dat sucks man!
Anoniem: 69051
Dat zeker! Maar het is gewoonweg ook belachelijk! Ik moet het product toch zeker controleren? Ik heb alles nog netjes bewaard! Ik kan het zo weer netjes dichtdoen allemaal!
GRRRRRR!!!!!!!
Zodirect mijn aggressie maar ff botvieren in de shopsurvey!
Dat terwijl ik het verder echt prima vond... maar de service is dus echt 3 maal ruk!
GRRRRRR!!!!!!!
Zodirect mijn aggressie maar ff botvieren in de shopsurvey!
Dat terwijl ik het verder echt prima vond... maar de service is dus echt 3 maal ruk!
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 69051 op 18-12-2002 13:58 ]
Je hebt ook niets met samsung te maken, je moet het via de winkel regelen.
Jij hebt de koop gedaan daar. En zij kopen het van samsung.
De winkel zergt dus voor de garantie en defecten afhandeling!
PS. vergeet je niet de shop survey in te vullen
http://www.tweakers.net/shopsurvey
Jij hebt de koop gedaan daar. En zij kopen het van samsung.
De winkel zergt dus voor de garantie en defecten afhandeling!
PS. vergeet je niet de shop survey in te vullen
http://www.tweakers.net/shopsurvey
edit:
dat ga je dus al doen... nice
dat ga je dus al doen... nice
[ Voor 8% gewijzigd door Len op 18-12-2002 14:01 ]
Dit is dus regelrecht in strijd met wetgeving. IkAnoniem: 69051 schreef op 18 december 2002 @ 13:29:
Goed, gebeld met IT2TAKE. Blaatverhaal, je kent het wel.
Terugsturen kan niet, want ik heb het opengemaakt! GVD! Nu kan het alleen nog via de geschillencommissie! Goed, ik zal het maar als een wijze les beschouwen...
Maar ik zal het er zeker niet zomaar bij laten zitten!

Ik zie net dat ze het thuiswinkel "waarborg" merk hebben. Wijs ze voordat je naar de geschillencommissie stapt nog maar eens op de gedragsregels van de thuiswinkel mbt het herroepingsrecht van de consument, namelijk:
"Elke uitzondering op het herroepingsrecht, bijvoorbeeld op grond van de specifieke aard van de betreffende goederen of diensten, is alleen toegestaan indien dit ook wettelijk is toegestaan; een dergelijke uitzondering dient uitdrukkelijk voorafgaande aan de totstandkoming van de overeenkomst vermeld te zijn."
Het openmaken van een produkt levert alleen een wettelijke uitzondering op bij video/audio en computer software. In alle andere gevallen zal men verplicht zijn het product terug te nemen. Dus ik zou zeggen val ze maar eens lastig over waar in de wet zou staan dat het openmaken en testen van jouw monitor een uitzondering oplevert.
[ Voor 49% gewijzigd door Sovereign op 18-12-2002 14:08 ]
ff onthouden.. IT2TAKE was het he?
Daar ga ik dus NOOIT wat online kopen. Vooral geen TFT's merk samsung!
Leren ze dan nooit.. slecht nieuws gaat sneller de wereld rond dan goed nieuws.
Daar ga ik dus NOOIT wat online kopen. Vooral geen TFT's merk samsung!
Leren ze dan nooit.. slecht nieuws gaat sneller de wereld rond dan goed nieuws.
vergeet mij ondertussen niet even advies te geven (zie vorige pagina)
en zoiets suckts zeg... ik zou ze eens mailen met de mededeling dat zoiets alleen slecht nieuws voor hun is, en hun veel klandizie kost, (noem je ff GOT/tweakers erbij enz..) wel de mail vriendelijk houden en wie weet.....!!!!!!
en zoiets suckts zeg... ik zou ze eens mailen met de mededeling dat zoiets alleen slecht nieuws voor hun is, en hun veel klandizie kost, (noem je ff GOT/tweakers erbij enz..) wel de mail vriendelijk houden en wie weet.....!!!!!!
Precies! En als ze dit goed hadden afgehandeld, zouden ze aan mij echt een goede klant hebben overgehouden!
Ik ga ze straks direct een aangetekende brief sturen!
In hun algemene voorwaarden staat overigens wel dat ze teruggave alleen accepteren bij een ongeoend product, maar volgens mij is dit inderdaad in strijd met de wet. Ik KOTS ook op dit soort bedrijven! GATVERDAMME!!! Die weten niet hoe belangrijk een klant is! Continuiteit is toch zeker alles voor een bedrijf? Stomme honden!!!
Ik ga ze straks direct een aangetekende brief sturen!
In hun algemene voorwaarden staat overigens wel dat ze teruggave alleen accepteren bij een ongeoend product, maar volgens mij is dit inderdaad in strijd met de wet. Ik KOTS ook op dit soort bedrijven! GATVERDAMME!!! Die weten niet hoe belangrijk een klant is! Continuiteit is toch zeker alles voor een bedrijf? Stomme honden!!!
Op dat punt heb je met hun algemene voorwaarden niets te maken, het kooprecht voor consumenten in boek 7 van het burgerlijk wetboek is dwingend recht. Daar kan men niet bij overeenkomst van afwijken.Anoniem: 69051 schreef op 18 december 2002 @ 14:11:
In hun algemene voorwaarden staat overigens wel dat ze teruggave alleen accepteren bij een ongeoend product, maar volgens mij is dit inderdaad in strijd met de wet.
Zo, ik heb net de thuiswinkel organisatie gebeld, omdat IT2TAKE daarbij aangesloten is.
Degene die ik sprak vond het ook niet echt gepast en zei dat ik ze zeker een brief moest sturen, zodat ik in elk geval bewijs heb dat i khet binnen de 8 dagen heb aangevoerd. Verder moest ik dan eerst maar even de reactie afwachten.
Nouja, in elk geval voel ik me door jullie ook gesterkt. Ben allang blij dat niet iedereen zegt dat het 'maar' om 1 pixel gaat ofzo...
Zal ze direct met het wetboek om hun dove oren slaan! Dit is toch geen manier!!! Pffff!
En ook van Samsung vind ik het heel, heeeeel erg slecht! Valt me echt ontzettend tegen... maar goed...
Ook zij zullen overigens een brief tegemoet kunnen zien!
Degene die ik sprak vond het ook niet echt gepast en zei dat ik ze zeker een brief moest sturen, zodat ik in elk geval bewijs heb dat i khet binnen de 8 dagen heb aangevoerd. Verder moest ik dan eerst maar even de reactie afwachten.
Nouja, in elk geval voel ik me door jullie ook gesterkt. Ben allang blij dat niet iedereen zegt dat het 'maar' om 1 pixel gaat ofzo...
Zal ze direct met het wetboek om hun dove oren slaan! Dit is toch geen manier!!! Pffff!
En ook van Samsung vind ik het heel, heeeeel erg slecht! Valt me echt ontzettend tegen... maar goed...
