeker op de toekomst voor bereid :)
De C1 core is net als bij AMD de nieuwste core en fixed een paar bugs en is ZEER goed te OCen een n00b met een prut koeler krijgt de 2.5 al op 3250 :)

Mijn P4tje word H20 gekoeld :)

Tja als ik op dit moment een mobo moest kopen zou ik 100% die doen :) :)

Gigabit LAn = zeer :*) >:)

• hoevenpe
Ik denk dat ie bedoeld dat je een bord moet nemen dat dat ondersteunt... dan kan je over een jaar nog een keer upgraden met een dan goedkope proc :)

Verwijderd

Smokey_The_Bandit schreef op Sunday 13 October 2002 13:59

De C1 core is net als bij AMD de nieuwste core en fixed een paar bugs en is ZEER goed te OCen
Die zit toch ook in de xp2400 ? ik ben btw wel benieuwd hoe hoog ik die xp2400 krijg >:) heb waterkoeling dusse moet wel redelijk gaan :*)

• Tomcat84
hmmm ik denk dat ik voor 2.53 ga met P4PE :)

Maarre, met OCen bij Intels, paar dingetjes:

-Als ik Arctic Silver 3 heb, moet ik dan de standaard thermal pad onder de standaard intel koeler er af halen?

-Hoe zit het met de multiplier op die Northwoods, kan je die gewoon vrijelijk instellen?

-Ik moet gewoon DDR RAM hebben he? Ik heb al een Samsung PC 2700 reepje gekocht namelijk dat is wel goed ervoor toch?

Verwijderd

Tomcat84 schreef op 13 oktober 2002 @ 15:22:
-Als ik Arctic Silver 3 heb, moet ik dan de standaard thermal pad onder de standaard intel koeler er af halen?
Ja :)
-Ik moet gewoon DDR RAM hebben he? Ik heb al een Samsung PC 2700 reepje gekocht namelijk dat is wel goed ervoor toch?
Define "gewoon DDR RAM" ;)
DDR/266 (PC2100) is mainstream, DDR/333 is PC2700 en is nieuwe generatie DDR. Van DDR/400 (PC3200) zou ik afblijven. DIMMs van Samsung zijn overigens van uitstekende kwaliteit. Met jouw reepje kun je dus niet verkeerd gaan. :)

BTW: Check http://www6.tomshardware.com/cpu/02q4/021001/xp_2800-16.html voor Intel - AMD benchmarks.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 14:54:
[...]

Die zit toch ook in de xp2400 ? ik ben btw wel benieuwd hoe hoog ik die xp2400 krijg >:) heb waterkoeling dusse moet wel redelijk gaan :*)
Nee je begrijpt het verkeerd net zoals AMD telkens andere cores hebt heeft intal dat ook en die C1 is daar de nieuwste :)

Dus best Oc bare :)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tomcat84 schreef op 13 oktober 2002 @ 15:22:
hmmm ik denk dat ik voor 2.53 ga met P4PE :)

Maarre, met OCen bij Intels, paar dingetjes:

-Hoe zit het met de multiplier op die Northwoods, kan je die gewoon vrijelijk instellen?

De Multiplier is gelocked maarja das als vanaf de Pentium 1 133 mhz B-) :(
Alleen bij AMD kan je die doormiddel van "hobbyen" instellen :P ;)

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Smokey_The_Bandit schreef op 13 oktober 2002 @ 13:59:
[...]

