MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Iiyama's zijn zeker perfecte schermpjes. Ik heb de AS4215UT, dus met DVI, en mijn oom heeft een 15 inch (weet ut typenummer niet uit het hoofd), maar ook allemaal pixelperfect. Goede dingen die Iiyama's. De 15 is idd duurder als de 14, maar het beeld is er ook naar. Je moet toch maar eens goed kijken, als je eenmaal DVI hebt gehad wil je nix anders meer. Dat kan ik je wel verzekeren!Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:55:
Ik heb net mijn 2de iiyama AS4314UT binnen, deze keer een zwarte genomen (mijn andere is een gewone witte) en wederom 0 defecte pixels, zalig.
Ik was er wat bang voor, omdat ik dacht dat 0 defecte pixels op mijn 1ste gewoon een kwestie van geluk was, maar blijkbaar legt iiyama de lat hoog, want deze is ook zonder defecten!
De LED in deze kleurt overigens blauw als je hem aanzet, in de witte tft kleurt hij gewoon groen, zoals bij elke andere monitor.
Kan dan ook dit type scherm aan iedereen aanraden, als je een degelijke 17" tft wil. De uitvoering met DVI is wel wat duurder, maar aangezien de meeste mensen zeggen dat je het verschil toch niet ziet....
Iiyama Rulezzz.
Heel goed. Ik heb dit inderdaad met de minst gunstige omstandigheid getest: zwarte achtergrond. Maar ook met een andere donkere kleur kun je iets van ghosting zien.budi schreef op 10 December 2002 @ 20:32:
misschien heeft hij een zwarte achtergrond met een witte cursor, waardoor de pixel waar hij overheen gaat volledig van kleur moeten veranderen. In Quake is dit over het algemeen niet zo.
Verder nog even een update, want twee punten ben ik vergeten te noemen.
1. verlichting
De verlichting van de Samsung is bijna perfect, je kunt echter heel ietsje verschil zien tussen de zijkanten (lichter) en het midden van het scherm (donkerder).
2. kijkhoek
De kijkhoek is heel groot, zoals ook de specificaties vermelden. Je kunt gewoon net zo ver van de zijkant kijken als je wilt, tot je de tekst niet meer kunt lezen. Dat niet kunnen lezen komt dan echter niet door vervaging, maar door de kijkhoek. Probeer maar eens een boek met bijna 180 graden kijkhoek te lezen.
Wel is het zo, dat de kleur verandert met de kijkhoek. Wanneer je recht voor de monitor zit, is 'ie PERFECT wit. Maar ga je flink de kijkhoek vergroten, dan krijgt de kleur wit meer een gelig tintje. Op zich geen probleem, maar het viel mij wel op.
Make music, not war
Verwijderd
ik ben aan het twijfelen tussen een 172B of een 172T Van samsung..voor de rest zijn alle specificaties het zelfde tussen deze 2.
Zoals je in mijn eerste review hebt kunnen lezen, heb ik helaas nog een analoge aansluiting op de videokaart. Maar zelfs daarmee heb ik een bijzonder scherp beeld, wat ik met de GForce 1 niet voor mogelijk had gehouden.Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 11:38:
zie je het verschil tussen dvi en analoog goed?
ik ben aan het twijfelen tussen een 172B of een 172T Van samsung..voor de rest zijn alle specificaties het zelfde tussen deze 2.
Zelf ga ik wel voor DVI, want dan hoeft de conversie D/A en A/D niet meer plaats te vinden. En sommigen zeggen dat DVI scherper/beter/sneller is dan analoog, en anderen zeggen dat het niks uitmaakt. Ach, typisch een geval van zelf proberen.
Maar nogmaals: wanneer ik jou was, zou ik voor de toekomst gaan, dus voor DVI.
Make music, not war
Verwijderd
Verwijderd
En aangezien ik morgen een nieuwe pc ga bestellen, wil ik ook een fijn scherm:)
Kun je in de drivers van de kaart aangeven dat je met deze convertor de monitor aan wilt sluiten? Wanneer dit zo is, dan heb je kans dat het echt DVI is. Wanneer dit echter niet zo is, dan zie ik dit gewoon weer als een A/D convertor!Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 13:45:
Ik heb gister een Samsung 152T besteld bij MRComputer hij had er nog 1 staan...iké blij
....maare ik heb bij mijn gf4 ti 4400 een DVI converter erbij gekregen..als ik deze bevestig op de vga cable heb ik dan DVI?...of moet ik een speciale cable hebben ?
Make music, not war
Verwijderd
emmm....dunno :musiman2 schreef op 11 december 2002 @ 16:17:
[...]
Kun je in de drivers van de kaart aangeven dat je met deze convertor de monitor aan wilt sluiten? Wanneer dit zo is, dan heb je kans dat het echt DVI is. Wanneer dit echter niet zo is, dan zie ik dit gewoon weer als een A/D convertor!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 16:36 ]
Verwijderd
Ik heb namelijk al enkele weken geleden er een besteld: de winkelier zegt steeds volgende week: Samsung Nederland weet van niks, dus dat schiet ook niet op.