Die gast bij Samsung heeft ook een steekje los zitten, juridisch snijdt zijn argument totaal geen hout.
ff ontopic: een dooie pixel op crosshair hoogte (in het midden) is misschien wel handig tijdens het gamen!
Anoniem: 71693
Jezus, dit sucks big time!Anoniem: 69051 schreef op 18 december 2002 @ 14:40:
Zo, ik heb net de thuiswinkel organisatie gebeld, omdat IT2TAKE daarbij aangesloten is.
Ik was ook van plan een Samsung 172T bij hun te bestellen maar dankzij jouw verhaal zie ik er toch maar van af en ga hem wel bij een andere winkel bestellen, dan maar iets meer betalen!
Ik

bah!
IK weet wel dat wanneer ik een TFT ga kopen, ik eerst wat over de dode pixels afspreek met de leverancier. Bijvoorbeeld dat ze hem eerst checken voor versturen. Veel winkels willen dit best doen. Je moet alleen wel alles van te voren afspreken.
Natuurlijk sta je wel in je recht. Maar uit ervaring weet ik dat recht hebben en krijgen twee werelden van verschil zijn. Daar komt nog eens bij dat recht krijgen vaak heel veel tijd en moeite kost en daar heb ik geen zin in. Ik zou als ik jou was gebruik maken van de afkoelingsperiode en dat ding teugsturen als je die pixel echt storend vind.
Vind wel dat zeker GOT bezoekers niet zo van de toren moeten blazen als er 1 dode pixel op hun scherm zit. Zeker tweakers weten de risico's, maak daar gebruik van en maak concrete afspraken met de leverancier. Natuurlijk sta je in je recht, maar het is een oneerlijke wereld waar we in leven
Natuurlijk sta je wel in je recht. Maar uit ervaring weet ik dat recht hebben en krijgen twee werelden van verschil zijn. Daar komt nog eens bij dat recht krijgen vaak heel veel tijd en moeite kost en daar heb ik geen zin in. Ik zou als ik jou was gebruik maken van de afkoelingsperiode en dat ding teugsturen als je die pixel echt storend vind.
Vind wel dat zeker GOT bezoekers niet zo van de toren moeten blazen als er 1 dode pixel op hun scherm zit. Zeker tweakers weten de risico's, maak daar gebruik van en maak concrete afspraken met de leverancier. Natuurlijk sta je in je recht, maar het is een oneerlijke wereld waar we in leven
En kijk! Door mijn ervaring heeft IT2TAKE nu al een klant minder!!! Sukkels!!!
Over die crosshair...
Ben alweer een beetje bijgekomen, dus ik kan er om lachen...
Over die crosshair...
Hoe lang heeft het eigenlijk geduurd voordat je hem geleverd kreeg door it2take?
Ik heb gisteravond de poen overgemaakt naar ze, had je dit niet wat eerder kunnen melden
Ik ga ze denk ik even een meeltje sturen of ze hem eerst willen testen voordat ze hem opsturen. dan voel ik me wat beter in me recht staan als ik hem terug stuur.
Het voorraad systeem van hun site klopt niet helemaal, gister gaf hij aan dat er vandaag 1 binnen zou komen terwijl hij nu weer morgen aangeeft. wedden dat hij morgen weer een dag vooruit gezet word.
[ Voor 85% gewijzigd door HermeS op 18-12-2002 15:57 ]
Anoniem: 22514
om de verwarring nog wat groter te maken
ik zie net dat LG ook 2 type's heeft namelijk de L1810B en de L1810P de P versie staat voor de pivot functie als ik het goed heb gezien.
schermen zijn ook mooi afgewerkt met smalle randen aan de zijkant als ik de foto's mag geloven
iemand hier die ervaring heeft met 1 van deze schermen?
kan op de lg website niets vinden over de rise en fall ms tijden...
ik zie net dat LG ook 2 type's heeft namelijk de L1810B en de L1810P de P versie staat voor de pivot functie als ik het goed heb gezien.
schermen zijn ook mooi afgewerkt met smalle randen aan de zijkant als ik de foto's mag geloven
Hee HermeS, sorry
Denk overigens niet dat ze hem willen testen, want ze zenden alleen maar door, meer niet.
Ik heb trouwens de shopsurvey ingevuld.
De levering was uiteindlijk binnen een week.
Ik heb trouwens ook nog niet eens een bon ontvangen! Grrr! Ik wil nog wel mn energiepremie op tijd kunnen claimen!
Ik heb trouwens de shopsurvey ingevuld.
De levering was uiteindlijk binnen een week.
Ik heb trouwens ook nog niet eens een bon ontvangen! Grrr! Ik wil nog wel mn energiepremie op tijd kunnen claimen!
Heeft er trouwens iemand al iets gevonden over dode pixels op de site van Samsung?
Kan wel wat bewijs gebruiken van mensen die het ook niet kunnen vinden! Ook op www.samsung-usa.com staat er niks over hoor. Het komt op mij over alsof ze die informatie toch echt niet zomaar aan de klanten willen geven. Vind ik een hele slechte zaak.
Kan wel wat bewijs gebruiken van mensen die het ook niet kunnen vinden! Ook op www.samsung-usa.com staat er niks over hoor. Het komt op mij over alsof ze die informatie toch echt niet zomaar aan de klanten willen geven. Vind ik een hele slechte zaak.
die energiepremie gaat gewoon over de datum die op de bon staat, dus dat zit wel goed.
De 710 is 17" en de 810 is .. jawel, 18"Anoniem: 22514 schreef op 18 December 2002 @ 16:06:
om de verwarring nog wat groter te maken
Me pa en ik zitten er stevig aan te denken om volgende week onze LG 775FT in te ruilen op de 710, maar ik las een pagina terug dat óók die weer in 2 versies te verkrijgen is, dus ff afwachten welke men in de winkel verkoopt .. prijs was 670 Euro ofsow, dus dat is nog welles op te brengen
'k Heb er zelf ontzettend zin in ... deze perfect platte 775FT is ons altijd al prima bevallen, maar een TFT is wel ff andere koek .. zie je ook wel terug in het prijskaartje!
Ok, een IIyama of Samsung zal wellicht betere TFT's verkopen dan LG, maar qua prijs/prestatie-verhouding doet LG het volgens mij niesogek!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hee Waslijn, dat wil ik ook doen, maar dat mag dus niet van ze omdat de verpakking al open is geweest!!!Waslijn schreef op 18 december 2002 @ 15:24:
Boek 7 BW, titel 1, artikel 46d met de uitzonderingen genoemd in lid 4 van dit artikel.
of zie dit schema:
http://www.chipmunk.nl/wet.html
of zie dit schema:
http://www.chipmunk.nl/wet.html
[ Voor 26% gewijzigd door Sovereign op 18-12-2002 18:05 ]
Sorry, dat was me ff ontschoten. Dat slaat natuurlijk nergens op. Zou inderdaad ff een aangetekende brief sturen binnen 8 dagen, dan sta je sterker. Die gasten van thuiswinkel waarborg zou ik ook maar op de hielen zitten. Succes!Anoniem: 69051 schreef op 18 December 2002 @ 17:50:
[...]