Dat klopt maar je bent dan wel zeker op de toekomst voor bereid :)
De C1 core is net als bij AMD de nieuwste core en fixed een paar bugs en is ZEER goed te OCen een n00b met een prut koeler krijgt de 2.5 al op 3250 :)

Mijn P4tje word H20 gekoeld :)

Tja als ik op dit moment een mobo moest kopen zou ik 100% die doen :) :)

Gigabit LAn = zeer :*) >:)
Hebben alleen die 3 modellen nu die nieuwe stepping?
Ik las op de frontpage een tijd terug dat de 2.4 en 2.53 het eerste aan de beurt zijn.

specs

• Tomcat84
ik zit net op de intel site te kijken bij de processor epcs finder, maar de 2.53 ghz heeft dus NIET de C1 stepping, de 2.5 wel, maar die loopt op 400 mhz FSB.

is die wel OC baar tot 533 mhz ondanks de hoge (gelockte dus) multiplier?

kan ik dan beter de 2.53 nemen of de 2.5

!!?!? :)

Verwijderd

Tomcat84 schreef op 13 oktober 2002 @ 16:48:
ik zit net op de intel site te kijken bij de processor epcs finder, maar de 2.53 ghz heeft dus NIET de C1 stepping, de 2.5 wel, maar die loopt op 400 mhz FSB.

dan zit je toch echt bij het verkeerde topcic :9

• Tomcat84
ja dat is ook zo, sorry voor de off topic jongens :)

Verwijderd

Tomcat84 schreef op 13 oktober 2002 @ 16:58:
ja dat is ook zo, sorry voor de off topic jongens :)
Vergeven, weet iemand btw al als de xp2600 al te krijgen is? de xp2400 is nu iig te krijgen.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

de xp2400 is nu iig te krijgen
Dan weet jij meer dan ik :/

Verwijderd

rival24 schreef op 13 oktober 2002 @ 17:43:
[...]

Dan weet jij meer dan ik :/
Ik mag vrijdag de boxed versie komen halen :*)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 19:00:
[...]

Ik mag vrijdag de boxed versie komen halen :*)
Het meest waarschijnlijke scenario is dit:
shadman: Ik kom mijn xp2400+ halen !
verkoper: Oke, moment
shadman: .....
verkoper: helaas meneer, hij is nog niet binnen
shadman: maar ik zou hem vandaag op komen halen
verkoper: ja sorry, hij is er echt niet!
shadman: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

rival24 schreef op 13 oktober 2002 @ 19:05:
[...]

:D

he, maar hoe makkelijk zijn die dingen te unlocken?
mn 2000+ heb ik laten unlocken voor de sureness :)

maar ik denk niet dat elke 2400+ (laat staan 2600+) zo op een bus van 166 mHz te zetten is :( dus unlocken lijkt me wel handig (Okyah heeft graag zn pci en agpzooi gewoon (as in --> @ 33 resp een veelvoud daarvan (*8bijv :) ) ) draaien :) )

maarja --> die dingen zijn ook gewoon in mn a7v333 te proppen, he :)
(moet wel lukken :) ) dus een nieuw mobo hoeft voor mij niet :)

wat een gesmile :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

rival24 schreef op 13 oktober 2002 @ 19:05:
[...]

Het meest waarschijnlijke is dat ik eerst bel :P ik wacht wel af, geef ze het voordeel van de twijfel, was wel iets te vooruit streefend idd 8)

offtopic:
Het is btw shadmaS ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2002 19:42 . Reden: dementie ]

• Tomcat84
ik ga toch voor een unlockte XP 2400 jonges. AMD moet een beetje support krijgen vind ik

en dan over een jaartje koop ik misschien wel een clawhammer ofzo (als ik dan het geld heb)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Tomcat84 schreef op 13 oktober 2002 @ 19:40:
ik ga toch voor een unlockte XP 2400 jonges. AMD moet een beetje support krijgen vind ik

en dan over een jaartje koop ik misschien wel een clawhammer ofzo (als ik dan het geld heb)
ja, idd, ik ook denk ik :)
of misschien liever een unlockte 2600+ dan kan je er meestal toch wel van uitgaan dat je een iets betere core hebt, maar je oc percentage zal afnemen, maarja :)

maar als ze niet binnen korte tijd komen en intel wel blijft doorstomen met uitbrengen van zooi, dan weet ik t nog niet, hoor...

kheb btw geen haast, hoor :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Tomcat84
die 2600 is weer een stuk duurder he :)

Maarre, nou las ik op de HardOCP forums iets wat die Kyle daar schreef in een post over XP 2400 overclocken:

DLd the new BIOS from EPoX, just FYI, it will not unlock the mults like the Asus A7V8X will do.