Verwijderd
Maakt gebruik van een samsung tft-lcd, lijkt me dat het dus wel goed zit.
Deze heb ik het dan over: http://www.xelo.net/images/tft/tft17_flyer.pdf
Ik heb er net eentje besteld als onderdeel van mijn PC Prive, maar ze verwachten hem niet meer in december binnen te hebben, misschien ga ik toch maar voor de 171T, zoveel maakt die twee inch me niet uit. Ik ben wel aan het zweven, eerst die 19" Iiyama, nu die Samsung 191T en dan misschien de 171T. Er is ook zoveel keuze he?Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 18:57:
Weet iemand hier misschien iets over de beschikbaarheid van de in dit topic veel besproken samsung 191T?
Ik heb namelijk al enkele weken geleden er een besteld: de winkelier zegt steeds volgende week: Samsung Nederland weet van niks, dus dat schiet ook niet op.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Afgelopen vrijdag dus een bestelling gedaan. Krijg morgen of overmorgen het spul binnen ... BEHALVE de 191T dus ... dat wordt een nalevering ergens in januari. Meer zekerheid kon de winkel helaas niet geven.Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 18:57:
Weet iemand hier misschien iets over de beschikbaarheid van de in dit topic veel besproken samsung 191T?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Ik ben nu wel erg veel reclame voor ze aan het maken, maar ook voor DVI kabels moet je bij Informatique zijnVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 17:08:
ff searce gedaan...maar die converter is om DVI om te zetten in VGA...dus voor dual monitor...damn waar haal ik zo'n cable
Verwijderd
ik heb een samsung 152T monitor welke DVI cabel heb ik nodig??
JA, tenminste, ik zag het duidelijk.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 11:38:
zie je het verschil tussen dvi en analoog goed?
Ik heb het kunnen testen met een Elsa Synergy III die DVI en VGA outputs heeft, en een iiyama 17,4" TFT scherm.
De monitor hing gewoon met beide kabels aan de videokaart, uiteraard op native resolutie, en ik kon in de OSD gewoon tussen beide inputs wisselen.
Ik heb onderstaand plaatje maar even in elkaar geklust. Een analoog aangesloten TFT scherm zou hiervan flink over de zeik gaan: trillen / flikkeren van lijnen, kortom, een onrustig/verstoord beeld.
Een TFT via DVI heeft geen problemen om het analoge signaal te syncen, want dat hoeft het niet te doen

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Ik had ze gevraagd om de beste DVI kabel erbij te doen, toen ik de Iiyama bestelde in combinatie met een Creative GF4-4600i. Volgens hun was de Bandridge DVI Monitor Kabel 2xDVI Single Link, 2m voor €39.00Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 22:57:
emm....is er iemand die mij kan helpen?
ik heb een samsung 152T monitor welke DVI cabel heb ik nodig??
Graaf voor de gein eens je VGA kabel uit de kast, en gebruik die eens. Dan pas merk je waarom DVI zoveel beter is.Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 10:03:
Hehe hier ziet het plaatje er heel strak uit, maar ik heb dan ook DVI
Verwijderd
ik zal het thuis eens proberen op m'n CRT...
[ Voor 24% gewijzigd door Canard op 12-12-2002 11:28 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 13:57:
oke, ik krijg dus een ati radeon 9700 pro(en een samsung 172T. Dan moet ik toch een 2x DVi kabel hebben ?
Normaalgesproken zit(ten) de kabel(s) bij je monitor.
Verwijderd
Verwijderd
Geef mij een:
- refresh rate van 16 ms
- een slimline case a la T serie van Samsung
- zwarte kleur
- blauw ledje zoals bij IIyama
- in 18.1 " or 19 "
- contrast rate 600:1
Als dit het geval is ren ik onmiddelijk naar de winkel, dus heren fabrikanten doe uw best en verzeker u van de klandizie van dit persoon!
met een brightness vaan 100 cd/m2 en 10 dooie pixelsVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 16:57:
Geef mij een:
- refresh rate van 16 ms
- zwarte kleur
- in 18.1 " or 19 "
Als dit het geval is ren ik onmiddelijk naar de winkel, dus heren fabrikanten doe uw best en verzeker u van de klandizie van dit persoon!
Verwijderd
Die 600:1 contrastratio is eral: http://www.iiyama.com/web2002/product/as4821dt.htmVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 16:57:
Binnenkort komen er nieuwe schermen uit met 16 ms refresh rates. Hier nog een naast de al eerder genoemde van Hitachi: http://www.planar.com/monitors/PX171M.asp .Ik ben benieuwd wanneer samsung hier iets tegenover gaat zetten.