Hee Waslijn, dat wil ik ook doen, maar dat mag dus niet van ze omdat de verpakking al open is geweest!!!
Anoniem: 19787
Is deze al te koop in nederland?Anoniem: 8203 schreef op 18 december 2002 @ 11:59:
Hi henk als ik jou advies zou geven wat je vraagt zou ik een Hitachi CML174sxwb nemen
30 dagen dood pixel garantie snelste Response tyd 10rise 4fall dunne randen 16mm
moi toestel prys op pricewatch 610 euro.Of even wachten snelle Planor of Viewsonic.
Als je deze thread leest iedereen is gek op Samsung of zo .Maar als ze hem thuis krygen
zyn ze doodsbang voor dood pixel of ghosting .Dus waarom hoop geld uitgeven voor
slechte garantie terwyl je een kan kopen met garantie en 2 sneller voor minder geld
Ik zou nu een kopen voor 610 euro en over een jaar of 2 verder kyken is techniek veel
beter.Myn meening hier is nog een test .Iedereen test zegt snelste LCD no ghosting
http://www.tech-pc.co.uk/hitachi_lcd-1.php
http://www.tweakers.net/pricewatch/41765
Ik dacht dat hij geen DVI had, maar dat heeft hij dus wel.
Specs:
TFT Response Time tr: 12ms + tf: 4ms = 16ms total
Typ Viewing Angle (H): 160 degrees (V): 160 degrees
Brightness 260cdm-² (typical)
Contrast 400:1 (typical)
[ Voor 39% gewijzigd door waslijn op 18-12-2002 19:39 ]
Ik ga de hitatchi kopen ivm response time. Samsung iig zeker niet. Heb zelf een 181t met 2 kapotte sub pixles gekocht en na 3 maanden kwam er een bij.
Waar kan ik de 30 dagen dood pixel garantie vinden?
http://www.pcvergelijk.com/Anoniem: 19787 schreef op 18 December 2002 @ 19:41:
Ik ga de hitatchi kopen ivm response time. Samsung iig zeker niet. Heb zelf een 181t met 2 kapotte sub pixles gekocht en na 3 maanden kwam er een bij.
Ik heb de Samsung 191T Pro besteld via deze I-Net Shop, en wacht al 2,5 week erop.HermeS schreef op 18 december 2002 @ 15:46:
@newsradio.
Hoe lang heeft het eigenlijk geduurd voordat je hem geleverd kreeg door it2take?
Ik heb gisteravond de poen overgemaakt naar ze, had je dit niet wat eerder kunnen melden.
Ik ga ze denk ik even een meeltje sturen of ze hem eerst willen testen voordat ze hem opsturen. dan voel ik me wat beter in me recht staan als ik hem terug stuur.
Het voorraad systeem van hun site klopt niet helemaal, gister gaf hij aan dat er vandaag 1 binnen zou komen terwijl hij nu weer morgen aangeeft. wedden dat hij morgen weer een dag vooruit gezet word.
Na een 'duur' 0900 belletje van 8 min kreeg ik te horen dat ze niet precies weten wanneer het product geleverd wordt.
Deze info kregen ze van Samsung zelf, en zei zeggen alleen dat er op 19 December weer geleverd wordt.
it2take verwijt ik niks, ze zijn tenslotte afhankelijk van Samsung en er is gewoon veel vraag naar die Monitor.
Maar ze geven me wel een wantrouwend gevoel nu na 2,5 week.
Ik wil m'n monitor !
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Anoniem: 64943
Niet zeuren over een dode pixel.Waslijn schreef op 18 December 2002 @ 15:24:
Die TFT's bestaan al zolang dat er extra werkende reserve pixel's bijgeleverd moeten worden.
Stel je voor je koopt een nieuwe auto maar er zit een deuk in, dat accepteer je toch ook niet. ?!?
Letop. !!!!!Anoniem: 19787 schreef op 18 december 2002 @ 19:41:
Colours 262K
Bedankt Sovereign! Heel goed, ik zal het er zeker inzetten! Ben nu een brief aan het tikken en zit al op anderhalf kantje! 
Recht om terug te sturen heb ik gewoon, klaar. Ik hóóp echter dat It2take akkoord gaat met het leveren van een goede monitor, want dan hoef ik tenminste geen verzendkosten heen en weer te betalen terwijl ik niks heb.
Recht om terug te sturen heb ik gewoon, klaar. Ik hóóp echter dat It2take akkoord gaat met het leveren van een goede monitor, want dan hoef ik tenminste geen verzendkosten heen en weer te betalen terwijl ik niks heb.
Je kan natuurlijk ook nog ff naar de rechtswinkel gaan. Als je weinig verdient helpen ze je gratis of bijna gratis. 1e gesprek is geloof ik altijd gratis. Zij kunnen je wellicht vertellen in hoeverre de algemene voorwaarden van it2take voorrang hebben op datgeen in de wet bepaald is.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is wel weer een tegenvaller zeg, ik vraag me wel af of dit te merken valt in vergelijking met een Samsung tft. Die beweren wel dat ze 16,2M kleuren kunnen weergeven, maar of dat ook zo is. Die contrastratio die de fabrikant opgeeft blijkt ook niet altijd even betrouwbaar. Las laatst ergens op GOT dat de ratio van 500:1 die Samsung opgeeft eerder in de buurt komt van 375:1, dus als dat ook voor de kleuren geld ben je nog niet veel verder.
Bij de rechtswinkel zitten meestal studenten die nog niet eens hunn propedeuse hebben. Hoe ik dit weet? Ik ken er een aantal.Help!!!! schreef op 18 december 2002 @ 22:21:
Je kan natuurlijk ook nog ff naar de rechtswinkel gaan. Als je weinig verdient helpen ze je gratis of bijna gratis. 1e gesprek is geloof ik altijd gratis. Zij kunnen je wellicht vertellen in hoeverre de algemene voorwaarden van it2take voorrang hebben op datgeen in de wet bepaald is.
Zoals ik al eerder schreef, het kooprecht voor de consument is dwingend. De algemene voorwaarden van it2take kunnen op die punten de prullebak in.
Vond ik ook nog net:Anoniem: 69051 schreef op 18 december 2002 @ 22:06:
Recht om terug te sturen heb ik gewoon, klaar.
http://www.emerce.nl/arch...tus2002/COLUMN/14164.html
Wel leuk om te lezen.
Nou is het een tijdje geleden dat ik recht gehad heb maar er zijn allerlei soorten bepalingen in de wet zoals:Sovereign schreef op 18 december 2002 @ 22:54:
[...]
Bij de rechtswinkel zitten meestal studenten die nog niet eens hunn propedeuse hebben. Hoe ik dit weet? Ik ken er een aantal.(ik generaliseer nu wel, maar goed
)
Zoals ik al eerder schreef, het kooprecht voor de consument is dwingend. De algemene voorwaarden van it2take kunnen op die punten de prullebak in.