Zegt ie daar nou dat de Asus A7V8X de multipliers unlocked of ben ik gek aan het worden?

Zo niet, wat bedoelt hij dan met dat zinnetje?

Hele post was:

"EPoX & 2400+ TBred
Doing some testing around here tonight and got out the EPoX 8K3A+ to do some OCing and HSF testing on. DLd the new BIOS from EPoX, just FYI, it will not unlock the mults like the Asus A7V8X will do.

Anyway, I shorted the last L3 bridge and that got us some action.

Mults are as follows:
15=5.5
14=5
13=12.5
12=12
11.5=11.5
The rest are proper.

I am using the 12.5 setting now and it is keeping it stored in the BIOS when soft and hard rebooting.

Hmm, hoping to see a 12x200 tonight on this 2400+. Hehe, guess that would make it a REAL 2400+....

Kyle "FrgMstr" Bennett
Webmonger @ [H]ard|OCP
Purveyor of Smoothness @ Ratpadz.Com"

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

als dat zo is weet ik wat mn volgende mobo is :D

nee, maar ik houd t toch nog even bij mn a7v333, die is a sneller, b stabieler en c hoef ik nei meer te kopen :P

Alone at last
Just nostalgia and I

• hoevenpe
Misschien weten we het deze week...

Wat zal er eerder in Nederland zijn dit jaar.... Mijn XP2400+ of Sinterklaas? :) :) :)

Verwijderd

hoevenpe schreef op 13 oktober 2002 @ 22:46:
Misschien weten we het deze week...

Wat zal er eerder in Nederland zijn dit jaar.... Mijn XP2400+ of Sinterklaas? :) :) :)
Ik denk toch de xp2400 want sinterklaas bestaat niet :+ (oeps voor de gene die nog gelove >:) )

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2002 23:10 . Reden: grammatica :P ]

• hoevenpe
Sorry... Ik bedoelde natuurlijk die commerciele aankomst van een stoomboot ergens in een haven in Limburg....;)

(die boot zou toch al lang geript moeten zijn ter hoogte van groningen zou je zo zeggen... ;) )

Verwijderd

hoevenpe schreef op 13 oktober 2002 @ 23:19:
Sorry... Ik bedoelde natuurlijk die commerciele aankomst van een stoomboot ergens in een haven in Limburg....;)

(die boot zou toch al lang geript moeten zijn ter hoogte van groningen zou je zo zeggen... ;) )
Met al die systemen en onderdelen die iedereen van sinterklaas eist :P komt die boot nederland niet vol in 8)7 ik denk niet een spanje uit 8)

Maar ik hoop toch echt dat ze snel komen O-) (xp2400 & "sinterklaar" :p)

• hoevenpe
ik denk dat Sint dit jaar na 48uur in Ter Apel te hebben vastgezeten als afgewezen asielzoeker al weer Nederland wordt uitgezet..... ;)

De spullen die hij bij zich had worden natuurlijk in beslag genomen :)

Verwijderd

hoevenpe schreef op 13 oktober 2002 @ 23:43:
ik denk dat Sint dit jaar na 48uur in Ter Apel te hebben vastgezeten als afgewezen asielzoeker al weer Nederland wordt uitgezet..... ;)

De spullen die hij bij zich had worden natuurlijk in beslag genomen :)
Hij blijft wel onze favo :P hijs toch echt de enige die voor iedereen kado's meeneemt en dan weer word weggestuurd om het jaar daarop weer terug te komen 8)7 rare jongens die spanjaarden |:(

• Tomcat84
hoevenpe schreef op 13 oktober 2002 @ 23:19:

Heel toevallig komt die boot (de echte van de NOS dus, niet een hulpsinterklaas boot ;) ) dit jaar in het kleine stadje aan waar IK woon!