Geef mij een:
- refresh rate van 16 ms
- zwarte kleur
- in 18.1 " or 19 "
Verwijderd
http://www6.tomshardware.com/display/20021211/index.html
Op de vernieuwde iiyama 4314 kan je goed gamen. Response time van 20
Verwijderd
Verwijderd
De hitachie heeft volgens spec's alleen maar 262k kleurVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 16:57:
Binnenkort komen er nieuwe schermen uit met 16 ms refresh rates. Hier nog een naast de al eerder genoemde van Hitachi: http://www.planar.com/monitors/PX171M.asp .Ik ben benieuwd wanneer samsung hier iets tegenover gaat zetten.
Niks 32 Bits (16Mil)
En ik was al aan het kwijlen..
Verwijderd
Dat moet je zeker doenVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 11:24:
Zo, net de gok gewaagd en een Samsung 172T besteld bij It2take. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik denk dat ik hem in het nieuwe jaar ga halen, na de kerstdrukte en zo.
Verwijderd
Ik begrijp ook wel dat ik geen kabels bij mijn 3d kaart krijg:)quote:
Sinds wanneer krijg je VGA kabels (of DVI kabels) bij je videokaart ?
Normaalgesproken zit(ten) de kabel(s) bij je monitor.
Maar bij het monitor krijg je alleen een VGA kabel, dus mijn vraag is, is een dvi-> dvi kabel de kabel die ik moet hebben om mijn monitor(172T) van "digitaal beeld" te kunnen voorzien
Ik heb vrijwel geen ervaring met verschillende merken, ik weet wel dat iiyama in ieder geval BEIDE types kabel leverde bij die 17,4" TFT met VGA/DVI/S-video ingangen... Maar of dat altijd zo is ??Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 22:46:
[...]
Ik begrijp ook wel dat ik geen kabels bij mijn 3d kaart krijg:)
Maar bij het monitor krijg je alleen een VGA kabel, dus mijn vraag is, is een dvi-> dvi kabel de kabel die ik moet hebben om mijn monitor(172T) van "digitaal beeld" te kunnen voorzien
Verwijderd
Verwijderd
Lezuh....Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 10:10:
[...]
Ik had ze gevraagd om de beste DVI kabel erbij te doen, toen ik de Iiyama bestelde in combinatie met een Creative GF4-4600i. Volgens hun was de Bandridge DVI Monitor Kabel 2xDVI Single Link, 2m voor €39.00
Wat ik trouwes wel een nadeel vind van tft is dat als ik nu effe terugschakel naar een monitor alles tegenvalt. Alles is wazig. Het knippert, hoofdpijn, aaaarrrrrgghh.
Dat komt ervan
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 13:18 ]
Verwijderd
Mhhh, interessant deze test. In eerste instantie dacht ik dat bv. de dell 1900FP precies hetzelfde was als een samsung T191 maar dit blijkt dus niet zo te zijn: de reactie tijd voor de Dell is veel sneller (de snelste uit de test). Hier blijkt ook dat de reactie tijd van de Samsung relatief traag is nl. 35 ms . Zoals hier uit blijkt moet je de specificaties die de fabrikanten wel met een korreltje zout nemen.Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:13:
Als je deze test leest http://www.vnunet.de/pc-p...5&AT=29&Page=8&RefID=5629 blijkt dat de werkelijke contrastwaarde van de samsung 191T 375:1 is en niet zoals samsung zelf zegt 500:1.
Verwijderd
Hartstikke mooi lijkt me... maar ik moet het nog wel ff zien...
Rare vind ik dat IT2Take steeds exact dezelfde voorraad heeft als Beat-It. Check ook eens mijn topic bij Stuffis Generalis. Iemand die me dat kan uitleggen??
Verwijderd
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 13:30:
[...]
Mhhh, interessant deze test. In eerste instantie dacht ik dat bv. de dell 1900FP precies hetzelfde was als een samsung T191 maar dit blijkt dus niet zo te zijn: de reactie tijd voor de Dell is veel sneller (de snelste uit de test). Hier blijkt ook dat de reactie tijd van de Samsung relatief traag is nl. 35 ms . Zoals hier uit blijkt moet je de specificaties die de fabrikanten wel met een korreltje zout nemen.
Verwijderd
Ik kan de IBM T710 voor zo'n 290 euro kopen. In de pricewatch staat hij voor 735 euro. Voor dat geld hoef ik natuurlijk ook niet het beste van het beste.Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 21:59:
Ik heb eens een test van een IBM scherm gezien en dat was niet zo best. Ik zou met een TFT niet zo gauw voor IBM kiezen. Maar ja, dat is ook maar gebaseerd op een aantal reviews over 1 scherm. Ik weet niet meer of het de jouwe was. Zoek eens op google naar reviews.
Verwijderd
of anders kijk je zelf eerst even op www.energiepremie.nlVerwijderd schreef op 13 December 2002 @ 17:23:
weten jullie oe dat zit met die €50 subsiedie...heb je daar een A-label voor nodig? die is niet meegeleverd bij mijn samsung 152T monitor ...de dealer zegt dat die niet nodig is en de factuur genoeg is ...maar mijn vader zegt van niet..nu is het even te laat om te bellen..dus misschien weet iemand van jullie het?
maar de dealer heeft gelijk (factuur en formulieren die je op de site kan downen)......maar kijk ff op de site voor alle info.