De wet geldt tenzij e.e.a. apart op papier geregeld is.
en dan weer:
tenzij het op papier geregelde onredelijk bezwarend is voor de consument.
etc
het is nog niet altijd zo eenvoudig om je gelijk te krijgen want wie gaat die rechtszaak betalen?
Als simpele jan L. heb je best rechten maar voordat je dat recht ook hebt gekregen ben je vaak redelijk naar de klote qua geld en energie en ergernis.
Connecties met de russische maffia ofzo helpt vaak sneller.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Jongens, check die titel nog eens ajb ... TFT/Gamen - the final episode
Dus move ajb alle gediscussier over de afhandeling van retour van een TFT met kapotte pixels (nota bene nog wel uitval binnen ISO norm) naar een appart draadje ajb.
Heel lullig allemaal hoor, en om eerlijk te zijn, ik knijp 'em ook best wel, want ik zou balen als een stekker als mijn Samsung 191T straks (ergens januari pas) komt en, binnen de norm, kapotte pixels heeft. Maar het hoort hier niet thuis.
Dus move ajb alle gediscussier over de afhandeling van retour van een TFT met kapotte pixels (nota bene nog wel uitval binnen ISO norm) naar een appart draadje ajb.
Heel lullig allemaal hoor, en om eerlijk te zijn, ik knijp 'em ook best wel, want ik zou balen als een stekker als mijn Samsung 191T straks (ergens januari pas) komt en, binnen de norm, kapotte pixels heeft. Maar het hoort hier niet thuis.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Dat heet regelend recht, dat is zo bij een flink gedeelte van overeenkomstenrecht.Help!!!! schreef op 18 december 2002 @ 23:16:
[...]
Nou is het een tijdje geleden dat ik recht gehad heb maar er zijn allerlei soorten bepalingen in de wet zoals:
De wet geldt tenzij e.e.a. apart op papier geregeld is.
Dat is weer dwingend recht, je bedoelt in het specifiek de grijze en zwarte lijst met algemene voorwaarden die niet door de beugel kunnen denk ik.en dan weer:
tenzij het op papier geregelde onredelijk bezwarend is voor de consument.
Maar dit is allemaal boek 6 waar je het over hebt, de wetgever heeft in boek 7 geheel nieuw consumentenrecht neergelegd waar niet van kan worden afgeweken dit om zo de positie van de consument te versterken.
Hah, soms wel ja.het is nog niet altijd zo eenvoudig om je gelijk te krijgen want wie gaat die rechtszaak betalen?
Als simpele jan L. heb je best rechten maar voordat je dat recht ook hebt gekregen ben je vaak redelijk naar de klote qua geld en energie en ergernis.
Connecties met de russische maffia ofzo helpt vaak sneller.
klopt. alle test die ik gezien heb nemen ze tot nu toe klakkeloos de spec's van de fabrikant over. En als ze al testen zijn "ziet het er goed uit" testen.Waslijn schreef op 18 December 2002 @ 22:33:
[...]
Dat is wel weer een tegenvaller zeg, ik vraag me wel af of dit te merken valt in vergelijking met een Samsung tft. Die beweren wel dat ze 16,2M kleuren kunnen weergeven, maar of dat ook zo is. Die contrastratio die de fabrikant opgeeft blijkt ook niet altijd even betrouwbaar. Las laatst ergens op GOT dat de ratio van 500:1 die Samsung opgeeft eerder in de buurt komt van 375:1, dus als dat ook voor de kleuren geld ben je nog niet veel verder.
Nu echt de contrastratio, refreshrate color depth enz.
Hoewel je zegt dat de contrastratio ergens getest was. ?! Waar, ?!??
In deze thread kwam iemand naar voren met een review over de Hitachi CML174SXW.
http://www.tech-pc.co.uk/hitachi_lcd-6.php
De reviewer heeft een update geschreven over het aantal kleuren:
Maar de meeste tft's ondersteunen toch maar 16 miljoen kleuren?Update!
It's come to my attention that the specs for this monitor say that it supports only 262K colours.
However, it seems that this is a mistake and I can assure you that this monitor does support 32-bit colour.
Op de site van Hitatchi vindt ik niks terug over dat 30 dagen pixel perfect garantie.
Waar heeft dat gestaan?
Waar heeft dat gestaan?
thanks...Anoniem: 8203 schreef op 18 december 2002 @ 11:59:
Hi henk als ik jou advies zou geven wat je vraagt zou ik een Hitachi CML174sxwb nemen
30 dagen dood pixel garantie snelste Response tyd 10rise 4fall dunne randen 16mm
moi toestel prys op pricewatch 610 euro.Of even wachten snelle Planor of Viewsonic.
Als je deze thread leest iedereen is gek op Samsung of zo .Maar als ze hem thuis krygen
zyn ze doodsbang voor dood pixel of ghosting .Dus waarom hoop geld uitgeven voor
slechte garantie terwyl je een kan kopen met garantie en 2 sneller voor minder geld
Ik zou nu een kopen voor 610 euro en over een jaar of 2 verder kyken is techniek veel
beter.Myn meening hier is nog een test .Iedereen test zegt snelste LCD no ghosting
http://www.tech-pc.co.uk/hitachi_lcd-1.php
de review over dit scherm is inderdaad zeer positief.. en nu hij toch over wat meer kleurtjes beschikt dan verwacht...... iemand ervaringen met dit merk??? want veel geld is het niet voor zo'n scherm....
Heb het niet bij de producent zien staan, maar wel bij een tal van leveranciers. Ik heb Hitachi gelijk ff een mailtje gestuurd over die 262K Kleuren.Anoniem: 19787 schreef op 19 december 2002 @ 01:38:
Op de site van Hitatchi vindt ik niks terug over dat 30 dagen pixel perfect garantie.
Waar heeft dat gestaan?
[ Voor 11% gewijzigd door waslijn op 19-12-2002 09:56 ]
Nog even een laatste opmerking over mijn scherm. Ik zal als er nog weer meer komt wel een speciaal topic over dit soort zaken openen.
Behalve dat er op de website niks over dode pixels staat, staat dat ook nergens op de doos vermeld. Niks over een ISO norm o.i.d. Dan maar de doos openmaken en alle papieren erbij pakken. Goh, ook in de papieren kan ik niks lezen over een ISO norm of defecte pixels? Hmmm... zou Samsung dat misschien vergeten zijn? Nou, denk het niet! Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Samsung deze informatie BEWUST achterhoudt!!!
Behalve dat er op de website niks over dode pixels staat, staat dat ook nergens op de doos vermeld. Niks over een ISO norm o.i.d. Dan maar de doos openmaken en alle papieren erbij pakken. Goh, ook in de papieren kan ik niks lezen over een ISO norm of defecte pixels? Hmmm... zou Samsung dat misschien vergeten zijn? Nou, denk het niet! Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Samsung deze informatie BEWUST achterhoudt!!!
De 262K spec komt van Hitachte zelf !. Ik heb ze al gemaild met vraag of dit fout is, echter nog geen antwoord.Anoniem: 71693 schreef op 19 December 2002 @ 00:08:
In deze thread kwam iemand naar voren met een review over de Hitachi CML174SXW.
[...]