En nee, ik woon niet in Limburg :)

• hoevenpe
Hmmmm.... maar ik denk dat we een beetje afdwalen van het eigenlijke topic ;)

Het is nu maandag... Iemand ergens al een hele sloot busjes van AMD zien langsrijden? _/-\o_

Vorige week was het maandagmiddag rond 4uur dat het slechte nieuws bekend werd... Laten we maar eens een poule maken wanneer we nu weer te horen krijgen dat ze ze echt toch niet deze week binnen gaan krijgen...

Ik zet in op woensdag om 11:43 >:)

(p.s. ik hoop natuurlijk dat ik deze poule niet win en dat er deze week niemand wint ;) )

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tomcat84 schreef op 13 oktober 2002 @ 16:48:

Tuurlijk ze zijn allemaal OC baar alleen die met een C1 core weer een stukkie verder :)

En de C1 core moet als de oude cores uit produktie zijn op alle modellen komen :)
Maar voorlopig alleen nog de 2.5 - 2.66 - 2.8 :)

Verwijderd

Tuurlijk ze zijn allemaal OC baar alleen die met een C1 core weer een stukkie verder :)

En de C1 core moet als de oude cores uit produktie zijn op alle modellen komen :)
Maar voorlopig alleen nog de 2.5 - 2.66 - 2.8 :)
Voor welke amd varianten geld dit ook dan ?

• hoevenpe
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 10:59:
[...]

Voor welke amd varianten geld dit ook dan ?
Ehhh.... de XP2400+ en de XP 2600+ ?!? ;) ;) ;)

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
LOL
Lijkt me dat ze het over Intel procs hebben.. :D

• hoevenpe
Leek mij ook zo maar ik kon het niet laten deze in te koppen ;)

Verwijderd

hoevenpe schreef op 14 oktober 2002 @ 12:49:
Leek mij ook zo maar ik kon het niet laten deze in te koppen ;)
ghehe ik wou het gewoon zeker weten, werd een beetje 8)7 van de laatste paar posts B)

• Tomcat84
ahhh nieuwe dag, nieuwe kansen

waar zal ik vandaag maar weer eens voor kiezen

VIA processor? :)

Verwijderd

Tomcat84 schreef op 14 oktober 2002 @ 14:24:
ahhh nieuwe dag, nieuwe kansen

waar zal ik vandaag maar weer eens voor kiezen

VIA processor? :)
Ja doe dan maar de 1000Mhz :) , nee joh is ook bagger !

En volgens mij ben ik nog steeds de enigste met een XP2400+ >:)

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoe zit het nu met die leverbaarheid,
al wat beter.

• Tomcat84
toveroom

allereerst:

mazzelaar :)

vervolgens: Heb je hem geunlocked / of kan je misschien kijken of er tussen de bridges laser geulen zitten ofdat je eigenlijk gewoon met potlodje kan doen

O weet je dit alles niet, kan natuurlijk ook. ik weet eignelijk niet eens welke bridges het moeten zijn :)

• Demo
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Tomcat84 schreef op 14 oktober 2002 @ 07:23:
[...]

Heel toevallig komt die boot (de echte van de NOS dus, niet een hulpsinterklaas boot ;) ) dit jaar in het kleine stadje aan waar IK woon!

En nee, ik woon niet in Limburg :)
Zaltbommel was het toch dit jaar?

Overigens, ik zit ook op mijn 2400+ te wachten en mij is gezegd dat ze eind deze week lgeeverd zouden worden...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 14 oktober 2002 @ 15:04:
[...]

Zaltbommel was het toch dit jaar?

Overigens, ik zit ook op mijn 2400+ te wachten en mij is gezegd dat ze eind deze week lgeeverd zouden worden...
Mij ook maar ik wacht nog af, als ie er is dan _/-\o_

• hoevenpe
Boeit mij eigenlijk niet of ie nou via Zaltbommel of via Rotterdam geshipt wordt... als ik die XP2400+ maar krijg :)

liefst nog voordat de regering gevallen is ;) maar dat wordt nog lastig denk ik zo...