[ Voor 14% gewijzigd door zimbab op 13-12-2002 17:31 ]
Verwijderd
Starrie, je hebt ook een 172T besteld?? Ben benieuwd wie van ons m het eerste binnen heeft!
Verwijderd
Je zult hem wel sneller hebben, want bij mij moeten ze de pc ook nog in elkaar zetten:)
Verwijderd
Ik de monitor eerder dan jij? Tsja, ik weet niet hoor. Bij Alternate staat 'levertijd onbekend'. Dat vind ik altijd een beetje vervelend. Wat nou als je zo'n monitor pas in het nieuwe jaar krijgt? Krijg je je premie dan nog wel? Denk dat je er voor moet zorgen dat je in elk geval nog in dit jaar betaalt!
Ik hoop wel dat ik de mijne snel krijg. Als er iddd nog eentje in voorraad was, kan het binnen een paar dagen zijn. Denk alleen niet dat ik dat geluk heb en dat ik gewoon de lading van 28 december krijg. Was eerst nog de 14e ofzo. Toch al weer uitgesteld kennelijk. Zucht!
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 20:21 ]
Verwijderd
Snelheid
bij onze wasmachine duurde het ongeveer 6 weken voordat het geld gestort was.Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 20:20:
dat met die energiepremie schiet echt niet op... Zit nu al twee weken op mijn geld te wachten. Hoe lang duurt dat normaal gesproken? Tis toch effe €50,-
Snelheid
39
Verwijderd
Hoe bevalt deze? Als ik de specs mag geloven heeft hij nl. een Response Time van 20 ms.
Ziet er overigens wel strak uit!
XXX_ALCapone: Het duurt inderdaad met die energiepremie's erg lang. Inderdaad zeker minimaal 6 weken!
In de specs (http://www.lge.de/data/cat_templ/daten/L1710B.pdf) staat 16ms (=62.5fps). Lijkt me wel een lekker schermpje. Jammer dat er nog geen review te bekennen is op het internet. LG geeft zelfs in de beschrijving aan dat hij goed presteert in 3d games, schept verwachtingen.Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 21:14:
Heeft iemand de LG L1710B in zijn bezit?
Hoe bevalt deze? Als ik de specs mag geloven heeft hij nl. een Response Time van 20 ms.
Ziet er overigens wel strak uit!
XXX_ALCapone: Het duurt inderdaad met die energiepremie's erg lang. Inderdaad zeker minimaal 6 weken!
[ Voor 34% gewijzigd door waslijn op 13-12-2002 21:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
Heb ik gebeld, zeiden ze dat ze niks hadden gekregen, terwijl hij toch echt verzonden is, maar die tr@t mail de klantenservice maar op maandag voor de zekerheid, anders heb ik kans dat ik m 2keer krijg als ik hem nu weer bestel....
T begint lekker

Verwijderd
Dat is nu raar, ik heb andere specs gezien ook op de site van LG en hier staat weer heel duidelijk : Response Time (ms) 20. Ik kan nu niet echt vinden dat dit op betrouwbare wijze medegedeeld wordt!Waslijn: In de specs (http://www.lge.de/data/cat_templ/daten/L1710B.pdf) staat 16ms (=62.5fps). Lijkt me wel een lekker schermpje. Jammer dat er nog geen review te bekennen is op het internet. LG geeft zelfs in de beschrijving aan dat hij goed presteert in 3d games, schept verwachtingen.
1710B
- 250 cdm/2 brightness
- 500:1 contrast ratio
- 20ms response time
Volgens lge.de:
L1710B
http://www.lge.de/cgi-bin...&contentfile=presse67.htm
http://www.lge.de/data/cat_templ/daten/L1710B.pdf
- 250 cdm/2 brightness
- 400:1 contrast ratio
- 16ms response time
Volgens duitse sites:
http://www.computer-nachr...02/lg_flatron_l1710b.html
http://www.inside-mm.de/produkte/peripherie/prod_l1710b.html
Ik denk dat het dus twee versies zijn. Een met een 'L' en een zonder. Want hier staan de specs van de 1710B http://www.flexist.de/pdf/406z233.pdf. Die ziet er ook anders uit. Erg verwarrend.
[ Voor 16% gewijzigd door waslijn op 14-12-2002 12:56 ]
Verwijderd
Bedankt voor het op een rijtje zetten van deze zaken.
Welke van deze twee is nu de beste?
Qua Gamen denk die L-versie. Gek dat je hier niets over leest op de diverse sites. Bij Computech kennen ze weer alleen de L1710S ??? Alleen PCvergelijk heeft hem volgens de pricewatch!