Maar de meeste tft's ondersteunen toch maar 16 miljoen kleuren?
Laten jullie alsjeblieft even weten wat het antwoord van Hitachi is, want ik ben ook in de markt voor een nieuwe monitor en als deze TFT ook gewoon 16miljoen kleuren biedt, dan wordt dit mijn nieuwe monitor
Ik overweeg om de IIyama 5131DT-BK te kopen. Ik kan over deze monitor weinig tot niets aan bruikbare informatie (reviews) vinden op het internet. Mijn vraag is dan ook of iemand misschien ervaring heeft met deze monitor. Ik zal de monitor gaan gebruiken voor diverse doeleinden waarvan games zeker niet de onbelangrijkste zal zijn De techische specificatie zijn als volgt:
LCD
- 20.1” TFT Color LCD Monitor
- Pixel Pitch : H/V: 0.255mm
- Pixels : 1600(H)x 1200(V)
- View angle: Horizontal 170 degrees ,
- Vertical 170 degrees
- Optical Rise/Fall Time : 25ms
- Luminance 250cd/m2 (Typ.)
- Contrast Ratio 600:1 (Typ.)
VIDEO
- Bandwidth: 162MHz
- Horizontal Frequency: 31-80 KHz
- Vertical Frequency: 56-85Hz
- Max. Resolution: 1600 x 1200 (UXGA)
- Supprot Resolution :VGA / SVGA / XGA / SXGA / UXGA
- Signal Input: Dual DVI-I (analog / digital connectivity)
- Color: up to 16.7 million color combinations
Aangezien het een vrij prijzig apparaat betreft hoop ik dat er iemand is die zijn of haar ervaringen met deze monitor hier wil posten.
LCD
- Vertical 170 degrees
VIDEO

Aangezien het een vrij prijzig apparaat betreft hoop ik dat er iemand is die zijn of haar ervaringen met deze monitor hier wil posten.
Die Hitachi monitor heeft wel zeer goede specs, alleen het aantal kleuren verontrust mij nog. Zal ze vanavond ook even een mailtje sturen 
En het feit dat ze mischien een pixel garantie hebben is natuurlijk ook geweldig!
En het feit dat ze mischien een pixel garantie hebben is natuurlijk ook geweldig!
Dat scherm van LG (1710B) is trouwens ook erg mooi, is hier al een review van.
Ik heb zelf ff met google gezocht maar ik kan niks vinden.
Ik heb zelf ff met google gezocht maar ik kan niks vinden.
Ben ik ook hééél benieuwd naar ...
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Anoniem: 8203
Hy dit is van een gebruiker die de Hitachi al heeft enkele in Het buitenland heet ie soms
cml174 ik zal een paar urls by doen van gebruikers Die al lang achter zyn dat kleuren okay
zyn
Re: Hitachi's CML174 colors [re: bobmitch]
Well my friend just got his in yesterday and we set it up last night. All I can say is Wow! Wowee Wow Wow! This monitor is awsome to say the least. I own a 191T and I love my monitor but this Hitachi's response time is apparent when playing movies and games. It has beautiful crisp clean colors and there are no dead pixels. To anyone looking to get a flat panel this is the one to go with for the moment
http://www.community.toms...ollapsed&sb=5&part=7&vc=1
http://arstechnica.infopo...7909965&m=4190936913&p=70
En wat denken julie van dit waar Samsung ik hoop dat julie nu even genoeg info hebben
cml174 ik zal een paar urls by doen van gebruikers Die al lang achter zyn dat kleuren okay
zyn
Re: Hitachi's CML174 colors [re: bobmitch]
Well my friend just got his in yesterday and we set it up last night. All I can say is Wow! Wowee Wow Wow! This monitor is awsome to say the least. I own a 191T and I love my monitor but this Hitachi's response time is apparent when playing movies and games. It has beautiful crisp clean colors and there are no dead pixels. To anyone looking to get a flat panel this is the one to go with for the moment
http://www.community.toms...ollapsed&sb=5&part=7&vc=1
http://arstechnica.infopo...7909965&m=4190936913&p=70
En wat denken julie van dit waar Samsung ik hoop dat julie nu even genoeg info hebben
Anoniem: 8203
A 20.1 inch UXGA TFT-LCD by LG-Phillips begins mass production early this December.
-S-IPS (which gives it a 176degree viewing angle)
-SNB (stands for super narrow Bezel 9.5mm)
-16MS response time
-1600 X 1200 resolution
-luminance 250 cd/m²
http://www.creativepro.com/story/news/18210.html
http://www.sid.org/news/newproducts.html
-S-IPS (which gives it a 176degree viewing angle)
-SNB (stands for super narrow Bezel 9.5mm)
-16MS response time
-1600 X 1200 resolution
-luminance 250 cd/m²
http://www.creativepro.com/story/news/18210.html
http://www.sid.org/news/newproducts.html
Dit is nu waar ook ik aan zat te denken
Well it seems that the panel is 6bit(262k colors) and probably does 16.7m through some kind of trick.
Check this link from eizo : http://www.eizo.co.jp/welcome/products/pdf/l350.pdf
At the specs it shows a panel of 260k which can display
16.7m through a circuit called FRC.
Well how this thing works I cannot say.
Probably it would be too difficult to see the real difference since no reviewer or user said so.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat de overige Hitachi schermen wel in hun specs 16M kleuren hebben staan. Bovendien maakt Hitachi die panels niet alleen voor eigen gebruik en moeten ze dus ook te vinden zijn in andere monitors. Vaag vaag en nog eens vaag.intersting... and again, I think all LCDs have 260K colors but they say 16m because they are also using some kinda of a trick...
Yup.. Hij klinkt heel mooi, en als deze dmv FCR 16M kan weergeven perfect. Maar anders.Waslijn schreef op 19 December 2002 @ 18:53:
Dit is nu waar ook ik aan zat te denken
[...]
[...]
Wat ik dan wel vreemd vind is dat de overige Hitachi schermen wel in hun specs 16M kleuren hebben staan. Bovendien maakt Hitachi die panels niet alleen voor eigen gebruik en moeten ze dus ook te vinden zijn in andere monitors. Vaag vaag en nog eens vaag.
Ps. Kies eens een andere avatar. Deze leidt zo af.
Draai ook even deze test plaatjes.Anoniem: 19787 schreef op 19 december 2002 @ 19:22:
Ik heb de hitachi 17 inch bestelt met 16ms response time. Ik ben benieuwd
http://www.net22.co.uk/demos/monitor/index.htm
http://www.meritweb.com/color-test.htm
Ik ben benieuwd.
Wanneer komt hij binnen.
Als je een TFT hebt van Samsung en je hebt bijv 1 dode pixel. En hij zit net op een rotplaats. Bel dan gewoon op naar Samsung (tel: 08002295214 ) en zeg ze dat je 5 dode pixels hebt.