Verwijderd

Ik ga zo nog ff bellen naar me leverancier maybe heeft ie al wat meer info, u hoort van mij >:)

Verwijderd

Tomcat84 schreef op 14 oktober 2002 @ 14:43:
toveroom

allereerst:

mazzelaar :)

vervolgens: Heb je hem geunlocked / of kan je misschien kijken of er tussen de bridges laser geulen zitten ofdat je eigenlijk gewoon met potlodje kan doen

O weet je dit alles niet, kan natuurlijk ook. ik weet eignelijk niet eens welke bridges het moeten zijn :)
Ik heb mijn processor niet unlocked maar wel overclocked zie eerdere berichten in dit topic... mijn processor loopt op 145FSB x 15 = 2175Mhz

Verwijderd

draai eens een benchmarkie, ben wel benieuwd wat hij scoort.
wil zelf mijn ecs k75sa met een 1400 gaan upgraden,

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:40:
[...]

Ik heb mijn processor niet unlocked maar wel overclocked zie eerdere berichten in dit topic... mijn processor loopt op 145FSB x 15 = 2175Mhz
Das niet verkeerd :P ik wil hem nu ook hebbuh :'(

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 15:40:
[...]

wat geeft hij nu aan bij post.....2700+ :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Tomcat84
ah oke toveroom, maar ik ben zo benieuwd of hij moeilijk of makkelijk te unlocken zal zijn, als er niet van die lasergroeven zijn wordt het natuurlijk een stuk simpeler en kan ik het zelf wel met een potloodje doen, anders moet ik het laten doen door iemand anders :)

• erikdeperik
Tomcat84 schreef op 14 oktober 2002 @ 16:49:
ah oke toveroom, maar ik ben zo benieuwd of hij moeilijk of makkelijk te unlocken zal zijn, als er niet van die lasergroeven zijn wordt het natuurlijk een stuk simpeler en kan ik het zelf wel met een potloodje doen, anders moet ik het laten doen door iemand anders :)
zo'n lasercutje is heel makkelijk te vullen hoor,ik gebrijk gewoon histor varifix snelplamuur ,gewoon een beetje op je vinger ..erin smeren ....en het overtollige met een wc papiertje afvegen en klaar is kees(in dit geval tomcat :) )echt heel makkelijk

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Mannen, houden jullie het 'on-topic gehalte' wel in de gaten ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• erikdeperik
wat d8 je
hiervan
deze metode zou ook moeten gelden voor de 2400/2600
over het unlocken had ik dit topic al geplaatst.
ivm het on/off topic gehalte :)

• ProgrammerX
erikdeprik schreef op 14 oktober 2002 @ 16:55:
[...]

zo'n lasercutje is heel makkelijk te vullen hoor,ik gebrijk gewoon histor varifix snelplamuur ,gewoon een beetje op je vinger ..erin smeren ....en het overtollige met een wc papiertje afvegen en klaar is kees(in dit geval tomcat :) )echt heel makkelijk
Dat zeg ik, Gamma ;)

Verwijderd

Sorry mensen maar ik had ff geen zin om te resizen (ben aan ut werk, maarja dan hebben jullie wel een mooi plaatje van mijn processor :)

Zo te zien zitten er wel een aantal lasecuts in maarre wel een beetje onduidelijk op de foto...
Zie hieronder
De lasercuts zien er wel anders uit dan bij deze processor
http://forum.oc-forums.co...ad.php?s=&threadid=100600

• hoevenpe
kwijl.....;)

Verwijderd

ff een resize:

Afbeeldingslocatie: http://www.arkel.netfirms.com/resize.jpg

_/-\o_

mij wacht rustig af op z'n Xp2400+ om zijn Tb1400, 200Mhz bus, te vervangen :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 17:24:
ff een resize:
....

_/-\o_

mij wacht rustig af op z'n Xp2400+ om zijn Tb1400, 200Mhz bus, te vervangen :z
Ik had ook een TB1400 op kt266 maar nu een Asus A7V8X ik moet alleen nog nieuw ddr333 hebben anders kom ik niet verder met overklokken :(
Maarja dit is weer offtopic gelul toch ? jammer dan
Ik hoop dat iedereen hier zo snel mogelijk zijn nieuwe processor binnekrijgt anders vindt ik het maar weer matig van alle leveranciers of AMD !!!