Jammer dat er geen mensen zijn die hem op dit forum al hebben. Ben benieuwd naar hun reakties!
Verwijderd
Wat me trouwes ook opgevallen is dat AA helemaal geen zin heeft, omdat een TFT gewoon te scherp is denk ik. Ik had effe geprobeerd, maar het zag er echt niet beter uit, terwijl de performance flink dropte. Ik denk dat AA gewoon profiteerd van de wazigheid van een normale CRT....
Mijn monitor is gisteren overleden, en nu wil ik 'n TFT halen, welke kan ik dan het beste pakken kwa kwaliteit/prijs verhouding?? Ik hoef geen 17" omdat die me namelijk _iets_ te duur zijn
Misschien heeft iemand wel ff 'n linkje voor me met een review ofzo?
Ik wil er mee gamen natuurlijk, films ook ... ik heb gehoord dat dat niet altijd super uitziet, mja ik wil nu ff geen CRT blok meer
TFT met alleen analoge aansluiting zou ik persoonlijk laten staan, mijn eigen ervaring is dat DVI de meerprijs waard is, maar ja, dan moet je ook een videokaart hebben met een DVI uitgang...De_Bastaard schreef op 17 December 2002 @ 11:36:
Heej allemaal,
Mijn monitor is gisteren overleden, en nu wil ik 'n TFT halen, welke kan ik dan het beste pakken kwa kwaliteit/prijs verhouding?? Ik hoef geen 17" omdat die me namelijk _iets_ te duur zijn... is LiteOn 'n goed merk? En Benq ?!
Misschien heeft iemand wel ff 'n linkje voor me met een review ofzo?![]()
Ik wil er mee gamen natuurlijk, films ook ... ik heb gehoord dat dat niet altijd super uitziet, mja ik wil nu ff geen CRT blok meer
Verder kan je het beste in een winkel de TFT schermen in actie zien, dan krijg je het beste idee van helderheid, contrast, kleur-echtheid en eventueel ghosting. Dat vertelt je toch veel meer dan een reviewer die je meldt dat het er 'prima uitziet'.
En erhh, "there is no such thing as a free lunch". 17" te duur, maar wel kunnen gamen ermee ... Tsja, TFT schermen zijn nog steeds flink wat duurder dan CRTs. Dus als je goed spul wilt zul je op moeten hoesten.
Krijg ik voor mijn budget 'n leuke TFT of moet ik m'n ouders vragen om ff mee te dokken voor kerstmis
Dat weet ik, maar nu kan ik kiezen welke...
Een vriend van me heeft een Medion, en daar issie blij mee, maar van m'n baas hoor ik dat hij minder goede dingen hoort over Medion. Nu zit ik te denken over welk merk enz. ik dacht dat LiteOn alleen goede branders maakte
Lang leve de Prijswacht van T-net:De_Bastaard schreef op 17 December 2002 @ 11:47:
Het is nu zo, ik kan denk ik zo iets van 300-400 euro uitgeven. ik heb 'n DVI output op mijn kaart zitten btw. en ik kan spullen via mijn stageplek kopen (betaal ik alleen de BTW, maar wel tegen inkoopprijs ofzo denk ik).
Krijg ik voor mijn budget 'n leuke TFT of moet ik m'n ouders vragen om ff mee te dokken voor kerstmis
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
Nu moet je gaan graven: DVI aansluiting en een responsetijd van 30 ms of lager. Of dat gaat lukken ? Deze voldoet in ieder geval aan de wensen: http://www.tweakers.net/pricewatch/31629?Landfilter=Benelux
Merken die ze wel hebben:
Eizo
Hyundai
BenQ
LiteOn
Fujitsu-Siemens
Novita
Miro
IBM
Hansol
Edit:
Owja ik heb 'n Leadtek Geforce 3 ti200 TDH met DVI output, weet niet of dat 'n andere output is als de huidige? Denk zeg t maar ff
[ Voor 40% gewijzigd door De_Bastaard op 17-12-2002 12:27 ]
Hmm net ff gekeken, voor 415euro heb ik die Hercules 15" bij de makro... die's toch goed of niet?