Dan staat er binnen een week een koerier aan de deur met een nieuwe. De koerier gaat heus niet effe kijken hoeveel dode pixels er nou werkelijk op je TFT zitten. Dat is uitladen en inladen
BTW Mijn vader heeft vorige week een Samsung 171N besteld, hij moet nog tot de 2e week van jan wachten voordat hij hem heeft. Duurt wel lang allemaal, daar bij Samsung. Maar ja dan heb je ook wat
Dan staat er binnen een week een koerier aan de deur met een nieuwe. De koerier gaat heus niet effe kijken hoeveel dode pixels er nou werkelijk op je TFT zitten. Dat is uitladen en inladen
BTW Mijn vader heeft vorige week een Samsung 171N besteld, hij moet nog tot de 2e week van jan wachten voordat hij hem heeft. Duurt wel lang allemaal, daar bij Samsung. Maar ja dan heb je ook wat
[ Voor 22% gewijzigd door Bram op 19-12-2002 19:46 ]
Nu blijf ik dit topic zeker de komende 48 uur aandachtig volgen, ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Als ik m morgen niet heb dan is ie er maandag zeker. Ik laat mijn bevindingen wel weten. Ik koop m ook om op te gamen en voor lan`sWaslijn schreef op 19 december 2002 @ 19:41:
[...]
Nu blijf ik dit topic zeker de komende 48 uur aandachtig volgen, ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Anoniem: 50878
ik zit zelf nu te twijfelen tussen :
* samsung 172t
* hitachi CML174
ik vind de 172t van design iets mooier, maar de response time van de hitachi is stukken beter, maar ik lees de laatste tijd veel berichten van mensen met dode pixels met samsung schermen
als er mensen zijn met deze schermen, laat dan je bevindingen weten
p.s.: in welke klasse zit het 174CML scherm, want pixel polixy vind ik toch wel redelijk belangrijk bij een tft
* samsung 172t
* hitachi CML174
ik vind de 172t van design iets mooier, maar de response time van de hitachi is stukken beter, maar ik lees de laatste tijd veel berichten van mensen met dode pixels met samsung schermen
als er mensen zijn met deze schermen, laat dan je bevindingen weten
p.s.: in welke klasse zit het 174CML scherm, want pixel polixy vind ik toch wel redelijk belangrijk bij een tft
Ja weet ik heel zeker. Een vriend van mij heeft het 3 maanden geleden gedaan. Binnen 1 week koerier aan de deur en een nieuwe. Hij had dus 1 dode pixel. Maar hij heeft dus gezegd dat zijn scherm het niet goed deed.Anoniem: 69051 schreef op 19 December 2002 @ 21:02:
Bram, weet je dat heel zeker?
Je kunt het beste als je belt niet gaan praten over dode pixels, als je er maar 1 hebt. Het beste kun je zeggen dat je een soort van waas ofzo over het scherm heen hebt. Of dat hij soms uitvalt.
Overigens heb ik hier nog een quote van iemand hier op got: Die had ik laatste gekopieerd naar een txt bestand.
" Samsung hanteert 0 pixel garantie, anders moet je samsung maar eens bellen: 08002295214 zij vertellen wel wat ze hanteren, ik had met mijn samsung 152T 2 dode pixels, ik vrijdag naar samsung bellen, maandag stond de koerier voor de deur met een nieuw dode pixelvrij scherm. Succes."
BTW Ik ben nergens voor verantwoordelijk. Maar zo ga ik het dus wel aanpakken als het scherm van mijn vader een dode pixel blijkt te hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Bram op 19-12-2002 21:56 ]
Roog jongen!
Laat het ons weten
Wij wachten met smart!
Zelf zit ik ook nog te twijvelen tussen de Hitachi 17 inch en de Samsung...
Laat het ons weten
Wij wachten met smart!
Zelf zit ik ook nog te twijvelen tussen de Hitachi 17 inch en de Samsung...
hmmm... ik kan iddd wel bellen met de vage klacht dat het scherm af en toe uitvalt natuurlijk... kijken wat ze er dan van maken... ik heb hier ook al een brief voor samsung liggen, maar die stuur ik dan nog even niet... ik ga morgen meteen bellen en laat het natuurlijk wel weten!
Ik overweeg dus ook de overstap van CRT naar TFT. Ik heb nu een 6 jr. oude sony 17" staan, maar die begint echt slecht te worden.
Na het lezen van dit topic (ja helemaal) zit ik te twijfelen tussen de volgende:
- Samsung 191T
- Iiyama AS4821
- Hitachi CML174SXW
Ik heb alleen de Samsung in actie gezien, en ik stond echt versteld van de kwaliteit.
Een aantal van jullie hier hebben 1 van deze schermen. Laat eens weten hoe ze nu bevallen na een aantal weken in bezit.
Na het lezen van dit topic (ja helemaal) zit ik te twijfelen tussen de volgende:
- Samsung 191T
- Iiyama AS4821
- Hitachi CML174SXW
Ik heb alleen de Samsung in actie gezien, en ik stond echt versteld van de kwaliteit.
Een aantal van jullie hier hebben 1 van deze schermen. Laat eens weten hoe ze nu bevallen na een aantal weken in bezit.
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
Dat is vreemd, want de winkel waar ik mijn Samsung 191T in bestelling heb, zei over return policy m.b.t. dode pixels hetvolgende:Bram schreef op 19 december 2002 @ 21:51:
[...]
" Samsung hanteert 0 pixel garantie, anders moet je samsung maar eens bellen: 08002295214 zij vertellen wel wat ze hanteren, ik had met mijn samsung 152T 2 dode pixels, ik vrijdag naar samsung bellen, maandag stond de koerier voor de deur met een nieuw dode pixelvrij scherm. Succes."
[...]
De 191T valt in class IIwij leveren dit scherm [dit gaat dus over de Samsing 191T] met 3 jaar onsite garantie binnen de iso-13406-2 norm
iso-13406-2 houdt dit in:
Failure Class Type 1 Type 2 Type 3
I 0 0 0
II 2 2 5
III 5 15 50
IV 50 150 500
Failure Type 1 fully luminous (colour white)
Failure Type 2 not fully luminous (colour black)
Failure Type 3 e.g. defect sub-pixel (colour red, green, blue) *
* one Pixel of a LCD consists of three sub-pixels in the colour red, green and blue
zie hier: [rml][ TFT] Hoeveel risico loop je op dode pixels ?[/rml]
Dus ik vind de claim dat samsung een geen-dode-pixel garantie geeft een beetje vreemd overkomen, ik heb zelf iets anders gehoord dus.
[ Voor 5% gewijzigd door JumpStart op 20-12-2002 10:55 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik heb die (171n) een halve week geleden bestelt (de zwarteBram schreef op 19 December 2002 @ 19:41:
[ Voor 24% gewijzigd door HermeS op 20-12-2002 11:53 ]
Shit man, ik had die CTX besteld maar hij is nog niet binnen
net gebeld met de groothandel, hij zegt ik weet ook niet wanneer die binnenkomt, 'maar ik heb wel nog een andere voor je, een LiteOn', nja die hoef ik dus al niet , maar nu ben ik aan t twijfelen aangezien ik toch best wel snel 'n nieuwe monitor wil:
Miro 15" (max 0.50ms responsetime)
Benq
Novita
Please 'n snelle reply, dan kan ik nog ff de groothandel bellen
ik wil tot max 400euro uitgeven btw....