• Tomcat84
Zie net op een OCing forum iemand dit zeggen tegen iemand die zegt OCing n00b (net als ik) die een 2400 gaat kopen en om tips vraagt (nee, ik ben het echt niet zelf hoor :) )

"btw no need to unlock it cause the kd7 allows all tbreds to be unlocked!"

Als dat echt waar is dan

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

!!

En dan ook nog wat die Kyle van hardocp.com zei over die Asus A7V8X, zou het echt waar zijn?

En op dat forum ook dit:

"The only thing closing the L3 bridge does is turn off the 8x multiplier bit. It doesn't unlock anything. The Tbred comes already unlocked. All L1 bridges closed. The problem these people are having is that their motherboards won't properly support the use of the 8x multiplier bit, so they are disabling it thinking they are unlocking the cpu I guess. If you have a MB that properly supports this bit, you won't have to do a thing except change the multiplier via bio or dips switches depending on how your MB handles it, if it handles it at all."

Toveroom, wat voor mobo heb je? :) al andere multiplier geprobeerd in de BIOS? :)

• gp500
  • Niet online
amd brengt ze nu ook niet veel uit omdat een slechte periode is.
zo maken ze minder verlies.

dat zijn de geruchten tenminste.
en ik vind het ook niet onverstandig goede stategie stap.
wel warme praatjes maar nie te veel verlies door productie.
en concentreren op de K8 release enzo.

dan gaan we echt los denk ik.

zijn die 2200 van een andere stepping ofzo dat ze minder hoog willen.
die kun je toch ook gewoon unlocken en zetten op een 2400 of hoger.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Weet iemand op wat voor voltage onze nieuwe vriend loopt (xp2400+ that is)?

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

de 2400+ is de eerste 0,13 geloof ik. Vandaar dat die minder te krijgen is. Eind van de week of begin volgende week krijg ik me nieuwe spulleb binnen, XP2400+, 512 DDR 400Mhz cas2 en een Abit at7-max2

• hoevenpe
Rempage0611 schreef op 14 oktober 2002 @ 18:39:
de 2400+ is de eerste 0,13 geloof ik. Vandaar dat die minder te krijgen is. Eind van de week of begin volgende week krijg ik me nieuwe spulleb binnen, XP2400+, 512 DDR 400Mhz cas2 en een Abit at7-max2
Welke zaak?

Verwijderd

Rempage0611 schreef op 14 oktober 2002 @ 18:39:
Naar mijn weten is de XP2200+ ook al een 0.13 , alleen met een T-bred A core IPV de B versie op Xp2400+ en 2600+

Verwijderd

Even een mededeling aan iedereen hierzo, de multipliers van mijn processor (XP2400+) zijn idd. (12x 13x etc..) NIET GELOCKT !!!!!!

Ik ben nu ff aan het testen maar ik draai al met 12x 166Mhz FSB = 2000Mhz
:) yahoeeeee !! nu nog ff verder opschroeven.

Even geduld voor de benchmarks A.U.B.

• hoevenpe
wow! dus toch een 166FSB :) :) :)

Samen met mijn KT400 en 1GB Corsair 3200 C2 wordt dat super lekker :) :) :)

• Tomcat84
okee Toveroom, en nu zeggen we dus: Dankjewel Tomcat dat je dit even zei _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

:P :P

Kan niet wachten op die 2400! Hoef hem dus niet eens te laten unlocken!

en nu vraagjes:

Je draait dus een Asus A7V8X? Bevalt het een beetje?