[ Voor 69% gewijzigd door De_Bastaard op 17-12-2002 13:26 ]
Verwijderd
Edit: Hier effe een lijst met alle TFT's die ik kan kopen via m'n stage, overal komt nog 19% BTW bij.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| MON 17'' Novita TFT N7000FS TCO99 Grijs3j 599,90 MON 16'' Eizo TFT L465 TCO99 729,90 MON 17'' BENQ TFT Office FP751 Sound ** 459,90 MON 17'' CTX TFT PV 720-A Zilver Audio 499,90 MON 17'' CTX TFT PV700 Black TCO99 469,90 MON 17'' CTX TFT PV700 White TCO99 449,90 MON 17'' Eizo TFT L565 TCO99 919,90 MON 17'' Eizo TFT L565-K Black 939,90 MON 17'' Hansol TFT N7100 TCO99 3jr gar 469,90 MON 17'' Hansol TFT N7110 Zilver 3jr gar 449,90 MON 17'' Head TFT LW871 oem *** 380,90 MON 17'' LiteOn TFT Litepanel 170 white * 399,90 MON 17'' LiteOn TFT Litepanel Sound ZB ** 409,90 MON 15'' Scott TFT+speak. 4jaar o.s.gar 324,90 MON 17'' NFREN TFT NF-1700MA Sound 409,90 MON 17'' Wiseview TFT 1770A Sound white * 409,90 MON 17'' Novita TFT N7000FS TCO99 Zilv.** 579,00 MON 17'' Novita TFT N7100 TCO99 3jr gar** 429,90 MON 17'' Scott TFT Prof. 4j. On Site gar. 539,90 MON 17'' Wiseview TFT 1770A Sound black 429,90 MON 18,1'' Eizo TFT L685 TCO 99 1.359,90 MON 18,1'' IBM TFT i918 ASW Sound 619,90 MON 18,1'' NFREN TFT NF-1800MA Sound 649,90 MON 18,1'' NFREN TFT NF-1800MAP TV Sound 799,90 MON 19,6'' Eizo TFT L771 TCO 99 3.069,90 MON 19,6'' Eizo TFT L771-K black TCO 99 3.099,90 MON 17'' Miro TFT FP175 TCO99 499,90 MON 15'' CTX TFT PV 520-A Zilver Audio 329,90 MON 15'' Acer TFT AJ15FP 309,90 MON 18,1'' Eizo TFT L685-K black TCO 99 1.679,90 MON 15'' Novita TFT N5300S Sound 3J. *** 260,90 MON 15'' CTX TFT PV 520 Zilver TCO99 309,90 MON 15'' CTX TFT S500 Black TCO99 309,90 MON 15'' CTX TFT S500 White TCO99 283,90 MON 15'' CTX TFT S530 TCO99 329,90 MON 15'' Eizo TFT L365 K TCO99 black 659,90 MON 15'' Eizo TFT L365 TCO99 499,90 MON 15'' Fujitsu/Siemens TFT 38B1 TCO99 292,90 MON 15'' Lite On TFT 150AT oem 322,90 MON 15'' Lite On TFT GC150AT speakers ** 259,90 MON 15'' Lite On TFT Litepanel 150M *** 259,90 MON 15'' Novita TFT M5300-DX3 TCO99 *** 269,90 MON 15'' LiteOn TFT LiteP. Oem White *** 246,90 MON 15'' BENQ TFT Reference FP581 Sound 349,90 MON 15'' Novita TFT MT-15AX3 TCO99 oem 309,90 MON 15'' Novita TFT N5300 3J gar. 329,90 MON 15'' Novita TFT M5300S-2 TCO99 Sound 349,90 MON 15'' Novita TFT N5300-1 Acer-Panel ** 249,90 MON 15'' Novita TFT N5300-2 Hannstarpan.* 249,90 MON 15'' NFREN TFT NF-1500MAEP TV+Sound 489,90 MON 15'' NFREN TFT NF-1500MAE Sound 334,90 MON 15'' Mitac TFT 15-LX TCO99 *** 259,90 MON 15'' Miro TFT Radius S2F 3j. gar. 949,00 MON 15'' Miro TFT FP155 TCO 99 319,90 MON 15'' Novita TFT M5300-DX3 TCO99 Sound 289,90 |
Prijzen val op zich best mee, van 17" maar heb je dan 'n _crappy_ ding
oja als dit 'n flood ofzo zou zijn zeg t ff dan haal ik weg ofzo
[ Voor 93% gewijzigd door De_Bastaard op 17-12-2002 15:21 ]
Verwijderd
btw ik heb nog geen eens een DVI cable!!
dus met is het NOG mooier
maar het lijkt mij toch dat je als mens de 25 extra ms niet doorhebt, aangezien je toch al een respons tijd heben van 500 ms?
Miro
CTX
Fujitsu-Siemens
Denk zonder DVI ... te duur
Verder nog op/aanmerkingen over deze 3 merken?
Verwijderd
en vdpoort: ik denk dat het heel goed te zien is, sinds er veel mensen er over aan t praten zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 19:03 ]
Verwijderd
Dat is f*cking b*llsh*t en dat weet je. Als je een een goede TFT met svga aansluiting aan een goede kaart hangt dan krijg je bijna hetzelfde beeld als met een DVI aansluiting. Ik heb hier de nieuwe Medion 15'' staan, ook op vga. Ik zie echt geen verschil met duurdere schermen met DVI die we bij ons in de winkel verkopen. Ook de latency is perfect, gamen gaat hier heel relaxed op. Dat verschil met DVI zie je alleen maar als je je monitor niet rlxd hebt ingesteld, dus met een beetje extra werk en minder kosten hetzelfde resultaat. Help iemand liever dan van die zinloze replies te geven die eigenlijk kant nog wal raken.Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 19:02:
uhm. ja i kdenk als je de reviews had gelezen al 2 hiervan kunt weglaten:)
en vdpoort: ik denk dat het heel goed te zien is, sinds er veel mensen er over aan t praten zijn.
[ Voor 2% gewijzigd door Corn op 17-12-2002 22:46 . Reden: Censuur :) ]
Verwijderd
Nou ja, je ziet het verschil best wel. En veel 15"inch monitoren hebben nog helemaal geen latency times waar mee je zonder ghosting kunt spelen. Ik heb t resultaat bij mijn neef gezien, en t was gewoon zwaar irri.Cornholio2001 schreef op 17 December 2002 @ 22:41:
[...]
Dat is f*cking b*llsh*t en dat weet je. Als je een een goede TFT met svga aansluiting aan een goede kaart hangt dan krijg je bijna hetzelfde beeld als met een DVI aansluiting. Ik heb hier de nieuwe Medion 15'' staan, ook op vga. Ik zie echt geen verschil met duurdere schermen met DVI die we bij ons in de winkel verkopen. Ook de latency is perfect, gamen gaat hier heel relaxed op. Dat verschil met DVI zie je alleen maar als je je monitor niet rlxd hebt ingesteld, dus met een beetje extra werk en minder kosten hetzelfde resultaat. Help iemand liever dan van die zinloze replies te geven die eigenlijk kant nog wal raken.
Ik wil nu nog wat flamen, maar ja, ik ben aardig geworden

Alsof dat scherm van je neef representatief is voor alle lcd schermen... Een goed scherm op een goede kaart geeft met vga hetzelfde beeld als met dvi. Ook de finetuning van je scherm is heel belangrijk, maar het beeld is dan ook perfect. En totaal GEEN ghosting met UT2k3Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 00:22:
[...]
Nou ja, je ziet het verschil best wel. En veel 15"inch monitoren hebben nog helemaal geen latency times waar mee je zonder ghosting kunt spelen. Ik heb t resultaat bij mijn neef gezien, en t was gewoon zwaar irri.![]()
Ik wil nu nog wat flamen, maar ja, ik ben aardig geworden
Verwijderd
MAAR!!! 1 f*cking halfdode pixel precies in het midden van het scherm!!! Groen op een zwarte achtergrond en rood op andere achtergronden! G*dverdomme!!!
Zit me echt af te vragen of ik m nu maar moet terugsturen of niet... zucht... da's ook zo'n ontzettend karwei...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 07:47 ]
ik heb dit interessante topic beetje doorgelezen (niet alles beetje erg veel) maar ik heb hulp nodig bij het kopen van een TFT scherm.
wat wil ik:
ik wil dual monitor gaan draaien, heb al een 21'' bak staan, maar ga toch nieuw systeem kopen, dus ook maar een TFT erbij
ik wil een 17'' , MET DVI aansluiting, en waar ik ook mee kan gamen.
op dit moment heb ik deze op het oog:
Iiyama 17" AS4332UT (rond de 900euro)
welke andere monitoren kan ik meenemen in de vergelijking en hebben jullie goede ervaringen mee???
Eerst maar eens informeren wat de return policy is. Zoals al wel vaker langsgekomen is bij TFT draadjes (zie o.a. hier: [rml][ TFT] Hoeveel risico loop je op dode pixels ?[/rml] ) zit er een minimum aan het aantal kapotte pixels, waarbij ook nog eens rekening gehouden moet worden met het soort defecten, voordat je aanspraak mag maken op garantie.Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 07:45:
Jaja, vandaag is mijn 172T aangekomen! Heeeeeeeeeeeeeeel mooi schermpje!
MAAR!!! 1 f*cking halfdode pixel precies in het midden van het scherm!!! Groen op een zwarte achtergrond en rood op andere achtergronden! G*dverdomme!!!
Zit me echt af te vragen of ik m nu maar moet terugsturen of niet... zucht... da's ook zo'n ontzettend karwei...
Mocht de winkel nou je scherm niet willen terugnemen vanwege die ene kapotte subpixel, dan kan je eventueel nog hopen dat je die pixel heel misschien kan wegmasseren. Dat schijnt wel eens te willen helpen.
Verwijderd
Ik heb net gebeld met die #@% helpdesk van Samsung, wat een eikels werken daar!!
Ik zei dat de winkelier de plicht heeft om mij te informeren over eventuele defecten. Weet je wat die vent zei? 'De klant heeft ook de plicht om te informeren'!!! JAHOOR! L*L!!!
Goed, ik ga nu het bedrijf bellen waar ik hem besteld heb. Als zij (zeer waarschijnlijk) ook niet willen ruilen, dan moet ik even kijken wat ik wil doen. Terugsturen onder de 8 dagen norm of bij de geschillencommissie aankloppen. ZUCHT! Wat een gedoe...
Verwijderd
30 dagen dood pixel garantie snelste Response tyd 10rise 4fall dunne randen 16mm
moi toestel prys op pricewatch 610 euro.Of even wachten snelle Planor of Viewsonic.
Als je deze thread leest iedereen is gek op Samsung of zo .Maar als ze hem thuis krygen
zyn ze doodsbang voor dood pixel of ghosting .Dus waarom hoop geld uitgeven voor
slechte garantie terwyl je een kan kopen met garantie en 2 sneller voor minder geld
Ik zou nu een kopen voor 610 euro en over een jaar of 2 verder kyken is techniek veel
beter.Myn meening hier is nog een test .Iedereen test zegt snelste LCD no ghosting
http://www.tech-pc.co.uk/hitachi_lcd-1.php
Verwijderd
en cobinho: die tft van mijn neef representeert zeer zeker niet alle goedkopere monitoren, maar ik denk wel dat het dom als je gewoon een tft gaat kopen( a 300-400 euro

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 12:12 ]
Vreselijke shit zeg. Succes ermee.Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 10:32:
Kijk, ik kan mijn scherm gewoon terugsturen, want daar heb ik 8 dagen lang recht op. Maar dan moet ik wel een nieuwe bestellen. Ik wil gewoon deze geruild krijgen.
Ik heb net gebeld met die #@% helpdesk van Samsung, wat een eikels werken daar!!
Ik zei dat de winkelier de plicht heeft om mij te informeren over eventuele defecten. Weet je wat die vent zei? 'De klant heeft ook de plicht om te informeren'!!! JAHOOR! L*L!!!
Goed, ik ga nu het bedrijf bellen waar ik hem besteld heb. Als zij (zeer waarschijnlijk) ook niet willen ruilen, dan moet ik even kijken wat ik wil doen. Terugsturen onder de 8 dagen norm of bij de geschillencommissie aankloppen. ZUCHT! Wat een gedoe...
Dit is toch wel het nadeel van het bestellen via Internet. Het is allemaal zo'n gedoe als je het terug wilt sturen.
Verwijderd
Vraag me alleen af wat ik nou beter kan doen. Terugsturen en opnieuw bestellen en dus verzendkosten betalen, of de geschillencommissie inschakelen.
De pixel zit trouwens echt in het midden van het scherm, maar die gast van Samsung zei dat dat niks uitmaakte...
Verwijderd
Tja, ik ga hem toch pas in januari halen en ik hoop dat hij dan ook beschikbaar is in de winkels. Even kijken naar de prijs en als die niet erg tegenvalt dan maar in de winkel halen. Uiteraard eerst testen in de winkel.Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 13:02:
Ja, precies. Maar goed, als je dit scherm in de winkel koopt, ben je echt veel en veel meer kwijt. Dus ja...
Vraag me alleen af wat ik nou beter kan doen. Terugsturen en opnieuw bestellen en dus verzendkosten betalen, of de geschillencommissie inschakelen.
De pixel zit trouwens echt in het midden van het scherm, maar die gast van Samsung zei dat dat niks uitmaakte...
Dit zuigt zwaar man. zoveel geld en dan dit....Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 07:45:
Jaja, vandaag is mijn 172T aangekomen! Heeeeeeeeeeeeeeel mooi schermpje!
Misschien kun je er aan wennen en het ligt ook aan de achtergrondkleur. Bij gamen maakt het denk ik niet zoveel uit.
Persoonlijk vind ik eigenlijk dat dode pixels niet aanvaardbaar zijn. Maar ja ze kunnen ook nog ontstaan als je hem al een half jaar hebt.
Verder zouden ze op zijn minst aan de huidige regeling toekunnen voegen dat een dode (sub)pixel binnen 2 cm ofzo van de beeldschermrand minder zwaar geldt dan daarbuiten omdat een dode pixel aan de rand minder storend is.
Helaas ben je waarschijnlijk afhankelijk van de welwillendheid van de winkel waar je hem gekocht hebt. Je kunt iig de levervoorwaarden vd winkel en de garantiebepalingen van Samsung doorlezen.
Good Luck
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
Terugsturen kan niet, want ik heb het opengemaakt! GVD! Nu kan het alleen nog via de geschillencommissie! Goed, ik zal het maar als een wijze les beschouwen...
Maar ik zal het er zeker niet zomaar bij laten zitten!
Verwijderd
Ik ga ze echt aanpakken!!! Hun pixelbeleid kan me niks interesseren!
Kijk eens op de website van Samsung, staat daar IETS over pixel beleid? Misschien wel, maar ik heb het nog niet gevonden! Zoiets moeten ze erbij zeggen. Ze kunnen niet verwachten dat ik naar allerlei toegestane defecten moet gaan informeren! Dat suggereren ze dus wel. Zij vinden MIJN zogenaamde 'plicht' om te informeren belangrijker dan HUN plicht om MIJ te informeren! Ze verschuilen zich vervolgens achter de garantievoorwaarden van Samsung. BAH!
Dit topic is gesloten.