Miro 15" (max 0.50ms responsetime)
Benq
Novita
Please 'n snelle reply, dan kan ik nog ff de groothandel bellen
een 50 ms. response tijd is wel heel erg veel hoor, weet niet wat je ermee wil gaan doen...
ehm... mischien dat de samsung 152T ioets is voor jou?
15 inch monitor, 25 ms response tijd, hoge contrast.. mooi dingetje!
Ikzelf ga waarnschijnlijk de Hitachi CML174 aanschaffen, die zit op de 600 euro-tjes...
ehm... mischien dat de samsung 152T ioets is voor jou?
15 inch monitor, 25 ms response tijd, hoge contrast.. mooi dingetje!
Ikzelf ga waarnschijnlijk de Hitachi CML174 aanschaffen, die zit op de 600 euro-tjes...
Ik dacht dat die Samsung iets te duur was toch? trouwens ik heb 'n paar pagina's terug 'n lijstje gepost van welke ik kan kopen @ de groothandel. die BenQ FP581 is ook wel mooi
30ms response tijd, is dat wat
Je moet niet alleen kijken naar de response tijd van een monitor, ook naar de contrast etc.
Heb je mischien een site met de specs van de monitoren?
Heb je mischien een site met de specs van de monitoren?
Sure
Miro: http://www.miro.de/html_d...T.php?id=FP155&brand=miro
BenQ: http://www.benq-eu.com/Pr...ct=91&page=specifications
Novita: < niks van te vinden >
Miro: http://www.miro.de/html_d...T.php?id=FP155&brand=miro
BenQ: http://www.benq-eu.com/Pr...ct=91&page=specifications
Novita: < niks van te vinden >
[ Voor 8% gewijzigd door De_Bastaard op 20-12-2002 15:08 ]
aan deze stats te zien had ik voor de BenQ gekozen,
30 ms response tijd is prima te doen
Plus heeft ie een hogere contrast en hogere brightness!
En hij ziet er idd wel heel erg mooi uit!
30 ms response tijd is prima te doen
Plus heeft ie een hogere contrast en hogere brightness!
En hij ziet er idd wel heel erg mooi uit!
Als ik vandaag niet weg was gegaan had ik de hitachi gehad.
Hij is dan werkelijk binnen 24 uur geleverd onder rembours nog wel zonder verzendkosten.
Ik kan m dus maandag ophalen.
Be continued!!
Hij is dan werkelijk binnen 24 uur geleverd onder rembours nog wel zonder verzendkosten.
Be continued!!
off topic maaruh je sig: lain li ??
PC Specs
Anoniem: 42323
Ik heb een Iiyama AX3818UTC TFT mogen testen voor een paar daagjes.
Ik heb em op me Hercules fdx 8500le op de DVI aansluiting aangesloten, echt prachtig strak beeld heeft dit scherm met DVI.
Dit zijn de specs:
Beelddiagonaal: 15"
Max. Resolutie: 1024 x 768
Type TFT: Twisted Nematic
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o): 150 / 140
Helderheid: 250 cd/m2
Contrast: 350:1
Reactietijd: 35ms
Signaal ingangen: D-sub 15pin kabel / DVI-D
Er is hier opzich prima spelletjes mee te spelen, maar ik zie de beelden af en toe wel ghosten, in in 3Dmark 2001 bijvoorbeeld met de Demo, daar zie je in het begin een paar hele snelle beelden, daar zie je em toch duidelijk ghosten.
En ook als ik in mozilla snel scoll zie ik em ook ghosten, maar dat zal wel komen omdat de reactietijd 35ms is.
Verder is ie wel rustgevend voor me ogen, stukken beter als met een CRT, neemt minder ruimte in op me bureau, en heeft een mooi design.
Maar om hier echt snelle spellen zoals UT/UT2003 heb ik toch nog liever me Sony trinitron.
Ik heb em op me Hercules fdx 8500le op de DVI aansluiting aangesloten, echt prachtig strak beeld heeft dit scherm met DVI.
Dit zijn de specs:
Beelddiagonaal: 15"
Max. Resolutie: 1024 x 768
Type TFT: Twisted Nematic
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o): 150 / 140
Helderheid: 250 cd/m2
Contrast: 350:1
Reactietijd: 35ms
Signaal ingangen: D-sub 15pin kabel / DVI-D
Er is hier opzich prima spelletjes mee te spelen, maar ik zie de beelden af en toe wel ghosten, in in 3Dmark 2001 bijvoorbeeld met de Demo, daar zie je in het begin een paar hele snelle beelden, daar zie je em toch duidelijk ghosten.
En ook als ik in mozilla snel scoll zie ik em ook ghosten, maar dat zal wel komen omdat de reactietijd 35ms is.
Verder is ie wel rustgevend voor me ogen, stukken beter als met een CRT, neemt minder ruimte in op me bureau, en heeft een mooi design.
Maar om hier echt snelle spellen zoals UT/UT2003 heb ik toch nog liever me Sony trinitron.
Mijn vader heeft mijn moeder een leuk kerstcadeautje gekocht, nl.:
Samsung LW15e23c = TFT LCD 15" televisie. Echt een mooi ding, je kan er ook je VGA op insteken, en ik moet zeggen... schitterend. De kleuren zijn echt mooi, beeld gaat goed, en ook tv kijken is goed te doen. Deze televisie/monitor heeft ook een PIP functie, waardoor je tegelijk tv kan kijken en computeren.
Voor sommige onder jullie misschien ook een optie???
Samsung LW15e23c = TFT LCD 15" televisie. Echt een mooi ding, je kan er ook je VGA op insteken, en ik moet zeggen... schitterend. De kleuren zijn echt mooi, beeld gaat goed, en ook tv kijken is goed te doen. Deze televisie/monitor heeft ook een PIP functie, waardoor je tegelijk tv kan kijken en computeren.
Voor sommige onder jullie misschien ook een optie???
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
is er misschien ook een losse "tv box"( extern kastje ofzo) te koop zodat ik m'n 181t ook om kan bouwen tot tv ?
39
Anoniem: 30386
Is deze al leverbaar dan, op de site van Iiyama staat die alleen in wit.Faxe schreef op 19 December 2002 @ 14:52:
Ik overweeg om de IIyama 5131DT-BK te kopen. Ik kan over deze monitor weinig tot niets aan bruikbare informatie (reviews) vinden op het internet. Mijn vraag is dan ook of iemand misschien ervaring heeft met deze monitor. Ik zal de monitor gaan gebruiken voor diverse doeleinden waarvan games zeker niet de onbelangrijkste zal zijn De techische specificatie zijn als volgt:
LCD
- Vertical 170 degrees
VIDEO
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 21-12-2002 22:45 ]
Zoals ik het lees op de website van iiyama zijn ze nog geen van beide leverbaar. Dat zal alleen wel niet kloppen omdat in ieder geval de witte uitvoering op diverse websites te koop wordt aangeboden met een levertijd van 48 uur. Een website waar expliciet de zwarte wordt aangeboden heb ik nog niet kunnen vinden. Eerlijk gezegd maakt de kleur me ook niet zoveel uit.
Heb alleen tot dusverre nog weinig bruikbare informatie kunnen vinden.
Anoniem: 7287
Zijn er nog geen mensen die de LG L1710B hebben??
Volgens de specs heeft deze een Response Time van 16 ms.
Zie eerder bericht op pagina 31. Hij is niet duur tov de samsung 172T. Scheelt iets van 130 euro!
Alleen contrast is wat lager! Maar <25 of 16 ms maakt de keuze toch wat makkelijker.
Maare wie heeft deze LG???? Graag ervaringen.
Volgens de specs heeft deze een Response Time van 16 ms.
Zie eerder bericht op pagina 31. Hij is niet duur tov de samsung 172T. Scheelt iets van 130 euro!
Alleen contrast is wat lager! Maar <25 of 16 ms maakt de keuze toch wat makkelijker.
Maare wie heeft deze LG???? Graag ervaringen.
Een LG monitor met een response tijd van 16 MS? Niet slecht!
Heb je toevallig een site met de specificaties van deze monitor?
Want ik kon hem niet vinden op www.lge.nl
Heb je toevallig een site met de specificaties van deze monitor?
Want ik kon hem niet vinden op www.lge.nl
Zie hier een link naar het LG schermWaslijn schreef op 13 December 2002 @ 21:39:
[...]
In de specs (http://www.lge.de/data/cat_templ/daten/L1710B.pdf) staat 16ms (=62.5fps). Lijkt me wel een lekker schermpje. Jammer dat er nog geen review te bekennen is op het internet. LG geeft zelfs in de beschrijving aan dat hij goed presteert in 3d games, schept verwachtingen.
Net ff gekeken naar de specs van de LG1710B en de Hitachi CML174SWXB,
ze schelen elkaar vrijwel niks, ben benieuwd naar de beeldkwaliteit van beide monitoren. In ieder geval geeft LG wel 16.7 miljoen kleuren aan. Maar de LG is vooralsnog wat minder goed leverbaar...
Ik vind het design van de LG ook iets beter vind...
LG:

Hitachi:

Ik kijk iig uit naar reviews van beide monitoren.
ze schelen elkaar vrijwel niks, ben benieuwd naar de beeldkwaliteit van beide monitoren. In ieder geval geeft LG wel 16.7 miljoen kleuren aan. Maar de LG is vooralsnog wat minder goed leverbaar...
LG:
Hitachi:

Als ik zo naar deze monitoren kijk wordt het echt steeds meer tijd om te gaan sparen.Anoniem: 71693 schreef op 22 December 2002 @ 15:35:
Net ff gekeken naar de specs van de LG1710B en de Hitachi CML174SWXB,
LG:
[afbeelding]
Hitachi:
[afbeelding]
Ik vraag me wel af of je het verschil tussen 16ms en 25ms echt zal merken!
Ceci n'est pas une signature!
Volgens mij is de L1710B helmaal nergens leverbaar, want er staan 2 winkels in de pricewatch. Waarvan de 1 hem helmaal niet levert en de ander een L1710B met een responsetijd van 20ms verkoopt (pcvergelijk). Dat is dus een andere/oudere versie.
Het zijn wel mooie monitors. Ben net in de stad geweest bij MyCom, die hebben de L1710s. Deze ziet er hetzelfde uit, alleen heeft geen dvi en een response van 30ms.
Het zijn wel mooie monitors. Ben net in de stad geweest bij MyCom, die hebben de L1710s. Deze ziet er hetzelfde uit, alleen heeft geen dvi en een response van 30ms.
Anoniem: 30386
Ik kan er ook weinig over vinden, maar ja hij is ook vrij nieuw. Ik vind de zwarte toch versie toch mooier om te zien.Faxe schreef op 22 december 2002 @ 00:00:
Zoals ik het lees op de website van iiyama zijn ze nog geen van beide leverbaar. Dat zal alleen wel niet kloppen omdat in ieder geval de witte uitvoering op diverse websites te koop wordt aangeboden met een levertijd van 48 uur. Een website waar expliciet de zwarte wordt aangeboden heb ik nog niet kunnen vinden. Eerlijk gezegd maakt de kleur me ook niet zoveel uit.

Hallo het is al 09:51.Anoniem: 19787 schreef op 20 december 2002 @ 19:16:
Als ik vandaag niet weg was gegaan had ik de hitachi gehad.
Be continued!!
Wat ben jij langzaam !
IDD ja, als het mijn monitor zou zijn had ik al om 8 uur voor het postkantoor gestaanAnoniem: 64943 schreef op 23 December 2002 @ 09:52:
[...]
Hallo het is al 09:51.
Wat ben jij langzaam !
Maar goed, ROOG als je dat ding ooit nog gaat halen vandaag, post ff wat bevindingen. Ik zit hier op mijn werk en mijn neus is als vrij leeg
Ik had er met mijn slaapzakje voorgelegen.Supershiva schreef op 23 december 2002 @ 12:03:
[...]
IDD ja, als het mijn monitor zou zijn had ik al om 8 uur voor het postkantoor gestaan![]()
Maar goed, ROOG als je dat ding ooit nog gaat halen vandaag, post ff wat bevindingen. Ik zit hier op mijn werk en mijn neus is als vrij leeg
Ik denk dat ie m niet hoeft ofzo... 
Gelukkig heb ik de mijne al... wachten is zoooo vervelend! Maar ja, ik heb wel die $%#%! pixel!!! Hopelijk heb jij dat niet ROOG, want t is echt k*t. Ookal heb ik volledig vertrouwen dat ik gelijk zal krijgen, toch is het een hoop extra moeite.
Ik zou trouwens graag willen laten weten hoe het scherm presteert, maar ja, op mijn p3-450 kan ik niet echt spelletjes testen natuurlijk. Misschien NFS High Stakes 1 er maar eens in doen?
Gelukkig heb ik de mijne al... wachten is zoooo vervelend! Maar ja, ik heb wel die $%#%! pixel!!! Hopelijk heb jij dat niet ROOG, want t is echt k*t. Ookal heb ik volledig vertrouwen dat ik gelijk zal krijgen, toch is het een hoop extra moeite.
Ik zou trouwens graag willen laten weten hoe het scherm presteert, maar ja, op mijn p3-450 kan ik niet echt spelletjes testen natuurlijk. Misschien NFS High Stakes 1 er maar eens in doen?
Newsradio, welk scherm heb jij ???
Heb jij die Hitachi die Roog heeft besteld ?
Zo ja, hoe zijn de kleuren ? 256K of 16.7 Miljoen
Zo nee, welk scherm heb jij en zijn de kleuren hiervan OK ?
Volgens mij heeft hij een Samsung T171Supershiva schreef op 23 december 2002 @ 14:44:
Newsradio, welk scherm heb jij ???
Dit topic is gesloten.