Wat voor koeling gebruik je, luchtkoeling neem ik aan? Zo ja, wat voor? :)

Vet vet vet, ik wil deze hebbbbeeeee :)

• ProgrammerX
Ik zal morgen eens bellen naar salland om te informeren of het nu vrijdag nog wel doorgaat :)

Ben wel beniewd en ook blij dat ik niet voor intel ben gegaan :) :)

Verwijderd

Ik heb dus gebeld today enne ik kan hem dus vrijdag ophalen :P nog op doorgedramd als ze het zeker wisten en jah ze wisten het zeker _/-\o_

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 21:50:
Ik heb dus gebeld today enne ik kan hem dus vrijdag ophalen :P nog op doorgedramd als ze het zeker wisten en jah ze wisten het zeker _/-\o_
En waar besteld?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 21:50:
*****EDIT*****

Hij heeft hem bij paradigit besteld:

"Ik heb mijn xp2400 boxed besteld ik kan hem vrijdag ophalen. dusse kben wel

Ik heb een gigabit 7vaxp viakt400 (onboard lan/raid/sound) Mobo erbij besteld bij gistron"

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2002 22:08 . Reden: Update ]

• hoevenpe
Nou is de grote vraag aan toveroom natuurlijk.... hoe ver heb je de geunlockte XP2400+ weten te krijgen met welke FSB? 14*166? ;) met die FSB van 166 moet je toch meer dan de standaard 2Ghz weten te halen :)

• hoevenpe
hoevenpe schreef op 14 oktober 2002 @ 22:37:
Nou is de grote vraag aan toveroom natuurlijk.... hoe ver heb je de geunlockte XP2400+ weten te krijgen met welke FSB? 14*166? ;) met die FSB van 166 moet je toch meer dan de standaard 2Ghz weten te halen :)
Ok Paradigit heeft ze dus 'zeker' vrijdag... Iemand dit ook gehoord van Salland?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 22:02:
[...]

*****EDIT*****

Hij heeft hem bij paradigit besteld:

"Ik heb mijn xp2400 boxed besteld ik kan hem vrijdag ophalen. dusse kben wel

Ik heb een gigabit 7vaxp viakt400 (onboard lan/raid/sound) Mobo erbij besteld bij gistron"
whoops sorry dat ik de belangrijkste info ben vergeten |:( ze bestellen elke woensdag dus raden wie er woensdag weer aan de telefoon hangt :Y)

• Tomcat84
ben benieuwd welke multipliers hij allemaal doet op dat Asus moederbord

ben zelf wel geinteresseerd in 13.5 x 166 of hoger natuurlijk als me koeling dat trekt

14x166 = 2,3 ghz klinkt ook goed

ik hoor het wel :)

Verwijderd

xp 2400+ en 2600+ zullen voor sommigen misschien wel een leuk kerstcadeautje zijn, handig, heb je tenminste wat te vragen :D:D:D:D

Verwijderd

Wow, vet, ik had niet verwacht dat deze T-breds net als de laatste T-birds een standaard geunlockte multiplier zouden hebben :9

Verwijderd

ZO daar zijn dan mijn sisoft benchmarkjes :

Wel iets om een beetje trots op te zijn, maar het kan nog wel wat beter ;)
Zoals DDR333 bijvoorbeeld want mijn DDR266 haalt toch nog wel een leuke 340Mhz :) maar wil daarna ook echt niet een paar Mhz hoger.

Nou volgende maand :9 dan maar.....
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Bench%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/bench%202.jpg
Ik heb trouwens lucht koeling

Thermaltake Volcano 7+
overclocked Idle Temperatuur
Laagste stand 45,3 C
Medium stand 42,8C
Hoogste stand 41,2
Bij de hoogste stand bestaat er een kans dat de buren wakker worden ! (stogzuiger sound 6300rpm)

Ik heb em trouwens nog niet hoger gehad als 48C op de laagste stand !
Dus dat valt weer mee van AMD :*)

Multiplier 12,5 X 170Mhz FSB = 2210Mhz , 340Mhz DDR
Vcore 1,7 V standaard is 1,65V

Zo genoeg info :9~

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:10

Convoy

g44p

ik zal morguh ff benchen als ik mn spullen opgehaalt heb >:)
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste